Forum >> Alfasud-33
pb_03-09-2005 14:41:34 // 6270
+nézegetem hátha nem dobtam el az elérhetőségük, de túl sok mindenre ne számíts!
Robesz703-09-2005 14:35:43 // 6269
köszi, hogy megnézted.... hétfőn ugyan úgy, mint múlthéten? a telszám ugyan az lesz? befér a csomagtartóba?
Robesz703-09-2005 14:34:14 // 6268
még az lesz kérdés, hogy melyiknek a gyűrűivel...
kando.03-09-2005 14:34:02 // 6267
Hú, ezt nem mértem, mert fémtálcába engedtem, a tálca kb 50x50 cm, és 1 cm magas lehet (vagy kicsit több) az olaj szintje benne...
kb.: 50x50x1 = 2500 cm3 -> 2,5 l
Nem hozott ki vasreszeléket, meg fog darabkákat :-))
Robesz703-09-2005 14:33:10 // 6266
húúúú...ez meleg volt...:-)))) akkor alap...de jóóóóóóó :-))))) és akkor a löket is tuti annyi és tudom használni a főtengelyt és a hajtókarokat....:-))))
de jóóóóó......
ha nincs elkopva, akkor lehet marad a főtengely a gyári helyén és átmennek bele a 16v dugattyúk...
bb1803-09-2005 14:31:21 // 6265
na nem kell besz@rni. :-))
87 az. és még egy nulla van beütve fölé a dugoba ugyhogy biztos alap.
Robesz703-09-2005 14:30:07 // 6264
húúú..most meghűlt bennem a vér......
Robesz703-09-2005 14:29:50 // 6263
az-az....
nem tudsz vele összehozni? nem reklamálni akarok, csak informálódni....
bb1803-09-2005 14:28:29 // 6262
na mindjárt megnézem lehet hogy mire bejöttem elfelejtettem. :-))
pb_03-09-2005 14:27:13 // 6261
Igen az autósbolt a testvéré. A főúton volt.
Robesz703-09-2005 14:25:26 // 6260
82???? nekem 87.... az 1.7-nek 87 nem? az 1.6-nak 84....
Robesz703-09-2005 14:24:13 // 6259
szigethalom volt, már emlékszem..... közvetlenül egy autósbolt mellett....
a száma nincs meg...pont ez kellene.... de nekem az is elég lenne, ha email-ben, vagy itt beszélnék vele...
bb1803-09-2005 14:23:14 // 6257
furat 82 löket 73. ezek szerint alapméretü
pb_03-09-2005 14:20:15 // 6256
Mennyi jött ki belőle?
pb_03-09-2005 14:19:36 // 6255
Gondolom már nincs + a telszáma, azt tudom, hogy abba a faluba, vagy mibe van, ahol a CsepelAutom van, ez most Halom, v. Miklós azt már nem tudom. Asszem tán Miklós.
Robesz703-09-2005 14:17:19 // 6254
ok...meglátom és lefényképezem, ha szétszedtem, talán megállapítjuk....majd küldök képet is......
a dugattyú tetején a számot nem nézted meg?
bb1803-09-2005 14:15:50 // 6253
igazábol ha elöttem van akkor tán meg tudnám mondani.
mivel süllyesztékben kovácsolják valszeg finomabb a felülete. de a sima sem rossz mert az is jo minöségü öntött acél. olyanok mondták ezeket akik valaha alfával versenyeztek.
kando.03-09-2005 14:14:43 // 6252
Oké, csak tankolni kell, mert asszem már nem sok van benne... a váltóolajjal meg azért mégsem illik ,,tankolni'' ;-)
Mondjuk a töltés érdekes volt. Betöltöttük a 2 litert, semmi, jó, töltöttünk bele még a harmadik felét, semmi. Akkor leeresztettük az autót, nem csöppent semmi. Felemeltük, épp' hogy egy picit töltöttünk rá, kiáltottam, hogy elég, folyik már ki.. Szóval pont 1 deci kellett még :-)
No, akkor jól mondtad, 2,5-2,6 l kell bele :-))
Robesz703-09-2005 14:12:23 // 6251
azért jó lenne vele beszélni.... többek között az adásvételit is elhagytam, így papírom sincs róla..:-))) pótolhatnánk...
pb_03-09-2005 14:11:15 // 6250
Kíváncsi vagyok a teszteredményére is.
pb_03-09-2005 14:08:57 // 6249
Az én autómba is figyel már pár cucc. Nem a srácé volt a verda valami haverjáé, ő csak bontotta. Egyébként ő bmw-vel foglalkozik. Sztem nem tudnának érdemi infoval szolgálni a motorral kapcsolatban. Úgy vettem ki a szavaiból, hogy a tulaj nem nagyon értett a verdához, csak ment vele.
Robesz703-09-2005 14:08:26 // 6248
azt, hogy kovácsolt e, azt hogyan?
bb1803-09-2005 14:08:14 // 6247
az tudom hogy az én régi sud-om az kovácsolt fötengelyes volt, de hogy milyen autobol jött ki a blokk azt már nem tudom, csak hogy 33-as volt
kando.03-09-2005 14:07:53 // 6246
No, ma sikeres olajcserét eszközöltem a vason, a váltóműszerkezetben.
Apró problémák felmerültek, pl. nem volt imbuszkulcs 12-es, azt vennem kellett, utána meg az oldalsó, szintjelző-betöltő csavar volt erőteljesen beletekerve, de a délelőttös gépész segített kitekerni :-)
Kb 2,6 litert evett meg, ennyi fért bele.
Igaz, a próbamenet elmaradt, de majd letesztelem, ha megmozgatom az autót.
Mivel emelve dolgoztam, nem akna felett, a jeladót nem piszkáltam, azt majd legközelebb :-)
A segítséget köszönöm pb_ nek is, és a többieknek is!
bb1803-09-2005 14:07:18 // 6245
ezeket csak te tudod majd eldönteni ha szétszeded.
Robesz703-09-2005 14:05:02 // 6244
amit Te adsz, az is kovácsolt? most mit tegyek? melyik tömböt használjam? és melyik olajszivattyút?
bb1803-09-2005 14:04:16 // 6243
az hogy a blokk vetemedik, sztem ennél a konstrukcionál elképzelhetetlen.
bb1803-09-2005 14:03:07 // 6242
nekem azt mondták a nagyok, hogy egyetlen modon lehet tönkretenni öket, ha nincs olajzás. vagy elfolyik, vagy felütöd a kartert és az olajszivattyu szivocsövére lálapul. amugy kovácsolt fötengely volt a régiekben azt nem lehet tönkretenni. a tuningmotorokba kifejezetten azokat keresik.
a ragasztással az a gáz hogy alatta a blokk esetleg a hötágulás miatt tovább repedhet.
Robesz703-09-2005 13:20:37 // 6241
főleg azért gondolom így, mert ezeknek a motoroknak inkább a főtengely a gyengeségük, nem a hengerek...
Robesz703-09-2005 13:18:47 // 6240
ez a motor állítólag ment és most nincs megrepedve, csak attól tartok, hogy emiatt majd főtengelyes lesz, mert PL elferdült valami....ilyesmi....
repedés nincs rajta, szerintem jól meg lett csinálva...... viszont, ha a tiedbe át tudom rakni a dugattyúkat, akkor nyugodtabb lennék....a kérdés, hogy lehet e, és alapméretű e.....
bb1803-09-2005 13:15:59 // 6239
ez azért gáz mert repedhet tovább. van korrekt megoldás de kevesen vállalják garanciával.
Robesz703-09-2005 13:15:01 // 6238
a másodikra külön nem írtam, mert az elsőben benne volt, hogy nem a költség miatt kellene, hanem, hogy eladható legyen..... (erre gondoltál)
Robesz703-09-2005 13:13:19 // 6237
őt kellene elérnem, hogy miért volt ragasztva és mikor gyűrűzte....illetve neki is 25 litert evett e....... így nem kellene találgatnom....
Robesz703-09-2005 13:12:25 // 6236
Robesz703-09-2005 13:10:06 // 6235
bb1803-09-2005 13:04:23 // 6234
márhogy mi van megragasztva?
bb1803-09-2005 13:03:46 // 6233
az elsöre vagy másodikra? mert az elsöt megkaptam.
Robesz703-09-2005 12:54:39 // 6232
igen.... válaszoltam is.... Te nem kaptad meg?
Robesz703-09-2005 12:52:46 // 6231
szerinted ha alapméretű a te motorod is, át lehet rakni bele a 16V dugattyúkat a gyűrűkkel együtt úgy, hogy jó legyen?
csak azért, mert most vettem észre, hogy az enyém (16V) belülről és kívülről is meg van ragasztva....
bb1803-09-2005 12:51:17 // 6230
küldtem mail nehány kérdéssel megkaptad?
bb1803-09-2005 12:50:44 // 6229
bövebben:
vettem már le hengerfejet beszerelt motorrol is, max a hidrotökék berakásánál kellett volna egy kicsit több kéz ha jol emlékszem. amugy egyedül csináltam segitség nélkül, tehát meg lehet oldani.
viszont abban is van rácio, hogy a bklokkot kivenni és jol átnézni, ha vmi baja van akkor azt is orvosolni, mert drágább ha megint ki kell rántani.
Robesz703-09-2005 12:44:54 // 6228
szia bb18....:-)))
Robesz703-09-2005 12:34:43 // 6226
Ja, még azt elfelejtettem, hogy a hűtésnek az a része, ami igazából a motort hűti szerintem nem tud úgy eltömődni a vízkőtől,hogy ennyire forrjon a víz és hengerfejes legyen....(biztosan van egy-két kivétel, ha Pl a hűtö teljesen elzáródik) de szerintem nem vízkövesedés vagy ilyesmi volt....
Robesz703-09-2005 12:29:22 // 6225
nagyon tetszik most ez a fórum....tök jól pörög.....
Robesz703-09-2005 12:27:31 // 6224
pb: eeezzzz aaazzz....az volt az a motor..... nem tudod, ki az a srác? beszélnem kellene vele, hogy mit cserélt és mit nem... Tudsz róla valami közelebbit is?
Robesz703-09-2005 12:17:40 // 6223
Szerintem két dolog lehet:
1: a termosztát nem nyitott ki, felforrt a víz és elszállt a hengerfejtömítésed és beengedte a vizet az egyik, vagy az összes hengerbe.... lehet csak az egyikbe, mert a többi megy...... ezért füstölt..... olaj pedig nem is volt benne előtte sem (ezért nem ehette meg, vagy ha igen, akkor abból már nem nagyon lesz motor)
2: nem volt benne elég olaj, nem volt kenés, ilyenkor hirtelen kezd melegedni, megnő a súrlódás és ezért forr fel a víz is (ekkor már mindegy a motornak) ....aztán elszáll a hengerfejtömítés és bemegy a víz a hengerbe....füstöl...nem megy a henger....
Biztos vagyok benne, hogy nem a benzin miatt: az én kocsim szinte mindíg ukrán benzinnel üzemel és 200-nál 7400-at forog..... még soha nem olvadt el a hengerfejem, pedig lehet még 95-ös sincs a benya...
Nem akarlak elszomorítani, de ha a motor nincs időben leállítva, akkor mindent szétver a belsejében: először a hengerfejtömítés, aztán a gyűrűk a hőtől, majd a főtengely és a hejtókar csapágyazása a hő és a kenés hiánya miatt...... szóval ilyesmire, vagy ezek közül valamelyikre kell számítani.
pb_02-09-2005 23:40:08 // 6222
Igazából + se próbáltuk beszerelt motornál a hfjet levenni. Számunkra elképzelhetetlen volt ez a manőver, annyira kicsi ott a hely. Ott volt az akna, a csiga 1ből úgy nyitottunk, hogy blokk+váltó ki. A döntögetéssel, akkor próbálkoztunk mikor a váltót akartuk leszedni az enyémről. Sztem az se tól szerencsés, mert a gyújtás részt lekaszálhatod a tűzfallal. Kb. 10 percet próbálkoztunk, aztán blokk ki.
Nem tudom, én a 8v-nél is kivenném a blokkot.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
441
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?