Forum >> Alfasud-33
Scott12-07-2006 16:26:55 // 18671
Alulról le kell szedni a kereszttartót , úgy hozzáférsz.
pb_12-07-2006 16:26:15 // 18670
NMB csapágy, legalábbis amit tőled vettem abban ilyen van, nekem azt mondták, hogy ilyen csapágyat(NMB-t) kb 1,6k HUF-ért szereznek. B@assza +, ha tudtam volna, hogy mézz, +kértelek volna 1 kis szívességre.)))
Egyébként én a nemrég a gázrudazathoz vettem csapágyat, ha érdekel be tudom írni a számát. Na ott a gyári csapágyon nem volt semmi szám, azt méret alapján vettem.
Scott12-07-2006 16:25:15 // 18669
Ez a karter gáz visszavezető. Mind a négy hengerhez van visszavezetve egy-egy ilyen cső.
Bálint3312-07-2006 16:24:45 // 18668
Az a helyzet, hogy nem cserélni akarom az olajat, csak utántölteni. Abból nem lehet gond, ha különböző olajokat keverek? (mondjuk pontosan nem is tudom mi van most benne, de Zsomeo azt mondta, hogy az a penzoil kéne, szóval gondolom az lehet benne eredetileg is)
granturismo12-07-2006 16:19:42 // 18667
Ez a feltűnően olcsó Opel olaj ez egy nagy kamu szerintem. Lengyel gyártmány és nem tudom milyen jogon használják az Opel jelölést a kenőanyagaikhoz. Arról a sárga címkés Opel olajról beszélek. Mindenki gyári Opel olajról beszél ezzel kapcsolatban.
Gyári Opel jelű olaj nincs is.
A hivatalos kenőolaj GM jelölésű és kék címkés flakonokban van, korántsem olyan olcsó mint ez az Opel cucc.
Én a Selenia Tutela ZC 75 Synth váltóolajat használom. ez 75W80-as ez egy fullszintetikus gyári Fiat /Alfa váltóolaj. Az ára 2753ft/l.
András bácsi12-07-2006 16:18:05 // 18666
Újat mondtál. Melyik 1.7-es motor nem hidrotőkés?
Bálint3312-07-2006 15:48:34 // 18665
Üdv mindenkinek!
Ti milyen váltóolajat szoktatok használni? Nekem a penzoil 75 90-est ajánlották(ez full szintetikus), de a boltban meg azt mondták, hogy az méreg drága (4000 valamennyi Ft), vegyem inkább az opel gyárit. Vélemény?
pb!
Kössz a segítséget, megvettem a motortartó bakot. Holnap reggel viszem ki Zsomeo-hoz, ő fogja berakni, mivel én nem érek rá :(
granturismo12-07-2006 15:39:37 // 18664
Na most juttottam el a fojtószelepek vezérlő tengelyéhez. Ami gyárilag benne volt csapágy annak a jelölése DV 547110. Ezen kívül semmi jelölés nincsen rajta.
Méretei:
belső átm: 9mm, külső átm: 26, magassága: 8mm, mindkét oldal porvédett.
Tehát szabvány alapján ez egy 629RSR jelű csapágy.
Egy cseh ZKL csapágyat vettem
Adatai:
belső él letörési sugár rd=0,3
cR dinamikus: 3550N
cOR statikus: 1930N
max. ford. kenőzsírban 35000 1/min
max. ford. kenőolajban 42000 1/min
tömege: 13,56gramm
ára: 442Ft/db
Vettem Confidenza csapágyszolgálat, XIII. Révész u 9-11.
Cs12-07-2006 15:29:38 // 18663
Ez nem hangzik túl jól. Amúgy volt vezérműszíj cserélve, mikor vettem, de nem én cseréltem, hanem szerelő.
gabi alfa3312-07-2006 14:21:51 // 18662
Ha 3000 ezernél kopogo hangot hallasz szerintem fötengely csapágyas lesz a géped! Nem cseréltél vezérmüszijat mostanában? Mert én jártam ugy hogy szimeringet cseréltem a vezérmü tengelyen és nem huztam meg rendesen a csavart a vezérmü keréken és az csörömpölt
Cs12-07-2006 13:39:26 // 18661
Azt írtam, hogy kinyomott kuplungnál is csinálja! :))
pb_12-07-2006 12:34:34 // 18660
Azért nem mind1ik.) De tény, hogy a java az az.
pb_12-07-2006 12:33:43 // 18659
Szinte bármi lehet, akár kipuf, akár váltó. A kinyomott kuplungnál nem csinálja, az max. annyit jelenthet, hogy nem a kuplungnál lesz probláma.
granturismo12-07-2006 12:23:04 // 18658
10-15eft között van.
András bácsi12-07-2006 11:11:27 // 18657
Egyhetesen nehéz lesz szelepet állítani. Hidros mind.
Cs12-07-2006 11:00:25 // 18656
Nem.
Kinyomott kuplungnál is van, tehát nem is a váltó. Motorban lesz valami. Olaj van benne, tiszta, füstölni nem füstöl, alapjáraton szépen jár. Nem tudom. Talán csak egy szelepen kell állítani. Remélem könnyen orvosolható a probléma.
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-07-2006 10:39:05 // 18655
ja,már csak kérdés,hogy van -e külön kardánoscucc?
ha van is,biztos aránytalan lesz az ára egy készlethez képest,de ha már van egy sorozat fej (mondjuk Tecsós,de talán ez az a láncszem,ami ha méretileg helyes,már jó, nem annyira kérdés a minőség)
egy tényleg igényes szár
akkor már egy kardános se legyen gagyi,nem? :-)
pb_12-07-2006 10:34:51 // 18654
Ja azt hittem már valami komolyabb problem van.) Sztem a ha kardán is lesz a szerszámban, akkor simán le fog jönni.
Azmo12-07-2006 10:17:54 // 18653
árban szerinted ez mit jelent? kb
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-07-2006 10:17:13 // 18652
pb_
félreértettél.
az újat - eléggé el nem ítélhető módon - még le se sz.rtam...
a réginél rémlett,hogy nem megy rá...
de az is lehet,hogy a fej maga ráment csak a sima racsnis szárat nem lehet
már rátenni,és csak rosszul úgy emlékeztem ,hogy még a fej sem megy rá.
majd +nézem!
pb_12-07-2006 10:10:58 // 18651
Igen a 33-nál nem megy a szegregátorhoz, az üzemanyaggőz a 7., vagyis nálad akkor a 8. Ez tuti.
granturismo12-07-2006 10:08:44 // 18650
Hülyeséget írtam. Meg fogom pontosan mérni, de szemmel láthatóan vastagabb.
pb_12-07-2006 10:08:17 // 18649
A 1/2"-os befogású fej az tökéletes hozzá, sőt még sok is a hosszú toldóval, mert simán +szakítod. Eddig nekem még mindig ráment.) Inkább a tekeréssel voltak gondok. Nem szabtak el semmit a gyártásnál?
granturismo12-07-2006 10:07:31 // 18648
Na várjál összesen 8 cső megy rá, 1 vastag és 7 vékony. 3-3 oldalt és egy hátul. Az biztos hogy a hátsó az olajbetöltőre meg nekem. A szegregátorra. Ilyen a 33 16V-n nincsen. Akkor az üzemanyaggőz lenne még belevezetve 7. ként? Látod az lehet. Nézem a csövezését. köszi.
pb_12-07-2006 10:04:19 // 18647
A 45/46-nál a 16v leömlő, 60-as? A 33-nál a gyári leömlő 50-es(persze ez csak onnantól, ahol a 4 cső 1é változik, odáig valami 35, vagy 37-es).
granturismo12-07-2006 10:02:50 // 18646
A 84-es furatú 1.6 blokkot felfúratom 87-es furatú 1.7 blokká. Fúrás, hónolás. Ennyit csináltatok.
pb_12-07-2006 10:01:06 // 18645
Látom, akkor elég rendesen utána néztél a dolgoknak. Bár ezen nem csodálkozom.))
4 henger(vagyis a szívótorkok "aljára"), alapjárati motor(a legvastagabb), nyomásszab., üzemanyaggőz elszívó rendszer. Az olajbetöltő felé nem megy tudtommal, vagy lehet valamelyikkel keverted.
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-07-2006 10:00:16 // 18644
Draken
igen,a zajok...
na például ezért sem töröm magam a zenecucc-irányba
mint korábban kifejtettem, imádom a zenét de szerintem kis túlzással egyszer adnám át magam a kocsiban az élvezetnek ,egyből elhagynék a verdáról valamit ,amit amúgy meghallottam volna! :-)
van olyan zaj is,ami nagy távolságnál előjön,aztán elmúlik...
tavaly nyáron Pécsre mentünk. mc-pest 180 pályán, át a fővároson utána
110 pálya Siófokig.
Onnan rá az országútra, kellemes péntek délutánban gurítom a gépet Pécs felé,
forgalom semmi...
Erre hallom,valami kerékcsapágy-féle zaj :-(
Na,remek 300 km pálya elbánt vele, mehetek szervízbe Pécsett...
Mire tudományosan kifigyeltem volna kb. a dolgot, meg is érkeztünk.
Másnap semmi ,meg azóta se hallom...
Rossz csillagállás volt :-)
pb_
frankó Obis racsnis szár (1/2") már vettem 3k körül.
ha van külön kardános hosszabbító,az oké..
de most kapcsolok: ha jól láttam, a kipuff olyan kutyafasza,hogy a 1/2" fej
nem megy rá az anyára a leömlőtől! :-(
Úgyhogy nem 1xű!
Azmo12-07-2006 09:49:50 // 18643
És mit fogsz csináltatni ezekkel?
granturismo12-07-2006 09:44:26 // 18642
Kész a 16V leömlőm is. Ki lett szépen javítgatva.
a 8V 50-es, a 16V 60-as.
granturismo12-07-2006 09:42:15 // 18641
Makrayhoz viszem a jövő héten.
Már voltam ott "terepszemlén" a múltkor.
A főnök jól tűrte a rigolyáimat, a feltételeimet. Rend, tisztaság, tiszta, szakértő alkalmazottak, nagy részük idős szaki, semmi elszállás, minden gépet megmutatott ahogy kértem, amit használnak a felújításhoz. A gépek komolyak tiszták jó állapotban nem leharcoltak (amivel lehetetlen pontosan dolgozni).
Nem emelgetik a blokkot hanem daruval mozgatják stb. stb. Szóval számomra Ők tünnek a legalkalmasabbnak.
Érdemes megnézni az oldalukon a galériát.
Makrai motor
Próbáljuk már összeszedni a légelosztóról hová mennek a csövek
van egy vastag az alapjárati motorról, 4 megy a 4 hengerre, a hátsó megy az olajbetöltő csőhöz, egy megy az üzemanyag nyomásszabályozóra, és az utolsó??
pb_12-07-2006 09:35:28 // 18640
Sztem, ha már veszel, inkább racsnis szárat vegyél, hosszú toldással, kardánnal. Épp mától akciós a tescoban a racsnis szár(asszem 4xx HUF), bár nem tudom milyen lehet, de talán 1 szemlét +érhet.
Draken12-07-2006 09:34:52 // 18639
Szerintem is errefelé lesz a probléma. Az elején csak egy kicsit hallani, aztán egyre jobban. Nekem az Y volt már egy kicsit szétrohadva. De amit használtan vettem is kijukadt már egy helyen. Mosdjuk még nem vészes, mert még nem hallani annyira. Csak én aki már menet közben is a zajokat figyelem, veszem észre. De hát ilyen ez.
Egyszer észreveszek valami zajt, onnatól kezdve mindíg fülelek. Ha megszűnt - persze javítás után-, akkor úgy is találni fogok egy másikat. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-07-2006 09:26:05 // 18638
nem repedtfazék inkább?
a kipuff szeret ilyen adott fordulatszámhoz tartozó hangokat produkálni...
nekem is volt a télen hasonló,nem is élte meg a leömlő a nyarat.
az új sem tökéletes valahol,de már megvan a menő Bosal cucc hozzá!
(gyk: Bosal kipuffogócement :-)
de addig nem nyúlok hozzá,amíg meg nem veszem a célszerszámot,ami
egy 13-as hosszú kulcs T fejjel és kardáncsuklóval. És nem utolsósorban a karbikat a szívócsonkra erősítő csavarokhoz is ilyen kell, tököm tele az ilyen
"benyúlok a résen a villással és talán fél fordulatot lehet is tekerni" bénázással.
pb_12-07-2006 09:26:01 // 18637
Akkor passz. Esetleg a váltókar környékéről? Fogd + a váltókart hátha onnan jön.
pb_12-07-2006 09:23:51 // 18636
Akkor lassan lehet vinni gépműhelybe a blokkot. Egyébként hova fogod vinni?
pb_12-07-2006 09:21:11 // 18634
Így kapásból nem, keress rá a neten, hátha találsz valahol.
Cs12-07-2006 09:20:48 // 18633
Nem tudom behatárolni. Előről, Motortér. De ott van alatta a váltó is, szóval nem tudom.
granturismo12-07-2006 09:18:54 // 18632
Így van. A blokkot legalább 2-3 cm-t meg kell emelni mert a bakból lefelé van egy kis bütyők ami belemegy a kereszttartóba és annak ki kell bújnia.
Épp tegnap szereltem ki én is.
Teganap kiszerelterm az olajpumpát és a dugattyúkat, hajtókarokat is.
Sanyi12-07-2006 09:14:49 // 18631
Nem tudsz valami webáruházat ahol tudnék ilyen betétet nézni?
pb_12-07-2006 09:12:19 // 18630
Sokat tudnék mesélni a szutykomról, a hibák kb. 90%-a emberi mulasztásra vezethető vissza.
pb_12-07-2006 09:10:19 // 18629
A hangja biztos, hogy változni fog. A teljesítményen sztem nem fog érződni. Ha, csak hangot szeretnél, akkor mondjuk szerzel 1 másik léxűrőházat, és kivagdosod.
pb_12-07-2006 09:07:00 // 18628
Kb. merről, honnan jön a hang?
Sanyi12-07-2006 09:06:13 // 18627
Jó neked hogy te ilyen vagy!
pb_12-07-2006 09:05:36 // 18626
Azért magamat ismerve nem adnám fel 1könnyen a dolgot.)
Sanyi12-07-2006 09:04:19 // 18625
Valaki tudna véleményt mondani a 33asba való sport légszűrő betétről? Változik vmit a hangja?stb..
Cs12-07-2006 09:01:21 // 18624
3000-es fordulatnál jelentkezik egy kerregő, csörömpölő hang. Akkor is ha megyek vele, és akkor is ha üresben pörgetem a motort.
Van valkinek valami tippje mi lehet ez?
Sanyi12-07-2006 08:59:14 // 18623
ahogy én elnézegettem a kapcsoló részt inkább a vagy nemre tippelnék!:-)
pb_12-07-2006 08:44:52 // 18622
Általában én nem az a fajta vagyok, aki csak úgy eldobja az ilyen dolgokat.) Azt vallom, hogy, ha rossz akkor már nem sokat veszthetek avval, hogy roncsolással szétszedem, mert után, vagy sikerül még összerakni, vagy nem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
426
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?