Forum >> Alfasud-33
pb_24-12-2007 16:32:34 // 37871
Köszi a képet, közben az éjszaka folyamán már végig néztem őket.))
Hakuna24-12-2007 16:25:55 // 37870
Nem emlékszem hűtésproblémára. Más kérdés, hogy pesten forrt már vize többször is, olyankor hamar leálltam vele, ahogy lehetett. De nem tudni mikori ez az égés. Koránt sem biztos szerintem, hogy nem ilyen volt már megvételkor, vagy részben ilyen. Kilómétert alig ment. Szerintem a kuplunkban nics több 27e-nél. A hónolásvizsgálatot rábízom a szakemberre, ha már azt se tudtam mi az. :) Ő egyébként említett is valami ilyesmit.
ÁdidiGaga (il hempescattore)24-12-2007 16:24:40 // 37869
Bár idén nem sok vizet zavartam errefelé,
szeretnék a boxeres szakosztálynak is Meghitt, Békés Karácsonyt kívánni,
illetve az üzenőfalamra innen jókívánoknak köszönöm a jókat! ;-)
szeretnék a boxeres szakosztálynak is Meghitt, Békés Karácsonyt kívánni,
illetve az üzenőfalamra innen jókívánoknak köszönöm a jókat! ;-)
pb_24-12-2007 16:09:28 // 37868
A visszatételnél lesz majd szívás, mikor össze kell illeszteni a váltóval. Mi is a, kb 1,70-1,80 m-es aknába szoktuk leengedni.)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166824t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166825t.jpg)
Lehet nem volt +felelő hűtése a hengernek. Aztán még az is előfordul6ott, hogy + is szorult, azért hiányoznak belőle dbok. Nem volt problémád véletlenül a hűtéssel?
Az ovalitást, ugyan tapintással is + lehet állapítani, de, ha 1x szét van szedve, lehet érdemes elvinni 1 valamire való gépműhelybe, és ott kimérik neked pontosan, mi, merre mennyi.
A hónolás, azért van a hengerfalon, hogy kialakuljon 1 olajflim réteg, ami csökkenti a dugó +ragadás, beszorulás veszélyét, ill növeli a hőLvezetést is. Ha belenézel 1 épp hengerbe, akkor látszik, hogy ilyen spirális alakú "karcok" vannak benne, ez a hónolt felület. A hónolás mélysége néhány mikorméter, körömmel épphogy érezhető.Ezenkívül a dugattyú palastyán/"szoknyáján" is van hónolás, ilyen körkörösen barázdált felület, szintén az a szerepe, mint a hengerfalon elhelyezkedő hónolásnak. Szóval mindenképp + kell nézni, hogy a milyen állapotban van a hónolás a dugókon, ill hengerfalon, vagy, hogy 1általán látszik-e.
Jaja, mindent nézzetek át tüzetesen, ha kell, akkor többször is. A kuplungot is nyugodtan +nézheted, nem az idő számít neki sem, hanem a +tett km.)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166824t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166825t.jpg)
Lehet nem volt +felelő hűtése a hengernek. Aztán még az is előfordul6ott, hogy + is szorult, azért hiányoznak belőle dbok. Nem volt problémád véletlenül a hűtéssel?
Az ovalitást, ugyan tapintással is + lehet állapítani, de, ha 1x szét van szedve, lehet érdemes elvinni 1 valamire való gépműhelybe, és ott kimérik neked pontosan, mi, merre mennyi.
A hónolás, azért van a hengerfalon, hogy kialakuljon 1 olajflim réteg, ami csökkenti a dugó +ragadás, beszorulás veszélyét, ill növeli a hőLvezetést is. Ha belenézel 1 épp hengerbe, akkor látszik, hogy ilyen spirális alakú "karcok" vannak benne, ez a hónolt felület. A hónolás mélysége néhány mikorméter, körömmel épphogy érezhető.Ezenkívül a dugattyú palastyán/"szoknyáján" is van hónolás, ilyen körkörösen barázdált felület, szintén az a szerepe, mint a hengerfalon elhelyezkedő hónolásnak. Szóval mindenképp + kell nézni, hogy a milyen állapotban van a hónolás a dugókon, ill hengerfalon, vagy, hogy 1általán látszik-e.
Jaja, mindent nézzetek át tüzetesen, ha kell, akkor többször is. A kuplungot is nyugodtan +nézheted, nem az idő számít neki sem, hanem a +tett km.)
Hakuna24-12-2007 13:10:49 // 37867
Vezérlésben mit kell cserélni, és abból van -e új, előnyös -e az új, valamint mennyiért szerezhető be? Aztán itt van még az olajozott, olajtalanított vezérműszíjak kérdése. Az is 8k amúgy. Oszt futottak 2ezret.
Hakuna24-12-2007 13:07:50 // 37866
Ez mondjuk jó hír. De akkor már nem tudom kinek hittem ela 3 dl-es adatot.
Hakuna24-12-2007 13:06:03 // 37865
Olaj: 6 e, szűrő, hűtővízet kidobjuk, mert 2 éves, munkadíjjal sajnos kell számolni, ha nem is anyagárban. Csapágyak x, gyűrűk 14 e, tömítésgarnitúra is tuti több tízesnél. Dugó zsákbamacska, lehet van ismerős szerelő kollégájának, lehet nincs. Talán nem lesz 100, az még szebb lenne. A boltban, ahol a szerelőm árul, 10% kedvezményem van minden szállító árából. általában a végéére mindig lefelé megy Lajosnál az ár, hébe hóba mond csak kevesebbet. Így aztán többnyire ijedtség után kellemes a meglepetés. Aztán kell még valami apróság az emelő kölcsönzőjének is.
kesa24-12-2007 12:46:03 // 37864
Csak nehéz elképzelnem, hogy semmi más nem sérült...
Lehet ilyen?
Lehet ilyen?
kesa24-12-2007 12:44:55 // 37863
Lusta disznó vagyok mindenkinek külön írni, meg így tuti nem hagyok ki senkit:
Békés karácsonyi ünnepeket kívánok minden kedves Cartársnak, és szeretteiknek!
Békés karácsonyi ünnepeket kívánok minden kedves Cartársnak, és szeretteiknek!
Scott24-12-2007 11:49:17 // 37862
Olajfogysztással kapcsolatban. Nem igaz az, hogy gyárilag eszi az olajat. Az enyém egy centilitert sem eszik, pedig kb 200k-t futott ( igaz új gyűrűkkel ).
Scott24-12-2007 11:47:31 // 37861
Sehogy. Illetve úgy hogy belemártod egy tál olajba és kézzel megpörgeted. Ha szépen felkapja az olajat akkor ok, ha nem, akkor nem ok :)
Bálint24-12-2007 10:27:17 // 37860
Kellemes Ünnepek és Boldog Karácsonyt kívánok minden kedves Alfás tagunknak!
Ferke24-12-2007 10:12:03 // 37859
pb_! Én is kérdezek!:) Olajszivattyúról kiszedett állapotban hogyan mondható meg, hogy van-e baja?
Ferke24-12-2007 10:11:15 // 37858
Ejjha. Ez begyár..:( Viszont legalább olcsón megúszható. Azért azt a 100-ast kicsit sokallom..bár végülis vezérlés cserével, olajokkal, szűrőkkel+munkadíjjal reális...(mindíg elfelejtem a munkadíjat számolni.:) )
Hakuna24-12-2007 09:40:00 // 37857
Nos, PB Cartárs kérésére álljon itt képes emlékmű aprócska balesetecskémről az motorkámnak mindNyájunk okulására :)
Repül a repül a repül a ..... Motor!
''apróbb'' sérülés ...
Vagy inkább nagy?
Friss sebek is vannak :
Egy jobban sikerült kép a rosszabbul sikerül dugattyúról.
Sose gyújtsatok be dugóval, mer nehezen ég el.![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166789t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166790t.jpg)
A hengerek megúszták. Bombázás utáni néma csend.
Repül a repül a repül a ..... Motor!
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166784t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166785t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166786t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166787t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166788t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166789t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166790t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00166/00166791t.jpg)
Hakuna24-12-2007 09:21:42 // 37856
Nem volt egyszerű, de azért bonyolult sem. Lefelé max a két méteres pincébe tudtuk volna :) A szerelőm egészségesen lusta típus, ezért a váltó is maradt :) De mitől ég így meg vajh? Én ugye nem értek hozzá, Lajos szerint jó lesz, mert szép. Ovalitás nem látszik egyáltalán. A hónolásról nem tudom mi az. A főtengelyt majd símogatjuk még. Nem is értem hogy került a bal oldalra az a rohadék reszelék, vagy mi csinálhat ilyesmit. No a veztengely még nem néztük át, azt mondta is, hogy át kell majd még. A kuplung max két éve volt cserés, annak jó kell legyen. A többit megnézzük.
pb_24-12-2007 02:35:24 // 37855
Néha azt is szoktam.)
pb_24-12-2007 02:34:12 // 37854
Esetleg Ferkét kérdezd +.
pb_24-12-2007 02:33:06 // 37853
Látom a motort felfelé szedtétek ki, nem lehetett 1xű.)) Általában lefelé szokták, és váltóval 1ütt, kint lényegesebb könnyebb leszedni róla a váltót, ill visszarakni rá.
Ez a dugó, olyan, mintha +égett volna, + nem tudom.) A hengereknél nemcsak a vállat kell nézni, hanem az ovalitást, hónolást, és a hengerfalon lévő nyomokat. Bár azt írtad, hogy nincsenek.
A főtengelyt jól nézzétek át, akár többször is, nehogy a rossz csapágy miatt károk legyenek benne. Azért a komp vissza 12-rehez, nem árt a hfejek is átnézni, különös tekintettel, a htőkékre, ill veztengelyekre, és az egészet rendbe tenni, Ha már így szétkaptátok az egészet, ezenkívül + kéne még nézni az olajszivattyút, a vízpumpát, és a kuplungot is.
Ez a dugó, olyan, mintha +égett volna, + nem tudom.) A hengereknél nemcsak a vállat kell nézni, hanem az ovalitást, hónolást, és a hengerfalon lévő nyomokat. Bár azt írtad, hogy nincsenek.
A főtengelyt jól nézzétek át, akár többször is, nehogy a rossz csapágy miatt károk legyenek benne. Azért a komp vissza 12-rehez, nem árt a hfejek is átnézni, különös tekintettel, a htőkékre, ill veztengelyekre, és az egészet rendbe tenni, Ha már így szétkaptátok az egészet, ezenkívül + kéne még nézni az olajszivattyút, a vízpumpát, és a kuplungot is.
kesa24-12-2007 02:04:32 // 37852
Te soha nem alszol???
Én szoktam néha, most is erre készülök, jóccakát!
Én szoktam néha, most is erre készülök, jóccakát!
pb_24-12-2007 02:01:49 // 37851
Ja a féltengely valószínűleg másik kell. Igazából le kéne ülni, és szépen összehasonlítani az alkatrészeket.
pb_24-12-2007 01:59:58 // 37850
Sztem a futómű más részeihez nem kell nyúlni.
pb_24-12-2007 01:58:41 // 37849
Sztem még ezen is turbozni kéne kicsit, legalábbis a 16-hez az a hűtött tárcsa sem 1 nagy durranás.
kesa24-12-2007 01:41:27 // 37848
Ebbe a kocsiba már egy csomó időt és pénzt raktál, ha jól tudom.
Tudod, hogy mit és hogyan csináltál meg rajta, és esetleg mit kéne még...
Szerintem beleülni egy másik kocsiba nem éri meg!!! Annak is lehet bármikor bármilyen baja...
Tudod, hogy mit és hogyan csináltál meg rajta, és esetleg mit kéne még...
Szerintem beleülni egy másik kocsiba nem éri meg!!! Annak is lehet bármikor bármilyen baja...
pb_24-12-2007 01:38:19 // 37847
Ide is nyugodtan betehetsz néhány képet.))
Hakuna24-12-2007 01:28:30 // 37846
Igen, ez a lényeg, bár így is lesz egy százas alighanem. Főleg a szaki látja így, én már majdnem elcsábultam egy V6-ra. Csak kár, hogy 164-es, de szép állapotú, kevés kilométerrel, ha igaz. De azért csak magas a bizti, adó, átíratás.
Lehet veszek azért egy boxert másikat, csak hogy legyen tarcsi, vagy egy motort. Szaré-húgyé, ami jelenleg az ára a piacon.
Lehet veszek azért egy boxert másikat, csak hogy legyen tarcsi, vagy egy motort. Szaré-húgyé, ami jelenleg az ára a piacon.
kesa24-12-2007 01:23:06 // 37845
A lényeg, hogy úgy látod (és a szakik is), hogy érdemes és relatíve gazdaságos a feljavítás???
Hakuna24-12-2007 01:22:28 // 37844
Hát házat nem tudom, de a motort kis híján bontotta :) Remélem a főtengely tényleg nem sérült a siklócsapágy alatt, ujjal nem tapintható. A csapágy az kuka, de azt amúgyis cserélni illik. Nem tudtok egy alapdugót (80-as)? Mer arra szükség lesz.
Hakuna24-12-2007 01:20:20 // 37843
Egyenlőre ennyi infó van. Mármint az, hogy a többi dugó szép, nem cserés, róluk nincs jó kép, mert nem tudtam makrózni rendesen és bedühödtem :) Akárcsak a hengerek, azok is épnek tűnnek. Nem is vállasak, ami van, az is rakodva a szerelő szerint, nem kopva. Mindössze egyik hajtókarcsapágyban van valami sérülés, olyan félmilis karcolás, de a főtengely nem tűnik sérültnek. Szóval 1 db dugó, összes csapágy, összes gyűrű csere lesz, tömítéssel, meg ami még jön majd apróság. Ezt a dugót nem tudom mi érte, de nem is biztos, hogy most történt. Vagy nem csak most. A fémtiszta rész az mostani gondolom. Ki tudja, lehet, hogy így jártam már régóta? Kiderül ha bika lesz a gép innentől. Mindenesetre olajfogyasztás meg kéne szünjön, kompresszió vissza 12-re. Kb ezt várom. Eddig azért megevett 2000 km alatt egy liter olajat kb. Bár állítólag 1000 km /0,3 L az normális gyári érték. De ez akkoris háromszoros volt. Gyengének meg sosem tűnt, de ezekszerint lehetne erősebb. Így is jobb volt, mint az 1.5-öm a 86-os.
HátvédRomeo24-12-2007 01:03:08 // 37842
Az a dugó mintha házat bontottak volna vele. Huhh, ilyet még nem láttam.
kesa24-12-2007 00:58:14 // 37841
Már nem azért, de ezt meg mi érte?
Ez állati ocsmány.
Vannak további infóid? Képek?
Azért annak örülök, ha jobb a helyzet a vártnál!
Ez állati ocsmány.
Vannak további infóid? Képek?
Azért annak örülök, ha jobb a helyzet a vártnál!
kesa24-12-2007 00:42:52 // 37840
Én gondoltam még esetleg a gólyalábra, a lengőkarokra, esetleg még az első kereszttartóra is. Nem tudom a két futómű mennyire tér el egymástól.
Féltengely biztos másik kell?
Féltengely biztos másik kell?
kesa24-12-2007 00:36:27 // 37839
Ezek miatt foglalkoztat engem is: elérhető fékhatás, működő kézifék (ha bekötésre kerül hátra...), kisebb terhelés a féltengelynek.
Hakuna23-12-2007 23:18:30 // 37838
Nos a kíváncsiskodóknak és az érdeklődőknek: Kibővült a Blogom.
Nem túl beszédes, viszont mutatós.
Remélem nem lesz nagyon drága.
Főleg ha lesz egy remek dugattyúm valahonnan.
Szakiktól vélemény is jöhet korlátlanul. :)
Nem túl beszédes, viszont mutatós.
Remélem nem lesz nagyon drága.
Főleg ha lesz egy remek dugattyúm valahonnan.
Szakiktól vélemény is jöhet korlátlanul. :)
Hakuna23-12-2007 22:25:19 // 37837
Nos megláttam amit keresek. Az öröm forrását. Csak hiányos kicsit a forrás. Képek hamarosan az oldalamon, hát alakulhatott volna rosszabbul is, hálistennek nem alakult.
Viszont ami minél előbb kelleni fog biztosan, és nem kéne új, az a gyári alapméretű dugó, egy azaz 1 darab. A többit úgyis újonnan kell beszerezni, miszerint gyűrűkészlet, tömítéskészlet, csapágyak. Szóval ha netán valakinél elfekszik egy ilyen, és rendelkezésre tudja bocsátani, az szóljon, és jelöljön meg árat rá.
Viszont ami minél előbb kelleni fog biztosan, és nem kéne új, az a gyári alapméretű dugó, egy azaz 1 darab. A többit úgyis újonnan kell beszerezni, miszerint gyűrűkészlet, tömítéskészlet, csapágyak. Szóval ha netán valakinél elfekszik egy ilyen, és rendelkezésre tudja bocsátani, az szóljon, és jelöljön meg árat rá.
Whiteskull23-12-2007 21:16:25 // 37836
Valamit valamiért. :))))
pb_23-12-2007 21:15:06 // 37835
Akkor ezt + is beszéltük.))
pb_23-12-2007 21:14:06 // 37834
Biztos nagyon a pohár fenekére néztél.))))
pb_23-12-2007 21:13:00 // 37833
Viszont a rugózatlan tömeged kisebb.))
pb_23-12-2007 21:11:33 // 37832
Tény, hogy valamivel jobb konstrukció. Erősítésre a hűtött tárcsa van, de azzal sem akkora szám.Valamit még azzal is kéne csinálni, hogy 1 kicsit javuljon a dolog.
kesa23-12-2007 21:11:18 // 37831
Első körben én is ezekre gondoltam.
Köszi!
Köszi!
pb_23-12-2007 21:08:21 // 37830
Akkor nemcsak karra, hanem lábra is szoktál gyúrni.)))
pb_23-12-2007 21:06:44 // 37829
pb_23-12-2007 20:55:26 // 37828
Whiteskull23-12-2007 20:47:54 // 37827
De, ki kell. :)))
pb_23-12-2007 20:46:43 // 37826
Elvileg a váltókihajtást, a kerékagyat, féltengelyt. Aztán lehet 1 összehasonlítás után, nem kéne ennyit dolgot cserélni. A külsőfékes Sprint futómű +1ezik a 33-éval.
Whiteskull23-12-2007 20:07:28 // 37825
Hát én is meglapődtem magamon. :)))
pb_23-12-2007 20:00:49 // 37824
L sem hiszem, hogy ilyet bele mertél rakni.))))
pb_23-12-2007 19:55:01 // 37823
Az ezüst napi használatban van.)
Whiteskull23-12-2007 19:32:38 // 37822
No meg a féltengelyeket sem csavargatod minden fékezésnél. :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
556
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?