Forum >> 75-90

kando.23-01-2006 20:12:57 // 10228
Na igen.. Bár megszoktam, csak néha okoz nekem bosszúságokat ez a kis rondaság.. Majd indulás előtt befenyítem, hátha segít rajta :))
joe7523-01-2006 20:08:11 // 10227
három henger, hát, nekem mindig is fura volt....bár Larini kartács istenítette.
kando.23-01-2006 20:06:28 // 10226
Talán nem 33-ból kellett volna TD-t vennem... :)) Mindegy, ezt már megismertem valamennyire.
joe7523-01-2006 20:04:59 // 10225
Na ja az a 90 LE elég karcsú a 4WD-hez, bár látott már ilyet a világ...
kando.23-01-2006 20:03:56 // 10224
Ez még regebben volt... Mármint miután megvettem a gépet, meg olvasgattam, láttam, milyen hajtásokkal gyártottak ilyen gépeket. Érdekességnek nem lenne rossz, de lehet, hogy a LE lenne kevés, na meg ez nagy beruházás lenne, most meg még a jelenlegi állapoton is javítani kell...
joe7523-01-2006 20:01:49 // 10223
rengeteg időd lehet ha ilyeneken agyalsz.:)
kando.23-01-2006 20:00:33 // 10222
mindegy, csak ne winfo$ fusson rajta.. :)))) bár anno elgondolkodtam, hogy a TD-be applikálnék 4wd-t vagy viszkót, de ezt az ötletemet most félretettem.. na, szépen offolok itt.. :)))
joe7523-01-2006 19:58:05 // 10221
Intel vagy AMD? :)))
joe7523-01-2006 19:53:45 // 10219
mint például?
kando.23-01-2006 19:51:13 // 10218
Ha 75, akkor én sem vennék már D-t... :))) Valóban, csakis 3000 V6 :-PPP De előtte talán valami szolídabb benyás vasat..
joe7523-01-2006 19:48:41 // 10217
Nyugi, nyugi. 75-ből vagy 90-ből én sem vennék dieselt. :) Igaz 90-est amúgy sem vennék, 75-ből is csak 3000 V6-ot mert az az autó azzal a motorral egy legenda számomra. Amúgy meg diesel rulez! :PPPP
kando.23-01-2006 10:52:33 // 10216
MAjd meglátom.. Azért megyek most még évente csak pár ezer km-t, mert a melóhelyem gyalog közel van, nagy autózásokat meg a városban nem szoktam eszközölni, bár változó... Asszem ha benyás lenne, jobban használnám.. :)))
GEORGE23-01-2006 09:30:32 // 10215
Szerintem is el kell adni, adnak érte amit adnak. Így buksz a legkevesebbet rajta. utána meg hozzáértővel vegyél egy másikat. De ha évente csak pár ezer km mész akkor nem kell diesel neked.
Vikk7523-01-2006 09:29:14 // 10214
Amúgy ez nekem is bevált módszer volt régen. De nem állítottam semmilyen tények elé, hanem csak ráordítottam.
Vikk7523-01-2006 09:27:53 // 10213
Árpi, add már el ezt a vasat! Annyit kéne erre költeni hogy tip-top legyen, hogy akarva akaratlanul rámenne még a családod is :)) Az meg már tök mind1, hogy mit veszel helyette, csak jobb állapotba legyen mint ez.
Inner Circle23-01-2006 09:22:45 // 10212
"A lényeg, hogy nem szabad tőle megkérdezni, hanem kész tény elé kell állítani, hogy "márpedig beindulsz". :)" Ja, ez olyan, mint hogy Pista bácsinak 100 litert tejel naponta a tehene, mert barátságosan bánik vele, minden reggel megkérdezi tőle: "Na Riska, mi lesz vacsorára, tej vagy marhasült?" Neked is mindig beindul az autó, mert reggelente barátságosan megkérdezed tőle: "Na kit hívjak, a haverokat csapatni, vagy a vasgyűjtő cigányt hogy elvihet tíz mázsát?" :D
Robi23-01-2006 01:16:44 // 10211
szeva, yo8
Robi23-01-2006 01:16:27 // 10210
Muszály lesz neki. :) A lényeg, hogy nem szabad tőle megkérdezni, hanem kész tény elé kell állítani, hogy "márpedig beindulsz". :)
kando.23-01-2006 01:15:38 // 10209
Jobbulást ;-) Páá
kando.23-01-2006 01:15:15 // 10208
MEglátom, hogyan alakul a fizetés, meló, munkahely... Kicserélni szeretném, hogy tudjam, mennyit megy ez a vas, amíg még megy... Ha egyáltalán még elindul valaha :-DDDD
Robi23-01-2006 01:15:15 // 10207
Na én is elég álmos vagyok, meg holnap menni kell már megint a kórházba, úgyhogy szerintem húzzunk aludni.
kando.23-01-2006 01:13:26 // 10206
Jó tudom, ezt akkor is mondtad... Otthon meg nem lehet Neked szerelni... Én meg segítettem volna pedig, hogy lássan is ezt a vackot alulról is...
Robi23-01-2006 01:07:13 // 10205
Jahh, és ahhoz, hogy az ember megnézze a kuplungtárcsát, le kell venni a váltót.
Robi23-01-2006 01:05:49 // 10204
Csak akkor derül ki, amikor szétszedi az ember, vagy rossz esetben akkor, amikor összerakjuk új tárcsával, és a régi szerkezettel, és utólag derül ki, hogy még mindig csúszik, mert ki vannak lágyulva a szerkezet rugói. Megcsinálhattuk volna, hogy csak a tárcsát cseréljük ki neked, de ha utána szar maradt volna, akkor jogosan érezted volna úgy, hogy kicsesztünk veled. Rossz ügyfelekkel ezt szoktuk csinálni: megcsináljuk, amit kért, utána meg széttárjuk a kezünet, hogy mi megmondtuk.
kando.23-01-2006 01:01:01 // 10203
A mai napom eléggé el lett cseszerintve, talán most nem gondolkodom elégg logikusan... :( :-/ ?
kando.23-01-2006 01:00:03 // 10202
Lehet... De amíg akna felett volt, lehetett volna nézni, mi kopott... a tárcsa vagy minden, és úgykalkulálni... Ott ált 1 hónapig a garázsban... Na, mindegy, akkor marad így egyelőre...
Robi23-01-2006 00:56:18 // 10201
Már fogalmam sincs, hogy mennyi volt. Egyszerűen kinéztem a kuplung szett árát a Meteor programból, hozzáadtam 10 ezret, és közöltem veled az összeget, meg azt is, hogy ebből mennyi az anyag, mennyi a munkadíj. Meg azt is mondtam neked, hogy Te is hozhatod az anyagot, és akkor csak a 10 ezer munkadíjat kell fizetned. Szóval továbbra sem értem, hogy miért engem hibáztatsz, teljesen fair voltam veled, egy idegent már rég elküldtem volna melegebb éghajlatra. Szóval úgy gondolom, hogy én nem tehetek arról, hogy te furcsán érezted magad.
kando.23-01-2006 00:56:10 // 10200
Nem jöttél icq-ra ma, akkor tudtam volna időben kérdezni ezt-azt... Na, most megyek aludni már :)
kando.23-01-2006 00:50:56 // 10199
Amig ott volt a gép, pont nem igazán voltam pesten, mikor meg el akartam vinni, kiderült, hogy elfolyt a fékolaj.. Ami azóta se szivárog, de hogy akkor miért, nem tudom... Lehet, hogy a javítás annyi lett volna de az össz árra mintha 70 körül emlegettél volna, ami szerintem sok. Nem maguktól akarom megoldani a dolgokat, de mégis furán éreztem magam akkor... :(
Robi23-01-2006 00:49:53 // 10198
Így van, ha lassabban teker, akkor a végnyomás érték is kisebb lesz. De mindenképp érdemes megmérni, mert ha 25 bar környéke megvan, akkor az adagoló környékén kell keresni a hibát.
kando.23-01-2006 00:48:00 // 10197
Igen, ilyenre gondoltam :) Akkor elvileg egy ember is elég nem ? A multimétert behozom az ülésre, valahova magam mellé, hogylássam, közben indítózok.. Persze, az is lehet, hogy tényleg lassú az önindítója, bár ez ilyen volt már nyáron is... De lehet, hogy emiatt is kisebb a csúcskompresszió... Nem üt akkorát, mint kellene/lehetne
Robi23-01-2006 00:47:51 // 10196
Mondtam, Te döntésed, ott állt az utcán, indult simán, akkor még nem volt hideg. Jártál is párszor Bp-en. A kuplung javítás munkadíja pedig 10 ezer lett volna, ezt is elmondtam párszor. Szóval hidd el, hogy veled senki nem akart kiszúrni. Egyszerűen arról van szó, hogy a dolgok nem oldódnak meg maguktól.
Robi23-01-2006 00:44:08 // 10195
Gondolom a jelet valami multiméterrel tudod fogni. A jobb multimétereken meg van maximális érték tároló.
kando.23-01-2006 00:43:48 // 10194
Te állítottad, hogy így nem használható, szerintem meg hasznáható. NEm tépni kell azt, ez nem V6, mégis azóta pár kört megtettem vele... Egyébként meg nem vagyok hajlandó 70 ezret kiadni ezért, Bandi ne rajtam akarjon keresni, találjon más balekot erre... Ha meg ki tudtam volna próbálni, lehet, hamarább elvihettem / elvittem volna.
Robi23-01-2006 00:42:50 // 10193
Ha van ilyened, és be tudod valahogy hekkelni a porlasztócsúcs helyére, akkor rajta! :)
Robi23-01-2006 00:41:26 // 10192
Én nem járnék azzal a kuplunggal. De másak az igényeink. :) Egyébként meg rajtad állt, hogy mikor viszed el. Már akkor is mondtam, hogy ha megveszed az alkatrészeket, akkor megcsinálom, ha nem veszed meg, akkor meg elviheted, amikor akarod. Szóval engem ne hibáztass, minden a Te döntésed volt. Nem vagyok az apád, hogy helyetted döntsek, arról nem is beszélve, hogy nem vagyok abban a helyzetben. :)
kando.23-01-2006 00:38:34 // 10191
MEgoldható lehetne egy 25-30 bar végértékű elektronikus nyomásmérővel (távadóval) is, csak ahhoz kell egy műszer, ami a csúcsértéket tudja tárolni. Vagyis mindig csak a maximum értéket jelezné ki, az előző méréshez képest :))
kando.23-01-2006 00:37:20 // 10190
NA ja.. Csak ennek lett volna értelme, mint várni, hogy szétrohadjon a fa alatt az autó, amig lesz bele kuplung :) Amivel azóta is lehet használni....
Robi23-01-2006 00:37:17 // 10189
Anno, amikor a sajátomat méregettem, kölcsönkaptam egyet. Bandinak is csak benzineshez van, az meg csak kb 15 bar-ig mér.
Robi23-01-2006 00:36:14 // 10188
Csak mint mondtam, nekem sincs ilyen műszerem.
kando.23-01-2006 00:34:43 // 10187
NA ja, ha én is tudnék szerezni anyagot a motorhoz, ezt is lehetne rendbetenni... Ha meg indult kisebb kompreszzióval, akkor itt összetettebb a dolog... Mondjuk, ezt tényelg jó lett volna megnézni :(
Robi23-01-2006 00:33:15 // 10186
Csak szerezz valahonnan egy jó műszert, aminek van megfelelő adaptere.
Robi23-01-2006 00:32:38 // 10185
Jahh, és a kompresszió végnyomás legalább 25 bar körül kell legyen. Ha 21 bar alatt van, arra azt szokták mondani, hogy lecsó. Bár nekem alatta volt régen, és mégis indult. Most bika kompresszióm van, de nem mértem, mert lusta vagyok csak ezért kiszedegetni a porlasztócsúcsokat. :)
kando.23-01-2006 00:32:06 // 10184
No, ezt majd megnézem... Legalábbis, ha sikerül.. :)
Robi23-01-2006 00:27:59 // 10183
1. Leszeded a nagynyomású gázolaj-nyomócsöveket, amik az adagoló és a porlasztócsúcsok között vannak. 2. Kiveszed a porlasztócsúcsokat. Érdemes egyszerre kivenni őket, és akkor nem kell az elöregedett résolajcsövek lerángatásával szenvedni. Ha már valaki lerángatta helyetted, és puha cső van fent, akkor egyszerűbb a helyzet. 3. Valamelyik hengerhez beteszed a porlasztócsúcs helyére a megfelelő adapterét a műszernek. Addig indítózol, amíg nő a műszer által mutatott maximális érték. Ha már kezd beállni, abbahagyod. Amit így kapsz értéket, az a "kompresszió végnyomás". Egyébként ezt vagy úgy csinálod, hogy a motortérben direkt áramot adsz az önindítónak, vagy pedig kétszemélyes feladat. :) Jahh, és érdemes közben levenni a mágnesszelepről a kábelt, hogy ne köpje az adagoló a gázolajat, miközben indítózol. Persze ehhez a méréshez elengedhetetlen a nagyteljesítményű, jól feltöltött akkumlátor. És nem bikáról, hanem rendesen rá kell kötni a sarukat, hogy ne legyen nagy az átmeneti ellenállás.
kando.23-01-2006 00:24:36 // 10182
Na, remek... :((
Robi23-01-2006 00:21:50 // 10181
Ha nincs kompresszió, akkor megvan a bibi. Akkor vagy generál, vagy eladod nyáron, amikor indul. Ha van kompresszió, akkor kizárásos alapon jöhet az adagoló, mivel az izzításod tuti rendben van. Első körben befecskendezés idejének ellenőrzése, ha nem stimmel, akkor beállítása, ha akkor sem indul, akkor adagoló felújítás.
kando.23-01-2006 00:21:15 // 10180
Jó, csak én nem biztos, hogy zsebből előrántok ilyen mérőműszert.. MEg azt se tudom, hol kéne mérni ezt..
Robi23-01-2006 00:18:46 // 10179
Délután azt javasoltam, hogy ellenőrizni kellene a kompressziót. Szerintem ezzel kellene első körben próbálkozni. Ha kevés, akkor meg kellene próbálni úgy, hogy pár köbcenti olajat belenyomsz abba a hengerbe, amit éppen mérsz. Az letömíti a dugó és a hengerfal között, úgyhogy ha ilyenkor helyreáll a kompresszió, akkor kopott a motorod. Ha nem, akkor a hengerfejnél van a gáz, pl be vannak égve a szelepek, vagy vmi ilyesmi.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.