Forum >> Alfasud-33
pb_06-09-2005 09:39:49 // 6421
Asszem az 1ik inj.-nél folyik csak, de ha ilyen 40Ft-os árban van vennék vagy 20-25 db-t.
Bálint3306-09-2005 09:38:58 // 6420
Nemrég láttam, hogy valaki hirdetett itt a fórumon egy olyan motort, mint az enyém 20e forintért. Ilyen árban van rá esély, hogy nem egy leharcolt motort kap az ember?
granturismo06-09-2005 09:33:07 // 6419
1 injektoron 2db van 1 alul egy felül.
swan06-09-2005 09:31:59 // 6418
Ja bocs! Nem figyeltem, de lagalább erről is van fotód, hátha egyszer kell. :)
Lehet azért nem figyeltem mert neked már új 33-od van nem?
pb_06-09-2005 09:30:18 // 6417
Pár db. Igazából nem is tudom, mennyi kell 1 injektorhoz.
pb_06-09-2005 09:28:42 // 6416
Szerencsére nekem, nincs baja azzal, az egységgel.
Gondolom Bálint cartársnak, akartál válaszolni.
Tom06-09-2005 09:27:12 // 6415
Tegnap csak az egyik dugattyút láttam de az csunya volt. Csütörtököm megint megyek hozzá, akkor állítjuk be az alapjáratot meg vinnem kell majd zöldkártyára is. Meg kérdem majd töle, hogy mi a helyzett
pb_06-09-2005 09:26:10 // 6414
Elgondolkodtató, a dolog.
granturismo06-09-2005 09:25:39 // 6412
Nem akarlak elkeseríreni de ilyen korú autónál és ilyen motorkárosodásnál könnyen lehet, hogy rentábilisabb egy motorcsere.
pb_06-09-2005 09:24:53 // 6411
Ja én is a Szinyeire gondoltam, csak az elég messze van nekem. Igazából nem is nekem kéne a tömítés. Az a L+K-nál ilyen 100db adtak volna. Viszont a kispesti lehet közelebb lenne.
Bálint3306-09-2005 09:22:25 // 6410
Ér ennyit egy motor? Nem járnék jobban egy komplett motorcserével?
pb_06-09-2005 09:19:59 // 6409
Sajna ilyen nincs, hogy csak 1 dugót cserélünk, aztán újra összerakjuk, és go. Át kell nézni a hfejeket, a vezérlést ki kell cserélni, lehet az összes gyűrű csere, 1 csomó mindent ajánlott cserélni. Nem tudom, a szerelőd milyen árakon dolgozik, de sztem felkészülhetsz 1 100-150k-s kiadásra, vagy lehet még többre.
granturismo06-09-2005 09:14:41 // 6408
pb_
Én a Szinyeiben vettem injektor tömítést (rendelni kellett), de 1db-ot is lehet.
Mikor betettem nagyon vékonyan bezsíroztam a tömítést így nem nyíródott el pedig 2-3-szor még ki kellett vennem az injektorfejeket (bénázás miatt)
Múlkor elmentem a szimmering bolthoz amit nem találtál az Üllőiből nyíló mellékutcában. Már értem miért nem találtad. Ki van írva, hogy elköltöztek Kispestre (Vagy az már Lőrinc?)
granturismo06-09-2005 09:08:17 // 6407
Sziasztok.
Banya
Látom a Te autód sem volt még chiptuningolva.:-) Tök ugyanilyen az én chipem is. BRBN-es az enyém is. Ellvileg még van 2 másmilyen gyári chip. Egy BPRF, a másikra nem emlékszem.
Ezek a szintetikus váltóolajok elég drágák sajnos. Annak idején a Sud 4 gangos váltóba 2 liter olaj kellett csak utána, mikor 5 sebességessé alakították a váltót azt csak úgy tudták megoldani, hogy a váltóház végét megtoldották egy külön "kamrával" és az 5. fokozat kerekei abban vannak. A váltóöntvényen ma is jól látszik, hogy hol van ez a toldás. Emiatt kell az a + fél lityó. Én 2753-ért vettem az olajat. Tutela ZC75 Synth 75W90 API Gl-5
Az ár persze viszonyítás kérdése egy 75W90-es Motul Gear 300as 6900Ft/l. Az valamivel talán jobb a Tutelánál, dehát azért több mint 20eft-ot egy váltóolajcserére valamiért nem akartam költeni.:-)
Egyébként a Fuchs Titan Gear H is ugyanolyan besorolású mint a Tutela, az biztosan olcsóbb pld.
A váltóolaj témában. Mikor megvettem az autót akkor azonnal lecseréltem az olajat a gyárilag előírt Tutela W90M-DA olajra (80W90 akkor még lehetett kapni). A csere után (ősz volt) semmiféle pozitv változást nem tapasztaltam. Tehát pusztán az olaj cseréje nem igazán számított nálam. Eztután ismét olajat cseréltem, most a már említett ZC75Synth-re. Ezután a hideg kapcsolhatóságban HATÁROZOTT javulást érzékeltem. Tehát ha a csere azonos besorolású olajjal történt akkor nem tapasztalatam változást viszont amikor magasabb besorolású olajat kapott akkor igenis érezhető javulás történt.
Én messzemenőkig elégedett vagyok a Selenia motorolajjal. Ezt használom 94-óta minden olasz autómba és ezt fogom a jövőben is (amíg lesz ilyen márka). Kedvelem ezen túl a Motul, az Elf, Fuchs, Rowe márkákat is, de azokat más gyártmányokba tenném szívem szerint.
Robesz
Tök jó kis motort szereztél:-)
Ha nincs kedved csinálni a 16V-t akkor bontsd a 8V-t! Nekem is ez volt a módszerem, hogy ha már valamit úntam akkor hozzáfogtam valami másik részét csinálni.
Neked a chip egy normál IC foglalatba van betéve és az a foglalat van a nyákba forrasztva? Vagy maga az Eprom közvetlenül van a nyák-ba forrasztva?
Bálint3306-09-2005 09:03:27 // 6406
Egyre inkább azt hiszem én is, bár szerintem a viszonylag kevés olaj és a gyengélkedő hűtés együttesen okozták a bajt.
Mégis, legalább egy körülbelüli árat tud v.ki mondani, hogy mennyibe lesz a dolog, ha csak dugattyúcsere és kész, és mennyi, ha a hengerfal is sérült?
pb_06-09-2005 08:56:40 // 6405
Nagyon nem lesz olcsó mulattság. Az sem kizárt, hogy valami még törhetett is benne. Sztem ez a dolog a kevés olaj miatt lehetett.
Bálint3306-09-2005 08:50:39 // 6404
Sziasztok!
Új fejlemény van az autóval kapcsolatban:
Nem a szeleppel van a probléma, hanem egy dugattyú szorult meg :(
A héten még megnézi a szerelő, hogy a másik oldalon mi a helyzet (mert most még csak az egyik oldalon bontotta le), aztán a hét vége felé tud mondani többet.
Innentől már csak abban reménykedem, hogy egy dugattyúcsere megoldja a problémát...
Ha nem akkor gondolom fel kell fúrni a hengert és be kell sajtolni egy bélést, vagy nem? Tudja valaki, hogy ennek a procedúrának mi az anyagi vonzata? (anyag+ munkadíj)
Illetve volna még egy kérdésem: ha arra kerül a sor, tud valaki dugattyút ill. egyéb szükséges alkatrészeket elfogadható áron?
pb_06-09-2005 08:38:19 // 6403
Hol jutottál hozzá dbként?
Barni14706-09-2005 00:24:54 // 6401
Az sem volt egyszerű kicserélni :-))) Második már jó lett. Előrelátó módon annyit vettem.
Kedvencem az injektor gumikarika tömítése. Vasárnap sikerült elnyírnom. Na majd hétfőn kapok-e ilyet ? Volt is vagy 40 ft darabja. Rögtön vettem huszat :-)))
Barni14706-09-2005 00:22:08 // 6400
jobb: 35x47x12 corteco cikkszáma: 12011451 (ez van benne gyárilag is)
bal: 35x48x12 corteco cikksz: 12011452
pb_06-09-2005 00:15:44 // 6399
A hátsó, a váltórudazatnál lévőre emléxem, de erre sajna nem, ha +találtad írd már be a légyszí hsz. számát.
Barni14706-09-2005 00:12:45 // 6398
hát ezaz , már egyszer beírta ide a fórumba, le is mentettem ,de nem találom. A csapágy számát ő sem tudta. Most próbálom visszakeresni a hozzászólásokban.
pb_06-09-2005 00:10:41 // 6397
GT sztem vágja a méretét. ha +kéred biztos beírja. Aztán lehet cserélni, olajat, szimm-t, és teszt.
Barni14706-09-2005 00:06:42 // 6396
Ja , már csak a szimeringet kellene lemérnem. Egybekötöm az olajcserével majd. Csak hogy megnyugodjak , belevaló olaj van benne.
pb_06-09-2005 00:03:57 // 6395
Akkor magára a féltengely kihajtásra gondolsz. Azt beszerelt váltónál is ki lehet venni, csak a féltengelyt kell hozzá lekötni, és az olajt leengedni. Magához a szimm. cseréhez kell 1 speckó szerszám, amivel széthúzod az egész kihajtást.
Barni14705-09-2005 23:58:51 // 6394
én eddig a differenciálműben lévő féltengelybemenő csapágyra tippeltem, azonaz oldalon szivárog az olaj. Lehet hogy csak a szimering van megereszkedve és ott ahelyett hogy kenne, szépen elszivárog. Ha hidegebb az idő, akkor nem áll fenn ez a jelenség, és van kenés, ezért nem morog.
Ez a tavasszal jött elő , vagy a másik olajnak köszönhetően ,amit hígallottam, vagy egyszerűen most jött el az ideje.
Remélem érthetően fogalmaztam.
pb_05-09-2005 23:53:50 // 6393
Az enyém az sztem, most +int, annyit fog pihenni.
pb_05-09-2005 23:53:02 // 6392
Nem lehet, hogy a féltengellyel van baj, vagy a kihajtással? Lehet magának a váltónak nincs is baja.
pb_05-09-2005 23:50:29 // 6391
Egész pontosan ezeket ajánlják:
Agip Rotra MP
IP Pontiax HD
Tutela W90/M-DA
Minőség: API-GL 4/5
Viszkozítás: SAE 80W-90
GT szerint Tutelanak már van valami új verziója.
Barni14705-09-2005 23:50:29 // 6390
hát a jobb oldali kihajtásnál van szivárgás, de eddig nem volt.
kando.05-09-2005 23:48:26 // 6389
Jóvanna, nem azt mondtam, hogy most hónapokig állni fog, de tény, hogy szegény 1 hete nem moccant túl sokat..
Na, ha lesz pénz, lesz benne energia is :-)) Még talán teli tank is, de az csak a szerviz után, mert még elkocsikázzák nekem ;-)
pb_05-09-2005 23:46:16 // 6388
Áh nálam nincs ilyen baj, még a tavalyi benzin van benne, olyan jó ez a gép, nem fogyasztja, hanem szinten tartja a naftát. Igen én is így gondolkodom, ha nem megy nem kopik, viszont van ennek 1 hátul ütője gyorsabban szeret rohadni.
kando.05-09-2005 23:40:21 // 6387
Jó, jó, pár száz ft-ból épp' egy-két litert tankolhatnék... Az meg necces :-)
Nah, várom a fizetést... Most meg úgyis áll a paripa, nem tud kopni..
Melegétel utalványra meg nem adnak naftát (sajnos...) :-) / :-(
pb_05-09-2005 23:37:58 // 6385
Én már mentem volna tesztelni, azt biztos, úgy mint tali előtt, éjjel 1-kor még az autópályán voltam.
kando.05-09-2005 23:36:02 // 6384
Eh, akkor max. betöltöm a tankba, na! ;-))
pb_05-09-2005 23:35:39 // 6383
Lehet + kéne bontani azt a váltót. Olajat nem engedi?
kando.05-09-2005 23:35:27 // 6382
Előző tulaj elhanyagolta vagy elkezelte a váltót? Vagy ereszti az olajat?
Én arra leszek kíváncsi, hogy könnyebb lesz-e ezzel a váltás, de mindenesetre innetől tudom, hogy új olaj van benne, nyomon követhetem a szervizelését...
pb_05-09-2005 23:34:06 // 6381
Ha már +van, akkor bele kell rakni, ézért írtam remélem neked beválik. Elméletileg nem olyan pörgös, mint a boxer, még nagyon is bejöhet.
Barni14705-09-2005 23:31:48 // 6380
OK.Maradok az AGIPNÁL :-)))
Barni14705-09-2005 23:30:26 // 6379
Az enyémmel csak az a baj , hogy ha 14 fok felet van az idő búg jobb kanyarban a cucc. Most hogy jöttem dolgozni , meg se mukkant , pedig kapott a szerpentinen rendesen :-)))
kando.05-09-2005 23:30:14 // 6378
Hja, mondjuk ettől félek, hogy most ez a finom olaj kimos minden rárakódott koszt, port a motorból, csapégyakból és innentől a km-ek folyamán létrejött ,,hibák'' miatt elkezdi enni az olajat, ezek az apró ,,tömítések'' megszűnnek...
Csak ez meg már itt van... S cserélni mindenképpen akarom, mert a régi is már lehet, olyan, mint a gumi :-)
pb_05-09-2005 23:29:58 // 6377
Amit beírtam a múltkor az gyári ajánlás. (Agip Rotra MP SAE 80W-90). 3at ajánl ezt, a Tutetat, és valami IP-t. Mi ilyet raktunk a milyeinkbe.
kando.05-09-2005 23:27:56 // 6376
Na, kiderült :-))
Én pb_ tanácsára szintén Agip olajat tettem bele, mondjuk az igazi teszt most jön, hétvégén nem tudtam a vasat meghajtani...
pb_05-09-2005 23:27:23 // 6375
A bs-k +zabálják, már 1ikben sincs Selénia. Sztem hiába speckó AR olaj, 1x éves bs-knek már nem, már mindben jócskán van km, sztem ezeknek többet árt, mint használ. Ha 0 km.es autóm, vagy kevés km-rel rendelkező autóm lenne, akkor azt tennék bele.
kando.05-09-2005 23:26:56 // 6374
Ez milyen olaj, ha szabad kérdenem ? :-) /mármint, hová való.../
Barni14705-09-2005 23:26:39 // 6373
De az is lehet hogy az én váltómnak már mind1.
Barni14705-09-2005 23:26:08 // 6372
Hát megmondom az őszintét, egy deka agip kút nincs felénk, szerintem. De azért becserkészek 1-et, ha azt mondod tuti jó bele.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
492
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?