Forum >> Alfasud-33

VinceP4 (Il capitano)18-08-2011 19:51:50 // 76921
Tudod mit szoktak csinálni azokkal akik túl sokat tudnak!? :-P :-D
VinceP4 (Il capitano)18-08-2011 19:50:36 // 76920
Még a kardánról annyit, hogy a helyedben akkor kezdenék el gondolkodni a cseréjén, ha eltört. :-) Azért egy utánanézést lehet megérne mit bír ki. Ezek az olaszok nem szoktak feleslegesen tervezgetni. Szóval valszeg megegyezik valami hátsókerekes verdáéval, aminek biztosan volt min. 100 lóerős (vagy ha úgy jobban tetszik 120 NM-es) változata, az meg neked még bőven elég, sőt szerintem hátsókerekesítés esetén is a gyárit szokták hagyni szerintem.
VinceP4 (Il capitano)18-08-2011 19:43:30 // 76919
Én szinterrel keveset gyorsultam, csak kb. egy évig volt bent, azalatt nem történt semmi a kardánnal, csak a panhard rudat kellett 1-2 évente kalapálni, mert lökte volna ki a kocsi maga alól a hátsó hidat, de ez állítólag az erősebb zsiguliknál is így van. A te esetedben érdekesebb lesz, mert ugye az erőnek valahol el kell menni, és nálam először is megcsúszott a kuplung, később a 165-ös gumiknak köszönhetően megnyikkant az, szóval be volt a kardánkereszt biztosítva. Az biztos, hogy végül azért is lett elbontva a kocsi, mert szinteresítés után éreztem - hogy bár úgy megy a kocsi ahogy még sose (akkor már ki is volt könnyítve) - hogy a váltó - kuplung - kardán közül valami meg fogja adni magát, mert durva erőhatások voltak.
Ha gyorsulásra mindenképp külön gumit szeretnél, akkor a 175/50R13-at javasolnám, mert az a legkisebb, és egy ilyen könnyű autót bír fogni kanyarban és fékezéskor abból is egy jó minőségű. Nekem a 165 az horror volt, de egy széthasznált Falken volt, meg extrém virsli, szóval nem összehasonlítható. Én úgy néztem akkor, hogy 175/50 könnyen elérhető újként is, és a Ladások is előszeretettel használják, hiszen erő híjján ők is minden okosat kitalálna. :-) Illetve bár az keskenyebb az általad említettnél, viszont peresebb, így kanyarban mégsem sokkal rosszabb.
pb_18-08-2011 15:01:53 // 76918
Nem jó főtengellyel 1ütt 1ensúlyozni, ha +bomlik az 1ség nem kizárt, hogy Ldobós lesz mind2 db. Nem nagyon szokták 1ütt 1ensúlyozni őket.
pb_18-08-2011 14:43:53 // 76917
Mindent tok a gyári kuplungról, + a többiről is és arról a verdáról is.)))
Gábor3318-08-2011 11:14:27 // 76916
Üdv! Köszönöm szépen! Hát nem kis utánnajárás-telefonálgatás volt,mire minden összejött. Természetesen a lendkerék-kuplung tárcsa-kuplung szerkezet együtt lett egyensulyozva. Azért a Havassy csinálta,mert jo neve van a motorsportban és mindent rendesen megoldanak. Igaz nem olcso,de ez nem volt elsödleges szempont. Fötengellyel akkor lenne érdemes együtt sulyozni,ha a fötengelyböl is leszedtek volna. Azt gondolom,hogy nekem tökéletesen megfelel a gyári fötengely is. Lehetne még a hajtokarokat is könnyiteni-polirozni,de ennyire nem szeretnék belemerülni a dologba. legalábbis egyenlöre nem. Vizpumpa meg eddig is bevált,ezért vettem ujra ezt a tipust. Hamarosan kereslek,mert kelleni fog pár aproság még:vizcsö garnitura,kiegyenlitö tartály,szilent a válto rudazathoz,also és felsö kuplung munkahenger stb. Egyenlöre a motort szeretném összerakni és beemelni a kaszniba. Nem fogok kapkodni,bár már jo lenne kiprobálni.
127_sud18-08-2011 10:33:21 // 76915
Alakulnak a dolgok azért gratula! A lendkerék is ki lett egyensúlyozva látom (gondolom) amit azért nem olyan kis meló jól megcsinálni. Fúrni nem gond de mi van ha valahova plusz súly kell? Esetleg néhány pontba, azt nem igazán csinálják meg itthon. Olvastam róla, hogy ilyenkor fúrnak egy lukat és sokkal nehezebb anyaggal töltik fel egy speciális fémmel. Főleg az angol műhelyek csinálják ezt. Lehet érdemes lenne megnézni a lendkereket a főtengellyel együtt is egyensúlyozáskor. A Dolz vízpumpától többen félnek de pl. a legtöbb Ruville vizpumpa is Dolz gyártmány.
Gábor3318-08-2011 09:33:40 // 76914
Hali! Biztosan furcsa lesz az egész. Nekem ugye 1,6 8V motorral lesz most összerakva bövitett csatornás hengerfejekkel,könnyü lendkerékkel,verseny fékekkel. Még a féket is szokni kell majd,mert hidegen nem fog annyira,ezt irták is az e-mail-ben. Meg ugye minden vadi uj benne,jo is lesz a bejáratos idöszak az ismerkedésre. Én gyorsulásra 185/60 13 gumikat néztem,sajnos kicsit ritka méret és nem nagy a választék. Nálad hogy viselte a kardán-hátso hajtás a gyorsulásokat? Sajnos a kardán keresztek elég kicsik gyárilag. Itt Györben tudok kardánt csináltatni-egyensulyoztatni,gondolkoztam egy komplett egyedi kardánon is nagyobb csö átmérövel és nagyobb keresztekkel.
VinceP4 (Il capitano)18-08-2011 08:26:30 // 76913
2 kerékben ha szarul váltottam megnyikkant. (Ne felejtsd el, hogy 165/60R13-ról beszélünk). Viszont kettesben ha menet közben rugtam egy kuplungot, akkor rendesen forgott, és nem akart menni. :-) Hogy 4X4-ben megnyikkant, az meg csak annak tükrében nagy szó, hogy nem volt központi diffim. :-) Amúgy az egész szinter dolog nem lenne olyan nagy vasziszdasz, ha nem lenne durván alulméretezve a gyári. Én évente, de legkésőbb 2 évente cseréltem a "sima" tárcsát. És nem azért, mert annyira csúsztatgatós féle vagyok, hanem mert teli gáznál csúszott magától. Pl. volt olyan, hogy kicsit elbaxtam az indulást, és 201 méteren keresztül csúszott. :-)
A megszokást meg nem "verseny" körülményekre írtam, hanem mindennapi használatra. Azt hidd el, hogy bár nem nehéz, de hozzá kell szokni.
Amúgy meg most jut eszembe. Te honnan is tudod ezt ennyire? Nem tán megnyerted az enyémet??????????
pb_17-08-2011 13:16:54 // 76912
Látni kéne élőben.
TDI7517-08-2011 13:10:57 // 76911
De most sajna minimum egy hónap várakozás.
TDI7517-08-2011 13:10:19 // 76910
Tudod az a baj hogy amíg SW ből viszonylag sok van addig 4X4 SW ből szinte egy darabot sem látok. Az a baj, hogy a hátsó üléssortól kezdve ég és föld az eltérés. Nem utolsó sorban még az üzemanyagtank is különbözik.
TDI7517-08-2011 12:58:52 // 76908
Hát én elég sokat nézegettem tegnap :-(
És nem láttam túl sok menthető részt benne. Jó persze ha darabokra szétvágom akkor biztos hogy találok benne még felhasználható jó darabokat egy másik bódé rendberakásához. Most várom a biztosítós faszi hívását, és még minimum egy hónapot, mivel az ügyben a rendőrség által szabálysértési eljárás is indult a buszvezető ellen, és súlyosbító körülmény, hogy a buszon személyi sérülés is volt.
Sajnos a biztosító csak akkor fog fizetni ha már lezárult a rendőrségi ügy.
Addig várni kell és persze szurkodhatom a woodoo babát amit a buszvezetőről mintáztam, csak azt nem tudom hogy van e valami értelme !!!
ÁdidiGaga (il hempescattore)17-08-2011 12:57:11 // 76907
Húvazz! :-(
Annak szívemből rülök,hogy jól vagytok,az viszont kicsit elszomorít, hogy mire kigurul az enyém, lassan nem marad "karosszériaváltozat-társ" az utakon :-)
Ha esetleg felújítod, Balatonkilitiben láttam a múlt héten egy régi SW-t, ajtók, fara minden jó neked! Ha felújítod...
pb_17-08-2011 12:56:24 // 76906
A szíjjal csak annyi bajom van, hogy nem xeretem a hangját.) Rről a fajta vízpumpáról hallottam már rosszakat.
Gábor3317-08-2011 12:08:36 // 76905
Hali! Nekem eddig semmi gondom nem volt velük. Vizpumpa a régi is ez a tipus volt,vez. szijjakat meg évente cserélem a feszitökkel együtt ha kell. Nem akarok ilyeneken sporolni,mert annak mindig szivás a vége. Meg eleve nem lesz napi használatban a 33. Csak ha összerakom,akkor fogom bejáratni a városban,illetve országuton kényelmes 90-100 körüli tempoval. Aztán még tervben van egy teljesitmény mérés fékpadon,hogy mennyi is az annyi. Havassy-nál ezt is megoldják és ez valos adat,mert keréken mérik több fordulat tartományban. Ott még lehet finomitani a beállitásokon ha szükséges. Elsö mérés 10.000FT,további mérések már olcsobbak,mert a padon van a kocsi. Hát kiváncsi leszek én is a kuplungra,azért választottam a rugos középrésszel,mert az kicsit szelidebb. Késöbb meg lehet még merev agyast is csináltatni ha ez kevés lesz. Szobamérlegen mérve -1kg az uj lendkerék,de a Havassy-nál pontosan megmérték digit mérlegen -1,3kg. Szoval remélhetöleg jo kis forgos motor lesz belöle. Kuplung szerkezet még kapott plusz erösitést a kinyomo csapágyal érintkezö részen,oda egy kemény felületü bevonat került. Remélem tényleg jol fogja birni,mert ez a másik,ami gyenge pont a Boxer kuplungnál,hogy a kinyomo csapágy kikezdi a szerkezetet és idövel meg beszakad az egész. Gyorsulást most is kihagyom,mert ha el is készül addigra,akkor sem szeretném egyböl megkinozni ezzel. Viszont Kaposujlak mindenképpen tervben van idén.
pb_17-08-2011 11:46:11 // 76904
Azért 3ban már nem forgatta, de 1ben volt hangja, + szépet is ugrott.D Nem nagyon kell ahhoz hozzászokni.))
pb_17-08-2011 11:44:13 // 76903
Szép cuccok!))) Bár nálam a Gates szíj, + a Dolz vízpumpa nem bejövős.
pb_17-08-2011 11:41:58 // 76902
Az kifogástalan.DD
pb_17-08-2011 11:41:21 // 76901
Necces, jól + kell vizsgálni, talán még menthető.
pb_17-08-2011 11:40:33 // 76900
Vatte!((
Gábor3317-08-2011 10:20:40 // 76899
Persze,tudom más technikát kiván,de ez legalább nem füstöl el. Gyári tárcsát-szerkezetet semmiképpen nem szerettem volna belerakni,mert mostantol utcán ugy sem sokat fog menni. Kiváncsi leszek milyen is lesz összeségében a motor meg a fékek-futomü. Elsöre biztos furcsa lesz,hogy minden feszes és nem lötyizik semmi,remélhetöleg fékhatás is lesz rendesen. Szoval a jot szerintem könnyü lesz megszokni.
VinceP4 (Il capitano)17-08-2011 10:16:32 // 76898
Komoly. Én is szaladgáltam szinterrel. Jó móka. A kis kerekeket 3.-ban is forgatta. Álló helyzetből 4X4-ben is megnyikkant. Mondjuk kicsit hozzá kell szokni, de nem vészes.
Gábor3317-08-2011 10:10:58 // 76897
Üdv mindenkinek! Vére megérkezett a lendkerék és a kuplung! Szabadságolások miatt kicsit késett minden,de lényeg,hogy tuti jo lett! Vettem még pár dolgot:vez. szijjak,vizpumpa,szimmeringek,hidrotökék. Most már tényleg lehet kezdeni összerakni a motort. Még mindig hiányzik pár aproság,de ezeket már menet közben is be tudom szerezni. Pár kép:
Gábor3317-08-2011 10:01:42 // 76896
Hali! Részvét a 33-ért! Megcsinálod vagy elbontod? Szerencsére kiszálltatok éppségben!
BuBu.17-08-2011 09:09:49 // 76895
pb_ jé is de neki nem mondogatjuk:DD:D:D
Ferke17-08-2011 09:06:47 // 76894
Húvazz.:( Részvét. Ez a kaszni eléggé eldobósnak néz így már ki.:(
BuBu.17-08-2011 08:35:28 // 76893
hát fuck.:((.. de legalább elismerte:)
TDI7517-08-2011 06:44:39 // 76892
Sziasztok! A tegnap reggeli buszos csattanásom eredménye:





Mi egy karcolás nélkül kiszálltunk a kocsiból.
alfaromeo3316-08-2011 16:45:29 // 76891
122 és 130+160 és 160-as fúvókák voltam az alfámban, de akkor nem tudtam kipróbálni.. kicseréltem 112és 122+150 és 150-re, de most, hogy ki tudtam próbálnni, csak 110 a végsebessége, kettesben is még 80-ig húz szépen, pörög, de ötösben nem is gyorsít egyáltalán... de viszont van felülre 2 db 150-es, és 2 db 160-as fúvókám, azok a nagy fúvókák, a kicsikből, ami közvetlen az úszóházban van, abból van 130,122,112, meg még egy 150-esem. mit javasoltok, ötletek? :)
pb_16-08-2011 11:11:04 // 76890
Pl a hp is szerepet kap6.DD
Ferke16-08-2011 11:02:19 // 76889
Naja, de lassan vége a nyárnak...hóesésben mondjuk izgalmasabb:))
pb_16-08-2011 00:06:10 // 76888
Az így is, úgy is lesz.DDD
Ahogy hallottam a közeli jövőben lesz akutális, de pontosabbat az illetékesek tudnak mondani.
Ferke15-08-2011 22:42:32 // 76887
Lassan utána kéne járni, hogy mi lesz a tetőcserével 1 bizonyos helyen, mert fogadjunk, hogy akkor lesz aktuális, amikor nem tudok szabit kivenni, utána meg szét lesz szívva a vérem, hogy nem segítek!:)
G-Burt15-08-2011 20:38:13 // 76886
nincs benne innováció, idővel került bele új. A fél vödör csavar helyére meg másik fél vödör...:)
pb_15-08-2011 14:58:38 // 76885
Ja, Rre nem gondoltam.)))
Ferke15-08-2011 10:28:08 // 76884
Ehhh:)) Ne baxtasd, lehet, hogy ez benne az innováció:))
Ferke15-08-2011 10:24:16 // 76883
Naja, ezek szerint lehet, hogy csak várni kellett volna egy kicsit a nyilvános megkövezés előtt?!:)))
pb_14-08-2011 23:59:17 // 76881
Akkor még én vezetek.DD
VinceP4 (Il capitano)14-08-2011 23:36:09 // 76880
Pontosabban :-(

Na csuccsantok.
VinceP4 (Il capitano)14-08-2011 23:34:54 // 76879
Nincs ilyen veszély, mert kb. fél éve üzemképtelen, így esetleg én tudom otthagyni őt. :-)
GTPeti14-08-2011 23:27:34 // 76878
Nem ugyanazt a nyelvet beszéljük. Más tippem nincs.
pb_14-08-2011 23:22:27 // 76877
Az 1. osztályú cucc.DDD
pb_14-08-2011 23:21:37 // 76876
Ne magyarázz, me legközelebb nem lesz taxi ami hazahoz, ha +adja magát a technikád.DDD
pb_14-08-2011 23:18:11 // 76875
"Miután kihoztam a kocsit a garázsból a fél vödör maradék csavar összesöprése közben meglett a 4. is:D "
VinceP4 (Il capitano)14-08-2011 23:14:30 // 76874
Egy csíki sört. De 20-at írtam, a 30 az sok. :-) Találj ki valami olyat amivel mindenki jól jár, főleg én.
pb_14-08-2011 23:08:55 // 76873
Legyen.)))
Úgy tudtam vatte, hogy 1x hagyom otthon, azt a kibaxott telt, és keresni fog valaki.D 1 bizonyos helyen, + múlt rendszer forgatták újra, és a dógozó népet yátszották.
Amúgy helyes, legyé csak baxtatva.DDD
Ferke14-08-2011 23:04:53 // 76872
30ért reszelt főtengely, csapágyakkal??:)))) Mitittál?:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.