Forum >> Alfasud-33
Stee14628-03-2005 16:18:10 // 2821
Legalább tutira rendben lesz.
Scott28-03-2005 16:15:15 // 2820
Úgy néz ki sajnos Kaposújlakra sem lesz kész. Sok meló van még vele :((
Stee14628-03-2005 16:12:33 // 2819
Köszi ez jó ötlet! Remélem megoldódik.
Ha kicsit több gyakorlatiassággal lennék megálldva akkor talán nekem is eszembe jutott volna. :))))))))))))
A te géped kész lesz esztergomra? Szivesen megnézném. Tavaly a rába-ringen láttam már, de akkor eléggé félre eső helyen pihent...
Scott28-03-2005 15:46:41 // 2818
Stee ! Fogsz egy WD40-t és alaposan befújod a zárat. Valószínüleg tiszta retek a zár .
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-03-2005 15:26:31 // 2817
"az első méterek" Episode 2
mint azt a telefonban tisztáztuk,végre lekerült róla az a r..hadt elektromos AC.
Már az indítás is más volt, elmaradt kulcsfordításra az az idegőrlő zakatolás,viszont hosszasabb indítózás kell.
(az elektro-cucc mire elaludtak a viszajelző lámpák fel is töltötte a karbit,ezentúl viszont csak önindítózásra rakja tele)
beindul,hidegen is veszi a gázt,egészen másként (finomabban) jár,mint a beavatkozás előtt.
kupplungot majdnem áttaposom a padlón ,olyan könnyű.
elindulni alig tudok,annyira más helyen fog.
a váltó is precízebben jár.
vidéki kisváros szélén vagyunk ,gyakorlatilag városi forgalom nélkül
elérjük az országúti részt.
A kormány könnyebb ,bár - lehet hogy csak megszoktam a két kézzel markolását - kicsit indirekt nekem.
szar köd van,meg szar út,80-90 körül szépen muzsikál,
késlekedés nélkül gyorsít,érdekelt
volna mit tud felette,de nem volt rá lehetőség.
aztán egyszer csak mintha megrángatna...
(1-2 falut jöttünk)
-á,csak rossz volt az út!
de mégis!
lassítok,le akar állni a motor,sőt le is áll!
eddig tartott a benzinpumpa-hajtás?
beindítom: nehezen,de indul és zakatolva veszi a fordulatot
aztán feltűnik a motortérből jövő csettegés!
aha!
a trafónál középről a modulhoz menő drótokra húz át.
aztán meglett,miért: a főkábel pipájában szárig felcsúszott a kábel és egy idő után már volt kisebb ellenállású útvonal is.
visszadug és megy!
beértünk a városba
kupplungozást még szokni kell.
városi szarakodásnál néha-néha azért mintha előfordulna,hogy
kis késlekedéssel gyorsít.nem tom...
(ezen azóta gondolkodtam és arra jutottam ,hogy valószínűleg mostmár a karbik beállításának is eljött az ideje és jelentőssége.
eddig lesz..tam,úgyis az lett volna,hogy nem gyári pumpa,ki tudja milyen a motor belül,azért nem lehet beállítani.
Ezért meg kár lett volna felmenni Pestre.
Viszont elvileg most a bele rendben.
Azért még mérek egy kompressziót a héten ,meg az előgyújtást is megnézetem,ha ezek stimmelnek,akkor elgondolkodom egy karbi-adjusztáción)
folyt. köv.
KisP28-03-2005 13:38:18 // 2816
Szia!
Macerálok én a sport versionnal,csak azt mondd meg,hogy megéri-e:)
Miben fog javulni az autó?
bb1828-03-2005 13:32:29 // 2815
szia! a jelenség leginkább az, hogy gyenge a amotor meg sokat eszik koszos szürővel. azt szoktam mondani hogy a szüröcsere a legalapvetőbb tuning mert amig koszos addig semmi se az igazi. ha nem akarsz nagy csodát nyugogtan maradj a papirnál mert egyébkén sok a macera a sport versionnal.
Stee14628-03-2005 13:30:05 // 2814
Hali All!
Lenne egy apró kérdésem. A 33-asomban baromi nehezen csukódik a csomagtartó tető. Jópárszor oda kell csapni mire bekattan. A bovden látszólag nem akad ki, azzal minden ok. Beszéltem az előző tulajjal, nála is jelentkezett a hiba. Tud valaki esetleg egy gyorsjavítási tippet?
thx.
KisP28-03-2005 12:52:32 // 2813
Van egy durva sztorim.(legalábbis nekem az volt)
Péntek este egyik haverommal kimentem gyorsulásra.(szegeden)Elvoltunk egy darabig,érdekes autók voltak volt egy többek között egy piros suzuki amin csak annyi optikai tuning volt hogy volt rajta egy ferrari matrica(ezt nem kellett volna rá sztem) és gyorsult egy másik suziki ellen ami tök csicsa volt mintha a NFS underground játékból lépett volna ki.Persze a piros rendre lealázta,biztos nem a gyári moci volt benne.Ezeken kivül szinte csak bömösök voltak,furcsáltam is hogy csak nekik van képük ki állni,úgy tünik ők szeretik gyilkolni a gépet.Na aztán hazafelé gondoltunk egyet menjünk ki az alfávál az algyői útra,mert csattog egy tőke,azt húzassuk ki hátha elmúlik,ilyen tanácsot is kaptam.Kimegyünk,persze csak 90nel hogy megnézni hogy van-e rendőr majd a körforgalomnál vissza azt csapatjuk 6ezerig,ez volt a terv,csakhogy odafelé egy kicsike őz:) kiugrott az autóm elé meg egy másik autó elé ami a külső sávba ment, padlófék de úgy hogy még a vádlim is belefájdult,tudni kell hogy kopott a fékbetét + tárcsa, őz meg persze az én autóm előtt állt meg és próbált visszaszaladni de tett egy lépést vissza utána hirtelen továbbszaladt amerre menni akart,ezt volt az én szerencsém meg az őzé mert ha visszaszalad akkor telibekapom középen,ami nekem is fájt volna meg neki is.Hirtelen akkora sokkot kaptam:) hogy elmentem a körförgalomig 50nel utána haza 50-nel,haverom úgyszintén csak bámult előre.Ez kb. este 11kor volt,nem volt semmi forgalom.Szal ez nekem legalább is kemény volt.De gondolom bármelyikötök tud ilyen sztorikat mesélni.
KisP28-03-2005 12:38:41 // 2812
Érdekes ilyen hasonló már velem is volt.Mikor reggelente megyek dolgozni,beindiítom kicsit fölpörög utána lemegy alapjáratra,kicsit ingázik.eddig oké. utána kiállok a parkolóból,néha volt olyanom hogy hirtelen kuplungoltam és olyan közepes gázzal akartam indulni,de indulás helyett inkább fulladozott és a fordulatszám meg leesett 1000 alá, kuplung ki és újra az egész és megy de elég gyatrán kb. 2000-es fordulatig utána mintha seggberúgták volna. Mitől van ez,azt én se tudom,talán még hideg a motor.
KisP28-03-2005 12:31:10 // 2811
Lehet, hogy légszűrőt cserélnem kéne,elég koszos.Megtudná vki mondani,hogy mik a következményei egy rossz légszűrőnek? nem pörög a motor?nem megy?fullad? stb.stb.stb
Ja és nagyon agyalok egy sportlégszűrő betéten,tudom,már ezerszer megtárgyaltuk, de megéri-e? vagy inkább maradjak a papírnál?
KisP28-03-2005 12:24:54 // 2810
Látom szegedi vagy!:)
Igen én is láttam ma reggel 145ös sötétzöld, pont a régi hídon ment át szeged felé!Egy csajszi vezette, össze is néztünk egy kicsit:D
Meg integetem egy piros 145-ös vagy 146-osnak Bordány felé vezető úton,szal ma sok alfással találkoztam reggel:)
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-03-2005 12:04:36 // 2809
naakkor...
indul a szerelés-saga, öveket bekötni ,hosszú lesz és
helyenként rázós! :-)
előrebocsátom: a topik szelleméhez képest szokatlanul elfogulatlan
leszek.
40 km-t mentem a kocsival,nem próbáltam minden szitut és
nem szeretnék abba a hibába esni, hogy :
sokat nélkülöztem+sokba került= biztos jó is.
inkább a pesszimista megközelítés jácc,aztán jöhetnek a kellemes csalódások! :-)
tények: a megbeszélteken kívül még kellett +25k anyag,részben "további filléres alkatrészek" illetve ugye az olajok+a szűrő.
Váltómból orrán-száján folyt,úgyhogy azt is betömítették/feltöltötték.
a futóműben gömbfej - csere volt.
A kupplung-cseréhez még a szett is kevés volt: a kiemelővilla is kukás volt.
Volt még +12k munkadíj a fenti plusszokért,aki figyelt korábban
összeadhatja,hogy mennyi is az annyi? :-(
folyt.köv. az " első méterek" c.epizóddal
Zoli28-03-2005 11:15:14 // 2808
Köszönöm az infot!!!!!!! Úgy nézki hogy nekem is ez a baj!
2000-es fordulat alatt akármelyik fokozatban (lehet 1-es is) úgy gyorsul mintha csak 3 henger menne.... fölötte meg minden rendben....
Alapjáraton meg hirtelen gázadásra(lepadlózásra) csak fullllad egyet!!
Mégegyszer köszönöm az infot!
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-03-2005 10:57:38 // 2807
pb_
mingyá' írom!
IC (egyúttal előtezes a fentiből)
csak azért,mert a bal gömbfejet ki kellett cserélni.
a félrehúzás jelentősen csökkent,de nem szűnt meg.
alászedésnél is hallom a diszkrét ropogást,úgyhogy
toronycsapágy- IS!
de ezt majd májusban leghamarabb!
durva a vezérmű-sztori, pláne az ön-görgő :-)
nekem is a most vásárolt alaktrészek közül az egyik gyári
Breda görgő szárán az öntvény be volt repedve.
Szó nélkül kicserélték,meg kézről kézre adták ,hogy :
jé,de érdekes!
hát igen:
így is 2x kellett fordulni,de mi van,ha felrakom és bekrepál.
a lakk alatt nem lehetett elsőre észrevenni a repedést :-(
HGyuri28-03-2005 10:39:31 // 2806
ne is idegesíts, holnap lesznek az enyémen szíj, görgő cserék...
Inner Circle28-03-2005 10:36:33 // 2805
Ja és nem tudom, hány fokkal ment el a vezérlésem, lényeg hogy borult a motor :-( A sztori előzménye, hogy mikor DCS-ék vezérműszíjat cseréltek görgőkkel, akkor röhögve telefonáltak hogy menjek és nézzem meg, mert ilyet még nem láttam. Hát az tuti: BAKELITBŐL voltak házilag legyártva a görgők!!! Valaki nem akarta kifizetni a gyári alkatrészt, és frankón gyártott hozzá görgőket! A motor pedig ment... nade azért gyárit tettünk fel.
Egy-két nap múlva furcsa hangok, megyek vissza, kiderült hogy a gyári csomagolású vadiúj görgők egyike máris megszorult!!! A bakelitnek meg semmi baja nem volt... OK, ezt kicserélték és elnézést kértek, hogy ilyet még soha az életben nem láttak, ez biztosan csak egy eset az ezerből. Hosszú ideig nem is volt gond, aztán jött a vezérlés-odébbhopp. Úgyhogy a munkájukkal aligha volt baj (az sokkal hamarabb kijött volna), de lehet hogy abból a görgő-szállítmányból több is gyanús volt?
Egyébként DCS egyszer felhívott azzal is, hogy az elmúlt napokban már két Alfában is elszakadt a frissen feltett gyári vezérműszíj (a következmények elképzelhetőek), és az enyémben is ugyanolyan gyári van, szóval nem ártana egy megelőző csere. Gyári gyújtógyertyákból is volt már használhatatlan szállítmány. Szóval sajnos a gyári alkatrész sem garancia arra, hogy nem b.ssza szét a motordat :-(
Inner Circle28-03-2005 10:28:43 // 2804
ÁG: Ja, emlékszem, de már akkor rá kellett jönnöm hogy hülye vagyok a kérdéshez... Azóta kicsit kotorásztam a környékén, ettől mondjuk nem lettem kevésbé hülye, de legalább valamennyire előttem van, hogy hogyan néz ki. A fene tudja, akár lehet gömbfej is...
HGyuri28-03-2005 09:40:23 // 2803
Jó reggelt!
Ma reggel félálomban sétálok a kutyával, és hátulról egy jó kis motorhangra lettem figyelme. Még gondoltam is magaban, hogy na ez biztos nem egy tuningkipuff hangja, hanem eredetileg szól ilyen szépen valami, megfordultam, és mit látok? EGy 145 1,6 boxer :-) (sötétzöld HWZ-913)
pb_28-03-2005 00:10:08 // 2802
Tökéletes.
M-GEGE27-03-2005 23:57:02 // 2801
Ilyenkor kiderül kinek min jár az agya :-)
Szilárd27-03-2005 23:48:23 // 2800
Látom jól elvagytok:))))
count M27-03-2005 23:45:58 // 2799
Hüjeeeeeeeeeeeeee. :DDDDDDDDDD
Inner Circle27-03-2005 23:40:11 // 2798
"Nem volt kivéve szerencsére (akkora ütést nem kapott, hogy a nyúlványokkal különösebben bűvészkedni kellett volna), úgyhogy azt fogom csinálni amit IC mond. ;)"
Szerintem ez elmenne egy erotikus filmbe is, némi szado-mazo beütéssel. Nem volt kivéve, nyúlványokkal bűvészkedünk, nagy ütést kapott és azt csinálod amit IC mond... :DDDDDD
ÁdidiGaga (il hempescattore)27-03-2005 23:11:52 // 2797
pb_
reggel válaszolok, jó?
count M27-03-2005 22:57:17 // 2796
Nem volt kivéve szerencsére (akkora ütést nem kapott, hogy a nyúlványokkal különösebben bűvészkedni kellett volna), úgyhogy azt fogom csinálni amit IC mond. ;)
r.cM
count M27-03-2005 22:56:02 // 2795
Jaaaa! Túlpörögtem vagy túlpörögtem? :)
Mindenesetre köszönöm a kimerítő tájékoztatást, szükségem van most nagyon a megerősítésre, no meg az információra. :)
Injektoros és 8 szelepes egyébként ('95-ös évjárat).
r.cM
pb_27-03-2005 22:55:17 // 2794
Mesélj, minden szép, minden jó?
pb_27-03-2005 22:53:33 // 2793
Ha állás alatt nem volt kivéve a blokk komoly baj nem lehet, azt kell csinálni amt IC mond. Ha ki volt véve, át kell nézni az összes csatit, gyújtást, mindent.
Inner Circle27-03-2005 22:28:01 // 2792
Hé, hé, hé! Hátramenet!!! Visszakapcsolás, nem is úgy van, szavazatok újraszámlálása!!! :-) Elhanyagolhatóan kicsi az esélye, hogy komoly baja lett a motorodnak (mitől lett volna???). Ha nem megy egy henger, az azt jelenti hogy éppen nem működik, nem azt hogy mechanikailag meghibásodott.
Ennek ugye két klasszikus oka lehet, vagy villany nincs benne, vagy benya (vagy a kettő rossz fázisban érkezik, de ez elég valószínűtlen akkor, ha a többi rendben megy). A villanyt hozza meg a gyertya-, elosztó- és gyertyakábel-pucolás, a benyát meg ugye fel kell önteni sok-sok friss és jó minőségűvel, bele az injektorpucolót. Durvább esetben le lehet venni az injektort (injektoros egyáltalán?) és beáztatni direktbe', de erre nem nagyon szokott szükség lenni! Egyébként egy-egy rossz tankoláskor is kaphatsz "kengurubenzint", amitől aztán ugrál az autó, ez bármelyik kútnál előfordulhat (láttam már 156V6-ot kifeküdni Shell benzintől, attól a kúttól ahol a tulaj évek óta problémamentesen tankolt). Ekkor a más benzin rátöltés, injektortisztító beöntés és pörgetés segít.
Ne készülj nagyjavításra, szinte biztos hogy csak egy kis pucolás kell!
count M27-03-2005 22:10:49 // 2791
Ajjaj IC mester, rámhoztad most a frászt, ugye tudod? :)
Remélem azért nincs ilyen komoly gond, és tényleg csak a hosszú álldogálás tette be - időlegesen - a kaput... Azt hiszem, azért ezt a gyertyakábel-lerángatást kihagyom. :)
De ha, neadjisten, mégis elszállt az egyik henger valamilyen módon (tényleg, konkrétan mi történhet vele?), akkor kb. mire számíthatok? Pénzben, időben, ősz hajszálakban?
r.cM
ÁdidiGaga (il hempescattore)27-03-2005 21:56:06 // 2790
Zoli
alapjáraton nem ment mindegyik,
nagyobb fordulaton már inkább úgy tűnt,mintha rendben lenne.
városban idegesítően rángatott,a láb begörcsölt a pumplásától,
durrogott az elégetlen berzin miatt :-(
na persze fordulaton (országúton) sem volt leányálom,csak relatíve tűrhető
Zoli27-03-2005 21:33:42 // 2789
Hi! Milyen jelenség volt ez a vezérlés téma pontosan? Állandóan nem ment egy henger vagy csak néha?
ÁdidiGaga (il hempescattore)27-03-2005 21:15:43 // 2788
IC
Nincs neki ideje ijedezni , már elporzott a 155-tel ! :-)
2 fog elég volt a kattogáshoz ?
nekem volt egy időszak,amikor minden baja volt az autónak, nem akart minden henger menni meg eldobálta az előgyújtást.
megdöbbenve állapítottam meg, hogy egy ún. "autószerelő" a jobboldali vezérlést nem jól tette vissza,legalábbis a tárcsa jelzése
a lendkereket beállítva nem pont felül volt.
utána beállíttattam és érdekes módon nem szarakodott a gyújtással.
ja,emlékszel a múltkor agyalgattunk az éles kanyar után félrehúzó futóművemről és a gömbfejet kizártuk?
Inner Circle27-03-2005 21:06:10 // 2787
Annyira nem rángat vészesen, ha egy henger nem megy (hiszen attól még mozog a dugattyú, csak nem termel energiát). Szinte csak akkor lehet észrevenni, hogy ez volt a baj, ha mégis elindul és hirtelen hátbavág az autó :-) Meg persze ha lehúzod járó motornál a gyertyakábelt, de ez a boxernél elég körülményes (nekem a 16V-nél rémálom a vezérműtengelyek között oldalt kotorászni, lehet hogy a 8V-nél nem olyan veszélyes).
Inner Circle27-03-2005 21:03:44 // 2786
Amennyire emlékszem, ez volt az egyetlen eset, hogy a boxer otthagyott az út szélén. Egy haveromnak viszont Micu Galantja volt, és akkor ugrott el a vezérlés, amikor 20-szal gurult a parkolóban helyet keresve (és amúgyse egy hajtós gyerek). Szóval ez bárhol előfordulhat :-(
Inner Circle27-03-2005 21:02:27 // 2785
Permi, nem akarlak ijesztgetni, de ez a kattogás tényleg lehet az elugrott vezérlés! Nekem egyszer autópályán hopp, elkezdett iszonyatosan kattogni, de mintha szögeket kevertek volna a benzinbe. Járt a motor, de nyilván nem erőltettem. Hazavontat, szétszed... két foggal elugrott a vezérlés, a szelepek újhullámosan át lettek alakítva :-(
ÁdidiGaga (il hempescattore)27-03-2005 20:59:43 // 2784
jó estét, boxeristi!
na,ti aztán termeltetek,amíg én:
-gyaloggaloppot néztem ,aludtam,autóért mentem,autót hazahoztam,
olaszból hozott cuccokért mentem ,családot fuvaroztam,garázsban olasz cuccot szemlézgettem.... :-)
permanent
sajnálom,földim az eseted!
de látom,hamar kárpótoltad magad egy sorossal! :-)
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 19:53:46 // 2783
A rest kétszer fárad.
Tehát: Miután megálltam, úgy ötödszörre sikerült beindítani. Minden rendben, szépen működött, csak az a fránya kattogás.....
pb_27-03-2005 19:50:43 // 2782
Vezérlést nézted? Ha elugrik, akkor is tud kattogni, csattogni. Ha csak 1-2 foggal megy el akkor már előfordulhat, hogy nem akar beindulni, rángat erőtlen.
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 18:52:31 // 2781
De nekem kattog mint az állat. :((
Wickey27-03-2005 18:47:58 // 2780
Nekem dettó. Csak én 4000rpm-el toltam, a hosszú váltómmal ahhoz tartozik kábé 170.
Utána hazarángattam és ACt cseréltem :-)
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 18:31:10 // 2779
Ami késik nem múlik. :P
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 18:30:31 // 2778
Paco. Egyébként úgy történt, hogy toltam a pályán 5500-tel, majd egyszer csak lelassult 5000-re, és akárhogy nyomtam nem akart menni ekkor gondoltam baj van. Kinyomtam a kuplungot, és lefulladt. Egyszer ráengedtem, de szőrnyü hangja volt, úgyhogy nem erőltettem. Próbáltam beindítani (gurulás közben), de nem akart.
Wickey27-03-2005 18:23:46 // 2777
Haha. Annál azért remélem jobban fogsz harapni, mint jelenleg a ferkók, különben nem sokra fogod vinni :-)))
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 18:13:39 // 2776
Köszi, de ez már nem az én reszortom. Holnap vontatjuk, kedden szétkapják, és kész. De majd szét robbanok, mert ugrott a gyorsulas, amire egész télen készültünk, lehet hogy Egom is ugrott, meg Pestről elég sok mindent el kellett vón hozni. Na mindegy altatom a mezőnyt mint a Ferrari, utána harapok. :))
Paco27-03-2005 18:04:40 // 2775
Gyorsulni a fordulatszám emelésével mindenképp gyorsul :) A kérdés az hogy erősödik-e vagy sem. Ha erősödik akkor valszínű főtengely. Ha nem akkor lehet hogy csak dugattyúcsapszeg. Bár számodra édesmindegy, mindkét esetben szét kell szedni a motort. De pl nekem a vízpumpa kopogott. Meg kell hallgatnod a motort, hogy honnan jön a zaj. Egy ablaklehúzó fanyele tökéletes a célra, az egyik végét a füledhez teszed, a másikat a motor különböző részeire, és ahol a legerősebb a kopogás megnézed mi van ott.... :)
VinceP4 (Il capitano)27-03-2005 17:59:50 // 2774
Nem adtam "gázt", de az indításból kiindulva, szerintem gyorsul, de nem jutott eszembe ezt megfigyelni. De nekem gyanus, hogy nem elég gyors a kopogás....... Bár a két megfigyelés pont ellentmond egymásnak. :)) ja, nem is :((
Paco27-03-2005 17:53:37 // 2773
Ha finoman adsz egy ksi fordulatot akkor erősödik a katt-katt, vagy csak gyorsul?
M-GEGE27-03-2005 17:40:49 // 2772
akkor a hangja is más lenne.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
350
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?