Forum >> Alfasud-33

granturismo11-01-2006 20:59:02 // 11271
Igen visszatettem őket. Nem volt gondom a tőkékkel előtte sem és azóta sem. Mármint hogy nem "szólnak." Azt le sem merem írni hogy ez az autó a nemet szervizönyv szerint és azóta is csak Selenia 20K Alfa Romeot kapott.
Scott11-01-2006 20:50:54 // 11270
Nézegettem a képeket az oldaladon. Ha jól látom nem cseréltél hidrotőkéket, a régieket raktad vissza, ugye ?
Scott11-01-2006 20:49:53 // 11269
Gyakorlatilag kárba veszett minden új tömítés, amit a korábbi projectnél cseréltél :( Amúgy igazad van, ha már fel kell fúrni valóban érdemesebb a régi blokkot, így nem szív az ember a motorszám miatt :)
granturismo11-01-2006 20:43:41 // 11268
A mostani blokk átépítődik 16v-re. Az 1.6 blokköntvényt felfúratom a 87-es dugóra. Mival a motorszám az öntvelyben van így az egész papíros mizéria elmarad. De hogy mikor lesz kész? Most kaptam egy levelet, hogy az utcánk fél évig csat felújítás miatt le lesz zárva.:-((( Ja kipu rencert is kaptam hozzá kat-al l.szondával. petike Az olajszűrőben van egy fenékszelep, ritkán, de az is tud ilyen problémát csinálni. De azért olajpumpa veszély van.:-((
Scott11-01-2006 20:38:36 // 11267
Látom megvan a "kicsike" :)
Viktor8511-01-2006 20:37:26 // 11266
Hi! Sok sikert hozzá:) Akkor nem fogsz unatkozni:) De ha beépítted, akkor nem kell kifizetni a regadót? Mivel nem tipusazonos motort raksz bele?
ystuc11-01-2006 20:36:19 // 11265
És mi a cél vele? :-)
granturismo11-01-2006 20:33:03 // 11264
Sziasztok. Azon spekuláltam, hogy nincs még mit csinálnom jövő nyáron.:-) Úgyhogy vettem egy 16 szelepes boxermotort váltóval, számítógéppel, kábelezéssel, gyújtó és befecskendezőrendzserrel, km órával, első rugóstagokkal, üza szivattyúval, önindítóval üzamanyaggőz elszívó rendszerrel gőzelszívó rendszerrel kompletten egy 145-ből:-))).
kando.11-01-2006 20:09:33 // 11263
Szűrő nem régi, nem tömődhetett el ? Azt olcsóbb cserélni, mint az olajpumpát... :-))
KisP11-01-2006 19:58:59 // 11262
igen,van benne rendesen, nem eszegeti az olajat.vajon, mi lehet?
kando.11-01-2006 19:37:30 // 11261
Gondolom olajszint is okés, azt megnézted, tehát van olaj elég a gépben.. ? :-))
KisP11-01-2006 19:36:24 // 11260
jaj,bocsesz Azmo, nem neked akartam írni hanem mindenkinek.:)
KisP11-01-2006 19:34:59 // 11259
Sziasztok! Van egy icipici problémám,hátha tud valaki egy értelmes magyarázatot adni.:) Minden indításkor az olajnyomás jelző lámpácskám nem alszik ki kb. 2-3 másodpercig.Ennek normális esetben már abban a pillanatban el kell tünnie miután beröffent a motor,nem? Nálam ezt csinálja.Mikor meg leállítom,ugye elmegy a műszerfalról az áram,de egy pillanatig látom hogy kigyullad a olajnyomás és elhalványul.Kicsit aggaszt a dolog? Vaj, mi lehet a probléma? Azt ne mondjátok, hogy olajpumpa,mert nemtudommitcsinálok:)
Azmo11-01-2006 16:54:48 // 11258
az én fékhatásom nemtom már hova tud gyengülni :DDD nemtom, mondjuk oda hogy nem fog ennyit sem :D Én csak azt nem értem mi a hererákért csinálják ezt fémbül, mé nem lehet műanyagból....ja mert az nem rohadna, igaz?
pb_11-01-2006 16:06:34 // 11257
Akkor a kf mechanika volt oda. A benzin betöltő pedig szeret kirohadni, sajnos típushiba. A betét, pedig azért célszerű cserélni, mert valószínűleg üveges lett(megégett), ezáltal a fékhatás is gyengül.
Azmo11-01-2006 15:44:13 // 11256
tudom hogy nem vagy az :D Ez volt a lényeg:) Nahh, apám hívott, jó a helyzet úgy néz ki: A kf bowdenem volt berohadva, szaródva, szal csere, azé szorult! Az a bazinagy folt az biza benya volt, nemtom apám mé nem szagolta meg, én nem szagolgattam már, mert siettem melózni....szal a benya beöntő csonk effektíve lyukas volt és mivel tegnap először fullra nyomtam a tankot (45 lityó) most jött elő ez a gond, de ezt is foltozták! A betét és tárcsa állapotra még visszatérünk holnap, de most azt mondta apámnak nincs gondja a féknek, de utasítom hogy nézze meg azért az állapotát!
pb_11-01-2006 15:17:44 // 11255
"ja elfelejtettem, hogy Te pénzes csávó vagy" Ez jó, majd leestem a székről a röhögéstől. Tudod nem véletlenül genyóztam kb. 1,5 hónapot a hátsó féknyergekkel kb. 1 évvel ezelőtt. Végül is +vehettem volna őket vadiújan boltban is, 2 ajánlatom volt az 1ik 115k/db, a másik pedig kb. 35k/db. Az pedig 1 dolog, hogy mit szeretnél, és mit nem. Elhiheted én is sok mindent szeretnék. de, ha cserélni kell, akkor úgyis cserélni fogod.
Azmo11-01-2006 14:57:13 // 11254
ja elfelejtettem, hogy Te pénzes csávó vagy....mi volt a rémhír....hát nem szeretnék minden jóéletet cserélni, mert nincs pénzem rá, hm?:)
pb_11-01-2006 14:48:18 // 11253
Nem értelek, mi volt a rémhír?
Azmo11-01-2006 14:44:47 // 11252
de ő mindig rémhírekkel jön először :D
pb_11-01-2006 14:37:31 // 11251
Csak a saját tapasztalataimat írtam le, a hátsó fékről. Saját magam jöttem rá, hogy, hogy is működhet, ill. célszerszámot gyártottam/tattam hozzá.
kando.11-01-2006 14:31:33 // 11250
Nyugi má, na :)) Más segíteni akar, nem kell mindjárt leharapni a fejét.. A rosszra meg fel kell készülni.
Azmo11-01-2006 14:29:07 // 11249
hm, hát azért kiváncsi vagyok mit mond ez a szerelő, elég korrekt az öreg, apám ismeri....
pb_11-01-2006 14:26:47 // 11248
Felőlem cserélhetsz azt is. De sztem nem sokan vállalkoznak arra, hogy szétszedjék az AR 33-as hátsó féknyergét. Kérdezd csak + IC-t, hogy orvosolták az ő fék problémáját.
Azmo11-01-2006 14:14:36 // 11247
vazze pb....ájj má le, jó hogy nem tull futóművet cseréljek..........
pb_11-01-2006 13:59:04 // 11246
A hátsó fékek elég trükkösek az autón. Sztem a szerviz nem sok mindent fog vele csinálni, lehet 1ből azt mondja csere. Esetleg még 1 dolog lehet széthullott a kf mechanika, ha ez áll fenn tuti cserére veszik a komplett nyerget, pedig javítható. Majdnem biztos, hogy a belseje van összerohadva. A betéteket pedig mindenképp cseréld, mert +égtek, lehet a tárcsák is cserére szorulnak Az olaj bármiből jöhet.
Inner Circle11-01-2006 13:16:55 // 11245
Hát velem olyan is előfordult, hogy a Karácsonyra kapott új cipőmben indultam valahová, és miután kiálltam a garázsból, vissza kellett menjek egy másik cipőért, mert beláttam hogy ebben reménytelen megkülönböztetni a 3 pedált :D A GTV-vel ilyen baj nem volt, viszont akkoriban egyszer arra ébredtem hogy annyira fáj a térdem, hogy nem tudok ráállni. Pedig addig semmi baja nem volt a lábamnak. Vajon puszta vélelten, hogy a kuplungozó lábam volt? :D
HGyuri11-01-2006 13:13:41 // 11244
Srácok! Szervízes barátom unokatesójának eladósorba került a kis boxeres 146-osa, ha valakit érdekel, beírom az adok-veszekbe is! ('96 1,6/8V, 120eKm, 880eFt) Kép sajnos nincs róla.
Azmo11-01-2006 10:52:06 // 11243
köszi bb18, hát, nem lett még szétszedve, ez igaz...mértek rajta naftát és jónak tűnt, de akkor lehet szét kéne borítani!
Azmo11-01-2006 10:50:39 // 11242
na zsír.... tegnap este jól befogott a jobb hátsó fék....gondoltam leellenőrzöm, mert hát tudnom kell hogy forró-e....az...az ujjam még mindig fáj :D Mind1, megtudtam, ma elvitte apám szervízbe, szal kiderül mi lesz....ja reggelre egy bazinagy fekete olajos folt volt az autó alatt, hátul....
kando.11-01-2006 10:36:28 // 11241
Majd valami cipőt-bakancsot nézek én is télire, de már kezdem megszokni én is a szűkösséget :-))) Ez minden 33-nál így van, szerintem is ;-))
Andorka11-01-2006 10:22:54 // 11240
Sziasztok! nézelődtem a neten és mit találtam:KFZ-tech.de Benne sok érdekességgel az autó történetéről (gyártók fejlődése, vívmányok megszületése) Kiderül, hogy a boxer motort először 1896-ben konstruálták meg, vagyis idén 110 éves!
vivalfa11-01-2006 08:05:49 // 11239
Ahoj!Én évek óta most találtam először olyan bakancsot, aminek a talpa nem fél méter széles és kényelmesen elfér, anélkül, hogy egyszerre nyomjam a 3 pedált. A kárpit nekem is kidörzslődött és néha megakadt a csukám kuplung felengedés közben, gondolhatos milyen fincsi volt kereszteződésbeni elinduláskor.... Lényeg, hogy nem vagyok egyedül ezekkel ;-)
bb1810-01-2006 18:17:55 // 11238
ha olyan hogy néha nem indit aztán egyszer csak elkapja és teker az álltalában önindito persely ki van kopva. ha jol elkapja akkor jo, ha nem akkor szorul. ennyi. esetleg szénkefe de nem jellemzö. mindenképpen érdemes szétszedni ha még nem néztél bele.
bb1810-01-2006 18:15:30 // 11237
ha multiméterrel méred az nem jelent semmit, illetve ha akkor rossz akkor teljesen sz@r. a terheletlen kapocsfeszültség nem lehet 12v alatt. le kell terhelni 2-3oo wattal ( izzok pl. ) és ugy mérni, vagy inditozás közben, de beleszolhat az önindito ha tul nagy áramot vesz fel ha rotyog akkor vagy sok az áram, vagy ha csak egy cella akkor az lehet hogy zárlatos. ha a kupak belülröl nagyon fekete-olmos akkor vagy tultölt, vagy esetleg szulfátos és azért forralja mert nem tudja felvenni a töltést. a negativot sosem visszük a kasztnira és onnan tovább, hanem a motor mindig kapjon direkt testet, mondjuk közvetlenül az indito csavarjánál. fontos mert 4-500 ampert is felvehet !!
bb1810-01-2006 18:09:31 // 11236
csak két dolog : lehet hogy van fütésboxom ha kell a box mellett ahol bemennek a spagik, ott van egy szép luk. az ilyeneket elöbb tömitsd és azután nézd meg, mert befú az északi hideg szellö.
kando.10-01-2006 17:26:33 // 11235
Majd, ha esetleg befagy a kézifék, de most nagyjából jó, mivel Robi hozzányúlt.. :))) Igaz, csak egy keréken fog, de majd veszek bowdent, kicserél(tet)em.
Azmo10-01-2006 15:17:57 // 11234
őőő, és mi lenne ha sebességbe tennéd? akkor nem gurulna el kézifék nélkül:)
kando.10-01-2006 15:02:28 // 11233
Nekem be kell húzni, mert lejt egy picikét a parkoló-rész. De eddig [kop-kop-kop] nem fagyott be, kiengedett, az autót is lehetett tolni, pedig voltak mostanság éjjelente -8..10 fokok itt is.
pb_10-01-2006 14:34:51 // 11232
Gondolom.)
Azmo10-01-2006 14:30:56 // 11231
ja és....a kéziféket nagyon jó ideje nem húzom be, mivel itt a tél és jól beszopatna, amikor befagyna....eccer sikerült is pár hete, de azóta nem használom!
swan10-01-2006 13:55:55 // 11230
Így utól vicces. De ne tudd meg mekkorát káromkodtam :)))))))))))) Összeszaladtak a szomszédok:)
Azmo10-01-2006 13:49:46 // 11229
Értem, hát köszi! Akkor csekkolom az akksi állapotát álló motornál állapotban!
pb_10-01-2006 13:28:15 // 11228
Nem rossz.) Nem rossz.)
swan10-01-2006 13:25:31 // 11227
Aha befújtam azon csúszott meg a kezem :)
pb_10-01-2006 13:19:30 // 11226
Nem mondom, de ha jól emléxem, igen sokáig rossz volt a töltés az autódban, + az is rémlik, hogy kézileg nem igen töltötted fel. Ha 1 akksit sokáig úgy használunk, hogy le van merülve, vagy a merülési határon van az előbb-utóbb beadja a kulcsot. Ezért célszerű töltés előtt teljesen kisütni, és nagyon lassan feltölteni. Ezt a procedúrát nem árt esetleg többször is elismételni.
kando.10-01-2006 13:18:07 // 11225
Hangokat hallsz ? Ajjaj... :-))) Az akkuk már nekem is külön misztikum tárgyát képezik, mert néha elindul az autó, néha nem.. Az indítási probléma mégis csak szerintem először a kulcs vagyis az indító kapcsoló környékén keresendő... Ha jár az autó, esetleg ott megmozgatni a kábeleket, hátha kiderül, hol van érintkezési hiba...
Azmo10-01-2006 13:02:26 // 11224
vazze, a rángatás és az indítási problémám 2 külön dolog...ne kavarjátok már össze! Az hogy rángat az autó az hátulról érkező valami, érzem és hallom onnan a hangokat, az más! Az hogy indítózásnál néha csak nyög egyet, majd hírtelen erőre kap és beindul a moci, az megint egy másik gond! pb, na ne mondd már nekem hogy minden egyes akksi töltésnél nekem ki kéne sütnöm, merítenem az akksit....mert itt mindenki így tölt akksit? És azt se mondd, hogy első töltés alkalmával ha ilyet tesz valaki egy akksival, akkor az végérvényesen tönkremegy! Kando igen, azt szeretném megmérni majd multiméterrel...
norbee10-01-2006 12:57:25 // 11223
Ezért is tettem hozzá, hogy az enyimé nem innyektraktoros :)
Rumi10-01-2006 12:54:02 // 11222
mindenképp menni fog az értesités
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.