Forum >> GTV-GTA
Cseresnyés (Monster)05-11-2004 11:03:34 // 14
ingegnere05-11-2004 10:50:17 // 13
Aha. És a sűrítés vége felé a megnövekedett kompresszió szétrobbantja a CO2-t, ergó javul a töltés. Cseles, nagyon cseles. :-) N2O-t a fenébe, kólát a verdába! :-))))
SKrisz05-11-2004 10:45:26 // 12
Nanááá! Miért mire gondoltál? Mindenféle alternatív üzemanyaggal kísérletezem! De csakis cukormentessel, nehogy ráégjen a karamell a henger falára!!! :))))
ingegnere05-11-2004 10:38:07 // 11
Ki ne tudná? :-))))
Viszont azt nem tudtam, hogy kólával megy. Így könnyű!:-)
SKrisz05-11-2004 10:13:48 // 10
Rocsi04-11-2004 20:10:35 // 9
Üdv!
Alap állapotban egyáltalán nem feltétlenül kell hogy legyen hangja a turbónak (autója válogatja).A hang függ a turbo állapotátol tipusától, a kipufogorendszer állapotától és milenségétől,a levegőszűrötől,a lefújószeleptől és a turbonyomástól stb.... Nagyon egyszerűen megoldható a turbó állapotának és működésének vizsgálata, be kell épiteni egy normális turbonyomásmérőt és útána kiderűl.
kilo04-11-2004 12:05:10 // 8
A fütyülés sokkal kisebb általában, mint a tdpdiweytqwxcnauywe személygépjárműveknél.
A direktszűrő sok mindent megold. Nekem pl kb 500 fordulattal lejjebb jött a turbó feléledési pontja. Na és az a FFFFFFFFFFFFFFIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITYUTYUTYUTYUTYUTYUTYU hang.... na az mindent megér.
BTW épp ma mentél mögöttem egy ideig...
SKrisz04-11-2004 11:52:16 // 7
Tomikaaaa (minek ez a sok aaaaa?:)))))
Vegyük szép sorjában a dologt! Ha a turbo-d döglött, azt több okból is észreveszed! Hangjának nem biztos, hogy kell lennie. Ha nincs direktszűrőd, akkor nem biztos, hogy "fütyülni" fog, mert a V6 TB LMM-es moci, így nincs tisztán szabad útja a levegőnek a turbo felé ezért nincs olyan durva hangja a feltöltőnek. Ezen tudsz változtatni, ha raksz fel egy direktszűrőt! Akkor egy idő után, a használat során erős "szívó" hang fog jelentkezni amint a töltőnyomásod felépül. Szóval csak a hanghiány miatt ne nevezz még döglöttnek a lovat.
Ha "kávédaráló" hangja van a turbónak akkor ott tengely kikopott és biza az valószínűleg cserére szorul (én személyesen nem hiszek a felújításban, az csak még egy pofon a szarnak, tisztelet a kivételnek) Ez egyenes következménye a melegítési - hűtési periódusok kihagyásának, úgyhogy mély tisztelettel, köszönd meg az előző gazdinak:(
Nyomásemelés: Ehhez bizony már komoly szaktudás, vagy egy előre írt chip kell. Itt nem lehet "csak úgy" tekergetéssel töltőnyomást emelni, mint mondjuk egy Lancia turbos motornál. Itt játszani kell elektronyikával, benzinnel, befecsivel, előgyújtással, stb...stb...) Mindenképpen bízzad szakemberre a dolgot (60K és 120K között találsz majd árakat) de ha kevesled a teljesítményt mindenképp megéri befektetni ebbe. Persze ezt is csak ésszel mert magas töltőnyomással egy idő után egyszerűen szétqrja a motort, hengerfejestől dugóstól, gyűrűstől, turbostól...
Addig is itt egy kép a direktszűrő, lefujószelep párosról:
Vegyük szép sorjában a dologt! Ha a turbo-d döglött, azt több okból is észreveszed! Hangjának nem biztos, hogy kell lennie. Ha nincs direktszűrőd, akkor nem biztos, hogy "fütyülni" fog, mert a V6 TB LMM-es moci, így nincs tisztán szabad útja a levegőnek a turbo felé ezért nincs olyan durva hangja a feltöltőnek. Ezen tudsz változtatni, ha raksz fel egy direktszűrőt! Akkor egy idő után, a használat során erős "szívó" hang fog jelentkezni amint a töltőnyomásod felépül. Szóval csak a hanghiány miatt ne nevezz még döglöttnek a lovat.
Ha "kávédaráló" hangja van a turbónak akkor ott tengely kikopott és biza az valószínűleg cserére szorul (én személyesen nem hiszek a felújításban, az csak még egy pofon a szarnak, tisztelet a kivételnek) Ez egyenes következménye a melegítési - hűtési periódusok kihagyásának, úgyhogy mély tisztelettel, köszönd meg az előző gazdinak:(
Nyomásemelés: Ehhez bizony már komoly szaktudás, vagy egy előre írt chip kell. Itt nem lehet "csak úgy" tekergetéssel töltőnyomást emelni, mint mondjuk egy Lancia turbos motornál. Itt játszani kell elektronyikával, benzinnel, befecsivel, előgyújtással, stb...stb...) Mindenképpen bízzad szakemberre a dolgot (60K és 120K között találsz majd árakat) de ha kevesled a teljesítményt mindenképp megéri befektetni ebbe. Persze ezt is csak ésszel mert magas töltőnyomással egy idő után egyszerűen szétqrja a motort, hengerfejestől dugóstól, gyűrűstől, turbostól...
Addig is itt egy kép a direktszűrő, lefujószelep párosról:
Don Gombóc04-11-2004 11:36:04 // 6
Üdv. Tomikaaa! Valami nórmális brigáddal nézesd meg ne márkaszervízzel valszeg más a baja mert ha hulla a turbó akkor nagyon elerőtlenedik és füstöl is rendesen. Szerintem kérdezd meg a 166Gábort, neki is volt turbós verdája sőt turbó gondja is, és ott van műszakilag. Ráadásul Szegedi. Majd a Szegedi talin beszélünk ezekről a doldokról. Biztos van ott turbó szakember.
Cseresnyés (Monster)04-11-2004 11:13:00 // 5
Szerintem míg ki nem derül a probléma oka addíg ne pörggezsd a gépet, mert ha megszorul a turbó akkor nem uszod meg felujítással hanem újít kell venned. az meg már húzós hadművelet. Ar enyémet elég volt felujítani mert "lötyögött". Vegyél egy turbonyomás mérő órát és egy böl kiderül hogy muzsikál a turbód. Nekem amcsibol hoztak egy t. ny. szabályzó szelepet. amilyen kicsi olyan drága. szerintem megéri az árát. Úgy érzed mintha még 60 lovat befogtak volna még a kocsi elé. Pedig dehogy.
A hátsó szárnyam gyári.
Mellékelve egy sz. szelep.
Tomikaaaa03-11-2004 19:35:03 // 4
Bocs, GTV :D
Hát ja, nagyon sirály gép lenne, csak egyszer éljem meg, hogy minden kifogásolhatatlan lesz rajta :D! De nyugodtan ispiráld vele magad. Amióta megvan az életem nem nappalokból és éjszakákból áll, hanem kocsiban és kocsin kívül töltött időből ;)
Tomikaaaa03-11-2004 19:30:42 // 3
Köszi a vigasztalást... Az előbb voltam a belvárosban egy két órás túrázáson a géppel, de sajnos a turbóhangnak nyoma sincs. Max ha totál tövig nyomom a gázpedált, akkor 4e felett lehett hallani valami kávédaráló szerű hangot, de egyrészt ezt is csak időnként csinálja, meg hát hol van ahoz képets, amit egy hete csinált :( Mondjuk valamennyire biztosan megy a turbo, mert lehet érezni, amikor nekilódul, meg egy kis turbólyuk is van, de hát amint mondtam messze nem az igazi. Nincs más hátra szervíz... Pénteken úgy is viszem márkaszervízbe, mert most jött meg valami relé olasz-ból a hátsó ablakfűtéshez, kíváncsi vagyok, hogy ott mennyit fognak mondani rá... Utána tudok még egy, elvileg sokkal olcsóbb helyet. De ha ott sem adnak normális ajánlatot, akkor lehet kérek Tőled egy kis segítséget :)!
Amúgy a Tiédnél mi volt a baj a turbóval? Meg olvastam, hogy egy kicsit hozzá lett nyúlva a turbónyomáshoz... Ez hogy működik pontosan, mert lehet engem is érdekelne ez a dolog! Sajnos lassan - de azért lassan :)- jön a család, mint életforma és akkor nem hiszem, hogy ilyen autót megengedhetnék :( De addig is szeretném maximálisan kihasználni :D!
A hátsó szárny pedig egyenesen gyönyörű! Ez gyárilag van rajta, vagy utólag lett feltéve?
Üdv:
Tom
Cseresnyés (Monster)03-11-2004 17:27:34 // 2
Csak vigasztalni tudlak, Én is áttestem már ezeken a dolgokon, nekem még egy jópofa kuplungtácsa csere is (60 guriga) bejött meg váltobovdenem is elszakadt. Ezt tetőzte meg a TURBÓ. nem, kell izgulnod 35000.- ft ért felújítják. Ha drágább árajánlatot kapsz szoljál és odaadom a címet. Kb. 3200- as fordulaton jön meg a hangja a turbónak. Fel a fejjel csodaszép ez a tipus, ennyit megérdemel. Meghálálja.!!!
giovanni03-11-2004 17:23:03 // 1
Szia
Sajnos a problémádra nem tudok reflektálni... de szerintem ha SKrisz "idetéved" biztos fog tudnineked mondani valamit. Amit én akarok mondani csak az hogy számomra ez a típus az álomautó......
Bár a GTV-t jobban szeretem mint a Gvt-t :))))))))
Remélem rövid időn belül meggyógyul a vasad......
Tomikaaaa03-11-2004 16:58:22 // 0
Sziasztok!
Pár hónapja jutottam hozzá életem első és valószínű megismételhetetlenül legszebb autójához, egy Gtv-hez :)! Sajnos ahogy telt az idő, annál inkább szembesülnöm kellett a ténnyel, hogy az előző tulajdonos/tulajdonosok inkább csak a vizuális részével törődtek, motorisztikusan sajnos nem nagyon tartották karban. A motortömítésektől kezdve a gyújtókábelekig mindent cserélni kellett rajta. Mire pedig végre azt hittem, hogy most már tökéletes lesz, újabb probléma merült fel, a turbó...
Sajnos még nem sok közöm volt ezelőtt turbós autóhoz, így minél inkább beletanultam a dolgokba, annál inkább éreztem, hogy baj van. Amikor hozzám került a gép, nem is volt hangja a turbónak. Mivel akkor még azt sem nagyon tudtam, hogy eszik vagy isszák, ez fel sem tűnt :(. A meglepetések akkor kezdődtek, amikor egyszer csak megjött a hangja... Akkor azt hittem, hogy valami gáz van vele, de végül is beszéltem szerelőkkel, innét GTV-vel (akinek üzenem, hogy tele van a postafiókja, így nem tudok válaszolni) és kiderült, hogy ennek ilyennek kellene lennie :)! De mire pont leesett az a bizonyos kő a szívemről, addigra megint meghalt a turbó... Ismét semmi hangja nincs :( És én úgy veszem észre, hogy az autó teljesítménye is ezzel arányosan csökkent. Még most is megy, mint az állat, de nem az igazi.
Hát ez lenne a story. Kérek mindenkit, hogy segítsen, mi a véleménye erről, mit lehet csinálni és ha kell, akkor anyagilag mennyire készüljek fel rá? Akinek esetleg ilyen motorú gépe van, volt-e ilyen problémája, illetve náluk mennyire hallható a turbó fütyülése, kb hol lehet már élvezhetően hallani?
Válaszokat előre is köszönöm!
Tom
ui.: ilyen dolgokra azért igyekeztem mindig is odafigyelni, hogy hideg motorral nem lövöm a gépnek, utolsó kilómétereket pedig mindig óvatosan teszem meg, hogy minél jobban hülhessen a turbó!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
596
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?