Üdv cartársak!
Kérdésem:
adott az én '92-es 33-asom. A bal első futómű elkezdett nyikorogni... A toronycsapágynál lenyomásra eléggé kiemelkedik a középső "rudazat", így gondolom toronycsapágy error., ez miatt nyikorog... Kérdés: szerintetek elég lehet cserélni magát a toronycsapágyat vagy kompletten szilentestül, mindenestül cserés az egész???? (nem mindegy árban... By 6000 vagy 36000) Várom az 5leteket!
Forum >> Alfasud-33
Sasamester27-03-2011 17:17:34 // 76421
Tiszi26-03-2011 09:23:05 // 76420
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-03-2011 08:32:24 // 76419
Lehet, hogy minta alapján meg tudnám csinálni.
Csövet biztosan kapni, az a szelep sem lehet bonyolult, valszeg kapni olyat külön.
(nem autósboltban)
Mondjuk tegnap a garage-ban voltam ,megnézhettem volna az enyémen.
Bár mintha nem lenne azon szelep , karbison más lenne?
Csövet biztosan kapni, az a szelep sem lehet bonyolult, valszeg kapni olyat külön.
(nem autósboltban)
Mondjuk tegnap a garage-ban voltam ,megnézhettem volna az enyémen.
Bár mintha nem lenne azon szelep , karbison más lenne?
pb_25-03-2011 23:12:49 // 76417
Ahol a csonk vége van ott 13as, maga a cső 12es.
A kébelkorbács javítása genyó. Ha tisztességesen akarod kijavítani nem kevés munkát kell belefeccölni.
A kébelkorbács javítása genyó. Ha tisztességesen akarod kijavítani nem kevés munkát kell belefeccölni.
Hakuna25-03-2011 22:58:55 // 76416
Fölülről nem látok ilyet. Esetleg pontosabb helymeghatározás? Vagy majd a mesterek megmondják.
ÁdidiGaga (il hempescattore)25-03-2011 22:19:17 // 76415
Üdv Híveim a Boxerben! ;-)
Mondanám a magamét a Vince P4-ének tűzesetével kapcsolatban, ugyanis nálam következett be a dolog :-(
"Zaftos részletekkel" később még szívesen szórakoztatlak Benneteket, először azonban
mutatnám, milyen alkatrészre lenne még szükség a rendbetételhez.
"KERESEM ÉLVE VAGY HALVA":
1
A képen látható cső a motor bal oldalán (H.fej vagy szívócsonk) hátrafelé álló vízszintes csöcsre megy rá, onnan kanyarodik felfelé. Úgy tudom vákuumcső, ami elvileg házilag is pótolható, de egyrészt a mérete kellene (a fele elégett), másrészt
van benne egy egyenirányító szelep.
2
Szervókormány tartálya. (kép nélkül) Elvileg jó még, de szivacsosra sült a külseje, elég ronda, ha lenne valakinek, pótolnám....
3
A leggázabb:
Két kábelkorbács érintett a témában:
Az egyik a motor jobb oldalán, a tűzfalnál - vicces módon - érkezik, több ágra bomlik, szinte mindegyik a motorelektronikával kapcsolatos - és szinte mindegyik megégett, pont az elágazási pontig kb. :-(
A másik a motor tetején-mögött a bal oldali általános fogyasztókat (lámpa, stb) látja el, legalábbis ezek bekötése látszik a motortérben. Pont ez a baj vele, hogy ha csak a látható részét nézzük, akkor is rendesen a vezetékszakaz kb. közepe kapta a tüzet.
A kábelekre javítási ötleteket is várunk. Alapvetően szakemberre bíznánk, csak szeretnénk a majdan alkalmazott technológia megfelelőségéről tájékozódni.
Fő kérdés, hogy az égett/ép részek határán alkalmazható-e valamilyen szakszerű toldás (akár csatlakozóval) vagy mindenképpen ki kell bontani a kérdéses kötegeket?
A válaszokat és az esetleges eladó cuccokat a tulaj nevében is előre köszönöm!
Mondanám a magamét a Vince P4-ének tűzesetével kapcsolatban, ugyanis nálam következett be a dolog :-(
"Zaftos részletekkel" később még szívesen szórakoztatlak Benneteket, először azonban
mutatnám, milyen alkatrészre lenne még szükség a rendbetételhez.
"KERESEM ÉLVE VAGY HALVA":
1
A képen látható cső a motor bal oldalán (H.fej vagy szívócsonk) hátrafelé álló vízszintes csöcsre megy rá, onnan kanyarodik felfelé. Úgy tudom vákuumcső, ami elvileg házilag is pótolható, de egyrészt a mérete kellene (a fele elégett), másrészt
van benne egy egyenirányító szelep.
2
Szervókormány tartálya. (kép nélkül) Elvileg jó még, de szivacsosra sült a külseje, elég ronda, ha lenne valakinek, pótolnám....
3
A leggázabb:
Két kábelkorbács érintett a témában:
Az egyik a motor jobb oldalán, a tűzfalnál - vicces módon - érkezik, több ágra bomlik, szinte mindegyik a motorelektronikával kapcsolatos - és szinte mindegyik megégett, pont az elágazási pontig kb. :-(
A másik a motor tetején-mögött a bal oldali általános fogyasztókat (lámpa, stb) látja el, legalábbis ezek bekötése látszik a motortérben. Pont ez a baj vele, hogy ha csak a látható részét nézzük, akkor is rendesen a vezetékszakaz kb. közepe kapta a tüzet.
A kábelekre javítási ötleteket is várunk. Alapvetően szakemberre bíznánk, csak szeretnénk a majdan alkalmazott technológia megfelelőségéről tájékozódni.
Fő kérdés, hogy az égett/ép részek határán alkalmazható-e valamilyen szakszerű toldás (akár csatlakozóval) vagy mindenképpen ki kell bontani a kérdéses kötegeket?
A válaszokat és az esetleges eladó cuccokat a tulaj nevében is előre köszönöm!
Hakuna25-03-2011 21:47:52 // 76414
S mi alól jöttél netelni ?:)
pb_25-03-2011 21:43:32 // 76413
Biztos napközben nem dógoztá Leget.))))
Whiteskull25-03-2011 21:37:46 // 76412
Pedig ott. :))
Most végeztem. :)))
Most végeztem. :)))
pb_25-03-2011 21:35:57 // 76411
Akkor az lassan cserés lesz.)
Hakuna25-03-2011 21:28:19 // 76410
Két évet ér el hamarosan. De csodás bronzszínű, és viszkóznak tűnik. És télen alig hozom ki.
Hakuna25-03-2011 21:11:10 // 76408
Szerintetek garázsban tartott boxernél, kb kétheti egy használat mellett mennyire fontos az olajcsere ha csak az idő telik, a kilométerek nem annyira? Fincsi Seleniát kapott, kár lenne érte 10e-nél, de lassan elég régi már.
pb_25-03-2011 21:10:38 // 76407
A telesport márcsak ilyen.))
Hakuna25-03-2011 21:05:55 // 76405
Ó, a második "kiforrott" twinspark technika :)
(előre fáj a gyertyacsere... no meg közel a 200e)
(előre fáj a gyertyacsere... no meg közel a 200e)
Hakuna25-03-2011 21:04:28 // 76404
Ja, okostelefonról a váltó alól :)
Hakuna25-03-2011 21:03:37 // 76403
Jól felmentek a 33-ak a használtautón, és alig van már belőlük. Néztétek mostanság?
pb_25-03-2011 21:02:38 // 76402
Nekem 1 is sok(k).DD
pb_25-03-2011 21:01:19 // 76401
Csak azt ne mondd, hogy a műhelyben.)))
Hakuna25-03-2011 20:52:49 // 76400
Sejtettem. :) Én is épp csak benéztem. Hálisten a gép is problémamentes, mióta két Alfám van öröm az élet :) Igaz a műszaki még most jön duplán...
Whiteskull25-03-2011 20:51:42 // 76399
Szép estét! :)))
Robotolok Vazze! :)))
Robotolok Vazze! :)))
pb_25-03-2011 20:50:31 // 76398
Kész van má mind, mint a matek lecke.D
Hakuna25-03-2011 20:15:19 // 76397
Pálinkás szép jóestét az uraknak!
pb_25-03-2011 12:47:52 // 76396
Mágusunk, biztos naon ráér filozófálgatni.DD
Whiteskull25-03-2011 12:16:27 // 76395
Ilyen okosságokat én is tudok mondani. :)))
Pl. este majd lenyugszik a nap. :)))
Pl. este majd lenyugszik a nap. :)))
Ferke25-03-2011 11:25:02 // 76394
Na ugye megmondtam:))
kesa24-03-2011 23:18:49 // 76393
Nagyon helyesen :). Én is leküldtem már egy-egy pohár bort, meg páleszt.
De szerintem benevezek még egy körre :).
De szerintem benevezek még egy körre :).
Whiteskull24-03-2011 22:37:14 // 76392
És már szomjas se vagyok annyira. :)))
De még egy fröccs azért lecsúszik. :))))
De még egy fröccs azért lecsúszik. :))))
Whiteskull24-03-2011 22:35:46 // 76391
Itt vagyok. :DDD
pb_24-03-2011 22:16:09 // 76390
Nem, nem, én teljesen L6árolódom az ilyenfajta tevékenységtől, Mágusunk szokott reggelente nyitni valamivel.DD
Te választottad.)
Te választottad.)
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 22:01:33 // 76389
Ez azt jelenti, hogy nem a kenyered javát etted meg, hanem a söröd javát ittad meg? :-)
Itt Szentesen hatalmas nagy szárazság van. Rosszabul élek mint 4 éve. :-(
Itt Szentesen hatalmas nagy szárazság van. Rosszabul élek mint 4 éve. :-(
pb_24-03-2011 21:39:58 // 76388
Csak vizuális szemléltetés zajlott.)))
Ferke24-03-2011 21:36:31 // 76387
Már megint csak az iszákolás:)) Fogadjunk, hogy mindjárt megjelenik a Zsolti is!:))))
pb_24-03-2011 21:29:52 // 76386
Már a felépülés útján van, ha jól tom.)
pb_24-03-2011 21:28:29 // 76385
LoneWolf3324-03-2011 21:25:43 // 76384
Akkor tényleg szerencse, hogy nem lett nagyobb baj. Egy kalappal a helyreállításhoz !
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 21:19:21 // 76383
19 év alatt a motor egynéhányszor már meg lett mozgatva benne, azonban gondolom mindig sikerült ugyanazzal a 19 éves üza. csővel összerakni, ami eddig bírta...
LoneWolf3324-03-2011 21:16:12 // 76382
Hogyan történt? Lehet tudni mi okozta?
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 21:09:24 // 76381
Azt nem is írtam, hogy az én tűzvörösöm meg kigyuladt. Tiszta égő.
Szerencsére az előzetes hibamegállapítás szerint nem lett nagy baj, sikerült hamar megfékezni.
Szerencsére az előzetes hibamegállapítás szerint nem lett nagy baj, sikerült hamar megfékezni.
LoneWolf3324-03-2011 21:00:31 // 76380
Jó, maradjunk. (Az ötletek között ez az opció is szerepelt)
Ferke24-03-2011 20:55:21 // 76379
Maradjunk annyiban, hogy megette már a kenyere javát, és olyan vállas a hengerfal, mint pb_ mester!:)))
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 20:54:16 // 76378
Vagy bír? :-(
pb_24-03-2011 20:53:55 // 76377
De bír, vagy 1xűen xarult mértek.
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 20:51:59 // 76376
Én valami más hibát gyanítok inkább, ennyire nem bír szar lenni egy motor. Szerintem. Inkább tudok elképzelni valami emberi hülyeséget.
Ferke24-03-2011 20:48:35 // 76375
Szerintem lehet...láttam már 6-os értékeket, kb mind a 4 hengerben...
pb_24-03-2011 20:29:10 // 76374
Akkor az a motor qka.
LoneWolf3324-03-2011 20:04:22 // 76373
Ha tényleg annyi, akkor valóban nem az igazi.
Ötletek:
Hengerfejtömítés, rosszul záró szelep(ek) a hengerfejben, kopott hengerfal, kopott vagy törött kompresszógyűrű(k)...
Veszteségméréssel elég jól behatárolható a nyomásvesztés helye.
Ötletek:
Hengerfejtömítés, rosszul záró szelep(ek) a hengerfejben, kopott hengerfal, kopott vagy törött kompresszógyűrű(k)...
Veszteségméréssel elég jól behatárolható a nyomásvesztés helye.
VinceP4 (Il capitano)24-03-2011 19:40:54 // 76372
Sziasztok!
Egyik kolegám 1.3-as 33-asába állítólag 4-6 között van a kompresszió. Az lehetséges? Szerintem ott valami nem kerek, annyira nem lehet szar. Ötletek?
Köszi.
Egyik kolegám 1.3-as 33-asába állítólag 4-6 között van a kompresszió. Az lehetséges? Szerintem ott valami nem kerek, annyira nem lehet szar. Ötletek?
Köszi.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
355
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?