Forum >> Alfasud-33

Gábor3313-06-2011 13:13:25 // 76671
Hali! Érthetö,hogy az anyagi okokbol most csak az "életmentö" dolgokat csináltatja meg a kolléga. Viszont ha igy eladja,akkor friss müszakival addig hajtják,amig teljesen széthullik. Más részröl meg mit venne helyette? Egy kisebb összegböl nem nagyon van választék. Hasonlo állapotu kocsi meg szerintem értelmetlen lenne. Ennek legalább tisztában van az ember a hibáival és ahoz mérten használja. Persze késöbbiekben ha ugy alakul,akkor teljesen fel lehet ujitani ha az anyagiak is engedik.
Gábor3313-06-2011 13:06:55 // 76670
Hali! Persze érthetö,hogy ennyire nem mész bele a dolgokba,mert egyszerre mindent megcsináltatni nagyon huzos anyagilag. Viszont ami most már kritikus azt tényleg csináltasd meg,mert a küszöb,nyulványok,esetleg doblemezek rozsdásodása késöbb nehezen javithato. Sajnos a rozsda tényleg nem áll meg,lassan de biztosan halad. Remélhetöleg 2-évet simán kihuzod vele és akkor sem lesz még menthetetlen,legfeljebb pár uj helyen is kirügyezik a kaszni. Futomüvet-féket érdemes rendbe tenni,mert akkor adja az igazi Boxer feelinget! Örülök,hogy egyel több 33 marad! Sajnos már keveset látni az utakon is,pedig jo kis auto! Remélem azért még 2-év mulva is megtartod és rendbe hozod. Ha segitség kell,akkor szerintem itt mindenkire számithatsz!
pb_13-06-2011 13:03:18 // 76669
Az a baj, hogy ha 1 ilyen felújítást nem a legapróbb részleteig viszel Vghez, akkor szinte semmit sem ér. Nekem még mindig az a Vleményem műszakiztasd le, majd add L.
Bálint3313-06-2011 12:56:19 // 76668
Szia!

Köszi az infókat! Noha én is szívesen végigcsinálnám az általad felsorolt javításokat (szinte kivétel nélkül igazak az én járgányomra is) jelenleg az időm nem engedi, hogy ilyen mélységig belemenjek.
A nyúlványokon talált repedések a motor kivétele nélkül is javíthatónak tűnnek, így az mindenképp meglesz, emellett a küszöböket cseréljük. A hátsó kerékívekben még épp csak megjelenni látszik a rozsda, az még talán belefér, hogy foglalkozzunk vele... a belső tér teljes kipakolása túl sok időt venne igénybe.

A koncepcióm az, hogy ezekkel a beavatkozásokkal adok magamnak még két év haladékot a döntéshez... (tudom hogy a rozsda nem vár stb..., de jelenleg vagy ezt teszem, vagy bedaráltatom, más megoldás nincs.)

Lényegében az a célom, hogy az autó használható maradjon, lehetőleg ne romoljon jelentősen az állapota a köv 2 évben és ha van rá lehetőség akkor néhány a komfortérzetet és vezethetőséget rontó tényező megszűnjön.
Gábor3313-06-2011 09:23:40 // 76667
Hali! Küszöb merevitöt már nem biztos,hogy kapni,de egy lakatos le tudja gyártani. Végül is egy hosszu lemez csik,kis tulfedéssel a hegesztések miatt. Mi is ugy csináltuk anno 1,5mm-es lemezböl. Lakatoláshoz a blogomban találsz pár képet,lehet,hogy segitenek a megoldásokban. Szerintem a szokásos helyeken tuti kell javitani:elsö taposo lemezek,hátso ivek,csomagtarto-hátfal,emelö pontok,elsö doblemezek(itt figyelj a repedésekre! én is találtam párat),akksi tarto alatti rész,ülés bakok,belsö küszöb stb. Ezek sajnos szinte minden 33-nál elöjönnek elöbb vagy utobb. Remélem az elsö nyulványok nálad még jo állapotuak. Nálam sajnos mindkettöt cserélni kellett és ez huzatopadon történt,ami kicsit költségesebbé tette a dolgot. Érdemes teljesen kipakolni a belteret és fémig letisztitani és akkor láthatoak lesznek a gyenge pontok. Nem egyszerü felszedni a padlo lemezröl azt a kátrányos zajcsillapito-szigetelö anyagot,de alatta nálam is gazdagon rozsdásodott a lemez.
pb_12-06-2011 15:06:21 // 76666
Tudom, + azt is, hogy lustaság 1/2 egészség.)))
Bálint3312-06-2011 14:45:38 // 76665
Köszi az infót! :)

Pb: valami ilyesmire gondoltam :P
Gábor3312-06-2011 14:33:48 // 76664
Hali! Olyan 5000ft/db körül van. Klokkerholm az aránylag méretpontos. Azért a küszöbmerevitöt is kéne nézned,mert szerintem azok is odavannak a küszöb állapotábol itélve. Ha meg küszöbcsere,akkor érdemes kicsit megerösiteni az elsö emelöpontok feletti részt is. Nálam egy vastagfalu csö lett beszabva anno ide. Azota is jol birják. Majd összel nálam is küszöbcsere lesz,kiváncsi vagyok,hogy a csö milyen állapotu. De szerintem azzal még nincs gond. Sajnos kasznielemeket már nem igen lehet szerezni,kivéve külsö küszöb,hátso javito ivek,tankbeöntö javito elem,elsö sárvédö. Pedig jo lenne ha minden elérhetö lenne és nem kéne bontott elemek után vadászni. Azért még találni jo állapotu bontott elemeket is,csak kis idöt kell rászánni.
Bálint3312-06-2011 14:33:37 // 76663
Vannak dolgok amiket az ember még magának sem vall be... én például még sosem mértem, hogy mennyit eszik a gépezet. Ha jelez, tankolok és nem kérdezősködök ;)
zender12-06-2011 14:23:38 // 76662
Marhaság! :) Én is tudom, mennyit ettek az autóim, maximum magánban írtam meg.. :) Írjátok magánban ti is. Alfás vagyok, tudom tartani a bagólesőmet a cartársak belső adatairól. :)
pb_12-06-2011 12:13:45 // 76661
Nézd + a nagy kereskedő cégek webáruházaiban.)
Bálint3312-06-2011 12:07:56 // 76660
Nem tudjátok véletlenül, mennyibe kerül egy külső küszöb idom? Úgy érzem szükségem lesz kettőre... :)
Bálint3312-06-2011 12:06:25 // 76659
Ha a realitást akarod látni, akkor egészen biztosan rossz helyen jársz :P
Itt csak elfogult embereket találsz.... ;)
pb_12-06-2011 12:02:26 // 76658
A realitást max akkor látod, ha van 1 sajátod és lehúztál vele néhány k kmt.
pb_12-06-2011 12:01:28 // 76657
Nagy átlagban mondjuk 8,5.
zender12-06-2011 11:48:38 // 76656
Az előnyeit/hátrányait nagyjából ismerem, viszont a fogyasztásról csak elfogult számokat hallottam eddig. Szeretném látni a realitást, és hol máshol kérdezzem meg, ha nem itt?
zender12-06-2011 11:46:34 // 76655
Nem bántottál meg, viszont engem a csupasz tények érdekelnek. Mennyi? :)
pb_12-06-2011 11:35:09 // 76654
Nem +bántani akarlak, de 16vt nem a fogyasztása miatt vesz az Mber. Ha a fogyasztásra mész, akkor ott a jtd(ahogy látom volt is már), vagy offos.
zender12-06-2011 09:45:07 // 76653
Sziasztok!
Mik a tapasztalatok 33 1.7 16v városi/kinti fogyasztása ügyében? Érdekel a takarékos autózással elérhető minimum (nem röhögni! :) ) , meg a normállal kihozott átlagos, de a max. nem, mert azt tudom (csillagos ég).. :))
Bálint3310-06-2011 17:21:08 // 76652
Soha ne távolítsd el a küszöbtakaró műanyag elemeket:

pb_09-06-2011 11:43:14 // 76651
Lehet ilyet Lfeledni?))))
pb_09-06-2011 11:42:49 // 76650
Ok.)
Whiteskull09-06-2011 09:35:07 // 76649
Emlékszel még a Giulietta kókány gázrudazat javítására 2007-ben Kaposújlakon?

Na még mindig az működik benne. És valószínűleg sose fog eltörni. :)))))
Marek09-06-2011 09:29:39 // 76648
Mivel Zoli instruált, szar nem lehet! :)
pb_09-06-2011 00:15:06 // 76647
Azt írtam volna, hogy a 33 1 olyan típus, amiről csakúgy Snek le az alkatrészek?))
A helyzet az, hogy Nnél a területnél überelni kell a gyári +oldást, hogy az igazán jó legyen.)
Ha +történt és jó, akkor örüljünk neki.)
Marek08-06-2011 23:57:49 // 76646
Azt akarod mondani, hogy gyárilag szétesik a 33?! :)
Minden elfárad egyszer, és a kókánymentesség alapelv, ha jót akarsz, ehhez kell a gyári megoldás ÚJBAN!
Mellesleg megtörtént, az új, gyári megoldás!
:)
Gábor3308-06-2011 15:42:55 // 76645
Hali! Robi 33TD SW folyamatosan bont 33-t,van polcon sokmindene és jo áron! Érdemes megkeresni. Vagy tudok bontot ajánlani ha kell.
pb_08-06-2011 09:31:02 // 76644
Szted a gyári jobb, ha szét tudott Sni?)
Marek08-06-2011 09:16:22 // 76643
Mert nem gyári!!!
pb_08-06-2011 09:00:33 // 76642
Miért lenne 1/2+oldás?
Marek08-06-2011 08:30:32 // 76641
Az a helyzet, hogy Dömsödön van használva az autó, és "neki" az az otthon, és nem félmegoldás kell!
Bálint3307-06-2011 21:56:49 // 76640
Van valakinél mostanában bontás alatt 33? Ha nem bontom el a sajátomat, akkor nekem lesz szükségem egy-két apróságra :)
pb_07-06-2011 21:21:28 // 76639
Drótozd +, és haza lehet vele jönni.
Marek07-06-2011 17:59:28 // 76638
Sziasztok!
Nagyszüleim 33-asához keresnék egy speciális cuccot, azt a talán faudifejes biztisító alátétet, ami meggátolja, hogy a váltókulissza, kicsússzon a rudazatból! Ez arra a kis benútolt rúdra megy rá! Na ez kellene nekem, ezt hagytuk el az autóról, és most nem lehet vele váltani, és 50 km-re Bp-től...
Akinek van ilyen fölösleges az csörgessen meg, és visszahívom!
Előre is köszi:
Marek
06306207131
PeterW (wares)07-06-2011 13:59:27 // 76637
Ciao Cartarsak,

talan most az egyszer en tudok masokon segiteni.
Sikerult talalnom egy software-t, amit egy lengyel srac irt Magnetti Marelli ECU-ra, es teszteltem az enyemen.

MUKODIK:)

http://iaw-scan.sourceforge.net/users.html

A cucc ingyenes, csak 2 kabel kell hozza. (a weboldalon leirja a srac, hogy milyenek)

Az en computerem tipusa:

IAW 8F.6B-090D-AD

Sok sikert!
Gábor3306-06-2011 15:10:07 // 76636
Hali! Azért mielött darabokra szeded a motort érdemes lenne behatárolni a kopogás helyét,mert lehet,hogy a vez. tengely egyik bütyke kopott el és az kopog. Szerencsére motorikus alkatrészt még találni böven a Boxerhez. Ha viszont tényleg hajtokar csapágyas lett,akkor mérjétek meg a kopott csapon lévö hajtokar furatát lenyomatékolt állapotban. Ha megforgott a csapágy a hajtokarban,akkor ovál lesz a hajtokarfurat és kukás. Ha kell fötengely és hajtokar furat mérete,akkor irj és megnézem.
Gábor3306-06-2011 15:02:03 // 76635
Hali! Hát ez a variácio tényleg egyszerüen kivitelezhetö,de nem valami jo megoldás. Akkor már inkább a két hátso kerék elött kivezetett oldalankénti megoldás. Bár ez megint nem kis faragást igényelne. Vagy egy leömlötöl indulo vastagabb csövezésü komplett rendszer. Az dobna is kicsit a teljesitményen.
pb_05-06-2011 23:45:32 // 76634
A vég jó.
Bertók05-06-2011 22:30:17 // 76633
Köszi szépen!
Tiszi05-06-2011 17:59:12 // 76632
Nem, nem adtam fel, csak átgondoltam, s a nekem tetsző megoldás tényleg nagyobb léptékű meló ... Ami könnyebb lenne az - szerintem - nagyon gagyi :
Ilyet nem akarok ...
Tiszi05-06-2011 17:48:38 // 76631
Szia. Van egy tag aki sok-sok hasznos Alfás dolgot gyűjtött össze .. Itt megtalálsz mindent :
Docky_SD manualjai
Bertók05-06-2011 16:20:31 // 76630
Sziasztok!Gondom van a motorral,valami kopog elöl mint ha a hatokar csapágyai csödöt montak volna. Szeretnék valakitöl segitséget kérni olyan formában,ha valakinek van szerviz könyve amit elbirna küldeni az emeil cimemre.
Gábor3305-06-2011 15:15:34 // 76629
Hali! Feladtod a dupla kipuff végeket? Pedig igen be voltál lelkesedve! Vagy megriasztott az átalakitás nagysága? Végül is sokmindent be kéne ezért áldozni ez tény. Egy komplett sport rendszer nagyobb átméröjü csövekkel? Az elfogadhato kompromisszum és aránylag olcson megoldhato.
Gábor3305-06-2011 15:06:40 // 76628
Hali! Milyen karbik vannak fent? Nekem a 40-es Dellortok most 142-es benzin,220 levegö és 52-es alapjárati,36-os gyorsito fuvokákkal,32 venturi torkokkal és 10 fokos elögyujtással volt jo. Ez függ a motor nagyságátol 1,4-1,5-1,7 és állapotátol. Meg persze,hogy mit szeretnél: kisebb fogyasztást vagy kis plusz teljesitményt. Rengeteget számit a karbik állapota,tisztasága is erre érdemes odafigyelni. Ja és a szinkron beállitása mindennél fontosabb!
alfaromeo3305-06-2011 14:08:34 // 76627
amúgy a karbiban alul és felül tudjátok hanyas fúvókák vannak?
alfaromeo3305-06-2011 13:26:59 // 76626
mondjuk két cső ment rá, de már le annak kötve...mikor megvettem, akkor nem volt rajuk...elég gázul néz így ki, ki kell szerelni, de ha nem tudom biztosra, hogy mi az...
alfaromeo3305-06-2011 13:22:20 // 76625
az anyósülésnél van egy nagy ventillátor, szemben, az micsoda?
Tiszi05-06-2011 12:27:21 // 76624
Ááá... csak egy kósza gondolat volt ... nem teszem én sem .
Igaz ennek örültem volna ...
kesa05-06-2011 11:48:30 // 76623
A gyárinál szinte mindig lehet jobbat csinálni / csináltatni, mivel te döntöd el, mennyit szánsz rá. A gyári az mindig spórolós, vagy anyagminőségen, vagy gyártási eljárásban, kidolgozási minőségben... Meg ugye a gyárinak teljesítenie is kell(ett) az előírásokat.

Lehet babrálni a rendszerrel, de komolyabb tapasztalat nélkül nem érdemes. A túlságosan nyitott rendszer sem jó, nem csak ami fojtja a motort. A gázáramlás sebessége a kulcs, nem az, hogy minél nagyobb kályhacsövet szögeljünk fel a kocsira.
pb_04-06-2011 23:35:05 // 76622
4-1es leömló nincs, mind1ik 4-2-1es.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.