Forum >> Alfasud-33
pb_20-03-2007 11:45:40 // 28121
1ik 10+ éves autónak sem.)
pb_20-03-2007 11:44:56 // 28120
Látod nem mind1, hogy ki alkamazza a +felelő módszereket, és milyen intenzitással.))))
Amúgy a titok nyitja az, hogy néha szerelni is kell őket, de, csak nagyon néha.))))
kando.20-03-2007 11:33:46 // 28119
Lehet, őtet másképpen kell nevelni, nem minden gyerek egyforma :)))
granturismo20-03-2007 11:33:32 // 28118
Miért van az hogy az ember töke a legnagyobb türelem ellenére is kezd tele lenni de Q-ra???:-(((
kappa kappa....
kando.20-03-2007 11:31:27 // 28117
Na ja, az elektromos dolgok nem az erősségük.. :)
De egy kis kábelezéssel javítható :)))
Ferke20-03-2007 11:30:59 // 28116
Kicsiuno nem tanul a nevelésből, pedig most az utóbbi időben folyamatosan a Te módszeredet alkalmaztam, szinte csak tiltásban forgott a motor..:)
pb_20-03-2007 11:27:58 // 28115
+magyráz6ó. Nem kapott elég nevelést, sajnos nem én ültem a b1ben, így nem tanulta +, hogy mit is vár el tőle az ember.))))
AMúgy pedig a magyarázat 1xű hulladék a kábelezése, mint maga az egész autó, úgyanúgy, mint 1 díszpéldány haverja.
kando.20-03-2007 11:19:59 // 28114
Vannak hétköznapi módszerekkel nem megmagyarázható dolgok...
:)
pb_20-03-2007 11:18:25 // 28113
Az, hogy az összes elektronikai részt szétszedted, és kimérted nem jelent semmit.) Mi is jártunk így bs2, azóta is szar. Ha nagyon tutira akarsz menni, akkor full újra kell kábelezni az autót.) De legalábbis az összes saru, és csatlakozó lecserél.)
Ferke20-03-2007 11:13:57 // 28112
Az összes elektronikai részt porrászedtem, kimértem már. Viszont igazad lehet, mert ha jól tippelek, akkor ez az üa nyomásszabályzó ott van elöl, a zárhíd alsó részén, és ott is van ugye eleltromos vezetékezés. Mikor esik, vagy lemosom, ott kap először vizet, és lehet, hogy ott (is) lesz probléma.
pb_20-03-2007 10:59:02 // 28110
Ahogy látom gt, már +oldotta a problémádat.) Az sztem sem jó, ha az üzemanyag nyomás a gyári érték felett van. Viszont valami más is lesz, mert elektronikai hiba is lehet a beázás miatt.
pb_20-03-2007 10:38:25 // 28109
Ameddig akarod.) Csak 1 idő után +sínyli az egész rugóstag, aztán később, majd a kormánymű is.) Olyan 4k/db teli árban a toronycsapágy, a cseréje otthon is elvégezhető, csak rugóösszehúzó kell hozzá. A gond akkor lehet, ha más is elköszönt már a rugóstagban, pl.: rugótányér, porvédő, toronyszilent, vagy esetleg lengéscsillapító.
pb_20-03-2007 10:32:01 // 28108
"Sajnos az utóbbi időben előfordult hibák alapján rá kellett jönnöm, hogy én legfeljebb csak szeretnék érteni a boxerhez:-))"
Úgy gondolom, hogy ezzel nem vagy 1edül.)
A 16v-n 1 magasságban van a hfejjel a szűrő, ill a hfej felső részével.
Az én véleményem az, hogy elképzelhető, hogy a szűrő hibás, de én nem lepődnék +, ha nem lesz változás az ügyben. Számomra az a furcsa, hogy hajtást követően jött elő a probléma, ráadásul legutóbb nem is lett annyira +kergetve, annál én jócskán jobban szoktam hajszolni, az utóbbi időben. Tény, hogy a füstölés, és ez a dolog is erősen idegtépő játék, de úgy gondolom, 1 kicsit félre kell tenni az egészet, majd szépen tiszta fejjel, nyugodtan átgondolni a dolgokat. Van olyan érzésem, hogy tök 1xű hiba/hibák okoz6ják az egész kalamajkát. De mielőtt +int cefetekre szednéd, én mérnék 1-2 dolgot a helyedben.
Tudod a szétverés az én szakterületem, de mielőtt ezt +cselekednéd +tanítanám neki, hogy mi az illem, aztán, ha nagyon engedetlen, akkor bevesszük a bs-ek táborába.))))
Úgy gondolom, hogy ezzel nem vagy 1edül.)
A 16v-n 1 magasságban van a hfejjel a szűrő, ill a hfej felső részével.
Az én véleményem az, hogy elképzelhető, hogy a szűrő hibás, de én nem lepődnék +, ha nem lesz változás az ügyben. Számomra az a furcsa, hogy hajtást követően jött elő a probléma, ráadásul legutóbb nem is lett annyira +kergetve, annál én jócskán jobban szoktam hajszolni, az utóbbi időben. Tény, hogy a füstölés, és ez a dolog is erősen idegtépő játék, de úgy gondolom, 1 kicsit félre kell tenni az egészet, majd szépen tiszta fejjel, nyugodtan átgondolni a dolgokat. Van olyan érzésem, hogy tök 1xű hiba/hibák okoz6ják az egész kalamajkát. De mielőtt +int cefetekre szednéd, én mérnék 1-2 dolgot a helyedben.
Tudod a szétverés az én szakterületem, de mielőtt ezt +cselekednéd +tanítanám neki, hogy mi az illem, aztán, ha nagyon engedetlen, akkor bevesszük a bs-ek táborába.))))
swan20-03-2007 10:30:52 // 28107
Na mint nap járok arra csak hát lehet sose néztem még körbe iylen szemmel. Pedig az ilyesmin megszokott akadni a szemem. Csak aztán mindig elfelejtem hogy hol is láttam:-) CSak arra emlékszem hogy láttam sőt még a bolt kiarakatára is szoktam emlékezni:-)
kando.20-03-2007 10:26:38 // 28106
Egy kis helyismereti séta sosem árt :)))
swan20-03-2007 10:01:54 // 28105
Na szép!!!!!!!!!!! Félreveztejük gyanútlan kollégát:-) Ma du megyek arrafelé ha minden igaz. Akkor majd körbeszaladom a környéket!
Ferke20-03-2007 09:23:27 // 28104
Szeva Boxisok! (De rég írtam ide...:)
pb_! Te, mint injektor-elkötelezett, segííícs! Szerelősbe írtam a nyűgömet.:)
kando.20-03-2007 09:21:41 // 28103
Én is :)
Én MAI, Te ?
granturismo20-03-2007 09:08:26 // 28102
Így teszek.
Hívjál nyugodtan:-)
norbee20-03-2007 09:06:17 // 28101
jóreggelt
gt
cserélj szűrőt. akkor is produkál ilyet, ha rossz a visszacsapószelep.
felhívhatlak brava típushibák ügyében?
jóestét :)
Koviubi20-03-2007 09:01:08 // 28100
Üdv Cartársak!
Szerintetek egy toronycsapágycserét meddig lehet húzni? :-)
kando.20-03-2007 08:58:06 // 28098
Esetleg 164 ? :)))
Fog az menni, bízunk benned, most már ne add fel, ennyi minden után ;-)
granturismo20-03-2007 08:55:12 // 28097
Sziasztok. Sajnos az utóbbi időben előfordult hibák alapján rá kellett jönnöm, hogy én legfeljebb csak szeretnék érteni a boxerhez:-))
Igen a 8V boxin valóban a szűrő a legmagasabb pont, de a 16V-n a szívósor magasabban van szerintem. Na mindegy gyorsan kell dolgozni:-) Én nem is a szűrő eltömődésére gondolok hanem, hogy gyári hibás a szűrő vagy valami ilyesmi....
Csak ez a szűrőcsere ez könnyen megejthető még mielőtt megint széjjelkapom a motort. Még egyszer szétszedem ha aztán sem jó szétverem... Jön a Kappa:-)
kando.20-03-2007 07:56:54 // 28096
Üdv kolléga!
Most nézem oldalata, mi is szinte kollégák vagyunk / voltunk ;-))
Ó vagy J ?
pb_20-03-2007 00:24:54 // 28095
Lehet, hogy nem Báthory lesz az az utca, hanem Kisfaludy, ami közvetlenül párhuzamos vele, és a Nagykőrösi, és Ady Endre u. között kéne lennie. De lehet, hogy valamikor elmegyek, aztán én is bejárom azt a környéket.
pb_20-03-2007 00:07:32 // 28094
Amúgy tovább gondolva ezt a dologot, a gomba a főolajcsatornában van, vagyis, ha a szűrő mondjuk eldugul, akkor a nyomás növekszik, ill nem jut el a +felelő helyekre az olaj, vagyis a műszerfalon a lámpa nem fog kigyulladni. Viszont, ha ég a lámpa, akkor nincs nyomás, ergo vagy a pumpa nem tud előállítani normális nyomást, vagy valahol, mondjuk a főtengelycsapágy annyira oda, hogy ott elszökik a nyomás.
pb_19-03-2007 22:33:13 // 28093
Mindenképp mérni kell 1 nyomást, sok minden kiderülhet belőle.
Fema19-03-2007 22:30:26 // 28092
Hát ez sem rossz 5let :-)) (Kár, hogy érdemben szerintem nem tudtunk segíteni gt-nek, de úgyis megoldja valahogy végülis ő a boxer profi)
pb_19-03-2007 22:16:17 // 28091
Jobbat tudok, és még kapkodni sem kell, viszont a sör azt nem vetjük +.)) 2-3 napig, vagy mondjuk 1 7ig(ilenkor szokott szép htőkés hangja lenni) nem indítod be az autót, és szépen lefolyik a karterba az olaj nagy része.
pb_19-03-2007 18:47:53 // 28090
A szűrő előtt van, ill érdekes, mert 2 helyre lehet csavarni 1.7-es blokkokon, (gyanítom, hogy a többin is), 1x közvetlenül elé, a másik hely pedig pont a blokk közepén van.
Fema19-03-2007 16:08:10 // 28089
Akkor viszont az autó jobb oldalát padkára vagy emelőre, egy csomó gyorskezű forma1-ből igazolt szerelő + a hoszteszek, gyors szűrő csere majd olajat utánna tölt. Na? :-) Mi meg addig fotelből sörrel a kézben nézzük. :-):-)
pb_19-03-2007 15:56:26 // 28088
Boxernél talán még igen, de 16v-n pont a hfejjel van 1 magasságban. S4 esetében pedig a hfej van a legmagasabban.)
Fema19-03-2007 15:54:25 // 28087
pb, az olajgomba a szivattyútól felmenő ágban a szűrő előtt van? Mert ha igen akkor a szűrőnek nincs köze a nyomásgondhoz, vagy a szűrő után van, mert akkor már lehet a koszos szűrőben logika, nem?
Fema19-03-2007 15:48:19 // 28086
Hali, ha elfogadod egy kezdő álláspontját, akkor szerintem sem kell leengedni az olajat, mert az olajkörben a szűrő van a legmagasabb ponton, onnan meg már csak a gravitácsió hat:-)
pb_19-03-2007 15:44:18 // 28085
"Ez 1 jó kérdés.) Sztem nem, főleg, ha állt már előtte jópár napot, mondjuk valamennyi olaj biztos, hogy el fog folyni, ill a szűrőben is marad valamennyi, az majd pótolni kell. "
))
Az aolajszűrő azért furcsa számomra, mert az 1ik kedvencem mucuki stift, volt olyan, hogy 1k-s, vagy 1,5k-s olajjal ment 10k+ km, gagyi szűrővel, és nem jelentkezett ilyesmi probléma, aztán ott van bs1, 4 éve volt cserélve az olaj a szűrővel 1ütt, Valvoline olaj ment bele, 1 noname szűrővel, többször is hónapokon keresztül állt, az utóbbi időben kapott rendesen, a lámpa, már indítózáskor kialszik. Bs2, az a szemét szutyok(mé finom voltam), is hasonló gondokkal küzdött, mint Te, nála 1 olaj cs + főtengelycsapágy cs, és 1 pumpa "renoválás" hozott változást, de mechanikusan mérve alapjáraton, a nyomás 0, viszont a lámpa nem ég.
Szóval nem hiszem, hogy 2-2,5k km alatt kikészült a szűrő(de ez csak az én véleményem).
granturismo19-03-2007 15:32:50 // 28084
Megnézem az olajsapkát OK
granturismo19-03-2007 15:31:53 // 28083
De le kell engedni az olajat szerinted a szűrőcseréhez?
párszáz ft egy szűrő azt még megpróbálom. Tényleg az még az olajkörben van és azzal még nem foglalkoztam.
pb_19-03-2007 15:27:11 // 28082
Lehet, hogy annak van baja, de sztem kicsi a valószínűsége. Én még mindig kitartok azon álláspontom mellett, hogy mérni kéne 1 nyomást.
Ez 1 jó kérdés.) Sztem nem, főleg, ha állt már előtte jópár napot, mondjuk valamennyi olaj biztos, hogy el fog folyni, ill a szűrőben is marad valamennyi, az majd pótolni kell.
A nívópálcát is nézd +, hogy melyik van benne(1.6, 1.7).
Aztán a füstölésre nem tudom említettem-e, az olajbeöntő levételét, hogy nézni kéne mit csinál.
granturismo19-03-2007 15:08:26 // 28081
pb
Wickey azt mondja cseréljek olajszűrőt. Hátha annak van valami baja. Ezt még megpróbálom.
Az olajszűrőcseréhez le kell engedni az olajat?
pb_19-03-2007 13:31:53 // 28080
Mindenképp + kéne nézni, hogy mi a helyzet, mert könnyen elképzelhető, hogy el van barmolva a kasztni is.
Rugó(hátsó) téma:
60505029: P4/Q4, QV(gondolom 92 után), 4x4 SW Medio(Carb)
60542703: 4x2 Sedan Sport, 4x2 Medio(Carb/IE) 4x2 SW Medio(Carb/IE)
60504747: 4x4 SW(IE), 4x2 SW Elegant(IE), 4x2 SW Medio(IE), 4x2 TD BN Elegant(MQ92 is),
60514833: 4x2 SW Elegant(MQ92 is)
Nagyjából ennyi. Ami nálad szóba jöhet, az 60542703, vagy a 60504747, de én az 1.re tippelek.
ÁdidiGaga (il hempescattore)19-03-2007 12:01:35 // 28079
dehogynem,szinte biztosan erről van szó....
de teljesen biztosat csak a kiszedéskor lehet mondani...
azért egy alaposabb Ricambi-böngészést eszközlök a közeljövőben...
kando.19-03-2007 11:31:21 // 28078
Na de nem lehet, hogy az az egy rugó már nem jó, vagy nem is belevaló ?
swan19-03-2007 11:30:56 // 28077
Későn szoltál:-) Már kipiszkáltam az egyik kefét. A kefe másik felén a rézdrót volt oda forrasztva a kefetartóhoz. DE amelyik linket pb-től kaptam ott a muki cseréli a keféket valamilyen házilagos módszerrel. MAjd tűzetesen átnézem ha lesz időm!
swan19-03-2007 11:28:18 // 28076
Ja meg nem tudom de tüzetsen megnéztem azt a hidat. CSőszegccsel van összerakva azért merta csőben dugod át normál esetben acsavarokat amik a gen hátfalhoz fogják. Én is hallottam már olyat hogy egy diódát cseréltek de gratulálok annak aki ebben kicseréli az egyiket. Nekem nem tűnik egyszerűneka szétszedése. Pontosabban szét még csak menne:-) NA de után össze?!?!?!?! :-)
swan19-03-2007 11:25:45 // 28075
Megnézem holnap azt a generátorost!Aztán visszatérek a kérdésre
ÁdidiGaga (il hempescattore)19-03-2007 11:06:31 // 28074
sziasztok!
rugó-téma...
egy angol 33-as tulaj-site-on csinált egy srác egy táblázatot,benne a rugóméretekkel meg jó sok kérdőjellell :-)
anno ricambi híján ezt nézegettem,és ebben volt az,hogy egy bizonyos hátsórugó ment az összes új SW-be meg a Berlina (csík) TDi-be...
nálam ez azért is érdekes,mert amíóta nálam van az autó,a bal hátsó kerékre valamiért jobban ráül a kasztni. Ahol eddig megnéztem,a kasztni felfogatás nincs elmenve. Igaz,hogy ott volt korábban sérülve,de nem hiszem hogy a már többször bemutatott "barmolások" mellett a tornyot úgy megcsinálták volna ,
hogy a csomagtartót kibontva is gyárinak és sérülésmentesnek látszódjék... :-)
1x elővettem a témát és már nem emlékszem pontosan, de a Ricambi szerint más ez a rugótípusos téma, ha jól emlékszem mintha még a Berlina / SW hátsórugó is ugyanaz volt..
de lehet,hogy nem jól néztem meg,nemsokára viszont aktuális lesz a téma,ugyanis:
nemrég volt szerencsém 150-200 kilónyi épanyagot vinni még a "vazskerékkel" és hát az az 1 kerék bele-beleért a kasztniba.A hurcolászásból nem akarok rendszert csinálni,de nemzeti ünnepünk alkalmából felpattintottam a Ronalokat hátra is,úgy indultunk Bogácsra...
no,elég annyi hogy a régi 3-ason van néhány olyan rész,ahol egyszer csak "lehuppan" alattad az út, na ott ugyanez a kerék (illetve már csak a helye ugyanaz! :-) egy 60 kg-s emberrel beleért 1x-2x....
visszaúton Marcit ültettem oda (fix 16 kg :-) de 1x megint hallottam egy csúnyaságot onnan :-(
városban nincs gond vele,
sőt azt sem bánom,ha a későbbiekben 1-2 csomagtartót telepakoló teherfuvarozási felkérést fájó szívvel,de vissza kell utasítanom emiatt...
viszont ez így nem megnyugtató, ha kiderülne,hogy a rugókkal van bibi és
az újakkal (belevalókkal) normál családi terhelésnél nem lenne gond,azzal én kiegyeznék :-)
kando.19-03-2007 10:20:02 // 28073
Ha nem lehet kihúzni a feszszabályozóból, akkor lehet, bele van gyártva a vége, az csak egyben cserélhető (?) (mármint a feszszabályozóval együtt).
A diódánál inkább az a kérdés, hol kapsz bele valót ? :)
pb_19-03-2007 09:53:04 // 28072
Ha még nincs + ez a link(33 Manuals/Alternator Rebuild), akkor itt van néhány hasznos info. Generátort még nem szedtem szét, de lehet, hogy nekem is kell majd, mert a múltkoriban parázslott a töltés visszajelzó. Bár a napokban nem láttam, igaz nem is figyeltem annyira, de kötve hiszem, hogy 1 kis hajszolástól +javult. Nem tudom, hogy kellene kiszedni a szénkeféket. Elvileg Kispesten a Báthory u.-ban van 1 generátoros ott lehet kapni hozzá cuccokat. Pontos házszámot nem tudok, be kéne járni azt a környéket. Vagy komplett 1enirányítót cserélsz, vagy elméletileg lehet dbként is, lagalábbbis hallottam már ilyenről, na most, hogy ezeknek milyen pontosan az 1egirányítója fogalmam sincs.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
572
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?