Forum >> Alfasud-33
pb_21-07-2006 08:13:25 // 19270
Talán akad.) Sztem a leg1xűbb +oldás, ha a kpcsolót elfordítod magad felé.)
Miért akarsz mindenáron űjrakábelezni?)
Paco21-07-2006 08:10:01 // 19269
1: Tipus motorkód,motorméret.
2: Hengerátmérő milliméterben, hengerszám
3: Szivószelep / kipufogószelep
4: Cikkszám
5: Eredeti Alfa cikkszám
6: talpátmérő, szárátmérő, hossz
7:Szeleptalp letörési foka
8: passz.
pb_21-07-2006 08:01:52 // 19268
granturismo21-07-2006 07:47:31 // 19267
Banyus!
Te nem követed e topicot?:-)))
1.7 16V átépítés projekt. A főtengelyem egyébként hibátlan, de ha már szétbontottam a motyót megcsapágyazom.
Don Gomboc 2 héten belül megy Gyöngyösre. Ő viszi majd a cuccodat.
kando.21-07-2006 07:43:51 // 19266
Jó reggelt!
Van valakinek kapcsolási rajza a 33-asok (csík) villamos kötéseiről, főleg a világítás érdekelne... Azt hiszem, megoldom azt a probléémát, hogy ha a gyújtást leveszem, kapcsolja le a világítást is.
(Persze, lehet, egyszerűbb lenne, ha az autó egész kábelezését szétszedném és újrakábelezném, akkor tudnám, mit hova kötöttem :))
Barni14721-07-2006 04:57:37 // 19265
Ez most milyen projekt?
Nekem is ilyesmi csapágysorom volt .:-)
pb_20-07-2006 21:05:27 // 19264
Na kicsit utána néztem, ezt a kódot a 129/132 lovas motorokra hozza. Dehogy miért, vagy milyen szám ez pontosan, azt nem derül ki.
pb_20-07-2006 20:45:44 // 19263
+mondom őszintén fogalmam sincs. Motorkód az 1általán?
granturismo20-07-2006 20:41:45 // 19262
Hát igen. De a 33401 után az micsoda az az utolsó motorkód?
pb_20-07-2006 20:39:25 // 19261
Azért a 30747-et is odavéshették volna.)
András bácsi20-07-2006 18:42:07 // 19260
Hmmm, lehet. De hogy került hozzám? Ráadásul majdnem újak. Krisz33 a potenciális vásárlója. :)))
Cs20-07-2006 18:14:24 // 19259
Meg tudod nézni itt az oldalon is, van róla fent fotó. A baloldali az olajnyomás mérő, a jobboldali az olajhőfok jelző.
Sanyi20-07-2006 15:39:06 // 19258
Nézd meg az üzifalad!
Ferke20-07-2006 15:35:03 // 19256
Na ezt sejtettem! Gondolom még asse várták meg, hogy biztosan nem esett bajod....
Sanyi20-07-2006 15:18:19 // 19255
na jah!! oszt a köcsög nép 2 perc múlva már el is húzta a belét!!
Ferke20-07-2006 15:14:58 // 19254
Bocs, már látom, megvan! Ba*szameg a nászmenet.....
Ferke20-07-2006 15:13:06 // 19253
Basszus, nagyon sajnálom, ami történt Veled meg a vassal!angy kár érte! És tééleg az a mázli, hogy nem lett bajod, nagyon durván néz ki a verda!
Írtad már, hogy mi történt?Visszaolvasható valahol?Vagy még nem?
Bálint3320-07-2006 14:47:44 // 19252
Neked milyen olajnyomás mérőd van? Az enyém 8-ig mér asszem.
Cs20-07-2006 14:21:07 // 19251
Az szerintem gáz. Nekem eleve 5 barig mutatja csak az olajnyomásmérő, de ha toltam neki is, ha már meleg volt a motor, rezzenéstelenül állt 3 baron, 120-nál is, meg 160-nál is.
Sanyi20-07-2006 14:20:10 // 19250
Adok-veszek-ben van 1-2 cuccom eladó 33-ra!! Ha vkit érdekel jelezze emailben v üzenőfalamon!
granturismo20-07-2006 14:06:18 // 19249
A 164 2.0TS tárcsája lesz az szerintem. Az ugye 4 csavaros is.
granturismo20-07-2006 13:54:53 // 19248
pb_20-07-2006 13:35:24 // 19247
Alapjáraton min 1barnak kellene lennie, fordulaton(mondjuk 3k környékén) 4 bar körül. Hidegen kb. 1, 1,5 barral több.
Paco20-07-2006 13:23:20 // 19246
Valószínűleg féktárcsa :)
kando.20-07-2006 13:12:01 // 19245
Ezekben van olajnyomás mérő ?
5 bar ??? melegen ??
Bálint3320-07-2006 13:08:07 // 19244
Ha tolom neki, akkor fel szokott menni 5-6-körülre is.
András bácsi20-07-2006 13:07:44 // 19243
Granturismo mester!
Van egy találós kérdésem:
az alany egy 257mm átmérőjű féktárcsa, belső hűtésű. Viszont az agyhoz tartozó mélysége 12-15mm-rel nagyobb, mint a 145/155-ön. Mi lehet ez?
granturismo20-07-2006 13:04:22 // 19242
Ja igen azt elfelejtettem. Egy 1.6 TS Alfa első fék vagy egy Bravo 1.8 fék. Nekem ez utóbbi lesz.
Cs20-07-2006 13:01:59 // 19241
Alapjáraton 1 bar, ha mész vele, és már üzemmeleg a motor akkor a 2,5-3 bar a tuti.
granturismo20-07-2006 12:58:54 // 19240
Scott
Én úgy tudom, hogy a Reinz nem gyárt szimmeringeket csak tömítésket. Én legalábbis még nem láttam Victor Reinz feliratú szimmeringet.
Ettől függetlenül vannak, rendelhetők szimmeringek a Reinz katalógusból. Én is kaptam szimmeringeket a motorhoz rendelt Reinz garnitúrában. Ezek a szimmeringek Reicon gyártmányúak. Én igazán ránézésre nem látok különbséget a Corteco és a Reicon között. Talán az abnyag egy kicsit finomabb de a profil ugyanaz a szimpla egyajkas mint a Cort.
Corteco és Corteco között hatalmas különbségek vannak! Egész más az a Corteco amit a Bárdiban vehetsz és egészen más az ami most érkezett meg a gyári rendelés alapján. Más az anyaga (így a színe, a gyári bordó) más a kialakítása (2ajkas) stb..
Bálint3320-07-2006 12:56:06 // 19239
Télleg!
Ezt akartam már kérdezni. Milyen értékeket kell mutatnia az olajnyomásmérőnek alapjáraton, ill. terhelve?
kando.20-07-2006 12:48:20 // 19238
Ez sem rossz módszer.. ,-)
pb_20-07-2006 12:44:28 // 19237
Általában nem magamból szoktam kiindulni.) Nálam csak a kábelek tartják a helyén. Úgyhogy a kiszerelés kb. 3 perc.
kando.20-07-2006 12:39:09 // 19236
Hol volt tiszta ?
Hol nézted ?
Tehát mikor megvetted, olajcsere volt és azóta nem evett olajat, oké, értem.
kando.20-07-2006 12:37:55 // 19235
Ez az ,,attól függ'' tipikus esete :-)
Én elvből nem sokat tekertem vissza, mondvá egyszer úgysi szét kell szedni, legfeljebb majd az ölembe pottyanik :-)))
Cs20-07-2006 12:33:47 // 19234
Szerintem már ezt is írtam korábban. Még mindig fullon van az olaj, és nem azért mert most töltöttem utána, mivel nem töltöttem utána. És az olaj is abszolút tiszta volt, mikor néztem.
Cs20-07-2006 12:31:36 // 19233
Igen, ezek mind meg lettek nézve, és mivel minden rendben volt, innen jött a következtetés, hogy a műszerfalban van valahol a bibi.
pb_20-07-2006 12:27:46 // 19232
Azért, nem 2 vagy 4 csavart kell kiszedni a műszeregység kiszereléséhez.)
pb_20-07-2006 12:24:43 // 19231
Asszem, azért volt 1 olyan javaslat is, hogy a méretés a biztos pont. Egyébként indításnál felvillan? A vízhőfok jelzőnek néztétek már a jeladóját? Lehet az a rossz, vagy maga a saru, vagy leszakadt róla a kábeé, stb. A vezműszíj cserénél görgőket is cseréltek?
kando.20-07-2006 12:22:41 // 19230
Azt a műászerfalat kivenni 2 vagy 4 csavar, attól függ, előtted bontották-e már le, mert nekem is most talán ha 1 tartja :)
Ha meg nem mér semmit a vízhőfok műszer, azt azért nem árt(ott volna) mielőbb orvosolni, mert az is lényeges visszajelző... (még ha nem is ereszt a hűtő, nem forralja a vizet a gép, jó dolog az, ha működik).
Abban viszont ne bízz, hogy az olajszint visszajelző majd jelez egyszer, mert ha az izzója kiégett, a büdös életben nem fog jelezni Neked, akkor sem ha porszáraz a motorod. Erre van a nívópálca, amit érdemes nézegetni, főleg hosszú út előtt/után.
kando.20-07-2006 12:19:52 // 19229
Peace! (copyright by bubble :-))
Én nem mondtam, hogy hazavágtad a gépet, csak megkérdeztem, mert ezek amolyan kötelező jellegű dolgok, autó vásárlása után.
Ennek a hibának valami előjele nem volt korábban ?
Mármint, mielőtt csörögni kezdett volna, ahogy most (ha jól emlékszem, amit írtál), más rendellenesség nem volt ? Nem ette jobban az olajat, nem lett-e gynegébb vagy ilyesmi...?
Bár én még kevésbé értek a boxi motorokhoz...
Cs20-07-2006 12:18:29 // 19228
A végső konklúzió az volt, hogy amíg a műszerfalon nem világít, addig ne foglalkozzak vele, merthogy sokak szerint az utólag lett beépítve a verdába. Nekem meg fogalmam sincs, hogy gyári-e vagy sem. Egyébként vízhőfok jelzőm sincs, de a javításhoz megkéne bontani a műszerfalat, mert ott van valahol a hiba.
Cs20-07-2006 12:14:41 // 19227
Igen, igen, igen. Volt olajcsere, a vízcsövek is meg lettek húzva, mert eresztett, cserélve lett az olaj, az olajszűrő, a légszűrő, kapott két új vezérműszíjat, előre új féktácsát + fékbetétet, aztán még kapott új benzinpumpát + benzinszűrőt. Ezeket egyből megcsináltattam miután megvettem.
Így okés?
pb_20-07-2006 12:09:57 // 19226
+ 1 belsűhűtésű fék sem ártana.)
granturismo20-07-2006 12:03:44 // 19225
Kedves Cica!
A váltóáttételek a Te váltódban és a 16boxer váltóban azonosak. A 16V váltóban egyedül a 3. fokozat fogaskerékpárjának a kialakítása más, hogy lehetővé tegye a gyorsabb kapcsolást. De a 3.fokozat áttételezése az ettől függetlenül azonos. A Te váltódon a differenciálmű áttétele viszont valószínűleg más mint a 16V motoré. Azért írom, hogy valószínűleg mert pont 95-ben változtattak ezen. Ha esetleg küldesz egy alvázszámot meg tudom nézni konkrétabban is.
Ami biztosan más az a váltó alsó fedele ami a Te autódon sajtolt lemezből készült a nagyobb motoroknál ugyanolyan könnyűfém öntvény mint maga a váltó háza. Ez a jobb hőleadás miatt van. + még hűtőbordák is vannak a váltófedélen.
Mindezektől függetlenül az a váltó csereszabatos a 16V váltóval, tehát működik azzal is az autó azonos a felfogatása stb...nem kell feltétlenül kicserélni csak javallt. Esetleg meg lehet tenni azt is hogy csak difit és ezt a fedelet cseréled le a váltón. Bár a difi cseréhez a váltót teljesen szét kell szedni, mert a difi behajtó nyeles fogaskereke egyben a váltó szekunder tengelye amin a váltó fogaskerekek is rajta vannak ezért azokat is mind ki kell szedni a cseréhez.:-(
A futómű azonos, a hátsó teljesen, az elsőben csak a rugók másmilyenek kicsit magasabbak (2mm) azért, hogy a motor nagyobb tömegéből eredően az első tengelyen a szabad magasság azonos legyen a többi modellel. Ezt csak olyan kukacos lovak cserélik mint én:-(( Szóval ezt egyáltalán nem szükséges kicserélni.
Amit viszont mindenképpen cserélned kell az a gázbowden.
Aztán erősen javallt az önindítót is cserélni mert a 16V megmozdításához nagyobb teljesítmény kell, az üzemanyagszivattyút is meg kell nézni. (Nekem cserélni kellett pld) és az üzemanyaggőz elszívó rendszert is, hogy kell-e vele valamit csinálni.
És természetesen kell egy komplett kábelköteg is egy vezérlőszámítógéppel együtt.
pb_20-07-2006 12:02:39 // 19224
Amikor az olajnyomás mérőd elkezdett más értékeket mutatni, akkor kellett volna méretni 1 olajnyomást. Asszem talán írtuk ezt a fórumon is, sztem akkor +úsztad volna 1 olajpumpával.
kando.20-07-2006 12:01:04 // 19223
De olaj, víz van benne, volt benne, mikor megvetted, igaz ?
Mert pb_ ezt kérdezte lentebb...
Meg gondolom, mikor megvetted, ellenőrizted ezeket, esetleg olajcserét is kapott a gép...
Ugye ?
Cs20-07-2006 11:53:26 // 19222
Engem is bosszant, de csöppet sem érzem magam bűnösnek-e téren. Nem érzem úgy, hogy széthajtottam volna. Azon a pár km-es távolságon, amin hétvégente használni szoktam nem is nagyon lehet, mivel lakott terület.
Egyszer mentem vele sztrádán, ezen kívül még országúton sem.
Viszont van a motorban 250 ezer km.
Persze majd igyekszem jobban odafigyelni. Egyébként a februártól - júliusig terjedő időszak az 6 hónap, nem 2 - 3, más kérdés, hogy ezalatt az idő alatt csak annyit mentem vele, amennyit más 1 - 2 hónap alatt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
463
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?