Forum >> Alfasud-33

kando.31-08-2005 21:47:32 // 6071
Nem, de el tudom képzelni :-)) Szívem szerint én a sajátomat vmi masszív kábelekkel vezetékezném, a lámpákhoz pl. 2,5mm2-eset, meg ahol kerr, ipari árnyékolt kábelt vinnék... Na, majd egyszer talán, mikor úgy szét lesz szedve, hogy a motor is kint lesz :-))
Robesz731-08-2005 21:40:02 // 6070
OK köszi a segítséget mindenkinek.....most mennem kell, mert kezdődik a gyorsulás.... bb18: már megint a hétfőt várom....-)))) Sziasztok!
bb1831-08-2005 21:38:15 // 6069
láttál már rádios kocsit belülröl ? mondjuk a motorterét ? olyan minden vezeték mintha atomvillanás ellen készitették volna.
kando.31-08-2005 21:36:36 // 6068
Nem tudom, ez a kihangosító kábel milyen vastag, de ha annyi, mint a telefonok töltőkábele, nem bíznék benne, főleg, ha motortérben lesz, meleg, rázkódó helyen (jó, jó, ez nem td ;-))... Mondom, igazodj a gyári kábelhez, ha meg van még, annak a vastagsága, keresztemtszete legyen a mérvadó...
kando.31-08-2005 21:34:22 // 6067
Nem, valóban nem. Sőt, jobb is ha sodrott, az antennáé túl merev, könnyen törik a beslő szál.. Egyébként is tapasztalatom szerint az autós antennakábelek eléggé gagyik, én asszem keres itthon ha kell majd, vmi műszer kábelt, 75 ohmosat... :-) Az viszont nem árt, ha az árnyékolás is, meg a vezető szálak is rézből vannak.
KisP31-08-2005 21:30:22 // 6066
óó,köszönöm a gyors válaszotokat! tehát egy 7,5 dl elég!
bb1831-08-2005 21:29:07 // 6065
ha három másodperccel elöbb ütöm le a hozzászolást akkor hihetö hogy nem olvastam a tied. igy viszont piszok gyorsnak kellett volna lennem hogy eltaláljam mit irsz. :-)))
Robesz731-08-2005 21:28:37 // 6064
olyasmi....
bb1831-08-2005 21:27:44 // 6063
7 decire tippelek
Robesz731-08-2005 21:27:41 // 6062
nem találom, de ha jól emlékszem, akkor egy doboz 750 ml elég volt...ez nem biztos...a többiek biztosan tudják
bb1831-08-2005 21:27:14 // 6061
ja és amugy van külön árnyékolo harisnyám is tekercsben. :-)))
bb1831-08-2005 21:26:17 // 6060
hétvégén csinálok egy ilyet, kétszer 1/2 litert hozatok az ügyféllel.
bb1831-08-2005 21:25:28 // 6059
és természetesen sodrott tehát az antenna kiesett. az impedancia asszem itt nem számit.
Robesz731-08-2005 21:25:12 // 6058
megnézem...
Robesz731-08-2005 21:24:46 // 6057
köszi.....csak egy pici kb 30 cm -es darabról van szó, biztosan nem olyan drága..
KisP31-08-2005 21:24:19 // 6056
semmi gond,szólj bele,elvégre ez fórum!:) Akkor hány decit kell vennem a teljes fék&kuplung hidraulikához?:)
Robesz731-08-2005 21:23:57 // 6055
viszont még azt nem írtátok meg, hogy így a kábel abszolút használható lesz, vagy jobb lenne egy új, illetve fölösleges másikat vennem ezért...
kando.31-08-2005 21:23:37 // 6054
Hmm, nem tudom, nem túl vékony-e az... A gyári mennyire vastag, külső átmérőre ? MErt ha van hely, nem ártana olyasmit tenni, ami kívül kb 5 mm átmérőjű, és a belső erek is minimum 0,75mm2 keresztemtszetűek... (pl. 2x0,75 + árnyék, 1x0,75 + árnyék...) Ha nem kapsz, vagy drága és nem annyira sürgős, postán még küldhetek :-))
Robesz731-08-2005 21:22:42 // 6053
Ma este autós találkozó 10-től nálunk....:-))
bb1831-08-2005 21:22:40 // 6052
csatlakozom az elöttem szolohoz.
Robesz731-08-2005 21:22:05 // 6051
liter? annyi biztosan nem..... (bocs, hogy beleszólok) ..:-)))
Robesz731-08-2005 21:21:06 // 6050
:-))) rendes vagy.... nekem kihangosító (telefon) antenna kábelből van bőven...az jó? Vagy milyet kérjek a boltban? Az egyik 1 és , árnyékolás és külső szál, a másik 2 ér, árnyékolás és külső szál....
KisP31-08-2005 21:19:42 // 6049
pb: ezt nem is tudtam,hogy a kuplunghidraulika is fékolajról megy.:P én amatőr:), esetleg fékolaj cserénél nem kéne cserélnem fékcsöveket és vennem ilyen javító kitet?tudod,a gumitömítéseket kicserélni.Hány liter fékfolyadék szükséges a rendszernek?
kando.31-08-2005 21:18:28 // 6048
Annyit megér a dolog... Ha van jó minőségű harisnyaárnyékolású kábeled, akkor tegyél be azt (van ilyen mikrofonkábel, de jobb ide ún. irányítástechnikai kábel. Ez kívül szürke, árnyékolt és minden ér fekete benne, de meg vannak számozva kb cm-enként :-) a mikrofonkábelt meg biztos ismered :-)) Kár, hogy messzi laksz... Vinnék Neked, van itt még 4ér + árnyék kábel is..
Robesz731-08-2005 21:14:09 // 6047
bezavarhat annyira, hogy az említett problémát okozza? ha árnyékolt kábellel pótolom , lehet jó?
kando.31-08-2005 21:13:16 // 6046
Esetleg annyiban, hogy került még rá jel (zavarjel), mivel nem volt árnyékolva, megzavarhatta a vezérlő elektronikát és lehet, hogy túladagolta Neked a motorban a benzint... A fogyasztásnövekedést legalábbis ez indokolná...
kando.31-08-2005 21:11:43 // 6045
Ha a csatiba csak a két belső szál megy, elképzelhető, hogy a másik végén van az árnyékolás bekötve, pl. a szondánál. Gyújtás vezérlésnél valóban a kifelé jövő zavarok csillapítása végett árnyékolnak, a szondáknál és jeladóknál viszont azért, hogy az autóban keletkező (meg a külső térből jövő) villamos zavarok ne rontsák a jel minőségét, ne zavarjanak be a mérésbe. Ilyenkor csak az egyik végén kötik be az árnyékolást, hogy azon ne tudjon áram folyni, ne alakulhasson ki ún. földhurok. Az árnyékolás még azért is jó, mert masszívabbá teszi a kábelt, a húzást jobban bírja, hiszen fogja a belső harisnya szövésű árnyékoló kábel :-)
Robesz731-08-2005 21:06:28 // 6044
akkor valóban az lehet....ez okozhatta a hibát?
bb1831-08-2005 21:05:17 // 6043
juteszembe. árnyékolt spagit a mágneses jeladok vevöjénél szoktam látni. a gyujtás persze az elktronikát jelenti nem a gyujtokábelt.
Robesz731-08-2005 21:05:07 // 6042
az egyik biztosan a szondáé, de fúrcsa, mert egy árnyékolt kábel, tehát két szál és egy sima csatiban végződik (azt hiszem, ez a vezérlő szál) a másik pedig talán a fordulatszám jeladója...
bb1831-08-2005 21:03:12 // 6041
szerintem azért árnyékolt hogy pl. a rádiot ne zavarja. más értelmét nem nagyon látom. hova mennek amugy ?
Robesz731-08-2005 21:01:38 // 6040
természetes, hogy mit érdemes cserélni és alapvető dolog, azt cserélem..
Robesz731-08-2005 21:01:09 // 6039
:-)))) tudok pár dolgot, de sok újat tanulok Tőled és sokmindenben megerősítesz.... tudod, sok pénzből mindenki csinálhat jót....én a már meglévő culákból minél többet szeretnék felhasználni minimális költséggel...
Robesz731-08-2005 20:59:27 // 6038
megpróbálom, mert így költségtakarékosabb....:-))) Figyu: a kábelkötegemen van 2 db árnyékolt kábel..... ezek nekem el lettek vágva és normál kábellel meghosszabbítva.... ez bezavarhat úgy, hogy 24 litert fogyasszon, ömöljön bele a benya és korom feketét füstöljön? azt tervezem, hogy a kábeleket kijavítom árnyékolt kábelekkel....így lehet jó?
bb1831-08-2005 20:58:38 // 6037
lassan tényleg jobb lenne személyesen, de min 1 nap. vagy tán az is kevés. én 23 éve tanulom. :-)))
bb1831-08-2005 20:57:43 // 6036
ja és a helyük ( már a blokkban )tökéletesen tiszta kell legyen ( nitros rongy ). a fötengelyt meg mosd ki nagynyomásuval.
bb1831-08-2005 20:56:33 // 6035
probáld meg átrakni csapággyal elvileg lehetséges hogy jo. csak meg kell nézni az illesztést nehogy laza legyen vagy ami rosszabb szoruljon. a csapágyak párjait nem összekeverni és a saját helyére vissza.
bb1831-08-2005 20:54:56 // 6034
a szelepet mindenhol csak a szárát nem ahol illesztve van a vezetöbe.. ennek több oka is van. 1. a rárakodott kosz növeli a súlyt és szabályozatlan gyujtást okozhat ( az izzó korom elöbb gyujthatja a keveréket mint kellene ) 2. ha koszos nem tudod mit csinálj 3. fényesen még szebb is 4 én a drotkefe után még csiszolopapirral is áttörlöm mert kevesebb esélye van hogy ujra ráragad a korom. 5. az égésteret is ki kell takaritani ( furogép+drotkorong ) és feltünik ha koszos darab van benne
Robesz731-08-2005 20:51:43 // 6033
a főtengely csapágyazását cseréljem ki, ha átrakom a 16V-be?
Robesz731-08-2005 20:51:13 // 6032
rendben...
bb1831-08-2005 20:50:55 // 6031
lambda biztos nincs a többi van, de sztem azok mások. ha kell max szólsz.
Robesz731-08-2005 20:47:48 // 6030
holnap azért megnézem a kábelt, amit küldtél...
Robesz731-08-2005 20:46:08 // 6029
a computere szerintem biztosan más....szerintem a légtömegmérő is.....ha nem, akkor azok is kellenének.....esetleg lambdaszondi....3 vezetékes...
Robesz731-08-2005 20:44:54 // 6028
ok...csak azt nem értem, hogy a szelep azt a részét, ahol tömít, ott kell drótkefézni?
bb1831-08-2005 20:43:46 // 6027
az nincs. a 16 v-s mennyiben más mint a 8 ? nem tudom.
bb1831-08-2005 20:42:55 // 6026
port ha találok küdök. csiszolás elött nézd meg mennyire égett vagy kormos, utána álványos furoban megforgatva drotkefe jo erösen. megint nézés. szelepvezetö ellenörzés nem log-e. ha minden oké akkor csiszolás. utána alapos elmosás, ha jo lett és a csonk felöl beleöntesz benyát nem nedvesedhet.
kando.31-08-2005 20:41:17 // 6025
Jó, holnap úgyis alámászok, a váltóolajcsere miatt... Akkor már körbenézek, mi van itt alul, mik derülnek ki még... :-))
Robesz731-08-2005 20:41:04 // 6024
1 16V-s kábelköteged nincs véletlenül? esteleg egy áttételes indítód?
bb1831-08-2005 20:39:32 // 6023
a jobb oldali féltengely mellett találod, felülröl asszem egy 6os csavar fogja és kézzel ki lehet huzni finoman mozgatva. ha teljesen rossz akkor ki tudod belezni és ujra épiteni.
Robesz731-08-2005 20:38:58 // 6022
ha csak becsiszolom, jó lesz?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.