Forum >> Alfasud-33
norbee11-08-2006 08:10:15 // 20521
A mérnökúr miért nem tőti le? Be van linkelve az alfettán is Docky tőtőoldala
Scott11-08-2006 08:09:32 // 20520
pb-nek megvan fénymásolva a magyar kiadás, de az nem egy minőségi anyag.
ingegnere11-08-2006 08:06:47 // 20519
Van valakinek csíklámpás 33-hoz szerelési kézikönyve?
Scott11-08-2006 08:05:17 // 20518
Nem. gt barátunk rendelt egy gyári újat 320 + ÁFA volt :)))))))
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-08-2006 07:52:08 // 20517
az jó..
most akkó me'csürüszkölték a főtengelyt?
granturismo11-08-2006 07:39:22 // 20516
Sziasztok.
Tegnap hívtam a Makrait. Ma 2-re mehetek a motorért!:-)))))
Kár hogy a hét végén nem nagyon fogok ráérni szerelni.:-((
Wikicica10-08-2006 23:21:54 // 20515
Sziasztok.
A héten nem is olvastam a topicban vissza, mert alig voltam gépnél.
Remélem a jövő héten lesz mit bepótolnom :-)
Szép estét meg jó hétvégét, holnaptól Ritáéknál vagyok, majd villogassatok Ti is vissza :-))
Ferke10-08-2006 23:11:04 // 20514
Semmit nem kell!! Sőt! Úgy irattam át, hogy biztosítást már nem kellett fizetnem, tehát minimum egy tizessel beljebb voltam. Semmit nem kell csinálni, rendszámot se kell leadni, annyi, hogy bekerül a forgalmiba: idiglenesen kivonva, yyyy.mm.dd.-ig.Ennyi. És automatikusan visszaáll a forgalomba azon a napon, és kész. kötelezőt meg onnantól kezdve kell megin fizetni. De az is lehet, hogy 3-4-5 hónapra is meg lehet csinálni, ezt nem tudom pontosan.
Scott10-08-2006 23:03:16 // 20513
Ergo addig nem is kell kötelezőt fizetni ? De ilyenkor nem kell újra vizsgáztatni ?
Ferke10-08-2006 22:21:26 // 20512
Zoli! Most olvastam a kötelezővel kapcs. amit írtál a másik topikban. Ha lerakod a verdát, vonasd ki a forgalomból ideiglenesen. Ez 1500 ft, és választhatsz, hogy fél évre szóljon, vagy akár 7-8-9 hónapra. Az ár nem változik. És automatkusan visszakerül a forgalomba a határidő lejártával.
Én most ezt csináltam a sprintoviccsal. Így semmibe nem kerül, amíg áll.
ingegnere10-08-2006 14:48:17 // 20511
Scott, ha a GTV melletti garázs megfelel Gödöllőn, akkor tudok.
Scott10-08-2006 14:45:43 // 20510
Főleg, hogy ennyi pénzt beleöltem...
Scott10-08-2006 14:45:20 // 20509
A gondom az, hogy egyszerűen a szívem szakad meg ha belegondolok, hogy megint jön a tél és kint álljon az utcán. Tavaly télen képes voltam buszra szállni , amikor leesett a hó és sózták az utakat. Persze ez nem megoldás, ezért vennék egy olcsó kis hulladékot ( pb-t idézve :) , amit nem sajnálok, hogy az utcán rohad. A másik pedig, hogy egész egyszerűen ez az autó nem való városi közlekedésre, nem arra találták ki. De a lényeg, hogy nagyon szeretem és szeretném, ha sokáig megmaradna.
ÁdidiGaga (il hempescattore)10-08-2006 14:21:33 // 20508
jaja,olvastam a másik topikban!
néha nekem is megfordul ilyesmi a fejemben...
mondjuk én maradnék az alfánál csak jobban megnézném ,
gyárilag jobban összerakottat vennék , valamivel újabbat
és akár TD-t is...
ezt az SW-t pikk-pakk összeraknám ha nem az lenne,hogy van 5 percem
valamit szétszedek,megállapítom mit kellene csinálni vele,aztán rájövök,hogy
2 k...va nap kellene csak leállítani különben nem érdemes hozzáfogni.
aztán összeszerelem és ezzel le is járt az 5 perc! :-(
Scott10-08-2006 14:07:08 // 20507
Arról van szó, hogy le szeretném rakni a 33-t, maradna hobbi autó. Ősztől-tavaszig ki sem jönne az odújából. Ha találok olcsón garázst, akkor veszek egy kis városi autót és azt fogom nyúzni napi használatra.
ÁdidiGaga (il hempescattore)10-08-2006 13:56:25 // 20506
hi!
"az sem baj ha nem Budapest :)"
ezt hogy érted?
csak nem miszlikbe szedéshez kell?
Itt Miskolcon az enyém mellett van még 1 kiadó az udvarban! :-)
Scott10-08-2006 13:42:26 // 20505
Ide is beírom, hátha valami kollega tud segíteni . Szóval hosszú távra keresnék Budapesten kiadó garázst reális áron, sőt az sem baj ha nem Budapest :)
granturismo10-08-2006 08:32:51 // 20504
swan
mail ment
ingegnere10-08-2006 08:17:24 // 20503
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
33 Imolához, azaz Weber-Marelli gyújtáshoz kellene kapcsolási rajz.
Tudna valaki segíteni? Fontos lenne, hogy elkészüljön a feleségem "pörgős boxere".:-)
ui.: Én meg gazdagodtam egy 164-gyel.;-)
granturismo10-08-2006 08:11:00 // 20502
Egy másik villáskulccsal a másik hatlapfejre ellen kell tartanod, mert nem jön ki a csavar csak forog. És ugyanaz beszereléskor is. A végén pdig össze kell feszíteni két csavart. Le van kontrázva ezzel a véletlen kitekeredés ellen a csavar.
Az imbusz az ATE rendszerű féknyereg levételéhez kell.
András bácsi10-08-2006 07:39:21 // 20501
Ha elvitted volna a Marklar által ajánlott cuccokat, abban ilyen is lett volna. :)
swan10-08-2006 07:32:40 // 20500
Akkor megint kérdeznék:-)
Lejebb pb írta hogy 7imbusz kell a nyereg levételéhez. Ahogy én néztem az enyémhez 14-es villás! A képen pirossal jelöltem a csavarokat amikről beszélek. Bár gondolom teljesen mindegy milyenl csavar van benne csak vegyem le:-) A következő kérdés hogy olyan porvédő gumi harangot hol kapok és miylen néven amit bejelöltem zölddel?Mert az egyik elszakadt. Ja és hogy mi annak a pontos neve meg szerepe?
Lejebb pb írta hogy 7imbusz kell a nyereg levételéhez. Ahogy én néztem az enyémhez 14-es villás! A képen pirossal jelöltem a csavarokat amikről beszélek. Bár gondolom teljesen mindegy milyenl csavar van benne csak vegyem le:-) A következő kérdés hogy olyan porvédő gumi harangot hol kapok és miylen néven amit bejelöltem zölddel?Mert az egyik elszakadt. Ja és hogy mi annak a pontos neve meg szerepe?
norbee09-08-2006 14:38:56 // 20499
Semmi baj. Kérdezz meg Te is. :)))
Ferke09-08-2006 14:37:48 // 20498
Bocsi, nem is nekem irtad, szkuuzi, benéztem!:)
norbee09-08-2006 14:37:30 // 20497
Miért, azt megkérdezheted, mi a tapaszalata, érdemes-e köszörültetni. És azért elég mértékadó véleménye van.
Ferke09-08-2006 14:27:37 // 20496
Hűűűha, gt, bajban vagyok, lehet, hogy kérnék egy óóóóóriási szivességet!:))))) DE tééleg nagyot! Oldaladra irok inkább!!!
granturismo09-08-2006 14:14:19 // 20495
Nem kérdeztem. Nem akarom csak akkor hívni ha valami problémám van. Bár szerelőt akkor hív az ember ha gondja van csak ugyebár azért, hogy majd nála csináltassa meg. Nem csak kikérdezi, mit hogyan aztán meghekkeli otthon/máshol.:-)
granturismo09-08-2006 14:11:27 // 20494
Az enyém amit mutattam az szétszedhető. Szerintem a Tiéd is.
Ferke09-08-2006 13:57:00 // 20493
NA a bontós téma közben csökken, már van 9k-ért komplett, és van 6,5-k-ért csak a teteje. Ez szétszedhető???? Nem látszott szétszedhetőnek! Bár minden szétszedhető....:)))
Ferke09-08-2006 13:30:03 // 20492
még nem, itt dobtam fel először a kérdést, de jó ötlet, megkérdem!:)
norbee09-08-2006 13:27:52 // 20491
Andriskát kérdezted már?
Ferke09-08-2006 13:23:34 // 20490
hát így tényleg nem kézzelfogható a dolog, ha gond van. Persze ebben most az a gáz, hogy már rég rossz, ha arról beszélgtünk, hogy mi van, ha szétmegy...merhogy pont ez a cél, hogy ne őgy legyen megcsinálva, hogy szétmenjen, hanem ellenkezőleg: a lehető legjobban legyen megcsinálva. Nehéz ügy... Lehet, hogy körbe kéne érdeklődni más gépműhelyeknél, hogy ők mit javasolnak!
Ferke09-08-2006 13:21:03 // 20489
Igen. A tövében! Tehát nem a csati a gond, hanem a csőnek a töve, amire ráhúzom!
granturismo09-08-2006 13:18:32 // 20488
El van repedve ott a cső?
granturismo09-08-2006 13:17:26 // 20487
Hát ez a baj, hogy ebben az esetben nem beszélhetünk valódi garanciáról. Azt mondta, hogy az ő munkájára vállal garanciát, de kérdés ez mire jó.
Azt mondta az ő munkája azért szerencsés, mert pontosan mérhető az eredménye. Ha kész a munka megmérjük a csapágyhézagot. Ha stimmel benn van a tűrésben viszontlátásra. Ha teszem azt 5ekm után visszaviszem hogy szétment a hajtókarcsapágy ezer dologra hivatkozhat (rossz olaj, rossz pumpa, stb stb)
Szóval gyakorlatilag ez nem járható út.
Egyetlen esélyem van:
Mivel a főcsapágyak nem lesznek köszörülve ha csak a hajtókarcsapágyak mennek szét esetleg hamar akkor nem lehet kenési problémára hivatkozni (elvileg), mert akkor ugyabár a főtengelycsapágy is tönkre ment volna.
Persze itt is lehet arra hivatkozni hogy a boxeron mindig a hajtókarcsapágy megy először tönkre a főcsapágy jobban bírja....
Szóval sajnos gyakorlatilag itt csak a térdre-imára dolog marad. Nem tetszik ez nekem igazán...
Ferke09-08-2006 13:09:57 // 20486
Kicsit off, de plííz help valaki!
Hugom puntojában szétment az üzemenyagszivattyú, pontosabban annak a műanyag kimenő csőnek a töve, ami küldi a benzint a motor felé. Ime:
A kérdés: ez javítható-e megbízhatóan, vagy felejtsem el?
Ha felejtős a javítás, akkor vajon hol kapok bontottan? Eddig 1 bontót hívtam, az 20.000.-Ft-ot!!!! mondott rá, amit nem kicsit sokallok, egy 11 éves puntohoz!:(
Hugom puntojában szétment az üzemenyagszivattyú, pontosabban annak a műanyag kimenő csőnek a töve, ami küldi a benzint a motor felé. Ime:
A kérdés: ez javítható-e megbízhatóan, vagy felejtsem el?
Ha felejtős a javítás, akkor vajon hol kapok bontottan? Eddig 1 bontót hívtam, az 20.000.-Ft-ot!!!! mondott rá, amit nem kicsit sokallok, egy 11 éves puntohoz!:(
Ferke09-08-2006 13:02:20 // 20485
Hát igen, persze, hogy Alfáék ez mondják, érthető. viszont ha Makray-ék azt mondják, hoyg bízz bennük, akkor csak nem mondják véletlenül, mert gondolom azért a garanciát is vállalják rá.
Mindenesetre jó kis dilemma, azért jó ez az amore, mert kb fél éven belül én ugyanide jutnék, hogy ezen töröm a fejem:)
norbee09-08-2006 12:30:25 // 20484
Nem, hát évente egyszer sátoros ünnepen ki kell vele állni a garázsból a nagyközönség elé :D
granturismo09-08-2006 12:12:55 // 20483
Vagy nem is teszek bele főtengelyt. Az ékszíjtárcsát odaragasztom kívülről Loctite-al. Aztán kész.
norbee09-08-2006 12:09:35 // 20482
Mivel Őfelsége nagy valószinűség szerint mostmár ténylegesen kiállítási tárgyként fog funkcionálni, azt hiszem, ez a köszörülés dolog nyugodtan bevállalható... :))))))))))))
granturismo09-08-2006 12:05:09 // 20481
Ja már értem mire gondolsz.
Az Alfa gyár véleménye egyértelmű a kérdésben. Ezt a főtengelyt nem lehet köszörülni. Új főtengelyt kell beépíteni. Természetesen a gyár bontott főtengely beépítését sem javasolja. Namost azért annyira én sem vagyok "perfekcionalista barom":-), hogy vegyek egy gyári új főtengelyt csapágygarnitúrával együtt 320 eft-ért. Most van ennyiért egy komplett olasz papíros autó a Használtautón....
Szóval azért bizonyos kérdésekben a gyár véleményét is fenntartásokkal kell kezelni. Pld. a gyár a szervokormánymű felújítását is kifejezetten tiltja én tavaly mégis felújíttattam sőt annak idején a 33-asomét is felújíttattam.
A Béla egyből azt mondta hogy az Alfa főtengely olyan mint a BMW, hogy felületi edzés van rajta ha azt a réteget letolják akkor puha alatta és pár ekm alatt elkopik. Ezt mondtam a Makraynak is. Azt mondta Ő köszörül BMW-t, Hondát amire szintén sokszor mondják, hogy edzett. Bízzak benne 1949 óta csinálják. Ráadásul első túlméret azaz 0,1mm-t kell levenni belőle. Rendes kenés kell, jó minőségű olaj, megfelelő olajcsere. Amíg kenés van rendes addig nem lehet gond. DCS szerint 0.5mm-t lehet köszörülni addig tart az eddzés szóval az én 0,1-em az még messze van ettől. Egyébként ezen kívül már csak 0,2-es túlméret van tehát az AE sem kínál több túlméretet.
Ott van viszont Alfabu esete. Neki pld. szétment a hajtókarcsapágy és a Béla megállapította, hogy köszörülve volt a főtengelye.
kando.09-08-2006 11:40:24 // 20480
Ha jól néztem, lentebb a kábelezés cseréjét mutattad be..
No, hát nem egyszerű s mivel olasz gép, ahogy nézem nálam sem lesz több hely a mozgáshoz, a ,,madzagok'' fűzéséhez, de azt hiszem, még a nyáron véghez kell vinnem, bár jó lenne műszerfalat is cserélni, emrt a mostanit már széjjel gányolták barbár kontár kezek.. :-/
Kábeleket meg elkezdhetek beszerezni, meg csatikat stb. is... :))
granturismo09-08-2006 11:37:22 // 20479
Igen. Ez Torinoból jön. Gyári. Utángyártott olajpumpa nincsen.
Ferke09-08-2006 11:35:12 // 20478
51???? Jesszusom, gt, nem viccelsz! Hát most nem lennék e helyedben, hülye ötlet, de ha már ennyire perfekcionista vagy, lehet, hogy közvetlen az Alfáéknál kéne utánajárni!
granturismo08-08-2006 18:29:31 // 20477
Na szóval az elmúlt napokban mindenkit a köszörülésről kérdeztem. Kb 50-50% a két tábor aránya. Schulek Béla szerint nem szabad köszörülni DCS szerint igen. A fene tudja.
Most ez első túlméret lesz. de még van egy sanszom van egy másik főtengelyem lehet hogy azt rakom bele a végén.... Nem tudom.
Na mindegy vettem még egy gyári új olajpumpát bele. 51eft volt:-((((( Ez a barom maximalizmus.:-((
Viszont vannak eladó olajpumpáim!
granturismo08-08-2006 17:47:21 // 20476
Na akkor a motor téma.
Szóval ugye a motorblokkot juli 21-én vittem el a Makraihoz. Vittem a blokköntvényt, a 4db dugattyút hajtókarokkal gyűrűkkel, a főtengelyt ami a 8V motoromban eddig volt azt gyárilag piros jelű, az első hátsó motorfedelet, 2 db főtengelyszimmeringet, és a főtengely meg a hajtókar alapméretes csapágy garnitúrát. Abban maradtunk, hogy aug 4-én pénteken készen lesz, mehetek érte. Na 3-án du. felhívtam hogy mi a helyzet. Ja, természetesen 21-én megadtam az elérhetőségemet hogyha bármi gond van hívjanak. De nem is én adtam meg magamtól hanem Ő kérte el. Szóval felhívtam hogy mi a helyzet a motorral. Azt mondja van egy kis probléma menjek be. Nem is szaporítottam a szót telefonon pénteken bementem. Bár kissé izgatott voltam. Szóval a lényeg az, hogy összerakták a főtengelyt a blokkon kívül természetesen. A főtengelycsapágyakon 0,05mm a csapágyhézag a hajtókarokon 0,08mm. A megengedett hézag 0.027-0,065mm. Tehát a főtengelycsapágy tökéletes, de a hajtókar az problémás, mert ha így rakjuk össze ekkora hézag hamar felverődik 0,1 fölé és akkor már könnyen hajtókaros lesz a moci. Ez világos.
Én először tiltakoztam, mutattam a gyári doksit ahol egyértelműen le van írva hogy a főtengey nitrálva van, nem szabad köszörülni, kopás esetén cserélni kell. Ezt támasztja alá az is, hogy a túlmérethez gyári csapágyak sem rendelhetők. Csak alapmérte van két változatban a kék és a piros. A főtengelyeket festékkel jelölik meg a piros főtengelyhez piros csapágy a kékhez kék csapágy kell. De ez a piros-kék méretkülönbség mindössze 0,008mm tehát rajtam nem segít csak ha századokban lenne a különbség. Egy 0,02mmel kisebb belső átmérőjű csapágy jó lenne hozzá, de az meg nincsen sem gyáriben sem utángyártottban. Illetve itt nincsen utángyártott. Van a Glyco meg az AE a gyáriban is ugyanez van.
Álljon itt egy kis cikk a Totalcar Autódoki oldaláról bizonyságul, hogy nem állok egyedül a problémával.
"Tisztelt Autódoki!
Minden reményem az autószerelőkben odaveszni látszik! Két becsületesnek tűnő szerelő homlokegyenest eltérő dolgot állít. Kinek higgyek? Szereplők: Szerelő és Bontós (akinek szintén van műhelye, de messze lent vidéken, mellesleg alkatrész-képviselet is).
Előzmények: 1.5-ös boxermotoros Alfa 33-asom főtengelycsapágyas. Már volt köszörülve (úgy fest többször is), a legutolsó javítóméretet sem adta ki az új köszörülés után (még egy kis "félreköszörülős" trükkel sem), így cserélni kellett (mondá Szerelő).
A konfliktus: Szerelőnek alapméretes főtengely kell, mivel csak a saját bejáratott műhelyében bízik, rögtön köszörüléssel kezdi, úgy rakja be a helyére.
Bontós szerint az Alfa gyár tiltja az ilyen erős (105 LE) motoroknál a főtengely köszörülést, mert csak felületileg vannak edzve a csapok, így lemennének a puha anyagig, ami néhány ezer km-t bírna max. Szerinte nincs is gyári túlméretes csapágy. Pár tízezer km-t futott törött autóból bontott tengelyt javasol, ami persze alapméretes és szerinte csak épphogy kopott. Szerelő szerint aki bontott tengelyt felköszörülés nélkül beszerel, az egy barbár. A felületi edzés 1 mm mélyen tart, így eddig a mélységig vannak javítóméretek + gyári túlméretes csapágyak.
Ember (autószerelő) legyen a talpán, aki itt kiigazodik. Én nem tudok. A dolog elég sürgős lenne, így az esetleges soron kívüli elbírálásért nagyon hálás lennék.
Köszönettel és üdvözlettel:
Zsola
Ebbe a 33-as típusba nem hiszem, hogy létezik 10-20 ezer km-t futott főtengely. Elég kifeszített motor, a lökettérfogatához képest rendesen ki van használva a kivehető teljesítmény. Csókoltatom a bontóst, de létezik hozzá túlméret, nemrégiben a Jóisten összesodort két 33-assal gyors egymásutánban.
Mindkettőnek motorbaja volt, ebből kifolyólag elég rojtosak is az idegeim. Lelki nyugalommal adjon igazat a szerelőnek, ha az anyagiak engedik, mindenképpen teljes gépmunka és a hengerfejek felújítása az egyetlen hosszabb távú megoldás. Azonban a vezérműtengelyeket gondosan meg kell vizsgálni, hogy mennyire kopottak (milyen mélyen nyitják be a szelepeket. Sajnos ennél a típusnál ez 3-4-5 mm-t is tud kopni. De nem olyan kocka alakúra, minta Lada, BMW vagy Opel klasszikus esetei. Megfelelő ívűnek néz ki a vezérműtengely bütyke, azonban a gyári adatot mindenképpen figyelembe kell venni. Ha max. 5 tized milliméter hiányzik, még nem túl nagy bűn, de a motor alapjáratán már érződik. Arra is figyelni kell, hogy a két tengely kopása egyforma legyen (a határon belül), mert a motort nem lehet beszabályozni. Ha 4 karburátoros a motor (hengeroldalanként 1-1 dupla), mindenképpen csak a vákuumérős célműszerrel lehet az alapjáratot megfelelően beállítani. Ez fontos a motor kiegyensúlyozott járásához, valamint ahhoz, hogy a frissen megmunkált motort az ebből keletkező dinamikus hatások ne üssék agyon idő előtt. Az olajpumpát beszerelés előtt szintén gondosan ellenőrizzék le, hogy a befogott nyomónyílás esetén a hajtótengely perselye mellett ne legyen veszteség."
granturismo08-08-2006 16:46:11 // 20475
Hú ezt meg nem modom, ha járok valahol látok valami jó szerszámot vagy cuccot megveszem. Nem tudom megmondani sajnos.-(
Ferke08-08-2006 16:43:12 // 20474
Szuper, köszönöm! :)
Jah, még1: tegnap láttam Nálad egész hosszú sörtéjű drót korongot.Eddig ennél csak rövidebb sörtéjűt kaptam, azt hol vetted?
granturismo08-08-2006 16:33:21 // 20473
Szia.
Dupli-Color hőálló. Bárhol kaphatsz. Tesco Baumax OBI Auchan stb. Egy kerti grillsütő képe van a palackon. Van fekete, piros, és ezüst.
Ferke08-08-2006 16:20:53 // 20472
Büszke vagyok, mert az önindítódat én láttam elsőként tegnap! De azt tegnap nem mondtad, hogy ekkora meló volt a hétvégén, nekem ez 2-3 hónap alatt szokott összejönni:)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
554
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?