Forum >> Alfasud-33

pb_11-05-2008 18:45:55 // 44321
Ok.))
+ lehet oldani az adminisztratív részt is.
Hakuna11-05-2008 18:45:19 // 44320
Ilyen ez a szenvedély. De tényleg zavar, hogy a fiatból hiába villogok bárkire, max hülyének néz. Igaz hogy tegnap meg épp az Alfával is annak nézett egy Alfás szerintem. legalábbis füle botját nem mozdította.
pb_11-05-2008 18:44:31 // 44319
Bevallotta a múltkoriban, hogy +rögzött gyűjtő.))))
Hakuna11-05-2008 18:44:17 // 44318
Ne rohanjunk azért annyira :)
Elég ilyedős fajtatípus vagyok. Szal először valahogy rendbe kell adminisztrálni.
De szívesen néznék egy 33-ast a Tempra helyett az ablakból, bármilyen szép, meg jó is a Fijat. Egy 33-asban nem újítanék fel generátort, mert már van 2 :) Ebben meg sajna kellett. és ki tudja mi jön majd még. Pl legutóbbi benzincsőcsere megismétlődni látszik pár hónapra rá. Röhej, hogy valami repedezett szar lett ilyen rövid idő alatt. Igaz még nem szivárog legalább.
Whiteskull11-05-2008 18:42:13 // 44317
Lassan Hakuna is csatlakozik a gyűjtők táborához. :))))
pb_11-05-2008 18:38:37 // 44316
Ahogy olvasom, már +van a leendő gazdája is.)))
Hakuna11-05-2008 18:37:15 // 44315
Ja értem. De akkor jól gondolom, hogy ezt csak a topikban említett módon lehetne legalizálni... Látszik a szám amúgy?
Mennyit gondoltál érte az eladással?
Illetve mikor jönnél vissza, ha még utána kellene ?
Garázsban tartod?
pb_11-05-2008 18:36:30 // 44314
Igen, valami ilyesmiről szól a történet.))
Gróf11-05-2008 18:33:51 // 44313
Műszakin meg zőldpapíron simán átmegy, decemberben csináltattam. Csak azért kellett anyagilag megtolni, hogy az ismerős ne említse a biztosnak a motorszámot.
Hakuna11-05-2008 18:29:11 // 44312
Na jó, de le van papírozva valamennyire, akár csak topikos módon?
Úgyértem átmegy műszakin, zöldkártyán? Vagy csak van benne egy tök más motor tök más számmal?
Gróf11-05-2008 18:26:53 // 44311
Hát papíron 1.5 ös, és én 1.4 est tettem bele, ugy használtam. Vinni nem tudom sajnos, az sokkba kerülne.
Hakuna11-05-2008 18:21:47 // 44310
Miért, motort kell benne cserélni ? Vagy mivan most ? Lemaradtam valamiről? Görögország jó hely, hosszú a nyár. Nem tudod vinni ?:)
Én szívesen foglalkozok vele, meg árfüggő, de akár meg is vehetem épp :)
Gróf11-05-2008 18:20:27 // 44309
Gondolom ugyis itt az oldalon találna gazdára, ilyen feltételekkel mint a motorcsere ... .. .
Gróf11-05-2008 18:19:36 // 44308
Görögország
Hakuna11-05-2008 18:17:03 // 44307
Mennyi időre mész és hova?
Hakuna11-05-2008 18:16:12 // 44306
Ó ezek könnyen segíthetünk :)
Csak az a baj, hogy garázsban tartod, és azt nem tudja megkapni tőlem. De amúgy ... :)
Hakuna11-05-2008 18:14:04 // 44305
Kinek, mikor, mennyiért, és miért cseréled el Fiat temprára inkább?:)
Hakuna11-05-2008 18:12:14 // 44304
Ez egyenes! Nem lehet talyiga, hiszen nem fosszínű :)
Hakuna11-05-2008 18:11:20 // 44303
15 % idegen típussal is egyezik nem? Pl a boss szarok. Amúgy az olajcsere igenis a kitekerésen alapszik nagyban. Csak jókor, jó írányba megfelelő lendülettel, előkészítéssel és utómunkával kell csinálni. De a csavar kitekerése nélkül nehéz megoldani :))) A többi meg csak játék. Egyedül akna kérdése.
pb_11-05-2008 18:09:48 // 44302
Hátha sikerül olyat találnod, aki értékelni is tudja, nemcsak szétbaszni.
Gróf11-05-2008 18:07:18 // 44301
Hát igen, a két rossz közül a kisebbett kell választani.. :(
pb_11-05-2008 18:05:51 // 44300
Na igen, így tényleg L kell gondolkozni, hogy mi legyen vele.
pb_11-05-2008 17:54:29 // 44299
Segítség, mivel az olajteknő ugyanott, úgyanúgy van rajta csavar, úgyanúgy ki kell csavarni a szűrőt, majd vissza, és ugyanúgy, fel kell tölteni olajjal.) Mondom nézz 1 2140es moszkvát, hogy milyen szűrője van, az pedig s4.))
Leírom még 1x, az olajcsere folyamatát nem befolyásolja, hogy az autóban hány henger van, és ezek, hogy helyezkednek L.) (Annyiban befolyásolja, hogy nem ugyanannyi olajat kell tölteni különböző motortípusokba)
Gróf11-05-2008 17:53:53 // 44298
(pl, az ő kocsijukban nekem kellett fű alatt cserélenm a légszűrőt, mert nem hitte el hogy a fekete színűre koszosodott benzinszagú szűrő már nem jó) És hoppá, hirtelen jobb lett a kocsi fogyasztása (még nem szóltam h kicseréltem a szűrőt)
Gróf11-05-2008 17:51:30 // 44297
Kilátásba került egy hosszabb külföldi tartózkodás. És ezzel az a baj, hogy a gyakori műxaki hibákat csak én tudom elhárítani, faterom egyáltalán nem ért hozzá Mármint a boxerhez) (nameg nem is valami körültekintő ilyen téren). Szóval félek mire hazaérek nem maradna semmi a kocsiból, csak gányolás vagy még az sem.
pb_11-05-2008 17:45:57 // 44296
Az utolsó mondatot L sem olvastam.) Miért?
Nem veszel komplett feszítőgörgőket, henam a 16v támasztógörgőjét veszed csak +. Aztán szépen átcseréled a görgőket. Ha nagyon igényes szeretnél lenni, akkor esztergáltatsz új csapokat hozzá, persze, ha az öntvényben már könnyedén jár, ill el van kopva, akkor mindenképp kell. Lényegesen olcsóbban lehet kijönni így.
Andorka11-05-2008 17:33:52 // 44295
Visszatérve a Golf olajcserére: a VR6-on bemutatott olajcsere kábé annyira hasznos segítség a s4-es motorhoz, hogy ennyi erővel berakhattad volna a boxeres olajcsere képeit is. A leeresztés és a szűrő is jobban hasonlít a két négyhengeresen, mint a VR6-osé a másik golfhoz. Vagy az If kép is jobban megállja a helyét, mint a 6hengeres.
Gróf11-05-2008 17:32:19 // 44294
Megoldódott. A kábelköteg beszorult a műanyag szívócső meg a kasztni közé. Megrángattam a motort, és egyértelműen az a baj forrása. Csak tegnap 11 kor fehér ingben nem akartam már nagyon össeolajozni magam. A szíjcserén még gondolkozom, lehet eladósorba megy az autó, majd +látom még hogyan lesz tovább. MI az a költség6ékony megoldás?
Andorka11-05-2008 17:31:22 // 44293
Én a 905-ös motorra tippelek, ami 1186ccm-mel a legkisebb lökettérfogató Alfa motor volt. (33-ban is lehet ilyet találni, de csak olasz piacos modellekben és csak 83-as évjáratúban)
pb_11-05-2008 17:08:59 // 44292
Sztem nincs hangja, inkább a feszítőknek van hangja. Bár azoknak sem mindig, pl volt olyan, hogy bs2ön 1x csak +adta magát az 1ik, eredmény 8 szelep -. Sztem ne szórakozz cseréld ki, a feszítőkkel 1ütt, főleg, akkor ajánlott, ha még az eredetét sem ismeri az Mber. Amúgy létezik 1 jó kis kölcség6ékony +oldás is.
pb_11-05-2008 17:02:09 // 44291
Ezt nem is írta senki.) Nemcsak a vw autókon(azokon is csak az újabbakon) van kartervédő, vagy műanyag burkolat a motor, ill a teknó alatt, hanem más gyártók típusainál is van. Mint lentebb írtam a főhangsúly nem sallangokon van, hanem magán a folyamaton. Az, hogy van olyan autó, amin 2 mozdulattal többet kell csinálni, hát ez van.) Nem átlagos olajszűrő, de nézz + 1 412es, vagy 2140es moszkvát, azokon is nagyon hasonló van, pedig nem épp 1 hightech motorokat szereltek beléjük.)
Ugyaezt a +közelítést lehet írni a 3.0 V6ra, és az 1.6 Nordra, de láss csodát, az olajcsere ugyanúgy történik mind2ben.)
De, hogy ne OFFoljunk:
Tudtad, hogy az 1ik sorozatban gyártott boxer motor történelmi jelentőséggel bírt az AR gyár életében?
pb_11-05-2008 16:44:06 // 44290


Remélem erről L lehet dönteni.)))
Gróf11-05-2008 15:54:24 // 44289
Ciao Ciao

Ha már kezd tönkremenni a veszérműszíj akkor annak van valami hangja? (pl nővérem mondeóján is jellegzetes hangot adott) Mert alapjáraton hallani a bal elejéből ilyen guminyikorgást ami aggaszt. Bár rengeteg oka lehet, ezt az 1 et szeretném kizárni.
Andorka11-05-2008 15:10:36 // 44288
Az olajcsere nem egy leereszető csavar kitekeréséből áll. A VW motoroknál (mint a belinkelt blog oldalon is látszódik) van műanyag burkoplat a motor alján. ennek a sérülésmentes eltávolítása is igen fontos művelet (árban a legkisseb érték, de elég bosszantó, ha pl figyelmetlenség miatt törnek el a bepattanók...) Az olajszűrő sem éppen egy átlagos olajszűrőnek néz ki a fotók tanulsága szerint.
Csak azért írom ezt, mert a VR6 a VW egyik csúcsmotorja, és biztosra veszem, hogy semmiféle egyezőség nincs a sor4 és VR6 motoroknál. (Pl tudtad, hogy a golf 1 és a golf 1 GTi-ben összesen 15%-nyi az azonos alkatrész? Az összes többi alkatrész egyszerűen nem csereszabatos!) Ez persze egyfajta kritika is lehet a VW-ről...
Hakuna11-05-2008 14:21:50 // 44287
Ez a fostalyiga most pörgős, vagy boxer ?:)
pb_11-05-2008 12:46:52 // 44286
"Igaz ez 1 MK IV 12V VR6,..."
Általában(!) az olajteknő a blokk alján helyezkedik L, függetlenúl a hengerek Lrendezésétől, igaz?) Na most, akkor teljesen mind1, hogy V, S, vagy akár Boxer motorral példázod az olajcserét, mert maga a folyamat mind1iknél ugyanaz.) Amiben Ltérés lehet, az a szűrő Lhelyezkedése, és fajtája, de kis ügyességgel ez is +talál6ó, és cserélhető.
Tessék a kedvedért itt 1 vw alapokon nyugvó ifa technika s4es:

Jól kivehető az olajleeresztő csavar is.))
Ill 1 leírás általánosságban az olajcseréről
Annyivel egészíteném ki, hogy a mielőtt a csavart betekerjük nem árt bekenni a tövét, 1 kis motortömítő pasztával, hogy ne kelljen agyon tépni. A szűrőt pedig Lég, 1 rongy segítségével kézzel +húzni.
Amúgy pedig nem tud6od, hogy milyen céges autókat osztogatnak manapság.)))
Hakuna11-05-2008 10:49:27 // 44285
De ő legalább tett be képeket. Én csak körülírtam, más annyit sem tett :)
Andorka11-05-2008 09:24:20 // 44284
Azt azért kétlem, hogy egy VR6-os lenne a céges autó. Ez kábé annyi segítség volt a sor4-es motorhoz, mintha ide a boxer topicba beraktad volna a V6-os olajcsere képeket.
pb_11-05-2008 03:13:34 // 44283


Na, és még 1, csakhogy ez a topik legyen legelől.)))
pb_11-05-2008 03:04:09 // 44282
+ ez:



)
pb_11-05-2008 02:59:11 // 44281
Hát ez van:



)))
pb_11-05-2008 02:38:15 // 44280
Csak a mihez tartás végett:

pb_11-05-2008 02:26:26 // 44279
AR szervizben is tudnak hasonlót.(((
Szóval inkább nem kommentálok semmit sem.
pb_11-05-2008 02:22:22 // 44278
Igaz ez 1 MK IV 12V VR6, de a képek jók.))
pb_11-05-2008 02:20:14 // 44277
44275 hsz.)
Célszerszám lesz.) Amúgy pedig leleményes a kártársnő.))
Hakuna11-05-2008 00:17:55 // 44276
Ma olyan történt, hogy vazze! Egy levelezős hallgatónk nagyban nézegeti az autóját, Ford Mondeo. Nagy tócsa körülötte. Gondoltam mekkérdem segíthetek -e. Azt mondja, hogy folyik a benya, mert szétcsúszott a cső, amit ideiglenesen raktak fel amíg megjön a rendes. No hogy jobban utánanéztünk, a szitu az volt, hogy a benzinszűrő előtt a gyári cső és a szűrő között volt egy "toldás" átlátszó benzincsőből, ami kábelrendezővel (vagy hogy hívják azt a kis műanyag gyorsszorítót, amivel pl kötegelni lehet kábeleket) volt ráfogatva. Orrán száján folyt a benzin persze. Szerencsére volt nálam egy bilincs, de azzal sem lehetett szivárgásmentesre meghúzni. A srác pedig zalaegerszegen lakik, remélem kibírta neki odáig kevés "túlfogyasztással". Aszonta, hogy Ford márkaszervízben csinálták neki, mondván, jó lesz az amíg megjön a gyári. Mondtam hogy azért a tökét tépje le ha arra jár a szerelőnek, mert ha én futok össze vele már nem él tovább.
Hakuna10-05-2008 23:45:08 // 44275
Nem minden a topic, ami pörgős, de nem boxer!
Különösebbre nem kell készülnöd, csak tudni, hogy a fosvágen az német pöcsköszörű. Valószínűleg nem imbuszkulcs fogja a leeresztő csavart. De kis logikával megoldod, mert nagyon hasonló. No és máshol lesz a szűrő, de az is látszik. Célszerszám nélkül ne kezdd el, és kend be friss olajjal a gumitömítést.
pb_10-05-2008 23:04:21 // 44274
Szerelőműhely 20636 hsz.))
Wikicica10-05-2008 21:51:07 // 44273
Kis segítségre lenne szükségem... de offos téma.
Hétfőn akartam cserélni az olajamat, de a cégessel kellett hazajönnöm.
Viszont egy barátom 4-es Golfján ki kellene cserélnem az olajat.

Van valami extra amit tudnom kéne sztetek?
( Alfán megy sk. )
BuBu.10-05-2008 21:49:15 // 44272
változnak az emberek:))
ez lehetséges
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.