Forum >> Alfasud-33
Ferke13-10-2006 11:38:13 // 23621
valszeg a tuti az lenne, ha a minimum a 2-es sz.gyűrűből újat vennék...egyáltalán ezt lehet kapni még? Ua., mint az újabb váltókon?
Whiteskull13-10-2006 11:31:45 // 23620
Hát a 4-es, 5-össel elvileg nem lehet baj. :))
De ezt én se magam csináltam, hanem az a szerelő srác rakta össze a váltót, aki a motoromat is felújította. Ott voltam mellette végig, de én nem tudtam volna megcsinálni. Szerintem egyedül te se állj neki. Bár lehet, hogy több műszaki érzék szorult beléd. :)))
Mondjuk nálam is inkább a gyakorlat hiányával volt a gond. :))
Ferke13-10-2006 11:25:41 // 23619
Ferke13-10-2006 09:30:42 // 23618
Na ez mondjuk a bajom, hogy a tartalék váltót nem próbáltam ki, mert nem üzemelt a verda már. Tehát a kérdés, hogy szétszedve a szinkrongyűrűkön honnan látom, ha xarok? Vagy honnan látom, hogy jók-e?:)
pb_13-10-2006 08:49:34 // 23617
Azt kéne tudni mikortól került be ez az érzékelő. Na majd +nézem ezt a bemetszés dolgot. De sztem ez lenne a legkevesebb, mert, ahogy elnézem házilag simán kivitelezhető.
granturismo13-10-2006 08:03:00 // 23616
Ez a hátsó motorfedél amiben az teljes kenőrész (olajpumpa, olajszűrő, nyomásgomba felszívócső van
De ha megnézed a Face-féle képet valóban a váltón is van egy íves kimetszés.
Ezt tényleg érdemes megnézni, hogy az ősrégi váltókon van-e ilyen. Nem is az injektoros vagy karbis rendszertől függ, mert főtengely poz. érzékelő azon karbis motorokon van amelyeket elektronikus fordulatszámmérővel szereltek.
pb_12-10-2006 23:51:23 // 23615
Whiteskull12-10-2006 21:50:11 // 23614
Igen. Én a csere váltó valamelyik felső fokozatának szinkron gyűrűit tettem be, mivel azoknak nem volt bajuk. Most egészen jól működik. Igaz gyorsulni nem lehet vele. :))
Whiteskull12-10-2006 21:47:14 // 23613
Én cseréltem ezeket mind. Mármint a diffi, és a kihajtás csapágyait is.
Ferke12-10-2006 21:45:16 // 23612
A szinrongyűrűvel tisztában vagyok, hogy kukás, mert küzdök a 2-essel rendesen, ezen már semmilyen olajcsere nem segít, magas fordulaton nem is lehet kettest váltani.:(
Ferke12-10-2006 21:44:11 // 23611
Na asszema 7végén nekiállok, és szétszedem. ha szétjött, úgyis kiderül, hogy mi cserés, mi nem.
Kiváncsi vagyok, hogy a tartalék váltóból mit tudok hasznosítani.
Nyelestengely csapágy, difi tengelye az alapból cserés valószínűleg?
Andorka12-10-2006 19:10:34 // 23610
Én leszerelt váltóba töltöttem, és belement 3 liter. (a régi 33-as Workshop manualban 2.3kg váltóolajat láttam, mint gyári adat) A sebességmérő jeladó helyén is lehetne becsorgatni (ott lehetne túltölteni talán a beszerelt autóban), de az nagyon kis átmérőjű furat, és lassan is csorog be ott az olaj.
pb_12-10-2006 15:24:45 // 23609
Azt írta Ferke is, féltengelycsonkoknál lévő szimm. és o gyűrű.) 1 jó célszerszám kell hozzá.)
pb_12-10-2006 15:22:59 // 23608
Whiteskull12-10-2006 15:20:24 // 23607
A kihajtásnál van még a két oldalt egy-egy szimmering. Na azt hatalmas sz.p.s volt kicserélni. :(
pb_12-10-2006 15:14:40 // 23606
Nem egészen.) Ez csak ahhoz kell, hogy ne engedje az olajat. Ezután jöhetnek a belső részek, szinkrongyűrű, nyelestengely csapágy, difi tengelye, stb. Még annyi, hogy a rüki kapcsolójánál is érdemes bekenni valami pasztával.
Face12-10-2006 15:10:49 // 23604
Ja igen a fékcsavar nyílásokat el is felejettem.. :))) Viszont én erre gondolok, injektor vs. karbis váltó ügyben: a Sprintet 16v-s motorra átalakítós oldalon láttam:
Ennek a szenzornak a kivágása szerintem nincs meg a régi váltókon, és az oldal is erre hívja fel a figyelmet.. aztán lehet nem így van... :)))
Ennek a szenzornak a kivágása szerintem nincs meg a régi váltókon, és az oldal is erre hívja fel a figyelmet.. aztán lehet nem így van... :)))
Ferke12-10-2006 15:10:19 // 23603
Tehát ha ezek megvannak, akkor minden megvan? Ennyi?
-féltengelycsonknál a szimmering, o gyűrű,
-hátul a fedél illesztésénél a tömítés,
-a váltórudazat bemenő tengelyénél a szimm,
-olajdekninél lévő tömítés
Whiteskull12-10-2006 14:52:34 // 23602
Annyi csak a különbség, hogy a külsőfékes házára nem lehet rátenni a fékeket belülre. Nincsenek meg a felfogató csavarok benne. Ha még jól emlékszem.
Ha a külsőfékeseknek nem elektromos jeladójuk volt, akkor nem különbözik a seb.meghajtás.
pb_12-10-2006 14:46:00 // 23601
Ott biztos, hogy nem más, az enyémre simán felment a 87-es gyártású váltó. Sztem a váltóházban inkább a belső fékékesnél lehet más a féltengelycsonk felfogatása, amúgy a difi, és a hátsó rész belseje tök ua. sztem.
pb_12-10-2006 14:40:40 // 23599
Ha nem lehet a váltót forgatni, forgassuk az egész autót.)) 2 bakkal simán + lehet csinálni.)
Face12-10-2006 14:35:31 // 23598
Szerintem a sebességmérő nem különbözik.A váltóház pedig nem csak az injektoros és nem injektoros között más?
pb_12-10-2006 14:35:30 // 23597
Menetirány szi jobb oldalon, a kmóra jeladó mögött.
A feltöltéshez 1 kb. 1,5m-es borászati cső kell(szintén kapsz Erzsébeten a Jókain a csavarboltban), és 1 tölcsér szükségeltetik. A csavar átmérőjét nem tudom, de utána tudok nézni, ha nagyon kell, de asszem én 8-as belső átmérőjű csővel dolgoztam. A művelethez nem szükségeltetik akna, bár ha van úgy könnyebb, de az utcán is simán elvégezhető, arra kell még figyelni, hogy a 12-es imbuszra valószínűleg kell 1 kis erőkar hosszabbítás.
A feltöltéshez 1 kb. 1,5m-es borászati cső kell(szintén kapsz Erzsébeten a Jókain a csavarboltban), és 1 tölcsér szükségeltetik. A csavar átmérőjét nem tudom, de utána tudok nézni, ha nagyon kell, de asszem én 8-as belső átmérőjű csővel dolgoztam. A művelethez nem szükségeltetik akna, bár ha van úgy könnyebb, de az utcán is simán elvégezhető, arra kell még figyelni, hogy a 12-es imbuszra valószínűleg kell 1 kis erőkar hosszabbítás.
Ferke12-10-2006 14:00:44 // 23596
De a többi ugyanaz, nem?
Whiteskull12-10-2006 13:52:27 // 23595
Szia! :)))
A sebváltóház, és a kihajtás különbözik. Szerintem a sebességmérő meghajtása is különbözik.
Ferke12-10-2006 13:45:51 // 23594
Jah, még1 kérdés a szekértőktől. A régi ('83-as) belső fékes váltó belül ugyanaz, mint az újabb ('87-es), ugye? Mind2 1.5-ös motorral volt.
Ferke12-10-2006 13:25:52 // 23593
Szasztok boxisok!
gt, akartam is szólni, hogy majd valamikor fordulnék hozzád váltó ügyben, konkrétan azzal, hogy mik azok az alapvető szimmeringek+egyéb cumók, amiket cserélni kell. Persze azokon a cuccokon felül, amiket azért kell cserélnem, mert recseg a 2-esem (szinkrongyűrű).
Most téliesítem a vasat, de előtte kikapom a motor-váltó egységet úgy ahogy van, és legalább a váltóval haladjak a tél folyamán.:)
Paco12-10-2006 13:17:28 // 23592
Nem csinálják minden autónál így, de így a legegyszerűbb. Nekem a 155V6 váltón felül van egy mérőpálca ott kel beletölteni, és legalul oldalt van a leeresztőnyílás. De pl a TS váltók már szintén oldalt töltősek.
Egyébként ezeket nem tölcsérrel szokták tölteni, hanem a csápos emelővel megemelve, alulról a folyadékszivattyú csövét betolják és a pontosan kimért mennyiséget pár mp alatt betöltik. Az autóipari szerelési megoldások nagy része nem sufnira van kitalálva. Persze meg lehet ott is csinálni csak macerás.
kando.12-10-2006 12:52:29 // 23591
De akkor nem írtam nagy hülyeséget :)
Thx! ;-)
swan12-10-2006 12:30:02 // 23590
Köszönöm az eljárás leírásokat Kandónak is természetesen. na most ezt minden autónál így csinálják? Ezt gyárilag nem lehett volna megoldani úgy mint pl a motorolajcserénél?
granturismo12-10-2006 12:24:16 // 23589
Kontráztam:-)
kando.12-10-2006 12:23:35 // 23588
Ismerős eljárás :)))
Tudok is vkit, akinek van borászati csöve (vagy legalábbis volt) :))))
granturismo12-10-2006 12:22:29 // 23587
Én úgy csináltam hogy van egy kb 40cm hosszú 1,5cm átmérőjű átlátszó cső.
pld "borászati cső" (nem röhögni!!:-))
Na az egyik végébe bedugom a tölcsért. A tölcsért feltámasztom a motortében valahová. Utána leengedem a csövet a váltóhoz bedugom a végét a lyukba. Utána a motortérből szépen öntöm a tölcsérbe, lecsurog a váltóba. A 3. dobozt azt már óvatosan öntöm és néha alánézek ha kicsorog a földre villámgyorsan cső ki csavar be.
Persze ez is "aknamunka"
granturismo12-10-2006 12:14:47 // 23586
Na megnéztem gyárilag 2.4l-t hoz.
Lehet hogy a P4-nél az 2,6 l, mert ott a "puttonyba" is kell valamennyi olaj.
Namost én 3l öntöttem bele.
De mondom, csak leszerelt váltónál megy a túltöltés. Vagy trükkel. Pld. parafadugó kifúrva belenyomva a betöltő cső, úgy túltöltöd utána dugó ki és villámgyorsan bele a csavar. Ami addig kifolyt azt bebuktad. Az a baj, hogy a váltóolaj eléggé híg, sok kifolyik az alatt.
kando.12-10-2006 12:08:47 // 23585
Én az egyik első kerék fölött dugtam át egy gumicsövet tölcsérrel a végén, a cső másik végét meg a váltóházba, oldalast és addig töltöttem, amig ki nem buggyant a fölös olaj. Persze, ha oldalra kicsit eldöntöd az autót, akkor picit túltölthetsz rajta, az nem gond (igen, ahogy gt is csinálta).
De szvsz a flakont oldalassan nem hiszem, hogy oda tudod préselni, eléggé elvarázsolt helyen van a betöltő nyílás.
granturismo12-10-2006 12:07:51 // 23584
Az Alfa is olyan mint a ló. Nyereg nélkül is meg lehet ülni.
granturismo12-10-2006 12:03:09 // 23583
:-)
granturismo12-10-2006 12:02:22 // 23582
Hát akadtak, de arról szegény váltó nem tehet:-)
granturismo12-10-2006 11:59:59 // 23581
Nézegettem, de egyszerűen fizikai képtelenség beszerelt váltót túltölteni. A szuszógóhoz nem lehet hozzáférni. Legalábbis a 45/46-on.
granturismo12-10-2006 11:57:27 // 23580
A főtengekly szimmeringek nem hajlamosak szétmenni a boxikon. 2 ajkas Goetze van gyárilag, szóval az azért bírja.
A motorolaj inkább a csapágyfedelek vízszintes csavarjai alól szivárog. Innen meg hátracsurog a váltó motor összeeresztéshez. Innen kihagyják a pasztát gyárilag. Ha pótlod akkor tényleg olajmentes lehet a boxi.
A váltónál viszont a rudazat szimmering az tényleg neuralgikus pont.
Normál 1 ajkas szimmering van ott gyárilag ami hosszirányú elmozdulás tömítésére alkalmatlan. Ide egy spec szimmering kellett volna amelyik hosszirányú és forgó mozgás tömítésére is alkalmas. A gyár elmulasztott készíttetni ilyen spec tömítést. Nem úgy elvetemült boxeresek akik elkészíttették a szinyei utcai boltban:-))
swan12-10-2006 11:54:49 // 23579
Aha megpróbálom! Még az se tiszta h hogyan kell beletölteni!! Mert önteni nem lehet az biztos. Valamilyen csőrös szipákolós módzsar gondolom. Beteszem a flakon csőrét és nyomkodoma flakon tartalmát bele! Betőltő nyílás vhol akkor jobb oldalon gondolom
pb_12-10-2006 11:45:42 // 23578
Azért azt a látványt, nem felejti ám el 1könnyen az ember.)))
pb_12-10-2006 11:43:29 // 23577
Olyan 2,5~2,6l megy bele. Túltöltheted, gt is túltöltötte, de beszerelt váltónál nem könnyű mutatvány. Viszont van 1 kis trükk rá, amennyire tudod felemeld a jobb oldalt(elől, hátul), és úgy töltöd +.
granturismo12-10-2006 11:43:18 // 23576
"Nem láttam még olyan váltót ami ne lett volna tiszta olajsár"
Brrrr!:-))
"(ill. láttam, de azt már szépen generálozták). "
Na azér!!!
:-))
granturismo12-10-2006 11:38:43 // 23575
Az a baj a váltónál, hogy a szándék és a figyelem kevés. Egy csomó célszerszám/műszer/eszköz van ami nélkül lehetetlen normálisan összerakni. Legalábbis a boxer váltó esetében.
swan12-10-2006 11:37:02 // 23574
Na most akkor segítsetek kérlek! Az enyémbe ha jól emlékszem oylan 2,7l-t írnak. Baj vagy nem baj ha túltöltöm. Vagy esetleg használ neki? Vagy most mi van???
granturismo12-10-2006 11:35:09 // 23572
Ez igaz. Én 75W90-es szintetikus Tutela ZC75Synth olajat töltöttem a váltóba (túltöltéssel 3l-t) és a 80W90-hez képest a kapcsolhatósága határozottan javult.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
609
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?