Forum >> Alfasud-33

Wikicica.14-12-2004 12:50:31 // 521
Norbee! Most jövök egy kis méricskélésből: Az aksi alapjáraton, terhelés nélkül 13,6 V. Alapjáraton terhelve: 12,5 V. Terhelve 1500 ford.számtól tölt: 13 V. Ki mit szól ehhez? Ki kell vágnom talán a riasztót? Ez lenne a megoldás?:)
norbee14-12-2004 10:24:01 // 520
Bakker, ha min 4. óra töltés után (44 Ah-s akksi, Tescós, 5A töltővel) 12,3V vagy kevesebbet mutat, valamelyik cella zárlatos. Ha 12,6, 12,8V akkor jó, lehet tovább keresni a hibát. 33-as kapcsolási rajzán láthatod, hogy egy vezeték megy az akksihoz testként a gyújtáskapcsolóról, egy az indítómotrohoz, és egy jön a generátorról. Ha ez utóbbi szakadt, akkor nem megy a verda, csak amíg az akksi mozgatja ;) Ha álló helyben lemerül, akkor valamelyik nagyteljesítményű fogyasztó bekapcsolva marad. Az én riasztóm áramfelvétele alapján normális körülmények között min 3-4 hétig bírnia kéne, gondolom a Tiédnek is. Mérj bele álló motornál nem beriasztva a biztosítéktáblába, az első 5-n 12V körül kell lenni, a többin 0V. Ha nem, mondd meg milyen verzió a verda, melyiken mértél mást, megmondom mi lehet oda kötve.
Wikicica.14-12-2004 10:13:16 // 519
Gyanítottam, mert szeptemberben vettem egy zsír új akksit. Betettem, másnap teljesen leszívta valami, úgy hogy a kocsival egy métert sem mentem!
norbee14-12-2004 10:11:04 // 518
mike De. :)
Wikicica.14-12-2004 10:08:58 // 517
Még egy kérdés!A risztó nem sz@rakodhat??
Wikicica.14-12-2004 10:04:30 // 516
Norbee, Olasz, Krisz33 Köszönöm a tanácsokat!!Valahogy megprószálom kiszűrni a hibaforrást.
Olasz14-12-2004 10:00:50 // 515
SORRY!!! Nem KORMÁNYkapcsoló, hanem GYÚJTÁSkapcsoló!!!!!!!!!!!!44
norbee14-12-2004 10:00:19 // 514
mike Hmmm, azt elektronyosnak kéne végigmérni, butaságot nem akarok mondani. Egyébként addig meg: este negatív saru levesz, reggel visszarak. És ott marad az áram az akksiban... :)))
Olasz14-12-2004 09:59:35 // 513
Azt még bepróbázhatod, hogy lekötöd a magnódat egy estére, hátha szívja. Bár igazából az erősítő szokta, de az ördög sosenem alszik :-) Lehet még az is, hogy csak a kormánykapcsolódnál szart be vmi...
Wikicica.14-12-2004 09:56:33 // 512
Ja, az nyista!
Wikicica.14-12-2004 09:55:10 // 511
Kösz! Jól esik a szolidaritás.
Olasz14-12-2004 09:54:16 // 510
De erősítőd van benne pl mélyládával?
krisz3314-12-2004 09:53:12 // 509
igen eggyut erzek veled
Wikicica.14-12-2004 09:51:41 // 508
Egy Kenwood autórádióm van+(a gyári kettő mellett) 4 hangszóró, meg két magas a műszerfal két oldalán.
Olasz14-12-2004 09:48:03 // 507
Van valami zenei erősítő a kocsiban???
Wikicica.14-12-2004 09:47:58 // 506
Már látom sanyarú sorsomat a télen: Akksit kiveszem, beteszem. Ez a művelet reggel-este:(
krisz3314-12-2004 09:43:23 // 505
az a tre hogy fogalmam sincs
Wikicica.14-12-2004 09:37:25 // 504
Norbee Az általad vázolt esetben mi lehet a teendő? Hülye kérdés, de mandarin vagyok a szereléshez:)
norbee14-12-2004 09:35:14 // 503
Mike Gyári érték alsó szintje 13,6, felső 14,8 mindegy hogy Bosch, Marelli generátor. Ha alapjáraton, fogyasztók nélkül leadja a 13,7-et, akkor másutt van a hiba. Valszeg a gyújtáskapcsoló és az áramkapcsoló között.
Wikicica.14-12-2004 09:33:14 // 502
Szerinted milyen fogyasztó szívhatja le?
krisz3314-12-2004 09:25:25 // 501
van amikor minden nap
Wikicica.14-12-2004 09:24:03 // 500
Milyen időközönként töltöd az akksit?Gyakran?
krisz3314-12-2004 08:55:03 // 499
Hali ha ez vigasztal az enyem is lemerul pedig en generatort is csereltem mar es az akksim is zsir fogam sincs miert tunik el az aram???
Wikicica.14-12-2004 08:29:14 // 498
ÜDV MINDENKINEK! Kis segítség kellene. A problema a következő:A 33-asom akksija mindig lemerült. Bemértük a generátort, fogyasztókkal együtt 12.6-ot töltött. Azt hittem, ha az ékszíjt meghúzom, akkor többet fog tölteni. Meghúztuk. A töltés nem változott. Irány a szerelő. Ő kicserélte a feszszabályzót, de így sem tölt 13.7-nél többet a generátor. A gyári adat szerint a töltésnek 13.7 és 14.2 között kell lennie. 33-AS TULAJOK!!!!A TIETEK MENNYIT TÖLT???Elég ez a 13.7? Nagyon az alsó lécet súrolja a gyári adat szerint!! Ha valaki tud valami bíztatót mondani, kérem ne kíméljen:) Előre is kösz
Andorka13-12-2004 18:37:17 // 497
GranTurismo. Igazad van, a hiba az én készülékemben van...Nem figyeltem a tipust, csak löktem a vakert. Legalább egy oldalon látható a két típus váltó és diffi áttétele:)
norbee13-12-2004 14:31:39 // 496
Akkó mérjen meg Tégedet az IC! :)))
Azmo13-12-2004 13:54:27 // 495
megmérsz? LOL jaj Te, nemtom, ma megyek ki asszonyé reptérre, gyün haza! Holnap szerintem szülőkkel megyünk vásárolni.... Szerda...hm? IC is felajánlotta már hogy megmér....
norbee13-12-2004 12:20:58 // 494
Főkefe, mikor jársz Budán? Megmérlek. :)))
Azmo13-12-2004 12:18:45 // 493
na cső csak nem sikerült multiméterezni hétvégén:( barátom azt mondja, hogy a fesz.szabályzó lehet a szar, ha ilyen hülye ingadozások vannak....
granturismo12-12-2004 23:18:04 // 492
Nagyon örülök hogy segíthettem. Megkérdezhetem, hogy honnan szerezted a sebességváltót(kat) és milyen áron? Mi baja lett a régi váltónak, eladó-e és mi az ára ha igen.
Robesz712-12-2004 22:31:04 // 491
grnaturismo: Köszi, rájöttem mindenre, hogyan kell számolni, több sebesség és fordulatszámtartományban is kiszámoltam téli és nyári gumival egyránt... nagyon köszi
granturismo12-12-2004 18:18:41 // 490
Andorka Te a 33-as váltóáttételeit írtad, én a boxer 145/146 osét. A két modell váltója nem egyforma és nemcsak a váltó/difiáttételekben van különbség.
Robesz712-12-2004 14:57:54 // 489
sziasztok! Köszi az infokat..... nem mondom., hogy minden tiszta, de nézegetni fogom és talán felfogom az egészet Köszi
Andorka12-12-2004 12:22:47 // 488
Én eddig ezeket tudtam: 1. 1:3,750 2. 1:2,050 3. 1:1,387 4. 1:1,027 5. 1:0,825 R. 1:3,091 Diffi áttétel: 9/35 vagy 11/39 Ezzel a végáttétel: 1. 1:14,580 / 1:13,293 2. 1:7,970 / 1:7,267 3. 1:5,392 / 1:4,916 4. 1:3,992 / 1:3,640 5. 1:3,207 / 1:2,924 R. 1:12,017 / 1:10,957 Forrás: Alfa 33 Workshop manual, 13-5 oldal.
M-GEGE11-12-2004 23:28:38 // 487
és én még nem hittem el, hogy y hátra menet az 1es és a 2es között van áttételben hát ezt még nem próbáltam...
granturismo11-12-2004 22:32:23 // 486
Maga a váltóáttétel minden váltónál a következő: 1-es 1:3,545 2-es 1:2,050 3-as 1:1,323 4-es 1:1.027 5-ös 1:0,854 hátr 1:3,091 A teljes módosítás viszony a 9/37-es difivel: 1-es 1:14,576 2-es 1:8,428 3-as 1:5,437 4-es 1:4,222 5-ös 1:3,509 hátr 1:12,707 A 10/43-as difivel: 1-es 1:15,246 2-es 1:8,815 3-as 1:5,687 4-es 1:4,416 5-ös 1:3,671 hátr 1:13,291 A 11/45-ös difivel: 1-es 1:15,503 2-es 1:8,387 3-as 1:5,412 4-es 1:4,201 5-ös 1:3,494 hátr 1:12,645 A "francia" difivel: A teljes módosítás viszony a 9/37-es difivel: 1-es 1:13,782 2-es 1:7,970 3-as 1:5,143 4-es 1:3,992 5-ös 1:3,320 hátr 1:12,017 Ebből átszik, hogy olyan égbekiáltó különbségek nincsenek. A francia váltó komolyabban rövidebb, de ennek az az oka, hogy a franciák elégedetlenek voltak az úthiba elnyelő képességgel ezért 185/65 R14-es gumival szerették volna forgalmazni a többi jellemző változása nélkül. Erre a legegyszerűbb módszer a difiáttétel módosítása volt. Az egyes fokozatokhoz és fordulatszámokhoz tartózó sebességeket könnyen ki tudod számolni. Csak a felszerelt gumiabroncs kerületét kell kiszámolnod hozzá.
Kazes☻10-12-2004 22:52:26 // 485
Emberek!
Van 4db original Bosch SUPER 3 gyújtógyertyám.
W6DTC
Alfa 33 1.5 (77kW,mot.305.88,07.87-10.89)
-1.5 (77kW,mot.307.34. 02.90-)
-1.5 (74kW,mot.307.50. 06.90-)
-1.7 (84kW,mot.305.50, 03.88-12.89)
-1.7 (79kW,mot.307.36, 01.90-)
-1.7 (86kW,mot.305.50, 03.88-12.89)

Továbbá felhasználható Audi 80,100,200 és VW Polo-ba is.
Robesz710-12-2004 22:14:12 // 484
jajajaja, csak most fogom fel, mit írtál.....szóval minden áttétel, vagyis a fogaskerekek ugyan olyanok, csak más a difi... de hülye vagyok.....nem értelmeztem, csak az adatokat kerestem...bocsi szóval a váltó ugyan az... ezeket a difi áttételeket hogy kell értelmezni? mondjuk konkrétan összehasonlítva egy 96-os 1.6-os és egy 96-os 1.4-es difit?
Koviubi10-12-2004 22:10:53 // 483
Köszi, de már nem aktuális! Viszont ma este cserbenhagyott a kis 33-am. A parkoló végéig eljutottam vele, ott leállt, és azóta nem tudom beindítani. :-((
Robesz710-12-2004 22:08:40 // 482
az 1.6-é bordás volt, ami most benne van, az sima.... húúú ezeket az arányokat én nem értem... olyasmire gondolok áttételezéssel kapcsolatban, hogy pl az 1.6-nak az 1-es 1:3.5....-hoz viszont ugyan ezt nem tudopm az 1.4-nél.....és így tovább, a többi fokozatban. csak példákat tudok, hogy eddig 2-ben 95 volt, most 85, 5-ben 90-nél 3500 volt, most 3000 pontosan
Robesz710-12-2004 21:49:22 // 481
nekem a rosszabb minőségű betéttel 180-ról fékezve kb 90 körül felkeményedett a pedál és szinte teljesen megszűnt a fékhatás. Jelenleg Jurid betétet használok, melyből egy garnitúrához 6000 Ft-ért jutok hozzá. Ugyan ilyen jó és ugyan ilyen árban van a bendix is.... mindkettő hibátlan
Robesz710-12-2004 21:23:36 // 480
Rocky: ha gondolod, segítek, mit nézz meg rajta....ismerem már sajnos az utolsó porcikáját is... robesz7@freemail.hu
Robesz710-12-2004 21:20:51 // 479
Hello! Sajnálom, ami veled történt, biztosan kihevered.... ha gondolod, csaphatunk egy kis búfelejtő bulit, mivel nálunk minden héten van autós tali, majd utána buli....persze csak a haverokkal, de vagyunk jópáran! (Debrecenben) :-)) A motorcserét magamnak csináltam... ha gondolod szívesen segítek, amit tudok.
granturismo10-12-2004 21:14:57 // 478
95 decemberéig csak 2 féle váltó volt az 1.4/1.6 /1.7 egyaránt 9/37-es áttételt kapott, a francia expprt 1.6-osok 9/35-öst. 95 decemberében váltás volt: az 1.4 es 10/43-ast kapott az 1.6 és az 1.7 11/45-öst.
granturismo10-12-2004 21:00:49 // 477
Robesz Ez egy izgalmas történet, nem unatkoztál az utóbbi időben. A váltód alul hűtőbordás vagy csak sima, mert az 1.4 1.6 váltók között ez az egyetlen eltérés. Ahol viszont eltérések vannak az a differenciálművek áttétele. Illetve az 1.7-es váltójában külön tengely van a 3. fokozatnak.
Robesz710-12-2004 20:45:05 // 476
Hello! Csak most tudom olvasni a fórumot.... Szóval a motorszámot még csak-csak elintéztem volna, de szerintem átcsesztek a motorral, mert "nem lehetett beállítani...." Folyamatosan 25 litert fogyasztott ész szaggatott állandó tempónál. Amúgy brutál volt, úgy, hogy szaggatott folyamatosan, 9 mp alatt volt 100-on. Az volt a legidegesítőbb, hogy minden haverom kocsikázott én pedig szereltem...aztán egy nap feladtam és hirtelen felindulásból visszakerült az 1.7 16V helyére a gyári 1.6 8V moci. Ja, csak hogy teljes legyen a "siker", miután visszaraktam az 1.6-ost, az 1.7-es által meggyepált váltó nem bírta túl sokáig, így mindössze 2000 km-t tudtam megtenni a következő motorkivételig. Most van benne a gyári 1.6 8V egy kis okossággal és egy 1.4-es váltó, ami a beszerző által pont olyan áttételű, mint a gyári 1.6-os volt, de ezt cáfolni tudom.... A moci 7.4ezret forog... az eredeti váltóval 95-öt ment 2-es-ben. Jelenleg ez megáll 85-nél. Gondolom nem kell mondanom, mennyire lett pörgős... Ebben az összeállításban érzésre azt tudja, mint az 1.7 16 V boxerral. Jelenleg ez a helyzet. Lenne is egy kérésem, ha már így belemerültem: valakinek megvannak esetleg a váltóáttételek? Konkrétan a 146 (145)- nek az 1.6-os és az 1.4-es áttételei érdekelnének. Ha valaki tud segíteni, nagyon köszi... robesz7@freemail.hu
Andorka10-12-2004 19:16:25 // 475
Hazaértem a szerelőtől...Le volt lazulva egy kábel a dióda hídnál (vagy hogyhíjják.)Megcsinálta,azóta nem világít a töltésjelző, és az elektronika se viccelődik. Szóval jól kezdődik a hétvége.
Andorka10-12-2004 14:08:58 // 474
Hja, fél hármkor értem haza, mulatni voltam:))) Ma reggel meg a főnököm ébresztett a mobilomon, negyed 9kor... Szóval ma túlórázok, hívom is a szerelőt a kocsi miatt. A villamossághoz hülye vagyok: nem olajos, nem forog és mégis megy...ki érti ezt?:)))) Kösz a tippeket!
Azmo10-12-2004 12:47:47 // 473
én is, ezért figyelek oda....bakker, néha nekem is jár a gyorshajtás, olyan nyugodtan vezetek nap mint nap :D
norbee10-12-2004 12:26:09 // 472
Jóvan, jóvan, nem kell a culpa, csak tudod, sajnálnám azt a szép piros verdát... :PPPPPPPPPP
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.