Forum >> Alfasud-33
Andorka28-12-2004 17:36:57 // 671
Kösz az infót!
Ez az első telem az Alfa-val, ráadásul rgyelőre enyhe a tél, kíváncsi vagyok, hogy mikre számíthatok...Ma szétszedtem a kupakot, kipucoltam, belül vizes volt a zár , amennyit tudtam letörölgettem róla.
pb_28-12-2004 08:38:15 // 670
Ha kiszeded a motortér két oldalán lévő merevítőt, akkor azért elég lesz a hely a gyertya cseréhez. Meg lehet csinálni a merevítő kiszedése nélkül is csak kell, vagy két csukló hozzá.
alfika3327-12-2004 21:59:43 // 669
Nekem megy a csere!!!!!
Csak a szerszam a lenyeg es mindenki megtudja csinalni :))
Paco27-12-2004 21:39:40 // 668
Igen. Talán a hengerfejből középen, merőlegesen áll ki, nem úgy mint a 8V-ben kicsit ferdén felfelé :) Asszem láttam már olyat, de nem vagyok biztos benne.... Teljesen elbizonytalanítottál.... :) Nem lehet kiszedni a gyertyát? Elnézést, hogy félrevezettelek benneteket.
Azért azt hozzátenném, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen..... :)
alfika3327-12-2004 21:29:19 // 667
Akkor te meg nem latal 16v motort!!!!
Nem olyan egyszeru mert a 16v motoron egy kicsit lejebb van a gyertya :))
Paco27-12-2004 21:19:36 // 666
Nem. 16V-n még nem. Mivel a motor is és a kasztni is ugyanakkora, gondolom ugyanúgy nem lehet hozzáférni. A 8V-nél a trükk abban rejlik, hogy először rá kell dugni a kulcsot és utána rárakni a racsnit. Egyben sosem fog rámenni. Szerintem a 16V is ugyanígy működik :)
alfika3327-12-2004 21:06:26 // 665
8v motoron egyszeru,de 16v probaltad mar?
M-GEGE27-12-2004 21:02:39 // 664
"el kell döntened, hogy látni akarod amit csinálsz, vagy csinálni"
Ez jó, ez tetszik! :-)
Paco27-12-2004 20:25:04 // 663
Ne parázzatok már. :o) Egy sima teszkós szerszámkészletben levő gyertyakulccsal és a hozzátartozó racsnival gyertyát cseréltem 15 perc alatt a régi 33-asomban este 11 órakor.
Bár lehet hogy ez az utolsó nem számít, mert el kell döntened, hogy látni akarod amit csinálsz, vagy csinálni :) Ha az utóbbit választod akkor némi kézügyességgel gyorsan megvan. Ha az elsőt akkor......
mati27-12-2004 19:33:10 // 662
Hiába no, ez a szép ezekben az AR-ban. A múltkor is elment egy fél nap, mire lecseréltük a vezérműszíjat, valószínűleg ez a gyertyacsere is nagy élmény lesz, míg keresek egy kulcsot hozzá, meg megcsinálom. De nem baj :-)
alfika3327-12-2004 19:32:24 // 661
Lehet,hogy ramegy a gyari kerekkulcs,de nekem sajna nincs nem is hiszem,hogy eferne eleg szuk a hely.
Eloszor en is szenvedtem vele 1 delelott rament mire kicsereltem.
M-GEGE27-12-2004 19:24:58 // 660
...ja, meg nőgyógyász kezek! :-D
Nekem egy szervízben annó ki akarták szedni a motort gyertya-csere miatt (de ezt már meséltem)...
van valami spéci kulcs, egy fiat-szervízből szereztem, gyorsan méretet is vettek róla az ominózus szervíben, hogy legyen nekik is
egyébként állítólag a gyári szerszámkészletben van valami amivel le lehet szedni. Kerékkulcsra kell talán ráaplikálni? De nekem ez már hiányzik.
alfika3327-12-2004 19:11:18 // 659
Meg ugye jo lyukerzek kell hozza:))
alfika3327-12-2004 19:08:12 // 658
A dugos kulcs nem fer el sajna en egy speci csokulcsot talaltam ami ep kilog ha rateszem es villaskulcsal tudom hajtani igy 1/2 ora alatt meg lehet csinalni.
M-GEGE27-12-2004 19:07:06 // 657
Az nem vészes! Én 6500ért vettem 2 éve...
alfika3327-12-2004 18:58:35 // 656
Mar megrendeltem a termosztatot 5000ft mondtak,olasz utangyartott de talan jo lesz egy darabig :)
mati27-12-2004 18:55:09 // 655
Én ma vettem Beru 4 pólusút, remélem ez is király lesz. A gond, hogy hogyan férek hozzá a gyertyához??????????
mati27-12-2004 18:51:28 // 654
Nekem felmegy 80-90 fokra és a fűtés is tök jó. Csak lassan máászik fel :-)
Neked valószínűleg termosztát hibád lesz, de ezt könnyen ellenőrizheted, ha a felmelegedő motornál megtapizod a hűtőt. Ha meleg akkor xar a termosztát. A gond csak az, hogy betétet nem lehetet venni bele, csak házzal együtt brutál áron. Úgy kellett megbuherálni és végül Lada termosztát ment bele, de jó lett!
alfika3327-12-2004 18:45:25 // 653
A hutoviz hany fokra szokott felmenni?Mert nekem mostanaba meg futesem is alig van aszem termosztat csere lesz.Az ezelotti alfan se nagyon ment 50-60 foknal fejebb de legalabb volt futes.
András bácsi27-12-2004 18:41:25 // 652
Ez sajnos típushiba a 33-nál. Érdemes talán bontott darabbal pótolni, vagy nem bezárni. Ugyanis az is előfordulhat, hogy nem fog nyitni a zár. A befagyás ellen némi segítséget jelent a szilikon.
A.
alfika3327-12-2004 18:40:31 // 651
Bocs az ekezetek miatt :))
alfika3327-12-2004 18:40:31 // 650
Bocs az ekezetek miatt :))
alfika3327-12-2004 18:39:09 // 649
Tanksapa zarja nekem is szokott rosszalkodni,de ha meg a fagyok elott kezeled zarolajzoval akkor el lehet kerulni ezt a problemat.
alfika3327-12-2004 18:34:16 // 648
Alfa33 1712 16v motorba csak a NGK PFR6B a tuti. :)
M-GEGE27-12-2004 18:32:32 // 647
Ismerős szituációk!
-egyszer nekem is befagyott a tanksapkazár, a ciki az volt, hogy a kúton derült ki és eltartott egy ideig míg megoldódott. Erre az egyetlen megoldás szerintem az ha tankolás előtt még otthon csekkoljuk a helyzetet...
-egyszer nekem is kijött a zár a kupakból (az hogy neked hogy jött le a kupak zárral együtt bezárt állapotban azt nem értem), szerintem a műanyag alkatrészek elkopása miatt jöhet ki, de szerintem megvan a speciális kombináció (mint egy széfnél :-) ) amivel ki lehet szedni. Legalábbis nekem úgy jött ki, hogy szorult és össze-vissza tekergettem a kulcsot (szerintem nálad is ez volt a helyzet) és már azt sem tudtam most nyitva van vagy zárva és rosszkor akartam kihúzni a kulcsot. De ha üzemszerűen használom akkor nem jön ki.
Viktor8527-12-2004 17:57:59 // 646
Gyújtógyertyából nekem NGK van, és jól müxik. Csak ajánlani tudom:)
(bár francia:D)
Andorka27-12-2004 11:00:05 // 645
Még valamit elfelejtettem:33-as omon a tankapkával volt legutóbb gondom...
Nagy hidegben minden befagyott, többek között a kulcsnyílás is. Volt nálam zárjégoldó de nem ért sokat neki. Próbáltam tekergetni a sapkát, hátha lejön...És kijött zárastul az egész!Aztán pár perc múlva a zárat is ki lehetett venni a kupakból.Csak meglepett, hogy így akár olyan is kinyithatja a benzintartályt, aki nem bele akar tölteni...
Márkatársak, mik a tapasztalaitok? Mivel lehet megoldani, hogy ilyen ne forduljon elő legközelebb?
Scott26-12-2004 22:04:06 // 644
Nálam egyszerű a képlet ( független a vezetési stílustól ) : nyáron 10, télen 12 :)
Andorka26-12-2004 21:55:08 // 643
No kérem.
A családlátogatással megvolnánk. 510km-t mentem óra szerint, szintjelző szerint ehhez kellett 45 lityó benya. (98-as MOL benzin)
A távban benne van egy Kiskunfélegyháza-Bp M5 autópálya (tehát végig), autópálya tempóban: 130-160 km/h között, a maradék távok is "sportos" vezetéssel, 110-140 között utazva (220km-hez kellett 2 óra pár perc). Ha jól számolom, akkor a fogyasztás így is 8,8liter/100km. Nem panaszkodásból írtam, csak megemlítem. Valaki korábban úgy is ezt sulykoltaitt korábban:Mindegy hogy nyomom a boxernak, a fogyasztása nem változik :-))))
KisP24-12-2004 16:55:41 // 642
Sziasztok!
Ezúton is kivánok minden BOXER tulajdonosnak boldog karácsonyt!
Persze a többi Alfásoknak is!:P
KisP23-12-2004 14:46:17 // 641
Értelek.
És a hidrotőke cseréhez le kell vennem a jobboldali hengerfejet.Megoldható,de erre alszok még egypár napot.:)
Valószinű,hogy a hidrotőkével van gond,mert mikor szíjcserére vittem alfaszerelő sráchoz,említette nekem,hogy az egyik hidrotőke ciripel.
Köszönöm, hogy segítettél, hálás vagyok.
Üdv
granturismo23-12-2004 14:36:03 // 640
:-)
Bizony mikrofon. Nem is akármilyen:-)
"Ha esetleg a befecskendező szelepnek a hangját hallom akkor mi a teendő?" Hát ezaz amit hallani kellene. Lehet hogy semmit. De az is lehet hogy csere. Ezekben az injektorokban mágnesszelep van és ha már nem tökéletes esetleg ennek a hangja nagyon hasonlít arra mint amikor a szelepek csattognak. Ráadásul mivel a szelep és az injektor nagyon közel van egymáshoz nehéz behatárolni. A boxinál ha valóban a szelep csattog és nem más akkor az tényleg nagyon valószínű, hogy hidrotőke hiba lesz. :-)Úgyhogy egyáltalán nem tévedsz.:-))))
KisP23-12-2004 14:07:33 // 639
Utánanéztem ennek a "Shure KSM44"nek. Ezegy mikrofon:D Sajnos nincs ilyenem...
Megmutatnám élőbe, csak messze vagy tőlem egy kicsit:P
Ha esetleg a befecskendező szelepnek a hangját hallom akkor mi a teendő?
Azért gondoltam a hidrotőkére mert annak müködése hat a szelepekre is és gondoltam rossz a hidrotőke és ezért kopácsol a szelep. Javíts ki ha tévedek:) minden bizonnyal tévedek.:)))
granturismo23-12-2004 10:36:18 // 638
Á hagyjad. Élőben kéne Vagy egy Shure KSM44-essel felvéve ha kérhetem:-)))
KisP23-12-2004 09:43:35 // 637
Sziasztok!
Granturismo: Hát úgy gondolom azt hallom. Bár a bátyám megemlítette a szelep kopácsolását.
Olajat pontosan 2004augusztus2-án cseréltem. Valvoline 10W40 -est nyomtam bele.Kicsit sokallom a Seleniát,pedig szívem szerint azt töltenék bele.
Megpróbálhatom felvenni a hangot és felrakni a netre,hogy meghalgasd.:)
Kiváncsi lennék a véleményedre.:) csak attól félek, hogy a telefon mikrofonja elég rossz minőségű,és nem fog hallatszani a zörej.
pb_23-12-2004 09:07:33 // 636
Ha sportos futóművet szeretnél, akkor sztem a P4-es futóműve a legmegfelelőbb erre a célra. Bár sztem a 16v-nek is ilyen a futóműve.
granturismo23-12-2004 07:32:43 // 635
Szia Petike
Biztosan a tőke hangját hallod? Mert könnyen össze lehet téveszteni a befecskendező szelep hangjával. Mikor volt olaj cserélve egyébként és milyen olaj ment bele? A hidrotőke cseréjéhez nem kell kivenned a motort elég csak levenni a jobboldali hengerfejet.
KisP22-12-2004 15:43:38 // 634
Ja és még valami. Gyertyacsere után tesztelés fázisban:) meghallottam az egyik jobboldali hidrotöke hangját.:( ciripel,magasfordulaton,kicsit bezavarja a kellemes boxerhangot:(
Szerelő srác azt mondta,hogy nem baj nyugodtan használhatom így is.
Érdekelne,hogy ezt ugye csak a motor kiszerelésével lehetséges cserélni?
KisP22-12-2004 15:38:42 // 633
Sziasztok!
Csak gumit vettem,már rá is raktam és jó lett,úgy tünik még nincs elöregedve a rugó.Feszít mint állat.
A gyertyákat is sikerült sikeresen kicserélnem.Már barnák voltak egy kicsit:), meg valami fehér színű izé is volt a gyertya oldalán,mintha vízköves lett volna... na mindegy mostmár zsírúj gyertyákkal hajtom, megnyugodott a lelkiismeretem.:)
giovanni22-12-2004 13:16:28 // 631
Simán :))
Csak gumit vettél?? Az biztos hogy jó? Nincs elfáradva a karon a rugó? Mer ha igen akkor baxhatod az új gumit... tapasztalat :( utána meg vettem 14K-ért lapátostul...
KisP22-12-2004 12:39:37 // 630
És igen igen!:)
Megvettem a gyertyákat potom 3ezer ftért:)
Sőt még ablaktörlő gumikat vettem 4 ezerért elsőhátsót.Remélem jó lesz.
Győztem?:)))
granturismo22-12-2004 11:30:51 // 629
Mongyamiagongya:-)))
gabi3322-12-2004 11:19:40 // 628
Van itt egyáltalán, olyan ember, aki operált 33 váltót?
gabi3322-12-2004 11:17:32 // 627
Hello! Nem tudja valaki, hogy hol találok 33 váltóhoz robbantott ábrát, cikkszámokkal.
granturismo22-12-2004 11:09:16 // 626
A 800m-es NGK síkfutás győztese Petike!
Hajrá:-)
Inner Circle22-12-2004 11:05:31 // 625
Szerintem a gátló és a rugó elsz.ródása független egymástól... mármint ha leül a kocsi segge, akkor akármilyen gátlót teszel bele (hacsak nem fixet), akkor is le fog ülni. Gyárilag biztosan nem kéne leérni, akárhányan is ülnek benne (nem Dácia ez, amiből mikor kivette az ember a cementes zsákot, jött vele az autó is :o) ). Úgyhogy ha ül a segge, akkor rugócsere, és akkor nézegetheted hogy jók-e a gátlók. UFF, én beszéltem :o)
KisP22-12-2004 10:57:54 // 624
Sziasztok!
Nagyon nagyon köszönöm a gyors válaszokat!
Akkor megnyugodtam, BP6E-t veszek.
Granturismo: Bocs,nem a hozzáértésedet vontam kétségbe,csak tudod van az a szabály,hogy nem mindig a legolcsóbb a legjobb és ugyanez fordítva is igaz.:) De ez úgy tünik kivétel.:)
Köszöönöm, rohanok gyertyákat venni, ez lesz a karácsonyi ajándék az autómnak:P
KKÜ & BUÉK
granturismo22-12-2004 10:46:23 // 623
Sziasztok
Petike
Te amiatt aggódsz, hogy valamilyen alkatrész olcsó a boxiba? Hjajj:-)
Képzeld mennyire örülnek a twinsparkosok hogy 8 db 7-8eft-os gyertyát kell venniük.
A platinaelektródás gyertyákra azért van szükség, mert pld. a TS vagy a boxer 16V modelleken 100ekm-es gyertyacsere periódus van megadva és azt csak ilyen speciális gyertyákkal lehet elérni.
A mi 8 szelepes boxijainkon 40ekm-es a csereperiódus. Arra nem kell ilyen spéci gyertya.
A Golden Lodge 25HL gyertya gyártása egyébként tudtommal már le is állt, mert ezeket csak a boxikba szerelték azok meg már 96 óta nem készülnek. Amit esetleg boltokban találsz az a maradék.
Beírok egy kis gyertyalistát ami között válogathatsz:
Autolite APP62 0.6 hézaggal
Beru 14-6DTU 0.8 hézaggal
Bosch W6DTC 0.8 hézaggal
Champion N6YCC 0.8 hézaggal
NGK BP6E 0.7 hézaggal
Én megmondom őszintén ebből a listából egyértelműen az NGK-t választanám. Az hogy ráadásul ilyen kedvező az ára az nekem inkább egy újabb érv mellette. Azt a pénzt ami marad szinte biztos, hogy el lehetne valami másra esetleg hasznosabbra költeni a boxin. Legalábbis én így gondolom. Pld. a váltókar kihajtásnál kicserélni a szimmeringet és a hátsó váltófedelet letömíteni. (Én még nem láttam olyan boxit amelyik ott nem olajsaras).
A PFR6B egyértelműen NEM jó a mi 8 szelepeseinkbe.
giovanni22-12-2004 10:42:52 // 622
Nekem 1.6 boxerbe NGK BP6E van V-Line és tökéletesen működik a Homasitában 2700 volt a négy darab Kb 1 hónapja cseréltem de előtte is az volt benne...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
381
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?