Forum >> Alfasud-33
norbee16-01-2006 11:26:49 // 11471
Ezek a lámpák nekem is rákfenéim, ha bekapcsolt fényzóróval közlekedek, nem megy úgy a gép, persze ezt csak érzésre mondom.
VinceP4 (Il capitano)16-01-2006 11:12:29 // 11470
Megmondom őszintén, hogy ritkán mérem a fogyasztást, csak úgy mutató alapján szoktam saccolni, úgyhogy abba simán benne van egy ugyanekkora csalás.
Na jól van megyek én lassan.
üdv
pb_16-01-2006 11:07:07 // 11469
Lehet. Viszont 1-et tudok, ami tényekkel volt alátámasztva, félig döglött lamdával, 8 fölött fogyasztott, vadiújjal pedig 7,3-7,5 volt a fogyasztás, nyáron, vegyes üzemben, normál közlekedéssel, haverom autója. Ebből kiindulva csak számít valamit a lamda. Lenne még 1 dolog, ha rángat, és begeczik, akkor biztos, hogy literekkel ugrik + a fogyasztás.
VinceP4 (Il capitano)16-01-2006 10:59:05 // 11468
Teljes mértékben igazad van, én is tanulgattam azért a fősulin ilyeneket. És tudod az a legszarabb, hogy megtanulom, tök boldog vagyok, hogy tudok ilyen dolgokat, aztán megvettem ezt a gépet, és minden homlokegyenest másképp van mint ahogy kéne, de már kezde megszokni. :)))))
pb_16-01-2006 10:58:49 // 11467
Az olajnyomás, azért villan fel mert, ha már nagyon alacsony a fordulat, pumpa nem tud +feleő nyomást előállítani, és ezt jelzi is a kontroll lámpa. Ez eddig teljesen normális is. A problém, hogy miért esik az alapjárat mondjuk meleg motornál 850-950 alá.
vivalfa16-01-2006 10:56:32 // 11466
Ok, gy.kábeleket kicserélem, elég régi darabok már. A többit átnézni érdekes lesz, mert szinte az összes kábel a polipkar alatt fut...hip hip-Hurráááá:-)
pb_16-01-2006 10:55:21 // 11465
Akkor először is tegyél bele 1 lamdát, amíg nincs benne 1 jó lamda, addig nem érdemes bármit is mondani.
pb_16-01-2006 10:53:27 // 11464
Azért vitatkoznék ezekkel a dolgokkal, ill. 1el nem, hogy nagyon megy.
VinceP4 (Il capitano)16-01-2006 10:51:20 // 11463
Akkor annyi volt. Nem erőősségem az emlékezés, csak azt tudom, hogy akkor utána néztem, és stimmelt az előírással.
Tudod, elég azt tudni, minek hol lehet utánanézni. :))))))))))))))))))
pb_16-01-2006 10:50:19 // 11462
Akkor, valaki, valahol testel, végig kellene nézni a kábeleket a motortérben.
pb_16-01-2006 10:49:05 // 11461
Volt már cserélve? Mérhetsz R-t is, vagy szemmel +viszgálod, hogy nincs-e rajta külsérelmi nyom, stb.
pb_16-01-2006 10:46:46 // 11460
Az üzemanyag nyomás 2,8-3,2 bar között kellene, hogy legyen.
VinceP4 (Il capitano)16-01-2006 10:45:37 // 11459
Tényleg, én voltam utánad. Na jól van, ne offoljunk többet, mert majd jól kirakják ebből a topicból a szűrünket. :))
VinceP4 (Il capitano)16-01-2006 10:43:59 // 11458
De az még nem is meglepő, mert azt még meg lehet magyarázni, hogy úgy jól működik, de nekem mégcsak rajta sincs. :))) Arra varrj gombot.
ystuc16-01-2006 10:38:19 // 11457
Szabadnap. 7-én hétvégéztem, és a második napomat ma vettem ki. :-)
vivalfa16-01-2006 10:36:40 // 11456
Wow, Alfa-vírus van :-)))
roberto3316-01-2006 10:35:53 // 11455
Szia Vince,
A lambda nekem is a motortérben figyeg és a moci tényleg nem megy rosszul :))))
Üdv.ROberto
VinceP4 (Il capitano)16-01-2006 10:35:37 // 11454
Nem látlak itt mellettem, ezt nem értem. Tán szabin vagy?
vivalfa16-01-2006 10:35:25 // 11453
Ilyet csinál nekem is néha, vhol már írtam a topicban. Olajnyomás felvillan, alapjárat 500 körül v. leáll....és ideges leszek.
roberto3316-01-2006 10:33:56 // 11452
Jó reggelt,Sziasztok.
Mivel porondon van a téma én is kérdeznék:))
Már másodjára fordul elő velem két héten belül, hogy -6 fok alatt egyszerűen elmegy az alapjáratom. 500 alá esik és leáll a GÉP.
Múlt héten Mezőkövesd- Miskolc távon csinálta, 45-50 km után is.
4 órával később hazafelé mikor beindítom semmi baja, alapjárat stabil 1000 rpm.
A Gép 33 1.7 i.e. lambdaszonda nélkül sajnos.
Elfekvő szondája nincsen valamelyikőtöknek olcsón, esetleg kipróbálásra :)
Üdv.ROberto
VinceP4 (Il capitano)16-01-2006 10:33:50 // 11451
Elvileg úgy van, de a gyakorlatban -bár én sem értem hogy- nem úgy van. A suliban én is úgy tanultam, de hidd el, hogy nekem ott fityeg az üres vezeték a motortérben, és hát azt tudjátok, hogy nem megy rosszul, azt meg hidd el, csak úgy bemondásra, hogy 10-et eszik, amit én a vezetési stílusomhoz mérten kevésnek tartok, és pályán egyszer volt türelmem 130-140-el menni (2004-ben Lacháza fele) és elég keveset evett (úgy 8-at, de még lehet egy kicsit annál is kevesebbet.)
vivalfa16-01-2006 10:33:22 // 11450
Ok, majd szétitprok vmit :-D
A test gondot hogy állapítsam meg?
Egy vmit észrevettem múltkor: bőgázos gyorsítás közben felkapcsoltam a fényszórót és egy pillanatra kigayott a moci, ennek van köze?
vivalfa16-01-2006 10:31:11 // 11449
Szia pb_!
Gyertyákat, rotor, elosztófedél ~1000km-t ment (talán 1 hónapja cseréltem őket), a gyertyák Golden Lodge. Légszűrőt 2 hete vettem FRAM gyártmányút. Gyertyakábelnél ellenállást mérjek?
ystuc16-01-2006 10:30:45 // 11448
Helló kolléga! :-)
VinceP4 (Il capitano)16-01-2006 10:27:42 // 11447
A nyomás rende van, egyszer már mértem. Megmondom őszintén, már nem emlékszem, hogy hol, és mennyit (tán 4-et, vagy 3 felet???). Nincs adatbank a fejembe, de úgy emlékszem akkor örültem neki. Csak ha jól tudom az Opeles szerelő nem annyira, mert abba vagy feleannyi a gyári, mint az enyém volt. (ha jól emlékszem)
pb_16-01-2006 10:26:01 // 11446
Lehúzott lamadánál. Akkor beáll 1 vészprogramra a számítógép, és természetes a túlfogyasztás. Azért kell visszadugni a lamdát, hogy aztán reprodukálni lehessen a gyári értékeket.
norbee16-01-2006 10:08:40 // 11445
Ezek szerint, mivel gyorsulásban a csigákkal vetekszik, inkább benzinszegény a keverék? A túlfogyasztott 3-5 liter meg valahol elpárolog?
pb_16-01-2006 10:01:38 // 11444
Ha dönti bele a benzint, akkor adott fordulatokon fulladnia kéne.Viszont a gyorsulása fenomenális lesz.
pb_16-01-2006 09:58:58 // 11443
Annyira nem, sok, ha jól tudom, 1 hagyományos szűrő, olyan 25-30k-ig jó. Olaj van benne?
norbee16-01-2006 09:54:27 // 11442
Elnézést, hétfő reggel van. :)
vivalfa, lehet hogy jók az értékei, de valamiért önti befelé a benzint, márpedig akkor mégis a hőmérséklet érzékelő felé lesz a gond. Esetleg testel valahol?
norbee16-01-2006 09:51:49 // 11441
Valszeg túl jó állapotban vannak,ha ennyire magas az alapjárat. Vivalfa, roncsá el valamit közülük! :)
KisP16-01-2006 09:43:37 // 11440
sztem 10-12 ezer km előtt, sok?:)
pb_16-01-2006 09:41:05 // 11439
Légszűrő csere mikor volt?
pb_16-01-2006 09:39:50 // 11438
Sztem tedd vissza a lamdát. Mennyire kokszosak a gyertyák? Gyertyakábelek jók? Gyújtásrendszer, levegőrendszer milyen állapotban van?
pb_16-01-2006 09:36:33 // 11437
Sima imbusszaé nem hiszem, hogy ki lehet csavarni. Mondom menj el abba a boltba, amit mondtam. Ha lehet mérd + 2 csúcs távolságát tolómérővel. De, ha esetleg hétvégéig ráér, akkor tudok pontos infoval szolgálni.
KisP16-01-2006 09:35:59 // 11436
enyémre sincs valami ötlet?:)
vivalfa16-01-2006 09:05:07 // 11435
Szasztok!
Plíz help: nem tudom lejjeb venni az alapjáratot, a csavart tökig betekertem és így is 1000 felett pörög és 12-14-t fogyaszt százon úgy, hogy nem is tolom neki. A motorhőfok jeladót kimértem és annak jók az értékei, a lambda szondára gyanaxom, most azt lehúztam és az alapj. talán kicsit alacsonyabb, viszont most úgy megy mint egy OFF dízel I. Golf ON.
Ötlet somebody?
hali
granturismo16-01-2006 08:09:24 // 11434
Köszi keresek ilyen csillagimbuszt. Vagy esetleg sima imbusszal (ha megfelelő a mérete) is ki lehet csavarni?
Meg azt akartam még kérdezni, hogy ha kopott a főtengely és a hajtókarcsapágy akkor miért nincs vagy kisebb az olajnyomás?
granturismo16-01-2006 08:02:51 // 11433
Köszi keresek ilyen csillagimbuszt. Vagy esetleg sima imbusszal (ha megfelelő a mérete) is ki lehet csavarni?
Meg azt akartam még kérdezni, hogy ha kopott a főtengely és a hajtókarcsapágy akkor miért nincs vagy kisebb az olajnyomás?
bb1816-01-2006 07:37:20 // 11432
esetleg ac pumpa is tud ilyet csinálni, kéne mérni egy nyomást.
bb1816-01-2006 07:36:15 // 11431
nem torx, az 6 águ és hullámos, ezt csillagimbusznak hivják.
ÁdidiGaga (il hempescattore)15-01-2006 22:49:30 // 11430
Jó,értem! :-)
A fűtés - hatását figyelve - működik, hőérzetre meg páramentesítésre OK.
Ezt reggel meg tudom nézni.
De járatgatni a motort nem....
Esetleg majd dél felé ,ha már jól lehűlt az udvaron a verda én meg ráuntam a tervezgetésre...
pb_15-01-2006 22:27:15 // 11429
Ahogy mondod.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)15-01-2006 21:26:37 // 11428
na akkor az nem holnap reggel lesz,merakkó' elkésünk a bölcsiből :-)
"Először tekerd el a fűtéscsapot, nézd +, hogy a fűtésboxon is elfordult-e kar"
vagyis az utastérben a tekerőt "piros"-ra forgatom és nézem hogy vele egy időben a tűzfal mögötti doboz oldalán is követi-e valami kar?
pb_15-01-2006 20:58:51 // 11427
Ne úgy csináld. Először tekerd el a fűtéscsapot, nézd +, hogy a fűtésboxon is elfordult-e kar, aztán töltsd fel a ki=t, végül pedig indítsd be a motort, járasd alapjáraton, és figyeld a szintet.
KisP15-01-2006 20:33:39 // 11426
Jó estét!
Kérdésem volna megint,mint mindig:) a hozzáértőkhöz: Meleg motornál az alapjáratot ugyanaz a kis szerkezet felügyeli mint hidegnél? Az a kis magnettimarelli cucc? Mert tudniillik,ma este volt olyanom,hogy piros lámpához közeledve kinyomott kuplungnál gurulva leállt a motor.és újrakellett indítanom,rá 2percre rá egy másik piros lámpánál alapjáraton leállt és újraindítás és egykét forgatás után indult csak be.Kezdem nem érteni ezeket a dolgokat,ezt az olajnyomás dolgot se,pedig én igyekszek gondoskodni az autóról,környezetemben mindenki autóőrültnek tart és bezzeg mások az offos verdájukat csak hajták-hajták-hajták és nem is figyelnek rá,velük bezzeg nem történik ilyesmi. (vagy csak énnem tudok róla), kezdek kétségbe esni:(
Igen,nem nagy dolgok ezek,csak van belőlük tucatnyi..., na mindegy is:) kisírtam magam:)
ÁdidiGaga (il hempescattore)15-01-2006 20:26:02 // 11425
Oks,ma vettem desztvizet,reggel öntök bele,a fűtést meg amúgy is bekapcsolom egyből,ahogy elindulok...
pb_15-01-2006 19:48:35 // 11424
Akkor lehet, fel kéne tölteni maxra, a fűtéscsapot kinyitni szintén maxra. és járatni 1 ideig.
ÁdidiGaga (il hempescattore)15-01-2006 19:38:08 // 11423
Hát,gondolom...
vagyis a hfejtömítés-szerelés volt legutóbb,igazából az számít...
De a löttyöt nem cseréltemm,vagyis a hűtőcsere előtt nagyon sok elfolyt az eredetileg jó kis téli mixtúrából, jó idő lévén vízzel pótoltam.
Aztán a vízpumpa már télvíz idején cserélődött ,szerintem az lehetett,hogy televágtam fagyállóval,legalábbis utólag így rekonstruáltam.
Merthogy a tavaszi hfejezésnél szerintem ugyanazt öntötték vissza,ami a vízpumpázás után belekerült.
Én meg vagy egy hónapja rájöttem,hogy ezek az események összezagyválódtak bennem, mondom megméretem.
-35 °C volt... :-)
pb_15-01-2006 19:16:11 // 11422
Gondolom feltöltés, és légtelenítés +volt rendesen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
594
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?