Forum >> Alfasud-33
pb_07-04-2012 00:40:43 // 77871
Az lesz a baja, a többi csak hab lesz a tortán.)
LoneWolf3307-04-2012 00:29:51 // 77870
Üdv,
Ez a vezérlőegység nem különösebben érzékeny a feszültségmentes időszakokra, a tárolt hibák, és a lambda korrekcióhoz letárolt szélső értékek ugyan elvesznek, ez azonban ez nem akadályozza a beindítást. Ha az emlékleim helyesek, (ha mégsem, valaki majd úgyis kijavít) akkor a Motronic ML 4.1 vezérlőegység nem indítja el a tápszivattyút a gyújtás ráadásakor, ekkor a Motronic relé meghúzásán kívül nem sok zaj keletkezik. A benzinnyomás a főtengely megmozdulásakor próbál felépülni.
Így szerény véleményem szerint ez a viselkedés normális.
Ha ráadott gyújtás mellett 5-ikben megtolva az autót a tápszivattyú nem indul el,
az valószinűsíti a főtengely / lendkerék helyzetérzékelő, vagy annak kábelének hibáját.
(az 1.4-es IAW vezérlőegysége nem mér üzemi nyomást, ehhez nincs jeladó, csupán egy fix időkésleltetés erejéig indítja meg a tápszivattyút a gyújtás ráadásakor) .
Az, hogy elindult, de gázadásra fulladt, lehet beteg gyertyakábelektől, elosztófedéltől (szénkefe, repedés), megbarmolt légmennyiségmérőtől, megposhadt benzintől, haldolkló tápszivattyútól / eltömődött üzemanyagszűrőtől (alacsony üzemanyagnyomás), és / vagy eselteg fals (németesebben: falsch) levegő jut be a légmennyiségmérő kimenő oldala, és a fojtószelepek között, illetve ahogy pb_ Mester is említette a főtengely helyzetérzékelő halála. Ez uttóbbinak hideg motornál nagyjából 560 Ohm ellenállást kell mutatnia [+/- 10%] a háromérintkezős csatlakozó érintkezői közül kettőn (a harmadik az árnyékolás, amit a vezérlőegység testel ha a csatlakozók össze vannak dugva).
Ez a vezérlőegység nem különösebben érzékeny a feszültségmentes időszakokra, a tárolt hibák, és a lambda korrekcióhoz letárolt szélső értékek ugyan elvesznek, ez azonban ez nem akadályozza a beindítást. Ha az emlékleim helyesek, (ha mégsem, valaki majd úgyis kijavít) akkor a Motronic ML 4.1 vezérlőegység nem indítja el a tápszivattyút a gyújtás ráadásakor, ekkor a Motronic relé meghúzásán kívül nem sok zaj keletkezik. A benzinnyomás a főtengely megmozdulásakor próbál felépülni.
Így szerény véleményem szerint ez a viselkedés normális.
Ha ráadott gyújtás mellett 5-ikben megtolva az autót a tápszivattyú nem indul el,
az valószinűsíti a főtengely / lendkerék helyzetérzékelő, vagy annak kábelének hibáját.
(az 1.4-es IAW vezérlőegysége nem mér üzemi nyomást, ehhez nincs jeladó, csupán egy fix időkésleltetés erejéig indítja meg a tápszivattyút a gyújtás ráadásakor) .
Az, hogy elindult, de gázadásra fulladt, lehet beteg gyertyakábelektől, elosztófedéltől (szénkefe, repedés), megbarmolt légmennyiségmérőtől, megposhadt benzintől, haldolkló tápszivattyútól / eltömődött üzemanyagszűrőtől (alacsony üzemanyagnyomás), és / vagy eselteg fals (németesebben: falsch) levegő jut be a légmennyiségmérő kimenő oldala, és a fojtószelepek között, illetve ahogy pb_ Mester is említette a főtengely helyzetérzékelő halála. Ez uttóbbinak hideg motornál nagyjából 560 Ohm ellenállást kell mutatnia [+/- 10%] a háromérintkezős csatlakozó érintkezői közül kettőn (a harmadik az árnyékolás, amit a vezérlőegység testel ha a csatlakozók össze vannak dugva).
pb_06-04-2012 23:23:37 // 77869
Úgy műxik, ahogy a kolléga leírta. Attól még rossz jeladó rossz lehetett, ki kell mérni.
killaghost06-04-2012 23:08:29 // 77868
e 3 tényezöt befolyásolhatja e az hogy sokáuig nem volt aksi a verdában illetve van egy 1,4 es iaw rendszerü 33asom ott azt csinálja a szivatyúha csk gyujtást kap akor elkezd dolgozni ha eléri azüzemi nyomást akkor lekapcsol ennek nem igy kéne viselkednie ? én csak érdeklödök az a helyzet hogy mikor meghozták akor elindult ment is de gázadásra lefuladt ezt nemértem sajnos ez az elsö ilyen autóm ilyen rendszerrel a válaszodat elöre is köszönöm
LoneWolf3306-04-2012 18:59:19 // 77867
Üdv,
A 20-as láb az üzemanyagszivattyú reléjének a működtetésére szolgál: egy teljesítménytranzisztoron keresztül testpotenciál felé húzza a relétekercs 85-ös pontját az utolsóként észlelt fordulatszámimpulzustól számított kb. 1 másodpercig. Ha a vezérlőegység valamilyen okból nem kap fordulatszám jelet, esetleg fix tápfeszültséget a 18-as lábon, és / vagy a 19-es lábon testet, a relé sem húz meg. E három tényező bármelyikének hiánya magyarázhatja, hogy miért nem indul a motor a "kézzel" behergelt üzemanyagrelével sem, mivel ilyenkor gyújtóimpulzusok sem fognak generálódni.
A 20-as láb az üzemanyagszivattyú reléjének a működtetésére szolgál: egy teljesítménytranzisztoron keresztül testpotenciál felé húzza a relétekercs 85-ös pontját az utolsóként észlelt fordulatszámimpulzustól számított kb. 1 másodpercig. Ha a vezérlőegység valamilyen okból nem kap fordulatszám jelet, esetleg fix tápfeszültséget a 18-as lábon, és / vagy a 19-es lábon testet, a relé sem húz meg. E három tényező bármelyikének hiánya magyarázhatja, hogy miért nem indul a motor a "kézzel" behergelt üzemanyagrelével sem, mivel ilyenkor gyújtóimpulzusok sem fognak generálódni.
killaghost05-04-2012 23:10:29 // 77866
hali fiuk valaki tud segiteni 33 as 1,7 16v s ügyben kéne egy kis segitség a befecskendezö rendszerrel kapcsolatban a kocsim elözö tulaja megszakitotta az áramkört az üzemanyag szivatyú reléjénél a 85 ös szálat majd ösze lett saruzva namármost én mostt vetem ezt az autót és még egy jót nem tudtam vele meni mert a szivatyút csak ugy tudtam életre birni ha a 85 ös szálra testet adtam de nem tudom igy sem akart elindulni a kocsi a valaki tudja hogy mi a 85 ös szál az légyszives segitsen bármit meghalgatok a kapcsolási rajzon ez a szál az ecu ba megy a 20 as láb alá de sajnos nemtudom mi a szerepe a 20 as lábnak köszi esetleg ha valaki járt már igy léci segitsen egyszer kétszer elindult de olyan mintha nem kapott volna benzint mondjuk 2 évig állt most lrevetem belöle a fáradt benzint kipucolgatam a gyertyákkat de most semmi 3 aksi merült le teljesen a semiért
áér lassan bele bolondulok hogy nem megy köszi léci segitsetek
áér lassan bele bolondulok hogy nem megy köszi léci segitsetek
pb_05-04-2012 19:54:32 // 77865
Van más, fontosabb szakterületek.))) Az, hogy 1 kicsit kopog, recseg, az nem a világ Vge.)))
WarbiRunner (Gyuri)05-04-2012 19:43:07 // 77864
Ok, köszönöm. Akkor ha tudtok 33-ba való kormányművet szóljatok, írjatok az üzenőfalamra.
A motor ügy megoldódni látszik, ígértek neki egy komplett motort adagolóval együtt. Mondjuk én a helyében komplett autót hoznék, ha már a csere nem jön szóba..:-)
A motor ügy megoldódni látszik, ígértek neki egy komplett motort adagolóval együtt. Mondjuk én a helyében komplett autót hoznék, ha már a csere nem jön szóba..:-)
ANGER05-04-2012 17:11:29 // 77863
Üdv!
Nem mondod ,hogy van olyan amit ti még nem próbáltatok ki,el sem hiszem! :)
Hali.
Nem mondod ,hogy van olyan amit ti még nem próbáltatok ki,el sem hiszem! :)
Hali.
pb_05-04-2012 07:49:20 // 77862
Sztem Te leszel az 1. fecske.)
ANGER05-04-2012 05:21:18 // 77861
Mit oly sok más is...
Nehéz ügy ,de lehetséges?
Volt már rá példa?
Hali.
Nehéz ügy ,de lehetséges?
Volt már rá példa?
Hali.
pb_04-04-2012 22:35:48 // 77860
Nehéz ügy. Lbaxott 1 konstrukció.(
Ferke04-04-2012 22:17:16 // 77859
A boxié csereszabatos!A motorhaldoklásra sok jót nehéz reagálni sajna...:-P
ANGER04-04-2012 19:42:01 // 77858
Üdv Kollégák!
Informálódnék,hogy toronyszilentben lehet-e csapágyat cserélni?
Maga a gumi része hibátlan,csak a csapágy porvédői megadták magukat és kissé be voltak állva.
Köszi!
Hali!
Informálódnék,hogy toronyszilentben lehet-e csapágyat cserélni?
Maga a gumi része hibátlan,csak a csapágy porvédői megadták magukat és kissé be voltak állva.
Köszi!
Hali!
WarbiRunner (Gyuri)04-04-2012 15:28:52 // 77857
Sziasztok! Egy ismerősöm keres 33 TD-be kormányművet. Igaz nem boxi de hátha itt valaki tud valami okosságot. Egyéb dolgok is lehet érdeklik, mert a motor is igen haldoklik szegény autóban. Van benne vagy 400e km :-)
Zolika15504-04-2012 00:21:06 // 77856
Sziasztok!
Nem dolgozik valamelyikőtök Soroksáron a BILK ipari telepen? Mert minden nap látok egy marha szép állapotú piros 33-ast :)
Nem dolgozik valamelyikőtök Soroksáron a BILK ipari telepen? Mert minden nap látok egy marha szép állapotú piros 33-ast :)
pb_03-04-2012 23:52:47 // 77855
Nem baj, azért csak figyellek.)))
Bendzsi3303-04-2012 22:49:39 // 77854
Áhh.. messze lakom :)))
pb_03-04-2012 21:45:08 // 77853
Már Lárultad magad.)))
Bendzsi3303-04-2012 21:41:07 // 77852
Majd egy óvatlan pillanatban.... ;)))) :D
pb_03-04-2012 20:47:39 // 77851
Figyelek ám!)))
pb_03-04-2012 20:47:12 // 77850
Remélem jól kihasználtad.)))
Bendzsi3303-04-2012 16:22:16 // 77849
Szóval esélytelen, hogy találok egy ilyet, hacsak nem lepattintom a kollegáét? :D
Ferke03-04-2012 09:26:14 // 77848
Pedig fentről megy vissza, van megoldás erre is:)
kesa03-04-2012 00:14:25 // 77847
A tegnapról már lecsúsztam, de most elmondhatom, hogy előttem az egész nap :)!
pb_02-04-2012 23:52:46 // 77846
De 1re közeledik a qanyját.))))
kesa02-04-2012 23:45:40 // 77845
Miért ne? Messze van még a holnap. :)
pb_02-04-2012 23:02:25 // 77844
Akkor, vatte, már a közelébe se menjé.D
Jól, jól, fogyogatnak a dógok.)))
Jól, jól, fogyogatnak a dógok.)))
kesa02-04-2012 22:47:09 // 77843
Még el sem kezdtem igazán, csak a vegyi gyümit kóstoltam, a meggy és a szilva ott várják a sorsuk beteljesülését a hűtőben :).
És te hogy állsz mostanában a gyúrással?
És te hogy állsz mostanában a gyúrással?
pb_02-04-2012 22:44:07 // 77842
Sztem a Vdőanyagot hanyagold már, mára.))))
kesa02-04-2012 22:41:23 // 77841
Én ismerek Bp-en egy eléggé elhanyagolt(nak látszó) fekete Q4-est, szerintem pattintsd le arról :D.
pb_02-04-2012 22:25:58 // 77840
Azé.)))) Ha mákod van, akkor igen.
killaghost02-04-2012 22:18:20 // 77839
de visza rakni sokkal szarabb mint alurol szét vered a homlokfalat ha föntröl rakod bele egyszerübb egy frankó rampa vagy akna
Bendzsi3302-04-2012 21:47:24 // 77838
Bocs, Q4 :D És véleményed szerint beszerezhető valahogyan egy ilyen hűtőmaszk? :)))
pb_02-04-2012 21:44:08 // 77837
Persze, hogy gyári, de kéretik helyesen +nevezni a modellt, amit nézegettél.))))
Bendzsi3302-04-2012 21:41:12 // 77836
33-asokon a hűtőrácson a pajzson belül a piros csík körben gyári a P4esen? pb kollegáét nézegettem és nagyon bejön. :D
Bendzsi3302-04-2012 21:41:12 // 77835
33-asokon a hűtőrácson a pajzson belül a piros csík körben gyári a P4esen? pb kollegáét nézegettem és nagyon bejön. :D
pb_02-04-2012 21:37:41 // 77834
Ezt eddig is tudtuk, csak így halálra xopatod magad.))
Ferke02-04-2012 19:54:27 // 77833
Zabbancs31-03-2012 23:34:59 // 77832
asszem már tom... :)
LoneWolf3331-03-2012 19:12:55 // 77831
Azokra, amiket a képeken a kormánykerék kitakar :)
Zabbancs31-03-2012 16:38:38 // 77830
Zabbancs31-03-2012 16:34:04 // 77829
Hát akkor szólok... :)
Én 3 műszerfalat ismerek 33-ba. Volt még az eredeti amivel 83-ba jelent meg a typus (ilyen volt nekem is). Aztán a következő modellfrissítés 87 körül volt ahol új műszerfalat kapott, aztán 90 valahányba volt még egy frissítés ahol változott a műszerfal. Én ennyit ismerek, de javíts ki kérlek :) Nem tudom milyen hosszúkás kapcsolókra gondolsz... :S
Én 3 műszerfalat ismerek 33-ba. Volt még az eredeti amivel 83-ba jelent meg a typus (ilyen volt nekem is). Aztán a következő modellfrissítés 87 körül volt ahol új műszerfalat kapott, aztán 90 valahányba volt még egy frissítés ahol változott a műszerfal. Én ennyit ismerek, de javíts ki kérlek :) Nem tudom milyen hosszúkás kapcsolókra gondolsz... :S
Ferke30-03-2012 23:48:13 // 77827
A blokk elvileg rendben,hajtokar csapszeg persely paranak tunik...aztan majd kiderul...az akaratero fontosabb,mint az akna:-))
pb_30-03-2012 23:28:58 // 77826
Vatte, nem készülté fel rendesen.))))
Ferke30-03-2012 23:27:31 // 77824
En vattte legalabb dolgozom most is!:-)))
De mar megyek be,mer LFogyott a sooor:-)
De mar megyek be,mer LFogyott a sooor:-)
Ferke30-03-2012 23:23:32 // 77823
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
462
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?