Forum >> Alfasud-33
Ferke08-08-2006 16:11:31 // 20471
Hello gt! Kösz itt is a tegnapi segítséget! Elfelejtettem, mi volt a neve annak a hőálló ezüstnek, amit mutattál? És melyik nagybarkácsban lehet kapni?
giovanni08-08-2006 16:03:50 // 20470
:))))
Epedve várom.... ;-)
granturismo08-08-2006 16:02:07 // 20469
Na Te csak ne szóljál!!:-)
JPÉFBNM
(Józan Paraszti Ésszel Felfoghatatlan Beruházások Nagy Mestere)
:-))
És még a motorról nem is írtam semmit...:-)
Azmo08-08-2006 16:00:22 // 20468
Kész vagyok ettől a faszitól :D
granturismo08-08-2006 15:53:11 // 20467
Tegnap csak egy órácskát foglaloztam vele. Visszakötötöttem a féltengelyeket, felszereltem a kipufogó hővédelmét a váltóbowdenek fölé, betettem az akksit.
Ja és felújítottam az önindítómat:
nem túl jó kép de felül a nagy forgórészes a 8v indítója alul kisebb a 16V-hez való. A titok nyitja a fehér műanyag házban lévő bolygóműves áttétel:
A bendix azonos a 8 és a 16V-n
A fejen rézszőrű drótkoronggal átnemtem.
Kis festés, kommutátor esztergálás, bronzkefe csere és ilyen lett a végén:
Ja és felújítottam az önindítómat:
nem túl jó kép de felül a nagy forgórészes a 8v indítója alul kisebb a 16V-hez való. A titok nyitja a fehér műanyag házban lévő bolygóműves áttétel:
A bendix azonos a 8 és a 16V-n
A fejen rézszőrű drótkoronggal átnemtem.
Kis festés, kommutátor esztergálás, bronzkefe csere és ilyen lett a végén:
giovanni08-08-2006 15:51:36 // 20466
Elmebeteg :) Perfekcionalista Barom :))))))))
Köszi ezt jól esett elolvasni :)))
granturismo08-08-2006 15:33:20 // 20465
Ezután az utastérrel már meguntam a kontaktolást áttértem a motortérre.
Aztán nagyobb fordulatra kapcsolva kicseréltem a hibás fékcsövet összeépítettem, a bal oldali féket, helyre tettem a homlokfalon a zajvédő burkolatot a fék és üzemanyagcsövek rögzítéseit. Visszaépítettem a merevítő "polcot", rögzítettem rá a kormányművet. visszatettem a fék és szervotartályt, rendeztem a különböző kábeleket és rögzítéseket.
Így lett helyem, megépítettem a 16V relétáblát.
Ezután pedig beépítettem a 16V váltót, bekötöttem a működtetését. Végre beülhettem az autóba és bár még csak hörögve brummogva utánoztam a boxi hangját, de már a 16V váltón kapcsoltam végik a fokozatokat!!!:-)
Aztán nagyobb fordulatra kapcsolva kicseréltem a hibás fékcsövet összeépítettem, a bal oldali féket, helyre tettem a homlokfalon a zajvédő burkolatot a fék és üzemanyagcsövek rögzítéseit. Visszaépítettem a merevítő "polcot", rögzítettem rá a kormányművet. visszatettem a fék és szervotartályt, rendeztem a különböző kábeleket és rögzítéseket.
Így lett helyem, megépítettem a 16V relétáblát.
Ezután pedig beépítettem a 16V váltót, bekötöttem a működtetését. Végre beülhettem az autóba és bár még csak hörögve brummogva utánoztam a boxi hangját, de már a 16V váltón kapcsoltam végik a fokozatokat!!!:-)
granturismo08-08-2006 15:20:05 // 20463
Ezután elkezdhettem beépíteni a 16V vezérlőszámítógépet és megcsinálni a kábel gyárinak megfelelő rögzítését.
Ezután még beraktam a zajcsillapítókat majd visszaszereltem a burkolatot. És végre a hangprocinak is találtam egy jó helyet ott bal függőleges műanyag és a "kardánalagút" között. Egy szivacs volt gyárilag ott most is az lesz csak benne van egy pléhdoboz.:-)
Ezután még beraktam a zajcsillapítókat majd visszaszereltem a burkolatot. És végre a hangprocinak is találtam egy jó helyet ott bal függőleges műanyag és a "kardánalagút" között. Egy szivacs volt gyárilag ott most is az lesz csak benne van egy pléhdoboz.:-)
granturismo08-08-2006 15:07:14 // 20462
granturismo08-08-2006 14:56:29 // 20461
Végre bennt volt a kábel.
Elkezdhettem bekötni. Volt egy kis problem ami már a tervezési stádiumban előjött, hogy gond lesz.
Az én 95-ös boxim már Alfa-Code-os tehát a kulcsba be van építve egy kis chip. A gyújtászár körül van egy tekercs ami egyben antenna is. Ha bedugom a kulcsot a chip ebbe a térbe kerül, gyújtásra a tekercs elektromágneses teret gerjeszt a chip induktívan felgerjed és kiad egy kódot amit az antenna levesz. Ez a jel az antennából egy vezetéken a kormány alatti "kóddoboz"-ba kerül. A kóddoboz megnézi, hogy ez a kód helyes-e (el van-e tárolva mit érvényes kód) ha igen egy master kódot küld egy 3 vezetékes adatvonalon a vezérlőszámítógép felé. Ha ez a kód stimmel akkor a számítógép engedélyezi az indítást. Persze mindez egy szemvillanás alatt megy végbe. Ez az Alfa Code működése.
Na ez a kódrendszer a 94-es évjáratú 16V vezérlésben még nincsen.
A kódos változatokon van egy utastéri csatlakozó amelyen a kódrendszer 3 vezetéke, a műszeregység injektor lámpája és az üzemanyagszivattyú indítószála van bekötve. Ez egy 6 pólusú csati 5 bekötött szállal. A kód nélküli verzióban csak 2 utóbbi vezeték van meg 2 pólusú csatival. A 2 csatit nem lehet összedugni. Erre már felkészültem kibontottam annak idején a donorból a csati ellendarabját is. A 2 vezetéket roncsolásmentesen át lehetett tenni egyik csatiból a másikba, a kódrendszer 2 szálát benne hagytam a régiben az nem lesz bedugva csak ott figyel majd. Persze kiszereltem az antennát meg a kóddobozt is, mert ezek úgysem funkcionálnak tovább.
Felül az új 2 pólusú csati lenn az üres 6 pólusú:
Itt meg már összedugva:
Elkezdhettem bekötni. Volt egy kis problem ami már a tervezési stádiumban előjött, hogy gond lesz.
Az én 95-ös boxim már Alfa-Code-os tehát a kulcsba be van építve egy kis chip. A gyújtászár körül van egy tekercs ami egyben antenna is. Ha bedugom a kulcsot a chip ebbe a térbe kerül, gyújtásra a tekercs elektromágneses teret gerjeszt a chip induktívan felgerjed és kiad egy kódot amit az antenna levesz. Ez a jel az antennából egy vezetéken a kormány alatti "kóddoboz"-ba kerül. A kóddoboz megnézi, hogy ez a kód helyes-e (el van-e tárolva mit érvényes kód) ha igen egy master kódot küld egy 3 vezetékes adatvonalon a vezérlőszámítógép felé. Ha ez a kód stimmel akkor a számítógép engedélyezi az indítást. Persze mindez egy szemvillanás alatt megy végbe. Ez az Alfa Code működése.
Na ez a kódrendszer a 94-es évjáratú 16V vezérlésben még nincsen.
A kódos változatokon van egy utastéri csatlakozó amelyen a kódrendszer 3 vezetéke, a műszeregység injektor lámpája és az üzemanyagszivattyú indítószála van bekötve. Ez egy 6 pólusú csati 5 bekötött szállal. A kód nélküli verzióban csak 2 utóbbi vezeték van meg 2 pólusú csatival. A 2 csatit nem lehet összedugni. Erre már felkészültem kibontottam annak idején a donorból a csati ellendarabját is. A 2 vezetéket roncsolásmentesen át lehetett tenni egyik csatiból a másikba, a kódrendszer 2 szálát benne hagytam a régiben az nem lesz bedugva csak ott figyel majd. Persze kiszereltem az antennát meg a kóddobozt is, mert ezek úgysem funkcionálnak tovább.
Felül az új 2 pólusú csati lenn az üres 6 pólusú:
Itt meg már összedugva:
granturismo08-08-2006 14:31:19 // 20460
A szombat reggeli első feladat a 16V kábel behúzása volt az utastérbe. Mivel a kábel már bennt lógott a motortérben hiszen a jobb sárvédó alatt az üzemanyaggőz tartály szelepét már bekötöttem csakis a motortérből az utastér felé húzhattam a kábelt. A csatija még borzasztóbb mint a Rochesteré, az legalább 2 db csati, ez 1 bazi nagy csati ráadás levehetetlen biztosító fémpöcökkel jó karcolós, akadós....
Betekertem szigszalaggal így nem tudott kárt okozni.
1 óra alatt sikerült behúzni. 1 csati és egy 50cm-es kb 4cm átmérőjű kábelköteg meg pár kisebb csati...
Ennyi helyem volt a motortérben (a jobb oldali a befecskendezés behúzott kábele)
És az utastérben. Mindez előrehúzott fűtésboxszal. Így legalább láttam mit csinálok...
Betekertem szigszalaggal így nem tudott kárt okozni.
1 óra alatt sikerült behúzni. 1 csati és egy 50cm-es kb 4cm átmérőjű kábelköteg meg pár kisebb csati...
Ennyi helyem volt a motortérben (a jobb oldali a befecskendezés behúzott kábele)
És az utastérben. Mindez előrehúzott fűtésboxszal. Így legalább láttam mit csinálok...
granturismo08-08-2006 14:19:56 // 20459
granturismo08-08-2006 14:17:08 // 20458
Ja a Makrai-t sikerült az őrületbe kergetnem. Tiszta ideg volt az ember....
Ugye vittem a jegyzeteimet és azokból soroltam az adatokat.
Erre azt mondta egyszer: Figyeljen nem kell ebbe ennyire belemerülni. Na ez kicsit felhúzott:
Ilyenket mondtam: Tudja én senkiben sem bízom, csak saját magamban dehát erre a dologra nincsenek eszközeim, hogy megcsináljam meg az ismereteim is hiányosak sajnos és senki sem ezért KÉNYTELEN vagyok másra bízni magamat amit nem szeretek...
Szóval nagy meccs volt.
Oroszlánként védtem a boximat.....
Whiteskull08-08-2006 14:09:03 // 20457
Szerintem te is úgy fogsz vigyázni a kész motorra, mint a hímestojásra. :))
Nem hiszem, hogy valaha is mégegyszer elkopna az a főtengely. :))
Whiteskull08-08-2006 14:07:49 // 20456
Több kocsinkon is köszörültek főtengelyt, és ezzel soha nem volt bajunk. :))
granturismo08-08-2006 14:06:25 // 20455
Jaj köszi ilyeneket akarok hallani.... Még még...:-))
granturismo08-08-2006 14:05:44 // 20454
Na elkezdem a hét vége történetét legfeljebb lelőtők.-)
A motort egyenlőre hagyjuk.
Pénteken kiszereletem az egész műszerfalat, előrehúztem a fűtésboxot úgyhogy végre hozzáfértem a befecskendező kábelközegéhez, hogy kihúzzam. Mivel annyira kicsi volt a hely, hogy nem tudtam a motortér felé kihúzni a kábel vastag utastéri részét inkább az utastér felé húztam befelé a motortéri részt. Ez persze hosszabb és sokszálú ágas-bogas, de legalább vékonyabb. 3 órás munkával mm-ről mm-re kijött a kábel egyben, sértetlenül. Különösen a relétáblabiztitábla áthúzása volt amelyet atomjaira szedtem és foglalatonként egyesével fejtegettem vissza. A kezem teljesen szétment úgyhogy 11-kor visszavonulót fújtam, de a csatát megnyertem!
Mindenesetre aki ebbe az átépítésbe belefog az kösse fel a gatyát ennyit mondhatok!
Whiteskull08-08-2006 13:53:36 // 20453
Az enyémet is köszörülték, mivel azt mondták, hogy annélkül teljesen felesleges összerakni. A srác aki csinálta profi, és teljesen lelkiismeretes. Igaz még csak 3500 km van az autóban, de eddig nem volt semmi probléma, és az alapjárati semmiről felment 2-re az olajnyomás. Én eddig nem bántam meg. :)
granturismo08-08-2006 13:49:51 // 20452
Nem tudom. Otthon ugye nem tudok prevízen csapágyhézagot mérni úgyhogy nem tudom. Amit vittem AE hajtójkarcsapágyakat azokkal 0.08 a csapágyhézag.
Nem tudom. Teljesen tanácsatalan vagyok mindenki mást mond.
Whiteskull08-08-2006 13:44:38 // 20451
Mi történt? Annyira szar volt?
granturismo08-08-2006 13:43:32 // 20450
Sziasztok.
Hát vannak fejlemények nálam rendesen.
Most s&gget csinálok a számból....
Köszörültetem a főtengelyt.....
swan08-08-2006 11:58:11 // 20449
Délután ha lesz időm leveszem a kereket és megvizslatom!! Aztán majd megint kérdezek ha vmi nem világos:-))))
swan08-08-2006 11:42:10 // 20448
Nem tudom mi van benne nem szedtem szét de Ahogy lentebb irták Homasitában vettem én is és egy rönóba kötöttem be. És nem a gyujtásra hanem én is az ajtónyitás érzékelő és avilágítás közé! Ott jól szuperál azóta is. Egyébként az enyémben is van gyárilag ami szintén ajtóra érzékel! Ja most h meg volt bolondulva az indexem a lentebb leírtamk miatt néha nekem is be.be csippant:-)))
pb_08-08-2006 11:18:43 // 20447
Kérdezz csak bátran, ha tudom a választ ügyis leírom.))
pb_08-08-2006 11:17:45 // 20446
A fékbetét cseréhez nem kell leszedni a bakot, elég csak a nyerget. A képen látszik a jobb oldalt a 2 kiálló, gumi, abban van belül 2 db belsőnyűlású(imbusz, 7-es kulcs kell hozzá, de asszem ezt írtam is), az alsó csavar feje látszik is, azokat kell kicsavarni, és levehető a nyereg. A bakot akkor kell leszedni, ha tárcsát is cserélsz.
A nyeregre általában rá van írva, hogy milyen rendszerű, de ez amiről a képek készültek Bendix. Ha ilyened van elől, akkor Bendix rendszerűhöz kell a betét, ha nem, akkor ATE-hoz.)
kando.08-08-2006 10:48:48 // 20445
Vannekemis, csak nekem se mindig csipog.
Igaz, mostanában meg az indexelésnél is be-becsippan, csak sokkal halkabban, mint a világításnál.
Amúgy ez a kütyü egy off gépbe kellene, s csak kíváncsi vagyok, mi van benne, meg hova kell kötni.
Utána lehet, már magam is gyártanék ilyet, egyszerűbbet és megbízhatóbbat :-)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-08-2006 10:05:08 // 20444
annyi,hogy ez akkor jelez,ha kiszállsz,de szerintem az egyenértékű a
gyújtásossal,hacsak nem töltesz órákat a kocsiban a gyújtás levétele után.
(pl: autószex.. :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-08-2006 10:00:44 // 20443
naájjámámeg! :-)
nekem gyárilag van benne....
igaz,az ajtóérzékelők miatt hol működik-hol nem...
neked hogyhogy nincs, a TDi felszereltsége szerint jóval magasabban
van az enyémnél?
vagy újabb Xtrát találtam? :-)
norbee08-08-2006 09:49:53 // 20442
Homasitában lehet kapni, ilyen néven, és a helyzetjelzőre lehet rákötni. Nem érdemes, nekem volt a 33-on, mikor leszedtem, kiderült hogy miért világított gyengébben a fényszóró... :)
kando.08-08-2006 09:38:36 // 20441
Tud nekem segíteni valaki abban, hogy megmondja, milyen megnevezésen keressek boltban, neten olyan csipogót, ami jelez, ha a világítást rajtafelejtem az autón ? (ha levettem a gyújtást)
Valami világításrajtafelejtős csipogót keresek, meg a bekötését, hova vagy hogyan érdemes...
András bácsi08-08-2006 09:23:28 // 20440
Vannak rajta feliratok. Ezek olvasása segít. :)
swan08-08-2006 09:14:22 // 20439
Tudod egy csecsemőnek minden vicc új:-)))
swan08-08-2006 09:13:35 // 20438
NA már megint megmosták a fejem:-)) Szánom bánom bűnömet de jelenetem bepótoltam:-))) Akkor hirtelen lenne pár kérdeésem is:-))
Ha leszereltem a bakot amit két csavar fog akkor az így foga kezemben maradni ugye?
Után le kell csavaroznia nyerget v esetleg már ebben a helyzetben is cserélhető e a betét? Gondolom le! Ha ez meg van akkor betét csere dugattyú viszanyom és lehet összeszerelni! Akkor most már csak azt áruld el honnan tudom hogy miylen rendszerű a fékem miylen betét kell bele?
Ha leszereltem a bakot amit két csavar fog akkor az így foga kezemben maradni ugye?
Után le kell csavaroznia nyerget v esetleg már ebben a helyzetben is cserélhető e a betét? Gondolom le! Ha ez meg van akkor betét csere dugattyú viszanyom és lehet összeszerelni! Akkor most már csak azt áruld el honnan tudom hogy miylen rendszerű a fékem miylen betét kell bele?
pb_07-08-2006 22:03:09 // 20437
Majdnem az összes autóban ilyen az indexrelé.)
pb_07-08-2006 22:02:32 // 20436
Kedves kolléga nem olvasod figyelmesen a fórumot.)) Ajánlom figyelmedbe a 18818-as hszt.)
Rumi07-08-2006 19:45:45 // 20435
őő, biztos hogy az én oldalamra? .) :)
csak mert ott nincs semmi tőled.
amugy makulátlan :) állapot, bármikor vihető, mikor otthon vagyok.
azaz a héten már nem, mert holnap hajnalban indulok Szlovéniába :)
elvileg VAsárnap este jövök meg, vagy Hétfőn reggel. utánna megint itthon vagyok pár napig
András bácsi07-08-2006 12:05:23 // 20434
Nem ördöngősség. A szerszám függ attól, hogy Ate, vagy bóBendix-rendszer. Egyébként a dugattyú visszanyomásához valamilyen nagyobb fogó is megteszi.
swan07-08-2006 11:55:02 // 20433
Persze hogy jó mert a relének nincs semmi baja:-))))) Szétkaptam az autót szombaton és rájöttem. A te reléddel azért működött az enyém mert valszeg alacsonabb fesz szint is elég volt neki a rendes működéshez a másik két relének meg nem.
A hiba az volt hogy a jobb hátsó lámpához menő vezeték letestel és a relében az elektronika tápja is ugyannarra a pontra van kötve. ÉS szetem letört a fesz a zárlat miatt és az én reléim már nem működötek a a tiédnek meg alacsonyabb volt a tűréshatára.
Érdekesség hogy lehúztam a hátsó lámpa vezetékét és frankon lehetet jobbra indexelni csak sokal gyorsabb let jobbra a relé mint balar. Úgy látszik ha nincs rajta a megfelelő tehet akkor gyorsul, tehát ezek szerint azt is észre lehet venni hogy kiégett egy izzó:-))))))))))
Remélem érthető!!!!:-)))))))))))))
kando.07-08-2006 11:16:53 // 20432
Indexrelé még működik ?
Nálam még jó ;-)
swan07-08-2006 11:01:57 // 20431
Egy tanácsot kérnék! Előre lszögezem még életemben nem cseréltem fékbetétet az autómb sajátkezüleg. Most viszont úgy gondoltam nekiugrok Találtam egy lírást igaz hogy egy rönohoz de jónak tűnik. Ez alapján nem tűnik nagy ördongosségnek! Jó eza lírás. Kell esetleg még vmi hozzá. Vagy csaka szerszámok meg elhatározás aztán kész? JA meg gondolom csavarlazító:-)
granturismo07-08-2006 08:05:26 // 20430
Sziasztok.
Rumi írtam az oldaladra olajdekni ügyben. Válaszolj légyszi.
pb_06-08-2006 21:48:50 // 20429
Húzós, húzós, neked kell eldöntened mennyit ér + neked ez az akció.) Vagy 1xűen átülsz 1 16v 33-ba.)
Gery8306-08-2006 11:40:09 // 20428
:D
Köszi a válaszokat!
Ez húzós vállalkozás lenne mire minden együtt van...
Egyrészt anyagilag, másrészt az utánajárást tekintve!
Na mindegy... az ember próbálkozik! :D
pb_06-08-2006 00:22:13 // 20427
De az még mindig kevés, mert cablék is kellenének hozzá.) + sztem 1 halom apróság, mi most eszünkbe sem jut.
kando.05-08-2006 23:38:36 // 20426
Jó pénzért építek én is kampútert :-PPP
Rumi05-08-2006 23:36:49 // 20425
ilyen compot lehet bontóba is venni, igaz, elég borsos ára van. 40K körül asszem
pb_05-08-2006 23:28:37 // 20424
Na igen, de sajna a vezérlés nélkül, nem nagyon használ6ó. Hacsak nem karbist farag belőle valaki.
Rumi05-08-2006 23:26:04 // 20423
kérdés mi tartozik bele szorosan véve a motor fogalmába? :)
mert nekem csak a felsoroltak. LMM van, computer Robesz7-nél, kábelekkel együtt.
pb_05-08-2006 23:21:59 // 20422
Azért még 1-2 dologgal kiegészíteném.) Szívócső(pók), vákuumelosztó, legalább 2 injektor, vezműkerekeket sem nagyon láttam, ill vezérlő egység, + hát ki tudja, hogy a kábel köteggel mi a helyzet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
571
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?