Forum >> Alfasud-33

VinceP4 (Il capitano)12-07-2011 22:30:24 // 76721
Sziasztok! 1.7 16V főtengelyt keresek.
Sajnos saját részre. :-(
Olyannyira csapágyas lett, hogy a 4-es hengernél a hajtókar és a főtengely is javíthatatlan lett. Jó nagy szívás, de legalább hajtókarom volt.
pb_09-07-2011 12:03:33 // 76720
Mi történt vele?
Csoki11609-07-2011 11:57:12 // 76719
Sziasztok. Vkinél nincs elfekvőbe 1db 33SW hátsó difi házzal együtt, némi aprópénzért cserébe?
pb_07-07-2011 00:06:39 // 76718
Gyári.
atesz7906-07-2011 18:55:34 // 76717
sziasztok,

most szereztem be egy 33-ast és érdekelne tud-e valaki esetleg egy ilyen ködlámpát sajna azegyik hiányzik és itt cipruson nem nagyon van bontó. :) Mondjuk azt sem tudom gyári-e egyáltalán. ha valakinek van infoja, irjatok légyszi.
köszi

Bendzsi3303-07-2011 17:19:03 // 76716
Sziasztok!
Van egy 33 Imolám és ehhez szeretnék pár dolgot : gyári félbőr első ülések, belső tükör, balos ködlámpa keret, csomagtér ajtó gumi kédreje . Első sorban ezekre lenne szükségem, de ha van valamid a típushoz írj hátha érdekel.

És szívesen beszélgetnék típustársakkal is! :)

Előre is köszi!
Dekka03-07-2011 12:30:53 // 76715
idonként átírja 100k ra az árát, de addig álljon féllábon amig valaki ad 1 misit érte :)
pb_03-07-2011 12:30:04 // 76714
Kérdezd a kollégát, már régóta hirdeti. De lehet, hogy némi cserkó is bejátszott.)))
sprint8303-07-2011 12:25:34 // 76713
Ez mennyire volt józan amikor meghirdette az autót?:))) Vagy csak egy 0-val elírta:)
pb_03-07-2011 12:16:07 // 76712
Végülis.))
Dekka03-07-2011 12:08:58 // 76711
hát, nekem nemgyerebe, mindegy sufnibal elfer, enni nemker :)
pb_03-07-2011 12:08:00 // 76710
Értem.) Pedig sztem a gyári felnik jók, mind a nagy, mind a csíkon.))
Dekka03-07-2011 11:56:47 // 76709
van egy garnitura gyari is, de azt nemrakom fel,mert nemtetszik. ezt meg meguntam

lemezfelni lesz, madmaxes filing :) aztán majd veszek ra valami szepet
pb_03-07-2011 11:49:28 // 76708
Visszatérsz a gyárira?)
Dekka03-07-2011 11:46:27 // 76707
Hello

eladó a kocsimról a képen látható Stilauto alufelni garnitura, 185/65 r 14 bfgoodrich profiler 2 gumikkal, amibol 1 pár még használható 1 meg max játszósnak jó. tehermentesitovel mind a 4 felniben és a hozzá valo Stilauto csavarokkal

osztókör 4*98, szabvány fiat

akit érdekel írjon a falamra

127_sud26-06-2011 19:07:22 // 76706
Igen én is satuval oldottam meg de sokkal jobb egy ilyen vagy ehhez hasonló préssel. Ég és föld a különbség. És tényleg nem szabad leesztergálni a szilentekből.
sprint8326-06-2011 18:54:18 // 76705
Én egy faipari prés géppel tettem be őket anno:)) De egy nagyobb satuban is simán be lehet préselni, csak esztergálni kell hozzá egy szerszámot. Csináltam már így is.
127_sud26-06-2011 18:12:23 // 76704
Egy kis érdekesség. Ma az egyik kedves barátomnál bepréseltem a szilenteket az Alfasud lengőkarokba. Többen mondták és írták, hogy a gyári műanyagházas szilentek átmérője érezhetően nagyobb mint ahova be kell nyomni. Szerintem ez nem véletlen, ennek így kell lennie. Megfelelő préssel teljesen normálisan be lehetett sajtolni. A szilent egyik vége le van kissé szúrva kúposra gyárilag és a lengőkart se árt egy kicsit kúposra igazítani. Bepréselt állapotban lesz pont megfelelő merev a szilent, szerintem a külső átmérőből történő leesztergálás nem a legjobb dolog. Persze könnyebb lesz bepréselni de túl lágy lesz illetve az autó jobban fog imbolyogni. Az egyik képen látszik is, hogy a szilent gumirésze kissé domború holott kiszerelt állapotban sima illetve inkább homorú. Szóval ha valakinek ilyen gondja van, jó pénzért a megfelelő szakemberrel és gépekkel tudok segíteni :)
A.R.Peti26-06-2011 09:52:00 // 76703
Sajna nincs meg a másik fele ami alapján megcsinálnák. A környéki bontókban pedig csak kocka 33-asok parkolnak. Pedig jó lett volna, ha kompatibilis.
A.R.Peti26-06-2011 09:44:59 // 76702
Írtam, de nem válaszoltak!
TDI7526-06-2011 06:22:58 // 76701
Szia! Nem tudom hogy tudod e de a csíknak és a kockának ez a rugója sajna nem kompatibilis. A leges legegyszerűbb dolog az ha keresel egy rugókészítőt, és legyártatod vele. Hegeszteni, keményforrasztani sajna nem lehet mert szarrá lágyul és mint egy darab alumínium drót olyan lesz. Minden egyes ajtónyitáskor én is attől rettegek, hogy eltörik.
pb_26-06-2011 01:09:07 // 76700
Cseráld ki a zárszerkezetet, vagy írj Pomigliano d’Arcoba.
A.R.Peti25-06-2011 20:35:16 // 76699
Hali! A vezető oldali ajtóm zárszerkezetében eltört a képeken látható rugó. Tudtok rá v.mi megoldást, hogy honnan tudok ilyet szerezni, vagy mivel tudom helyettesíteni? Előre is köszi.
pb_21-06-2011 07:41:36 // 76698
Ez a Te bajod, vatte.DD
kesa21-06-2011 00:00:53 // 76697
Mit ne csavarjak, vatte? Üveg nyaka ma elmaradt :P.
pb_20-06-2011 23:56:02 // 76696
Vatte, ne csavarjad.)))
kesa20-06-2011 23:51:56 // 76695
De lehet vatte, csak nem mindegy, milyen technológiával. Mert spec egy "sima" betétedzés után 0,1-0,2mm-t sugárban le kell köszörülni, hogy a valóban kemény kéreg legyen a felszínen, ne pedig egy relatíve lágyabb.
pb_20-06-2011 21:01:05 // 76694
Vatte, vatte, a +munkálás után nem lehet hőkezelni?)))
kesa20-06-2011 00:02:00 // 76693
Ha hőkezel, olyan technológiát kell használni, ami nem jár utólagos megmunkálással. (Különben nem tudja hőkezelés előtt összerakni, átforgatni, megnézni minden klappol-e. Enélkül meg nem biztos, hogy célszerű nekiesni.) Nitridálás pl ilyen, meg vannak még lehetőségek. (Csak azok a fránya évek nagyon gyorsan telnek, én meg felejtek. :P) Egy jó hőkezelés nem abból áll, hogy hevítsük fel a szelepet vörösizzásig, aztán meg b@sszuk bele az akármilyen olajba, oszt' jóvan.
:)
pb_19-06-2011 23:53:19 // 76692
Eddig is tőkés hfejeket használtál nem? A hőkezelés miért nagy gond?
Gábor3319-06-2011 08:50:39 // 76691
Hali! Egyenlöre maradnak a vez.tengelyek. Illetve most az 1,4 imola tengelyekkel rakom össze,mert az picivel nagyobbat nyit. Nekem amugy is a kisebb égésterü dugokkal lesz összerakva,emelt süritési viszonnyal és Imola tengelyekkel,remélem jo lesz a kombinácio. Ülék csere meg a szelepek legyártása nem is lenne gond,de a szelepek hökezelése már igen. Anélkül meg semmit nem ér az egész,mert ha nem sikerül az edzéssel a megfelelö keménység,akkor gyorsan elkopik. Fötengelyek,vez. tengelyek szintén igy készülnek,felületi hökezeléssel. Persze a sok idöamit ráfordit az ember sosem lesz megfizetve. Viszont igy saját elképzelés alapján tudom alakitani a kocsit. Ha nem tudnák sok dolgot magam megoldani és mindenért fizetni kéneakkor nem is kezdtem volna belemert az összeg a sokszorosa lenne a mostaninak. Tuning mühelyek oradijja nem olcso és nem szoktak kapkodni.
pb_18-06-2011 13:15:11 // 76690
Áá, befecskendezéssel.DDD Kíváncsi leszek a tapasztalatokra. Sajnos az ilyen történetek mindig sok befektetéssel járnak, mind időben, mind pénzben, stbben.( Ezt már nekem is sikerült +tapasztalnom.))
pb_18-06-2011 13:05:35 // 76689
Értem. Naja az ülékekeket, " a szelepeket +munkálni nem kis meló. A tengelyek is maradnak a gyáriak?
Gábor3318-06-2011 10:24:23 // 76688
Azért egy 16V bövitett csatornákkal és 45-ös karbikkal lenne az igazi! Még nem mondtam le a 16V motor épitésröl,de egyenlöre nincs donor motor. Meg ugye még ezt sem tudtam kiprobálni,hogy milyen is valojában. Szerintem ez kezdetnek jo és késöbbiekben még lehet alakitani rajta ha még több teljesitmény kell. Már nagyon kiváncsi vagyok,hogy ebben az állapotban mit tud nyujtani,az biztos,hogy agresszivabb lesz sokkal mint a gyári motor. Azért lassan csak összeáll minden,de egyre jobban szorit az idö. Még be is kéne járatni,ami nem lesz egyszerü,mert folyamatosan figyelni kell,hogy ne nyomjam neki. Remélem nem okoz csalodást,mert már idáig is rengetegben van a történet. Azért nem gondoltam volna,hogy ez ekkora költségekkel és rengeteg idövel jár. Mindegy már végig csinálom,mert nem szoktam feladni a dolgokat. Persze a végeredmény számit és akkor már minden másképpen látszik utolag visszagondolva. Innentöl kezdve kicsit talán felgyorsulnak a dolgok,mert nagyrészt minden meg van a motorhoz.
Gábor3318-06-2011 08:38:44 // 76687
Hali! Köszi,de ez a Tominak az érdeme. Szelep vezetök kb 5mm-t nyulnak a csatornákba ez még pont megfelelö. Teljesen le lehetett volna venni a vezetöket a csatorna méretére,hogy semmi ne nyuljon a csatornákba,de akkor a vezetök gyorsan kopnak és teljesitményben ez annyit nem számit,hogy megérje. Maradt a gyári méret,mert nem sok anyag van a két szelepülék között. Tomi szerint mindkét szelep elbirna 2mm átmérö növelést,persze ülékeket is kéne cserélni. Akkor viszont a két ülék között kb 1mm marad ez pedig kritikus,mert a vezetök kopása miatt egyböl összeakad a két szelep. Meg a másik dolog,hogy nagyobb szelepeket nyers szelepböl kéne legyártani-hökezelni,ami eléggé macerás dolog. Persze a gépi munkát megoldanám,de a hökezelés már nem olyan egyszerü dolog. Meg a nyers szelep sem olcso. Nagyszelepes hengerfejhez meg már a 40-es karbi kevés lenne,viszont a 45-ös karbikra most nincs pénzem. Szoval kompromisszumot kellett kötni és ez volt az egyszerübb-tartosabb megoldás. Késöbbiekben még lehet másik hengerfejeket csinálni és kisérletezni. Vagy ezeket a hengerfejeket összerakni késöbbiekben fokolt tengelyekkel. Sajnos pontos leirást-méretezést nem találni ilyen témában sem. Pedig biztosan készültek jo hengerfejek,vezérmü tengelyek,de ezekröl semmit sem árulnak el. Jövöhéten még csinálok job képeket is,mert ezt tegnap gyorsan készitettem melo közben.
pb_17-06-2011 23:21:23 // 76686
Szép munka!) A szelepek gyári méretűek?
Gábor3317-06-2011 15:18:49 // 76685
Üdv mindenkinek! Ma visszakaptam a hengerfejeket és a szivo csonkokat. Elég jol ki lettek bövitve a csatornák. Ujbol ki lett köbölve a motor,picit alakitva lett az égéstér,sikolás után a kompresszio viszony 10,5:1 lesz.. Ezt még el kell birnia a dugoknak hosszabb távon is. Lehetne még picit emelni,de akkor a gyujtásra nagyon érzékeny lenne. Uj szelep garniturát is rendeltem,AMP nitridált szelepek. A hagyományosnál kopásállobb a nitrid bevonat miatt. Hengerfej tömitéseket már korábban megvettem,mert kellett a pontos vastagságuk a köbözéshez. Jövöhéten lesikolom a hengerfejeket és össze is rakom öket. Aztán kezdödik a tömitések legyártatása,mert a csatorna bövitések miatt a gyári már nem jo. Pár kép:
pb_13-06-2011 16:19:24 // 76684
Naja, de 1ik állapot Lérése sem 2 perc.
pb_13-06-2011 16:18:15 // 76683
Akkor viszont nem értem miért lett ez itt Tma.

Nem logikát, tendenciát kell keresni.)(
Gábor3313-06-2011 15:57:46 // 76682
Most néztem mit hol mennyiért adnak. Bárdi-nál következök vannak polcon:küszöb bal oldal kk0005011 5259Ft,jobb küszöb kk0005012 5259Ft,hátso javito iv jobbos kk0005582 4334 Ft,balos javito iv kk0005581 4334 Ft,tank javito lemez kk0005521 4380 Ft,elsö sárvédö bal: kk0005312 8529 Ft,elsö sárvédö jobb.kk0005311(jelenleg nincs készleten) 8529 Ft. A nagy alkatrészesek programját letöltheted egyszerüen,ez segithet válogatni az alkatrészek és árak között.
Gábor3313-06-2011 15:41:20 // 76681
Külsö küszöböt itt Györben tudok intézni a kobo-cop kft-nél. Anno ök hozták nekem is. Bárdi,Unix,Láng,Start,Hegyalja stb is érdemes körülnézni,mert ha nem is tudsz mindent egy helyröl beszerezni,legalább árakban képben leszel. Én is sok helyröl szedem össze a szükséges dolgokat,igaz kicsit macerás,de megoldhato.
Gábor3313-06-2011 15:33:03 // 76680
Igen,én is az idövel nem vagyok kibékülve,amit rá kell forditani. Persze több elöre nem láthato komplikácio is adodott. Meg persze az alkatrészek zöme sincs polcon a nagykerekben. Például a sport féktárcsákra és betéteke vártam 1,5 honapot. Aztán a sok aproság beszerzése sem egyszerü dolog. Szerencsére a motorhoz még van szinte minden,legalábbis nagyrészben. Nekem is alkalmazkodnom kellett a lakatoshoz,mert csak igy tudtuk baráti áron kihozni a dolgot. Sokszor én is melo után éjjelig meg hétvégén csinálom hogy tudjak haldni vele. Persze a beletett pénzt sosem fogja senki kifizetni érte. Viszont jo érzés ilyen kocsit tartani,mert tuti nem tömegauto. Persze mindenki maga tudja,hogy mi a cél a kocsi épitésével. Nekem,hogy versenyauto legyen belöle az összes szükséges dologgal,ami fontos. Egy széria állapot helyrehozása bizosan olcsobban is megoldhato.
Bálint3313-06-2011 15:32:07 // 76679
Épp arra utaltam, hogy az imént fölöslegesen mentem bele az autó sorsát érintő vitába, hiszen azzal kapcsolatabn leginkább csak vélemények fogalmazhatóak meg. Szóval semmilyet...

Viszont abban nem látom a logikát, hogy ha a küszöb várható árát kérdezem, akkor miért kell azt a választ adni, hogy nézzek utána. Nyilván megpróbáltam, de nem találtam, gondoltam más kolléga jó eséllyel találkozott mostanában hasonló problémával és esetleg tud segíteni benne, hogy hamarabb megleljem a választ. Hiszen ha jól sejtem ennek a topicnak valami hasonló lenne a lényege. Minden problémára adhatjuk azt a humoros választ, hogy nézz utána/próbáld ki stb... elvégre minden megoldható saját erőből is, csak kérdés mennyi idő alatt... lehet ezt lustaságnak felfogni, de ennyi erővel tankönyvet használni is lustaság, a vakbélműtét helyes lefolytatását is ki lehet kísérletezni a pácienseken...
Persze tőled ez régebben is megszokott dolog volt, csak úgy tűnik elszoktam tőle :) Természetesen továbbra is fejet hajtok a nálad összegyűlt temérdek ismereti anyag előtt és a jövőben is azon leszek, hogy a szarkasztikus marhaságok közül kibányásszam a számomra szükséges hasznos információkat.... ;)
pb_13-06-2011 15:18:50 // 76678
Pontosan, az 1ik főtényező az idő, azon nehéz spórolni. Költségeken márcsak röhögni tudok, mikor +látom a saját számomat.)))
pb_13-06-2011 15:13:10 // 76677
Ne hidd azt, hogy annyi időt tudok szánni Rre a xarra, amennyit xeretnék, ha így lenne már jóval Lőrébb tartanék. Persze mindenkinek magánúgye, ezért is érdemes Lgondolkodni dolgokon.
De kíváncsi lennék, hogy Te milyen konstruktív ötletet/ket adnál, 1 hasonló helyzetben lévő kollégának?
Gábor3313-06-2011 15:05:54 // 76676
Hali! Persze 2 nap az 2 nap. Teljes rendbetétel ideje meg ki tudja pontosan hány honapot venne igénybe. Tudom mire gondolsz én már február ota csinálom. Nálam is igy indult,hogy kis lakatolás,motortér rendbetétele,motor tuning és megy össze. Max 2-honapot szántam rá. Aztán még csak most csinálom a motort. Persze nekem ott a 164-es minden napi használatra. Mondjuk ha nekem is "teli árat" kellet volna fizetnem a lakatolásért és a szerelö részt sem tudnám magam csinálni,akkor tényleg elgondolkodtato a helyzet. Persze mindenki maga itéli meg,hogy mennyit-hogyan tud kocsira költeni. Én már az eddig ráköltött összegen valoszinü,hogy több db 33-t vehettem volna és még nincs is kész. Végén csinálok egy összegzést igérem. Ezen már nehogy összeveszés legyen! Azért szerintem 100.000FT-bol fel lehet hozni müszakilag,hogy egy darabig birja. Gondolom azért késöbb még lesz idö javitgatni a dolgokat. Szerintem ez már jo dolog,hogy nem lesz eladva.
Bálint3313-06-2011 14:11:00 // 76675
Biztosan igazad van és irigyellek is érte, hogy Te minden esetben ilyen sok időt tudsz az autóra szánni, nekem sajnos vannak egyéb elkötelezettségeim is, mint például munka, tanulás stb... Természetesen egy pillanatig sem állt szándékomban vitába bocsátkozni ezek hasznosságáról, a prioritások felállítása szvsz mindenkinek magánügye.
Ide az ember a legritkább esetekben jön véleményekért (egyrészt mert az mint ahogy az a bizonyos testrész, amúgy is mindenkinek rendelkezésre áll "gyárilag", másrészt mert jó eséllyel az általad igen gyakran bemutatott frappáns, ám ritkán konstruktív hozzászólásokba fut), inkább konkrét problémák konkrét megoldási javaslataiért.
pb_13-06-2011 13:48:37 // 76674
Ez az idő, amit rá akarsz szánni, ez semmire nem Lég, ezt viszont tapasztalatból tudom.
pb_13-06-2011 13:47:01 // 76673
Azért 1 belső kicsontozása nem hiszem anyagi dolgokon múlik, mint inkább a befektetett időn. Ugye pont Neked nem kell mondanom, ha nem szánja rá az Mber a +felelő időt, akkor az ún "életmentő" művelet inkább hasonlít 1 +heftölöm itt ott jóleszazúgy yátékra. Én tartom ezt az álláspontot.
Bálint3313-06-2011 13:35:23 // 76672
A helyzet a következő: annyi lóvém nincs, hogy valahova beadjam a kocsit, hogy csináljatok meg rajta mindent... egy ilyen akció költsége nyilván vetekedne egy közepes méretű fejlődő ország éves költségvetésével...
Amire volna lóvém: saját munka befektetésével, egy lakatos és egy szerelő segítségével fullra kipofozni a kasztnit, majd rendberakni a futómű, fék... egyéb dolgokat. Ehhez a szükséges szakemberek is megvannak, csak az én időm a probléma. (illetve az ő idejük is nyilván véges, szívességből/baráti bérért nem dolgoztathatok senkit hetekig).

Igazából ami kb 2 nap lakatolással és 1-2 nap egyéb szerelő munkával megoldható olyan cirka 100e forint befektetésével, az belefér, azon kívül semmi más (az apróságok javítgatására talán a nyáron lesz 1-2 szabad napom/délutánom) Pénz lenne még rá több is, hiszen alapból autócserén gondolkodtam, de itt húztam meg a határt magamnak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.