Forum >> Spider

Kazes☻28-10-2016 23:26:21 // 4490
"Második facelift: 2003. március. Az első és a hátsó lökhárító teljesen új formába öltözött, egy kicsit alakítottak a belső téren is, valamint új alukerekek is rendelhetők."... :)
Tommi28-10-2016 23:09:50 // 4489
Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék Tőletek, a hahu-n hirdetnek egy Spidert, de nekem valahogy fura az egész... Évjárat szerint 2001-es, fotók (éjszakai, ez kissé gyanús) szerint faceliftes (a frissítés nem később jött?) és limitált széria. Utánanéztem, voltak a Spiderből mindenféle limitált szériák, nem tudom ez melyik lehet, az nem derül ki.

Esetleg ismeri valaki az autót, vagy tud róla valamit? Vegyesek az érzéseim, fura a hirdetés, nem biztos, hogy érdemes foglalkozni vele. Aztán ki tudja :)
Zselé16-10-2016 21:16:47 // 4488
Ma eltettem télre a vasat. Végre, volt időm kicsit körbe bogarászni is, és ennek kapcsán két hibajelenséggel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni:

Gyorsításnál sokszor fel-fel villan, hogy nyitva érzékeli a gépháztetőt. Most megnéztem, a géptető ugyebár két bepattanó zárral csukódik. A jobb oldali, ahol a nyitófül is van szépen bepattan, de a balost kézzel megrántva picit ki tudom pattintani a helyéről (még jó hogy eddig nem vágott pofán.. ). Emellett a jeladó kábele is korrodált, ez is lehet a baj oka, de ezt a csukódást szeretném rendbe hozni. Járt már így valaki és tudja mit kell cserélni/javítani?

A másik, hogy a kézifék visszajelző sokszor felvillan menet közben. Ha jól sejtem, ez lehet fékfolyadék szint is, de van itt még egy probléma, ami talán összefügghet: ha teljesen kitekerem a kormányt, és úgy akarok valahova lendületből befordulni, az autó meg akar állni, mintha fogna a fék. Erre van valami elképzelésetek?
Vermacy14-10-2016 11:04:44 // 4486
1,75 TiBi motorral és "Abarth" futóművel elgondolkoznék, hogy Ducatira gyűjtsek-e vagy erre...
124 Spider
Piritu - 1.000.00014-10-2016 06:31:51 // 4485
Ha már téli álomról van szó...
2014-ben próbáltam összeírni, hogy mit is kellene csinálni elalvás előtt.
Ki mit csinál?
Van valakinek magyar nyelvű használati utasítása a Spiderhez? Ott hogyan fordítják a "Holzachse"-t?
Zselé13-10-2016 22:36:40 // 4484
Ok, mindenképp! Bár ez szerintem tavaszi buli lesz, mert az enyém is megy aludni
Kazes☻13-10-2016 21:53:26 // 4483
Majd írd meg... kíváncsi lettem! ;)
Kazes☻13-10-2016 21:52:51 // 4482
Akkor ez is egy megoldás lehet... ;)
Zselé13-10-2016 19:05:41 // 4481
Köszi, rákérdezek!
Piritu - 1.000.00013-10-2016 18:55:04 // 4480
Végül is felhajtott tetővel teljes értékű téli autó, a fűtés is jó. Csak ki kellene fogni egy száraz napot.
Piritu - 1.000.00013-10-2016 18:53:25 // 4479
Egyszerűbb venni egy bontott zsanért. Onnan csak pár csavar. Phonnak tuti van.
Zselé13-10-2016 18:48:01 // 4478
Na ez a leírás alapján pont egy olyan munka, ami nem tetszik :) Szerintem letámasztom nyáron a karosszériás ismerősömnél, hogy játsszon vele egy kicsit...
Zselé13-10-2016 18:46:24 // 4477
Egy kucsmás Spider-minitaliban benne lennék, december-január környékén! :D Persze nem mindegy a helyszín, mert azért több 100km fedél nélkül nem vicc télen (kucsmába meg nem férek be a tetőtől) :DD
Kazes☻13-10-2016 18:37:32 // 4476
Ezt úgy jó megreparálni, hogy az ajtózsanér csapját kikapod, dörzsárral (egyszerre is) megmunkálod és új stifttel, csappal, vagy akár egy kemény hosszú szárú csavarral összerakod. :)
Piritu - 1.000.00013-10-2016 17:59:02 // 4475
Mióta megvan és is minden ősszel elgondolkodom rajta, aztán nem teszem meg.
Egyrészt utálok hivatalokban járni, másrészt ha a sok dízelezéstől depis lennék lehet egyet csapatni. Eddig ez utóbbi tudat segített átvészelni a telet és nem zavart a sok harkály :-)

...és még mindig nem adtam fel, hogy egyszer csapatok a havon nyitott tetővel szőrmekucsmában :-DD
Piritu - 1.000.00013-10-2016 17:44:29 // 4474
A zsanér csapját nézném meg, lehet, hogy csak elkopott.
Forsberg13-10-2016 17:38:50 // 4473
Jöhetne már a tavasz... :)
JCsabi13-10-2016 17:32:40 // 4472
Szerintem inkább a zsanér van kikopva.
Zselé13-10-2016 17:10:26 // 4471
Igen, mozog, nem is kicsit, kb fél cm-t! Ez lehet a baj. Ha az ajtó napokig csukva van, minden jó ki-beszállásnál. De pl a garázskapu nyitásakor néha nyitva hagyom, akár fél percre is. Akkor mintha "megereszkedne" és nem jó helyre csukódik gondolom. Megoldás a csavarok után húzása gondolom...
Willy13-10-2016 17:02:46 // 4470
Tegnapi nappal az enyém is az igazak álmát alussza. És, hogy ne legyen kísértés ideiglenesen ki is vonattam a forgalomból.
Piritu - 1.000.00012-10-2016 22:10:35 // 4469
Egy kis nyáridézés,

hamarosan megy aludni a Pók...
Piritu - 1.000.00012-10-2016 19:21:35 // 4468
Próbáltad már a nyitott ajtót"emelgetni"? Mozog?
A másik tippem, hogy a zár szorul. Nyitott ajtón át tudod billenteni a zár nyelvét?
Zselé11-10-2016 18:54:02 // 4466
Szerintem ez történik, mert teljesen lehúzott ablakkal is próbáltam ma, és ugyanúgy nem csukódik (legalábbis a visszajelző lámpa ég, vállból nem tudom kilökni az ajtót, csak ha húzom a kilincset)
Piritu - 1.000.00008-10-2016 20:03:05 // 4465
Nincs. Gondoltam már az átépítésre, de gyakorlatilag kellene egy faceliftes emelő és még vinni kellene az ajtóba 12 Voltot.
Piritu - 1.000.00008-10-2016 20:00:37 // 4464
Ha az ajtó lóg, akkor nem zárna be, mert nem találná el a "B" oszlopon lévő kúpos ütközőt. Az ablak beállítása a bonyolult,de az magától nem állítódik el, csak ha leesik a blogomban is írt műanyag.
JCsabi08-10-2016 19:59:56 // 4463
Ezt nem tudtam. Akkor azon az ablakemelőn nincs ilyen kis kapcsoló?
Piritu - 1.000.00008-10-2016 19:54:53 // 4462
Az első facelift előtt nem volt ilyen az ablak.
Piritu - 1.000.00008-10-2016 19:53:43 // 4461
Nekem anno az ablak ment tul magasra. Klatty
JCsabi08-10-2016 19:53:42 // 4460
Akkor ott lesz a hiba. Annak úgy kéne működni, hogy amikor kipattan az ajtó kb egy ujjnyira le kellene menni az ablaknak, hogy ne akadjon be a felső kédergumiba, és mikor visszazárod akkor kell felmennie teljesen.
JCsabi08-10-2016 19:47:42 // 4458
Az ablak leereszkedik picit, mikor kinyitod és visszahúzódik mikor becsukod az ajtót?
Zselé08-10-2016 19:43:20 // 4457
Sziasztok,

van egy olyan problémám, hogy az ajtóim nem csukódnak valami jól, szerintem "lógnak". Ez inkább a vezető oldalit érinti. Ha a tető fenn van, és az ablak teljesen felhúzva, az ablak csattan becsukáskor a tetőszerkezeten, illetve mától kezdve nem tudom becsukni rendesen az ajtót belülről... Az ajtó becsukódik, de megszorul, illetve a műszerfalon is nyitottnak mutatja, és a belső világítás sem alszik el.

Gondolom, be kéne állítani az ajtót, ennek mi a menete?
Piritu - 1.000.00002-10-2016 22:23:10 // 4456
A középkonzolról előszeretettel törnek le a csavarhelyek. Én is ezért cseréltem. Meg prímán ragacsos is lesz idővel az eleje. Most találtam a közelben mártós bevonós emberkét. A mostani ezüst lehel hogy karbon mintás lesz a télen. A csavarhelyeket meg kétkomponensű ragasztóval akarommegerősíteni.
Kazes☻02-10-2016 22:16:44 // 4455
Klassz! :)
Zselé02-10-2016 21:11:43 // 4454
Megjavítottam :) Részletek később, a blogban, hátha másnak is hasznos lehet.
Zselé02-10-2016 20:04:02 // 4453
Hát gyanús... Kiszedtem a középkonzolt, sajnos arról tört le a két tartó nyúlvány :(
Kazes☻02-10-2016 18:55:00 // 4452
Szerválj egy bontottat...
Zselé02-10-2016 18:47:23 // 4451
Sziasztok, sajnos ma tönkre ment az autó: egy beengedést megköszönve beszakadt a középkonzolon az elakadás jelző gombja. Itthon kivettem a rádiót, és szemügyre vettem a dolgot. Látom, hogy az elakadásjelző gomb valami óriási, fekete, rombusz alakú bakelit dobozba van, aminek két csavarja valami kis csápokba megy be. Nos, ezek közül mindkettő elporladt. Járt már így valaki, és van esetleg valami trükk az orvoslásra? Azt már látom, hogy a középkonzolt le kell bontani biztosan.
Zsunior29-09-2016 08:20:42 // 4450
Az eleje csálén áll és fényezve van, szerintem a bal hátsó sárvédő is fújva van. A szürkére kopott embléma sok mindent elárul. Én utánakérdeznék telefonon az autó előéletének, mennyire volt puffos.. Elöl biztos, de szerintem hátulról/oldalról is.

De mivel kereskedő, 99%, hogy hülyére vesz és potyára autózol le, sajnos :D
Forsberg26-09-2016 07:23:45 // 4449
Szia,
A képek alapján szép a kocsi, de nekem az tűnt fel, hogy nincs színre fújva az első lökhárító alja. A facelift után az már fényezett volt, úgy tudom.
Tommi25-09-2016 22:48:27 // 4448
Az nekem is gyanús volt, hogy mintha ez a gyári felni annak idején 16-os lett volna, ezek szerint jól sejtettem :) Emberünk vagy nem ért hozzá, vagy csak simán félreütött, vagy ki tudja :)
Piritu - 1.000.00025-09-2016 21:04:34 // 4447
A leírás alapján 15"-os kerék van rajta, de a képen 16"-os van...
Piritu - 1.000.00025-09-2016 21:02:19 // 4446
Mentünk egy karikát.
Megmásztunk pár hegyet, jártunk csodaszép tájakon és lehetett gyakorolni a szerpentinkanyar utáni hatezer fölé pörgetést kettesben :-)
Tommi24-09-2016 23:23:34 // 4445
Sziasztok,

Erősen gondolkodóba esett a feleségem, hogy a 147-esét lecserélné egy Spiderre :) Találtunk egyet, ami első ránézésre tetszene, de ha nem muszáj, Bp-ről nem autóznánk potyára többszáz kilométert, ismeri valaki ezt az ezüstmetál nyíregyházi autót, esetleg van valakinek infója róla?
Piritu - 1.000.00024-09-2016 20:27:39 // 4444
Ezért imádom a TS hangját, azt lehet forgatni. A mjet után felüdülés :-)
Kazes☻23-09-2016 08:14:33 // 4443
Hehe... én is ezt hiányoltam... :)
WarbiRunner (Gyuri)22-09-2016 08:26:37 // 4442
Eddigi legszebb hang a TBi- ből. Szinte tetszik :-)
Már csak a fordulat hiányzik. A videó alatt vagy 3x forgatja el rendesen. Nyilván egy alul nyomatékos motort nem is kell, de nekem azért a 'libabőrhöz' hiányzik...
Kazes☻22-09-2016 08:00:43 // 4441
Jól teszi a farát... és egész jó hangja is van! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.