Forum >> Alfasud-33
count M27-03-2005 17:34:41 // 2771
Nem tudom hogy megy-e minden henger... csak gyanítom hogy igen, mert ha magam elé képzelem a boxermotort, szerintem nagyon-nagyon kéne rángatóznia, ha egy henger nem menne... de nem vagyok benne biztos! :)
Akkor Szamosiékkal megnézetem a gyújtást is... Köszi!
r.cM
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 17:34:23 // 2770
Alapjáraton nagyon erős fémes katt-katt-katt, de annyira, hogy remeg a motor? Főtengelycsapágy?
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 17:32:22 // 2769
Behúz, azaz be tudom kapcsolni, épp az a gond, hogy kikapcsolt állapotban sistereg.
Azóta egyébként már történt előrelépés: leszedtük a kardánt, és néha! még mindig súrol valami, úgyhogy nem tuti, hogy az volt.
count M27-03-2005 17:31:36 // 2768
Hú, ezek jónak tűnek. Felpörögni felpörög, de lődöz becsülettel. Kevés benzin van benne, szóval akkor jó benya+motortisztító, aztán intenzív környezetszennyezés. :)
Gyertyákat és gyújtáselosztót még sose piszkáltam, de óvatosan megpróbálok legalább rájuk nézni. :)
Nagyon köszönöm a tippeket!
r.cM
pb_27-03-2005 17:04:36 // 2767
Nem lehet, hogy a vezetékét elnyírta a kardán? Adj rá direktbe 12v-t, ha úgy sem húz be, akkor a váltóban van a bibi. A kapcsolóhoz elég csak a váltó végét leszedni. +bontod a kardánt, kiszeded a 2 8-as csavart a váltóból(felfüggesztéséből), olajemelőt beraksz álá, +emeled, hogy ki tudd szedni a középső, motortartó csavart, után lenegeded az egészet, és kiszeded körbe-körbe a 8-as v. 6-os csavarokat.
HGyuri27-03-2005 12:25:11 // 2766
húú, ez elég rosszul hangzik...
Biztosan megy minden henger? Gyújtás nem hagy ki? Rossz gyújtásszög nem okozhatja? Én megkérdeznék egy autóvillamos embert is..
Ádidigagának volt hasonló problémája nemrég, de neki karbis boxere van.
Inner Circle27-03-2005 12:14:50 // 2765
És mennyire pörög föl üresben? Ha nem megy fel egy villanásnyi idő alatt 6000-ig, hanem köpköd vagy akadozik, akkor SZVSZ álló helyzetben (olyan helyen ahol senkit nem zavar a füst :-) ) túráztasd. Hadd pörögjön mondjuk egy percig 2000-en, aztán 3000-en és így tovább... egészen ameddig nem pörög fel szépen és lődözés nélkül. Ha van egy kis időd, pucold meg a gyertyákat is, és persze sosem árt a gyújtáselosztó fedelének lepattintása és ha az érintkező felületek oxidáltak, kicsit drótkefézd meg őket!
Ja és milyen benya van benne? Ha csak pár liter lötyög az alján, akkor töltsd tele valami kulturálttal (ez egyszer lehet a MOL extradrága benyája), hadd keveredjen fel. Ha injektoros, akkor az injektortisztító adalék se fog ártani.
És ha mindez nem hozott eredményt, akkor letagadom hogy én mondtam, hibáztass valaki mást :-)
count M27-03-2005 11:04:29 // 2764
De, ezt a tippet adták nekem is... de egyenlőre nem lehet, mert ennél jobban nem megy. :)
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 10:58:50 // 2763
Nehogy egy barbárnak gondolj, de ilyenkor nem azt szokták mondani, hogy meg kell űzni?
NEM VAGYOK SZAKÉRTŐ :))
count M27-03-2005 10:50:27 // 2762
Szakértők, volna egy pár kérdésem. Négy hónap után végre visszakaptam a kocsimat, de motor (1.4 boxi) teljesen kikészült a hosszú álldogálásban. Egyszerűen nincs benne kraft, autópályán a max 95km/h, 3000-es fordulaton, 5-ösben... :/ Ja, emellé füstől mint állat, és elég morgós hangja van, a kipuff meg lődöz. Alapjárat amúgy teljesen ok, a vízfok is - az eddigieknek megfelelően - szépen beáll 80-85-re.
Tehát megy Szamosiékhoz, de meg tudnátok nekem mondani, hogy kb. mik lehetnek cserések emiatt? Olajat-olajszűrőt gondolom, de más? Köszi!
r.cM
Scott27-03-2005 10:43:06 // 2761
Na látod, ezzel kellett volna kezdeni.
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 10:35:51 // 2760
Az más kérdés, hogy nem a srác vezetett, hanem asszonka.
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 10:34:53 // 2759
Megesnek néha az ilyen dolgok. Én tegnap egy Astra Opc-t nyomtam le, amivel a srác rallyra jár pályabejárásra. És erőből, nem pedig reflexből.
Scott27-03-2005 10:27:10 // 2758
Robesz ! Távol álljon tőlem a hitetlenkedés, de számomra elég tréfásan hangzanak ezek a szavk, hogy 180-200 lovas autókat nyomsz le egy 1.6-os boxer 146-al. Ott akkor vagy nagyon kezdő vezetők lehettek az ellenfelek, vagy áprilisi trépa az egész :)) . Én jobban hiszek a szememnek, mint a leírt szavaknak. Szeretném ezen mutatványokat élőben is látni, hogy megnyugodjak, ilyen is lehetséges. Mondjuk Kaposújlak szerintem megfelelő erre a célra . Ok ? :))
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 10:17:41 // 2757
És azt meg tudja mondani vki, hogy a 4*4 tengelykapcsolom miért ad ki ilyen hangot: sssssssssssssssssssssss Magyarul mi a nyavaja ér mihez benne?
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 10:15:50 // 2756
33-ast. :/
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 10:12:09 // 2755
Reggelt! Próbáltatok már felborítani 33? Naggyon durva! Szerelőnek foglalt volt az aknája, de a kocsit muszály volt megcsinálni időre. Mondta, hogy nem gond, fellökjük. Aha :)) Boxer motor-alacsony építés.... . Öten voltunk, egyik sem hurka-gyurka, de a sportszelet majdnem bement, a kocsinak meg esze ágában sem volt dőlni. Ja, és kb olyan nehéz mint egy Lada, azt meg egyszerübb fellökni, mint aknára állni vele. :))
Scott27-03-2005 10:10:05 // 2754
Andorka , szégyeld magad !! Hogy lehet ilyet mondani : "..kommersz alfa33-as.." ?? Egy 33-as nem kommersz ! :))))
HGyuri27-03-2005 10:09:56 // 2753
mi van a haveroddal?
Robesz727-03-2005 03:12:39 // 2752
Na most értem haza....
pb_27-03-2005 00:51:07 // 2751
1x nekem is sikerült összeakadnom 1 vectraval, hazafelé tartottam a haveromtól, amikor rákanyarodtam a pályára +előzött 1 ilyen gépjármű, mondom +lesem 1 kicsit közelebbről. Sikerült elég gyorsan utolérnem, azt látom a gyerek elkezdi még jobban tolni, nekem se kellett több ragadtam rá, mint légy a légypapírra, gondoltam nem előzöm + csak úgy megyek mögötte. Aztán látom, hogy ő is ott megy le a pályáról, ahol nekem is kell, mondom +nézzük kanyarban mit tud ez a csoda. A látvány magáért beszélt nem tudott +lépni, sőt lassítanom kellett, ne, hogy lelökjem az útról. Ez annyira +viselhette szegénykémet, hogy mikor beértünk lakott területre, akkor is nyomta tovább, minden esetre én jól szőrakoztam.
granturismo27-03-2005 00:36:47 // 2750
Na tényleg dőlök. Mert már csak hülyeséget írok. Tehát a váltó rövidebb.
granturismo27-03-2005 00:19:54 // 2749
Paco
Persze hülyeséget kérdeztem. Csak a főtengelyen mérhetik. Bár nem lenne egy hülyeség ha minden sebességi fokozatban felvennék egy boxer és egy soros motor görbéjét is mert akkor lehetne igazán látni a kettő között e különbséget.
Robesz
Akkor az valszeg újabb váltó lesz 10/43-as difivel. Tehát az egy "hosszabb" váltó. Az enyém amit tőled vettem az egy 11/45-ös difijű váltó.
Egy gyors számítás 185/60R14 gumival a te váltódnál 3000 fordulaton 5.ben 88.96-al megy az autó az én difimmel 93.46-al. Tehát a Te váltód rövidebb.
Ezért megy jobban. A fokozatok áttétele azonos, csak a difi tér el tehát ez a különbség minden sebességi fokozatban megvan.
pb_27-03-2005 00:06:42 // 2748
Az könnyen, majd a visszaalakítás lesz nehéz. Egyébként, hogy sikerült?
Robesz726-03-2005 23:56:06 // 2747
Nekem is mennem kell, mert épp most hívtak, hogy egyik haverom karambolozott és a tűzoltók vágták ki a kocsiból......
Üdv mindenkinek...megyek a kórházba...
Jó éjt.....
Inner Circle26-03-2005 23:55:46 // 2746
Na, egyszer egy kopasz fickó egy piros Calibrával "kergetett" végig a Budafoki úton, akkor még a P4-gyel voltam, újra és újra bepróbálkozott, sosem hitte el hogy ezúttal is úgy megverem, mint szódás a lovát. Elképesztően szorgalmas gyerek volt, ugyan minden közös rajtolásnál annyira lemaradt hogy már nekem volt kínos, de mégis mindig mikor beálltam 70-re, ő megelőzött 110-zel, vagy mellémállt a lámpás gyorsulásnál, vagy valahogy megoldotta hogy legyen még egy menet. Soha az életben nem láttam még egy ilyen mazochista krapekot. Kábé olyan volt, mint Bugsey az "És megint dühbe jövünk"-ben, amikor húszadszorra is odamegy Bud Spencerhez, húszadszorra is kap egy akkora frászt hogy a fal (vagy Terence Hill) adja a másikat, húszadszorra is a fejéhez vágják hogy "Bunkó vagy, Bugsey!", de aztán odamegy huszonegyedszerre is. A fene se tudja, mit élvezett ezen, lehet hogy látens szado-mazo rajongó volt és így akarta felhívni magára a figyelmet, de tuti direkt csinálta, mert a végén az Okt. 23-ika út és a Budafoki kereszteződésénél egy életveszélyes előzés után megint előre került és direkt kiállt a jobboldali, később megszűnő kanyarodósávba - amit ugye nem tett volna, ha szépen tovább akar menni egyenesen. Gondoltam, most elmegy jobbra, és beálltam a balos, megmaradó, továbbmenő sávba. Nagyot tévedtem mert megint megpróbált bejönni elém, de semmi vész, mert több mint egy autót kapott tőlem azon a kb. 100 méteren, így kényelmesen befért mögém, még csak fékeznie sem kellett. Itt azonban végképp eldurrant az agya, öt centire jött mögöttem, én meg el akartam fordulni balra a Karinthyn és sejtettem hogy ebből baj lesz, úgyhogy jó előre kitettem az indexet BALRA és lehúzódtam JOBBRA - nyertem, mert egész a kereszteződésig lihegett a nyakamban, még véletlenül sem előzött aztán óriási dudaszóval megelőzött a kereszteződésben - ha elkezdek kanyarodni, egyszerűen nekem jött volna a kis kamikadze. És valószínűleg még ő lett volna felháborodva. Persze, gondolom valami gyerekkori ágybavizeléses probléma lehetett a vezetői pszichózisa mögött, és az ilyen kisebbségi komplexusnak nem tesz jót, ha még egy viszonylag rövid útszakaszon is megszámlálhatatlanul sokszor elverik, mint a kétfenekű dobot. Mindezt értem, de akkor minek próbálkozik?...
HGyuri26-03-2005 23:50:02 // 2745
srácok, én is lelépek, jóéjt! Holnap kell az energia autóbelsőt takarítani ;-)
pb_26-03-2005 23:42:31 // 2744
Látom az esti műszak dolgozik, nagyon helyes!
Robesz726-03-2005 23:37:02 // 2743
1.4 boxié 146-os 96-os é
granturismo26-03-2005 23:31:03 // 2742
De, de bizony előfordulhat. Milyen váltó is van most neked benne?
Robesz726-03-2005 23:11:18 // 2741
Az a Bravo a képen épp olyan és nagyon jól megy....vaéóban meglepő...
granturismo26-03-2005 23:09:45 // 2740
Én próbáltam annak idején 1.4, 1.6 TS 145 Alfákat 99-ben. Nekem nem jött be. Azon sem lehetett érezni azt a teljesítményt ami papíron szerepelt szerintem. Egy 1.6 boxi és egy 1.4TS (teljesítményben ez a párosítás) közül egyszerűen számomra nincs kérdés. És akkor még egyéb szempontosket nem is néztünk (a racionálisakat most ne nézzük autóban az nálam nem játszik)
Pld a Fiat Bravo 1.2 16V az szerintem az olaszok valaha készült egyik legjobb motorja. Szerinetm jobban sikerült mint ezek TS-ek. Pedig nincs is benne variátor. Na azon meg attól reccsen le az ember álla, hogy ez 1.2-es motor??? és 82Ló?? Persze azt is a Stiloban próbálva már csalódás volt.
Robesz726-03-2005 23:09:30 // 2739
Jó éjszakát, ha itthagysz minket!
Paco26-03-2005 23:06:49 // 2738
No, nekem fellőtték a pizsit, még így is ágyba kell erőszakolnom a nevelt (inkább neveletlen) fiam :)
Paco26-03-2005 23:01:42 // 2736
Nem. A főtengelyen mérik. Szerinted másképp hogy lehetne a modern dízeleknek 3-400Nm nyomatékuk?
Robesz726-03-2005 23:01:29 // 2735
ezek szerint előfordulhat, hogy nekem most más lenne a nyomaték értéke?
granturismo26-03-2005 23:00:28 // 2734
A görbe az más, de én a csúcsnyomatékot írtam.
A görbét azt úgy veszik föl, hogy a keréken mérik a nyomatékot ugye? Tehát a váltó benne van a mérésben.
M-GEGE26-03-2005 22:59:11 // 2733
És az 1.4 TS 145, 105Le, az milyen? Arról nem tudtok vmit?
Paco26-03-2005 22:58:27 // 2732
Itt jön elő, amit az okosok mondanak. Sokat jelent egy jó váltó.
granturismo26-03-2005 22:57:19 // 2731
A focus 1.6 tényleg jól megy még az 1.4 is jó szedi a lábát. A Octavia 1.6 a focus 1.4 nyonmába se ér. Pláne hogy a focus alatt még futómű is van.
De a negatív meglepetés csúcs a Chevrolet Lacetti az 1.6 (papíron 109 LE-s) motorral. Én érzésre olyan 70 lóra tippeltem volna. Tényleg az 1.4-es 145-ös boxi is egy vadászbombázó hozzá képest.
Robesz726-03-2005 22:55:32 // 2730
akkor valóban nem egy erőgép...
Paco26-03-2005 22:54:37 // 2729
Bár még így is lehetne nyammogni rajta. Mondjuk egy boxer6/sor6 nyomatékgörbe összehasonlítás :)
Paco26-03-2005 22:53:47 // 2728
Tudom. De olyan jó kötözködni :-P
Paco26-03-2005 22:53:22 // 2727
Gondolj bele: nekem az 1.7 8V 33 után a 2.0TS 8V 155 gyengének tünt és amikor összecsuktam akkor V6-ot vettem.....
Az 1.6 156 vagy 50-100 kilóval nehezebb a 155-nél és 25 lóval gyengébb.....
granturismo26-03-2005 22:53:12 // 2726
" a boxermotor csúcsnyomatéka kisebb mint egy benzinesé az ténykérdés"
:-)))
Asszem elmegyek lefeküdni:-)))
Soros motorra gondoltam természetesen.:-)
M-GEGE26-03-2005 22:52:46 // 2725
Én pont ma mentem a fater 1.6os focus-ával, kellemes meglepetés volt, rosszabbra emlékeztem, mondjuk az kb egy százassal könnyebb.
Csak kicsit szédültem a magasságtól :-D
Robesz726-03-2005 22:50:57 // 2724
olyannal még nem mentem....nagyon gyenge??
Paco26-03-2005 22:49:44 // 2723
Egyszer próbálj ki egy 1.6 156-ot :)))
M-GEGE26-03-2005 22:49:35 // 2722
Ja néztem én is ezeket a crx-eket, hogy mégis melyik lehet ellenfél. A régi fajta 760kg. Hmm... Ez 150Le-s motorral... Esélytelen vagyok ellene. Talán a 130Le-st meg lehetne fogni. Talán.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
380
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?