Forum >> Alfasud-33
pb_22-07-2006 00:27:10 // 19371
Ezt olyan átmeneti túzoltásnak tartom. Lehet ideig óráig jó lesz, de hosszú távon nem hinném.
pb_22-07-2006 00:24:44 // 19370
Az tény, hogy nem kell annyit járatni, mint full generál esetén. Sztem 1 tank benzinnel +tett utat kibír mindenki kímélő üzemmódban. Mert azt nem hinném, hogy rögtön csapágysor csere után, trepnin járatva a motort jót tesz neki. Eseteleg bekövetkezik 1 olyan dolog, mondjuk 70km után, hogy felkenődik a csapágy a főtengelyre, sztem az elég nagy b+ lenne. Inkább jobb félni, mint +ijedni. De ez mindenkinek a saját döntése.)
Wikicica21-07-2006 23:53:29 // 19369
Sziasztok!
Tegnap este Szombathelyről 11-kor értem haza. ( köszi Gabi )
Ma meg csak most, de reggel meló úgyhogy zsupsz ágyba, holnap visszaolvasgatok és megnézem mivel okosodhatok ismét ;-)
Jó éjt Nektek.
pb_21-07-2006 23:43:09 // 19368
Teljesen 1et értek. Ill. 1 dolgot lehet elkövetni vele a bemaródásokat kimaratod a házból, és a fogaskerekeből, de nem érdemes vesződni vele, mert nem lesz sokkal jobb tőle. A pirosban most 1 ilyen pumpa van.
pb_21-07-2006 23:38:13 // 19367
Sztem 87, de ezen nem veszünk össze.))
gabi alfa3321-07-2006 20:14:51 // 19366
Elöfordulhat a hátso fötengely szimering is de már jártam ugy hogy a kartergáz visszavezetö csö el volt durranva
gabi alfa3321-07-2006 20:11:34 // 19365
Van bent nyomástarto szelep a rugot lehet benne spannolni igy változik az olajnyomás
gabi alfa3321-07-2006 20:09:33 // 19364
A fötengelyt nem kell járatni. Csak ha furatva lett a motor akkor kell járatni.
Scott21-07-2006 18:33:56 // 19363
Ez az olajpumpán állítás egy kicsit sántít. Azon ugyan nem lehet állítani semmit. Vagy jók benne a fogaskerekek és pumpálja megfelelően az olajat vagy nem.
Scott21-07-2006 18:32:01 // 19362
Az 1.7-es váltóval 3000-3200-at pörög 100-110-nél, annyi meg pont elég pályán is.
Scott21-07-2006 18:28:24 // 19361
Nagyjából én is így csinálom. Bár én most 4000 km-nél járok, de bevallom most már egyszer-kétszer elpörgettem 5000-ig is.
Scott21-07-2006 18:24:18 // 19360
Nem, ilyenkor pihenni kell és nem dolgozni :))
Scott21-07-2006 18:22:32 // 19359
gt ! Hát komolyan mondom te nem vagy normális :)) Na persze ezt pozitív bóknak kell érteni. Ahogy olvasgatom, hogy miket művelsz... hát nem semmi. Én is flúgos vagyok sok mindenben, de amit te csinálsz ahhoz nekem nem lenne kitartásom. Gratula ! :)))
Scott21-07-2006 18:19:59 // 19358
Pedig a sima 1.7-t valóban 86 végétől gyártják :)
swan21-07-2006 18:04:12 // 19357
na ez megnyugtatóbb mintha a motorból:-) Nekem egy kiadós sztráda után nem csaka motortéből jöött henem az egész kocsi alól! Volt már hogy valaki hozta a poroltót! Én két évig öntözgettem utána az olajat és idén csináltattam meg mikor már nagyon elkezdett folyni!
waschee21-07-2006 17:30:56 // 19356
Sziasztok!
Köszi mindenkinek a tippeket. Szétbontottam felül az akksinál és Swan cartársnak volt igaza. A szervo munkahenger szimeringjei vannak ki+porvédő gumi szétszakadva. Most azért kicsit megnyugodtam :)
Nekem is ugyanúgy fehér füst jött a tető alól minden megállásnál.
Köszi szépen mégegyszer!
Andorka21-07-2006 17:14:17 // 19355
Sanszosak lehetnek a vezműtengelyek végeinél lévő szimmeringek is. Ott is kereshetsz olajnyomokat. Motor olajszintje rendben van? (nem csökkent drasztikusan?)
swan21-07-2006 16:56:54 // 19354
Még egy kis segítség! Nézd mega szervószintet. Nekem a kormánymű engedett és pont a kipufra meg a váltra csöpögött. Minden megállás után szép fehér fustfelhő volt az autó körül:-)
pb_21-07-2006 16:03:07 // 19353
Szvsz felesleges foglalkozni ilyen projekttel, ha visszolvasol volt már téma.
pb_21-07-2006 16:02:07 // 19352
A váltóból biztos, hogy folyik az olaj. Lehet a féltengelycsonk szimmeringnél nyomja ki. De a legbiztosabb, ha lemosod a blokkok(lehetőleg ne legyen üzemmeleg) + váltót, és figyeled, hol kezdi ereszteni az olajat.
pb_21-07-2006 15:58:25 // 19351
Az 1. indításnál nem biztos, hogy lesz olajréteg közte. Amíg nem kopik be a csapágy közel sem biztos, hogy a kenése +felelő lesz. Maga a kneőanyag is koptatja ám a csapágyat, csak közel sem olyan mértékben, mintha nem lenne benne.
norbee21-07-2006 15:51:02 // 19350
Hádemonnyukúgy, kaaarcolgat, olyan kis csendesülősen... :))))
Paco21-07-2006 15:44:56 // 19349
Köszi,megyeget....
Ferke21-07-2006 15:40:21 // 19348
Kandonak igazaq lesz, szerintem is csinálj egy motormosást, és rögtön látszódni fog. Így, hogy a váltó+gondolom akkor már a motor jó része is csupa olaj(sár), nemigen fogod rendesen látni, honnan jön.
waschee21-07-2006 15:38:48 // 19347
De a szelepfedél két oldalt van benne. Ott viszont száraz.
Az lesz, hogy brigeciollal lenyomom és figyelem. :(
Ferke21-07-2006 15:37:41 // 19346
Körbekérdezősködöm. De addíg is húzd le az ablakokat, valamennyit segít!:)
kando.21-07-2006 15:34:38 // 19345
Szelepfedél tömítés nem ereszt ??
Egyébként célszerű letörölni, lteisztogatni a motorteret, járatni a motort és nézni, hol engedi az olajat...
kando.21-07-2006 15:33:03 // 19344
Lehet, most az utóbbi napok sűrű eseményei miatt CSé cartárs kissé bizonytalan, pedig itt mindenki azért ír neki azt, amit, hogy segítse, s nem b*xogatásképpen.
Azt szeretnénk, hogy az újból feltámasztott boxija sokáig elmenne minél kevesebb gonddal...
Üdv Paco mester!
Vas rendben megy ? :))
Songokou21-07-2006 15:32:08 // 19343
MELEGEM VAN!
Egesz veletlen nicsen valakinek 33be jo, megbizhato es mukodo elado klimaja? :)
Paco21-07-2006 15:19:03 // 19342
Mondjuk én kurvára nem értek hozzá, csak nekem ez így nem tiszta.
Épp ezért ne vitatkozz, hanem hallgass arra ki ért hozzá. Hidd el, nem kibaszni akarnak veled, hogy "csakazértis" később használhasd a géped, hanem jótanáccsal szolgálnak.
waschee21-07-2006 15:18:36 // 19341
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Két napja vettem észre hogy füstül a motorterem, mint kiderült valahol kinyomja az olajat, és a kipufogóra folyik. Na most azt nem tom hogy hol nyomhatja ki, mert a pl. a váltó burkolata full olajos, meg a benzincső(a váltó fölött van tehát nem a váltóból jön) is. Talán a hátsó főtengelyszimering mellett?
Sajnos mindkét szerelőm nyaral, viszont nagyon idegesít a dolog. Ha tudtok valamit, vagy volt már ilyen gondotok vele, írjatok plííz.
Ja egyébként 1.4 boxer.
Előre is köszi
Gábor
kando.21-07-2006 15:14:02 // 19340
Mindkettő anyag koptatja a másikat és nyílván nincs tükörsima felületű fém, akármennyire is szépen esztergálják (akár CNC gépekkel is..).
Egyébként a puha fén ugyanúgy tudja ,,köszörülni'' a keményebb fémet, mint fordítva. (régi dolog, hogy nagyon kemény anyagot puha anyaggal lehet vágni, ahogy pl. a gyémántot is csiszolják vagy a titán és hasonló keménységű fémeket vágják... -- bár ez lehet, már más téma, gépészetben, technológiában inkább Bálint33 van otthon)
Cs21-07-2006 14:35:58 // 19338
Csak logikailag nem áll bennem össze a kép. Ugye a hajtókar keményebb anyagból van, a csapágy pedig puhább fémből, pont azért, hogyha belever, akkor inkább az sérüljön. Na már most az új csapágy felülete tükörsima. Hogyan kopik össze, ha közte van egy vékony filmréteg olaj, ami pont azt gátolja meg, hogy ezek összeérjenek. Mert hiszen ha összeérnek, pont akkor sérül a csapágy felülete. Vagy rosszul gondolom?
Mondjuk én kurvára nem értek hozzá, csak nekem ez így nem tiszta.
pb_21-07-2006 13:23:33 // 19337
Azt inkább full generálnál szokták. De, ha valaki + akarja nyugtatni magát, és sok pénze van, akkor nyugodtan cserélhat olajat.
pb_21-07-2006 13:21:25 // 19336
Pontosan, ahogy Paco is írta. Az új. és a régi alkatrészek nincsenek még rendesen összekopva, ezért a kenés sem "100%-os". Ezért szokták a bejáratást kis fordulaton elvégezni, minél kisebb hőterhelést adni a csapágynak. Ha magas fordulaton végzik ezt a folyamatot könnyen előfordulhat, hogy mondjuk berágódik a csapágy, stb.
Nálad mivel nem full generál volt, elég néhány száz km is. Mondjuk 1 tanknyi benzinnel +tett út.
Bálint3321-07-2006 13:16:54 // 19335
Ja és a bejáratás után nem árt olajat cserélni.
Paco21-07-2006 12:45:02 // 19334
Össze kell kopnia a csapágy és a tengely felületének, hogy tökéletesen párhuzamos legyen, és egyenletes olajfim tudjon kialakulni.
Cs21-07-2006 12:42:22 // 19333
Okés, de egyébként még mindig nem értem, miért kell 3000-es fordulat alatt menni. Mi baja lehet az új csapágyaknak, ha kap megfelelő kenést, meg minden?
Ha "bejáratós", akkor mi járatodik be, és mi az ami most még nincs bejáratódva?
kando.21-07-2006 12:05:09 // 19332
Mindjárt nem lesz unalmas :-DDD
Bálint3321-07-2006 11:57:29 // 19331
A többi autós már nem zavar, a szlalomtól csak még érdekesebb a dolog :)
kando.21-07-2006 11:53:34 // 19330
Ha a főutakon is lehetne normálisan haladni, akkor igen.
De ez nam csak az útminőségtől függ, hanem a többi ott autózótól is.
Ha unalmas az ótópálya, olvasgass közben egy kicsit :-PPP
Bálint3321-07-2006 11:49:37 // 19329
Szvsz. nagyon unalmas. Ha lennének mellette használható minőségű utak, sose mennék autópályára.
kando.21-07-2006 11:46:42 // 19328
Nem rossz azon menni, ha van mivel :)
Bálint3321-07-2006 11:43:36 // 19327
Sztrádán én sem szeretek 100-al menni, mert állandóan előzgetnek és az balesetveszélyes. Én ha tudom inkább elkerülöm, úgyis utálom, mert nagyon monoton...
norbee21-07-2006 11:16:09 // 19326
Főleg hogy a hétvégtől szeptemberig mindenütt mérnek, ahol lehet.
kando.21-07-2006 11:15:08 // 19325
Mi az hogy kell ???
Nincs Magyarországon olyan hely, amit csak autópályán lehet elérni, meg pb_nek is igaza van, nem muszáj beakasztani a mutatót 150-re.
pb_21-07-2006 11:00:24 // 19324
Sztrádán is lehet menni 100-al, nem kötelező végig 180-on állnia a mutatónak.
pb_21-07-2006 10:59:04 // 19323
Te tudod. Bár én nem véletlenül írtam le azt, amit írtam. 90-100 km/h órás sebességgel is lehet abszolválni 180-200 km-es utat. Persze lehet 1/2, vagy 3/4 órával tovább tart, mint mondjuk máskor. De sztem inkább azt kellene szem előtt tartani, hogy a motor, ne csak kb 2 hónap bírjon ki, hanem esetleg többet is. Ha így nézzük, akkor lehet nem is sok az a 1/2 órácska.
Ha +fogadod a tanácsot, +fogadod, ha nem, nem, te autód, te döntésed.
Még 1 dologra nem árt felkészülni, hogy az olajpumpával még lehetnek majd gondjaid(hacsak, most ki nem cserélte a szerelőd, de úgy emléxem azt írtad, hogy állított rajta).
Bálint3321-07-2006 10:49:17 // 19322
Azért mindenképp óvatosan bánj vele, amig bejáratós! 4000 fölé semmi esetre se menjen huzamosabb ideig. A sztrádát nem tudod elkerülni?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
428
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?