Üdv!
Én ismerem pár éve a sprintedet, ismerősünké, utoljára mi készítettük fel műszakira is. Előbb valaki jól emlékezett, tényleg volt egy x1/9-ese is a srácnak, én meg 350-es Jawat vettem tőle. :) Az is igaz, hogy svájcból lett behozva, de az utóbbi éveket állással töltötte, úgyhogy mostanában felénk sem járt. Pár éve még ezzel fantáziáltam, ha meglesz a jogsim és eladja akkor rácsapok, de megelőztél. :) Sok sikert hozzá!
Forum >> Sprint
Bendzsi3318-12-2012 21:06:46 // 29573
127_sud18-12-2012 20:57:37 // 29572
A QV ugye mindig az adott modellen belül a "csúcsot" jelenti, elvileg a legerősebb változat. A Sprint és az Alfasud esetében is a legerősebb, ezáltal a motorja is ennek megfelelő. Inkább az Alfasud-ot ismerem jobban, abban felszereltségbeli dolgok is vannak az esztétikán kívül. Bőr kormány és váltógomb volt például ami a többiben nem. A gyári katalógus szerint csak az Alfasud QV-hez más cikkszámú fékbetétek voltak, kinézetre és méretre olyan mint a többi de vélhetően más volt a keverék.
Mirrmurr18-12-2012 20:51:44 // 29571
Hát, ezt alighanem nagyon megköszönném, ha megtennéd:)
Mirrmurr18-12-2012 16:26:08 // 29570
Engem egyszer egy beépített központi záras riasztó miatt vágtak ki..(Ford Taunus TC 2) merthogy a központi záras nem mehet át.. A riasztón magán is variáltak, de megegyeztek abban, hogy az belefér a biztonsági rendszerek közzé( amiket ugye lehet modernizálni). Másodjára aztán átment.
vm18-12-2012 16:00:27 // 29569
A Sprint-nél mik voltak a QV ismertetőjegyei? Mondjuk a feliraton kívül ;-)
127_sud18-12-2012 15:53:28 // 29568
Sajnos néha olyan autók is kapnak OT vizsgát amelyek nagyon öszvérek. Egyszerűen nem ismerik a típusokat a vizsgabiztosok! Persze nem lehet mindent ismerni de akkor nézzenek utána! Elvileg 4 ember van a vizsgán, egy az NKH-tól, egy a minősítéstő helyről (Autóklub), egy a MAVAMSZ-tól és a Közlekedési Múzeumtól is ott szokott lenni még valaki (nem mindig). Azért együtt már utánanézhetnének az autóknak. Én is vittem minden papírt és dokumentumot az autómhoz de nem igazán ismerték, pedig egy elég egyszerű ismert autó (Fiat 127).
127_sud18-12-2012 15:48:34 // 29567
Igen ebben bizony igazad van! Viszont a nehezebb része is lehet kellemes...
127_sud18-12-2012 15:47:54 // 29566
Atttis18-12-2012 13:25:25 // 29565
Én azt hiszem lemondok az OT tervekről teljes mértékben. Az én öszvéremmel enyhén képtelenség lenne :D
Whiteskull18-12-2012 13:22:23 // 29564
Akkor a legkönnyebb részén lassan túl leszel. :)))
Mirrmurr18-12-2012 12:15:58 // 29563
Ma komoly előrelépés történt! Beszéltem az eredetvizsgálatot készítő srácokkal, a helyes típusmegjelölés miatt. Műszaki vizsgálat is náluk lesz, úgyhogy ott már módosítják az adatokat, eredetiségvizsgálaton pedig megerősítik az új adatok helyességét! Mindösszesen egy hivatalosnak tűnő papírt kell beszerezni, amelyben leírják hogy ez a kocsi nem QV. Ismerős ismerőse szerzett nekem Alfa markakereskedésből fejléces papírt, pecséttel ellátva, szakvéleménnyel alátámasztva... Úgy fest, a papírok rendben lesznek..
127_sud18-12-2012 09:37:15 // 29562
Köszi a bizalmat de azért közel sem mindent tudok beszerezni.
Nem igazán láttam olyan Sprintet amiben minden svájci/svéd kiegészítő működött, persze attól még lehet ilyen. Még nekem is vannak dolgaim egy ilyen motorhoz, talán még az aktívszén tartály is megvan valahol.
Nem igazán láttam olyan Sprintet amiben minden svájci/svéd kiegészítő működött, persze attól még lehet ilyen. Még nekem is vannak dolgaim egy ilyen motorhoz, talán még az aktívszén tartály is megvan valahol.
Whiteskull18-12-2012 08:28:51 // 29561
Szia! :)))
Üdv a sprintesek között! :)))
Üdv a sprintesek között! :)))
krecsi17-12-2012 22:36:07 // 29560
Az első autó meg már Iváné
krecsi17-12-2012 22:33:36 // 29559
127_sud kollégát kérdezd, ő be tud szerezni mindent:)
A svájcinál voltak plusz kiegészítők, de szerintem az már a tiédnél is ki van iktatva. Én visszakötöttem mindent, de nem akart úgy összeállni a rendszer. A lényeg a különbségben, hogy van egy VDO feliratú fekete doboz az aksi alatt, a kmóra spirál 2 részből áll, középen belefut 2 relébe, a gyújtáselosztóban 2 jeladó van, a karbi rudazat egyik felében van egy alapjárat megemelő elektromágnes. A lényege az egésznek, hogy a jeladók pár fokkal el vannak tolva egymástól és a hőmérséklet és sebesség függvényében működnek. Valószínűleg leginkább a károsanyag kibocsátás csökkentés volt a cél. Tehát ha ki van kötve, akkor sincs semmi gond. De ha nem, akkor nem találsz szerelőt, aki beállítja neked a karbikat:)
A svájcinál voltak plusz kiegészítők, de szerintem az már a tiédnél is ki van iktatva. Én visszakötöttem mindent, de nem akart úgy összeállni a rendszer. A lényeg a különbségben, hogy van egy VDO feliratú fekete doboz az aksi alatt, a kmóra spirál 2 részből áll, középen belefut 2 relébe, a gyújtáselosztóban 2 jeladó van, a karbi rudazat egyik felében van egy alapjárat megemelő elektromágnes. A lényege az egésznek, hogy a jeladók pár fokkal el vannak tolva egymástól és a hőmérséklet és sebesség függvényében működnek. Valószínűleg leginkább a károsanyag kibocsátás csökkentés volt a cél. Tehát ha ki van kötve, akkor sincs semmi gond. De ha nem, akkor nem találsz szerelőt, aki beállítja neked a karbikat:)
Mirrmurr17-12-2012 22:14:14 // 29558
Azért lehet hozzá találni alkatrészt? Most mondjuk egy hozzáértő szerelőt keresek elsőre:) Meg gyári magnót bele, mert most valami borzalom Blaupunkt figyeg benne..
krecsi17-12-2012 22:12:13 // 29557
A svájci meg még meg van egy kicsit bolondítva alkatrész ügyileg...
Mirrmurr17-12-2012 22:11:47 // 29556
A Bertonet már régebben eladta..Az Alát is hirdette már jó ideje, 2010 óta nincs rajta műszaki sem. Igen, alapjában véve nem rossz állapotú a kocsi..
127_sud17-12-2012 22:09:10 // 29555
Akkor érdekes vétel lett, kicsit más mint a Skoda Rapid. A srácnak volt még egy Fiat X1/9-e is 1,3-as ha jól emlékszem. Úgy rémlik mindig is szép volt az a metálbarna/bronz Sprint.
Mirrmurr17-12-2012 22:06:55 // 29554
Elvileg svájci importból származik...Köszi az utánnajárást:)
127_sud17-12-2012 22:05:05 // 29553
Persze ennyire nem bontják már szét a nagy alkatrészes cégek...
Aki tudja mit keres az nagy valószínűséggel meg is találja.
Aki tudja mit keres az nagy valószínűséggel meg is találja.
Mirrmurr17-12-2012 22:05:04 // 29552
igen:) Csak én vagyok új, az autó már régi tag itt. Teljesen véletlenül vettem meg. Skoda Rapidot keresgéltem, és ez lett belőle:) A fényképek fogtak meg benne a használtautón(olyanok voltam mint egy autóismertető reklámképei) meg az, hogy nagyon közel volt hozzám, és személyesen gyorsan meg tudtam nézni.
127_sud17-12-2012 22:03:46 // 29551
Igen a motorszámot írtad először, ez egy svájci illetve svéd piacra gyártott autó volt. A doblemezben a szegecselt alumínium adattáblán a Type 902A5C kell legyen és 90214. Ez egy 1,5 Sprint a leírás alapján nem QV. Az AR30146 a QV motorkódja.
krecsi17-12-2012 22:01:05 // 29550
krecsi17-12-2012 21:55:46 // 29549
De ha alkatrészt akar venni az ember, akkor alfasudhoz kell kérni, mert sprint külön nincs. De hát neked mondom ezt?:)
Mirrmurr17-12-2012 21:52:04 // 29548
Hopp, már többet tudtam meg tőled, mint előtte egy heti kutakodással:)
Az alvázszám: AR 301980000225
illetve, ez lehet, hogy a motorszám..Akkor itt a másik is.:ZAS 902A5005104266
Előre is köszi..
Az alvázszám: AR 301980000225
illetve, ez lehet, hogy a motorszám..Akkor itt a másik is.:ZAS 902A5005104266
Előre is köszi..
127_sud17-12-2012 21:48:31 // 29547
Üdv. a boxermotoros Alfa csapatban!
Az eredetvizsga nem sokat ér illetve ért régebben, az én autómat egy 1981-es Alfasud L-nek írták ami képtelenség. Eleve nem volt 81-ben már L, és az autó egy 82-es 1,5 Ti QV. Majd én is OT vizsga alkalmával fogom pontosíttatni.
A lényeg, hogy az autód még az Alfasud futóműves széria (hátul is tárcsafékes). 84 év végén volt a váltás 33-as technikára. Ha küldesz egy alvázszámot utánanézek az autódnak, hogy valóban QV vagy nem. Amúgy 84-ben csak 1,3-as és 1,5 QV Sprintet gyártottak, kétféle váltóáttétellel készült abban az évben. 83-től lett a modell neve Sprint az Alfasud Sprint helyett.
Az eredetvizsga nem sokat ér illetve ért régebben, az én autómat egy 1981-es Alfasud L-nek írták ami képtelenség. Eleve nem volt 81-ben már L, és az autó egy 82-es 1,5 Ti QV. Majd én is OT vizsga alkalmával fogom pontosíttatni.
A lényeg, hogy az autód még az Alfasud futóműves széria (hátul is tárcsafékes). 84 év végén volt a váltás 33-as technikára. Ha küldesz egy alvázszámot utánanézek az autódnak, hogy valóban QV vagy nem. Amúgy 84-ben csak 1,3-as és 1,5 QV Sprintet gyártottak, kétféle váltóáttétellel készült abban az évben. 83-től lett a modell neve Sprint az Alfasud Sprint helyett.
krecsi17-12-2012 21:48:08 // 29546
QV jellemzői: zöld keretes pajzs, zöld csík a díszléceken és a lökhárítón, zöld lóhere a sprint felírat mellett. Talán még a szőnyeg is zöld. Aztán ennyi évesen mi milyen eredeti ezeken az már más kérdés. Nekem a piros sprintnél volt az, hogy piros csík volt (de nem gyári), volt hátul lóhere és mikor megtört, akkor láttam, hogy a pajzs is zöld keretes, csak át volt fújva. A szőnyeg viszont fekete volt. A zöld sprintnél meg zöld:) Ja és talán még a kilincs is lóherés. De majd a többiek kiegészítenek
krecsi17-12-2012 21:33:39 // 29545
Üdv köztünk!
Itt a típusismertetőből ne indulj ki, mert szar se ér:)
Nekem az egyik törzskönyvében meg 33 sprint szerepelt.
Picit később írok a QV-ről ha lesz időm
Itt a típusismertetőből ne indulj ki, mert szar se ér:)
Nekem az egyik törzskönyvében meg 33 sprint szerepelt.
Picit később írok a QV-ről ha lesz időm
Mirrmurr17-12-2012 21:02:01 // 29544
Sziasztok! Újdonsült Alfa tulaj vagyok:) Éppen egy napos. Annyit már sikerült kideríteni az általam vásárolt kocsiról, hogy Alfa:)
Viszont itt elakadtam, elvileg a forgalmija szerint ez egy 1984es Sprint QV 1.5...
Na most, amennyire én uánnaolvastam és kérdezgettem, a QVknek jól megkülönböztethető személyiségjegyei vannak a sima Sprinthez képest...
Az én Alfám elől belső, hátul külső tárcsafékes(elvileg, itt a típusismertetőnél azt írják, hogy az Alfa(nem sud) Sprint az hátul dobfékes...
Ami még mókássá teszi, hogy az első magyarországi forgalomba helyezésor ezt Alfa Sprint 1.5 nek írták be, a következő tulajváltáskor az eredetvizsgáló állomás módositotta QVre az autót. Az új forgalmijában már ez szerepel...
Szerintetek, hogy tudom kideríteni, hogy pontoson milyen az én kocsim? Csakhogy később az OT vizsgánál nem okozzon gondot..
Itt köszönöm meg a segítséget Whiteskullnak és még egy srácnak, akinek nem tudom, hogy itt mi a nickneve, de ez a weboldala(http://ttalfateam.hu/) akik ismeretlenül is próbáltak nekem telefonban tanácsot adni, segíteni. Külön köszönöm Gabi75IE nek, akit ismertem előtte is, Ő hívta fel a figyelmemet erre az oldalra.
Viszont itt elakadtam, elvileg a forgalmija szerint ez egy 1984es Sprint QV 1.5...
Na most, amennyire én uánnaolvastam és kérdezgettem, a QVknek jól megkülönböztethető személyiségjegyei vannak a sima Sprinthez képest...
Az én Alfám elől belső, hátul külső tárcsafékes(elvileg, itt a típusismertetőnél azt írják, hogy az Alfa(nem sud) Sprint az hátul dobfékes...
Ami még mókássá teszi, hogy az első magyarországi forgalomba helyezésor ezt Alfa Sprint 1.5 nek írták be, a következő tulajváltáskor az eredetvizsgáló állomás módositotta QVre az autót. Az új forgalmijában már ez szerepel...
Szerintetek, hogy tudom kideríteni, hogy pontoson milyen az én kocsim? Csakhogy később az OT vizsgánál nem okozzon gondot..
Itt köszönöm meg a segítséget Whiteskullnak és még egy srácnak, akinek nem tudom, hogy itt mi a nickneve, de ez a weboldala(http://ttalfateam.hu/) akik ismeretlenül is próbáltak nekem telefonban tanácsot adni, segíteni. Külön köszönöm Gabi75IE nek, akit ismertem előtte is, Ő hívta fel a figyelmemet erre az oldalra.
Gery8316-12-2012 22:24:22 // 29543
Szia!
Még csak úgy mértem hogy feszített legyen a folyadék felülete. Ha fel lesz újítva a hengerfej és már síkolva lett, akkor lesz majd precízebben lemérve.
Még csak úgy mértem hogy feszített legyen a folyadék felülete. Ha fel lesz újítva a hengerfej és már síkolva lett, akkor lesz majd precízebben lemérve.
[k i z z o]16-12-2012 16:11:23 // 29542
Ezt pontosan úgy tudod megmérni, ha összerakod majd a blokkot egy valamilyen akár régi tömítéssel és olajjal feltöltöd az égésteret felső holtponton gyertyanyíláson. Fontos lesz majd feltöltéskor, hogy tudd mennyi a valós CR, sok fejfájástól szabadíthat meg.
A hengerfej kapacitást üveglappal mérted?
A hengerfej kapacitást üveglappal mérted?
Gery8316-12-2012 14:43:52 // 29541
Gery8316-12-2012 14:40:23 // 29540
127_sud16-12-2012 14:17:52 // 29539
És 40mm-es a szívószelep?
Gery8316-12-2012 12:59:13 // 29538
pb_11-12-2012 22:45:29 // 29536
Ok. Majd képet tol6x róla.)
Whiteskull11-12-2012 22:39:18 // 29535
Nagyon jó, lesz. :)))
Engem megfogott. :)))
Ha meg lesz, lehet elkérem a receptet.
Én a héten alakítottam át a fékszervót a nagyobbra. Funkcionálisan oké, már csak európaivá kell tennem a kinézetét.
Engem megfogott. :)))
Ha meg lesz, lehet elkérem a receptet.
Én a héten alakítottam át a fékszervót a nagyobbra. Funkcionálisan oké, már csak európaivá kell tennem a kinézetét.
Gery8311-12-2012 22:34:54 // 29534
Igyekszem úgy megoldani, hogy ne az legyen. A fejemben nem rossz. :)
Meglátjuk milyen lesz a valóságban.
Meglátjuk milyen lesz a valóságban.
pb_11-12-2012 22:26:27 // 29533
Értem, de akkor az olyan vegyes felvágott lesz nem?
Gery8311-12-2012 22:19:19 // 29532
A hőfok és a nyomásmérő marad az eredeti, és a jelzőlámpák helyére (középre) jön be az üzemanyagszint jelző.
A külön lámpákra nincs szükségem, mert ezekben az órákban benne vannak.
A külön lámpákra nincs szükségem, mert ezekben az órákban benne vannak.
pb_11-12-2012 22:09:59 // 29531
Nekem mondod, már az is az, ha a gyáriakkal yátszol kicsit.)) Amúgy a kiegéxítő műxarokat mivel oldod +?
Gery8311-12-2012 21:51:42 // 29530
Igen. De igazából mindig akkor szembesülök vele, amikor valami ilyenbe belevágok. De jó kis téli-barkács-projekt ez is. :)
Gery8311-12-2012 21:50:48 // 29529
:D
Számítottam rá tegnap, hogy valaki meg fogja jegyezni, de csak nem photoshop-oltam ki. :)
Számítottam rá tegnap, hogy valaki meg fogja jegyezni, de csak nem photoshop-oltam ki. :)
pb_11-12-2012 21:27:16 // 29528
"Marha nagy meló ha kulturáltan akarja az ember megcsinálni."
Mint minden ilyen.)
Mint minden ilyen.)
127_sud11-12-2012 21:21:23 // 29527
Illetve cikiztelek a csavar miatt.
127_sud11-12-2012 21:17:09 // 29526
Biztos voltam benne csak csikiztelek...
Alapvetően azért is jó mert a 156 gyári műszere is jól néz ki.
Alapvetően azért is jó mert a 156 gyári műszere is jól néz ki.
Gery8311-12-2012 21:09:27 // 29525
Köszönöm.
Végre egy bók is. :)
Ha ez kész lesz, ünnepélyesen is kijelentem, hogy nem fogok belőle többet csinálni. Marha nagy meló ha kulturáltan akarja az ember megcsinálni.
Végre egy bók is. :)
Ha ez kész lesz, ünnepélyesen is kijelentem, hogy nem fogok belőle többet csinálni. Marha nagy meló ha kulturáltan akarja az ember megcsinálni.
Gery8311-12-2012 21:07:15 // 29524
A pozdorja csavar csak ideiglenes segédeszköz. Nagyon profi kivitelezés lesz ez kérem szépen. Elámulsz majd ha közzéteszem. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
456
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?