Forum >> Alfasud-33

pb_14-07-2008 12:26:03 // 46721
Nézd + jobban a képeket.)
pb_14-07-2008 12:25:01 // 46720
"Gyárilag úgy van beállítva, hogy az 1-ben lesz a munka ütem, a 2-ben meg a szívó ütem és ez adja azt a bizonyos 1-3-2-4 sorrendet. "
A motor Lrendezés ad + mindent, és az, hogy +6ározták melyik az 1es henger.) Természetesen ehhez igazították a jelek kilakítását is, persze összerak6od így is, ahogy leírtad, de, akkor jelek nem fognak stimmelni. A vezérlés, pedig, ha a gyári módszert/leírást követed, csak 1féleképp lehet összerakni. Lehet alkalmazni individual componenteket, de az általában nem vezet jóra.
szegecs14-07-2008 11:48:39 // 46719
Mint ahogy már lentebb írtam ez a DIS (Double Ignition System) egy dupla szikrás rendszer, tehát minden FHP-ban gyújt, tehát az 1-2 és 3-4 henger kábelei simán felcserélhetőek (a kispoláknál is mindegy volt, hogy hova melyik kábelt dugtad :)
szegecs14-07-2008 11:36:02 // 46718
Na látod én pont erről a helyzetről beszélek, ami Gróf cartársnál is előfordult (meg nálam is :). Az elosztó tengelyét csak egyféle képpen lehet berakni, a ház elforgatása meg túl szembetűnő lenne. Tehát úgy műkődik mégis, hogy a főtengely jelen van ilyenkor az 1-2 hengerek felső holtponban vannak. Gyárilag úgy van beállítva, hogy az 1-ben lesz a munka ütem, a 2-ben meg a szívó ütem és ez adja azt a bizonyos 1-3-2-4 sorrendet. Mivel a vezérmű tengely osztott, így úgy is össze lehet rakni, hogy a 2-ben lesz a munka ütem és 1-ben a szívó. Tehát az elosztóhoz nem nyúltunk és a két oldal felcserélődik, tehát az a kábel ami eddig az 1-es hengert gyújtotta, most a 2-est fogja, így jön ki a 2-4-1-3 sorrend. A lényeg, hogy sorrendeben az első kettő gyújtás az egyik oldali hengercsoportban, a második kettö pedig a másik oldali hengercsoportban van. az, hogy éppen melyik oldaliban az attól függ, hogy hogy lett összerakva a vezérlés.
pb_14-07-2008 10:51:57 // 46717
Ez, nagyon könnyen Lképzelhető.
Gróf14-07-2008 10:50:22 // 46716
+ próbálom a nap folyamán (most nem akarok zajongani) mert kiváncsi vagyok mi az igazság ezzel kapcsolatban. Bár megérzésem szerint megint házibarkács szindrómával állunk szemben...
pb_14-07-2008 10:48:20 // 46715
Akkor nem tudok mit mondani, kérem kapcsojjja ki.))))) Annyit, hogy próbáld + úgy átrakni, ahogy a képen van, és nézd +, hogy mit csinál, ha nem jó, akkor állítsd vissza, ezt az állapotot.
Gróf14-07-2008 10:43:11 // 46714
Még nem próbáltam cserélgetni őket (kivéve mikro véletlenül összekeverem szerelés közben), mivel nem tudom h melyiket hova kellene csatlakoztatni igazából. Jah és az erőnlétével nincs baj..
pb_14-07-2008 10:33:49 // 46713
A szívó ütem végén gyújt. Gyenge lenne az biztos. Kábel cserével próbálkoztál már?
Gróf14-07-2008 10:11:58 // 46712
Ez az, hogy ha fordítva is lennének beszerelve, akkor is megkéne benne lenni e a 2 vezeték keresztezésének. De itt nincs. POntosan mit jelent h az alsó holtponton gyújt? Akkor menni se menne, legalábbi gyenge lenne nagyon nem?
pb_14-07-2008 10:06:08 // 46711
Végülis mehet az autó, csak nem úgy, ahogy kéne. ezek szerint mindig alsó holtponton gyújt.


Hacsak, nincs valami csavar a dolgokban, mondjuk fordítva beszerlt tekercs, stb. Bár, ahogy nézem a képedet, nem hinném, hogy fordítva lenne beszerelve.
Gróf14-07-2008 09:54:59 // 46710
Hát valahogy pont nem ugy van mint kéne, de tényleg megy a kocsi. Az sem megoldás, hogy valaki a tápkábeleket cserélte meg, és én már ugy raktam össze ujra, mert ugysem jönnek ki a vezetékek a helyükre..
pb_14-07-2008 09:53:08 // 46709
Lég érdekes, mintha 1 kicsit fordítva lenne.)
pb_14-07-2008 09:33:29 // 46707
Hogy van?)
Gróf14-07-2008 09:30:50 // 46706
Hú, hát nekem nem igy van mint a képen, De megy a kocsi :D
pb_14-07-2008 09:28:40 // 46705
A vezérlést is nézd +.)
pb_14-07-2008 09:25:23 // 46704
Ha a vezérlést Lrakod, attól még a gyújtási sorrend nem változik.) Max, ha nagyon sikerül Lrakni, szépen összeüti a szelepeket, de ez nem befolyásolja a gyújtási sorrendet. Sejtem, hogy mire gondolsz, ha 180 fokkal, Lfordítva rakod vissza az Losztót, és úgy nézed +, akkor látszólag ez lesz a helyzet, de mivel, minden Lfordult, a sorrend ugyanúgy marad 1-3-2-4.)
pb_14-07-2008 09:18:22 // 46703


DIS gyújtótekercsnél így vannak a gyertyakábelek. Ez a kép az autó eleje felól mutatja a sorrendet. Tehát, ha szemben állunk az autóval, akkor:
bal 1. -> 1es henger
bal hátsó -> 2es henger
jobb hátsó -> 3as henger
jobb 1. -> 4es henger
A gyújtási sorrend, pedig a következő (1/2)-(3/4).

Hengerek számozása:

A nyíl az autó haladási irányát jelzi.

Ahogy leírtad az még jó is lehetne, csak azt nem írtad, hogy honnan nézve. Ill, csak az oldalakon a hengerek vannak felcserélve, de Lvileg így is jó lenne.
ANGER14-07-2008 05:18:41 // 46702
Köszi mindenkinek a segítséget!
Délután helyre is rakom a gyújtást.
Hali!
szegecs14-07-2008 00:03:49 // 46701
Ez esetben az 1-2 ill. a 3-4 henger dolgozik együtt, tehát ezek kábelei felcserélhetőek.
szegecs13-07-2008 23:53:35 // 46700
Ja, hogy duplaszikrás, éljenek a kispolszkik :)
szegecs13-07-2008 23:46:17 // 46699
A hengerek számozására egy kis segítség:
pb_13-07-2008 22:03:08 // 46698
Akkor először 1 8v vezérlés:

pb_13-07-2008 21:23:54 // 46697
DIS tekercses.)
ANGER13-07-2008 20:00:48 // 46696
Az a bibi,hogy nem tudom melyik henger melyik trafó kiosztáshoz tartozik,ezért nem tudom mi a gyujtási sorrendet így nekem sokat nem mond!
Köszi!
ANGER13-07-2008 19:58:32 // 46695
Ugyanaz a szisztéma ahhogy te leírtad.

bal hátsó csati----------bal első henger

bal alsó csati----------jobb első henger

jobb hátsó csati------bal hátsó henger

jobb alsó csati--------jobb hátsó henger

Már van is eltérés!
Mi a hengerek számozása?
És mi a trafók számozása?
szegecs13-07-2008 19:46:48 // 46694
Annyit kiegészítésül, hogy a boxerek az 1-3-2-4 gyújtási sorrend helyett a 2-4-1-3-mal is működnek, ha a vezérlés el van rakva.
ANGER13-07-2008 19:29:29 // 46693
Kösz!
Ezt most rögtön meg is nézem!
ANGER13-07-2008 19:27:37 // 46692
Oksa!
Minden segítség jól jön!
Köszi!
pb_13-07-2008 19:27:04 // 46691
Ez, akkor jó, ha menetirány szerint nézzük.
Gróf13-07-2008 19:17:58 // 46690
Mármint hogy a tekercseknél nem ésszerűen vannak kiosztva a csatik? Hát nem tudom, de megkérdezném azt aki tervezte.

bal alsó csati ----- jobb hátsó henger
bal hátsó csati ----- bal hátsó henger
jobb alsó csati ----- jobb első henger
jobb hátsó csati ----- bal első henger

(szembe állva a kocsival, az alsó a hűtőhöz közlebbi csatit jelenti)

(nem garantálom h jó lesz mert eléggé zavaros)

(Marelli IAW 1.4)
pb_13-07-2008 19:14:49 // 46689
Ok, Lőkeresem, mert ma, már más kártárs is kérte. Gyűjtási sorrendról is van kép, majd azt is linkelek.
pb_13-07-2008 19:12:14 // 46688
Nem zűrzavaros az, sőt inkább 1xű, 1-2, 3-4.)
ANGER13-07-2008 19:10:15 // 46687
És az miért van ,hogy más a sorrend?
ANGER13-07-2008 19:09:41 // 46686
Oksa holnap leellenőrzöm a sorrendet!
Viszont a leírásra igényt tartanék!
Gróf13-07-2008 19:04:49 // 46685
Hát igen, ott vannak a gubancok általában. (kissé logikátlan zűrzavaros:) én mindig uj sorrendet találok fel első indításnál :D
pb_13-07-2008 19:02:58 // 46684
Az 1 dolog, hogy + vannak számozva a kábelek, de a tekercsnél is jó helyen vannak?
Sztem az nem túl jó, ha a főtengely jelével nincsenek összhangban a vezműtengelyek jelei. Azt át kéne még 1x nézni, van leírásom róla, ha kell.
ANGER13-07-2008 18:11:47 // 46683
Szerintem jó,elszúrni semmiféleképpen nem tudtam voln,mert meg vannak számozva a gyertyakábelek.
De volt probléma az összerakásnál,ugyanis amikor a vezérlést raktam össze és a jelöléseket követtem,úgy nem volt jó!
Főtengely beállít,2-4 veztengely fel és megforgat 2x,de miutn felraktam a 1-3 vtengelyre a szíjat akkor megforgatva megállt!
Ezt többféleképpen kombináltam és így jött össze!
Van a lendkeréken jelölés,de nekem az nem volt mérvadó!
Ott szórakoztam vele egész nap!
A 2 veztengely jelölései tökéletesen a helyükön vannak ,most is,de a főtengely nem biztos ,hogy a megfelelő helyen áll!
Ez tuti!
pb_13-07-2008 17:59:20 // 46682
Hát nem tudom, lehet, hogy valamilyen mechanikai probléma is van. A gyújtási sorrended jó?
ANGER13-07-2008 17:41:00 // 46681
Bocsi 1-3as hengerfejet szedtem le!Az durrog időközönként.
Illetve kb 2 hónapja tankoltam az Avantinál,mekkora hülyeség volt!
Szóval másnapi első indításnál elég betegesen járt a motor gondoltam 1 hengernek annyi,de nagyon siettem,megjártam így vecsést,monort.
Amint ráértem megnéztem és majdnem padlót fogtam ,ugyanis a 3-as henger gyertya kábelét kihúzva állt benne valamilyen folyadék,nem benzin nem is fagyálló!
Teljesen el volt ázva a gyertya!
Viszont hvizem 1 csepp sem fogyott,ugyanis be volt jelőlve a tartályom!
Azóta nem csinált ilyet,soha többet Avanti!
ANGER13-07-2008 17:28:32 // 46680
4e fölé én a kerekek kipörgését értettem,akkor kezd csak visítani,hasonló rajtot már én is csináltam,de csak párszor! :-)
ANGER13-07-2008 17:26:56 // 46679
Igen értekeztünk a jövőhéten meg is ejtem ezeknek a beszerzését!
De igen a 2-4 est vettem le!
De akkor még nem volt gond,csak gyenge volt aztán helyre jött,de a levét előtt ugyan ilyen volt!
Ez a durrogás bosszant engem!
pb_13-07-2008 17:12:23 // 46678
Gyújtási sorrended jó?
pb_13-07-2008 17:05:06 // 46677
Akkor jól sejtettem, hogy lesz még itt más is. Először is normális gyertyáket kéne belerakni, majd +vizuálni a kábeleket, de Rről már értekeztünk.) Aztán, ha továbbra is fent áll a probléma lehet tovább keresgélni. Nem a 2-4es hfejet szedted le?
pb_13-07-2008 17:00:11 // 46676
4k fölé?
A brutál rajt alatt, azt szoktam érteni, mikor 6-7ks fordulaton összkerékben leugrassz a pedálról. Így, ahogy Vince kártárs csinálta tavaly.DD.
ANGER13-07-2008 16:56:48 // 46675
Lehet,hogy igazad van,mert már panaszkodtam a gyújtásra is,hiába cseréltem ki a gyertyákat,igaz még nem GLodge,de akkor sem változott semmit,hol húz,hol nem!
Illetve mióta levettem a katot azóta nem csinálja azt,hogy meleg időben az első indulásnál majdnem lefullad!
Kis gázadásokkal nekem kellett életben tartani majd 1 percig,és utána sem tért magához,csak olya 5 perc elteltével,addig nem is reagált rendesen a gázadásra és ilyenkor szokott durrogni a jobboldali hengerek felől,és nem a kipuff durrog hanem a hengereknél!!!
pb_13-07-2008 16:47:30 // 46674
Természetesen, mindent lehet fokozni.))(
Pl, hogy a kuplung problémád mellett, bújik 1 másik probléma is.Mondjuk valamiféle motorelektronika probléma. De ez mind csak tipp, mert ezt így Lég nehéz +mondani a távolból, mert, amiket leírtál nem mind tipikusan kuplungra utaló hibajelenségek.
ANGER13-07-2008 16:37:27 // 46673
Kereket nem forgatom ki,de azt amúgy 4e fölé kell pörgetnem hogy kipörögjenek.
ANGER13-07-2008 16:35:56 // 46672
Mire gondolsz,lehet ezt még fokozni?
Ha nem a kuplung akkor,mi lehet még?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.