Forum >> GTV-GTA
András bácsi18-12-2004 12:34:07 // 164
Az autószereléshez meg annyit, ha van egy kis alapvégzettsége az embernek, jobban jár, ha maga jár utána a dolgoknak, és a saját gépét maga bütyköli. Még a célszerszámok legyártása is jobban megéri, mint hogy valami pancser kísérletezgessen az autón. Azt hiszem 5-6000.-Ft óradíj mellett inkább elszórakozom otthon egy kicsit tovább, ha kell. Egy régi mesterem mondta: "lehetetlen nincs, csak tehetetlen". Egyébként meg a "szakszervíz" max. egy examinerrel, vagy egy depresszióméterrel tud többet, mint egy öreg szaki.
A.
SKrisz18-12-2004 12:28:38 // 163
Gomboc!
Ez ezekszerint típusjellegzetesség, mert nekem is 100K után 2 volt amin látszott a kopás /egyiken nagyon durván/ a többi meg full épnek nézett ki... természetesen cserélve lett az összes egyszerre!:)
Mijjazza STR? nekem nincs olyanom! Nekem most 1 bar töltésem van és húúúúbazzzeg érzés... és mindez még chip nélkül!:)))
András bácsi18-12-2004 12:25:48 // 162
Helyesbítek: nekem csak egy tőke volt sz@r.
A.
Don Gombóc18-12-2004 12:21:55 // 161
Hali fiuk!! Hát a fene sem tudja ezt a tőke dolgot, mert nekem is és a Bandinak is kettő kettő kipufogó tőkénk ment szarni. A többi meg tök jónak nézett ki csak a kőralakú kopás látszott rajtuk ami attól van hogy a bütyök nem középen nyomja hogy tudja forgatni az egyenletes kopás miatt. Egyébként én 100 ezret mentem vele amióta nállam van és 80 ezerrel a csere előtt mértük a szívót a cserekor viszont 1-2 század kopást mértünk. Úgyhogy az nem szólt hanem a gagyi kipufogó. Ugyan a könyv 20 ezrenként írja a szelephézag ellenőrzést, már amennyire letudtam fordítani taljánról, de lehet hogy az állítás. Nos nekem a Bonyhádi Stollnál mondták ezt a hézagoló legyártást és azt amit a GT mondott. Baján van az ember, úgy hívják Sepsi Zoltán Baja Dózsa gy. út 105 Tel:79-324196. Én voltam nálla de eléggé húzódozott de azt mondta hogy ha kell megcsinálja. De ez még akkor volt amikor csak nyomoztam, úgyhogy végül a szerelő barátom aki szokta csinálni a verdát intézte a cimborájával, aki szerszámkészítő egy olyan cégnél ahol ilyen cuccokat gyártanak. Hagy ne mondjam a céget de ha valakinek kell ilyen akkor tudok segíteni. Egyébkén Krisztián szerintem ez vagy anyag hiba miatt pattogzódott ki vagy inkább valami buzi mármint az előző tulaj meghajtotta hidegen amikor az olajzás még nem állt be rendesen. Krisztián a GTV-n is van STR gomb? és szerinted hogy 206 le az autó azzal vagy anélkül?
farki18-12-2004 12:18:29 // 160
reklám ON:
A szervíz valóban nagyon profin dolgozik, bátran merem ajánlani mindenkinek! Évekig jártam oda, csak ugyi ez (nekem) elég macerás a távolság miatt.
reklámOFF
Ja, és nem hivatalos Alfa márkaszervíz, mégis értenek hozzá.
Vajoneztethogycsinájják??? :-o
SKrisz18-12-2004 12:16:29 // 159
Sajnos az effajta eszköztáram elég szűkös, úgyhogy elkezdtem fürészleppal ekecselni, de az éleknél támadt egy kis gond! Úgyhogy Csöri kolléga segített rajtam de a titkot nem árulta el!:)))
Csabee18-12-2004 11:46:31 // 158
köszi a hasznos ötletet :)))))
és a takarófedelet hogy lehetkivágni?
SKrisz18-12-2004 11:29:49 // 157
Legegyszerűbben? /NEM RÖHÖG!!! / sima műanyag lefolyócső + egy könyök. Ez teljesen méretpontos, semmit nem kell faragni hozzá, csak a csövet kell a megfeleő hosszra vágni! Ez kb 600Ft-os megoldás, a cucc a takaróelem altt nem látszik és tökéletesen működik! Van ennél sokkal drágább megoldás is mindenféle rozsdamentes, meg mittoménmilyen cucc is, de szvsz tök felesleges. Ez tökéletesen működik!:)))
Csabee18-12-2004 11:25:08 // 156
SKRISZ!
hogy lehet beapplikálni a legegyszerűbben a direktszűrőt a helyére?
SKrisz18-12-2004 11:20:06 // 155
Márkaszervíz? Ugyanmár. AMikor elmentem a GTV-vel először, valami fekete lyuknak nézték az autót, mert mindenkit odaszippantott:))) ... Szerintem kb. akkor láttak először ilyet:( Szóval én SOHA nem viszem ilyen helyre az autót. Én oda viszem ahol értenek is hozzá!:)))
András bácsi18-12-2004 11:02:23 // 154
Szerintetek van olyan "márkaszervíz", aki lelkiismeretesen dolgozik a kötelező szervizek alkalmával, és mondjuk 20e-ként ellenőrzi a szelephézagot? Szerintem még a szelepfedelet sem veszik le, ahhoz túl sok dolgot le kell kapni a motorról. Egyszer csináltattam egy szelepállítást ilyen helyen, és éppen 2e km után lett kipattogzott a tőke. Pedig állításuk szerint minden tökéletes, sehol egy rendellenes kopás. A ilyen hiba nem egy pillanat alatt alakul ki. Aztán amikor otthon nekiálltam a cserének, a kipufogó hézagok jó 1-1.5 tizeddel nagyobbak voltak. Ez is kétezer alatt elálltódott volna? Nem hiszem. Egyébként az a véleményem, hogy a szívót nem nagyon kell állítgatni a gyári 0.5 hézagnem nagyon mászik el. A 75V6 hasonló vezérléskonstrukciójú volt, és kb. 60e alatt nem nagyon változott a szelephézag. A kipufogó más téma, a himbás rendszer miatt több a kopófelület, és mások az terhelések.
A.
Peti V6 TB18-12-2004 10:46:46 // 153
Egyébként a kemény kuplunggal kapcsolatban írnék pár sort! Egyrészt ha valaki beül és vezeti, főleg hölgyek, nagyon félnek, hogy ez így nem fog menni, aztán nagyon hamar rájönnek arra, hogy ez csak 2000 ccm, de itt nem sokat kell használni a kuplungot, nemigaz? :) Én sokszor 1000 fordulat körül araszolgatok végig a városon, és semmi rezgés, semmi hang, szóval imádom!
SKrisz18-12-2004 10:44:05 // 152
OK Fiat, de forgalmaznak mindent ami kell és kész!:)))
Peti V6 TB18-12-2004 10:42:10 // 151
SKrisz! nagyon örülök, hogy látom a pápai alfa szalon beírást. Egyébként ez Fiat szalon, de mindegy. Az a lényeg, hogy profik, és én is ott rendelek minden cuccot. Pápai vagyok :)))
Peti V6 TB18-12-2004 10:40:12 // 150
Kedves granturismo! Elküldenéd azt a bizonyos emailt még egyszer, a mostani címemre! peter-nagy@freemail.hu Thanks
SKrisz18-12-2004 10:38:44 // 149
GT!
Te félreértesz engem!!! Én csak mint tényt közöltem, hogy ezek a dolgok nem meghibásodások, hanem az előre kitalált köt. szervízek elvárásai. Én amikor megvettem a szelphézeg állítást azonnal megcsináltattam /egy előző V6TB tulaj jóbrátom tanácsára, hiszen akkor én is tök lámer voltam a kéréshez/ a szeleptőke cserék pedig 3K kmel ezelőtt nyáron lett megcsináltatva, motorszám alapján gyári termék lett rendelve a pápai Alfa szalonból...
Peti V6 TB18-12-2004 10:36:34 // 148
Kösz a sok infót. Persze a kuplung cserének nem örülök, ha kell. de ha kell hát megkapja :). A szervízünkben ( ilyen helyen dolgozom ) van egy kiváló szerelő, mondtam neki szedje szét a motort, látni akarom minden rendben van, meg egyáltalán, hogy hogyan működik... ekkor derült fény, hogy nekem is az egyik ilyen henger alakú bigyuszról egyszerűen lepattogzott a felső réteg. Kettőt rendeltem, ugyhogy ha kell valakinek egy db akkor szóljon!!
Egyébként sokat beszéltetek az olajmennyiségről, ami cserénél szükséges. Mikor szétszedtük a motort akkor látszott, hogy nagyon sok helyen ( hengerfej furataiban ) majd 1 liter olajsarat kanalaztam ki, ami az olajcserekor nem jött le, amit aztán utána is kellett tölteni, szóval így igaz a 7 liter körüli érték! Szerintem!
granturismo18-12-2004 10:19:36 // 147
Skrisz
Világos, de ha az előző tulaj mondjuk az Ifjutitán Bt. vagy Kertekalja Kft.-nél javította a sárkányt akkor ott szerinted fognak ilyen 125-önkénti lapka beszerzéssel tökölni? De azt is véggigondolhatjuk, hogy te beviszed a márkaszervizbe egy kötelező kerek km-es szervizre. Tedd a szívedre a kezed, szerintem BÁRMELYIK márkaszervizben lesz raktáron az összes lehetséges méretű korongból? Vagy szerencséjük van, vagy betesznek valami közelit ami van aztán hajrá. Szerintem nagyon kevés olyan szerelő van aki ezt lelkiismeretesen megcsinálja. Pedig szerintem ha jól rendbe van téve akkor sokkal jobb mint a hidrotőke, de az igaz hogy azzal meg nincs ez a "macera".
Neked nem kellett cserélni ilyen tőkét?
granturismo18-12-2004 10:06:00 // 146
Gomboc
Fiadat üdvözlőm és üzenném, engedje a fatert is géphez, mert én meg itt lerágom a körmöm!
Az olaj infót köszi. Gondoltam már rá hogy beugrok kicsit dumcsizni abba a boltocskába. Tudod kis kapcsolatépítés:-)
Épp akartam mondani, hogy van egy Sepsi-szerszám nevű cég aki készít típusspecifikus autószerelő szerszámokat meg ilyen korongokat is baráti áron profi minőségben. Ecs csomó autószerelő tőlük vásárol, de földi halandókat is kiszolgál (1 db-ot is)Ha esetleg valakit érdekel megadom az elérhetőségét. Hol rendelted a gyári korongokat ahol csak csomagban tudták volna adni?
SKrisz18-12-2004 10:01:00 // 145
Ezzel nincs semmi probléma... ez része a köt. szervíznek! 100K km-enként kuka és csere... ennyit bír ennyire van kitalálva! Ezenkívül 30K Km-enként kell egy lapkás szelephézagállítás is. Ezt meghálálja a V6 hoszzútáon!:)
granturismo18-12-2004 09:58:30 // 144
Most látom Gombóc leírta még profibban.:-)
granturismo18-12-2004 09:56:14 // 143
Szia Peti.
Ez a szelepemelő tőke ez úgy látszik típusprobléma. Mert mindhármótoknak volt cserés (Gomboc, Bandi, Peti) Ez a gép nem hidraulikus szelephézag kiegyenlítéses mint a vele egykorú gépek általában hanem itt kézzel kell állítani a szelephézagot mégpedig különböző vastagságú korongok segítségével. Sajnos ezt sok helyen elhanyagolják és ez a tőkéknek nem tesz jót. Bár érdekes, Bandi küldött képet az ő általa kiszerelt hibás tőkékről. Érdekes anyagkipattogzások vannak a felületén ami szerintem arra mutat, hogy rendesen kaphat hőterhelést is ez az alkatrész. Szóval nem igazán szeretik ezek motyók a városban araszolgatást (de melyik motor szereti?.)
A kuplung főhenger csere változtatott valamit a keménységén? Ha nem akkor kuplug szett csere beugrása valószínűsíthető.
Don Gombóc18-12-2004 08:52:18 // 142
Hali Peti! Szerintem ilyen keményre van hangolva, vagyis inkább imitálva. Van ugyanis egy pedál és egy kuplung munkahenger ennek a kettőnek az együttes hatására nem is éreznéd a kuplungot. Lent a pedál mellett látsz egy hosszú rugót az váltja ki a pedál erőt kinyomáskor és visszaengedéskor is. Olyan érzés vált ki mntha nehéz lenne és átbillenne egy határon, de ez azt is segíti hogy érezd hogy mikor fog kapcsolat létrejönni a tárcsa és lendkerék között.
Don Gombóc18-12-2004 08:38:36 // 141
Szia GT! Nem tudom ismered-e a vezérlését ez nem hidrótőkés, Az olyan kis pohár alakú tőkéket cseréltettem amit a vezmű tengely bütyke nyomkod. Kettő volt gagyi de lecseréltem mind a tizenkettőt. 58e volt a tőkék ára. A kipufogót lehet állítani a szívószelepekre meg olyan kis sapka szerű hézagoló lakákat kell rendelni, azzal kell beállítani a hézagot. Abból a lapkából van 45 féle méret ami 0,025 ezredenként emelkedik. Na ebből kellett volna nekem 6db ami mind különböző méret. Ennek darabja 1700ft amit megrendeltem, majd egy hét múlva közölték hogy ebből csak úgy tudnak szállítani ha minden méretből megveszek öt darabot. Mert ők a drágáim szervíz ellátásban gondolkodnak. Hát azért a jó anyjukat. Utánna nézegessek 30 ezerért 26 db felesleges hézagolót? Aztán legyártotta szerszámkészítő a 6 darabot plusz 6darab plusszos méretet 4ezerért. Ennyit a kereskedőkről. Ezért mondta nekem az egyik márkakereskedés hogy ők ilyet nem rendelnek hanem csináltatnak. Egyébként erről jut eszembe hogy volt itt Dunaújvárosban régebben egy Fiat kereskedés és szervíz, és annak idején a tulaj megszüntette a Seleniát mert szerinte eladhatatlanul drága volt, és Mobilt rakott a taljánokba. De most már hállisten lehet kapni elfogadható áron. Ja kérdezted hogy ott bent a határ uton ha bemész ott van-e 1900-ért Selenia. IGEN ott. Ez egy kicsi üzlet ha a Soroksári felé mész a Határ uton akkor a Shell kút utáni lámpánál van bal oldalon a bolt. Elég szar megállni. A srác akkor van ott ha ott áll egy fekete Fiat coupe tele reklámmal de van nekik valahol a Béke ut 66 ban is boltjuk. A Határ uti srác száma 30-6194243. Az Alfissimoban is benne van. Bocs de nem mindig tudok időben válaszolni mert vagy az országot alfázom kőrbe, vagy a kamasz fiam rúg le a gépről nemes egyszerűséggel.
Peti V6 TB18-12-2004 08:21:40 // 140
Szia grandturismo! Augusztusban vettem, azóta 5000 km-t mentem vele. Pont 100.000 km volt benne, ugyhogy gyertya, vezérműszíj+feszítő, olajcsere. szerencsémre egy deci olaj nem fogyott még, ennek örülök, főleg, ha az elöttem szólokra gondolok...Aztán volt kuplung főhenger csere :), Szelep emelő tőke ( persze nem pontosan az, de nem tudom mi a hivatalos neve? ), most jön a termosztát, meg kipufogó javítás, remélem nem csere :). Ennyi. De imádom! Aztán a kuplungom iszonyú kemény. Ezűton kérdezem a hozzáértőket, normális ez??? Vagy tavasszal kuplung csere?
granturismo17-12-2004 22:00:12 // 139
Szia Gomboc!
Na hátha csökken még az az olajfogyasztás! A főtengelyszimmering csere maga nam nagy ügy meg költség, sajnos az a gáz, hogy le kell venni hozzá a váltót:-( Viszont tényleg ha már szét van szedve akkor esetleg érdemes rendbe tenni a kuplungot is.
Hát elvileg a szelepszár szimmering kibír akár 300-400ekm-t vagy még többet is. Érdemes jó minőségű (Elring, Corteco) szimmeringet venni. Bár az utóbbi években pld. az Ajusa szimmeringek, tömítések minősége is sokat javult.
Ha a HC érték megemelkedik az nem olajra hanem elégetlen üzemanyag jelenlétére utal. 30-50 az szuper érték. 200-ig jó 400-ig elfogadható. Ha egy henger nem megy 4000 körülire ugrik.
Mennyibe fájt a tőkék cseréje?
Don Gombóc17-12-2004 19:42:23 // 138
Szevasztok előkerültem! Na nekem is ennyi a fogyasztásom mint a Bandinak de mi ezt már megbeszéltük. Szerintem is ez tök normál. Közben nőtt az olajfogyasztásom és megjelent a váltó alján az olaj rendesen. Már csak egy főtengely szimeringezés hiányzik anyagilag a 12 szelep tőke csere után. Amilyen hülye vagyok kicseréltetem a kuplungot is. Mindenesetre már elviszem az zöldkártyás haveromhoz megmérni hogy van e olajfogyasztásra utaló jel a kipufogó gázban. Nem tudjátok jól emlékszem-e hogy ha kajolja az olajat akkor a szénhidrogén érték emelkedik meg?? Még a végén kiderül hogy nem a motor eszi az olajat bár a váltó alján nem rég jelent meg és a földön nem hagy nyomot. Ja és mi a véleményetek hogy egy szelepszár szimering meddig bírja kb. év km-ben?
granturismo17-12-2004 16:18:52 // 137
Peti
Mail ment.
granturismo17-12-2004 16:15:00 // 136
Szia Peti.
Nagyon szép az autód.
Mióta van nálad pontosan, menníyi km-t mentél azóta és milyen hibák vannal vagy voltak amit már csináltál esetleg?
Peti V6 TB17-12-2004 16:12:37 // 135
Sziasztok! Új tag és V6 TB tulajként szeretnék becsatlakozni az itt szólokhoz. Végigolvasva ezt a topicot sok érdekes és megmondom őszintén elrémisztő dolgokat is találtam. Az olajfogyasztás egy érdekes dolog. Édesapám 15 éve olasz kocsikkal jár, és soha egyik sem ette az olajat, pedig jópár a 200k Km-en is túl volt. Szóval nem tudom...ez a mi pozitív tapasztalatunk.
granturismo17-12-2004 12:58:08 // 134
Kb. ennyire számítottam. A 200 lóhoz képest szerint vállalható szerintem.
András bácsi17-12-2004 12:45:36 // 133
A fogyasztás a trip adatai alapján az elmúlt kb. 8000 km alatt 11.5 liter volt. A használat elég vegyes: város kb. 30-40%, a többi városon kívül, napi munkábajárás (olyan 12km x 2/nap). Hosszú út városon kívül (mondjuk Tb.-Pécs) zömében 120 körüli kmóraállással 9.5-10liter/100km. Városban araszolgatás forgalom és lábfüggően 14-18liter/100km. Autópálya 160-180km/h-nál 10-10,5liter/100km. 200-nál már kb. 12liter. Ha 90-nel próbálkozik az ember tartósan, akkor 8 körüli érték hozható. (csak nem tudsz 90-nel menni, mert az valami iszonyatosan rossz érzés...)
Szóval nagyjából hozza a gyári adatokat.
A.
TtK17-12-2004 09:16:25 // 132
Annyi előírás van amit beírtam. Benzin/turbodízel, csak ennyi a különbség a 145/6 manual szerint. Bár ha megfigyeled az ékes angolságot (italic), ami a bevágott részletekben olvasható... :))
granturismo17-12-2004 08:58:22 // 131
Akkor most a következő kérdés:
Mennyit eszik a gépsárkány?
granturismo17-12-2004 08:57:36 // 130
Nekem a 146-on 4 deci fogyott 10ekm alatt. Megmondom őszintén, tavasszal szelepszárszimmering cserét tervezek.:-)
Bravo 1.2 újkorában 3 deci utána 2 (10ekm), Scudo 1.9 TD 100ekm 0,5l (10ekm), 33 Boxer 16V 0.4l 10ekm, MB Vito 2,1 szívódiesel: 1dl/20ekm.
Leírásodban ssszem ez eléggé szemléletes:
"Fiat Coupe 20V Turbo szar turboval a Racingből evett 1 litert 5000km alatt. Egy másik ilyen Coupe jó turboval 10e alatt kb. egy litert fogyaszt."
András bácsi16-12-2004 17:34:21 // 129
Én ezt normálisnak tartom. Ha lesz egy kis időm majd figyelem pontosabban. Volt most némi folyás is, állítattam, majd utána beálítottam rendesen a szelephézagokat, cseréltem egy szelepemelő tőkét, így a törölgetést, és az szelepfedélnél kinyomott olajat nem tudom pontosan. Aztán a másik gép rendesen rászorul az olaj utántöltögetésére, így csak becsülni tudom, hogy abba mennyit töltöttem.
Összehasonlításként néhány tapasztalati érték: Stilo 1.6 új motor első 20.000km alatt megevett 1 litert (4 literből) pedig nem volt az első 5e-ben hajtva, 2e-nél cserélve lett az olaj. 146ti kb 100.e-nél fogyasztott egy 10ezres ciklus alatt 0.3-0.4 litert. A 155-ös, amíg nem folyott belőle az anyag kb. 0.6-0.8-at evett 10e km alatt. Új Astra 1.4 két sofőrrel az első 15e km-en megevett 1 litert. Fiat Coupe 20V Turbo szar turboval a Racingből evett 1 litert 5000km alatt. Egy másik ilyen Coupe jó turboval 10e alatt kb. egy litert fogyaszt. Kappa 2.4JTD 250.000km-rel eszik kb. 1.1-1.2 litert. Felújított 1.7 boxer a felújítást követő 10e alatt szinte semmi olajat nem fogyasztott. És egy extrém példa: egyik haverom Nissan 100Nx-szel 4évig eljárt olajcsere nélkül, úgy, hogy csak töltögetett bele valamit, anélkül, hogy az előző olaj típusát ismerte volna, és a motor még mindig hozta a gyári Co és HC értékeket.
A.
granturismo16-12-2004 15:17:59 // 128
Igen nekem is csak másodikra jelent meg.
Bandi
Az olajfogyasztásodról mi a véleményed?
granturismo16-12-2004 15:11:59 // 127
TtK
Na akkor közelebb kerültünk.
A 145/6 1.7 16V-nél nem volt valami külön előírás az olajcserére?
András bácsi16-12-2004 14:27:44 // 126
Valami ismeretlen okból kétszer nem ment el, amit írtam. Most röviden annyit, hogy kb. 0.8-1 liter/10.000. km.
TtK16-12-2004 13:07:12 // 125
Bocs, a 18 hónap '96 júliustól érvényes, addig egy év volt. Aki beszkennelte a manualt kicsit furán vágta szét a pdf-eket, két külön file-ba kerültek összetartozó dolgok.
TtK16-12-2004 13:04:45 // 124
Olajcsere gyári előírás:
Megnéztem a 155 és 145/6 manualokat. A 145/6 manual szerint a csereperiódus 20k km, vagy 18 hónap minden modellre ('94-től, azaz a boxerekre is!), kivéve a turbodízeleket, azokra 10k km.
Ezenkívül a következők vannak még benne:
'94-ben:
'96-ban:
'98-ban:
A 155 manual szerint ('94-es kiadás) az összes motor csereperiódusa 20k km vagy egy év, kivéve a TD-t és a Q4-et.
Megnéztem a 155 és 145/6 manualokat. A 145/6 manual szerint a csereperiódus 20k km, vagy 18 hónap minden modellre ('94-től, azaz a boxerekre is!), kivéve a turbodízeleket, azokra 10k km.
Ezenkívül a következők vannak még benne:
'94-ben:
'96-ban:
'98-ban:
A 155 manual szerint ('94-es kiadás) az összes motor csereperiódusa 20k km vagy egy év, kivéve a TD-t és a Q4-et.
granturismo16-12-2004 12:31:47 // 123
Bandi
Nálad hogyan alakul az olajfogyasztás?
granturismo14-12-2004 18:43:03 // 122
Gomboc
Hú ez egy kimerítő...
Elárulod honnan hordod az olajat? Akár mailben is:-) Az új L+K-t ismerem nem olyan régen nyitott. Az utcáról bemész és 1900 ott? Nem rossz ár. Intelligens olajmolekula azmiaz?:-))
"de azt nem hiszem, hogy más minőségi olaj ne lenne jó az Alfába" Akkor miért mégis a Selenia?
Ja te kamionos voltál? Értem a 3milkát. Gratula hozzá.
Csöri14-12-2004 18:32:39 // 121
Látod kicsi az internetes világ.:))
granturismo14-12-2004 18:19:38 // 120
Bajnokom!
Te itt?:-)
Ha valaki Te tudod miért nem járok talira.
Don Gombóc14-12-2004 17:35:43 // 119
Sziasztok ! GT ! Én is 20K Alfa Seleniát használok (most már). Előtte Valvoline 10V40 -et használtam mert nem volt a környékünkön Selenia elfogadható áron. Próbáltam 15V40-es olajat is nyáron de mindegyikből megeszi azt az 1 litykót 5 ezrenként , de ezt még csak nem is sokallom. Most 1800 ft-ért jutok hozzá a 20K seleniához, ugyhogy ezt rakom bele. Bár hiszek a minőségi olajokba, mert jól vannak adalékozval, de azt nem hiszem hogy más minőségi olaj ne lenne jó az Alfába, mert az inteligens olaj molekulákban sem hiszek ugyanúgy mint az inteligens mosóporban sem. Egyébként az L+K 1900 ft-ért adja literét a Határ uton. Na most az enyém 1998 októberében jött le a gyártó sorról és ezeket írja: olajcsere mennyiség 6,1 lit. Akkor még azt írta hogy :Selenia 20K- SAE 10W40 ACEA A3-96, API SJ . A mostani dobozon meg SL van ami ugyebár egy lépcsővel jobb, tehát volt termék módosítás. Egyébként mégegyszer megnéztem és 20 ezer kilométernként írja az olaj+ olajszűrő+ gyertya cserét Ja a gyertya . Champion N6YCC vagy NGK BP6E ezek tök mezei gyertyák 1000 ft/db áron. Na és amit tegnap akartam írni Ugyan ez dizel és kamion de így van. A Hungarocamionnál voltam Vheel Managger ( sofőr) , és vettünk át zsír új FH 12-es Volvókat . Kérdésünkre hogy mikor lesz az első olajcsere azt válaszolták hogy 30 ezer liter gázolaj elégetése után !!! Na most ez 30 literes átlagfogyasztásnál 90 ezer km!! Az olajcsere ásványi olajjal történik mondták a gyári menők. Ezek után 70 ezer kilóméter után sikerűlt kivergődni az olajcserét nagy balhék árán, mert addig az új verda megevett 25 liter olajat ami majdnem annyi mint a csere mennyiség. És ezt bevállalta a Volvó. PEACE!!!
Csöri14-12-2004 16:38:42 // 118
Ugyan már GT mester nem vagy te öreg.:))
granturismo14-12-2004 15:35:21 // 117
SKrisz
Na végre! Megy ez:-))
Köszi a választ.
5ekm? Jó sora van a GTV-nek:-)
Találkozókra nem járok. Kiöregedtem már az ilyesmiből úgy érzem. Azon kívül azt tapasztalom, hogy négy max. 6 szemközt mindenki jobban adja saját magát. Nem uralkodik el a falka-effektus stb.... Ez természetesen saját magamra is érvényes. Szóval a "mikro" minitalálkozókat jobban díjazom. Kicsit el lehet beszélgetni az élet dolgairól. Vannak ezzel így páran, akik a "körön" kívül állnak:-))
Hogy én mindent tudok? Ugyan, hagyjuk ezt....
SKrisz14-12-2004 14:52:06 // 116
Szép hosszú litánia amit írtál...
Az én GTV-ben most 114K Km van és épp Selénia racinggel van feltöltve. A köv. cserénél biztos, hogy 20K kap, mert a Racing egy kicsit vékony szvsz neki... Eddig a pillanatig egy csepp olaj sem fogyott az autóból turbos V6 létére sem! Az olajcserét pedig minden 5K kmenként megteszem tök mind1 mi a gyári előírás!!!!!
Én is hadd kérdezzek valamit: Ha ennyire profi módon otthon vagy a témában akkor miért nem azzal kezted, hogy te mindent tudsz? /költői kérdés nem várok választ!/
Részemről ennyi a téma... ettől függetlenül, ha valamelyik találkozóra eljössz szívesen beszélgetek veled néhány szót mert az látszik, hogy te is megadsz mindent az autódnak és ezt maximálisan értékelem én is!!!!
granturismo14-12-2004 14:16:23 // 115
Sziasztok.
Skrisz
Látom te az autóidhoz hasonlóan temperamentumos illető vagy.:-) Én bevallom, halvérű vagyok, ráadásul nem tisztem a minősítgetés és nem fogok soha senkit faxfejezni, okoskobakozni sem ebben, sem más topicokban. Nem teszem ezt sem most, sem a továbbiakban. Nagyon nem értek egyet azzal a megjegyzéssel, hogy az index topicokban eltöltött idő vagy éppen a hozzászólásai száma határozza meg azt, hogy ki mekkora Alfás, vagy az újonnan érkezettek törvényszerűen felhigítják a közösséget. Bonyololtabb dolog ez, te is tudod.
Biztosíthatlak, távol áll tőlem, hogy bárkit hülyének nézzek. Ezzel válaszoltam a 86-os hozzászólásodra és javaslnám mostmár a személyeskedés helyett a témára való koncentrálást. Én ehhez tartom magam a továbbiakban.
A kérdésem tehát továbbra is: Mennyi a gyárilag előírt (normál terhelési viszonyok közötti) kenőolajjal az olajcsere periódus? Nem a kenőolaj gyártó által az olajdobozon feltüntetett, nem a szokásos vagy javallt, hanem a gyár által előírt intervallumot kérdezném.
Meg esetleg még érdekelne, hogy hány km van az autódban és mennyire megbízható adat?
Nekem is megvan a magam véleménye az olajcsere periódusról amely történetesen megegyezik a tiéddel: 10ekm bármelyik olajjal "normál" használat esetén. Ehhez tartom is magam mint ahogy az Fl kenőanyagok használatához is.
Nem azért érdekel az olajcsere periódus, mert én 20ekm-ként vagy 30ekm-ként akarom cserélni az olajat, más oka van.
Az általad belinkelt oldalról az a véleményem, hogy egyszerűen nem naprakész, sőt nagyon nem naprakész! A képen kívül nem sok aktuális info van a 20K-ról szóló oldalon. Már az olaj megnevezése sem stimmel.
SELENIA SPECIAL FORMULA ALFA ROMEO Ismerem, használtam ezt az olajat a 33-asban, beteszek róla egy képet amelyet egy 1995-ből készült katalógusból kattintottam ki.
Ennek az olajnak a jellemzői a viszkozitási adatokon kívül nem sokban hasonlítanak a Selenia 20k for Alfa Romeo-hoz (Pld.: API SH..) Hogy ennek az olajnak a leírása hogyan kerül egy hivatalos oldalra? Ez jó kérdés.
Mikortól van az új olaj és a ritkább csereperiódus? Érzésem szerint valamikor 96-97-ben váltották le a mostani 20K-ra (először API SJ, majd 2002-től API SL), amikor az újfajta TS motorok megjelentek. a TS-nél (97) emlékezetem szerint már 20ekm volt az előírás bár az 16 szelepes tehát a régi olajjal azt is 10ezrenként kellett volna cserélni. Ha pedig így van akkor a turbo-nál is kellett módosítani az előíráson. 99-ben már 20ekm volt, ezt Gomboc és Bandi beírásai is megerősítik. Illetve lekattantottam egy dobozt is.
A szerintem hiteles és naprakész Fl (flselenia.com) oldalról álljon itt két idézet a Selenia 20K for Alfa Romeo-ra vonatkozólag: "Garantisce la massima protezione del motore di qualsiasi tipo di vettura aspirata, turbocompressa o multivalvola, permettendo il cambio olio ogni 20.000 km." illetve "Secondo le indicazioni del costruttore Alfa Romeo è consigliato per cambi sino a 20.000 km su vetture con motore aspirato, turbocompresso o multivalvole."
Esetleg emiatt érdekelne egy 97-es évjáratú gép gyári előírása, mert akkor jobban be lehetne határolni, hogy mióta van az új olaj. Ez a váltás az azt is jelenti, hogy esetleg változhatott az előírás az olajfogyasztásra vonatkozóan. Hiszen ha egyszer előírják akkor gondolni kell a nem "normális" használókra akik a könyv szerint kezelik az autójukat és nem lehet, hogy gyárilag a töltet több mit a fele eltűnjön a periódus alatt.
Gomboc
Köszönöm a választ.
"Én még nem találkoztam olyan autóval amelyik egy kis olajat nem enne." Én sem, egyetértek.
Itt a mértékről van szó. Te is sokalltad az olajfogyasztást, de elfogadod, hogy így van. Ezzel szerintem így semmi probléma nincsen.
Megkérdezhetem, hogy milyen kenőolajat használsz?
Skrisz
Látom te az autóidhoz hasonlóan temperamentumos illető vagy.:-) Én bevallom, halvérű vagyok, ráadásul nem tisztem a minősítgetés és nem fogok soha senkit faxfejezni, okoskobakozni sem ebben, sem más topicokban. Nem teszem ezt sem most, sem a továbbiakban. Nagyon nem értek egyet azzal a megjegyzéssel, hogy az index topicokban eltöltött idő vagy éppen a hozzászólásai száma határozza meg azt, hogy ki mekkora Alfás, vagy az újonnan érkezettek törvényszerűen felhigítják a közösséget. Bonyololtabb dolog ez, te is tudod.
Biztosíthatlak, távol áll tőlem, hogy bárkit hülyének nézzek. Ezzel válaszoltam a 86-os hozzászólásodra és javaslnám mostmár a személyeskedés helyett a témára való koncentrálást. Én ehhez tartom magam a továbbiakban.
A kérdésem tehát továbbra is: Mennyi a gyárilag előírt (normál terhelési viszonyok közötti) kenőolajjal az olajcsere periódus? Nem a kenőolaj gyártó által az olajdobozon feltüntetett, nem a szokásos vagy javallt, hanem a gyár által előírt intervallumot kérdezném.
Meg esetleg még érdekelne, hogy hány km van az autódban és mennyire megbízható adat?
Nekem is megvan a magam véleménye az olajcsere periódusról amely történetesen megegyezik a tiéddel: 10ekm bármelyik olajjal "normál" használat esetén. Ehhez tartom is magam mint ahogy az Fl kenőanyagok használatához is.
Nem azért érdekel az olajcsere periódus, mert én 20ekm-ként vagy 30ekm-ként akarom cserélni az olajat, más oka van.
Az általad belinkelt oldalról az a véleményem, hogy egyszerűen nem naprakész, sőt nagyon nem naprakész! A képen kívül nem sok aktuális info van a 20K-ról szóló oldalon. Már az olaj megnevezése sem stimmel.
SELENIA SPECIAL FORMULA ALFA ROMEO Ismerem, használtam ezt az olajat a 33-asban, beteszek róla egy képet amelyet egy 1995-ből készült katalógusból kattintottam ki.
Ennek az olajnak a jellemzői a viszkozitási adatokon kívül nem sokban hasonlítanak a Selenia 20k for Alfa Romeo-hoz (Pld.: API SH..) Hogy ennek az olajnak a leírása hogyan kerül egy hivatalos oldalra? Ez jó kérdés.
Mikortól van az új olaj és a ritkább csereperiódus? Érzésem szerint valamikor 96-97-ben váltották le a mostani 20K-ra (először API SJ, majd 2002-től API SL), amikor az újfajta TS motorok megjelentek. a TS-nél (97) emlékezetem szerint már 20ekm volt az előírás bár az 16 szelepes tehát a régi olajjal azt is 10ezrenként kellett volna cserélni. Ha pedig így van akkor a turbo-nál is kellett módosítani az előíráson. 99-ben már 20ekm volt, ezt Gomboc és Bandi beírásai is megerősítik. Illetve lekattantottam egy dobozt is.
A szerintem hiteles és naprakész Fl (flselenia.com) oldalról álljon itt két idézet a Selenia 20K for Alfa Romeo-ra vonatkozólag: "Garantisce la massima protezione del motore di qualsiasi tipo di vettura aspirata, turbocompressa o multivalvola, permettendo il cambio olio ogni 20.000 km." illetve "Secondo le indicazioni del costruttore Alfa Romeo è consigliato per cambi sino a 20.000 km su vetture con motore aspirato, turbocompresso o multivalvole."
Esetleg emiatt érdekelne egy 97-es évjáratú gép gyári előírása, mert akkor jobban be lehetne határolni, hogy mióta van az új olaj. Ez a váltás az azt is jelenti, hogy esetleg változhatott az előírás az olajfogyasztásra vonatkozóan. Hiszen ha egyszer előírják akkor gondolni kell a nem "normális" használókra akik a könyv szerint kezelik az autójukat és nem lehet, hogy gyárilag a töltet több mit a fele eltűnjön a periódus alatt.
Gomboc
Köszönöm a választ.
"Én még nem találkoztam olyan autóval amelyik egy kis olajat nem enne." Én sem, egyetértek.
Itt a mértékről van szó. Te is sokalltad az olajfogyasztást, de elfogadod, hogy így van. Ezzel szerintem így semmi probléma nincsen.
Megkérdezhetem, hogy milyen kenőolajat használsz?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
669
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?