Forum >> Alfasud-33

Ferke11-11-2006 23:12:33 // 24321
Bazzeg, megvigasztaltál! A váltóra nem mertem eddig gondolni. Hűha...:(
pb_11-11-2006 22:17:42 // 24320
Elhiszem, én is voltam így. Azért a féltengelyt nézd +, bár az inkább kattogni szokott. Esetleg a váltóból is jöhet a hang.
Ferke11-11-2006 22:08:55 // 24319
Már az őrület határán vagyok, így persze, már ezen is gondolkodtam. De mi más szólhat még? Sebeségfüggő, nem a kihajtástől függ, tehát féltengely nem lehet. Ott meg csak a kerékagycsapágy van. Az a tipikus mormoló-morgó hang. áhhh....aszsm veszek egy bontott kerékagyat, állványostul, és kész.:(
pb_11-11-2006 22:06:34 // 24318
Biztos, hogy a csapágy szól?
Ferke11-11-2006 22:04:27 // 24317
Ok, jó, megbeszéltük! Ezzel röviden meg is oldottuka kérdést.
pb_11-11-2006 22:02:47 // 24316
Nem tudom. Inkább beszéld rá a tulaját 1 boxerra.))
Ferke11-11-2006 21:57:14 // 24315
Most akkor be is vallom: ez a második csapágy volt!!!:) Az elsőt valszeg elbaxtam, mert mikor a csapágyat az öntvénybe betoltam, és utána elkezdtem magát az agyat betolni a gyapágyba, elfelejtettem a másik oldalon ellenttartani a belső peremen, és az a csapágy meg is reccsent valszeg. Ez most unix-os optimal gyártmány, elvileg a drágábbik volt, médin dzsörmeni.:)
pb_11-11-2006 21:50:44 // 24314
Nem is értem mit foglalkozol 1 twingoval, van neked normális autód is.))))) Nem tudom lehet, hogy sérülhetett, vagy eleve sz@r volt a csapágy amit beraktál.
Ferke11-11-2006 21:47:38 // 24313
Jah, és egy satu mínuszban vagyok, mikor nyomtam be a csapágyat, a satu úgy ahogy van kettétört!:)
Ferke11-11-2006 21:46:38 // 24312
Persze, ugráltam rajta egy sort!:) Lehetséges, hogy a persely kiütésekor sérülhetett a belső fal? Semmi sérülés nem volt rajta, direkt néztem. Vagy a satuval történő bepréseléskor esetleg mehetett nagyon picit félre? De ennek em volt semmi jele, kényelmesen bement a helyére. Nemtom..lohadék franciááák..
pb_11-11-2006 21:42:47 // 24311
=lőre más ötletem nincs, jól lehúztad a féltengely csavarját?
Ferke11-11-2006 21:38:06 // 24310
Szsztok boxisok! Szerelősbe írtam, de nagyjából mindenki letojja a fejem.:) Nem tudtok segíteni véletlen?:)))
sty11-11-2006 15:59:17 // 24309
srácok,olyan kérdésem volna hogy esetleg valaki csinált már olyat hogy a boxer motornál letakarta a motor alsó részét (olajdekni,kipufogo könyök)vagy lehet -e gyári lemezt hozzá kapni,lépten nyomon megkocolom ezeket és már idegesit pedig már át is lettek szabatva a kipufogókönyökök
Tomee10-11-2006 17:41:07 // 24308
Újra áll egy boxermotoros csoda a házunk előtt!
Happy vagyok, nagyon hiányzott már!

pb_10-11-2006 12:15:18 // 24307
Sztem jobban jársz, ha magad állsz neki a dologoknak.) Egyébként a Lszonda hibát még 1 módon + lehet állapítani, ki kell villogtatni a vezérlőt. Ez elvégezhető otthon is.
kando.10-11-2006 11:42:09 // 24306
Anynira nem bonyolult, hogy pár apró dolgot ne csináljon meg az ember, eelsőre persze felügyelettel, bár nem tudom, tényelg mennyire van kedved hozzá meg bátorságod belenyúlni :))
Dimmu10-11-2006 11:30:50 // 24305
Köszi !!Már érzem,hogy okosodom,de azért még nem piszkálok bele a motortérbe!)))Majd megpróbálok szerelőt keresni akin látszik,hogy akar is és tud is segíteni!!!:-)) Mégegyszer köszi!!:-))
pb_10-11-2006 08:09:28 // 24304
Sajnos a legnagyobb baj, hogy kevesen értenek hozzá, és kevés helyen van olyan spec műszer, ami esetleg szükségeltetik a beállításhoz. Sajnos ezeknek az autóknak a CO-ja általában nem felel + az előírásoknak, főleg, ha kat-os verzióról van szó. Az 30747 esetében nem sokat számit az a csavar az LMM-en, mert leginkább a Motronicon, és a Lszondán múlik a CO érték alakulása(amúgy én az LMM-en lévő csavart nem bántanám). Tapasztalataim azt mutatják, hogy Lszondák ilyen korban már csereérettek. Aztán + kell nézni a 2 oldal szinkronizációjat is, ill a szívótorkokon is van "CO" csavar, + a min/max kapcsolót sem árt ellenőrizni, mert ha nem kap alaojárati jelet, akkor az is okoz6 zavart a rendszerben. Ezenkívül nem árt ha van kat is a rendszerben, mert anélkül, a 30747 nem teljesíti a feltételeket.
Dimmu10-11-2006 07:49:23 // 24303
Szeva!!

Elmentem 2 zöldkártyáshoz is anno mikor esedékes volt,az egyikük ráadásul nem mondom meg milyen vezérképviselet,és azt közölték velem,hogy lehetetlen beállítani a co-ját meg hogy ilyen co mellett az nem létezik,hogy 12 liternél kevesebből eljárok vele!Erre hazamentem,és kb kettő perces keresgélés után megtaláltam a magyar nyelvű javítási könyvében a gépnek,hogy a légtömegmérőn,van egy kis bizgentyű,az un.co potencióméter,ami arra szolgál,hogy a károsanyag-kibocsájtást lehessen vele némiképp szabályozni!Na az egyik illető elküldött egy olyan auto-villamossági "szerelőhöz",hogy nézessem meg a lambda szondát,meg mit tudom én,aki az előző Alfámból amit eladtam,és elkezdett dadogni,kapásból kidobta az 1 éves platina gyertyákat,hogy azok a rosszak,és tett bele valami igen neves Albán,vagy Vietnami gyertyát,amit az autó jó ízűen el is fogyasztott!!Na ezért keresek olyan szerelőt aki szívvel lélekkel dolgozik,és nem csak a már jól ismert -ja volt egy kis gond de megoldottuk -szöveggel jön,ne adj isten még ott is lehet lábatlankodni,amikor szereli a gépet!!
Már néha bánom,hogy nem vagyok autószerelő,és így egyártalán semmit nem értek hozzá,mert könnyen megvezetnek!!
pb_09-11-2006 15:36:22 // 24302
Szép is, jó is? Hát-hát.))
kando.09-11-2006 15:09:32 // 24301
Tökéletes! Bár az enyém lenne ilyen szép és jó :)
pb_09-11-2006 15:08:24 // 24300
Ennyi elég lesz?



(5000)
kando.09-11-2006 14:16:10 // 24299
Na, akkor pajtások, külgyétek nekem a sok-sok infót, aztán kilogikázom a konklúziót végül :))
Tommi09-11-2006 13:56:28 // 24298
Okés, köszi! Nem kell kapkodni :) A többieket is megkérném, hogy küldjék el az okosságaikat kando kollégának, hogy fel tudja használni!
kando.09-11-2006 13:53:56 // 24297
Miután már rábíztaott pb_ kolléga, hogy ugye önként és dalolva, társadalmi munkában szeretném megírni, hát jó, akkor megírom! ;-) Tényleg!
Tommi09-11-2006 13:20:07 // 24296
kando! Akkor bevállalod a 33-as leírást? Vagy amit az oldalamon mondtál, az nem erre vonatkozott? :)
Dimmu09-11-2006 13:15:19 // 24295
2-esben símán megyek 90-et,csak ritkán akarok,mert sajnálom a motort!!:-)))
kando.09-11-2006 12:56:30 // 24294
Szerintem ha ezzel a szép géppel odaállítasz, nem fog elzavarni :)
pb_09-11-2006 12:17:13 // 24293
Ha már mutat valamit az órád, és mondjuk hajlandó 2-esben 80-ig, vagy fölé is elmenni, esteleg 95-100-ig, és persze érezhetően nem gyalogos tempóban halad az autó, akkor valószínűleg a fordszámmérőd a rossz. Lehet, műszer is, vagy csak szimplán a trafónál rossz a kontakt.
Dimmu09-11-2006 11:56:26 // 24292
Ha a Csörgő úrra gondolsz akkor valószínűleg jó lesz,mert nála van néhány pöpec Alfa,most épp egy ezüst GTV,és a fia kocsija sem semmi!!Nem tudom majd megkérdezem tőle,hogy ilyen régi Alfával is foglalkoznak-e!! A km órám valószínűleg jó,de majd,ha egyszer a rendőr cimborám lesz szolgálatban traffival megkérem mérjen be,persze szigorúan csak 40-50-el.Az út szélén felállított mérőoszlopokhoz képest nagyon jó,mivel gyári kerekek vannak az autón,így csak nem csal nekem!!:-)))Vagy a mostani gépemet látod,vagy az ez előttit.Az szebb volt sokkal,de ezt jobban szeretem,mert nincs buherálva,és minden eredeti rajt!!:-)))

Köszi az infót,majd felkeresem jövő héten a szakit!!:-)))

Üdv:
Dimmu
pb_09-11-2006 11:43:54 // 24291
A Motronicra.)
pb_09-11-2006 11:41:35 // 24290
A hang, az minden felől jön.) Elég csak 1 zöldkártyáshoz elmenni, aztán ott +nézni a fordszámmérőt. A kmórád műxik?
kando.09-11-2006 11:36:54 // 24289
Akkor Csöri kolléga nem jó? Pedig Ő várpalotai... Sőt, szerintem a Te gépedet láttam párszor, mikor mentem Fehárvárról Veszprém felé vagy Pest felé és kersztülautóztam a 8-ason Várpalotán is. Legalábbis emlékszem egy nagyon szép rosso 33-asra, valahol a főút mellett, talán egy parkolóban, vagy autókersekedések környékén parkolt.. (ismerősek ezek a pirosas felnik..) :))
Dimmu09-11-2006 11:32:47 // 24288
Székesfehérvár,vagy Veszprém környékén nem tudtok olyan szerelőt aki nem vágja rá az orromra az ajtót amikor meghallja,hogy olasz autóm van,és ráadásul halmazati büntetésként,még boxer motoros is,sőt 16 szelepes??:-) Errefelé nagyon nem szeretik az olasz kocsikat a szerelők,én meg annál inkább!!:-))De hát úgy kell nekem!!
kando.09-11-2006 11:31:04 // 24287
Hova lehet azon kötni számítógépet ?? Ez 33-as ?
Dimmu09-11-2006 11:27:59 // 24286
Nem leírom a tescot,csak nem szeretem!!A hang nekem a motortérből tör fel nem a kipufogo felől,mert a kipu az még sajna a gyári eccerü szerkezet! Nem tudom de szerintem sokkal többet forog mint 3000,de majd a kompjuter megmondja a havernál,mert nemsokára elviszem hozzá és rádugaszolja a számítógépre.Akkor remélem kiderül,hogy az óra nem jó!:-))
pb_09-11-2006 11:20:45 // 24285
Azért nem kell leírni a teszkót, vagy az ósant, vannak, ám azért ott minőségi olajok is. Most a fordszámmérőd rossz, vagy nem forog 3k fölé a motor? A hang önmagában nem mond semmit, mert már 2-2,5k környékén is lehet brutális hangja, csak ehhez kell 1 brutál dob.)
Dimmu09-11-2006 10:58:04 // 24284
Hú ez gyors válasz volt !!:-))Köszi szépen!! Nekem is Opel olaj van benn,és nem eszi,nem koszos,úgyhogy egész jó,de legközelebb,a tavasszal,már Seleniat kap!!Egyébiránt én sem vagyok híve a kence-ficézésnek,csak mondom megkérdezem hátha a boxer motor meg ilyesmi!!Tescoban,meg ilyen helyeken,max ablakmosó folyadékot,meg ablaktörlő lapátokat veszek mást nemigen!! Ja,és nem hagyom ellustulni,csak a fordulatszámmérőm lusta,mert 3000 fölé nemigen akar mászni,pedig az autónak ott már nagyon brutális a hangja is,és a teljesítménye is!!:-))Mit lehet tenni váltok hallás után!:-))Ennél a motornál ezt könnyedén meg lehet tenni!:-)))
granturismo09-11-2006 08:14:20 // 24283
Kár bele bármilyen adalék. Jó 10W40-es olajat bele és 10ekm-nél tovább ne legyen benne. Ha egy évben nem mész annyit akkor évente cseréld. Én a Selenia 20K for Alfa Romeo olajat javaslom, de bármilyen (márkás! nem a rigós Auchan olaj) Most pld. nekem Opel 10W40 olaj van benne. És az is jó bele. Hidrotőkék nem szólnak, szép hangja van ezzel is. Persze ez csak átmeneti megoldás azért.
pb_09-11-2006 08:03:03 // 24282
Leginkább semmilyet. Normális olaj kell bele, aztán kész.
kando.09-11-2006 08:00:19 // 24281
Ahogy olvastam a topclakóktól, a Mesterektől, a gyári, előírt vagyis bele való kenőolajon kívül mást nem kell, fölösleges beleönteni. Akkor már inkább arra ügyelj, hogy rendszeresen legyen olaj rajta, olajcsere, s hasonlók. Alapvetően a boxer motor stabil felépítésű, nem anyagspórolós motor, ha vigyázol rá, akkor sokáig fog működni, csak nem szabad hagyni ellustulni :)) Én szvsz nem kevernék semmi adalékot hozzá (még a td-s sajátomba se :) ).
Dimmu09-11-2006 07:51:02 // 24280
Sziasztok!!

Érdeklődnék affelől,hogy van-e valamelyikőtöknek konkrét tapasztalata arról,hogy milyen súrlódáscsökkentő,kopásgátló adalékot lehet,illetve érdemes beletölteni egy 1.7-es boxer motorba??Amit a tv-ben reklámoznak,abban nem igazán bízom,mert a kólát is reklámozzák,és ugye az sem éppen egy egészséges ital, az autós bolt tulaja,meg persze,hogy a legdrágább cuccra szavaz,ami nem lenne baj,csak nem tudom jó-e!!:-)))
Az előzőekben írt cycergés menet közben,szerintem a vízpumpa,vagy a generátor lesz mindenképpen,de amint birtokába jutok valamilyen konkrét bizonyítéknak,azt feltétlenül megírom itt,hogy ha valakinek hasonló jellegű problémája akad ne kelljen hosszasan keresgélnie a hiba okát!

Tisztelettel:
Dimmu
Tommi09-11-2006 01:54:34 // 24279
Kedves Cartársak! Egy "kis" aktivitást szeretnénk kérni Tőletek :) Készül az AA3 és az új lapon szeretnénk egy, a mostaninál sokkal részletesebb ismertetőt feltenni minél több típusról, ahol a legfontosabb műszaki adatok mellett a szervíztapasztalatok, lehetséges gyakori hibaforrások is összegzésre kerülnének. A típus-topicokban szükségünk lenne egy-egy segítőre, aki vállalja, hogy összegyűjti a társaság által leírt okosságokat és elküldi nekem összegzésre. Nem kell kisregényeket írni, röviden, tömören és nem szakrizsával fogalmazva kérnénk a tapasztalatokat, nem kell sem isteníteni, sem fikázni a gépeket :) Elsősorban az outsiderek tájékozódását szeretnénk segíteni ezzel, akik Alfát vennének, de nem ismerik annyira a márkát és nem tudják, hogy mire számítsanak egy-egy típusnál. A "gyűjtő" emberkéhez érkeznének az írások, aki összeállítja belőle a leggyakrabban előforduló dolgokat az adatlapra, pontokba szedve. Szóval mégegyszer: röviden, tömören és érthetően :) Kérnénk mindenkit, hogy vegye komolyan és írja le a tapasztalatait, segítve ezzel az oldal tartalmának bővítését. Ha megvan a kijelölt ember, aki vállalja és segít, szóljon nekem, a részleteket majd utána beszélem meg vele, a többiek meg írják meg neki a maguk kis szösszenetét. Köszönjük :)
pb_08-11-2006 18:53:37 // 24278
Ja gondoltam.) Sztem a gömbfejet nem felújítani, hanem cserélni szokták.
Ferke08-11-2006 14:50:25 // 24277
Hali, pb_! Bocs, a minap megin bexart a netem, már hülyétkapok. A Lenkey-n kívül nem tudsz esetleh gömbfej felújítással foglalkozó valakit?
pb_07-11-2006 23:49:46 // 24276


Ha lúd, legyen kövér.)
swan07-11-2006 08:21:54 // 24275
Köszi az öteletket! De egy kipufogós csinált nekem tagnap egyet! Lefestem visszateszem! Kiveszem a másikat és a helyett is újat teszek be!!!!
pb_06-11-2006 21:09:11 // 24274
Én úgy tudom, csak a 16v-n volt. Én, ha ilyez építenék be, benne hagynám a 33-é, 1 QV csavarrugóval, nagyon ott van, de még a simával is.

Face06-11-2006 15:37:34 // 24273
Feltétlenül stabisat akarok és majd egy sud stabilizátort akarok beletenni( az a legvastagabb az összes közül, állítólag érdemes :) ), most is van a Sprinten,a külsőfékesken nem volt 86-ig aztán megint volt... egy Imola futóművem már lesz de azon nincs, meg az 3 csavaros felső rögzítésű... 33-ból csak az 1,7-en meg a 16v-n volt stabilizátor, vagy ott is össze vissza?
pb_06-11-2006 15:23:39 // 24272
Vagy bontasz sk, ha van rá lehetőséged, esetleg +kérdezed itt a topikon, vagy bontóban próbálkozol(Tata, Agostyán, Zsámbék, Pesti út, Berdo). Olyan futóművet szeretnél, amin van elől stabilizátor?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.