Forum >> Alfasud-33
pb_04-11-2006 14:14:51 // 24221
Nem tudom, de akkor valószínűleg igen. Akkor viszont, sztem nincs különbség 33 16v LMM-ek között.
Bálint3304-11-2006 14:04:42 // 24220
Esetleg arról mi a vélemény, hogy csak a 2 első keréken cserélek gumit? Szerintem már az is sokat számítana és még meg is tudnám fizetni
granturismo04-11-2006 13:52:52 // 24219
Én nem tudom, szerintem annak a szívórendszere teljesen ugyanolyan mint a 132, 137 LE-s boxiké. Nem?
pb_04-11-2006 13:50:17 // 24218
33 129 lovasról. De jöhet a tiedről is kép, az ismétlés a jó tudás anyja.))
Bálint3304-11-2006 13:49:27 // 24217
Ok köszi az infot!
granturismo04-11-2006 13:46:44 // 24216
Mármint milyenről 33 129LE-ről? vagy 146 129LE ről?
kru04-11-2006 13:43:16 // 24215
...és az áhitattal figyelés része az is, hogy őszintén nagyon szeretném olvasni gt sorait a terv eddig megvalósult részével kapcsolatban.
csak mert annyira azonosultam a terveddel!
granturismo04-11-2006 13:42:16 // 24214
elmüsre is küldheted
kru04-11-2006 13:41:07 // 24213
én konkrétan áhitattal figyel, te tudod a legjobban!
és azt is, hogy szerintem tökéletes a terved eddig megvalósított és a dédelgetett része is, figyelembe véve a kínálat és a pénztárca oldalt.
azt leszámítva, hogy én szvsz gt mester által oly hőn szeretett és tisztelt boxer motorral szerelt (és nem márkaidegen) műremeket vettem volna be a terv első lépcsőjébe, de ezt már kiveséztük másutt...
giovanni04-11-2006 13:37:31 // 24212
Melyik méled van a közeledben?
giovanni04-11-2006 13:36:24 // 24211
Még csak halovány elképzelésed sincs :) hidd el :)))
pb_04-11-2006 13:36:08 // 24210
Na ez az amit nem tudtam, biztosan de szinte sejtettem.) Nincs 1 képed 1 ilyenről?
pb_04-11-2006 13:34:38 // 24209
Néha elő szoktam fordulni, itt szoktam kiélni grafomán hajlamomat, írok néhány értelmezhetetlen hsz.-t.))
Lesz az is, + van 1 kis hf is.
granturismo04-11-2006 13:33:15 // 24208
Jajjj, de megkönnyebbültem.
Asszem tudom mi lett akkor.:-) Az?
Face04-11-2006 13:32:05 // 24207
Dell'Orto DRLA-ból létezett 36,40,45,és 48 is.Ebből az alfa boxerekre Sprint/33/Sud 1,3 és 1,5-re a 36-ok kerültek, Sprint/33 1.7-re a 40-ek.
A 45 és 48-akat tudtommal a korabeli Porschekba szerelték. :))
granturismo04-11-2006 13:31:59 // 24206
Lehet rátenni a nyári mérettel megegyezőt is. Újabban ezt javasolják.
Régebben egy számmal kisebbet tehát amit jól írtál 175 65 14-et javasoltak téli váltónak. Azt is lehet, nézőpont kérdése.
pb_04-11-2006 13:31:45 // 24205
Pedig most jön az igazi jó kis szerelő idő.)) A pirosnál hidegindításnál 1250 az alapjárat, aztán szépen visszamegy 900 és 1000 közé. Nálam szinte nem emelkedik semmit se, hidegen-melegen szinte ua az alapjáratom. Viszont a piros + a nedves, taknyos időt nem bírja, attól teljesen behülyül. A lemlőnél nálam is kifúj, vagy az 1-esnél, vagy a 3-asnál, a piroson pl síkba kellett csiszolni az 1-3, mert totál el voltak cseszve(autószerelő flexel +köszörülte).
Az olajat pedig én sem cseréltem volna, amíg renitensen viselkedik nem érdemel mást.)
giovanni04-11-2006 13:28:58 // 24204
Kru:
Nemszólbe hanem áhítattal figyel :))
gt:
Nem, benzines csak márkaidegen :)
Bálint3304-11-2006 13:25:31 // 24203
Üdv mindenkinek!
Meg tudná v.ki mondani, hogy milyen téli gumit szokás tenni a gépre (illetve, hogy mik a lehetőségek)?
Jelenleg a nyári papucsméret: 185/60R14.
Jó esetleg a 175/65R14, vagy valami más?
(Téligumit találtam 185/60R14 méretben 10000/db-ért, de felni is kéne hozzá...)
Ha tud esetleg valaki megfizethető áron azélfelnit, ami megfelelő volna nekem az légyszi szóljon!
Előre is köszi.
granturismo04-11-2006 13:20:44 // 24202
Szóval diesel motorra adtad ki a pénzedet.:-)) Áhhhhh:-)))))
Hívjál minnél előbb ha nem akarsz átlátni az oldalamon:-)
Jólvan, ne is törődjünk velük. Tévelyedett ténfergők mind a ketten:-)))
kru04-11-2006 13:12:08 // 24201
"Ebbe a forumba nem irnám le hogy mi lett.... ;-)"
;-) kiváncsi leszek a mester commetjére
giovanni04-11-2006 13:02:38 // 24200
Szia Mesterem :)
Eldőlt, majd este fele felhívlak mert nagyon melózok :) Ebbe a forumba nem irnám le hogy mi lett.... ;-)
granturismo04-11-2006 12:46:10 // 24199
Az én 146 129LE-s szívórészem teljesen más mint a 129LE 33 szívórésze.
kando.04-11-2006 12:26:21 // 24198
Te itten ?
Ma du tudunk talizni, vagy foci ? :)
pb_04-11-2006 12:23:28 // 24197
1 lambdát már elhouzam tőled, és sztem az a 16v-é volt.) Az a baj, hogy sztem P4-es Lszondád is kuka, ugyanúgy 1224, vagy 1223-at villogna. Újjal érdemes kipróbálni.
Azt, hogy a szerelők mire gondolnak, nem tudom, sztem maguk se nagyon tudják. Egyébként teljesítmény szempontjából 3 változat volt, a tied a pont a középső változat. Az LMM-s dolgot pedig végképp nem értem. A leggyengébb változat szívórésze pedig teljesen más(igaz csak 46-on láttam), mint a másik 2é, azzal össze se lehet hasonlítani az LMM-et, a legerősebb változaté pedig ugyanolyan.
kando.04-11-2006 10:59:31 // 24196
MAjd nézek arar buszt, mert mással most nem tudok.. :))
Majd telefonálok, mert nem leszek nagyon netközelben..
granturismo04-11-2006 09:53:47 // 24195
Nálam a helyzet változatlan. Mivel hideg van nem tudtam rávenni magamat, hogy szétszedjem. Egyébként a menetteljesítményeivel nálam nincs gond, szépen jár, a fordulatot veszi, jól gyorsul, pöccre indul. A fogyaszás az 1.6 nál megszokott 10l itt Pesten. (1250kg) Most a hideg napokon picit több. Visszatettem bele az eredeti injektorokat. Ezzekkell könnyebben indul és jobban megy. Különösen hirtelen gyorsításkor lódul meg jobban.
Annyit észrevettem hoyg hidegindítás után 2000 az alapjárat. Amíg be nem melegszik. Illetve ha gurul az autó akkor 1500. Ha megállok azonnal lemegy az előírt 850-re. Ez utóbbit a Bravo is csinálta. Állítólag ott a károsanyagkibocsátás miatt van így, de ez egy régebbi motor úgyhogy nem tudom normális-e. Azt tudom, hogy a 33 16V és az 1.6 motor ezt nem csinálta. Ezért is akartam megnézni azt a gyári 16V-t a piacon, de annak a "működése" sajnos semmilyen támpontot nem adott.:-(
Mindenesetre addig nem foglakozok vele amíg a füstölés nem szűnik meg mert lehet hogy a lambdaszondára került olaj okozza vagy a kipufogó kifújása stb...
A kipufogó ugyanis az 1-es hengernél kifúj. Múltkor, mikor levettem a leömlőt megnéztem. Nem lyukas hanem az a sík ami a hengerfejen a kipu nyílásra felfekszik az nem sík, hanem kissé domború, van benne vagy 3 mm-es "has". Ennyit a kipu tömítés nem vesz fel ezért fúj ki. Valahogy egyengetni kellene rajta.
Eddig 1500 km-t mentem az új motorral (mint állat annyit használom:-)) és
2x1.5dl olajat töltöttem hozzá. Ez nem hangzik soknak egyébként és bejáratós motor lévén még el is nézném neki, de alapjáraton úgy füstöl, hogy a 80-as évek Omega koncertjein nem volt ilyen füstképződés.
Múltkor amikor levettem az olajteknőt az olajat csak átszűrtem papír teaszűrővel és visszaöntöttem. Tudom ronda dolog, de mindenképpen ha megint szétszedem megint szűröm-visszatöltöm. Ha a szerelés után majd már esetleg nem füstöl akkor viszont azonnal cserélem szűrővel együtt és akkor rendes olajat kap majd. (Akkor már megérdemli.)
granturismo04-11-2006 09:23:11 // 24194
Vagy lehet dugattyútető átolvadás is pld.
granturismo04-11-2006 09:20:24 // 24193
Rumikám most olvasok.:-((
Neked is bajod van?:-((
Szerintem nem hajtókar törés lesz. Inkább a hengerfejnél lesz valami.
Hajtókar töréssel Te már nem mész 1cm-t sem sehová a Boxival.
Rumi04-11-2006 00:44:45 // 24192
megvan még a P4 lambdája, annak elvileg nincs baja, ha gondolod kiprobálhatod, érzel e különbséget!
az enyémben az előzőé van, mert Frankék szeint ez az erősebb változat, merthogy elvileg két féle volt (egy gyengébb meg egy erősebb-értelemszerüen)
mondjuk azt megmondhatná valaki, hogy egy LMM mitől tud erősebb ill. gyengébb lenni? :)
pb_04-11-2006 00:31:05 // 24191
Ja és a Lszonda kuka, tehát még jobb is lehet elvileg. Még nem, és tippem szerint valószínűleg más sem, mert viszonylag normálisan műxik.
Rumi04-11-2006 00:27:17 // 24190
vazze. az korrekt
egyébként a blokkhoz hozzányúltál már?
pb_04-11-2006 00:25:00 // 24189
Nem tudom, de sztem valami nem stimmel, abban a motorban.
A mutató már 0-án fekszik, olyan 490 környékén vagyok, de a sárga még nem ég. Ebben benne vannak az ottani menetek is.
Ferke04-11-2006 00:21:26 // 24188
Á, dehogy, a sprintes topic azért szabadult csak el, mert egyre több a sprintes!!:)))
pb_04-11-2006 00:21:02 // 24187
Sztem, ha a hajtórúd eltörik, akkor már a motorod nem menne, az elég csúnya dolgokat tud művelni. Inkább gyűrű, vagy dugó törés, bár az is elég csúnya dolog.
Rumi04-11-2006 00:19:04 // 24186
a csúnya hang tipikus! mikor ott beinditottuk nem volt :))) , és hidrotőke hangja sem volt. pedig egyik reggel csörgött mint állat.
fogyasztás! hogyhogy? még nem is kellett tankolnod kapos óta? nekem 515nél villant ki a sárga, és 530nál tankoltam, de nem volt nálam annyi, hogy tele tegyem :) ugyhogy csak 35 litert ment, azzal kicsit 3/4 fölé került
a jó fogyasztást inclusive a gyorsulásokat érted?
pb_04-11-2006 00:17:22 // 24185
Mer a Sprintes topikba írkáltok.))))) Vagy még 1 dolog lehet az oka a csendnek, a boxerk teljesen +bíz6óan üzemelnek, semmi probléma, és kérdés nem merül fel velük kapcsolatban.)))
Igen, van 40-es.
Ferke04-11-2006 00:16:51 // 24184
De el sem indult utána már az a henger? Ha a hajtókarod tört el akkor az a henger el se indul többet,nem?
Dejó, Neked is, gt-nek is remekül becsúsznak a malőrök.:((
Rumi04-11-2006 00:14:40 // 24183
vagy az, vagy hajtókar törés. ugyanis Kaposról hazafelé még nem éreztem, de utóbbi időben rengeteget három hengerezett. és rettentő erőtlennek bizonyult. 2000res fordulatról ha kis gázt adtam, nem kezdett el emelkedni a fordulat, jó hogy alacsony fordulatn nem húz, de azért a fordnak emelkednie kéne. illetve már egy kis emelkedőn is látványosan lassult, az 1200es ladámban több erő van alacsony fordulaton.
jó, azátn 3000nél már megindult volna, de akkor én már váltottam is :)
Ferke04-11-2006 00:14:40 // 24182
Jah, icq-n nem vagyok, mert a cégnél maradt, bekapcsolva, itt meg nem indul el:(
Ferke04-11-2006 00:10:09 // 24181
Na pb_, már asszittem meghalt a topic, dél óta mindenki csendes.
1 kérdés, hátha tudod: dellorto-ból ugyanúgy van 36-os, 40-es, mint a weberből? Felújítókészletet néztem hozzá, de csak 36-ost találok.
pb_04-11-2006 00:07:59 // 24180
Ez nem jó hír.( Azt a csúnya hangot is említetted nekik?
Nálam jó ideje standardnak mond6ó az olajszint, csak a leeresztő csavarnál szivárog. Kaposi túra után, ahogy számolgatom egész tűrhető lesz a fogyasztás is, de igazából tankolásnál fog csak kiderülni, mennyi is, az annyi.
Ferke04-11-2006 00:01:50 // 24179
Mire tippelsz? Szelepszár szimmering?
Ferke04-11-2006 00:01:38 // 24178
Mire tippelsz? Szelepszár szimmering?
Rumi03-11-2006 23:29:43 // 24177
tudom én azt :P
sanjna a kaposujlaki tali kapcsán (nekem 530km volt) megevett egy liter olajat, és együttal kb 1800kmre emelkedett a motor futott kmének száma
ma megnéztük a gyertyafuratokat. a 2es hengerben van a gebasz. egyértelműen látszik az odaégett olaj, az összes többi teljesen rendben van. szal most újra szét lesz szedve :(( , hogy megnézzük mi történt.
addig is lehet a Ladával csapatni ha leesik végre az a hó :D
Rumi03-11-2006 23:24:06 // 24176
gyere, itthon vagyok .-)
kando.03-11-2006 11:41:46 // 24175
Fema, itt az előző hsz-ben van tipp a váltóolajra.
(úgy tűnik, ez itt azért vissza-visszatérő téma :)) ).
kando.03-11-2006 11:22:57 // 24174
Oks ;-)
Az olajcsere nem bonyolult s nem is kell sok bele, kb 2,5 liter.
Fema03-11-2006 11:21:34 // 24173
Köszönöm a tippeket majd kipróbálom.
kando.03-11-2006 07:57:06 // 24172
Ez nálam is előfordul, igaz, a kuplungom kopott, így 1-esben is néha reccsen, de a 2-es recsegése az szinte tipikus, nagyon megijedni ettől nem kell, még ha nyílván nem is így gyártották őket, na meg néha a 3-as is nehezen ugrik be. Nekem ki van kopva pár szilent, amik majd cserére várnak.
pb_ leírta, miket érdemes végignézni, az is tény, hogy a váltóban az olajcsere sokat segít a dolgon, saját tapasztalatból modnom, sokkal könnyebb és halkabb lett a váltás egy olajcsere után.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
554
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?