Forum >> Brera
Zool18-11-2006 21:50:36 // 801
Ha elkezd az ember ténylegesen kipróbálni autókat, akkor azért rájön, hogy a fenti tesztek igencsak egyoldalúak. Az örök nyertes bömök soha sem nyernének, ha a tényleges árakat vennék figyelembe. De általában bedobnak egy überfullos bömöt, aztán odaírják az alapárat, meg hogy mennyi szép extra kapható hozzá. Egy bömö átlalában az azonos Alfa árának nettó 1.5-2szerese is lehet. Apropó azonos autók. Az értékelési kritériumokkal szintén lehet játszani a sorrend kialakítására. A Brera egy teljesen más kategória, mint a Z4, vagy a TT. Itt a 330Xi játszana, ami valszeg nem kicsit drágább, és ha jól emlékszem úgy 100-150 kilóval könnyebb csak a Breránál, ami azért nem olyan nagy szám 1700 kilónál.
Ha mások csinálnának ilyen egyoldalú összehasonlítsokat, nem felejtenék el megemlíteni, hogy a TT tulajdonképpen a Skoda Oktávián alapul, hogy pont ezért nem igazi négykerekes, mert Syncro és nem igazi quattro (legalábbis az előző TT nem állandó quattrós volt, hanem Golf alapú Haldexes).
Ricsi18-11-2006 21:46:10 // 800
Sziasztok!Érdekel valakit xbox játék?mert van 4 db eredeti,garantáltan használatlan,még nejlonban vannak!!!8000ft/db,boltban 12000ft
Poló18-11-2006 21:44:20 // 799
Szerintem lesz a Brerában erősebb motor is, mint a 3.2 JTS. Az ódi TT-ről meg annyit, hogy egyik kolégga testvére egyszer kapott kölcsön egy régi fajta TT-t, 3,2-est. A kollégám nem rég egy A3 3.2 V6-ot. Ő is és a testvére is ment mindkét autóval. Mindketten azt mondták, hogy az A3 jobban megy. TT-ben a hely hátul még gyerekeknek is kevés, legalábbis a régiben.
Zool18-11-2006 21:28:59 // 798
Az előttem hozzászólókkal ellentétben én nem kedvelem a Brerát. A fara inkébb eredeti, mint szép, a kombis hátsó pedig nem való egy drága kupéra. Az legyen ferde-, vagy lépcsőshátú (nekem pl a GT sem tökéletes, bár a Breránál jobb). Ellenben elég német tesztet olvastam már ahhoz hogy belássam, a német újságírók összehasonlításaikkal legfeljebb csak a saját (vagy egy adott modell) felsőbbrendűségüket szereteik igazolni. A recept egyszerű. Kijön egy új modell, és csinálnak egy összehasonlító tesztet. A lényeg az, hogy az új modell jól jöjjön ki. A 3asban lesz egy nagy vetélytárs aki épphogy lemarad, meg egy külföldi statiszta, aki azért lesz benne, hogy a második helyezett ne legyen utsó...
TarP16-11-2006 13:01:37 // 797
Audi TT-ben sincs igazán hely hátul, ez biztos. Viszont nagyon jó anyagokból összeépített sportautó (1260kg a 200lovas). (A tervezője olasz, meg is látszik. Way better az elődhöz képest.)
Az igazi különbség:
-A BRERA luxuscoupe. Egy megjelenős, komoly arculattal bíró nyugis, kiegyensúlyozott coupe.
-A TT, Z4 pedig sportcoupe-k. Aki sportos autót szeretne, annak sajnos a Brera lomha és túl nyugis.
A 159-nél ezek a plusz kilók nem okoznak gondot, mert az egy limuzin, azzal nem gyorsulási versenyt akar nyerni az ember, hanem komoly, elfogadott arculatot és magas biztonságot. a Brera átörökölte a 159 biztonságát és komoly megjelenését, de sajnos a tömegét is, így luxuscoupe lett sport-helyett.
Én sajnálom, nekem célom lett volna a Brera, ha olyan a karaktere, mint nekem. 300kg viszont túl sok. A 2.0 TT jóval olcsóbban, könnyedén megveri a 3.2 Brerát. Sajna.
divine16-11-2006 12:47:51 // 796
nem azt mondtam, hogy élményre egy gta... csak annyit, hogy ha nem szeretitek a németekkel összehasonlítani...
kod16-11-2006 12:42:09 // 795
hat igen sajnos a Brera nem megy ugy ahogy azt vartuk... amikor a cseheknel a palyan teszteltuk nagy csalodas volt valoszinuleg a celkozonseg is mas.... es mi hiaba varunk egy jo kis GTAra vagy valami hasonlora... az erdekes az volt hogy tobben dicsertek a 159eseket es bennuk a 2,2es motort es a 2,4es olajkalyhat viszont a 3,2es Brerarol nem tudtak igy nyilatkozni.... lehet hogy ok is mast vartak... valami nagyon utos Alfat ami potolja az elvesztett GTAt?
a 350z meg elnezest de egy fostalicska... kezes es a kanyarokban nagyon jol autozhato... de elmenyre es erzesre nem egy Alfa GTA... se hangja se buze ... lelki kapcsolatot pedig aztan plane nem lehet vele kialakitani...
Halesz16-11-2006 12:13:42 // 794
Autodelta cucc kell rá és kész is a Porsche-verő Brera. :)
divine10-11-2006 16:49:41 // 793
Sziasztok! előrebocsátom, hogy élek-halok a breráért! de... alapvető probléma, hogy előítéletekkel vagytok tele, éppen ezért megpróbálom megválogatni a szavakat, hogy véletlen se sértsek meg senkit.
Volt szerencsém vezetni 3,2 brera-t és az ódi új TT-t. bármennyire szkeptikusak is vagytok az új TTben tényleg sokkal több hely van mint a régiben...és sajnos tényleg érezhető az a 300 kiló plusz a menetdinamikán... picit csalódás volt mikor elkalapáltak a brerával, mert biztam benne, hogy megeszem a TT-t reggelire :(
de ha nem szeretitek a németekkel összemérni, akkor Nissan 350Z
summa summárum: ha nekem brerám lenne, mert megtehetném, szerintem nem érdekelne a fogyasztás..., egy pici tuning és minden dajcse verda elmehetne nézegetni a formás seggét a brerának...de sajnos itt a szériákról volt szó... le kell nyelni a békát gyerekek :(
Tommaso 15910-11-2006 16:05:45 // 792
Totalcar cikk:-)
Grando10-11-2006 15:53:45 // 791
A tesztben a Z4-nél pont a felszereltséget húzta le. A fogyasztásra meg írod, hogy akinek számít, vegyen JTD-t. Sajna akkor lehet, hogy inkább egy Z4-et vesz, ha nem feltétlenül Alfát akar. Bár az 5 literrel kisebb fogyasztás nekem kissé eltúlzottnak tűnik. Lehet ez?
GTPeti10-11-2006 15:47:53 // 790
Gratula az Alfának és gratula minden Brera tulajnak!
Zool10-11-2006 15:42:51 // 789
Néhány apróság a tesztből: lehet hogy a Breránál csak „bambinik” férnek el, de bömönél azok sem. ezt meg sem említik hátrányként. A TTben sem hiszem h kényelmesebben férnének el... A bömök alapára semmit sem jelent. Egy a tesztben szereplőhöz hasonlóan szépen felszerelt Z4 szerintem jó pár ezer ajróval kerül többe, mint az alapár. Az hogy olcsóbb a bömök fenntartása, megérne egy uniós vizsgálatot. Miért kerül többe egy pár köbcivel kisebb és 10 lóerővel gyengébb 159-es biztosítása, mint egy 320d-é? Rejtély...
Mindazonáltal tény marad, hogy a 159 és testvérei túlsúlyosak, és ez meglátszik a menetteljesítményeken, még ha a vezethetőségen nem is nagyon romlik a többletsúlytól...
Azért még mindig inkább ez, mint a 147-es törésteszt-eredménye
Akinek a fogyasztás számít, vegyen 2.4 JTD-t.
Zool10-11-2006 15:04:20 // 788
Azért hátrébb az agarakkal. A németek mindig úgy hozzák ki az összehasonlító tesztjeiket, hogy ők nyerjenek. Emlékezetes, volt amikor az autobild független újságírója úgy mutatta be az S Klasse vészfékét, hogy az ki volt kapcsolva. Mivel a tesztpálya fémalagútjában eleve nem működne a rendszer, megkérték az autobild újságíróját, hogy tegyen úgy, mintha működne, és a Mercisek jelére taposson bele a fékbe... Ennyire hitelesek. Mellesleg annak idején pl 320d pénzügyi részét is kihozták jobbnak, mint a 159esét. Khhm, 3 év gari + ingyen szervíz (Vs 2 év márkakereskedői jótállás), 2000 euróval kevesebb alapár, a distinctive-nél bő 4000 euróra nő. És ez volt az objektív rész, képzelheted mekkorát csalnak a szubjektív dolgoknál. A 159 nagyon jól vezethető autó, igaz bő 150 kilóval nehezebb a 320dnél, de pl a Lexusnak sem jött ki könnyebbre. A motorok elég erősek ahhoz hogy elbírjanak a kasztnival. Mellesleg a 4kerékhajtás mindig 150-200kg plusz, a jóval légiesebb Ódinál sem lesz sokkal jobb az arány (1450kg), a könnyűszerkezetű 330DX 1650 kg. Ide (TT, Z4) meg eleve a GT 3.2 passzolna.
Grando10-11-2006 14:59:13 // 787
Igaz, hogy ebben a kategóriában nem annyira ez számít, de azért gáz, hogy 100 km-en a Brera 16,3-at kajál be, míg a bömös több mint 5 (!) lityivel kevesebbet. És az is ritka, hogy az ellenfelek éppen a futómű terén verjenek egy Alfát. Télleg xar, hogy az a 300-350 kiló plusz rászaladt. Kissé túlsúlyos a hölgyemény! Kár, hogy nem lehetünk rá büszkék! :((
Alfista10-11-2006 14:22:14 // 786
Egyetértek veled! Mint azt már régebben is leírtam, a Brera nem méltó az Alfa névre! Jampiautó, sajnos.
Viktor8510-11-2006 13:36:33 // 785
Xixo04-11-2006 02:04:32 // 784
Ez nem volt túl fényes... :-((
Hogy lehet majdnem 1800 kiló ez az autó???
mesa04-11-2006 00:57:21 // 783
Sajnos, a +300 Kg minden téren rányomja a bélyegét az autóra :(
Ennyire elcseszett egy autót, mint ez a Brera!!!
Komolyan mondom, szégyellem magam a tervezők helyett.
Csúfosan megbukott az összehasonlító teszten.
(mondjuk német ellenfelek ellen német adón, de egyébként objektíven :( )
AMS tv adás BRERA+új TT+Z4
Tedi18-10-2006 13:32:48 // 780
Van hozzájuk egy link a legfrissebb hírben.
TarP18-10-2006 13:32:05 // 779
Praktikus??? Mi ez, szerszámosláda? :)
BadBoy18-10-2006 13:28:38 // 778
Hol vannak ezek az itéletek, irott formában. Beleolvasnék.
Wazzup17-10-2006 14:14:01 // 777
Skoda Roomster: Ez meg mi? ne nevettessék már ki magukat. A legjobb 5ös golf az oktávia, ezt tudjuk, de ez mi, kisteher? nem vagyok én dinnyés
0pont.
Opel/Vauxhall Corsa: Egyszerüen? Nevetséges! Innen onnan összelopkodott autó, külsőre egy butított clio, de a belső is megpróbálta mindenhonnan a jót lenyulni, kicsit alfás, kicsit fordos, kicsit... gagyi. Népautó, az igénytelennebb rétegé.
1pont.
Ford S-Max: Henry Ford zokogna ha látnák, mire aggasztják rá manapság a kék ovált. (caroll shelby nem különben). Egy gyenge kivitelű egyterű, annyi meg annyi jobb van már (pl c4)
2pont
Citroën C4 Picasso: csigazabálóknak jól van ez, de hogy néz már ki? parkolót hol talál vele az ember? az eleje meg olyan mint egy karikatura.
3pont
Volvo C30: Akkormár inkább egy 1es bmw :) Amugymeg ez 6 európai piacon jelenvan?? nálunk is? életembe nem láttam még ilyet.
4pont
Honda Civic: Külsőre egyszerűen borzalmas, mint egy gagyi kis földjáró ufó, ami még a kis zöldeknek se kellett annyira, hogy hazavigyék, egyetlen emlitésre méltó eleme a hátsó kilincs (mind tudjuk honnan nyulták, mégse meri senki megemliteni. Motorja lusta, rég tovatünt a honda gyors autó legenda, ez már inkább csak egy csicsás golf. Belseje viszont eszméletlen jó, a müszerfal mint egy videojáték, kezelőszervek pofásak. egyedül erre kap:
5pontot :)
Peugeot 207: Elődje is sikerautó volt,a nők meg vannak érte kattanva, én is alig tudtam anyámat lebeszélni róla, ezzel se lesz másképp. Könnyen elérhető és aranyos, nem ugy mint egy smart vagy egy mini.
6pont
Fiat Grande Punto: Sikermodell a javából, a fiat megmentője, a városi közlekedésre (plázától a fodrászig és vissza) tökéletes, 5csillagos védelem... és kivülről valóban elragadó (belsőt inkább hagyjuk)
8pont
És 10-10 pont az alfiknak, hogy visszakerüljeneka versenybe... nincs ezeknek izlésük vazze :)
vipex17-10-2006 02:17:16 // 776
Akkor még lehet Énv autója acsaládban legalábbis azt az infot kaptam hogy vettünk egy GP-t :-))))
Tedi17-10-2006 00:09:41 // 775
Honda Civic: LOL. 0 pont.
Citroen egyterű: ROTFL :D 1 pont :)
kando.17-10-2006 00:09:01 // 774
Citroen ???
gyanús vagy Te nekem... :)))
Halesz17-10-2006 00:01:54 // 773
Honda Civic: Na ne vicceljünk már kérem! Jópofa, meg minden, de ez űrhajó, nem autó! 0 pont.
:)
Viccet félretéve, például az új Citroen egyterű nekem kurvára bejön, nagyon praktikus dolgokat csináltak belül.
Tedi16-10-2006 23:51:49 // 772
Ford S Max:
Halápi Zsolt: német autó már túl sokszor volt év autója, nyilván most egy olasznak kell lennie. 0 pont
Körtvélyes Tivadar: mi ez a német hulladék? 0 pont
Tedi16-10-2006 23:47:19 // 770
:)))
Grande Punto
Halápi Zsolt: kis cuki kisautó, nyilván az év legjobbja, meg különben is olasz. 10 pont
Körtvélyes Tivadar: egyértelmű, hogy a legjobb a mezőnyben, mert olasz, szép, innovatív, nem úgy, mint a Renault Clio. 10 pont
Halesz16-10-2006 23:44:17 // 769
Na és ezek alapján, képzeljük el, hogy az Alfa Amore is benne lvan a szavazóstábban :)))))
Tedi16-10-2006 23:41:25 // 768
Szóval én azt mondom, kéne oda a bírálóbizottságba valami tégla, aki olyan ítéletet ír a német autókról, hogy a deutsche kollegenek azt se fogják tudni hogyan vegyenek levegőt :)
Tedi16-10-2006 23:40:01 // 767
Mondják ezt ők a Grandére és íme a Ford Focus SMAX ítélete:
Gajdán Miklós: hát nem túl szép, de nagy és jól pakolható. 11 pont (10 a max tudom, de ez kurvajó!)
Surányi Péter: há nekem csak aszonták, hogy németre kő tenni a 10 pontot...ja és fizettek is érte
Halesz16-10-2006 23:38:58 // 766
Én azt mondom, hogy kicsit még várjunk vele. Főleg ha esetleg egy Brera/Spider topic lehet belőle egyszer.
Halesz16-10-2006 23:38:25 // 765
Most visszaidézem, amit írtál MSN-en :)
Gajdán Miklós: nagyon szép autó, praktikus és kelendő. 0 pont
Surányi Péter: igazi olasz formaterv, jó motorok, nagyot lépett előre elődjéhez képest. 1 pont
Tedi16-10-2006 23:36:50 // 764
No, kikerült egy friss cikk, mely arról akarna szólni, hogy a Brera kiesett a középdöntőben az Év Autója 2007 versenyben.
De a Grande Punto azért ott van, de ha idén is úgy szavaznak majd, mint tavaly, akkor asszem megint valami offos szar kapja a díjat...
Balage16-10-2006 21:09:17 // 763
Én mint "tulaj" hozzájárulok. Valóban nem életképes.
Sújtson le a balta! :-)))
Tedi16-10-2006 21:01:21 // 762
Hááát azért az Alfa-feelingben benne van az is keményen, hogy egy nem mindennapi technika van körülötted és megy is, mint a disznó. Előbbi még elmegy, utóbbi viszont a kategóriatársakhoz képest nem mondható el. nagyon nehéz lett szegény.
Wazzup16-10-2006 20:54:20 // 761
Csak a brera mindenhol tarolt, ahol eddig elindult! Amikor bemutatták, a bemutató reklámarca lett, abban az évben elnyerte a legjobb koncepció autó cimet. Mikor kijött a végleges utcára faragott, szintén a bemutató szépe lett, majd abban az évben megnyerte a legszebb formaterv dijat, következő évben (06) pedig a kategória év autója lett. Ezt nem mondhatják el az alább emlitett márkák szerintem, és ez az, ami megadja az alfa érzés legnagyobb részét. (azon kivül motornak látszó motort épitettek bele) :)
TarP13-10-2006 15:41:12 // 760
TarP13-10-2006 15:32:13 // 759
Balage16-08-2006 21:24:22 // 758
Itt van az oldalon letölthető formában is. :-P
Brera - Machine Warriors
Angyal Rita16-08-2006 21:10:54 // 757
Gyönyörű ez az autó!
TarP12-08-2006 09:09:38 // 756
Komoly beavatkozások, de a blokk bőven elég hozzá.
Amit olvastam, aszerint Ferrari pilangószelep van benne, illetve elég jól kikönnyített alkatrészek a motorban.
Ollah11-08-2006 16:34:36 // 755
Szívó üzzemódban 300+ lovazzák a GTA-t? Kijaz és micsinált? :P
Bár ha belegondolsz, 3.2-ből 250 ló nem egy kihegyezett valami, bár kivi lennék, 320 lovat milyen fordulaton ad le az a motor, illetve alul mennyi nyomaték maradhatott benne. Ha maradt egyáltalán... :)
TarP11-08-2006 15:15:54 // 754
Nem bizony, Autodelta english, az anyagyár meg ugye Francija, vagy Spanyol.....no mindegy :)
Szóval Autodelta angol,
Novitec meg német.
Az olaszok meg otthon ülnek és nincs tuningcégük... vicces :)
Azt szeretem ebben a V6TB motorban, hogy a 280Nm-ert elég szépen fent kell tartania, sőt ahogy írod, 140 körül már az intercooler is hatékony és nyögés nélkül könnyedén dobja fel a gépet 200 fölé.
A GTA motorban pedig, ahogy látom nagy lehetőségek vannak, mert mindenki 320-340lóerőt csalogat elő belőle, aki komolyan hozzányúl.
Ollah11-08-2006 15:03:00 // 753
Az Autodelta asszem nem a gyárból nőtt ki, valszeg azért nem olyan, mint az M vagy az AMG. Pedig poén lenne.
A súly érdekes, mert sem az A6 4.2 kotró sem a 350Z nem tudott tőlem elmenni 140-220-ig, pedig egyik sem kicsit erősebb az enyémnél. Csak ezek a dögök még nálam is nehezebbek. :)
Nyilván max. 240-ig tudok hasonlót menni, onnan ellépnek, de rugalmasságra nem (láthatóan/érezhetően) jobbak.
A 4*4 280 LE vs FWD 250 LE 120 kg előnnyel, well, max 0-100-ig lehet jobb a 4*4, 200-ig már nem hinném. És 100-ig is csak a rajt miatt.
Azé' az a qrva GTA qrva gyors ám... ;)
TarP11-08-2006 13:03:27 // 752
Összkerekes 280 lovas (1480kg) asszem megütné a gyári 250lovast(1360kg), bár én továbbra is tartom az elméletemet, miszerint autópályázásra jobb az elsőkerék.
Az összkerék plusz súly és plusz mechanikai veszteség.
A hátsókerék meg szintén plusz súly a hátravezetés miatt(kivéve, ha középmotoros:)
A diffivel egyetértek, Autodelta nem spórolta ki belőle.
Mindenesetre jó volt látni a tabellán a 350Z-t, meg az RX8 csúcsverziót az Autodelta mögött. Én bizony gyárilag kínálnám a munkáikat, mint a Merci az AMG-t, vagy a BMW az M-et.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
365
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?