Forum >> Alfasud-33
Rumi02-01-2006 21:06:39 // 10871
ennél kicsit komplikáltabb az eset, igazából most az egyszer én is balfasz voltam, el kell ismernem. megyek a balatonparton 1-én reggel, nem lakott területen (90-vel szabad menni). az út többé kevésbé latyakos, de nem esik se hő se esö, illetve leht picit szemerkél. már régota 30-40 el döcögök vmi off mögött, mikor pattan az agyam, és fejembe veszem na most akkor is megelőzöm ha nem lehet hosszu egyenes, szembe semmi, szépen ki is megyek de annyira nem gyorsult az auto, persze szépen eltudtam volna menni mellette de én végre menni menni akartam, örülve annak hogy nincs elöttem senki, ezért visszaváltottam. na és ebben a pillanatban mikor a kerekeim nagyobb nyomatékot kaptak, látom hogy közeledik felém, jobbról a másik, beijedek, elrántom kormányt nehogy a szép uj automnak csusszon, mire én csuszok meg a nagy nyomaték miatt, és bele a szalagkorlátba. mehettem kb 50-60val, mikor megcsusztam, keresztbe álltam, aztn épp csak hozzáéertem a a szalagkorláthoz, gyorsan vissza rückvertsz, semmi gond, gondolom, de mégse...
azóta vagy 300km mentem vele, autópályán is, húú, de ne tudd meg hogy szidom magam.
szörnyú érzés, totál amatőr mondjád csináltam az egészet, pedig pont előtte csuszkáltam, na mindegy ez van, remélem hamar kész lesz
pb_02-01-2006 20:53:52 // 10870
Ha jól emlékszem a lámpatartó, a homlokfal része. Azt sztem célszerű a homlokfallal 1ütt cserélni. A kerékjárati ívnél van 1 hegesztés, de sztem az már elég közel van az A oszlophoz(most hirtelen nem tudom +nézni a képeimet). De ehhez a manőverhez eléggé szét kell bontani az elejét, motor ki, kábelek ki, stb. Sztem így már sosem lesz az igazi. Én inkább azt mondom 1engettesd ki az elejét.
Egyébként van még valami használható, a lebontózott 33-on?
kando.02-01-2006 20:46:26 // 10869
Neked mentek (a havazás miatt pl.) vagy Te csattantál valakivel ilyen szerencsétlenül ?
:((
Rumi02-01-2006 20:43:02 // 10868
már meg van a donor, egy kibontozott, lecsupaszitott 33, 20ezerért odaagyja az egész kocsi bal elejét, mindenestül ,támfallal együtt, gyakorlatilag egy negyed autot, amugy maga a dob hegesztve van nagyjából a kerékjárati iv közepénél, a lámpatarto keret meg pont hegesztéssel van rajta, azok le lesznek furva, az uj ráhegesztve, és mintha mi sem történt volna (leszámitva a fényezést) ellenben ha most kikalapálják azt a kis horpadást akkor az késöbb meglehet mondani,
a bajom inkább az hogy nagyon szerencsétlenül történt az egész igy egy csomo karcolás is van rajta, ugyhogy több mindent akarok fényezni (azok se vészesek, meg annyira nem is látszodnak, de én tudom hogy ott van, meghogy mitől van, és ezért zavar a dolog
pb_02-01-2006 20:34:59 // 10867
Sztem, ha nem vészes, akkor nyugodtan lakatolni. Csak után még 1x szét kell szedni, és felületvédelmet csinálni rajta. Ha pedig eredeti cuccok érdekelnek, akkor marad a bontózás. De sárvédőből fenn áll a veszélye, hogy rohadósat kapsz csak. Fényszorót, + a többit nagyjából +kapod.
Rumi02-01-2006 20:28:09 // 10866
nem vészes, azóta már 300 km mentem vele, csak kicsit benyomodott.
ezek azért kellettek volna, mert bár a kasztnis kikalapálná, de azt nem akarom, nehogy a jövöben rohadni kezdjen vagy az illesztéseknél gond legyen. felajánlottak utángyártottat is (sárvédőt) de azt sem akartam, mert vékonyabb a lemez más az anyaga .... szoval nem az igazi. ezért akartam eredeti egybe cuccokat hogy lehessen cserélni szépre, gyárira.
pb_02-01-2006 20:25:50 // 10865
Volt, vagy 3-4 fajta teljesítménnyel évjárattól, üzemanyag rendszertől függően.
pb_02-01-2006 20:13:24 // 10864
Attól függ mikori évjárat.
pb_02-01-2006 20:11:58 // 10862
Utána néztem 1 kicsit én is. 10A-es a biztije van, Hátramenti világítás, műszerfal, elzárás a befecskendezős változatoknál, fékbetét-kopásjelző reléje. Régebben tettem már fel képet a bizti tábláról, azon is +nézhető.
Scott02-01-2006 20:08:44 // 10861
Ha pontos adatot akarsz, akkor mondjá motorszámot :)
Amúgy 105-re saccolok. Nyomaték kb 135-140 Nm :)
ystuc02-01-2006 20:06:27 // 10860
Egy gyors kérdés, és egy gyors válasz kéne rá. Nem tudja valaki?
1500 cm3, boxer, dupla dellorto Sprint hány pacis, és mekkora a nyomatéka?
Köszi!
Scott02-01-2006 19:37:24 // 10859
Hajlítgattam rajta :)
kando.02-01-2006 19:36:34 // 10858
Jó dolog az, olcsó és egyszerű mint a faék :)))
Scott02-01-2006 19:36:24 // 10857
Azmo ! Olvastam az OFF Topicos írásod . Szégyenld magad !!! Egy kis beázás miatt rögtön eladjuk az autót ?? Hát milyen boxeros vagy te ?? :))
pb_02-01-2006 19:34:27 // 10856
Mégis? De, akkor remélem kivágtad?
Scott02-01-2006 19:31:06 // 10855
Egyértelmű termosztát hiba, mint oly sokunknak :) A termosztátok szeretnek ilyenkor meghallni :) Nálam egyenlőre kartonlapos megoldás van :)
kando.02-01-2006 19:19:54 // 10854
Akkor ott max 2 A folyhat, ha már izzik az izzó (bekapcsolási áramlöket akkor sem lehet 20 A, főleg, hogy 12 V van a rendszerben...)
HGyuri02-01-2006 19:16:45 // 10853
Boldog új évet Mindenkinek!
pb_02-01-2006 17:45:15 // 10852
Tolatólámpa problémához: én a kapcsoló környékén kezdenék el keresgélni, mert valószínű, hogy a váltóból folyik az olaj, és a kapcsoló már telefolyt olajjal, aztán a vezeték lehet, hogy hozzá ér a kipuffhoz, amikor beindul a motor. Persze, ha ezek közül 1ik sem jön be, akkor lehet tovább követni a vezeték útját, és keresgélni.
pb_02-01-2006 17:32:11 // 10850
Ha doblemez is kell, akkor csúnyán összehajolhatott az eleje. A doblemeznek nevezett lemez(igazából nincs ilyen a 33-on) 1ben van a hossztartóval is, tehát annak a cseréje nem 1x dolog.
pb_02-01-2006 17:24:21 // 10849
Kiábrándultál belőle? Vagy más gond van?
kando.02-01-2006 15:24:42 // 10848
Na de ebben nincs semmi gyújtásproblémád :-PPPP
Azmo02-01-2006 15:21:50 // 10847
csöbörbül-vödörbe? hülye vagy? :D
kando.02-01-2006 15:16:37 // 10846
Azmo, cserélünk ? :))))
Az enyém tuti nem áll le, ha beázik a motortér, a töltés is jó rajta, csak egy jó akku kell bele, az Neked meg van, a kasztni is jobb állapotú, keveset is fogyaszt.. ;-))))
Én majd elkínlódok azzal a nyamvadtp4-el :))
Azmo02-01-2006 14:58:51 // 10845
vazze Norbee, ne bölcselkedj nekem kérlek.....tudom hogy bármilyen autó ott hagy az út szélén, ha beázik a motortér!
kando.02-01-2006 14:56:22 // 10844
Megnéztem kis könyvecskémben, ami a boxik kezelési útmutatója, itt is az áll: ,,Rear window washerreset, Reversing light, Heated seats : 20 A'', ezek szerint ott tényleg 20-as a bizti..
De azt még így sem tudjuk, mitől olvad el hirtelen, és a 25-ös miért nem...
??
Az infót köszi a kapcsolókról ;-)))
kapeka (Nagyvad)02-01-2006 14:46:46 // 10843
Na beleszólok én is; érdekes a jelenség, megnéztem, nálam (33 TD) a tolatólámpa biztosítéka csak 10A ! A boxereknél ez 20A, vagy csak nálad volt benne ekkora bizti? Persze az enyémen erre a biztosítékra még egy csomó minden van rákötve, de hát akkor is nagynak találom a különbséget.
roberto3302-01-2006 14:31:40 // 10842
Szia Norbee,
a Gépem 1.7 i.e. kb. 1000 alapjárattal, bár régebben karbis volt a kicsike.
Üdv.ROberto33
norbee02-01-2006 14:26:25 // 10841
Azmo
Ha beázik a motortér, akkor a 164véhattébé is otthagy az út szélén.
Fűtés
Kicsit feljebb hangoltuk a karbikat, így lévén tiszteséges alapjárat 900-950, nem csak 650-700, ezáltal:
- nem csörög alacsony fordulaton gyorsításkor
- melegebb levegő áramlik befelé, mert a motor is eléri a rendes üzemi hőfokot, nem csak alúlról kocogtatja a mínuszokban a 80 fokot.
roberto3302-01-2006 14:25:40 // 10840
Sziasztok,
olvastam az Off topicban Azmo problémáját, hogy beázott a P4,
van valammelyikőtöknek valami trükkje, hogy hogyan lehetne a kritikus pontokat mondjuk leszigetelni, vagy valami takarót szerkeszeni a felfröccsenő víz ellen?
bb18 kolléga, te a terepjáráskor / versenyeken hogyan oldottad ezt meg?
Üdv.Roberto33
roberto3302-01-2006 14:06:41 // 10839
Sziasztok,
Azt már többször is kiveséztük/kiveséztétek, hogy a 33-as Gépek fűtése nem az a lábrólszőrtleégetős fajta.
De az én Gépsárkányomnál a fűtés még inkább hiányzik, a jelenség a következő.
A hűtővizem egész gyorsan felmelegszik kb. 70 fokig, majd ha eléri a 80- fokot utánna pillanatok alatt visszahűlik 70-re.
A ventillátornak 85-90 foknál kellene bekapcsolnia.
Ez utalhat a termosztát hibájára?
Szerintetek mi a hiba oka.
A múltkor, amikor dugóban állva felment a vízhőfokom 80-85 közé, mindjárt sokkal melegebb volt az utastérben.
Válaszaitokat előre is köszi:Roberto33
Azmo02-01-2006 14:00:39 // 10838
OFF Topicban olvashatod
majd lehet estére elmúlik, kétlem hogy valaki emberi árat adna érte
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-01-2006 13:55:13 // 10837
Sziasztok!
Azmo!
történt valami vagy csak szimplán eleged lett a "P4heznemértésből"?
:-(
swan02-01-2006 13:30:04 // 10836
Az izzót megnéztem 25-30W körüli. De nem emlékszem pontosan. nálam tuti nem ilyen jellegű a hiba. Ezt az árammérőset lehet eljátszom egyszer ha lesz időm. De addig is nekem a világ nyolcadik csodája ez. Bár biztos van valami egyszerű logikus magyarázata amire tuti akkor jövök rá mikor nem is azt keresem :)))))))))))
kando.02-01-2006 13:07:29 // 10835
Értem, értem...
Az valóban érdekes, ha a 20-as elfröccsen, a 25-ös meg meg se nyikkan..
(nekem kontakthiba okozott ilyent, a féklámpánál, azt sürgősebb volt orvosolni, mert nem látszott, ha fékezek, s mint kiderült, a drága jó szerelő, akihez többet nem viszem a vasat, mikor fékbetéte cserélt rajta, széthúzta a kürthöz menő sarut, és az ott fityegett a kaszti elején, s ha fékeztem, a lendület odacsapta a vashoz, persze akkor zárlat lett és rögtön kiolvadt a bizti.. Pedig először a pótféklámpára gyanakodtunk, hogy az miatt megy ki a bizti, de alaposabb vizsgálat után rájöttünk a hibára, összedugtam a sarut, azóta szól a kürt is, meg a féklámpa is jó..)
Ki kéne venni az izzót talán, s úgy hátramenetbe kapcsolni és megnézni, akkor folyik-e áram, ill megnézni, mekkora izzó van ott... ?
Rumi02-01-2006 11:38:18 // 10834
elöször is boldog új évet mindenkinek
másodszor is szügségem lenne nagyon sürgősen pár alkatrészre, azaz karosszéria elemre:
bal első fényszoró + irányjelző + lámpakeret
ködlámpakeret (csak a keret)
egy bal első doblemez, az a nagy hegesztett cucc :-) mármint ami a kasztnihoz van hegesztve
tényleg sürgős
swan02-01-2006 11:06:39 // 10833
A 22A-t csak példaként hoztam fel nem mértem meg!
Abban igazad van hogy folyhat nagyobb áram, de az nem lehet annyival több hogy bizti pillanatszerüen megadja magát.
Nem kézzel kapcsolom egyszerüen arra a biztire van kötve. Én is a mozgásra gyanakodtam, meg hogy valahol a szigetelés esetleg nem megfeleleő. De akkor mitől megy két hete nyugodtan a 25-es biztivel. Előtte meg hátremnet kapcsolásnál miért ment ki azonnal ha járt a motor? A bizti egyébként hallható hangot adott amikor kiment. De csak a 20-es vagy annál kisebb. Ki van zárva, hogy zárlatra a 20-as kimegy a 25-os meg nem szerinmtem.
kando.02-01-2006 10:44:09 // 10832
Ha csak izzóról lenne szó, igen, de ha azt vesszük, hogy a kör ellenállása állandó, akkor nagyobb fesznál nagyobb áram is fog folyni...
(azt mondjuk nem értem, honnan jött a 20-ról 22 A-re növekedés.. 2 V fesz emelkedésre az ellenállástól függően nőhet az áram 0,1 A-t is vagy több ampert is.., no mindegy..)
Azt viszont nem értem, hogy a hátsó ablaktörlő helyére van kötve.. Ezek szerint kézileg kapcsolod a fehér hátsó lámpát tolatásnál ?? (mondjuk, így érthető a 20-as bizti, de a kiolvadása még nem..).
Elég, ha egyszer folyik bel evíz és az onnantól kezdve erősen rövidzárat képvisel..
A másik lehetőség, hogy a kábel szigetelése sem az igazi, és az autó mozgása miatt esetleg hozzáér a ksztnihoz..
A bizti hogyan olvad ki, elfröccsen, vagy finomal ,,elolvad'' ? Ha elfröccsen, akkor totál rövidzár kell legyen, ha pedig elolvad ,,finoman'', akkor túlterhelés van...
swan02-01-2006 10:36:08 // 10831
Annyit nyöglődtél vele most meg eladod?? miért?
swan02-01-2006 10:34:58 // 10830
Minden hátramenet kapvcsolásnál nem folyhat bele víz!
A tolató lámpa nem oda van kötve ahova gyárilag kellene. A hátsó ablak törlő helyére ami nekem nincs. Nem találtam meg hogy melyik sorkapocsra van kötve az a bizti, (türelmetlen vagyok) de csak észre vettem volna a 1-2 hónapja nem működik valami az autón. :)) Ezért gondolom, hogy nincs más rákötve.
A másik hogy ha megemelkedik 2V-tal a fesz mert töltés van akkor pont kissebb áramot vesz fel egy adott teljesítményű izzó nem? Mert a P állandó. Arról nem is beszélve hogy egy 20A-es biztit nem lehet áramkorlátozásra használni mert a jelleggorbéjéből adódóan ha megemelkedne 22A-re az átfolyt áram akkor csak elég hosszú idő után olvadna ki. Ez meg abban a pillanatban kimegy amikor hátramenetebe tolom.
Tehát tanácstalan vagyok
Azmo02-01-2006 10:09:07 // 10829
sziasztok!
kinek kell az autóm? várom az ajánlatokat!
Zoli02-01-2006 09:38:19 // 10828
Az nem az én autóm hál istennek...., de van egy parlagon heverő 1500-ös blokkom, én jövőre inkább egy olyan szélkerekes megoldáson gondolkodom... :) :)
kando.02-01-2006 08:47:09 // 10827
Mondjuk, ha gyárilag 20 A-es bizti van rajta, csak lehet oda kötve más fogyasztó is... A féklámpáé asszem 20 vagy 25 A-es, és azon van még a kürt is...
Mondjuk, attól talán nem fog kigyulladni, ha 20 helyett 25 A-es biztis tesz be, inkább akkor lenne baj, ha nem lenne benne semmilyen bizti, csak egy átkötés..
Nem lehet, hogy nedvességet kapott a tolatólámpa, valahol a foglaltnál, és ezért olvasztja le a biztosítékot.
Annak meg, hogy járó motornál történik, talán az lehet az oka, hogy akkor van töltés, nagyobb a feszültség és pont emiatt már a körben folyó áram átlépi a 20 A-es határt..
tt (tt Alfa team)02-01-2006 08:32:08 // 10826
Jól tudod . Elég fura volt bekötni, miután a váltót a helyére tettük. A Te motorodon kompresszor van? Fogja bírni a blokk?
tt (tt Alfa team)02-01-2006 08:29:03 // 10825
Feltétlenül vidd el egy autóvillamosságishoz, mert ha valahol gond van és nagyobb biztit teszel bele, ami bírja, akkor a kritikus keresztmetszet máshol alakul ki, amitől akár ki is gyulladhat az autó!!!
swan02-01-2006 07:23:13 // 10824
Ide is beírom hogy BUÉK mindenkinek!
Ehhez szoljatok valamit. Tolatólámpám már vagy 1-2 hónapja nem ment ment állandóam kiverte a 20-as biztit. Most volt időm gondoltamm megkeresem a hibát. Ha csak a gyujtást adtam rá bizti egyben maradt. Ha elindítottam a motort abban a pillanatban biztinek vége. Ötletem nem volt, de megnéztem arra biztire nincs kötve más. Mindegy tettem bele egy 25-ös biztit kipróbálás képpen azóta megy. Mé van ez?????
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-01-2006 00:47:36 // 10823
BUÉK Neked is !
"Végre már a ház előtt áll a vas."
Jobb lett volna, ha próbakörökről számolhatsz be, de a szépség látványa nagyon
sokat számít mentálisan a rendbetételre irányuló szándékaid megerősítésben!
(Én pl. pont pár napja nagyon bepipultam,vagyis inkább elkeseredtem,mert míg jó időben 2 nap alatt rendbe tudnám szedni a korróziós problémákat ,ebben a téli szarban semmire nem haladok,csak félmunka,aztán azt is kezdhetem elölről :-(
Szóval azt mondtam ,nem érdekel,lesz ami lesz,ennyi volt,ha nagyon elkúródik tavaszig, szigorú racionális szemmel fogom mérlegelni,mi legyen a sorsa!
Aztán ma is muteréktól lejövet mikor megláttam az esti fényben a parkolóban ,azt mondtam:
de kurvára teccik ez az autó...
...és rögtön tudtam,hogy amint az időjárás már nem ellenem dolgozik, nem fogom magam kímélni :-)
Így hát szorítok neked is! ;-)
Barni14702-01-2006 00:11:00 // 10822
BUÉK!!!!
Végre már a ház előtt áll a vas. Sajnos még mindíg "beteg" , de legalább gyönyörködöm benne, amíg élére állítom a garasokat.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
536
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?