Forum >> Alfasud-33

kesa28-12-2007 20:53:21 // 38071
Nem mindenki tudja... Én nem.
Szóval:
Mé' ne???
Ferke28-12-2007 20:44:25 // 38070
Félreértettél, én pont rájuk gondoltam, Ők ne nyúljanak a karburátorokhoz...:/
Ferke28-12-2007 20:43:29 // 38069
Ki merem jelenteni, hogy az említett helyen sosem fognak db karburátort rendesen összelőni. Ez tuti.:)
Az okokat szerintem itt mindenki tudja...
Zoli3328-12-2007 20:30:08 // 38068
na ezaz, hogy kiben bizzak hogy tényleg összehangolja a karbikat...
multkor irtam egy karburátorosnak és az azt irta vissza hogy:
Ennél a típusnál nem szokott gond lenni a fojtószeleppel,mert csapágyazva van.Membrán se sok van benne.Elnyűhetetlen.Szerintem nem érdemes felújitani.
Hakuna28-12-2007 20:25:17 // 38067
Ezt mondom énis. Szamosihoz kell vinni, vagy keresni higanyos mércét.
Ferke28-12-2007 20:22:08 // 38066
Lehet, hogy a karbi már nincs a toppon, de azért ez csak akkor derül ki, ha rendesen össze vannak lőve, és akkor is rángatózik.
Ferke28-12-2007 20:20:50 // 38065
Neeee....főként a karburátorhoz ne nyúljanak...mondjuk máshoz se, de a karbihoz nagggyon neeeeeee:)
Zoli3328-12-2007 20:15:55 // 38064
az volt még fura hogy rárakott valami érzékelőt a gyujtáskábelre és az kb. 1000 RPM-et mért a müszerem meg 500 körül volt, viszont ha meg kijjebb tekerem az alapjárati csavart, lejjebb megy a fordolatszám de akkor meg érezhetően nem egyenletesen jár a motor. ezt is mondtam ennek a karburátorosnak és azt mondta hogy ezek a motorok ilyenek, mármint hogy 500 rpm-nél nem tudnak egyenletesen járni... most akkor ez tényleg igy van vagy csak nem akar bajlódni hogy beállitsa?
Hakuna28-12-2007 20:07:08 // 38063
Én ilyenkor elviszem Szamosi mesterhez. Link az oldalona linkeknél.
pb_28-12-2007 20:02:18 // 38062
2 dolog lehet, a csörgés. Vagy a váltórudazat beleér a kardánba, bár azt csinál6ná alacsonyabb fordulaton is, vagy a váltókar, és a rudazat kapcsolódásánál lévő csap vagy/és a váltókar is elkopott. Inkább a 2. dolgot valószínűsíteném, de nincs kizárva, hogy magas fordulaton annyira beremeg a kardán, hogy hozzáér a váltórudzathoz.
Kihez viszed, már ha nem titok?) Sztem ott összetett hibáról van szó, a meleg alapjáratért a fojtószelep kapcsoló, és a szinkron a lehet a felelős, ill a fojtószelepek túlzottan nyitva vannak. A hideg alapjáratért szintén lehet felelős a fojtószelep kapcsoló, és az alapjárati motor.

Néha én is szoktam használni a dupla kuplungot, +próbálgattamén is a gázfröccsöt, de annyira szar a váltó, és a kuplung, hogy szinte semmivel sem lesz jobb. Vissza 2nél vagy nagyon le kell lassítani, vagy szívfájdalom nélkül behúzni.))
Hakuna28-12-2007 20:01:40 // 38061
Gyerekek, a 106-os pöcskösörűmnek is "befagy" a váltója éjszaka. Kb 2 km után már lehet vele váltani.
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-12-2007 19:57:46 // 38060
én is jobban örülnék,ha elég volna a 8-at tartani,
de sajna a gyári érték is 3,5 , legalábbis a csíklámpásnál... :-(
Hakuna28-12-2007 19:57:41 // 38059
Én ezt Neked simán elhiszem. Ettől még 80 070 van ráírva, ha kell lefotózhatom.
Hakuna28-12-2007 19:55:58 // 38058
No valóban eltér, nem egyforma a tetején a homorú rész. Kérdés, hogy ez jelent e majd sűrítési eltérést, problémát, illetve, hogy mi van ha mind a 4 régi berakom, ha azok jók.
Zoli3328-12-2007 19:50:20 // 38057
visszafelé beugrottam egy karburátoros ismerőshöz az mondta hogy még a gyári co érték is olyan 8 körül van, a kpm-be meg valami barom 3,5-öt gépelt be maximum értéknek
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-12-2007 19:25:28 // 38055
szerintem hiba volt az autót is magaddal vinni, csak összezavarta őket! ;-)
Zoli3328-12-2007 19:11:52 // 38054
voltam ma zöldkártyáztatni a vasat, elméletileg nem ment volna át kamu nélkül.
a co-ja háromszorosa volt, ha meg tekergetett a keverékszabályzón a co ja beállt viszont a hc-je lett a megengedett többszöröse. szoval nálatok hogy mennek ezek a dolgok?
Scott28-12-2007 18:39:40 // 38053
Skacok ! Igaz off, de ezt a startot érdemes megnézni. Brutál :))))
Skyline
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-12-2007 18:17:37 // 38052
üdv!

azért én ennyire nem bízom a véletlenre,mindenképpen meg kell lennie annak a pöcsétnek,azért is mondtam a "szakembernek" ,hogy inkább legyen + X nap múlva a
vizsga,csak "jó időben legyünk jó helyen"... ;-)

nemrég voltam "szemlézni", a zord idő ellenére remekül megkötött a cuccos,kicsit csürüszköltem,remek mókának tűnik, de majd holnap szándékszom véglegesre alakítani.
azért is jó,hogy el tudom most néhány napra osztani a tennivalókat,mert pl. ma szándékom szerint a szívatóbowdennel is akartam foglalkozni, de esélyem nem lett volna befejezni, uis vagy 4 éve a motortérben feltekerve "lapít", remélem kis olajozással életre kelthető. Újat venni nem lenne "szerencsés", mivel gombbal, műszerfalfény-kapcsolóval együtt árulják és anno vagy 6k volt... :-(
GT Ɨ|ѯ28-12-2007 18:15:21 // 38051
Kitartás!
Márcsak 2 hideg hónap:-))
Gróf28-12-2007 17:44:59 // 38050
Hja, 2 hete nem is ment -4 fok fölé nappal se....
Gróf28-12-2007 17:42:56 // 38049
Hát jah, utánna lomhább de mire beérek a városba összeszedi magát xDD
Gróf28-12-2007 17:41:49 // 38048
British Petrol Energear 80W-90
VinceP4 (Il capitano)28-12-2007 15:44:51 // 38047
Még azon is elgondolkodtam, hogy csinálok én is egy Sprintet, mert úgyis lakatolni kéne a versenyzőset... De ez még nagyon elméleti és távlati dolog.
VinceP4 (Il capitano)28-12-2007 15:39:29 // 38046
Persze kell egy kicsit változtatni, de az a lényeg, hogy 3 különböző modell cuccai vannak benne, és nem kellet lakatolgatni, meg legyártatni semmit. Sőt, nyáron készítettük elő lakatolásra Vittorio Sprintjét, és ahogy néztük elő van készítve gyárilag a 4X4 befogadására, mint ugye a 145-be is belemegy a Q4. Mintha direkt azért csinálnák így a gyárban, hogy az emberek legózhassanak otthon. :)
VinceP4 (Il capitano)28-12-2007 15:35:01 // 38045
Úgy értem, azóta nem reccsen soha. :DDD
pb_28-12-2007 15:33:51 // 38044
Lehet, hogy a 145/6-ban használt váltóház, ill fokozatok vannak benne, de azért van némi változtatás is, különben nem tudnád rendesen használni.)) Gondolom a szinkronnal lesz a baj.
VinceP4 (Il capitano)28-12-2007 15:33:45 // 38043
Nem tudom mit értesz ez alatt pontosan. A versenyzőssel az a baj, hogy nagy sebességnél valami hozzáér valamihez, és nagyon csörög, de ki lehet küszöbölni, ha fogom a váltót.
A másikat januárba viszem Pestre valami szerelőhöz, mert már unom, hogy 1500 az alapjárat, hidegen meg nincs.

Viszont látod milyen jó néha szar autóval járni. A végén tiszta rellisofőr leszek. A recsegős kettes miatt tanultam meg gázt, féket együtt nyomva duplakuplongozni. A rossz alapjárat miatt meg már a ballábkék is elég jól megy. :) De komolyan.
VinceP4 (Il capitano)28-12-2007 15:28:34 // 38042
Miért ? 145-ös váltó van benne. Imádom. Azóta nem tudom mi az a reccsenés. Mondjuk biztos ami biztos rugom a gázt, meg a dupla kuplungot minden visszaváltáshoz, mert az olyan menő.
pb_28-12-2007 15:24:04 // 38041
Ja sikerült már +oldani a rángatási, és 1éb problémákat?
pb_28-12-2007 15:23:09 // 38040
Én, azért nem ütném mindig, bár tény, néha-néha kell.)) Gondolom, hogy nem keveset öltél már bele.)
Hát ja, ezek a verdák, még mindig autók.)) Azért a 96-os váltóval 1 kicsit vitatkoznék.))
VinceP4 (Il capitano)28-12-2007 15:15:11 // 38039
Most mit csináljak? Azért van (2). Nem tudom megállni. Aztán meg költöttem, meg költök rá eleget ahhoz, hogy ezt megtehessem. :)
Azon szoktam mostanába röhögni, hogy annyira mondják az autógyárak, hogy már így, meg úgy plattformstratégia. Nagyon büszkék rá 2007-ben, nekem a '91-es járgányomban '96-os váltó és "88-as hajtás. :))
pb_28-12-2007 15:10:49 // 38038
Teljesen leírod, azt a szerencsétlen verdát.))) Na igen a 4x4-el könnyű ezt +csinálni.))
pb_28-12-2007 15:07:27 // 38037
Ennél a váltónál még nem tapasztaltam ilyet, igaz ez a váltó 1 rakás szar, és azt sem tudom ki, mikor cserélte az olajat, és milyet rakott bele. Annyit tudok, hogy én fullra töltöttem tavaly augusztusban.) Az ez előtti váltó az csinált olyat télen, hogy elindulás után nem lehetett 2est rakni, 1 bizonyos ideig, sztem mert hitvány olaj volt benne, és az sem elég.) Milyen olajat raktatok bele?
VinceP4 (Il capitano)28-12-2007 15:03:44 // 38036
Meg ha már a hidegről beszélünk. Annyira élvezem ezeket a "taknyos" koraestéket, hogy már rendesen sajnálom néha a kocsikámat. Kap tőlem annyit... 4X4 bekapcs, padlógáz, riszál a feneke, áttol minden kanyaron, ha meg nem akarom, hogy szépen áttoljon, akkor rugok neki egy kuplungot, és még a ladások is írigykednek. :))
Váááá! Megyek is egy kört.
VinceP4 (Il capitano)28-12-2007 14:51:12 // 38035
Szerintem én nem kinyomott kuplunggal be sem tudnám minuszos reggeleken indítani. :)
Scott28-12-2007 14:43:55 // 38034
A befagyás azért túlzás, de egy tartós nulla fok alatti éjszaka után reggelre nekem is elég paszentos lesz a váltó. Na persze 1-2 km után azért magához tér :)
swan28-12-2007 14:28:25 // 38033
Szetem az nem normális hogy befagya váltó! Az én egyszerű paraszt agyammal gondolkodva akkor amotornak is baromi nagy erő kellene ahhoz hogy megforgassa.

Aj az meg hogy fagyban van km órád az normális.:-) Az valeszeg vmei kontakt hiba ami ilyenkor pesszentosabb. Nálam íg y van eza vízhőfok visszajelző lámpácskával:-)
pb_28-12-2007 14:15:04 // 38032
Milyen olajat használsz? Az a szelep az ilyen, a szívósor felőli végén pedig lecsapódik a benzingőz.
GT Ɨ|ѯ28-12-2007 14:07:37 // 38031
Akkor Felétek nagyon hideg van éjszaka:-))
Gróf28-12-2007 14:00:30 // 38030
Azóta 3000 km et mentem vele...
Gróf28-12-2007 13:59:43 // 38029
Az összerakáskor zsír ujat kapott...
GT Ɨ|ѯ28-12-2007 13:58:43 // 38028
Dermed :-)))
Cserélted már?
Gróf28-12-2007 13:58:37 // 38027
Ja amugy ugy állítom le az autó hogy 1esben marad (mert ugye lejtős a kf meg szar) és legelső alkalommal 2 kézzel húztam ki sebességből. xDDD
Gróf28-12-2007 13:57:02 // 38026
Ugy értem hogy befagy hogy:
Ha kinn áll egész este a fagyban akkor megesett már hogy alig tudtam betenni sebességbe, meg nagy erő kellett menet közben a váltáshoz. Gondolom ez a fajta váltóolaj enniyre megdermed a hidegben...

Leszedtem a vákumcsövet:
1: nem volt sehol kihasadva
2: a kis szelepet átmostam. Ha a nyíl irányába fújom átengedi a levegőt, de csak akkor ha nagy a nyomás. Amint kezdek kifogyni a levegőből, rögtön visszazár.
3: a szívósornál levő vége televolt benzinnel
pb_28-12-2007 13:16:39 // 38025
Jaaa.)))
GT Ɨ|ѯ28-12-2007 13:14:19 // 38024
Demost komolyan!
Hogyfagy be?:-))
GT Ɨ|ѯ28-12-2007 13:13:26 // 38023
Kicserélte a 80w-90-es olajat hidrogénesre:-))))))
pb_28-12-2007 13:09:21 // 38022
A kmóránál valamilyen érintkezési hiba lehet. Befagy a váltókar? Azt + hogyan?))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.