Forum >> GTV-GTA
granturismo11-12-2004 22:53:13 // 64
Milyen olajcsere periódus van gyárilag megadva a turbóra? 20ekm?
Cseresnyés (Monster)11-12-2004 10:11:15 // 63
Emberek! Olajból mindíg csurran cseppen! Egy kicsi fogyassal nem kell foglalkozni! Szereintem. Föleg a Gtv-nél. Azé kell bele 7 lityko! :-)
Don Gombóc09-12-2004 08:09:09 // 62
A Felcsiki és a Ferryker mondta. Egyébként 80 ezerrel vettem az autót tavaly áprilisban, és most van benne 180 ezer. Szóval használom rendesen. A turbónál nincs olaj, de ez nem jelent semmit mert töltő oldalon tud nyomni olajat a torokba ami látszik is ha le van véve a folytószelep és az aluház amiből leágazik a hat szívócső. Sok olyan turbóval találkoztam teherautóknál ami ette az olajat de nem látszott rajta, jóllehet hogy azok jóval alacsonyabb fordulaton dolgoznak, de az elv ugyanaz. A turbó siklócsapágyának a hézagbeállítása olyan nagy a hőtágulás miatt hogy a gyári új is kotyog, mert ha nem így lenne akkor megszorulna. az a tömítés technológia meg olyan hogy azon simán átmegy egy kevés olaj. Az autóimra meg mindig vigyáztam, üzemi hőfok eléréséig sosem mentem 2 ezres fordulat felé, a leállásnál sem állítom le rögtön egy kicsit kijáratom hogy a turbó is meglassuljon, és és aztán lövöm le. Így 3 millió km után ez már a véremben van. Az a 80 ezer km sem igaz szerintem mert az összes használt autó importőr gazember. Ha nem így lenne akkor nem kellett volna szelep tőkéket cserélnem 160 ezernél. Hogy melyik a jó turbós azt nem tudom de utánna nézek hogy a régi kollégáim csinálják e még maszekba, mert azt legalább tudom hogy ők pár ezer turbót már felujitottak. Szerintem kevés az az autó amelyik nem eszi az olajat egy kicsit. Az új BMW 3 decit ehet 1000 km alatt, akkor mi a sok? Na megyek dolgozni sziasztok.
SKrisz05-12-2004 18:57:14 // 61
Nem vitaképpen, de nézzük csak! Miért is ehet több olajat egy turbos motor mitől érzékenyebb mint egy szívó társa? Hát a turbo miatt, ha ki van kopva a tengely, akkor biza ott csurran cseppen az éltető nedű... Ez mitől lehet? Nem a megfelelő használat /Melegítés - hűtés elhanyagolása/ miatt szép lassan elfárad ami elfáradhat. Ilyen volt a Dedrám. Az ment mint a veszett marha, de olaj folyamatosan fogyott a turbonál! Nem a motor ette meg, mert füstpamacs el nem hagyta a kipuffot még véletlenül sem! Szóva ez igaz. De ha valaki úgy használja az turbos autót, ahogy az ki van találva akkor ott sem lehet gond! Érdekes módon nekem az elmúlt majd 2 év alatt egy csepp olaj sem fogyott az autóból, pedig nem egyszer volt tisztességesen megforgatva a főtengely!:))) De mégegyszer mondom: No Offense!:)
András bácsi05-12-2004 18:42:23 // 60
Én sem kötekedésképpen mondom, de a turbomotor velejárója az átlagosnál nagyobb olajfogyasztás... Itt max. az átlagoson lehet vitatkozni. Ha rendszeresen használja vki az autót, főleg nagyobb fordulaton, akkor a 0 olajfogyás egy új szívónál is ritka.
A.
granturismo05-12-2004 18:26:24 // 59
Te kérdezed?:-))) Neked eszi?:-)
Ollah05-12-2004 18:12:12 // 58
Namostakkor eszi az olajat vagy nem eszi? :))))
SKrisz! Gratulálok! Most már biztosan Tiéd az ország második legszebb GTV-je! :DDDDDDDDDDDDDDDDD
Na jó, azért lesek ezt-azt... :)))
SKrisz05-12-2004 13:35:05 // 57
Gomoc!
Nem kötekedésképp, de szvaz jól beetettek ezek a bizonyos "Turbo guruk". Nekem is 100+K van az autóban, de egy csepp olajat sem fogyaszt turbo ide vagy oda...
granturismo05-12-2004 13:19:04 // 56
Gomboc
Melyik turboguru mondta ezt?
Egyáltalán melyik a jó turbós?
Mennyi van most az autóban?
SKrisz05-12-2004 11:53:23 // 55
Don Gombóc02-12-2004 18:27:00 // 54
Ollahnak szántam.
Don Gombóc02-12-2004 18:25:59 // 53
Majd nézd meg az olajfogyasztásodat nekem 5-6 ezer km alatt egy litert eszik, de ennyit evett 100 ezerrel ezelőtt is. Aszonták a turbó guruk az Autoteknika kiállításon az őssszel hogy az semmi. Csak azért írom ha ilyet tapasztalsz ne majrézz.
Ollah02-12-2004 18:24:39 // 52
Arra is jó lesz nekem a 6.0. :DDD
BFMSE02-12-2004 18:14:03 // 51
7,3 az a szazra gyorsulas ideje :)
Ollah02-12-2004 18:08:42 // 50
Köszi az infókat! A 7.3-at a kocsi könyve írja... De jó lesz nekem a 6.0 is. :)))
Don Gombóc02-12-2004 18:05:11 // 49
Ollah!!! Nekem ugyan 166V6 TB van de az ugyanaz. Az olaj mennyiség 6 liter szűrő cserével együtt. A 6 lityivel így maximumon van mindig. A nyári gumihoz jó a 2.3 légnyomás mert a melegben ha hajtod úgy is felmegy 2,7-2,8 ra is. A télinél 2,5 ös nyomást használok bár az én autóm 1500 kg+ 120 kg de igy is ott van az aszfalton az egész futófelület (ez 205-55-16 méret). Azzal a 7,3 literrel elnéztél valamit.
Ollah02-12-2004 08:01:26 // 48
Na, tessék megnyugodni. Nos. Izé. NOS. Nem kell aggódni. Kisköbcentis szívós motorra is lehet turbót akasztani, bár költséges és macerás. NOS? :)))
Ollah02-12-2004 07:54:46 // 47
Köszönöm, kedves Mr. Europe! :) Csabeenak is 6 lityi ment bele, úgyhogy nem idegesítem magam. :) De ezt a nívópálcás erő-összemérést meglépem; Szamosiék is ezt tanácsolták. :)
farki01-12-2004 23:27:17 // 46
Ha ninTS turbóm, akkor padlógáznál mi fütyörészik kicsihuszár? Jó, jó, tudom, a kicsirigó:-))))
Úristen! Engem átvertek! NinTS turbóm :-(( [zokog][sír][keservesensír]
Csöri01-12-2004 19:04:18 // 45
Kedves újdonsült V6TB tulaj!:))
A keréknyomást állítsd be elől hátul 2,5-re, ha nincs nagyon leterhelve.
A motorolaj szintet pedig a nívópálca szerint állítsd be.Ha jól melékszem SKrisz autójába 7 liter körül szoktunk tölteni.De legegyszerűbb , ha összeméritek majd a pálcáitokat.:))
Csabee01-12-2004 08:50:38 // 44
ja és selenia racing-et tegyél bele szereti:)))
bár télire nem bioztos,h kell:)))
Csabee01-12-2004 08:49:11 // 43
a 2.7 és 2.5 keréknyomás agyári adatom nekem is, de 2.5 és a 2.3 sokkalkevésbé rázza a verdát, bár nekem 225/45 ös gumijaim vannak:)
a mociba 6 lityi oil kell:
engem is ilyesztgettgettek 7-8 literrel, de szakember szerint 6 l és lám olajcsrénél megállt 6l ban:))))
Ollah01-12-2004 07:49:43 // 42
Már bocsi, de Te nem vagy impo... izé...kompetens a témában, mert Te túl nagyköbcentis vagy és még turbód sincs. Hö. Kicsirigó... :DDDDDDDDDD
farki30-11-2004 23:50:39 // 41
Akkor én most Neked nem is válaszolok :-ppppppppppppppppp
Ollah30-11-2004 21:00:33 // 40
Kedves V6 TB kollégák!
GTV-m olasz nyelvű ismertető füzetecskéje a következő gyári adatokat írja:
keréknyomás hidegen, 205/50 R16 esetén - 2.7 elöl, 2.5 hátul (a gumis csóka könyvében 2.5, 2.3 szerepelt...) ???
motorolaj - 7,3 liter Selénia 20 k for AR (enyémben 6 liternél már csurig-on volt a nívópálca jelzése...) ??? Szamosiéknál aszonták, más lehet a karterem. Biztos, hogy a karter más és nem a nívópálca szar?
benzintank mérete 70 litri, ebből 9 litri riserva. Nálatok is?
Szilárd22-11-2004 21:05:44 // 39
Vigyázz,mert szavadon foglak!!!:)))
Ollah22-11-2004 20:48:18 // 38
Legalább egy demó-körre jó vagy! Csak hogy érezd Te is! Aztán segítünk Neked is találni egyet. :))))))
Szilárd22-11-2004 12:10:27 // 37
Élvezkedj csak élvezkedj:))))
Ollah22-11-2004 11:44:10 // 36
GTV V6 TB? Igen!
Eddig megasirály. Nagy élmény. Csak ajánlani tudom. :)
Attie! Vettem fel hangot, de o'an szar lett, hoccsakna! Pedig hogy' szól élőben bezárt garázsajtónál... Váhúúúúúúúú! :DD
Ollah18-11-2004 14:21:29 // 35
Itt is köszi! :)
Mindent megoldunk. :)
Szilárd18-11-2004 10:30:20 // 34
Itt is gratulálok a verdához.
Ha majd nálad remélem viszel vele egy kört:))
Ja és képeket ezerrel róla!!
Ollah18-11-2004 08:58:48 // 33
Köszi, de még nincs nálam! Ha minden jól megy, holnap délután lesz meg. Hanganyagot is készítek. :)))
Attie18-11-2004 08:45:49 // 32
Ollah!
Grats és toljad a képeket róla ezerrel! :)) Ja meg vmi hanganyagot is kérek :))
Ollah18-11-2004 07:41:14 // 31
Tegnap voltam kúrán. Alig tudtam aludni mára virradóra. Mondtam is a gazdájának: amikor 3000 körül hátbarúg (c tm) a T, az olyan, mint egy shot hernyó. Jóllehet az utóbbiról hál' Istennek nemtom, milyen lehet, de hogy ennél nem jobb, az tuti. Csak ajánlani tudom minden hitetlennek. Megyek sírni.
:DDDDDDDDDD
Inner Circle12-11-2004 11:31:13 // 30
Jürgentuning. Nem tudják ezek, mi az a klasszikus szépség! :)
Ollah12-11-2004 10:38:11 // 29
Ez nekem már sok, de a hátsó jóóó peremes felni nagyon ütős. Hogy tennék -e a GTVmre, ha lenne, abban azért nem vagyok biztos... :))) De ütős. :)
Alfy12-11-2004 10:07:45 // 28
Biztos nem a Budapesten kocsikáznak vele!
Alfy12-11-2004 10:02:55 // 27
SKrisz12-11-2004 10:01:46 // 26
Tökéletes példája annak, hogyan tegyünk használhatatlanná egy autót....
Alfy12-11-2004 10:00:09 // 25
WebM09-11-2004 22:36:34 // 24
Kijavitottam, remelem nem lesz belole gond.. :)
Tommi08-11-2004 23:37:48 // 23
Szvsz elég, ha szólsz a moderátor bácsiknak, hogy cseréljék ki azt a két betűt :)))
Tomikaaaa08-11-2004 22:10:05 // 22
Ígérem holnap visszaadom az illetékes szerveknek a jeles minősítésű gépíró-szövegszerveztő okmányomat :DDDDD
Tommi08-11-2004 19:21:00 // 21
Csendben és halkan jegyezném meg, hogy a topic címe kicsit hibás :)))
SKrisz06-11-2004 16:05:00 // 20
Ma szép napos délelőttünk volt kellemes hűvös hőmérséklettel(bár kicsit hideg nekem) :) Ez szvsz a turbos autósok legszebb álma. Ilyenkor észrevehetően jobban lép a kicsike! Jobban esik a torkának a hűvös fuvallat! Szóval direkt elkezdtem figyelni melyik az a fordulat amikortól már sem a kipuff sem a V6 nem nyomja el a turbo fütyülését. Felhúzott ablaknál is ~2600 fordulattól simán kihallom, 3500-nál már nagyon erősen szól, aztán ~4500-tól szép lassan elnyomja a V6 ordítása, de utána jön a váltás és a hatalmas "PFFFFFF" a lefujószepből... még most is megborzongok olyan faszát autóztam ma!:)))
Röviden ennyit a "hol hallom a turbo hangját" témáról!
Tomikaaaa05-11-2004 22:16:41 // 19
Sziaszotok!
Bocs, hogy kicsit kimaradtam, de tegnap mérlegképes könyvelő lettem és mint ilyen ritka eseményt rendesen meg kellett ünnepelni :DDDDD A topic közben eléggé megindult, igyekszek mindenkinek válaszolni!
Többen mondtátok, hogy a turbónak nem biztos, hogy izombrutál hangja kell, hogy legyen... Bárcsak azzal lenne probléma, hogy nem elég hangos, hanem azzal van, hogy hol van, hol nincs hangja :)! Szerintem ezt már írtam, de leírom mégegyszer. Amikor az autót megvettem, gyakorlatilag alig volt hangja. Egy hónap után egyszer csak úgy szimplán odaléptem neki és alig akartam hinni a fülemnek: úgy fütyült mint a legjobb barackpálinka :)! Akkor azt hittem ezzel valami baj van, akkor kezdtem utánajárni a dolognak. Mire sikerült másik GTV tulajjal beszélni és megnyugodni, hogy bizony nála is ezt csinálja, akkor meg úgy eltűnt a hang, mintha sosem lett volna (pont mire megszerettem). Amúgy nekem egy hajszállal háromezer alatt kezdett el süvíteni. Most épp valami köztes állapotban van, van hangja, de messze nem olyan mint előtte volt, de halknak sem nevezném.
Direktszűrő sajnos nem tudom, hogy van-e benne. Sajnos az ilyen dolgokat nem az anyatejjel szívja magába az ember, én pedig elismerem, hogy láma vagyok... De valahol mindent el kell kezdeni :)! De holnap belenézek, hátha! De ha esetleg nem jutnék semmire és beszúrok ide egy képet a motorról, valaki segít :DDD???
Még azon gondolkoztam, hogy a motortömítésnek voltak problémái. Állítólag valami utángyártottott tömítéseket használtak, így a motorból ott folyt az olaj, ahol tudott :( Ennek esetleg lehetett valami köze a turbóhoz?
Ja meg még valamit nem írtam le és csak az itt olvasottak kapcsán ugrott be! Szóval ha a gázpedált hirtelen tövignyomom, akkor az autó mintha rántana egyet. Benyomom, hirtelen, mintha nem tudná mitévő legyen, elkezd hezitálni, semmi nem töténik, sőt mintha még esne is a teljesítmény és kb fél mp után észbekap és elkezd húzni mint egy TVG. Ha kultúráltan nyomom padlóig, akkor semmi ilyen jelenség nem tapasztalható. Sőt az előbbi is inkább alacsony fordulatszámnál!
Skrisz: a teljesítményt végső soron nem keveslem, csak amint írtam nem biztos, hogy sokáig lesz ilyen autóm és amíg van, addig szeretnék mindent kihozni belőle. Sajna a maximum most, hogy végre minden jó legyen :( De ha felállok a padlóról a sok javítgatás után, akkor lehet elkezdek nézelődni ezügyben. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne beszéljünk a témáról... Amúgy a felújítás kapcsán én úgy vagyok vele, hogy szegény ember vízzel főz :( De persze a fukariságnak is van határa... Egyenlőre megvárom az alfa találkozót Szegeden, bízva abban, hogy okosabb emberek leszenk ott mint én és utána valószínű irány a szervíz... Amúgy mocskos jól néz ki a Te verdád is :D
Gomboc: Megnézetni eszem ágában sincs egyenlőre márkaszervízzel, multkor emlegettek valami gyári felújított turbó-t, kíváncsi vagyok, hogy ez náluk mennyit jelent. De mivel azt is megemlítették, hogy csak a szét és összeszereléshez 1 nap kell és kb 5e/h árért dolgoznak... Majd hétvégén érdeklődök és kéregetek ajánlatot. Szegeden pedig remélem összefutunk és vetsz pár pillantást a gépre illetve a problémára :)! Meg persze ha nem gáz én is megnézném a Tiéd ;)
Monster: tudod, hogy nem lehet megállni ennek a gépnek a pörgetését :)! De visszafogtam magam, amennyire tőlem telt :( Az a szárny pedig gyönyörű!!!!!!!!
SKrisz05-11-2004 13:10:45 // 18
Lehetni mindent lehet vazze!:)))
De érdemes is?????
Cseresnyés (Monster)05-11-2004 12:29:56 // 17
De akkor mégis csak lehet emelni a nyomást házilag különösebb áttalakítások nélkül!!!
SKrisz05-11-2004 11:55:16 // 16
Persze hogy berángatott, mert belengett a nyomásod és a MAP szenzor megálljt parancsol ilyenkor. Ez ugyanolyan rángatásban jelentkezik, mint mikor túlforgatod a szívó motort és leszabályoz.
SKrisz05-11-2004 11:05:46 // 15
Na most oda a világszabadalmam... :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
674
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?