Forum >> Alfasud-33
Bálint3318-12-2011 12:36:54 // 77371
Arra a lyukacsos belső merevítőlemezre gondolsz? Természetesen minden rozsdás részt cseréltünk.
Bálint3318-12-2011 12:34:28 // 77370
Nálam a küszöb belső oldalával semmi problema nem mutatkozott. A középső merevítő lemez az egyik oldalon némileg rohadásnak indult, de természetesen a beteg részt kivágtuk és pótoltuk.
Nálunk a legproblemásabb a küszöb hátsó vége fölötti összevissza ívelődő/domboruló rész pótlása volt.
Ez az egyik oldal, a másikon még többet kellett kivágni...
Nálunk a legproblemásabb a küszöb hátsó vége fölötti összevissza ívelődő/domboruló rész pótlása volt.
Ez az egyik oldal, a másikon még többet kellett kivágni...
pb_18-12-2011 12:30:00 // 77369
Az 1. 2 képeden szépen látszanak.
ÁdidiGaga (il hempescattore)18-12-2011 11:40:26 // 77368
Hát igen, a külső küszöb rárakás gyors és látványos , sokan csak erre mennek rá...
Nálam pl. az volt, hogy a bal oldali hiányt gondoltam fő melónak , a jobb küszöb végén a belső sarok rohadással meg úgy voltam, hogy még az is lehet, nem is csinálom meg most.
Aztán csak nem nyugodtam, kivágtam a rossz részt a belsőn. Utána láttam, hogy a középső küszöbnek nevezett lemez sarka is odavan.Jó, akkor hajtattam olyan profilt is.Már megvoltak az elemek meg az "ütemterv" , amikor láttam, hogy a külső küszöböt lezáró szépen domborodó meg lefelé csúcsosodó elem is részben odavan...
Már nem volt lelkiismeretem úgy hagyni, a gáz, hogy a donoron ez teljesen jó volt, csak a külső küszöböt lezáró (üregelőlyukas) elem kiműtésekor belevágtam, mert nem gondoltam, hogy kell és máshogy nem is nagyon volt megoldható az akció :-(
A nagyobb része azért használható volt, mondom kipótolom ügyesen. Pont a durván hajló részt kellett gyártani. Majd meghülyültem, mert sehogy nem akart illeszkedni.
Nem véletlenül: ezeket gyárilag préselik, az erős íveknél hidegen megfolyik az anyag, ezt pedig a legügyesebb kéz sem tudja kéziszerszámokkal visszaadni, egyszerűen hiányzik a felületből és van úgy, hogy az sem segít, ha ráhagyod pluszban vágás előtt.
Végül megoldottam, de utána jött az igazi pöcsözés: a hegesztő srác összeborította volna 1 óra alatt az elemeket oszt jónapot...
Én viszont ragaszkodtam hozzá, hogy egyszerre annyit hegesztünk be, hogy a lezárt üregek és a varratok belül (!) is lefesthetők maradjanak. Rohadt időigényes , de én nem hiszek abban, hogy a csupasz vasra/hegesztésre felhordott üregvédő elegendő.
Közben arra is figyelni kell, hogy amit kifestettél, azt a következő elemnél ne égesd le...
Végül kész lett, most még az üregelőnyíláson keresztül kifestem - valszeg festékbe mártott gumikesztyű-ujjal vagy valami festőszivaccsal - a lezáróelem belső hátoldalát, ha ennek ellenére is gond lesz- hát legalább elmondhatom, hogy mindent megtettem... :-)
Nálam pl. az volt, hogy a bal oldali hiányt gondoltam fő melónak , a jobb küszöb végén a belső sarok rohadással meg úgy voltam, hogy még az is lehet, nem is csinálom meg most.
Aztán csak nem nyugodtam, kivágtam a rossz részt a belsőn. Utána láttam, hogy a középső küszöbnek nevezett lemez sarka is odavan.Jó, akkor hajtattam olyan profilt is.Már megvoltak az elemek meg az "ütemterv" , amikor láttam, hogy a külső küszöböt lezáró szépen domborodó meg lefelé csúcsosodó elem is részben odavan...
Már nem volt lelkiismeretem úgy hagyni, a gáz, hogy a donoron ez teljesen jó volt, csak a külső küszöböt lezáró (üregelőlyukas) elem kiműtésekor belevágtam, mert nem gondoltam, hogy kell és máshogy nem is nagyon volt megoldható az akció :-(
A nagyobb része azért használható volt, mondom kipótolom ügyesen. Pont a durván hajló részt kellett gyártani. Majd meghülyültem, mert sehogy nem akart illeszkedni.
Nem véletlenül: ezeket gyárilag préselik, az erős íveknél hidegen megfolyik az anyag, ezt pedig a legügyesebb kéz sem tudja kéziszerszámokkal visszaadni, egyszerűen hiányzik a felületből és van úgy, hogy az sem segít, ha ráhagyod pluszban vágás előtt.
Végül megoldottam, de utána jött az igazi pöcsözés: a hegesztő srác összeborította volna 1 óra alatt az elemeket oszt jónapot...
Én viszont ragaszkodtam hozzá, hogy egyszerre annyit hegesztünk be, hogy a lezárt üregek és a varratok belül (!) is lefesthetők maradjanak. Rohadt időigényes , de én nem hiszek abban, hogy a csupasz vasra/hegesztésre felhordott üregvédő elegendő.
Közben arra is figyelni kell, hogy amit kifestettél, azt a következő elemnél ne égesd le...
Végül kész lett, most még az üregelőnyíláson keresztül kifestem - valszeg festékbe mártott gumikesztyű-ujjal vagy valami festőszivaccsal - a lezáróelem belső hátoldalát, ha ennek ellenére is gond lesz- hát legalább elmondhatom, hogy mindent megtettem... :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)18-12-2011 11:16:11 // 77367
de sem GTi = de EZ sem GTi
ÁdidiGaga (il hempescattore)18-12-2011 11:14:41 // 77366
Örülök, hogy tetszik! :-)
Még tanulságosabb, ha elolvassa az ember a rivális autók tesztjeit is, a végén meg árak is vannak.
Pl. van benne Golf 3. 1,4 GL, ami csak 4 ezerrel volt olcsóbb akkor (1.216.000 Ft, a 33 1.220.000 volt a 33) Ehhez képest: 3 ajtós (az 5 ajtó tuti, hogy feláras volt a fritzeknél) kemény 60 LE, a gyorsulás 15,2 100-ra, analóg óra, kézi ablakok, fordszámmérő nuku,
egyedül a fényszórómagasság-állítás (tudom, hogy a 33 16V-nél van, de sem GTi) meg az ülésmagasság-állítás, amit pluszban tud az Alfához képest.
Még tanulságosabb, ha elolvassa az ember a rivális autók tesztjeit is, a végén meg árak is vannak.
Pl. van benne Golf 3. 1,4 GL, ami csak 4 ezerrel volt olcsóbb akkor (1.216.000 Ft, a 33 1.220.000 volt a 33) Ehhez képest: 3 ajtós (az 5 ajtó tuti, hogy feláras volt a fritzeknél) kemény 60 LE, a gyorsulás 15,2 100-ra, analóg óra, kézi ablakok, fordszámmérő nuku,
egyedül a fényszórómagasság-állítás (tudom, hogy a 33 16V-nél van, de sem GTi) meg az ülésmagasság-állítás, amit pluszban tud az Alfához képest.
Bálint3318-12-2011 11:02:12 // 77365
Most nem csinálok úgy, mintha tudnám, hogy miről beszélsz.... Ami szar volt, azt cseréltük, rozsda a küszöbben nem maradt.
pb_18-12-2011 01:32:43 // 77364
Remélem a belső küszöbnek nevezett lemezt is kicseréltétek.
pb_18-12-2011 01:30:42 // 77363
Bálint3317-12-2011 23:41:51 // 77362
No most volt egy kis időm, feltöltöttem a képeket:
bal küszöb levágva
jobb küszöb helye, itt sajna a merevítő is pótlásra szorul
4-ből 3 taposó foltozandó
a műhely
az egyik régi küszöb
a másik régi küszöb
az új küszöbök
taposók kivágva
a kedves lakatos kolléga akció közben
Zoli bácsi vágja a foltokat...
már az új küszöbbel
befoltozva
a maradék...
Festés és egyéb utómunkálatok utáni képeim nincsenek, majd egyszer csinálok olyat is.
bal küszöb levágva
jobb küszöb helye, itt sajna a merevítő is pótlásra szorul
4-ből 3 taposó foltozandó
a műhely
az egyik régi küszöb
a másik régi küszöb
az új küszöbök
taposók kivágva
a kedves lakatos kolléga akció közben
Zoli bácsi vágja a foltokat...
már az új küszöbbel
befoltozva
a maradék...
Festés és egyéb utómunkálatok utáni képeim nincsenek, majd egyszer csinálok olyat is.
Bálint3317-12-2011 17:24:17 // 77361
Köszi, ez tényleg jó volt :) és milyen igaz...
G-Burt17-12-2011 15:44:25 // 77360
Élmény volt elolvasni! Köszi!:)
ÁdidiGaga (il hempescattore)17-12-2011 13:27:04 // 77359
Ciao Boxeristi!
Egy kis olvasnivalóval kedveskednék Nektek erre az esős hétvégére...Régóta kerestem ezt a "Tesztmagazin" című 1991-es Autópiac különszámot, néha már azt hittem, hogy kidobtam.
Nemrég szerencsére előkerült, én pedig nem voltam rest beszkennelni egy eredeti, újkori nuova 33-tesztet, olvassátok szeretettel! :)
Egy kis olvasnivalóval kedveskednék Nektek erre az esős hétvégére...Régóta kerestem ezt a "Tesztmagazin" című 1991-es Autópiac különszámot, néha már azt hittem, hogy kidobtam.
Nemrég szerencsére előkerült, én pedig nem voltam rest beszkennelni egy eredeti, újkori nuova 33-tesztet, olvassátok szeretettel! :)
pb_14-12-2011 22:58:37 // 77358
Szép, de mindent lehúztá belül?)))
pb_14-12-2011 22:57:55 // 77357
A Tiedben nincs Nardi kormány, + amúgy se segítenék lakatolni.))))
Ferke14-12-2011 16:57:47 // 77356
Ferke14-12-2011 16:55:23 // 77355
Bazzzzz...erre nem mertem gondolni, ilyet anyám csinál..:))))
sparco14-12-2011 16:51:50 // 77354
Már megoldottam, köszi... szerencsére apróság volt csak... akksi saru szivatgatott kicsit... :D
Ferke14-12-2011 16:44:53 // 77353
huh...asszittem hirtelen, hogy az enyém:)
mazsi.8714-12-2011 16:32:20 // 77352
ciao! kevés az ifó a hibárol ! de amivel el kezdeném az üzemanyag ellátás ac pumpa csövek meg isemik nekem is 1.6 boxosom van és nem régiben ugyanígy jártam behallt az ac azóta tökéletes a gépezet de azt hallod hogyha nem az a baja márminthogy teker e az ac vagy ha teker normálisan akkor nem az ez csak ötlet mert én is így jártam
Bálint3313-12-2011 18:44:37 // 77350
Az a baj, hogy tényleg nem voltam lusta és mindent az ég világon kipakoltam a beltérből. Ez a két dolog csak úgy jött volna ki, ha elvágom őket, mivel át van fűzve rajtuk egy kábelkorbács. Most már mondjuk mindegy, ismét tanultam valamit, sajnos a saját káromon... :)
sparco13-12-2011 15:47:26 // 77349
S.O.S!!!
Sziasztok!
Tegnap este az 1.6 Boxim menet közben, minden előzmény nélkül egyszer csak leállt, és azóta nem is indul. Szikra nincs! :(
Ötletek, hogy mik lehetnek, miket nézzek át?
Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Tegnap este az 1.6 Boxim menet közben, minden előzmény nélkül egyszer csak leállt, és azóta nem is indul. Szikra nincs! :(
Ötletek, hogy mik lehetnek, miket nézzek át?
Előre is köszönöm!
pb_12-12-2011 22:26:49 // 77348
Nem én írtam.))
Amúgy köszi, hogy gondoltál rám.)
Amúgy köszi, hogy gondoltál rám.)
Bálint3312-12-2011 20:06:12 // 77347
Francba lekéstem... :)
(amúgy köszi)
(amúgy köszi)
Bálint3312-12-2011 20:04:32 // 77346
Pedig direkt a Te kedvedért írtam le. Gondoltam adok egy remek alkalmat az "ígyjárakilusta" és "ugyemegmondtam" -okra... ;)
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-12-2011 08:11:47 // 77345
Mielőtt valaki lecsapna az olcsó poénra: nem véletlenül maradt le az évszám, az a január nem feltétlenül már 2012-ben lesz! :-p
(Már ha így haladok)
(Már ha így haladok)
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-12-2011 08:06:18 // 77344
Szia!
Én tudok neked két első ülést adni, de csak olyan januárban. Ha kész lesz, először ez kerül vissza a próbamenetekre, de amint működik , utána vihetős.
Én tudok neked két első ülést adni, de csak olyan januárban. Ha kész lesz, először ez kerül vissza a próbamenetekre, de amint működik , utána vihetős.
pb_11-12-2011 23:52:08 // 77343
Az utolsó bekezdésre inkább nem írok semmit sem.)
Bálint3311-12-2011 20:23:32 // 77342
Sziasztok!
Végül csak nem volt szívem megválni a gépezettől. Hosszan húzódó procedúra eredményeképp végre ismét van műszaki a járgányon. Eddig cserélve:
-első szilentek
-1 féltengely
-első betétek és tárcsák
-4 pofa
-2 hátsó fék munkahenger
-1 hátsó csapágy
- 2 küszöb
+2 dob szabályzása.
A lakatos munkáról fotó dokumentáció nemsoká, ha lesz hozzá türelmem (küszöbök és taposólemezek).
Végeredmény: a járgány újra legálisan gurul az utakon, viszont ocsmányabb mint valaha. Ismét rá kellett jönnöm, hogy nincs az a pénz amit ne lehetne belelapátolni egy ilyen szekérbe. Már nem is lyukas az alja, mégis úgy tűnik el benne a sok lóvé, mintha alul folyna ki ;)
Amire relative sürgősen szükségem lenne:
- 1 db lehetőleg esztétikus állapotban lévő padlókárpit
- 1 db kardánbox vagy mi (az a rész, amiben a váltókar van)
Ezen kívül jó állapotú ülések is érdekelnének, de a lényeg a fenti két dolog, mivel a hegesztés során azok kisebb malőr áldozatául estek... Tudom, nagy balfasz aki nem szedi ki ezeket, de elvágni nem akartam, máshogy nem jött ki. A feltámasztás jó megoldásnak tűnt, de sajnos ledőlt v.hogy és nem vettem észre... lényeg a lényeg, most ezeket is hozzá kell írnom a listához. (azért szar dolog méteres lángokat látni a saját járgányodban)...
Ha valaki tud ilyesmiről, akkor légyszi az oldalamon jelezze. Üdv, B.
Végül csak nem volt szívem megválni a gépezettől. Hosszan húzódó procedúra eredményeképp végre ismét van műszaki a járgányon. Eddig cserélve:
-első szilentek
-1 féltengely
-első betétek és tárcsák
-4 pofa
-2 hátsó fék munkahenger
-1 hátsó csapágy
- 2 küszöb
+2 dob szabályzása.
A lakatos munkáról fotó dokumentáció nemsoká, ha lesz hozzá türelmem (küszöbök és taposólemezek).
Végeredmény: a járgány újra legálisan gurul az utakon, viszont ocsmányabb mint valaha. Ismét rá kellett jönnöm, hogy nincs az a pénz amit ne lehetne belelapátolni egy ilyen szekérbe. Már nem is lyukas az alja, mégis úgy tűnik el benne a sok lóvé, mintha alul folyna ki ;)
Amire relative sürgősen szükségem lenne:
- 1 db lehetőleg esztétikus állapotban lévő padlókárpit
- 1 db kardánbox vagy mi (az a rész, amiben a váltókar van)
Ezen kívül jó állapotú ülések is érdekelnének, de a lényeg a fenti két dolog, mivel a hegesztés során azok kisebb malőr áldozatául estek... Tudom, nagy balfasz aki nem szedi ki ezeket, de elvágni nem akartam, máshogy nem jött ki. A feltámasztás jó megoldásnak tűnt, de sajnos ledőlt v.hogy és nem vettem észre... lényeg a lényeg, most ezeket is hozzá kell írnom a listához. (azért szar dolog méteres lángokat látni a saját járgányodban)...
Ha valaki tud ilyesmiről, akkor légyszi az oldalamon jelezze. Üdv, B.
pb_10-12-2011 17:32:44 // 77341
Alulmotorizált lenne már ez Neked.)))
De kérdezd + a kollégát lehet kölcsönadja 1 karikára.))
De kérdezd + a kollégát lehet kölcsönadja 1 karikára.))
VinceP4 (Il capitano)10-12-2011 16:28:28 // 77340
Mennék vele egy kört.
Az ára húzós, de ha belegondolok, szerintem az évek során már b@sztam el ennyi pénzt a 3 vén paripára. És jelenleg mégsem működőképes. :-(
Az ára húzós, de ha belegondolok, szerintem az évek során már b@sztam el ennyi pénzt a 3 vén paripára. És jelenleg mégsem működőképes. :-(
pb_09-12-2011 22:31:58 // 77339
Lférni Lfér, csak érdekesen műxik 100 felett.
A.R.Peti09-12-2011 20:52:07 // 77338
Igen az enyémen. Miért szerinted nem jó rá?
mazsi.8709-12-2011 20:34:55 // 77337
Sziasztok segítségre lenne szükségem 145 1.6 boxer. A napokban észleltem hogy néha kikapcsol illetve ha gondol egyet bekapcsol a fűtésem. Ez odáig fajult hogy már egyáltalán nincs fűtésem ami ugye nagyon hamar párásodással jár ebben szeretném segítségeteket kérni hogy vki tapasztalt e már ilyet vagy esetleg hol érdemes keresni a hiba forrását vagy forrásait vagy mit nézzek meg vagy mire figyeljek előre is köszönöm
Csoki11609-12-2011 18:48:22 // 77336
Segítséget kérnék Tőletek. Szétégett két vezeték az akkumulátor melletti fekete csatlakozóban. A tolatólámpa kapcsolójához menő vezeték égett szét zárlat miatt. Jelenleg nincs AC pumpa és még egyéb apróság. Ha valaki tudna segíteni, hogy abba a csatiba honnan hova mennek az amperok megköszönném.
atesz7909-12-2011 14:36:00 // 77334
köszi Viktor!!!!
A.R.Viktor09-12-2011 12:15:08 // 77333
A vez.oldali 50cm anyósoldali 47cm hátsó 40.
atesz7909-12-2011 11:51:33 // 77332
sziasztok,
valaki lemérné a saját 33-asán mekkora az ablaktörlőlapát mérete?
most nincs közelben a kocsi, de szeretnék rá venni lapátot csak nem tudom mekkora kell.
segítsetek légyszi
köszi
valaki lemérné a saját 33-asán mekkora az ablaktörlőlapát mérete?
most nincs közelben a kocsi, de szeretnék rá venni lapátot csak nem tudom mekkora kell.
segítsetek légyszi
köszi
Nándi05-12-2011 21:57:47 // 77331
Valakinek egy szép szárnyacska a vas farára?:)
Atttis02-12-2011 17:17:14 // 77330
pb_01-12-2011 21:02:22 // 77329
Inkább ne használd szmogriadóban.))
Hakuna01-12-2011 13:15:40 // 77328
Szevasztok Urak!
Az a kérdés merült fel bennem, hogy a fekete környezetvédelmi plakettes (karburátoros, katalizátor nélküli) 33-asból vajon lehet -e valamilyen színesebb plakettel rendelkezőt csinálni vagy teljesen reménytelen az ügy? Esetleg olyan költségekkel jár, hogy inkább ne használjam szmogriadóban ?:) Amennyiben lehetséges, mi kell ahhoz, hogy javuljon? Katalizátor beépítés? Újra viszga? Vagy rugalmatlan a rendszer és mivel gyárilag nem ilyen típus, nem is lehet ezt a besorolást korrigálni? Milyen a frissebb 33-asok plakettje? Piros ? Pestiek hogy jártok így a városban?
Az a kérdés merült fel bennem, hogy a fekete környezetvédelmi plakettes (karburátoros, katalizátor nélküli) 33-asból vajon lehet -e valamilyen színesebb plakettel rendelkezőt csinálni vagy teljesen reménytelen az ügy? Esetleg olyan költségekkel jár, hogy inkább ne használjam szmogriadóban ?:) Amennyiben lehetséges, mi kell ahhoz, hogy javuljon? Katalizátor beépítés? Újra viszga? Vagy rugalmatlan a rendszer és mivel gyárilag nem ilyen típus, nem is lehet ezt a besorolást korrigálni? Milyen a frissebb 33-asok plakettje? Piros ? Pestiek hogy jártok így a városban?
pb_24-11-2011 17:04:02 // 77327
A név 1értelműen azonosítja, hogy melyik, melyik.
Atesz7724-11-2011 15:50:09 // 77326
Köszi mégegyszer,mindenkinek így már menni fog a dolog.
Ferke24-11-2011 11:21:45 // 77325
Nem úgy értem, tudom, hogy a főhenger más, de kollega azt írta, hogy az alsóból van 2 méret...de lehet, hogy félreértettem:))
127_sud23-11-2011 22:17:17 // 77324
A főhenger az kisebb az biztos, nézz utána ha nem hiszed.
gyugya23-11-2011 21:53:43 // 77323
Sziasztok!
Mint régebben írtam, összetört a P4 jobb eleje. Most ért oda a dolog, hogy meg lehetne csinálni. Volna egy 1.4-es donor, de egyben adnák az elejét, nekem pedig semmi szükségem a motorra és egyéb dolgokra. Ami kell nekem róla, az a lökös, a jobb sárvédő, lámpa, gépháztető, meg esetleg ami menet közben kiderül. Nem tudtok valakit, akit a többi motyó érdekelne? Mennyit ér egyáltalán a motor, váltó, hűtő stb... már ha el lehet adni.
Mint régebben írtam, összetört a P4 jobb eleje. Most ért oda a dolog, hogy meg lehetne csinálni. Volna egy 1.4-es donor, de egyben adnák az elejét, nekem pedig semmi szükségem a motorra és egyéb dolgokra. Ami kell nekem róla, az a lökös, a jobb sárvédő, lámpa, gépháztető, meg esetleg ami menet közben kiderül. Nem tudtok valakit, akit a többi motyó érdekelne? Mennyit ér egyáltalán a motor, váltó, hűtő stb... már ha el lehet adni.
Ferke23-11-2011 20:03:02 // 77322
Én mindenhol csak 25,4-est látok...létezik ebből más méret is??szerintem nincs.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
391
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?