Forum >> Spider

Forsberg19-08-2020 17:10:05 // 7610
Jó lenne, ha olyan idő lenne mint tavaly októberben volt. :)
pdenes19-08-2020 16:55:21 // 7609
Én is benne vagyok :)
Forsberg17-08-2020 22:44:00 // 7608
3 liter van, cserélném az egészet, csak nem tudom, hogy jó-e.
Jó éjt!
Piritu - 1.000.00017-08-2020 22:28:19 // 7607
Jóccakát mindenkinek!
Piritu - 1.000.00017-08-2020 22:12:05 // 7606
Veszel még egy litert és lecseréled az egészet, akkor nyugi van megint pár évig :-)
Forsberg17-08-2020 21:35:08 // 7605
Akkor nem tudom...
Lehet, hogy nem érdemes kockázatnom.
Piritu - 1.000.00017-08-2020 21:29:45 // 7604
Hmm...
Csöri 2016.03.30-án Technix-et tett bele :-(
Forsberg17-08-2020 21:20:05 // 7603
Köszi! Az jó lenne, mert akkor nem kell vennem másikat.
Piritu - 1.000.00017-08-2020 20:36:29 // 7602
A Technix kicsit jobb API GL 4 PLUS-os, amásik GL4-es. Szerintem mindkettő jó.
Forsberg17-08-2020 19:40:22 // 7601
Köszi mindenkinek!
Akkor ami nekem van itthon az nem jó.
Piritu - 1.000.00017-08-2020 19:32:42 // 7600
Részemről semmi akadálya.
Piritu - 1.000.00017-08-2020 19:32:11 // 7599
ez és ennyi kellett:
gyml17-08-2020 18:56:52 // 7598
2 liter elég. 1,9 a feltöltési mennyiség. Nekem kb 3 deci volt benne mikor levettem a váltót 😁
Fornitore17-08-2020 18:53:16 // 7597
Október elejére nem szervezünk egy évadzáró kerülèst mint tavaly?
Fornitore17-08-2020 18:52:19 // 7596
Motul 75w-85 áprilisban cseréltem.Szerintem 3 litert vettem .
Forsberg17-08-2020 17:53:04 // 7595
Ti már cseréltetek váltóolajat 2.0 ts-ben? Ha igen, akkor miből mennyit? Köszi
Zselé17-08-2020 13:03:25 // 7594
Igen, ugyanezt akartam kérdezni Tőled! :) Üdv itt is!;)
pdenes17-08-2020 10:18:41 // 7593
Zselé, ti jöttetek szembe tegnap martonvásár után? 😁
Piritu - 1.000.00016-08-2020 22:36:07 // 7592
Egy hegyi szerpentinen mindenre kell számítani. Itt hegyikecskék dekkoltak az út peremén :-)
Piritu - 1.000.00014-08-2020 21:14:58 // 7591
Találtam egy táblázatot, aszerint a 89 kezdetű a régi cikkszám, a 120-as az új.
Piritu - 1.000.00012-08-2020 18:54:05 // 7590
érdekes, egy másik katalógus 89 0122 000-t és 89 0122 4000-et hoz (az előbbi a szett)
Piritu - 1.000.00012-08-2020 10:24:50 // 7589
Ha jól olvasom az NPR katalógust, az abban lévő CF3-as olajlehúzó is három részes gyűrű.
120 001 0019 00 v 120 001 0019 20
A gyűrű typ 777 NIT S

Innentől 4 lyuk az eredeti dugóba és mehet rá az NPR szett :-)
Piritu - 1.000.00011-08-2020 19:04:45 // 7588
Az NPR-ben találtam CF2-es szettet.
Most ott tartok hogy azt kellene felvarázsolni a mostani dugóra, amin kiszélesítenénk az olajlehúzó helyét + furatokat bele.
Piritu - 1.000.00011-08-2020 19:02:05 // 7587
Akkor gyakorlatilag mindegyik eszi :-(
[k i z z o]11-08-2020 19:00:40 // 7586
Nem tudni mi van a Götze gyűrű dobozában. A 75 TS hez pl. láttam olyat, hogy kinyúlott a gyűrű felrakáskor, az biztosan valami átcsomagolt volt.

Az NPR csak egy gyártó, de nagyon sok féle gyűrűt gyárt. A 3.2V6 -ra pl. kimondottan jó gyűrűket csinál.
[k i z z o]11-08-2020 18:58:13 // 7585
Ha megnézed kicsike kis gömböcskék égnek rá. Nem tud letisztulni.
[k i z z o]11-08-2020 18:56:59 // 7584
Részben de. + a csapszeget szórják
Piritu - 1.000.00011-08-2020 18:53:31 // 7583
A gyertyák. Sajnos a 6. és 7. kép nem sikerült jól.
Erhard 242 (Pure Energy)11-08-2020 09:53:23 // 7582
NPR nem túl puha? Én a Goetze-re szavazok az egy kemény anyagú egyébként az összes CF3-nak a gyári gyűrű a problémája az olajevésnek...
Piritu - 1.000.00010-08-2020 21:50:49 // 7581
Nem ezeknek a bevágásoknak kellene helyettesíteni a gyűrű mögötti furatokat?
[k i z z o]09-08-2020 22:24:25 // 7580
A CF2 dugattyúhoz másik HF tömítés kell, (más sürítést ad az a dugó), de összerakható vele, és akkor megvannak az olajfurataid. De a mostani is befúrható.

Az, hogy most miért kezdte el úgy derülne ki, ha szét lenne szedve. De szerintem gyűrű lesz. Gyertyakép még megmondhatja, hogy minden henger eszi e.

Valószínű még nincs olajjal annyira eltelítődve, hogy elég még. Majd ha megevett pár litert füstöl és fújja is...
Piritu - 1.000.00009-08-2020 11:01:47 // 7579
Mindössze azt nem értem hogy 10e km után ugyan ott vagyok mint egy éve. Ennyit bír egy gyűrűgarnitúra? Miért szinte egyik napról a másikra?

Miért nem büdös az autó mint egy éve? Tegnap kerültem vele és nem olajos a kipuff vége mint anno. Lehet hogy ez a Motul olaj szemben a Seleniával rendesen elég a katalizátorban?
Mi van ha CF2-es dugattyú kerül bele? Valahol olvastam hogy a CF2 gyűrűivel rakták össze.
[k i z z o]09-08-2020 10:42:46 // 7578
Ott más az olajáteresztő gyűrű, vékonyabb. De ugyanúgy nem a 3 részes gyűrű, mint ez:

https://www.vividracing.com/true-seal-piston-oil-ring-4030-316-howards-cams-hrc486040305o-p-152613473.html

Hanem a zártabb a rugó szerű spirállal.

Ezen felül a dugattyúban nincsenek furatok, emiatt a hengerfalon több olaj maradhat.

Itt is ezen agyalnak éppen, hogy visszateszik a furatokat, de a 3 részes olajáteresztő is kellene mindenképp, komoly motorokban csak az van már (3.2V6 is ilyennel szerelt)

https://www.alfaowner.com/threads/2-litre-ts-cf3-motor-overhaul.354666/page-2

Ennek járj utána, hogy ez tényleg használ e, mert akkor össze lehet rakni rendes gyűrűkkel (CPS, Total Seal, NPR), úgy, hogy meg van Flehone -al hónolva, és rendesen be van járatva (erről majd akkor beszéljünk, ha be kell járatni).

Innen szoktam rendelni gyűrűket, méret után: http://www.performanceunlimited.co.uk/

Furat, vastagság és a horony mélysége kell nekik. De NPRben is lehet találsz, nekik van magyar képviseletük.
Piritu - 1.000.00008-08-2020 22:16:38 // 7575
Ilyen gyűrűk jöttek ki, szerintem ilyenek is mentek vissza
Piritu - 1.000.00008-08-2020 18:56:02 // 7574
"Mennyi km-t mentél az olajjal és milyen van benne? Esetleg kilóméterhez köthető az olajfogyasztás elindulása? "
- Motul 8100 x-Power 10W60 van benne tavasz óta. Az első kb. 2ezer km-en gyakorlatilag semmi sem fogyott, utána 1800-on több mit 1 liter. Ma 250 km-en jól látható a fogyás, azt mondom bő deci :-( Nem hinném hogy egy 2ezret futott olaj indítaná be a fogyást. A tavaly Selenia Racing volt benne, azzal is lett "bejáratva". A hegymászó túra majd 4e km alatt fél liter alatt maradt, egész évben 8e km-en volt 6 deci a fogyás, amit normálisnak tartottam.
"A bejáratás miként történt az új gyűrűkkel? (Terhelés, üzemállapotok, stb.)"
- Itthon mászkáltam vele vagy egy ezrest, általában a Balaton környékén a KRESZ-t betartva országúton. (Amúgy se szeretem neki tolni, arra ott a német autópálya.)
"Milyen gyártmányú gyűrűk kerültek rá? Az olajáteresztő 3 részes?"
- A márkát passzolnám, Csöri rakta be őket, emlékeim szerint 3 részes volt.
"Mekkora gyűrűhézagokkal lett összerakva a motor? Ki lett mérve mindegyik vagy csak felrakva a dugattyúkra?"
- Ezt is passzolnám. Amit láttam az az volt hogy a régi gyűrűn 0,8-1,0-es hézagok voltak. Józska bá mutatott egy újat, annál 0,1 körül volt.
"A hengerfalat áthónoltátok...?"
- Nem lett bántva, mert a hónolás még jó volt. Amit láttam amikor ott voltam, hogy mindegyik hengerben mindenhol tisztán látszottak a vonalak.
"Henger végig lett mérve, nem e ovális stb.?"
- nem tudom, hogy Csöriék mértek-e valamit
"Szelepvezetők meg lettek mérve és a szelepszár szimmeringek cserélve?"
- Szimmeringek lettek cserélve, plusz a szelepet meg lettek tisztítva.
"Mértél sürítési végnyomást a motoron most?"
- nem, itthon nincs cuccom hozzá
"Mennyi kartergázod van melegen?"
- Járó motornál működik az elszívás, ha leveszem az olajkupakot akkor ott szívja be a lebegőt. Leállítva jól láthatóan "füstöl"

Menet közben figyeltem a kipufogót a tükörben, de nem láttam füstöt. Se padlógázas kigyorsításnál, se motorfék alatt/után.
[k i z z o]08-08-2020 09:30:40 // 7573
Tovább haladva, hogy feltárjuk a dolgokat:

Mennyi km-t mentél az olajjal és milyen van benne? Esetleg kilóméterhez köthető az olajfogyasztás elindulása?

A bejáratás miként történt az új gyűrűkkel? (Terhelés, üzemállapotok, stb.)

Milyen gyártmányú gyűrűk kerültek rá? Az olajáteresztő 3 részes?

Mekkora gyűrűhézagokkal lett összerakva a motor? Ki lett mérve mindegyik vagy csak felrakva a dugattyúkra?

A hengerfalat áthónoltátok pl. Flexhone -al mielőtt gyűrűztetek? Megvolt a rendes crosshatch a hónolásban mindnehol és a felület megfelleő volt a gyűrűk fogadására?

Henger végig lett mérve, nem e ovális stb.?

Szelepvezetők meg lettek mérve és a szelepszár szimmeringek cserélve?

Mértél sürítési végnyomást a motoron most? (Szárazon, majd 1ccm olajat használva tömítésként az égéstérbe juttatva.)

Mennyi kartergázod van melegen?
Piritu - 1.000.00007-08-2020 20:35:51 // 7572
Köszi az infókat :-)
[k i z z o]07-08-2020 20:03:26 // 7571
Most nézem a tiéd belül csapat le a dekniben és visszafolyik ami tud. Ami meg nem tud kicsapódni azt beszivatják a motorral. Elvileg ez nem tud úgy eldugulni, mint a külsős lecsapatóval szereltek.
Piritu - 1.000.00007-08-2020 20:01:52 // 7570
Nincs.
Amivel az ujjammal mutatok az megy a fojtószelep elé, a nyíllal jelölt a PCV szelepre.
[k i z z o]07-08-2020 19:56:50 // 7569
Nincs külső olajszeparátor rajta? A cső honnan érkezik a PCV szelepre?
Piritu - 1.000.00007-08-2020 16:21:33 // 7568
Jól gondolom hogy itt kellene visszafolyni a szelepfedélből?

és itt folyna le?
Piritu - 1.000.00007-08-2020 16:01:35 // 7567
"az olaj vissza tud e folyni a centrifugál lecsapatóból a karterba" hogy tudom ezt ellenőrizni?
Piritu - 1.000.00007-08-2020 16:00:39 // 7566
Szerintem ő is arra gondol amit én írtam lentebb. Valószínű hogy ugyan ott hallottuk :-)
[k i z z o]07-08-2020 13:08:12 // 7565
Hogyan kapcsolódik a dugattyúhűtés az olajfogyasztáshoz?

(Az, hogy miként kell működnie egy másik kérdés, és hogy miként befolyásolja a szállított olaj mennyiségét.)
gyml07-08-2020 10:53:57 // 7564
Mikor nekem ette az olajat, akkor egy hosszabb városozás után mikor kiértem a főútra akkor kb 5000rpm felett 3.kban volt igazán látványos. A kipufogóban felgyűlt olajat kifújta/elégette a négy légáram. Kisebb fordulaton és újabb kigyorsításoknál már nálam sem látszott, mindig csak az első (esetleg második) gyorsításnál.
gyml07-08-2020 10:52:01 // 7563
Én nem vagyok szakértő, de szerintem ha nem számítana hogy alacsony fordulatnál (alacsony olajnyomásnál) is működik a dugattyúhűtés, akkor nem raktak volna oda szelepet, hanem csak egy sima cső lenne.
Ha folyamatosan nyitva van az szerintem azért is lehet káros, mert akkor alacsony fordulatszámnál annyival csökken az olajnyomás a motor felső része fele.
Én cseréltem mind a 4-et az én motoromban, az a biztos. :)
[k i z z o]06-08-2020 22:24:58 // 7562
A dugattyúhűtés fúvókák ha minden igaz 1.5Bar olajnyomás felett dolgoznak, de az olajlehúzónak azzal el kell boldogulnia, amit azok odafújnak. Ha le van ragadva az olajzás az a dugattyúknak nem tesz jót, a hűtéstől nem lehet baj.

A PCV szelep egy egyirányú szelep. Ha nyit és zár akkor jó. Lényeg, hogy ne tudjon felépülni nyomás a forgattyúsházban, ami alulról tudja felfelé nyomni az olajat az égéstérbe. Ha megszorul akkor van baj. A becsatlakozás a lényeg, azt akkor majd nézd meg, hogy hord e fel olajat, de javasolom egy külső oil catch tank beszerzését és a szivócsövet lezárni a szmötyi elől.

Más dolog, hogy az olaj vissza tud e folyni a centrifugál lecsapatóból a karterba, ha visszaúton tömődés van akkor felszívja a szívócsőbe a PCVn keresztül. Megint csak egy Mocal ra vagy Motamec tartályra szavazok, és nézd meg mennyi olaj megy ott fel a szívócsőbe a PCV bejáratánál.
Piritu - 1.000.00006-08-2020 20:55:53 // 7561
ez az amit nem tudtam megnézni, mert magam mögött nem tudok menni :-)
A tükörben semmit füstöt se látni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.