Forum >> Alfasud-33
pb_12-10-2006 11:32:45 // 23571
Attól, hogy leszeded a nyerget, attól még a kereket vissza lehet rakni.
granturismo12-10-2006 11:22:47 // 23570
Ezt egy olasz gyártmányú autónál lehetetlen megmondani:-)
brien12-10-2006 11:19:50 // 23569
Ja...egyébként mindenre gondoltam, csak arra nem, hogy mi a francon fog állni az autó fél napig amig lefestem a nyergeket :D
Vágjon hozzám valaki 4 fél téglát :D
granturismo12-10-2006 11:07:29 // 23568
Ez igaz elég nagy munka. De stabilabb lesz és kevesebbet is fogyaszt valamit jobban megy mintha 1 karbis lenne.
granturismo12-10-2006 11:05:09 // 23567
Igazatok van, az 1.3-as egykarbis csonk nem megy rá.:-((
Úgyhogy létezik csak nem tudod rátenni.
Ha spórolás a célod akkor inkább injektosra alakítsd át szerintem.
Injektoros 1.5-re való csonkom nekem is van.
granturismo12-10-2006 10:49:21 // 23566
A válasz: Igen létezik.
granturismo12-10-2006 10:48:26 // 23565
Akkor örüljünk:-)))))
Whiteskull12-10-2006 10:40:29 // 23564
Na jó, az enyémet is finoman kell kezelni 1-2 között. :))))
pb_12-10-2006 10:38:34 // 23563
Agip Rotra MP API GL 4/5 SAE 80W-90. Erzsébeten az Agip kúton kapsz, asszem olyan 1k/l áron.
Paco12-10-2006 10:36:52 // 23562
Az enyém is jó. Ésakkor? :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-10-2006 10:33:39 // 23561
mér' ki mondta,hogy rossz???
(arra annyira rossz,mint a rádiók,amivel keresztfatert is megőrjítette 1-2 ismerőse régebben: "Tibikém,nincs ennek semmi baja,csak nem szól! :-)
Whiteskull12-10-2006 10:28:16 // 23560
Miért? Attól megjavul? :)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-10-2006 10:26:23 // 23559
iigen??
...nnojakkor megyek egy kis Queensrácsot hallgatni! ;-p
Whiteskull12-10-2006 10:25:19 // 23558
Jé, az enyém is jó! :))))
swan12-10-2006 10:16:55 // 23557
nekem is témánál vagyunk!
Milyen váltóolajat tegyek bele! Legzutolsó cserénél valamilyen valvoline volt benne! Adoboz még meg van!
Javaslat?
KisP12-10-2006 10:08:11 // 23556
ha már témánál vagyunk, mást már én se tudom honnan csöpög az olaj az autómból. Fekete-arany színű olaj csak a motorolaj lehet,igaz? A váltóolajat tavaly cseréltem,de az nem sötétedik be,nem? A garázsba raktam egy karton papírt és oda csöpög az olaj,és úgy vettem észre,hogy a váltó környékén csöppen le.Már nem tudom mit higgyek.
pb_12-10-2006 09:47:54 // 23555
Azért kezdeti nehézségek akadtak, mármint a 16v váltónál.)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)12-10-2006 09:44:36 // 23554
nem provokál!!! :-p
granturismo12-10-2006 09:40:17 // 23553
Sziasztok.
Ja de jó:-)
Váltótéma:-)
Az én váltóm jó.
pb_12-10-2006 09:38:26 // 23552
Az a baj, hogy nemcsak ott szokták engedni.) Tipikus helyek: féltengelycsonknál a szimm, és az o gyűrű, hátul a fedél illesztésénél a tömítés, a váltórudazat bemenő tengelyénél a szimm, olajdekninél lévő tömítés. A szintellenőrző ua, mint a betöltő nyílás. Kicsavarod a csavart, és benyúlsz a lyukon az 1ik ujjaddal, így + lehet állapítani, hogy kb, hol a szint. Ha a lyuk környékén van, akkor jó, ha nem, akkor rá kell tölteni.
Face12-10-2006 09:23:48 // 23551
Én is eddig minden Sprint/33 váltó amivel találkoztam, hátulról a váltórudazat behajtásának irányából terjesztette az olajsaras foltot előre.. amúgy hogy lehet bennük ellenőrizni az olajszintet?
kando.12-10-2006 09:21:46 // 23550
Tekertem is, ja ja, jó, na, eresztik azt a nyamvad oilo-t, oké :))))))
pb_12-10-2006 09:20:34 // 23549
Kandókám, asszem láttad már a bs váltógyűjteményt.) Sőt ha emlékezetem nem csal az 1ik már a kezedben is volt.))
pb_12-10-2006 09:16:19 // 23548
Pedig rendszerint a saját olajától piszkosak a 33-as váltók. Sajnos ezeknél az autóknál elég gyakran kell ellenőrzni a váltóban a szintet, ha az ember látja, hogy olajos a váltó. Természetesen az olaj fogyást alatt nem arra gondolok, hogy csöpög, vagy spriccel belőle az olaj, hanem szépen lassan szivárog, mondjuk 3/4 év, év alatt 1-2 dl, vagy 1 kicsit több. Láttam már olyan váltót is amiből tényleg folyt az olaj, a Bp-Fehérvár-Bp útvonalon visszafelé már sipolt, de túlélte, kapott olajat, szimm/tömítés cserék, és azóta is megy.
kando.12-10-2006 08:59:16 // 23547
brien kollégáé talán még nem, ha nem nyúltak hozzá a ,,mester'' emberei...
Egy váltóolaj-csere meg nem árthat.. :)
kando.12-10-2006 08:56:02 // 23546
Én is inkább azt tapasztalom, hogy a motorból csöpög inkább az olaj, a váltóból nem annyira (meg az talán betömíti is magát.. :) ).
Paco12-10-2006 08:51:58 // 23545
Ööööö... Nekem nincs hosszú távú 33-as tapasztalatom, csak egy éves meg a haverok autói, de azért ha gondolkodunk egy kicsit akkor nagyrészt kizárható a váltótömítés hibája.
A motorolajat rendszeresen ellenőrzi az ember és ha fogy akkor utántölt, illetve a rendszeres csere is szintretöltéssel jár. Így a tömítések hibája úgymond kompenzálódik. Ezzel szemben a váltóolaj szintjét a legtöbb autón nem is nagyon lehet ellenőrizni,és ahol lehet ott sem nagyon szokták. Az enyémen lehet de bevallom csak kb félévente nézek rá. És kevés olyan embert ismerek aki egyáltalán megnézi. Így a váltótömítés hibája nagyon hamar az olaj elfogyását jelenti és az a váltó rövid időn belül meg fogja adni magát. Tehát ha minden váltó a saját olajától piszkos akkor már nem járnának 33-sok az utakon.....
pb_12-10-2006 08:35:44 // 23544
Tapasztalatom szerint inkább a váltó szimmeringjei, és tömítései adják + magukat előbb, mint a motoré, bár a karter, ill a szintjelző pálca tövénél tényleg tud szivárogni az olaj.
pb_12-10-2006 08:29:15 // 23543
Valószínűleg olyanok mondták, akik nem értenek hozzá. Egyébként pedig nyugodtan cseréld ki az olajat, akkor már késő lesz, mikor érzed, hogy baj van. Ahogy hallottam elég nehéz odaférni a csavarhoz, de majd gt +mondja a frankót.)
Paco12-10-2006 08:27:49 // 23542
Annak a sárnak azért a legfőbb oka általában a motor olajdeklijéből vagy a főtengelyszimmeringből kiszabaduló és hátracsapódó motorolaj... :) Fogyó váltóolajjal nem sokat megy az ember. :)
pb_12-10-2006 08:25:26 // 23541
Az a baj, hogy hiába töltöd bele sz olajat, ha elengedi.
pb_12-10-2006 08:24:35 // 23540
Igaz, hogy a legdrágább, de a legjobb, és legtartósabb. Normális használat mellett szinte biztos, hogy többet nem kell majd javítani. A váltórudazat, és a kuplung cseréjével is lehet rajta javítani, ahogy írod, de van még 1 dolog a szimmeringek, és tömítések cseréje, ami még nagyon sokat javít6 a dolgon. Nem láttam még olyan váltót ami ne lett volna tiszta olajsár(ill. láttam, de azt már szépen generálozták).
Paco12-10-2006 08:19:35 // 23539
Szo szerint "felvizesedik". Bár a gyári bontatlan dobozban (ha fóliás ) ez nem valószínű.
A higroszkopikus hatása miatt felveszi a levegő nedvességtartalmát, és ezzel egyenértékűen erősen csökken a forráspontja.....
kando.12-10-2006 08:17:35 // 23538
A nálam tapasztaltabbak bizots véleményezik ezt még, de attól, hogy egy kis csavart kicsavarsz és leengeded a használt olajat és újat teszel bele, nem hinném, hogy romlana az állapota, szerintem inkább hasznos..
Azt viszont nem tudom, meddig áll el az olaj, bár ez nem fékolaj, hogy ,,felvizesedjen'' (vagy mit szokott csinálni, ami miatt az sokáig nem tartható el...)
Azér a ,,mesterrel'' sem árt vigyázni.........
Paco12-10-2006 08:17:34 // 23537
Ha szétszeded akkor hogy romlik,vagy javulaz csak az összerakás figyelmességén múlik. Az biztos, hogy szétszedés után kötelező bizonyos dolgokat cserélni újra, mert a régivel összerakva tényleg roszabb lesz.
De az olaj cseréjéhez nem kell szétszedni :)
Paco12-10-2006 08:16:03 // 23536
Pedig a váltóadaléknak több értelme van mint a motorénak - csak a new váltóval kellene kezdeni. A kopottnak már annyit ér mint halottnak a beöntés.
A váltóban nincsenek olyan komoly hőmérsékletek mint a motorban, és ha egy eleve sima és kemény felületre felhordunk egy teflonréteget akkor az tényleg kevésbé fog kopni, és a hajtáslánci veszteség is kevesebb lesz. Természetesen az olaj megfelelő viszkozitása itt is lényeges marad, annyi akülönbség, hogy ha valódi PFTE anyag kerül bele akkor az ki fog rakódni. Nagyjából ugyanolyan a hatása mintha levaxolnád a kocsit. De ugyebár a wax sem javítja a fényezés sérüléseit, ugyanígy az érdes, kopott fogaskerekek sérüléseit sem tölti ki az adalék.....
brien12-10-2006 08:14:49 // 23535
Én nem mertem még váltóolajat cserélni. Azt mondták, ha szétszedem csak romlik az állapota a váltónak. Bár a szamosinál már emlegették a dolgot...Különben sincs még semmi baja...még... Így aztán 2 éve ott áll a polcon 3 lityi Tutela.
kando.12-10-2006 08:08:14 // 23534
Már a váltóolaj cseréje is sokat segít, tapasztalatból mondom...
Lehet, hogy nem is 100k km után kéne cserélni, hanem hamarabb is lehetne, mert 2,5 liter kell bele kb. és annyira nem drága az olaj :)
(Bár az adalék kérdést eleve nem értem... motorba sem tennék adalékot, váltóba meg minek...)
Paco12-10-2006 08:05:04 // 23533
Ez igaz, de az a legdrágább megoldás. (ami tévedés, mert a gyári új a legdrágább :) ) Ha adalékot szeretne tölteni bele akkor valószínűleg költséghatékony utat keres.
Amúgy a 33-ban nem is a váltóokozza legtöbbször a kettesbe reccsenést, hanem a rossz kuplung- váltókezelés, illetve a váltórudazat szilentjeinek elkopása. Ha azokat kicseréli (darabja pár százforintos tétel, összesen sincs 5000-nél több) akkor nagyságrendeket javul a "váltó".
pb_11-10-2006 23:28:08 // 23532
Az a nagy baj, hogy a bontott váltók többsége is odavan. Sztem 1 jár6ó út van, az sk felújítás. Én most már csak ebben hiszek.
pb_11-10-2006 23:26:09 // 23531
Inkább fel kéne újítani, aztán a gyári ajánlás szerinti olajat bele.
pb_11-10-2006 23:23:44 // 23530
Én 2 választás között gondolkodnék, a helyedben, mert a downgradenek nem sok értelmét látom én sem.
1. Vagy a +lévő karbikat felújítod tisztességesen, vagy szerzel bontott normálisat. Aztán beállítod az egész rendszert, ha nem tudod hogyan kell nyugodtan kérdezd + itt, pár embernek már volt dolga velük.
2. Átépíted injektorosra. Viszonylag olcsón lehet szerezni komplett rendszereket. Természetesen az átépítésnél felmerülhetnek nehézségek(biztos, hogy fognak), de a +felelő információk +szerzésével redukál6ó ezek száma.
A durrogást más is okoz6ja.
Whiteskull11-10-2006 22:13:24 // 23529
Az eper segíthet?
Scott11-10-2006 22:06:20 // 23528
Ezen jót mosolygtam én is. Butítani egy boxeron... ez már nagyon a végstádium lehet :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-10-2006 22:04:12 // 23527
hi!
nem tudjátok,meddig szerelték a 33-ast betétes,szétszedhető termosztáttal?
össze akarom írni a vennivalókat ,gondolom a Ricambi ennél esélytelen :-(
a gyári száma 109572 ,mintha Brev felirat lenne rajta...
Paco11-10-2006 20:45:39 // 23526
1) Semmilyet.
2) ahol csak találsz. :)
3) Ingyen van.
A váltóba a megfelelő olajat töltsd ne adalékot. Ha a fogaskerekek kikoptak akkor felújítás vagy bontott váltó. A kikopott fémet semmilyen csodaszer nem építi vissza a helyére akármi is van a reklámjában.
Ha meg semmi bajod a váltóval akkor a megfelelő viszkozitású olaj bele, és kész van.
Cs11-10-2006 20:20:36 // 23525
Üdv:
Lenne három rövid kérdésem, aki tud kérem válaszoljon.
1. A váltóba milyen adalékot javasoltok?
2. Honnan lehet beszerezni?
3. Kb. mennyibe kerül?
Thx
Mirkó11-10-2006 20:15:50 // 23524
az 1.3-é teljessen más az van nekem is,azért kérdeztem h. létezik-e ilyen 1.5-ösben is.Amugy tényleg akarbikkal vannak gondok(öszhangbahozni,állandoan durrog stb...)tele a hocipöm vele!!:))injektorosra meg elég macerás nem?(Tankcsere a benzin szivatyuhoz elektronika....)
András bácsi11-10-2006 19:47:35 // 23523
Nem így van sajnos. Az egykarbisoknak más a hengerfeje. Elvileg fel bírod tenni a közdarabot, de a szívónyílás máshová esik és lesz benne egy lépcső, ami nem túl nyerő.
ÁdidiGaga (il hempescattore)11-10-2006 19:37:45 // 23522
szia!
végül is amennyire én tudom,hogy ezek a motorok évjárat és üza.ellátó.rendszer szerint gyakorlatilag a szívócsonkban különböznek,a blokk ugyanaz,tehát nem nagyon értem a kérdésed.
a régi 33-as angol manualban kellene megnézni a dolgokat, asszem 1.3 ban volt egykarbis, gondolom annak a szívórendszere 1-az-1-ben rámegy a te mocidra.
a másik - ezt végképp nem értem - mit akarsz ezzel elérni?
a régi 33 1.3-nál az egykarbis meg a dupla (vagyis ugye 2xduppla,azaz hengerenkénti ) karbis verzió között 9 LE van az utóbbi javára.
vagyis jól értem, de-tuningolni akarod a vasat? :-)
csak érdekesség: nekem olyan blokk van a 91-es kasznimban,ami motorszám szerint egykarbis, a forgalmimban is ennek megfelelő teljesítmény szerepel!
valszeg tényleg az is volt valamikor,viszont most már dupplakarbis és
szerintem reverzibilis a dolog - már ha van értelme! )
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
534
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?