Forum >> Alfasud-33
Robesz726-03-2005 22:49:25 // 2721
igen, jól.... míg a Laci hondája 130-nál 6l-t eszik, az enyém 10 körül...
Paco26-03-2005 22:49:07 // 2720
" a boxermotor csúcsnyomatéka kisebb mint egy benzinesé az ténykérdés"
Mé? A Boxer nem benzines? :-P
Robesz726-03-2005 22:47:44 // 2719
persze...másról is szól, ez a jó benne..... de jól is mennek, az kétségtelen...nem nagyon ültem még opelszerű lomha alfában.... igaz, ami igaz, én szeretek gyorsan menni, gyorsulgatni, de mindezt csak mértékkel és nagyon vigyázok a kocsira....
granturismo26-03-2005 22:46:59 // 2718
Hűha.
Ti aztán nyomjátok.:-)...
M-GEGE26-03-2005 22:46:29 // 2717
Bár azt rebesketik nem is 115 Le-s motor van benne. Én is meg voltam lepve, hogy kikaptam.
Hát én egyszer egy ilyen 115Le-s calibrát úgy hagytam ott, hogy megvártam míg kielőz mögülem és amikor nagy lendülettel mellém ért akkor padlóztam le kb 40nél, de mire raktam a 3at már lemaradt.
Robesz726-03-2005 22:45:57 // 2716
még sokminden megvan.... a váltót adtam el és a főtengelyt+2 db hajtókart...minden más megvan
granturismo26-03-2005 22:45:28 // 2715
Nos ennyit arról, hogy egy egyszerű nyomaték és teljesítmény adat segítségével összemérhetők-e egymással különböző motorok.
Az hogy a boxermotor csúcsnyomatéka kisebb mint egy benzinesé az ténykérdés, mert csak példaképpen egy Pug 307-es 1.6-os nyomatéka 148 egy 1.6 boxi 134. Mint tudod a szelepszám növelése nyomatékban szinte semmit nem jelent csak teljesítményben. A kisebb nyomaték magyarázata az, hogy a boxermotorban a forgó tömeg kisebb. Ez a sajátossága viszont ott előny, hogy pont emiatt viszont jobban veszi a fordulatszámot ugye erre mondják, hogy "pörgős boxer". Az adott fordulatszámhoz tartozó nyomatékot viszont a sebességváltó segítségével lehet modosítani (köztudottan). Nos többek között ezért vannak ilyen eléggé "rövid" váltók a boxikban. Nincs ezzel semmi baj csakhát a fogyasztás. Mert azért azért mikor ezeket a versenytársakat "lenyomtad" akkor azért a boxi nem a lentebb beírt fogyasztásokat prudukálta. Jól gondolom?:-)
Robesz726-03-2005 22:45:03 // 2714
az enyém nem nagy szűrő, még sincs hangja....leállításnál nagyon állat....szinte sistereg, mikor leáll.... az 1.6 ts-en olyat szív mint állat...
Paco26-03-2005 22:44:30 // 2713
Nem igazán. Arra a CRX-eket teremtették. Az ALFA sok minden másról is szól.
Szerintem :)
M-GEGE26-03-2005 22:44:00 // 2712
Jut eszembe...sikerül eladogatni az 1.7 alkatrészeket? Csütörtökön eszembe jutott, erős barátomnak sikerült beleszakítani a szívócső eléjén található csavart ami azt a csövet rögzíti oda (nem tudom mi) a szívócsőhöz.
De most úgy néz ki tudnak bele vágni egy új menetet.
Robesz726-03-2005 22:42:34 // 2711
ez érdekes....én az ilyen opeleket nagyon elverem....... nem is ér utól nagyobb sebességnél sem...
Robesz726-03-2005 22:41:31 // 2710
míg puntóm volt én is így voltam vele, de most akár hogy megfogadom, nem bírom ki..... mi lehet az oka????? Szerintem az Alfát erre teremtették....
M-GEGE26-03-2005 22:40:45 // 2709
Egyik srácnak van egy vectra 2.0 8V 115Le, egyszer gyorsultam vele és kikaptam (mondjuk el is csesztem, előtte nyertem és fejembe szállt a dicsőség), a végén rámentem, de ha nem cseszem el akkor is ott lett volna a seggemben.
HGyuri26-03-2005 22:39:32 // 2708
szerintem csak azt szokták mondani, hogy a 16V-nel olyan a nyomatékgörbéje, hogy alacsony fordulaton nem húz annyira. Kb annyira húz, mint egy 8V. De magasabb fordulaton jobb, míg a 8V nyomatéka tovább már nem emelkedik.
Gyorsulgatni soha nem szoktam, mert egyrészt nem bírná a váltóm, másrészt meg nem is érdekel. De kanyargós, üres, jól belátható hegyi utakon szeretek autózni. Azért nem olyan nagy szám egy 14 éves 107 lovas 33-as, nem versenyzésre való, csak sportos, dinamikus ;-) - szerintem.
Paco26-03-2005 22:39:08 // 2707
Na ja. Akinek van garázsa, műhelye, egyebe annak könnyű. Én is felújítanám,így az enyémet, de lakótelepi lakásban nehéz....
Robesz726-03-2005 22:38:44 // 2706
Paco26-03-2005 22:37:26 // 2705
Ez magyarázza azt is, hogy az 1.7 8V boxer miért olyan félelmetes ellenfél egy 16V-nek is, a papíron meglévő teljesítmény-hátrány ellenére is...
Ez így van.
Ezt igazolja az anno csákváron megejtett futamom a Borzzal (1.7 8V) QuadCam gépe ellen (1.7 16V) ami a 16V csúfos vereségével végződött :)
Robesz726-03-2005 22:35:42 // 2703
M-GEGE26-03-2005 22:35:36 // 2702
Ja nekem sincs se hangja, se +teljesítménye, na talán egy kis hangja van, de az csak nyitott motorháztetőnél hallatszik.
Nagy szívóhang az álmom, de nem tudom mi a titka. Illetve azt már mondták itt páran, hogy ha kisebbet rakok rá akkor jobb lesz (szívószál-effektus). Nem értem mi az amitől más kocsin mitől lesz a rávaló méretnél is jó hangja.
Pl.: amit már biztos írtam: 1.8as Marea-n, szinte turbo-szerű hang....
Inner Circle26-03-2005 22:34:33 // 2701
Mert a tied 8V. A sokszelepes motorok általános gyenge pontja, hogy alacsony fordulaton kisebb a teljesítményük / nyomatékuk. Cserébe jobban pörögnek fel és erősebbek is. Ez magyarázza azt is, hogy az 1.7 8V boxer miért olyan félelmetes ellenfél egy 16V-nek is, a papíron meglévő teljesítmény-hátrány ellenére is... (Állítólag a 16V 1.7 boxer elég könnyen tuningolható még magasabb teljesítményre, de ezzel párhuzamosan egyre romlik az alsó nyomaték. Ezt csak hallottam, egyebet nem tudok mondani, ki van zárva mert nem tudom.)
Robesz726-03-2005 22:32:34 // 2700
húúúhaa.... ez valóban így lehet, de ezt én nem mondhatom el sajnos.... végigjártam ezt az utat és nem ajánlom senkinek.....(mármint, hogy átélje, amit én) az az érdekes, hogy az 1.7 16V-vel 9mp-et tudott 100-ra. Ha most kiszedek belőle 45 kg-ot (pontos mérés alapján) akkor 9.1-et tud..
M-GEGE26-03-2005 22:31:35 // 2699
ezt már olvastam valahol :-)
Paco26-03-2005 22:30:17 // 2698
Nem. Ez a legolcsóbb mód :-P
A tuning legegyszerűbb és leghatásásabb módja, ha veszel egy nagyobb motort :)
Robesz726-03-2005 22:29:36 // 2697
volt olyanom is, most direkt szűrő van rajta, de csak azért, hogy legyen, mert nem érzek sem ezzel, sem azzal különbséget még hangban sem.... mindegy lenne, ha a gyári lenne rajta... ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek így lenne, de nekem így van....
M-GEGE26-03-2005 22:26:39 // 2696
Na majd kaposújlakon megsasolom a géped, hátha vmi tuning tippet átmenthetek az én kocsimra is.
Jól emléxem, hogy a te verdádon sport-betétszűrő van?
Robesz726-03-2005 22:22:39 // 2695
amúgy abban igazad van, hogy veszteség a váltás, viszont ha jól indúlsz, lesz annyi előnyöd, hogy míg rakod a 2-t, nem ér utól....ja és a fordulat sem esik vissza egy rövid váltóval....én így érzem most....hátránya, hogy autópályán max 130, mert horpad a tank.... :-)))
Robesz726-03-2005 22:20:45 // 2694
én sem gyorsulásra, ez csak így jött.....
Robesz726-03-2005 22:19:58 // 2693
gt: egy érdekes dolog, amit már régen szeretnék tudni:
sokszor olvasom azt, hogy a boxer kicsi fordulaton nem húz.....ez számomra érthetetlen....valóban így van ez?
Mikor hozzám került sem volt már alap a kocsi és a legfőbb erőssége, ami mindenkinek feltűnik, hogy már 1500-ról is majdnem úgy húz, mint magas fordulaton.... havernak van egy 155 2.5 diesel és azzal jött, hogy a diesel nyomaték érzése milyen jó, és benzinesben nincs ilyen.... vittem egy kört... meglepődött... :-))
Szóval nekem épp ez tűnik az erősségének, hogy 1500-ról húz....
M-GEGE26-03-2005 22:19:53 // 2692
Én ilyenkor mindig azon filózok, hogy mi a jobb, mert ugyen, a rövid váltóval jobban gyorsul, de a váltogatás időveszteség. Bár ha valaki profi, akkor az más tészta, de ahogy én emléxem az mindig előny volt, hogy 2ben eltolom 100ig, közben az ellenfél visszaesik amikor ő vált...
Vmi olyan váltó kéne amiben gyorsabban lehet kapcsolni a 2est.
Végül mindegy, nem gyorsulásra építettem a kocsit.
Robesz726-03-2005 22:15:57 // 2691
nagyon sok 200 kg... egy 1000kg-os 100Le-s kocsinál 200 kg minusz kb + 20 Le-t jelent....ez rengeteg..... főleg úgy, hogy szintén boxer
granturismo26-03-2005 22:15:44 // 2690
Aha súlycsökkentés. A tuning legegyszerűbb és leghatásosabb módja:-)
Robesz726-03-2005 22:13:45 // 2689
mindez kiszedett hátsó üléssel, pótkerék és minden csomagtartóban lévő cucc nélkül, téli gumival történt...
Robesz726-03-2005 22:12:15 // 2688
nem olyan kemény.... de nem megy rosszul.... nagyon rövidek a fokozatok..... PL: 2-ben 7400-es fordulaton 85-nél tilt..... 5.-ben a vti honda gyorsulása 80-ról 120-ra (haverom vti tulaj szerint) 12 mp. Nekem is ennyi ezzel a váltóval...a másikkal 15-16 volt. 801-ról 140-re a honda 21 gyárilag, és nekem is pont 21...ezt a régivel nem mértem.... van még benne pár okosság, meg lesz is, de nem olyan kemény.... Pár napja mentem egy haverommal 156 2.0 szintén kicsit piszkált motorral, padon 182 Le volt legutóbb és 100 m-en kapott úgy másfél kocsit...
granturismo26-03-2005 22:09:47 // 2687
Robeszkám ilyen kérdéseket nekem ne tegyél fel, mert fogalam sincs.
Én biztosan nem megyek, de amúgy ha Pesten jársz nagyon szívesen találkozok veled, meg a Lackó barátoddal is.
Robesz726-03-2005 22:07:04 // 2686
figyu....én Pl hondásokkal megyek, így nem nagyon tartok tőle, hogy baj lesz, főleg, hogy a nagyrésze harcos típus...épp most lett egyik bronzérmes pécsen...:-))) nagyon rendesek, és biztosan mellénk állnak.. :-))))
legfeljebb mellénk csapódsz, ha mérges a hangulat...:-))) de szerintem nem lesz baj.....
amúgy külön lesz a két tábor? csak azért, mert szinte minden haverom hondás és most álljak külön tőlük, vagy maradhatok velük is szerinted???? mennyire lesz megosztott a társaság?
granturismo26-03-2005 22:06:48 // 2685
Na itt vannak a gyorsulók:-)))))
M-GEGE26-03-2005 22:06:41 // 2684
192Le-s celica? Robesz ilyen jól megy a géped? Bazz ha tuningról van szó akkor mostantól téged faggatlak!
Most milyen váltó van a gépedben?
HGyuri26-03-2005 22:04:23 // 2683
... és mi lett volna, ha egy 200 kilóval könnyebb 33-assal mész... ?
Robesz726-03-2005 22:04:09 // 2682
esztergom milyen messze van pesttől...oda is szeretnék menni, csak a pénz a legkevesebb...:-))) sokan lesznek ott???
granturismo26-03-2005 22:03:11 // 2681
Alfa-Honda?
Hát nem tudom nekem az Újpest-Ferencváros jut róla az eszembe:-)))
Lovasrendőrök is lesznek?.-)))
Komolyra fordítva lesz ott ha jól hallom vagy 200 kocsi. Van ennek értelme?
Robesz726-03-2005 22:01:03 // 2680
nem gondolod meg magad a talival kapcsolatban????
granturismo26-03-2005 22:00:01 // 2679
Jólvan azért demostrációs célzattal jöhet a könnyűzene is.
Csak ne trash metal legyen.
Meg ez a húnemjetazeszmebe de borzasztó:-)))
Robesz726-03-2005 21:57:29 // 2678
alfa-hondán ott lesz a honda, ott meghallagathatnád...hallom, hogy nem akarsz jönni???? nem helyes...:-)))
Robesz726-03-2005 21:54:19 // 2677
háátt....nem épp olyan zenére van kitalálva a rendszer, de biztosan nem lenne azért rossz,,,,én olat fogok összehozni magamnak, amin jobb lesz a komoly zene...:-))) (nem mintha bármikor ilyet hallgatnék)
granturismo26-03-2005 21:49:36 // 2676
Nem hallgattam meg, de nagyon szimpi cucc volt benne. Siettem haza. Egyszer talán módom lesz meghallgatni, de csak finoman!
Én az orosz klasszikusokat szeretem, különösen Rachmaninovot. Biztos jó lett volna a Honda a Genesis erősítőből kiindulva. Egyszer talán az én hifim is készen lesz. Megvan minden cucc, kinn van a műhelyemben a szekrényben. Csak a kábelek vannak az autóban. Azokat tavaly szereltem be pont akkor mikor így szétkaptam belül mint most Te. Ajtópanelt kellene csinálni, zajszgetelni.. stb nincs erre időm. Viszont szeretem az ilyen dolgokat csinálgatni, elszőrözni vele.
granturismo26-03-2005 21:42:32 // 2675
Az a helyzet, hogy most van egy nagyobb projektem a cégnél. Otthon meg bevállaltam egy Velorex generált (nem tudom mondtan-e már, hogy az a másik "gyengém" az Alfák mellett. Ha ezek megleszenek akkor jön a boxi projekt. Lóvé együtt, most már csak idő kell. Azért most már az időjáráas nem akadály. Természetesen dokumentálva lesz fotókkal ahogy eddig is csak nem tettem még sok képet sehová. Majd az itteni oldalamra teszek fel.
Szépen rendbe kell tenni a sárkányt, mert nincs mit venni már helyette elfogytak az autók számomra. Talán a Subaru? Azt tudjátok, hogy az Andreas Zapatinas (aki a 45/46-ot tervezte) most a Subaru vezető formatervezője? Persze kell neki pár és mire elér ott valamit, mert a Subaru designban 0 szinten áll szerintem. A technikája viszont nem rossz.
Gyorsulás témához nem tudok hozzászólni. Azért örülök, hogy legyorsultál egy Hondást, de ha megvert volna sem lennél kicsit sem kisebb szememben.:-))
De én inkább próbálom kímélni a boximat ahogy csak tudom.
Robesz726-03-2005 21:31:24 // 2674
nincs benne semmi, egy MB Quart szett marad meg a régi zenéből mindössze....a többinek az ára ráment a motorra és a váltóra a nyáron...
A Hondát meghallgattad?
Robesz726-03-2005 21:30:05 // 2673
na mizu a váltóval? összejön belőle vmi? amúgy nagyon jó ez a rövid váltó, ami a tied helyére került..... olyan érzésem van így, mint mikor az 1.7 16V volt benne.
Van egy kis történetem...érdekes.
Pár hete szerda este gyorsulás volt és gondoltam, beszállok... pusztán viccből kezdésképpen mentem egy 1.8-as 192 lovas celica ellen és 95-nél bírt utólérni...nem hittem el...indulásnál kapott egy kocsit.... aztán rögtön utána 1.6 vti civic, ugyan ez a helyzet, 95-nél ért utól, majd pár gyengébb,. de ők már nem előztek meg....nem is ez a lényeg. (ja, mindkettő haverom)
Szóval a hondást egyfolytában ezzel bosszantották és volt egy olyan elszóllása, hogy jó időben 10m-en egy kocsit ver rám....rögtön fogadtunk is egy sörben..... egy másik haverom pedig arra fogadott, hogy én nyerek ( pedig ő sem hitte) ..... aztán mikor a legtöbben voltak gyorsuláson, rengeteg ember, kamerák stb. kitalálta hondás, hogy most játszuk le.....:-)))
NYERTEM 30 cm-rel... :-))))
No1 boxer
Paco26-03-2005 21:29:41 // 2672
No problem.... move to dev/null :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
508
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?