Na várjámán, akkor teljesen megkavarodtam :) A feladat kitűzésekor a peremfeltételeket szó szerint vettem tehát, ha alapjáratot írt, akkor 900-ra, bocs 950-1000-re gondolt. Bubu, te most mire gondoltál?
Azt, hogy nem tudja megcsinálni, azt is azért írtam, mert nekem 2000 az emelt üresjárati fordulat és így te is oda jutottál, hogy meghal a motor, ha gyorsítani kell.
És akkor melyikben van a legrövidebb váltó (áttételt is írj, ha ismert)?
Forum >> Alfasud-33
szegecs15-05-2008 20:39:40 // 44571
Fema15-05-2008 20:39:03 // 44570
Nyah, elolvastam, érdekes kütyük, a második alapjárat emelőnél nagyságrendileg mi az a sebbesség amikor már felemeli a fordulatszámot?
krecsi15-05-2008 20:25:59 // 44569
Tényleg, Face még most sem jelentkezett? Nagyon eltűnt ez a srác:)
Fema15-05-2008 20:25:54 // 44568
Megkaptam, köszi.
krecsi15-05-2008 20:16:01 // 44565
Én tovább küldhetem neked, ha érdekel
pb_15-05-2008 20:10:27 // 44564
Ja, amúgy utólagos Ngedelmeddel, lelestem a számokat.))
Fema15-05-2008 20:06:05 // 44563
Annyira azért nem volt :-) , de utánnanéztem a "rendszerben" a cég ami behozta Svácjban vásárlota.
pb_15-05-2008 20:05:50 // 44562
Ez +int nem biztos.) Nyugodtan rak6tsz alá hosszabb váltót, csak okosan kell +választani.) 1ébként nem a QV Sprintek alatt van a legrövidebb boxer váltó.)
pb_15-05-2008 20:00:56 // 44561
Azé' vót, annyira szétrohadva?))))
pb_15-05-2008 20:00:07 // 44560
Nyugodtan Bevall6od, hogy 1 váltógyilkos vagy, és ezért kellett ennyi váltót felrakni.))) Sőt, én láttam is a legyilkolt váltóidat.))))
A főprobléma, hogy nem kérdeztél a váltókról Leget, és így jártál.)))) Azért 5ks fordulaton már fogyaszt szépen, ezt én is tapasztaltam. 1ébként a fogyasztás dolog Mber függő is erősen. Legutóbbi fogyasztásom 8lre jött ki, java pálya, és országút, ahol lehetett 140, pályán 1-2 előzősnél 160-170 volt. Nekem azt mondták anno, hogy 10l alá nem lehet menni, nem a lófaxot nem, sőt simán lehet produkálni 7,xes fogyasztásokat is.
A főprobléma, hogy nem kérdeztél a váltókról Leget, és így jártál.)))) Azért 5ks fordulaton már fogyaszt szépen, ezt én is tapasztaltam. 1ébként a fogyasztás dolog Mber függő is erősen. Legutóbbi fogyasztásom 8lre jött ki, java pálya, és országút, ahol lehetett 140, pályán 1-2 előzősnél 160-170 volt. Nekem azt mondták anno, hogy 10l alá nem lehet menni, nem a lófaxot nem, sőt simán lehet produkálni 7,xes fogyasztásokat is.
pb_15-05-2008 19:49:27 // 44559
Nincsenek, de a legelőször linkelt diagramm alapján, ki lehet következtetni.) Igen az optimális tartomány a 3k körüli fordulat, de eddig nem ezt írtad, vagy csak nekem nem jött le, ez az egész.) A károsanyag kibocsájtásról, pedig ne is beszéljünk, teljesen felesleges.)) Az alapjáratot nem szó szerint értette, annyi, hogy azt szeretné, hogy 130nál kevesebbet forogjon a motor. Ezt pedig + is lehet oldani, ha nagyon kell. IE alapjárat 950-1k körül van inkább. 1 jól beállított motorral simán lehet menni 5ben majd alapjárati fordulattal, csak gyorsítani ne kelljen.)) Te végképp nem tundán +csinálni a Sprinteddel, mert, ahogy magad is írtad rövid a váltója, mivel majdnem a legrövidebb boxer váltó van alatta. 90nél 5ben a fordulat gyári feltételekkel, 2750, TD 5el pedig 2530.
szegecs15-05-2008 19:45:31 // 44558
Neked olyan is van? Nekem csak jövőre kel, ha minden jól megy. Na mindegy, akkor majd legközelebb.
Fema15-05-2008 19:40:21 // 44557
Igen úgy volt, de be kell fejeznem a szakdogám, szóval sajna ez a hétvége is kimarad. :-(
szegecs15-05-2008 19:39:24 // 44555
Ok, csak annyi bibi van, hogy otthon van a cucc és csak hétvégén tudom elkülden. Egyébként jól tudom, hogy most hétvégén leszel otthon?
pb_15-05-2008 19:38:51 // 44554
40314 hsz 2008-01-19 13:36:43
Még 1x le nem írtam volna így, az qrvaélet.)))
Még 1x le nem írtam volna így, az qrvaélet.)))
pb_15-05-2008 19:29:53 // 44552
Van. Keress vissza, vagy várj 1 kicsit, és +keresem.
Fema15-05-2008 19:24:44 // 44551
Nem akarok én, csak érdekel.
Fema15-05-2008 19:24:09 // 44550
Küldjed nyugodtan, érdekel.
Kozi15-05-2008 19:21:03 // 44549
Üdv mindenkinek!
Azt szeretném kérdezni hogy a 33-ban levő 1.7 16v boxer és a 145-ben levő 1.7 16v boxer között van-e külömbség és ha van akki mi/k azok?
Azt szeretném kérdezni hogy a 33-ban levő 1.7 16v boxer és a 145-ben levő 1.7 16v boxer között van-e külömbség és ha van akki mi/k azok?
krecsi15-05-2008 19:16:17 // 44548
Ne is akarj bele ilyen gyújtást:) Nem egyszerű
szegecs15-05-2008 19:12:17 // 44547
Majdnem, de mégsem. A lényeg, hogy a mechanikus vákuumos előgyújtás szabályozót egy elektromos, kétfokozatú rendszerre cserélték és csak két előgyújtás értéket tud beállítani. Egy relé kapcsolgatja a két jeladót, bár ezzel kicsit változik a fordulatszám, de nem ez emeli meg az alapjáratot. Ezt egy "fekete doboz" végzi, és ebből is két féle rendszer van. Az enyémnél, ha a fordulatszám eléri a 2000-et, akkor kiugrik egy támasztó szerkezet és itt tartja a keresztrudazatot, ez addig tart amíg vissza nem esik a fordulat (pl. motorfékezés). A másik rendszernél ugyanezt a jármű sebessége alapján végzi. De ha jobban érdekel, akkor én már ezt teljes egészében dokumentáltam és el tudom küldeni, ha kell. Krecsi már olvasta és azt mondta rá, hogy jó anyag :)
Fema15-05-2008 18:51:52 // 44546
"két induktív jeladós gyújtás"? ez mit takar? és az alapjáratot a gyujtás eltolással emeli?
Fema15-05-2008 18:48:29 // 44545
Pontosan, a gyári hozzá a legjobb. Azért gondoltam, hogy megosztom a tapasztalataim. Nem nekem nincsenek benne ilyen cumók, az én alapjáratom csak a gázpedál emeli. :-)
szegecs15-05-2008 18:30:18 // 44544
Na itt a pont az i-re (meg a vita végére :) Nem véletlenül a gyári váltóval a legkisebb a fogyasztás, mivel ahhoz tervezték. Én nem vagyok okosabb, mint egy 5.-es, vagyis mint egy tervező :), csak azt próbáltam ecsetelni, hogy miért nem raknék bele hosszabb áttételt, ennyi. Amúgy állítólag a QV-s Sprintekben van a legrövidebb áttételezés és nekem már 120-nál 4000-en van a mutató.
A tidédben is két induktív jeladós gyújtás és alapjáratemelő rendszer van beépítve :)
A tidédben is két induktív jeladós gyújtás és alapjáratemelő rendszer van beépítve :)
Fema15-05-2008 18:13:34 // 44543
Ja ez is szimplán gyakorlati megvilágítás, és az én autóm is Svájcból behozott. :-)
Fema15-05-2008 18:12:16 // 44542
Ahoi mindenki :-)
Ezek a fejtegetések mellett már nem tudtam el menni. Mint azt egy két kartárs aki megfordult már Zé. -nél tudja ill. tudhatja, hogy az én autóm alatt elég sok váltó megfordult. Ez barátok közt is 5db és nem volt közte két egyforma. Amit én személy szerint tapasztaltam és most nem érdekel sem nyomaték sem fajlagos sem pedig teljesítmény görbe, az az volt (hogy zúg a kerékcsapágyam és nem a váltó:-) )ha rövid váltó van az autó alatt akkor lobbanékony volt mindig kigyorsított frankón, ám de 160km/h utazónál tartósan, komolyan mondom sajnáltam az autót. De banyek ezt így találták ki a digók, akkor így jó, azért ott is voltak okos emberek. A másik véglet az volt, hogy egy td-nek a váltója volt az autó alatt ami meg olyan hosszú volt mint a vonatfütty azzal meg 170km/h -nál többel nem tudtam menni 5-ben olyan kicsi volt a fordulat, hogy nem tudta erőből legyűrni az autó a menetszelet, igaz csendes volt és mindig tudtam 3500 körül tartani a fordulatot, de lendületből egy pofátlan asztmás is lenyomott volna ha akar.
És a slussz poén a váltókkal kapcsolatban a fogyasztás volt, mind a nagyon rövidekkel mind a nagyon hosszú td-vel 10-11 felett fogyasztott az autó vegyes használatban és minegyikkel mentem legalább 1000km-t így volt időm lemérni. Amikor gyári 1.7ie váltó került az autó alá (most is az van alatta, remélem :-) ugye Zé. ? ) akkor ugyan megint pörgős lett, és igen 4500-5000-es fordulattal közlekedem pályán, és városban sem használom de a fogyi visszament 9-10 liter közé. És azt azért nem lehet erre a fajta motorra mondani hogy csúnya hangja lenne 5000 körül.
De mindenki tegyen azt a kocsi alá amit akar, max tanulunk belőle.
Ezek a fejtegetések mellett már nem tudtam el menni. Mint azt egy két kartárs aki megfordult már Zé. -nél tudja ill. tudhatja, hogy az én autóm alatt elég sok váltó megfordult. Ez barátok közt is 5db és nem volt közte két egyforma. Amit én személy szerint tapasztaltam és most nem érdekel sem nyomaték sem fajlagos sem pedig teljesítmény görbe, az az volt (hogy zúg a kerékcsapágyam és nem a váltó:-) )ha rövid váltó van az autó alatt akkor lobbanékony volt mindig kigyorsított frankón, ám de 160km/h utazónál tartósan, komolyan mondom sajnáltam az autót. De banyek ezt így találták ki a digók, akkor így jó, azért ott is voltak okos emberek. A másik véglet az volt, hogy egy td-nek a váltója volt az autó alatt ami meg olyan hosszú volt mint a vonatfütty azzal meg 170km/h -nál többel nem tudtam menni 5-ben olyan kicsi volt a fordulat, hogy nem tudta erőből legyűrni az autó a menetszelet, igaz csendes volt és mindig tudtam 3500 körül tartani a fordulatot, de lendületből egy pofátlan asztmás is lenyomott volna ha akar.
És a slussz poén a váltókkal kapcsolatban a fogyasztás volt, mind a nagyon rövidekkel mind a nagyon hosszú td-vel 10-11 felett fogyasztott az autó vegyes használatban és minegyikkel mentem legalább 1000km-t így volt időm lemérni. Amikor gyári 1.7ie váltó került az autó alá (most is az van alatta, remélem :-) ugye Zé. ? ) akkor ugyan megint pörgős lett, és igen 4500-5000-es fordulattal közlekedem pályán, és városban sem használom de a fogyi visszament 9-10 liter közé. És azt azért nem lehet erre a fajta motorra mondani hogy csúnya hangja lenne 5000 körül.
De mindenki tegyen azt a kocsi alá amit akar, max tanulunk belőle.
Ferke15-05-2008 16:31:45 // 44541
Jójó, házakat bogarászok a neten. De ez is megterhelő!:))
pb_15-05-2008 15:47:03 // 44540
Tulképp mondasz valamit.))))))
pb_15-05-2008 15:46:32 // 44539
Azért hagyunk, majd nekik is.)))
szegecs15-05-2008 15:44:06 // 44538
Igen, de azokon nincsennek rajta a tüzelőanyag-fogyasztás görbék. Egyébként most meg átbillentünk a ló másik oldalára, én nem ekkora különbségekre gondoltam, hogy 60-nál 1000-et vagy 6000-et fordul a motor. Azt aláírom én is, hogy az káros meg stb., de én kisebb léptékekre gondoltam, azt vallom, hogy az optimális tartomány mindenképpen 3000 környékén van, akkor még elfogadható a fogyasztás és a nyomaték-teljesítmény érték is, a károsanyag kibocsátásról meg ne is beszéljünk. Namármost, ha jól tudom, akkor Ő 130-cal akar menni alapjáraton (amit már az előbb is hangsúlyoztam). Mivel neki egy "sima" 33-a van, így szerintem (de javíts ki, ha tévedek) az alapjárat 900 körül van. Ez hol van még a 2000-től, akkor miről beszélünk? Én megtudnám csinálni a Sprintemmel köszönhetően a svájci "extráknak", de Ő? Arról meg nem is beszélve, hogy ha 5.-be megy így, akkor mekkora a fordulat mondjuk 90-nél?
Látod BuBu. mekkora ügyet csináltunk a dologból, a többiek meg hozzá se szagoltak :)
Látod BuBu. mekkora ügyet csináltunk a dologból, a többiek meg hozzá se szagoltak :)
Ferke15-05-2008 15:35:09 // 44536
Hagyjatok, dolgozom.:)
Whiteskull15-05-2008 15:22:27 // 44535
Mert erre vagy jó! :))))))
Gyugyo3415-05-2008 15:21:30 // 44534
MI marad a szunyogoknak?:)) Ha mi leszíjjuk?:))
pb_15-05-2008 15:12:27 // 44533
Á, dehogy, tudjuk, hogy úgyis kevés véred van.))))
Gyugyo3415-05-2008 14:43:44 // 44531
Ki merne Veled ilyesmit tenni Ferke?:)))))
Ferke15-05-2008 14:39:59 // 44530
Látom, jobb is, hogy nem voltam itt szinte egész nap!:))) Csak a véremet szíííttátok volna:))
Gyugyo3415-05-2008 14:33:52 // 44529
A znáá egy toldalék, ami a motorhangot helyettesíti bizonyos helyzetekben nem ?:))(monnyuk mindig)
vagyis bármely kompatibilis szóhoz hozzárakható pl.: pizzáZNÁÁÁK, fociZNÁÁÁK, stb...:):):)
vagyis bármely kompatibilis szóhoz hozzárakható pl.: pizzáZNÁÁÁK, fociZNÁÁÁK, stb...:):):)
pb_15-05-2008 14:17:51 // 44528
Csak, szimplán znáá.)))))
pb_15-05-2008 14:15:45 // 44527
Még, akár az is kiderülhet.))) De, remélem nem fog.))
pb_15-05-2008 14:15:06 // 44526
Ott vannak azok a görbék is.) A teljesítmény, maga a görbe az Léggé hasonlít. diagrammon szereplőre. Én csak szimplán átraktam gyakorlati +világításba, azt, amit írtál.) Ez +int nem igaz, minél nagyobb a fordulatszám, annál nagyobb a fogyasztás, és ennek +felelően az élettartam is rövidül. Vagyis nem mind1, hogy 5ben haladsz 60nal, vagy ugyanezt adod Lő 1ben, vagy 2ben. A boxerek már 2ks fordulattól tudják a nyomaték max több, mint 70%át, ha nem 5ben 1,5ks fordulatról kezdesz + 1 Melkedőt, hanem mondjuk 2,2-2,4 król, akkor nem fog +halni a motor.
Gyugyo3415-05-2008 13:28:09 // 44525
Kösz, de nekem általában a baloldali visszapillantó és a baloldali ködlámpa szokott porrá omlani:)))) VISSZAPILLANTÓZNÁÁÁÁK és KÖDLÁMPÁZNÁÁÁÁK:)))))
Zé.15-05-2008 12:59:25 // 44524
Pl: hordos a hengerfala+vez tengely elvankopva.
pb_15-05-2008 12:38:44 // 44523
Van, azon jóval több is.)))
szegecs15-05-2008 12:17:48 // 44522
Ne is figyelj a többi marhára, asszem nem is válaszoltak az alap kérdésedre annyira belemerültek a cikizésbe. Azt én sem tom, hogy milyen csőre gondoltál, de ha vászonos benzincsőre, akkor csőboltban :). Viccet férretéve a jobb autósboltokban vannak ilyenek egy tekercsben és akkorát vágnak le ammekkorát csak akarsz.
Ja, ha tényleg neont raksz fel, akkor én is veszek egy garnitúrát :)
Ja, ha tényleg neont raksz fel, akkor én is veszek egy garnitúrát :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
399
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?