Szívesen! Még valami: ha az ablaktörlő cserés, elég macera a spricni + rögzítők beszerzése. A kis rögzítő elemek állandóan eltörtnek, a nap is törékennyé teszi őket.
Ugyan nem gyári, de jó alternatíva, a Championnak van intergrált fúvókás laptája. Champion AW45/B01 jobbra, AW55/B01 balra.
Eleinte próbálkoztam a gyári beszerzésével, de pld. az alfisti.net-ről rendelt rögzítőknek közük sincs a gyárihoz.
Majd ha végre lesz 3D nyomtatóm, megpróbálom az eredetit ABS-ből reprodukálni, de addig ezek is jók :)

HaNGyA09-08-2019 15:17:50 //
6417
Uram!
Köszönöm a drótot! :-)
Én már cseréltem és bevált: fekete szilikoncső.Tolómérővel nézd meg a cső átmérőjét, és külső-belső átmérőre lehet kérni, pár száz Ft métere. Másik autón 2 éve ez van.
Bondex Kft, Murányi utca
https://goo.gl/maps/2VhHqGJvgcUrGo8D6
A mipolan cső nagyon rideg lesz ha beüt a hideg, bár gondolom a Spiderrel télen nem közlekedsz majd, de akkor is :)
HaNGyA09-08-2019 13:38:32 //
6415
Ja...
A link:
https://www.exelektro.hu/Mipolan-cso-4mm
Az egyedi szépészetet preferáló cartásaknak megjegyzem, hogy van víztiszta és fehér verzió is... ;-)
HaNGyA09-08-2019 13:35:40 //
6414
Bevallom, meg sem néztem ePER-ben. Ott általában, vagy már nem rendelhető, vagy horror áron mérik, vagy ha mégis megrendelem, 2 hét múlva kiderül, hogy már nem rendelhető egy alkatrész.
Én előbb alternatív források után szoktam kutatni, és ha már minden kötél szakad, akkor a gyümölcs DVD... :-)
Napok óta túrom a netet.
Találtam egy gyártót, egy családi vállakozást, akik talán...
Beszéltem az emberrel, azt mondta, hogy náluk 4mm-es belsővel, 5mm alatt van valahol a külső átmérő.
Rendeltem 5 métert... :-)
Ha beválik, a maradékot itt a topikban felajánlom a rászoruló cartársaknak népgazdasági hasznosításra... :-)
Nekem még nem volt gondom vele, de már gondolkodtam a beszerzésén. Ha találsz forrást megoszthatnád. Gondolom cikkszámon szerint arányáról rendelhető...
HaNGyA09-08-2019 12:46:14 //
6412
Cartársak!
Másnál is pilled a szélvédő alsó burkolatától az ablaktörlőlapáton lévő fúvókákhoz vezető fekete szilikoncső?
Nálam, már mindkettő oldal toldozgatva van és már nagyon megrágta az idő meg az UV, mert merev, repedezett és néhol szivárog is. Viszont gyanítom azért heftölgették, mert az általánosan kapható 6mm-es átmérőjű fekete slag helyett ez csak 5mm-es. Nagyobb meg nem fér be a lapáton lévő kis tartóelemekbe.
Szóval küzd még valaki ilyen üggyel és van esetleg beszerzési forrása?
Zselé06-08-2019 17:27:17 //
6411
Szerintem nem számít, hol a hajtás. Én a kétüléses, nyitható tetejű, sportos és kiemelkedő vezetési élményt nyújtó autókra használom.
Kabriónak azt hívom, amibe sokan tudnak beülni, jól mutat a disco/nyugdíjasklub előtt, de csavarodik mint a spagetti :))
Kazes☻06-08-2019 16:59:58 //
6409
Roadster csakis két üléses lehet, egy kabrió meg több is. Meg mint régen, akár több ajtós is. :)
Szia.Sok èlmènyt a verdához.
Ez egy roadster cabrio, de ha veszel egy 3 golfot a
aminek lehajthatod a tetejèt az cabrio simán.
HaNGyA06-08-2019 13:21:34 //
6404
Úgy látom ezek a karosszéria kategóriák már kissé összemosódtak a gyári megnevezéseknél, de főleg a köznyelvben megy az egyszerűsítés és összemosás. Azt tapasztalom, hogy az általános felfogás az, hogy "aminek nincs teteje, az Cabrio." :-) A roadstert, mint szót sem nagyon ismerik.
Én úgy tudom, hogy a roadster egy kisebb halmaz a cabrio-k csoportján belül. A műfajt hosszú orr, hátratolt utastér, rövid far és két ülés jellemzi, ezért az ebből adódó súlyelosztás miatt inkább a vezetés élvezetéről szól, mint a praktikumról.
Autós újságíró haverom legyszerűsitve úgy fogalmazott, hogy amit zárt tetővel terveztek, de levető e teteje, az cabrio. Amit nyitottra terveztek és felcsukható a teteje, az a Roadster. :-)
A roadster nem hatsokerekest jelent?
Zselé06-08-2019 11:37:43 //
6402
Node ez nem kabrio, hanem roadster... :D
Zselé06-08-2019 11:37:10 //
6401
Üdv itt!
Itt találsz pár gondolatot a kabriók életről...
Üdv a lobogó hajú társaságban!
Ugyan nem sok JTS van itt, de ha tudunk válaszolunk.
Lyymbo06-08-2019 08:56:51 //
6397
Sziasztok!
Új tagként szeretném erősíteni a Spider tulajdonosok táborát. Üdv mindenkinek. Még nagyon friss az élmény csak 3 hete vagyunk társak... Minden információ érdekel!
Örülök, hogy itt lehetek!
Mély...
Kétszer körbejártam a kérdést és két megoldás is van,
A gyári cuuc
A mély egy dupla tekercses, 2x4 ohmos, 16 centis hangszóró. A rádió hátsó hét csatornája van rákötve. Anno nem is kerestem ilyet, mert nudli.
Mélynyomó + erősítő
blog1 blog2 blog3
ez így egész tűrhető hangzás, előny hogy 4 csatis végfokkal az ajtóhangszóró is combosabb lehet.
Aktív mély:
blog1 blog2 blog3 blog4
ez utóbbinál az ajtókat továbbra is a rádió hajtja.
Köszönöm a választ. Igen vag kkl kábel plusz 3/16 os obd 1 kábellel próbáltam természetesen a mélynyomó melleti csatira dugtam rá de sajna semmi. Azt hiszem nekem is examiner kell. A kérdés az,hogy kinek van ilyen a közelben ? :D Csak Fiat szervíz gondolom.... :( a gyári "mélynyomó" helyére van valami megoldásotok? Sajnos az enyém már eléggé recseg ropog...újat nem nagyon találok....
A légzsák hiba törléséhez a légzsák csatijára kell csatlakoznod, ami az üregben a mélynyomó alatt található. Nekem csak a gyári Examinerrel sikerült, mással nem kommunikált a vezérlő.
Hol próbálsz rácsatlakozni? 3 db csati is van, abból a középkonzol alatti a motoré.
Sziasztok! Van egy 97.-es 2.0 twin spark spiderem. A probléma az,hogy nem igazán tudok rákapcsolódni MES-el. Van 3 pin 16 ra adapterem illetve vag kábelem is ami kapcsolható. A mes sehogy nem látja ha a két kábelt összekötöm. Persze a 3 pinest rákötöm az akksira is. Külön ha ráteszem a Vag kábelt a másik autómra ,a gtv-re ami 2000es évjáratú v6 obd ii kiválóan működik. Mi lehet a probléma ? Légzsák hibát szeretném törölni. Köszi a tippeket.
HaNGyA30-07-2019 22:28:34 //
6389
Csak szép... 🙂
Csak úgy...

Nálam pl úgy jött elő hogy kevés az olaj, hogy lassabban nyitott zárt a teteje és fél állapotban nagyon nehézkes volt a mozgása. Motor hajtott de nagyon lassan. Amikor elég olaj van benne mindent gyorsabban, erőlködés nélkül csinálja.
Beszéltem már egy sráccal aki 50 ezerért vállalná hogy új munkahengert csinál és mondta hogy ezeknek az a baja hogy télen nem használjuk és a tömítés negatív profilt vesz fel ami után már el engedi az olajat. Mondta hogy használni kéne télen is, mondtam neki akkor meg a hátsó plexi ablak törik el ami szintén 50 ezer...
Köszi Zoli!
Itt csak úgy látod a tartályt ha félig nyitva a tető.
Sima hidraulika olajat tettem most bele, mert nem vettem észre hogy az egyik teleszkóp meg adta magát. Olvastam hogy van több fajta is és gyári ajánlást kell tartani. De ideiglenesen meg a 10w40 is jó bele. De pontosan én sem néztem még utána. Majd ha nyaralás után sikerül munkahengert cserélnem.
Punto cabrional csukott tetőnel kb tartály 3/4 en all max jelzésen
Köszi
Beszélek DZ-vel nekem ő van közel.
Esetleg neked is érdemes lenne MES-el ránézni amikor megáll félúton.
Remélem igazad lesz!
Talán ez volna a legolcsóbb híba...
Nekem tipikus kontakthibának tűnik. Néha érintkezik, néha nem.
Nekem ott állt meg hogy a rekesz fedelét becsukta és onnan semmi.
Szia
Valahol félúton, aztán egyszercsak kb.. ötödikre megcsinálja.
Hol áll meg? Rengeteg érzékelő van a rendszerben,
nekem az egyik akasztotta meg a folyamatot.
Mondjuk az hogy mi és mennyi van benne engem is érdekelne. Jó lenne cserélni. 17 éve töltötték bele, nincs az a folyadék ami ennyi idő alatt nem döglik meg...

Sziasztok!
Valaki tudja hogy a tető mozgató hidraulika tartályba mennyi olaj kell.
Nincs maximum minimum jelölás a tartályon.
Nem mindig csinálja végig a tető nyitás zárást, félúton megáll.
Pár éve vettem egy
Renkforce GT-730FL-S GPS Logger-t. Az van benn a kocsiban mint adatgyűjtő. (Van Androidra app is)
A többi már csak a hozzá adott progi dolga. Utólag néha én is meglepődök az adatokon. Volt hogy így találtam meg egy hágót amin átmentem és előtte nem is tudtam a létezéséről :-)
Két hete volt szerencsém meghajtani egy e-Golfot. Villanynál nincs hang (vagy mű), itt igazából a zenei aláfestés a lényeg. Még akkor is ha nem az a cél hogy kinyomja az ember a szemét a vasnak. Tulajdonképpen a 2-es bőven elég :-)
A kedvencem továbbra is ez a 2011-es rész:


(Stelvio utolsó szakasz)
Grafikon kimutatás szenzációs!Tényleg elvetemült vagy Sándor😉.Ilyen egy igazi Alfás , rámegy a minősègre ès a rèszletekre.Elektomos gépjárművel gondolom egy picivel kissebb èlmèny lehet ezèrt mi maradjunk a benzinnèl.😂
HaNGyA25-07-2019 08:09:19 //
6370
Mester!
Úgy gondolom, többen sajnáljuk, hogy ilyen pór és unalmas vidéken kell elcsapnod az időd és elégetni a drága benzint...
A tagtársak nevében is mondhatom, hogy kitartás! 😁
Azért nem lehet semmi azokon az utakon hullámvasutazni! Told neki helyettünk is! 😉
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.