Forum >> Alfasud-33

kesa14-07-2012 18:16:19 // 78171
Ide is berakom, hátha valaki tud segíteni:

"Sziasztok!
Erősen ráégett, gyakorlatilag ráégett fékport mivel lehet minél hatékonyabban, de a felni sérülése nélkül eltávolítani?
Eddig próbáltam a Brigéciolt (ez itt a reklám helye), valami hideg zsíoldót, meg valami környezetbarát felnitisztítót is. Mindezt kiegészítve némi szivacsos súrolással.
Néhány órát már eltöltöttem, és még nem tartok sehol sem, nem akarom ezzel a módszerrel folytatni.
Előre is köszi a tanácsokat!
S."
ÁdidiGaga (il hempescattore)14-07-2012 11:54:34 // 78170
Rájöttem,hogy miért nem értem a porblémátokat: nekem még nem volt bent Recaro anyósülésnek, hanem egy ex-anyósülésen vezettem vagy egy évet.
Azt éppen észrevettem, hogy elég lötyögős az ülőlap-támla kapcsolat.
Jó, is hogy szóba került, most ott tartok, hogy kész a két háttámla, nemsokára a két ülőlap
is megvan és utána jön az összerakás, ott majd próbálom megfejteni és megoldani a "bólogatós rejtélyt" :-)
Most már rohadtul nem emlékszem a 2 évvel ezelőtti szétszedésből a rögzítés mikéntjére, de nem rémlik, hogy bármi állítható vagy csak kikopós alkatrészt tartalmazza, szóval jó kis feladat lesz, mert azt viszont elhatároztam, hogy megpróbálok "ráfeküdni" a lötyögésmentes rögzítésre.
(Mondjuk nem kizárt, hogy úgy leszek, mint sok mindennel:
-nagy elhatározás
-utánanézés, agyalás, kutatás,
-nagyjábóli megoldás kitalálás
-eredménytelenség a "cigánykereskedelemből" vagy egyéb, rajtam kívül álló tényezőből kifolyólag
-"én mindent elkövettem, de mégse..." típusú megnyugvást követő látványos beleszarás a problémába - elvégre nem oldtimer, szerencsére! :-)))))
VinceP4 (Il capitano)14-07-2012 10:11:25 // 78169
Megtettem a Miskolc - Pest - Miskolc utat is 4800-as fordulatszámmal végig, gond nélkül. Szerintem kezdhetek reménykedni benne, hogy összeállt a technika. (fék, futómű nagyon egyben van, mint egy mai jó autóval, olyan magabiztosan tudtam száguldani, köszi Longman, hát a zaj az más kérdés... :-) ) Természetesen a sok állás után azért jött elő hiba, a nyelestengely csapágya kezdi megadni magát.
Összefutottam pb_cartárssal is, akinek ezúton is köszönöm a szakmai segítséget, szerintem senki nem jött volna rá a bibire. Meg ugye jól nézett ki egymás mögött a két rozsdabogja. :-) De legalább egyben vannak és üzemképesek, és nem mellesleg így ebben a "formában" rendkívül ritkák. Az más kérdés, hogy ezt a ritkaságot csak a tulajok tudják és értékelik.
VinceP4 (Il capitano)14-07-2012 10:03:12 // 78168
Ki gondolná, hogy ilyen autót is lopnak. Soha eszembe sem jutott évekig a záram sem volt jó, és nyugodtan hagytam ott mindenhol.
Száradjon le a .... keze.
VinceP4 (Il capitano)14-07-2012 10:01:38 // 78167
Ez a hiba nálam is jelentkezett. Az anyós ülés (Recaro) menet közben terheletlenül a rázkódásoktól szépen lassan hátradől, kivéve, ha függőlegesnél előrébb döntöd, mert akkor meg előre bukik. De amúgy nem vagyok biztos benne, hogy akkor nem csinálja, ha ülnek benne. Mintha rémlene, hogy Levi is szépen lassan elfeküdt benne.
Gyula8213-07-2012 12:01:37 // 78166
Sziasztok!

Eladó a 33-as Alfám!
Elsőgazdás, 1,8 TD, 1990-es évjárat, de csak ’95-ben lett forgalomba helyezve (Olaszországban volt kiállítási darab). 175.000 km van benne, megkímélt, 2. autóként volt használva (0 km-es kora óta nálunk van). Kifogástalan állapot (nem rohad, ép, gyári fényezés). Eladó, mert céges autó miatt kihasználatlan. Ár: 300.000 Ft.
Amennyiben érdekel valakit, vagy tud, valakit, akit érdekelhet, kérlek érdeklődjetek az adatlapomon.
Atesz7712-07-2012 18:12:28 // 78165
Sajna a 145/46 ülés azért nem jó mert pl,vezetőoldalon a magasság állító kar dúrván rálóg a csomitartó nyitókallantyújára.Ha pedig megvan emelve annyira az ülés,hogy elférjen akkor már túl magas,és a gazdi véleménye szerint ezért műszakin valszeg ugatnának!Más tipusból származó még nem lett próbálva,de pl szerintem Lancia "kocka"Delta vagy Prisma ülés jó lehetne bele,de abból jó állapotút szerezni,nehezebb mint gyári 33ast.
pb_12-07-2012 10:54:16 // 78164
Arra, hogy +dől, mint a lisztes zsák.) Úgy, mintha hátr tekernéd.
Többek között ezt is értettem alatta.
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-07-2012 09:09:02 // 78163
Ezt a megdőlést fejtsd már ki , nem értem pontosan mire gondolsz...

Engem is zavar, a leállítás előtt "anyósi Recarobol vezetve" jártam vele és a kézifékborítást nem lehetett a befelé álló háttámla-forgatógombtól visszatenni. Sima széria 33-ülésnél valszeg még szarabb a helyzet ,még tán a kallantyú és a nettó kézifék is akadályozná a beépítést....
pb_11-07-2012 23:10:08 // 78162
Ez nekem is tiszta.))
Ngem spec zavar, ha nem a jó oldalon van az állítórész. Arra gyere rá, hogy terheletlen állapotban az anyós oldali, miért dől + 1 idő után.
pb_11-07-2012 23:05:58 // 78161
Ha ez minden vágyad, akkor szögeljél be 1et.) vagy vegyél Recarot, bár nem 45/6ban az sem az igazi gyárilag.
pb_11-07-2012 23:04:21 // 78160
Ha nagyon akarná, bele lehetne azt rakni.) Több 33ban is láttam már más típusból való ülést.
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-07-2012 22:33:50 // 78159
Üdv Urak!

pb_: ja, síncsere evidens , azzal éred el, hogy az öv keresztezze a testedet :-)

Szerintem ezen felül arra gondoltál , hogy a fenti beavatkozástól még a háttámla forgatógombja vagy karja rossz oldalra fog esni, mert az az ülésen marad....
Mondjuk pont a széria-ülést még nem szedtem szét, a Recaro-ban vagyok otthon, azon alapos szétszedés után meg lehet fordítani.

AlfaAtesz: minden elérhetőségem az oldalamon van és él. De a LoneWolf ajánlatával szemben szerintem nem sok esélyem van, az enyém egy darab koszos szövetes anyósülés.
kando.11-07-2012 20:47:25 // 78158
Fordítva nem járható a dolog? 33 üléseket a 145-be?

(aztán pb_ minnyá lehurrog, hogy nemezalegfontosabb.. :P )
Atesz7711-07-2012 19:38:29 // 78157
Ezzel az ülés dologgal,kapcsolatban még annyit,hogy a srác 145-ös első üléseket akart rakni,a 33ba de ez nagyon nem jött össze neki!Tehát a 145ös első ülései is olcsó pénzért eladóak,ha esetleg tudtok rá valakit,természetesen a megfelelő,topicba is szétkürtölöm majd.
Atesz7711-07-2012 19:34:38 // 78156
Köszönöm neked is a gyors reagálást.Mailben fog jelentkezni a srác,hogy esetleg érdekli-e a dolog.
LoneWolf3311-07-2012 18:37:10 // 78155
Üdv,

Ha még érdekes nekem is van, szürke plüss (nem textil) ülésem:
pb_11-07-2012 00:23:59 // 78154
A házasítás, vagy a 2ből 1 már jobb ötlet.)
pb_11-07-2012 00:23:00 // 78153
Az anyósülés + sín cs, nem a 100%os +oldás. Akadnak azért kellemetlenségek is így.)
kesa10-07-2012 23:25:10 // 78152
Nekem a Sprintnél tökéletesen működött a dolog, egy anyósülés ülőlapját és háttámláját, valamint a vezetőülés mechanikáját házasítottam.
33 ülés témában viszont járatlan vagyok, de mivel ezek azért nem túl távoli rokonok egymásnak, talán a 33-nál is hasonlóan oldották meg az ülést, és megoldható ez az átszerelősdi.
Atesz7710-07-2012 23:21:11 // 78151
ÓÓ Köszönöm a gyors választ,ez az üléstéma egy cimborám idegeit borzolja inkább mivel övé az autó én csak a javításával foglalkozom olykor,mikor szükséges.Ő nem is Amore tag,így én próbáltam utánajárni a dolognak.Tudom nehéz már jó állapotban beszerezni ilyesmit,erre az anyósülés update dologra már én is gondoltam,szerintem ez járható út.Ha priviben a mailemre elküldöd az elérhetőségeid,akkor továbbítom a srácnak és felvehetitek,a kontaktot.Köszönöm szépen!
G-Burt10-07-2012 22:59:59 // 78150
A megfelelő szert kell használni, és akkor elég látványos az eredmény:)
ÁdidiGaga (il hempescattore)10-07-2012 22:53:27 // 78149
Üdv Uram!

Szerintem ilyet nem nagyon fogsz találni , a törés ugyan nem feltétlenül jellemző , de, az hogy szét vannak ülve, igen...
Ha nem csak bottal piszkálod az autód és hajlandó vagy pöcsölni vele, sokkal jobban jársz , ha egy anyósülést donornak használva (vagy éppen lehet, hogy szinte egy-az -egyben maradhat és csak a sínt kell áttenni a meglévőről - ez attól függ mi van eltörve a mostaniban) oldod meg a problémád.

Jó állapotú, nem szakadt huzatú és nem törött vázú anyósülést akár holnap tudok neked adni. (A huzata koszos,mivel a garázsban dekkol 2 éve, de az ingyenes ülés mellé ajándékba ingyenes "huzatleszedési ismeretek" oktatást is adok! :-)) Kommersz módon, egy kádban kimosva új lesz, a szivacson huzatot takarítani szerintem szarpofozgatás, majd meg fogod látni.)

Elvileg a vezetőülésem is elvihető lesz rövidesen, de
1. az még odébb van, egyenlőre még benne van és amíg munkásruhában rovom a próbaköröket, addig nem is cserélem le "Rexi"-re.
2. a huzata eleve szálszakadt volt itt-ott és a garázsban sem kíméltem, arra álltam rá a polcon túrkáláshoz, stb.. , úgy hogy az a huzat kuka, akár még kimoshatatlan anyagok is kerülhettek rá!

Ha érdekel, keress meg valamilyen formában!
Atesz7710-07-2012 22:27:37 // 78148
Üdv 92-es csiklámpásba keresek,jó állapotú vezetőülést,ami nem törött és nincs szétülve.Továbbá,van egy" face"-elöttire való piros színű szárny(kedves tulaj bevásárolt):D eladó,vagy értékegyeztetéssel,csíklámpásra való szárnyra,cserélhető. Köszönöm!
Totya3308-07-2012 18:15:48 // 78147
Sziasztok!

Ma DE 11 óra körül bátyám 33 asát ellopták Gyálról! Rendszáma: EXF-598 87-es évjárat grafit-metál színű Fema autója volt most vette meg tőle! Ha tud valaki valamit róla vagy valaki valahol találkozott az autóval az hívjon bennünket Bátyám száma: 0620 293 59 79
Én számom:0620 444 18 04 v 0670 455 43 44 Előre is köszönöm a segítségeteket.
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-07-2012 16:39:43 // 78146
Szia!

Köszi a fáradozást, közben Tiszi cartárs is küldött hasonló fotókat... Ahogy nézegettem, kezdett derengeni ez a gumi cuccos...

Sőt, 99%, hogy ezeket találtam meg tegnap...a Panhard-rúd alsó kötésébe beépítve! .-)))

Ezexerint végig ott volt az, ahol lennie kellett: abban a kis "lakatolós" dobozomban, amibe az ilyen "mintának jó lesz" gumikat és műanyagokat gyűjtöttem össze a szétszedéskor. Csak amikor - szinte szó szerint - összelapátoltam a hátsó futót az átvontatáshoz - mivel nem rémlett, hogy az majd még a fékrugóhoz kell - "valahová tegyük be" alapon bekerült az alsó Panhard-csavarkötés alátétei közibe...

Érdekes, mert a Ricambi általában jelöli a gumi elemeket, de akkor ennél speciel ezeket a gumigyűrűket jelenti a sokatmondó "ring" :-p

Abban is igazad van, hogy nem kell ennek különösebb egyéb rögzítés, mivel két oldalra a fékrugó nem engedi kimozdulni, felfelé meg nem tud kiesni a kosarából...
(Ráadásul ezt az egész miskulanciát elő is kell feszíteni, a fékerőszabályzó alatt van egy másik hengeres alkatrész, amibe egyrészt szintén belemegy a rugó szára, másrészt a konzolosan a kerék felé kilógó szárára kell az előfeszítő súlyt ráakasztani.)

Úgyhogy köszi még egyszer, ezzel is beljebb vagyok egy kicsivel! ;-)
AlfaT@ky07-07-2012 12:34:34 // 78145
bocsi Ferke!
AlfaT@ky07-07-2012 12:33:54 // 78144
keresd Férje AA tagot! Az enyémet is ő legoza éppen.!
LoneWolf3307-07-2012 09:43:48 // 78143
Üdv,

Ha nem is kurva nagy, de talán segítség: a tankhoz csatlakozó betöltő gumikönyök cseréje közben készült két kép:



Látszólag semmilyen extra rögzítés nincs, az "U" alakúra hajtott fülben az átfúrt köracélt (de nevezhetjük perselynek is) maga a fékerőszabályzót működtető rúd nem engedi kiesni/kicsúszni az "U" fülből előre vagy hátra. Az "U" fül belső oldalán egy-egy gumi
alátét fogja közre a fékerőszbályzó működtető rúdját, ezek rudazat fémes zörgését hivatottak megelőzni.
ÁdidiGaga (il hempescattore)05-07-2012 16:01:18 // 78142
Üdv Urak!

Egy kurva nagy segítség kéne valakitől: a hátsó hídon lévő, a fékerőszabályzóhoz csatlakozó "rúgó" (gyak egy köracél rúd egy spirállal a közepén) másik végének rögzítését kéne megnézni, esetleg lefotózni...

Odáig megvan, hogy a rúgó szárát egy rá merőleges, kicsit vastagabb köracél stift fogja le.

A kérdés: a stiftet (amin se menet, se furat, se semmi) a két végén mi nem engedi kicsúszni a panhard-rúd szemeiből?
A Ricambi szerint "ring" na de mégis miből, mekkora,milyen stb....


Én elvesztettem ezeket és már nem emlékszem rájuk , ráadásul senkinél nem udom megnézni :-(
(Tegnap elmentem egy szerelőhöz, aki bontott pár hete 33-at - múlt pénteken vitték a MÉH-be futóstul, már onnan is elvitték..
Kitekertem a város szélére egy cartárshoz - mint kiderült, potyára, neki benne sincs az egész rugó már... :-p)
doby04-07-2012 12:31:07 // 78141
szegény sud jól elrohadt. bocs a minőségért! 2006 ban lőttem egy olasz bontóban.
http://youtu.be/GCmufwnacDs
pb_04-07-2012 00:20:21 // 78140
Pályán nem lesz olyan hosszú az a váltó.))
VinceP4 (Il capitano)03-07-2012 23:59:46 // 78139
Beleraktam szűk 500 kilcsit, nagyon jót tett neki. Szépen, jól működik, semmi rendellenes zaj, imádja a pörgetést, veszi a fordulatot, nem zabál sokat. Ezek szerint nagy baja csak nem lehet. Talán lehetne egy kicsit erősebb, de lehet hogy csak a hosszú váltó teszi. :-)
És így, hogy jó a km óra, végre újra tökéletes óraállással tudtam közlekedni, hogy minden mutató függőleges (remélem csekk nem jön).
Amúgy országúton közlekedtem, kanyarok, kigyorsítás, sok motorfékezés, mindenféle közlekedési szituáció, jól meg lettek mocorogtatva a szelepek :-)
Kár hogy most megint teszem le egy fél évre, mert megyek külföldre. :-) De jó kezekben lesz, Longman cartárs gondjaira bízom. Azért még Pestre felugrom egyszer, hogy járjon egy kicsit pályán is, ott majd jól "kikormolódik". :-D
pb_01-07-2012 22:53:13 // 78138
Az is +old6ó.DDD
Kazes☻01-07-2012 20:39:19 // 78137
Itt, vagy . Legalábbis remélem. :)
VinceP4 (Il capitano)01-07-2012 20:29:36 // 78136
Akkor már legyen inkább 600, és mutogatnám az Astrásoknak, meg Golfosoknak, hogy milyen megbízható jármű. :-)
Atesz7701-07-2012 18:19:23 // 78135
Üdv urak 1.3as 92-es csíklámpásba cserélnék hajtóműolajat,leengedni még oké,de a betöltőnyílást hol találom?:/Köszönöm előre is a segítséget!
pb_01-07-2012 17:40:36 // 78134
Nem kizárt.) De pl Kalocsan 1:1et mentünk. Ill Lacházán is volt jobb időm, mint neki, de ettől függetlenül sztem 400on gyepált volna.)
pb_01-07-2012 17:35:54 // 78133
Nem olyan hosszú az.)))
pb_01-07-2012 17:35:11 // 78132
1.3as váltó volt rajta.
pb_01-07-2012 17:33:59 // 78131
Ha 300Ks órára vágysz, csak szólj nyugodtan, mert beletekerem neked szívesen.DDD
pb_01-07-2012 17:32:19 // 78130
Ahogy Vince kolléga is írja bontott cuccot érdemesebb keresni.
VinceP4 (Il capitano)30-06-2012 14:05:18 // 78129
Bocsi, hogy ezredszerre írok, de nem ez az a híres nevezetes karbis változat, ami szarrá aláz engem? ;-)
VinceP4 (Il capitano)30-06-2012 14:03:46 // 78128
És még egyszer sokadjára is leírom, hogy a gyári váltó-diffi elképesztően hosszú. 2-esbe járok városban. Ehhez 200 lovas motor kéne.
VinceP4 (Il capitano)30-06-2012 14:01:35 // 78127
Érdekes, mert a videó alapján "szemre" az eredeti nagyon nagyon hosszú váltó-diffi van benne. Ahhoz képest jó idő. Ez ellen szól, hogy a befutó sebessége nagyon hasonló az enyémhez, ami meg a rövidre enged következtetni. (Mondjuk ha jól emlékszem nekem ott csúszott egy kicsit a kuplung, utána került bele ott Kalocsán a szinter.)
VinceP4 (Il capitano)30-06-2012 13:57:44 // 78126
Össze lett végre buherálva normális állapotúra a belső tér, de a legnagyobb tuning az, hogy 273 000 km-es óra került bele, és ahhoz képest már kurv@ jól néz ki az autó.
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
VinceP4 (Il capitano)30-06-2012 13:55:13 // 78125
Nem vagyok szaki, meg ez így kevés információ. Szerintem mindenképpen bontottat érdemes szerezni, akár komplett hengerfejet is, ha nem sürgős biztos találsz olcsón jót.
Norci29-06-2012 17:59:24 // 78124
Hali szakik! Segítséget kérnék. A csíkomban meghalt a motorvezérlés.Ezt lehet-e,vagy érdemes-e javíttatni? Ha igen,merre próbálkozzak?
pb_28-06-2012 22:59:33 // 78123
Sehogy.)
pb_28-06-2012 22:59:00 // 78122
Jól tod.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.