Forum >> Alfasud-33
KisP22-12-2004 10:22:20 // 621
Sziasztok!
A gyertyákkal kapcsolatban nem tud segíteni valaki? (1.3/1.4 es boxerbe)
NGK BP6E-t
NGK PFR6B (1.7-esbe való)
Melyiket?
M-GEGE21-12-2004 19:24:57 // 620
Én 95 v-powert tankoltam, de amikor 250 fölé ment a sima is, akkor áttértem arra...talán most visszatérek a 95 v-powerre.
Adalék
- 1x volt injektortisztító
- olajcsere előtt meg egy másikat, ja de azt a motorolajhoz kell önteni :-D
KisP21-12-2004 18:12:12 // 619
Szia Andorka!
Adalékokról nem tudok nyilatkozni,mert nem próbáltam,illetve csak egyszer, injektortisztító adalékot öntöttem,mert érezhetően rángatott magas fordulatszámon az autóm,a lötyi után minden szép és jó lett.:) Ezt állítólag 5e kmként kell öntögetni.
A benzinről annyit,hogy néha kb. 2 havonta egyszer nyomok bele shell vpower95-öst, igaz drágább egy kicsit, de motortisztító adalékkal van ellátva, tapasztalataim szerint halkabb a motor vele,kicsit talán jobban is húz de nem elsősorban ezért tankolok ilyet,hanem a tisztító hatása miatt.
Amúgy általába mezei 95-öst.Csak sajnos nálunk szinte minden 2-ik benzinkút hígitja,csal,trükközik az üzemanyagokkal.:(
Andorka21-12-2004 18:05:28 // 618
A fogyasztásról ennyit: a frissen felújított motorommal, nem összelőtt rendszerrel (kicsit likas a kipuff, a szerelő így nem tudja behangolni a karbikat) a múltkor 130 km-t tettem meg 10lityó kutyaközönséges 95ös MOL benzinnel.
Most 98-ast tőtöttem neki (karácsony van, had örüljön).Apropó: ki mit tankol a boxerba?
Benzinadalékok? Ér valamit az ilyen-olyan 'fuel treatment' vagy 'octane booster' lötyi?
Ha minden igaz, akkor csak Karácsony után jövök ide vissza. Tehát mindenkinek KÜK!
KisP21-12-2004 18:02:13 // 617
Sziasztok!
Gyújtógyertyákkal kapcsolatban lenne egy kérdésem: Azt már tudom ,hogy milyen márkájút érdemes vennem: NGK-t. "Granturismo" kolléga ajánlotta már nekem.De egy bizonyos BP6E típusút, utánanéztem és gyanúsan olcsó gyertyának tünik nekem.Biztos hogy jó ez a boxerekbe? 1.7 16V-es boxerbe hivatalosan NGK PFR6B-t ajánlanak. Az nem jobb???
Tresor21-12-2004 16:07:35 // 616
Leírtam, megjegyeztem! :)
giovanni21-12-2004 16:01:09 // 615
Én is hasonlót tapasztalok tolom nem tolom, csak a kollegát kívántam megnyugtatni hogy az övé abszolút OK...
M-GEGE21-12-2004 15:54:18 // 614
IC!
És megoldotta a problémádat az új rugó teljesen? Mert akkor lehet, hogy nekem is elég lenne rugó, csak a kemény rugó nem tesz jót a gátlóknak nem?
M-GEGE21-12-2004 15:48:50 // 613
ez egyébként tényleg így van! :-D
norbee21-12-2004 12:35:52 // 612
Istenkém, ezt nem hiszem el.
Na, akkor mindenki, leül, nem fecseg, ceruzát fog, leírja százszor:
"A boxermotornak, bármennyire tolom, városban mindig közel ugyanannyi a fogyasztása. Országúti forgalomban szintén ezt tapasztalom."
Hajrá.
Tresor21-12-2004 12:16:06 // 611
Na vazzeg! Én meg azt hittem, hogy valami nem ok az enyémmel, hogy ennyit eszik! :) Eddig max 400-at mentem egy teli tankkal, mondjuk eddig dízeles hangja volt,, ami 8 db új hidrotőkének köszönhetően megszűnt. Lehet, hogy köze volt a fogyasztásomhoz is, bár azt kétlem! És ráadásul most még jobban is toltam neki, mint szoktam! Lehet, ha megyek mint egy állat, akkor kevesebbet eszik? :)
giovanni21-12-2004 11:54:47 // 610
Gratula...
Nekem azonos motorral fél literrel több üzemanyaggal 276 sikerült :)) szerintem esse rossz bár asszem ebben keményen benne volt a hét közben esett hó :)) általában kb 330 Km-re elég ennyi benzin...
Inner Circle21-12-2004 10:51:13 // 609
Úgy tudom, 33-ban volt karos, kapcsolós és automata 4WD. Neked a legelső kell (ami talán '83-'87-ig volt) ?
Inner Circle21-12-2004 10:44:41 // 608
Segítene, ha kicsit pontosabban definiálnád a szükségleteidet :o) A "speciális alkatrészekről" kéne rajz?
Inner Circle21-12-2004 10:39:29 // 607
Nekem a P4 határozottan vonszolta a seggét tízéves korában. Új rugókat bele, és máris feszesen állt (néhány hölgy alighanem örülne, ha ilyen egyszerű lenne újszerű állapotba hozni a megereszkedett hátsó feleket :o))) ). Szóval ennyi idő alatt simán kilágyulhatnak a rugók.
Ja és a fene tudja, lehet hogy képzelődöm, bár autóval kapcsolatban nem szoktam... szóval mintha a 33 felemelte volna az elejét. Állítom, centikkel magasabban van a kocsi orra! Régen túrta az utat, most meg fennhordja az orrát. Lehet hogy e mögött is az áll, hogy nem az eleje emelkedett meg, hanem a hátulja ült le, és az első tengely körül "fordult" kicsit hátra az autó?
Tresor21-12-2004 10:12:57 // 606
A mai napon rekordfogyasztást értem el: 448 km / 47,5 l benzin !
:)
norbee21-12-2004 09:50:56 // 605
M-GEGE
A gyárit. A 132 Le verda gyárilag sportosabb futóművel érkezett. Ne akarjad még jobban meghasaltatni. Inkább vegyél bele Sachs gátlókat, vagy valami egyéb nevesebb gyártmányt, azt hagyd a csába. Nekem 5 emberrel sem ül meg a verda, pedig régebbi mint a Tiéd.
ÁdidiGaga (il hempescattore)20-12-2004 22:17:01 // 604
Ciao Alfisti!
A 33 1. generációs 4kerékhajtásáról keresek technikai infot!Tudjátok,a kapcsolható,asszem 86-90 ig volt (hacsak hamarabb be nem fejezték a gyártását) és SW kasztniban.
A 88ban kiadott 33support.pdf-ben a táblázatokban szerepelnek az adatai,de semmi rajz a speciális alkatrészekről.:-(
M-GEGE20-12-2004 18:47:33 // 603
Cartarsak! Tanácsot szeretnék kérni tőletek a "futómű-projekthez"
a problémák:
-szerintem már gyengék a rugók és a lengéscsillapítók (pedig mérésen megfelelők voltak), gyorsuláskor ha elforog a kerék, könnyen feldobja
-a rugókról még annyit, hogy az elsők mintha kicsit meg is lennének ereszkedve (kb 1cm-t)
-hátsó rugók is gyengék, mert ha 4en ülünk a kipufogó csöve nagyobb bukkanókon beüt a tengelybe (vagyis fordítva)
-nyekereg vmi az első futóműben (mások is tapasztalták, remélhetőleg a cserével megszűnne ez a probléma is)
Vmi sportosabb futóművet szeretnék, esetleg ültetettet, de semmi esetre sem lehet alacsonyabb, mint a mostani "ereszkedett", mert különben nem tudok beállni (meredek a felhajtó).
A klubos hírdetőn láttam 25K-ért egy ültetőrugó szettet...
Szóval milyen leng.csillapítót, rugót ajánlotok?
Wikicica.20-12-2004 14:53:29 // 602
Azmo
Jól mondja norbee: Le vele!:) Nem kell csipogó, mert sajna van egy-két alkatrész, ami amúgy is csipog-cirripel:)))
M-GEGE20-12-2004 11:54:21 // 600
Ma voltam zöldkártyát csináltatni...Szaki mikor meglátta a kipufogót: Inkább rá se teszem a mérőt! :-D
Egyébként a CO jó volt, csak a lambda érték nem ok a kis fojtás miatt.
Ehhez kapcsolódik életem első kellemes élménye a rendőrökkel: Péntek este megállítottak, sima igazoltatás...Közli velem a srác, hogy lejárt a zöldkártya 2 hete (na mondom ez a péntek este is jól kezdődik), de most az 1x elengedni, de nem lenne olcsó!
Azmo20-12-2004 11:51:54 // 599
most akkor szedjem le én is bazz?? nekem detto ezt csinálja:)
norbee20-12-2004 11:20:14 // 598
mike
:) Ez nem a gyárilag beépített, hanem Tescós.
Wikicica.20-12-2004 11:15:55 // 597
norbee
Nekem is benne van ez a csipogó, de OKULVA a te esetedből, NEM SZEDEM KI:)
norbee20-12-2004 09:49:08 // 596
Példabeszéd
Okulásul, az elfajzott Alfa tulajoknak, kik azt hiszik hogy, pedig mégsem.
Volt egy 300 forintos csipogóm, ami figyelmeztetett a bekapcsolva maradt lámpára, rá volt kötve a biztosítéktáblára, a derót egyik fele a jobb oldali helyzetjelzőre, a másik fele a gyújtáskapcsolóra. Most levettem. Azóta nincs töltésjelző lámpa parázslás semmilyen fordulaton nagyfogyasztók rákapcsolásánál sem, a motorhőmérő nem 75 hanem 82 fokot mutat, nem röfög gyorsításnál alacsony fordulatszámról, nem remeg alapjáraton, a lámpa fénye nem csökken-növekszik gázadáskor, stb... Bazz...
Ural19-12-2004 22:22:09 // 595
Urak!
Találtam egy kombi 33-ast összkerék hajtásost ,alkatrésznek eladót.
Nekem a motor kéne belőle, nem érdekel valakit a kaszni, hajtás, stb.
Ami a lényeg, 50 ezer forint körül lenne az ára, de külön a motort nem adják, én meg nem tudok mit kezdeni a kasznival.
Ha valakit konkrétan érdekel, akkor pontosabban utánnaérdeklődök.
Üdv
granturismo18-12-2004 10:25:14 // 594
Várjál Norbi neked külön is elmagyarázom, mert látom nem érted. Reggel is a tűzhelyen megsütöttem, majd átvittem a rántást a másik oldalra az asztalra és ott ettem meg.:-)
granturismo18-12-2004 10:22:16 // 593
Miért neked az van benne?
norbee18-12-2004 09:32:53 // 592
Elránt? Nekem mondod...? :))))
granturismo17-12-2004 22:03:11 // 591
Nem elhajlik. Merevebb. Nem deformálódik annyira, jobban fog, de ha pld. az egyik oldalon kátyúba hajtsz akkor jobban át is viszi a rántást a másik oldalra. Azaz a menetkényelem kissé romlik.
M-GEGE17-12-2004 21:06:26 // 590
és az miért jobb?
a másik elhajlik?
granturismo17-12-2004 21:03:58 // 589
Jaja az lesz az.
Aki 33-ast tunoingok esetleg a Sud stabilizátorát teszi fel, mert az vastagabb.
M-GEGE17-12-2004 19:45:13 // 588
Ja ez az amit 4 bazi nagy csavar tart (oldalanként 2)? Mert az van benne... amikor vásárlás után először vittem a gépet szervízbe ott derült ki, hogy hiányzik egy csavar.
Andorka17-12-2004 19:19:20 // 587
1.5 től fölfele (vagy a QV-től, nem tom pontosan) már kell hogy legyen gyárilag. Egy össze-vissza hajlított cső (rúd), amit a kocsi elé-alá fekve láthatsz. Összeköti a két első futóművet. Elméletileg kanyarban az egyik oldal jobban bedől mint a másik. Ez a rúd a másik oldalt is terheli, ezáltal két a rugón oszlik el a kanyar által okozott terhelés. Ergo a kaszni nem dől be kanyarban annyira, tehát lehet neki még jobban üvegelni.
Amiben már van gyárilag, ott marad a klasszikus futóműtuning: keményebb gátlók, keményebb rugók, toronymerevítők...
M-GEGE17-12-2004 18:48:48 // 586
Ez mi pontosan (kanyarstabilizátor)? Már hallottam róla máshonnan...De miért 1.5ből kell szereznem? 1.7 16V QV az enyém elvileg, akkor ahhoz meg nem járt?
Tresor17-12-2004 18:36:46 // 585
Naon szép lett a motor! Gratula hozzá, gyönyörű!
Andorka17-12-2004 18:16:38 // 584
A blokkfestésről:a szerelőm tanácsára törekedtünk a 'gyári' állapot visszaállítására. Szürkénél szebb a fekete (nekem), a pirosat meg alapból elvetettem.
Toronymerevítő 33-asba: mivel ott van a tűzfal, nem égető dolog. Sokkal inkább a kanyarstabilizátor, amit az 1.5-ből lehet kiguberálni (ha jól tudom)
norbee17-12-2004 17:01:20 // 583
Hányszor jártál a Gellértnél az elmúlt két hétben banyek? :) Ugye? :)
Azmo17-12-2004 16:48:26 // 582
nem persze, hát idő kéne, hogy valaki ráeresszen nekem egy multiméter féle állatot az autóra és megtaláljok, hogy akkor most fesszab.,vagy aksi, vagy kábel a szar.....idő basszus, idő kéne....de most már pár nap és kitalálom végre mikor lenne jó és valakit megkérek rá!
granturismo17-12-2004 16:38:32 // 581
Semmi előrelépés azóta?
granturismo17-12-2004 16:37:50 // 580
Azért gondolom ott is észre lehetett venni hogy belerült. Nekem is ajánlottak a 146-ba 15-ért, de voltam olyan tök hogy elcsesztem bizniszt, pedig a 146-ba hatványozottabban kell szerintem mint a 33-ba.
Azmo17-12-2004 16:35:57 // 579
najó, esik a hó és 2wd vagyok, kell a 4wd, meg kőne ezt csinálni....de utálom a karácsonyt, nincs időm fontos dolgokra...pl. 4wd probléma megoldás!
M-GEGE17-12-2004 16:27:15 // 578
...akkor nem tennél bele tornymerevítőt! Igaz?
granturismo17-12-2004 16:26:28 // 577
Szép.
Ha nekem megint ilyen válaszfalas motorterem lehetne.:-)
Attie17-12-2004 16:22:28 // 576
Te jó ég! Nem zavar? :) Nekem tuti az lett volna az első, hogy megszabadítom szegény autót tőle.
M-GEGE17-12-2004 16:19:17 // 575
ja
másikon is láttam, hogy kifestették, de ez volt kéznél
M-GEGE17-12-2004 16:12:22 // 573
granturismo17-12-2004 16:02:40 // 572
A piros blokk az számomra is OK. Pláne, hogy a felirat fémszínű.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
429
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?