Forum >> Alfasud-33
Paco16-11-2006 12:10:00 // 24471
Nem, de kíváncsiságból az én oldalamon bejajtottam én az ablakon kinyúlva a másik oldalt pedig a haverom :)
Rumi16-11-2006 12:07:28 // 24470
behajtott tükrökkel?
te az autópálya felhajtón mindig behatjod őket? :pp
Rumi16-11-2006 12:06:28 // 24469
óraszerint az enyém is ment 220at. még a szétszedés előtt!
de az a valóságban jó ha 200 volt.
bár 192ről van hivatalos papirom. és ott még volt benne tartalék :)
Paco16-11-2006 11:58:05 // 24468
Nekem a Borzot nem sikerült 210 fölé vinnem hosszú egyenesben behajtott tükrökkel sem (+5km/h :) ),pedig az brutálisan ment. Igaz,1.5 váltó volt alatta nem az eredeti 1.7
kando.16-11-2006 11:53:33 // 24467
Ja ja, ha nem is ott, de asszem a kolléga kezdi hinni, hogy ezek a ,,szutykok'' mégis mennek 210 felett is, megfelelően hossszú lendület után :) (autópálya...)
Rumi16-11-2006 11:50:40 // 24466
már milyen 220?
km/h az árpádhidon? vagy mire gondolsz? :)
kando.16-11-2006 11:47:20 // 24465
Oké, kiszámolom ez emnnyi pénz, aztán ha konkrét a dolog, kérek időpontot :)
kando.16-11-2006 11:31:32 // 24464
Akkor marad a carburettore meg a centralised HV transform :))
granturismo16-11-2006 11:15:32 // 24463
1624ft/l a Paraflu. 8.8l a rendszer úgyhogy 5l kellene.
Paco16-11-2006 11:09:25 // 24462
Egyértelműen nem. Stabilabb gyújtást, alacsonyabb fogyasztást, biztosabb alapjáratot igen, de teljesítménynövekedést nem. :)
Ferke16-11-2006 10:46:06 // 24461
Igen, a tiedbe a jól emlékszem ilyen sok kell.:(
kando.16-11-2006 10:39:51 // 24460
Az a fagyálló folyadék, amit talán Ferke is kérdezett, a TD-be.. Abba mintha azt mondtátok volna, 8-9 liter a víztlrfogata, akkor gondolom kellhet bele 3-4 liter fagyálló...
Jó, leszokom a hülye ötleteimről :-)))
pb_16-11-2006 10:35:24 // 24459
Persze 1 kis mechanikai átalakítással.)))
granturismo16-11-2006 10:33:36 // 24458
Persze, de csak akkor ha leszoksz a nyugágy ötletekről:-))))
Pontosan mi kéne és mibe?
kando.16-11-2006 10:29:22 // 24457
Jólvanna.. :))
Én meg szeretek tervezgetni, meg tapasztalatot szerezni :)
Csak felötlött bennem, hogy egy régebbi motort így lehet-e kicsit jobbá vagy hatékonyabbá tenni.
Apropó, lehet hozzád fordulni fagyálló folyadék ügyében ?
Mármint, ha venni akarok.
kando.16-11-2006 10:26:17 // 24456
Értem.
No meg kérdés, okoz-e ez vmi teljesíménynövekedést... :)
granturismo16-11-2006 10:07:26 // 24455
Na ez a lényeg. Fillérekért kapsz egy olyan cuccot amiból az egészet injektorossá tudod alakítani. Nem kell kisérletezni stb... Az neg egy apró részt alakítana elektronikusra. Meg a saját építésnél arra is feigyelni kell hogy az ídőjárásnak is ellenálljon a cucc. Ami nem is olyan könnyű.
Paco16-11-2006 10:03:37 // 24454
A hengerenkénti trafóhoz.
Ha belegondolsz akkor a mechanikus gyújtás a nagyfeszt szaggatja meg. A hengerenkénti trafóra meg inkább ne adj olyat. Ahhoz vezérlőjel kell ami a comptól jön egy nagyteljesítményű átamkörön keresztül. Még a közös trafósnak is van ilyenje nemhogy a hengerenkéntinek. (lásd TS 8V motor). A hall adóval tudnál neki jelet adni, de a z elektronikát nem tudod kikerülni. És akkor még ott vannak a késleltetési idők , a fordulatszámfüggő előgyújtás és egyéb érdekes kérdések
Nem azt mondom, hogy nem oldható meg, de az ára valahol ott lenne mint egy komplet átalakítás injektorosra bontott elektronikával.
kando.16-11-2006 10:01:36 // 24453
Hja, nincs mit szerelni, ha nem megy a szekér, nem romlik el.. :))
De megunom és az utcán fogm az össze tyúkbelet kitépni belőle és visszafűzigetni, ha sokáig áll még ott.. :)
De miért kell a gyújtáshoz saját külön elektronika ?
A gyújtáselosztóból jövő jelet nem lehet felhasználni ugyanígy, hogy ne a nagyfeszt ossza 4 felé, hanem csak a ,,start'' pulzákat, vagyis a gyújtótrafóra jutó impluzust, amit feltranszformál a gyertya számára is emészthetően magas feszültségre ?
Jah, az igaz, hogy ugye az egésznek szinkronban kell lennie a vezérléssel, na igen.. :)
pb_16-11-2006 09:59:06 // 24452
+old6od, csak tervezzél hozzá elektronikát is.)
pb_16-11-2006 09:57:56 // 24451
Kandokám nagyon ráérsz mostanában.))))
kando.16-11-2006 09:54:21 // 24450
Mellikhez ?
Carburettóhoz akkor NG a hengerenkénti gyújtás megoldás ?
pb_16-11-2006 09:53:41 // 24449
Nem tudok mit mondani, sajnálom a dolgot. Persze neked kell tudnod eldöntened, hogy kiben bízol, vagy kiben nem. Én általában saját tapasztalataimból szoktam kiindulni. Az én hulladékom, sok híres/neves szakműhelyben/szervizben járt mielőtt hozzám került. Aztán szépen kiderültek a dolgok, amihez valaki hozzáért, az minden el volt b@szva. A vezérlés, a hajtáslánc, a fék, és az apróbb dolgokat már szinte számon sem tudom tartani. Nem mondanám azt sem, hogy értek hozzá, hogy hihetetlen sok időm van rá, kedv is hol volt, hol nem volt(tudod, mint a mesében), de próbáltam utána járni a dolgoknak, +érteni, aztán vagy sikerült, vagy nem.
Amúgy +győzhető vagyok, csak akkor az a +győzés tényleg olyan legyen. Pl a 220 kezd egészen hihető lenni.)
András bácsi16-11-2006 09:50:47 // 24448
Tényleg jól és olcsón dolgoznak.
Nekem most vonóhorgot szerkesztenek, ami nagyon nem szeretem munka.
Paco16-11-2006 09:47:21 // 24447
Spec elektronika kell hozzá.
kando.16-11-2006 09:42:07 // 24446
Mechanikus gyújtáselosztót csak azért írtam, mert mostanában tanulmányozgattam a Sprint, Sud rajzokat :))
Na tehát, kibújtatva a szöget a zsákból, én speciel arar gondoltam, hogy olyan boxi alfában, amiben nem úgy van, mint pl. Nálad, megoldanám esetleg.. :)
Persze, csak akkor, ha 1.) lesz iylen vasam, 2.) lesz időm, türelmem átkábelezni, mert ezt szerintem akkor csinálnám, ha újrafűzöm a korbácsot benne :-)
De ha van ilyen gyertyapipa, akkor az esetleg utólag beletehtő lenne nem csak 145-6 -os boxeres Alfákba, vagy ezekhe kell speciális gyújtórendszer és motorvezérlő elektronika ? Magyarul, pl. karbis autóhoz is hazsnálható lenne, vagy nem. Ha igen, akkor meg ugye kérdés, hogy az ilyen kábel mennyire drága.. :) (tehát, hogy vegy 4 trafót vagy 4 kábelt :-)).
Köszönöm a választ!
granturismo16-11-2006 09:40:16 // 24445
Egyszóval ma már nem találsz olyan új autót amelyben ne lenne megvalósítva az ötleted.
granturismo16-11-2006 09:27:25 // 24444
Nem rossz gondolat kér hogy kissé meghaladta az idő. Mechanikus gyújtáselosztókat kb a 90-es évek elejéig használtak, van akik még addig sem. A mechanikus gyújtáselosztó nélkül szerelt motorokon már induktív jeladó van a főtengelyen és esetenként a vezérműtengelynél is és ezek adják a pozíciójelet a vezérlés számára. A gyújtást itt un. DIS (Double Ignition System) transzformátorral csinálják ami 2db trafó 1 házban. Ez a 2 is elég a hengerenkénti gyújtáshoz, mert a trafók primér tekercsén 2 db kimenet van párhuzamosan kötve. A kimenetre a párhuzamosan mozgó 2-2 hengert kötöd. Az egyiken sűrítési felső holtpont van (ekkor kell a szikra) a másikon kipufogási felső holtpont ekkor nem kell szikra, de mivel párhuzamos a 2 kimenet ez is kap egy szikrát ez eldurran a semmibe nem számít elvileg még jó is a gyertyának tisztulnak az elektródái.
Ilyen az én boxim is Bosch 2.10.3
Itt ugye már 5 helyett csak 4 nagyfesz kábel van mert az elosztó és a trafó közti kábel elmarad.
Később még ezt is továbbfejlesztették. A trafókat beleépítették a gyertyapipába így valóban minden hengeren külön kis trafó van és az egyes hengerekre sem kell már nagyfesz kábel. Ilyen a 97-től gyártott 2.0TS motor pld. A 97 előtti az ugyanolyan rendszerű mint a boxi.
granturismo16-11-2006 08:51:41 // 24443
Rumikám
Azért érdemes csak alaposabban utánanézni ezeknek a dolgoknak, mert annál nagyobb méreg nincsen mint mikor egy frissen, a legnagyobb jóindulattal megjavított-összerakott motor ugyanolyan hibás vagy rövid időn belül újra meghibásodik. Ez saját tapasztalat:-(
Megmondom őszintén engem nem nyugtatna meg ez a magyarázat. Mitől szorult volna meg egy pillanatra a motor? Egy régi Pannónián vagy Jawa motoron ott valóban előfordult a dugattyú megszorolása, de az azért volt, mert a dugattyúk rossz minőségű alapanyagból készültek ahol nagy volt terhelésen a hőtágulás. De ott sem egy pillanatra szorul meg a dugó hanem megszorul aztán kész. Ha úgy mentél, hogy észre vetted erőlködni kezd a motor kinyomtad a kuplungot és úgy tovább lehetett gurulni és a léghűtés visszahűtötte a hengerfejet meg a dugót így megelőzhető volt a megszorulás. Ez is saját tapasztalat (Velorex rokkantkocsi). De ha ott is megszorul a dugattyú akkor megállt a motor mint a szög aztán kész.
Ezeknél az Alfa motoroknál nagyon jó minőségű alapanyagból vannak a dugattyúk itt a dugattyúmegszorulás szerintem kizárt. Mármint ha minden a gyári előírásoknak megfelelően le van illesztve a motoron.
Én pld. biztosan megmérném a hengerfuratokat és ahhoz viszonyítanám a dugattyúátmérőket. Nem tudom fúrva lett-e már a blokk? Ha még alapmértes akkor a blokköntvényben felül van egy betűjelzés ami az alapméretű furat méretosztályát jelöli. Ehhez elvileg a megfelelő méretosztályú dugattyút kell párosítani. Sajnos előfordulhat olyan eset hogy egy bontott alapméretes dugattyú méretosztálya nem megfelelő az adott alapméretes motor hüvelyébe. Itt bizony lehet olyan, hogy a dugattyú és a furat hézeaga a gyári tűrés alatt van és akkor előfordulhat megszorulás. A másik, a valószínűbb, hogy az alapméretes furat és a dugattyú között a hézag túl nagy és emiatt táncol (kalimpál) a dugó a hüvelyben, nem fut síkban és ezért pld. beverődhet a dugattyúszoknya. És emiatt kopoghat is.
Nem lehet pld. hogy a dugattyú valami miatt nem fut vonalban a furatban és ez a rendellenes sík a berágódás oka.
Meg kéne mérni az dugó hüvely átmérőket és a gyűrűk kotyogását a gyűrűhoronyban a többi hengeren is. Tudod, hogy ott mennit kell mérni az egyes helyeken?
kando.16-11-2006 08:40:13 // 24442
nullAlfistik, megint gondolkodtam (tudom, nem kellett volna.. :-PP), s lenne egy szakmai kérdésem. :-))
Ha van egyáltalán értelme, de esetleg mennyire lenne jobb a motornak, gyújtásrendszernek, ha minden hegnerhez lenne külön trafó, így a gyújtáselsosztóban csupán a kis vezérlőjeleket kellene szétosztani, akár az meg mehetne Hall-cellával is, s minden hengerhez tennék egy nagyfesz trafót.
Vagy ezt próbálta már valaki, esetleg bb18 versenyzéskor, vagy más ?
Vagy drága a trafó, sok lenne a hibalehetőség?
Vagy, ahogy pb_ mondaná, próbáld+, aztán +látod.. :))) ,,ezt neked kell eldönteni'' :))
Rumi16-11-2006 01:02:18 // 24441
ezért vittem hozzájuk. több mint 20 éve csinálják, sok verseny autót is építettek már. nekik is alfájuk és lanciájuk van priviben.
és nem ez az első motor amit összeraknak. multkor egy Q4 állt bent "meztelenül", ma meg egy Lancia Thema (asszem így hívják) 2,5 turbódizel, 5 hengeres, szintén kibelezett motorral.
értik a dolgukat, és rendesen is csinálják, régóta ismerem őket. nagy boxerfanok.
amugy maximálisan megértem a skepszisedet, és én sem biznék meg még egy Szamosiban sem, de bennük igen.
és pont azért vittem hozzájuk, hogy ne lépjen fel gubanc, mert ők az ezer becsuszható gubancot kb mind végig csinálták már, és vágják hol üthet be e gixxer.
ettől persze téged még nem lehet meggyőzni.- és nem is kell. ha van időd, kedved, és tudásod, miért ne szereld te magad.
nekem ebből a 3ból csak a kedv van meg. és ez még kevés hozzá :) ezért vittem szakemberhez .-)
ezzel csak azt akartam, hogy én nem hibáztatom őket. és biztos vagyok benne, hogyha ők csinálták volna a hibát, azt megmondaná, és nem kérne érte semmit.
mint ahogy volt már hgoy ingyen dolgoztak nekem .-)
ja és ma este öüsszefutottam BAndival is náluk. ez most csak eszembe jutott
Rumi16-11-2006 00:53:30 // 24440
a főtengely is ki lett súlyozva, tehát csak akkor lett az eredeti csapágyakkal visszarakva, ha azok tökéletes állapotuak voltak. de mondom nem tudom hogy újak vannak e benne
Rumi16-11-2006 00:51:45 // 24439
de nem mindegy mennyire.
nekünk 87es a dugó (ha jól tudom) a legjobb használtamon (a megmaradt négy közül) az átmérő 86,9970 (3 ezred kopás), a másik kettőn 86,9965 (35 tizezred) az átmérő. a negyediken sok.
a képen látható dugattyún meg több mint 3 század a kopás!
granturismo16-11-2006 00:35:52 // 24438
A főtengely nem lett köszörülve ugye?
Akkor az eredeti csapágyakkal lett összerakva?
Vagy ki lettek cserélve?
granturismo16-11-2006 00:32:34 // 24437
pb_16-11-2006 00:28:36 // 24436
Ahogy Kaposon hallottam, ugyanolyan hangos volt, bármit csináltál vele.
pb_16-11-2006 00:26:49 // 24435
Mivel 1001 alkatrészből áll a motor, bármi +eshet. Elég pl., ha valamit nem úgy húznak le, ahogy kell, stb. Majd mindjárt gt elmeséli.)
Rumi16-11-2006 00:23:09 // 24434
na ezt látod nem tudom, de nem lehetett csapágyas, mert annak fordulaton csak erősödnie kell
ez a jelenség viszont fordulaton, illetve bemelegedésre hallkabb lett
granturismo16-11-2006 00:21:16 // 24433
Pld milyen csapágyakkal lett összerakva a motor?
pb_16-11-2006 00:20:43 // 24432
Érdekes hibajelenség volt, hidegen indítva nem lehetett lenyomni a gázpedált. Először azt hittem rosszul raktam össze a pedált, aztán hiába állítgattam nem szűnt + a dolog. Aztán leakaszgattam a gázrudazatról a szívótorkokat, és szépen kiderült az árulás, a 2-4 hengernél a fojtók tengelyét kézzel alig bírtam elforgatni, hát ezért nem ment úgy, ahogy kellett volna.
Rumi16-11-2006 00:19:26 // 24431
na azt nem tudom. talán a 3 henger miatt is
de mit lehet ott, azon a ponton szarul összerakni?
Rumi16-11-2006 00:18:02 // 24430
mi tud az összerakáson nem ugy sikerülni? mármint a dugattyút nem tudják ugy belerakni hogy az szoruljon. ennek pedig egyértelmüen az a hibája, hogy ott megszorult egy pillanatra, ezért levett a szoknyából egy réteget, elvékonyította azt.
amugy a többinek semmi baja. de hengerfej, se hidrotőke. se a többi dugi. megnéztük mindegyiket
a sérült kettes dugattyú lögyögött a helyén!!
granturismo16-11-2006 00:16:47 // 24429
És miért kopog?
Rumi16-11-2006 00:13:57 // 24428
a gyujtás nem hagyott ki!!!
azért mert annyi olaj ment rá. körbe mindenhol rá volt égve az olaj. a gyertya is tiszta égett olaj volt
pb_16-11-2006 00:13:17 // 24427
Erre gondoltam, bár lehet, hogy hülyeség.
granturismo16-11-2006 00:09:50 // 24426
És miért is nem ment úgy?
granturismo16-11-2006 00:09:14 // 24425
Már arra gondolsz, attól füstöl. hogy rosszul van beállítva?
Az ki van zárva.
Nem lehet olyan rossz beállítás, hogy olaj kerüljön az égőtérbe.:-((
pb_16-11-2006 00:05:10 // 24424
Sajna ez könnyen elképzelhető.( De, ha már itt tartunk, akkor nem lehet, hogy rosszul van beállítva? Sztem az enyémet is +hajthatták, mikor elvitték vizsgázni, mert mindenféle hülye dumával jöttek, hogy nem megy, + ez nem jó, + az nem jó. Csak ennyit mondtam, hogy, akkor mondjanak valami újat is. Amúgy aztán rájöttem, tényleg nem úgy ment, ahogy kellett volna.
pb_15-11-2006 23:56:52 // 24423
Nem volt még fent a rendszer, ilyen repedt fazék hangja volt még. Aztán persze lehet, hogy a kipuffosok is adtak neki. Én arra tippelek, hogy az összerakás nem sikerült úgy, ahogy kellett volna.
granturismo15-11-2006 23:51:25 // 24422
Ne nagyon használjad így nehogy megfőzd a hengerfejeket.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
548
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?