Forum >> Sprint
lezsi04-04-2005 15:57:57 // 173
Kivancsiva tettel. Felfegyverkezem fenykepezogeppel, es megnezem :)
a04-04-2005 15:33:05 // 171
Mivel eléggé maximalista vagyok, nem viszek hibátlan autót találkozóra :)
És a miénket még karosszériázni + fényezni kellene. Majd jövőre.
Olasz04-04-2005 14:55:45 // 170
No ez elvileg pont ott van... A hűtőborda és a tekercs között!!! kb akkor terjedelemre mint egy névjegykártya.
lezsi04-04-2005 14:49:03 // 169
A gyujtotekercs le volt veve, de ott nem volt. Igazandibol az egesz hobelevanc egy jo nagy alu hutobordara van csavarozva, lehet, hogy a borda aljan lenne (a kasztni es a borda kozott)? -Azt nem szedtem le. Ennyire vak meg megse lehetek :) -Bar legyen inkabb igazad! ;-)
Olasz04-04-2005 14:46:32 // 168
Sajnálom, hogy nem diskuráltunk személyesen. Volt lenn a Sprintetek? Nem ugye? Eléggé el voltam a többi Sprintekkel foglalva :-))) Nomeg 1 kor le kellett pattannom :-(((
a04-04-2005 14:43:51 // 167
Jajaja :)
Bontunk egy 156-ot, és oda vittük mindenkinek a rendelt cuccot :)
És ha kirakjuk a kocsi elé, akkor mindenkinek jobban szemet szúr, és az is megtalál, aki személyesen nem ismer :)
Olasz04-04-2005 14:39:57 // 166
Nem biztos hogy hiányzik az!!! Vedd le a trafót, és alatta van elvileg az elektronikád, és 1-1 dupla csatlakozót tucccc rákötni. Ha jól tudom abból kettő megy a trafóra (de ezt meg köll néznem...)
Olasz04-04-2005 14:35:16 // 165
Csomagtartós vegyed-vigyed vásár? :-)))
a04-04-2005 12:33:16 // 164
Esztergomba az úton utánam jöttél, aztán velem szemben parkoltál :)
lezsi04-04-2005 12:32:45 // 163
Sziasztok,
Offline voltam egy ideig, de vagyok meg, es a Sprint is. Kicsit osszerakosgattam, es megprobaltam eletre lehelni, de (nem keves nyomozas aran) radobbentem, hogy hianyzik a gyujtaselektronikam. Erdekes, amikor a karosszeriashoz vittem -labon-, meg meg volt...
-Szoval keresek egy ilyen egyseget, sajna nem tudom, hogy pontosan hogy nez ki, de 4 drot megy bele, ketto kozvetlenul a gyujtastekercsrol, a masik ketto (a biztidobozon keresztul) az elosztofedel aljaba (ott amugy mar 3 drot van a csatin), +egy foldeles lehet, hogy van valahol.
Haynes manual szerint 83 utani sprinteken, es nyilvan ekoruli 33-masokon lehet ez. Sajnos nem tudom, hogy az enyem most Bosch vagy Marelli rendszer, mert a tekercsem Marelli, a ford. szam vezerlo rele meg Bosch...
Na, aki tud ilyesmivel, vagy tippekkel szolgalni, az szoljon! :)
koszi,
lezsi
Üvegtigris04-04-2005 11:49:58 // 162
Mikor tudnád feltenni a képeket amiket kértem az oldaladra?
Olasz04-04-2005 10:35:48 // 161
dArk:
Osztom azt a véleményt, hogy AC probléma vagy mocskos tank a hibaforrás, de kiegészíteném... Valószínű, hogy az elektronika a trafód alatt van. Nomármost. Amint a trafó bemelegszik, felmelegítheti úgy azt a kis bizbaszt alatta, hogy bajt okozhat. Nekem ez abban nyilvánult meg, hogy 3000 fölött egyszerűen ledadogott, és sokszor le is fulladt... Vártam 5-10 percet, és nagy kínok árán, de elindult, majd kisvártatva újra csinálta... Ez is lehet...
Gery83:
Arra gondolt, amit mellékeltél :-) De vigyél Neki többet, mert lehet, hogy oldalanként kettő is kell, mivel hozzá lehet jutni különböző méretekben. Valahová csak 1-1 centis kel, nekem pl 2-2 centis...
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-04-2005 18:14:51 // 160
Köszi szépen!
Gery8303-04-2005 18:05:43 // 159
Hupsz!
Bocsi!
Most megnéztem a képet...
És, hát elég xar a felbontás!
Nem gondoltam, hogy ennyire átméretezik...
Elküldtem mailben az érintetteknek!
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-04-2005 17:56:08 // 158
Gery83
szia!
ez a dArk -nak is ajánlott
"fecsegő gyertyácskák" c. cucc hogy érhető
el olvasható betűnagysággal?
nekem 33 egyik gyertyájával (de a moci ugye ugyanaz ;-)
van gondom, feszt befeketedik :-(
bb1803-04-2005 13:42:40 // 156
Jankesz03-04-2005 12:08:30 // 155
Meg van neked ez a könyv?
Gery8303-04-2005 11:34:24 // 154
bb1803-04-2005 11:26:28 // 153
ha jól emlékszem, a közbetét arra szolgál,hogy berugozásnál a betolódó féltengely ne érjen bele a menesztőtárcsába
TCS HOOKER03-04-2005 09:30:41 // 152
Köszi Gery a felajánlást /e-mail/ ! Valahogy sort kerítünk rá ! Egyébként nem tudom,hogy ez régi v. új megoldás de a féktárcsa tényleg azzal a 6db M8-as imbuszcsavarral van a menesztőtárcsához ill. a féltengelyhez rögzítve, csak közöttük van ez a 10mm vastag öntvény tárcsa is. Sőt nekem még volt egy kb.2mm-es lemezből készített távtartó is betéve!?!? De szerintem ez már a " sufnituning " kategóriába tartozik!
Viktor8502-04-2005 22:47:36 // 151
Hm... akkor lehet, hogy csak a tárcsákat meg a betéteket kéne cserélni.
Hamarosan megy úgyis megy szerelőhöz, majd meglátom mi van a fékkel.
Kösz a segítséget
Gery8302-04-2005 21:36:03 // 150
dArk02-04-2005 20:23:06 // 149
A motor 1.5-os ikerkarbis mechanikus ac-vel. A tankban uszkalo cucc nekem is gyanus volt, de amugy van valami gaz a tank kornyeken, mert tankolasnal allandoan visszakop, de ezt azota csinalja, hogy megvettem, a motor viszont sokaig ment rendesen. A rotornak utana nezek holnap delutan, de a gyuru dolog a leggyanusabb sajnos :\ bizony van, hogy eleg sokaig tart beroffenteni a joszagot. Amugy nekem nem voltak annyira gyanusak a gyertyak, mar azert sem, mert nem all le minden henger, a gyertyak viszont teljesen egyforman voltak osszekojtolva amikor multkor kivettem oket. Node majd debrecenben megporgetem picit a koli korul, aztan ha megallt betolom a parkoloba, es ha lehult kiveszem, aztan lefenykepezem a gyertyakat, hatha Te latsz rajtuk vmi gyanusat ;]
bb1802-04-2005 18:47:08 // 148
egyrészt mivel a betét ,,puha" szinte beleakad a furatokba, ezt én is tapasztaltam elég furi hangja van. ez okozza azt is, hogy a tárcsa eszi a betétet. a rezonanciát inkább ugy értettem mint kvázi kiegyensulyozatlanságot. általában a lyukak páratlan számu sorokban helyezkednek el igy kisebb az esélye a rezoancia frekvencia kialakulásának. ez csak bizonyos sebességnél jön elö magasabb tartományokban.
Viktor8502-04-2005 16:56:08 // 147
Hi!
Ez a rezonancia pontosan mikor jelentkezhet? Ha nagyon lassan gurulok le egy meredek lejtőn , akkor iszonyatosan rezonál elől a fék(?)...
Okozhatja az a "tárcsa" vagy mi?
ThX
bb1802-04-2005 13:52:40 // 146
1. a mocsok a tankban szerintem biztos hogy nem jo.
2. ha a gyürü rossz akkor valóban olajos vagy inkább kormos lehet a gyertya azt majd hidegen veszed észre amikor nehezen indul és idő kell mig minden henger bepöccen.
3. a tömités egyszerüen marhaság.
tipp:
1. eldugult a tankszellőző. ez inkább terhelésfüggő, és inkább folyamatos üzemnél van, de lehet ez is.
2. a gyujtás rotorban a fordulatszámszabályzó hajszálrugó gyenge ( mintha egy kis röpsuly lenne a rotorban nem tudom a tied ilyen-e) ha ven egyszerüen dobd ki belőle.
3. ha injektoros, lehet a vezérlés is. ha valahonnan fals jelet kap letilthat.
4. ac (lektromos vagy mechanikus ) kevés benzint ad de ez is inkább terhelésfüggő.
ha még eszembe jut valami küldöm. jó lenne tudni pontosan milyen motor is ez.
dArk02-04-2005 12:50:37 // 145
Na szakertsetek nekem egy picit, mert idegbajt kapok ;] A lenyeg, hogy 3ezres fordulatig semmi gond az autoval, de ha belefeledkezek a vezetesbe es feljebb porgetem, perceken belul megall. Olyan, mintha 1-2 henger nem kapna benzint, vagy szikrat ilyenkor. 5 perc allas utan ujra poccre indul, es semmi gond vele amig 3e alatt maradok... Eddigi tippek:
- mocsok a tankban. alacsony fordulaton eltancol, nagyobb fordulaton beszivodik, igy nem kap benyat a ket jobb oldali karbi. (nemtom az egy helyben allastol hugy jonne ki a nyilasbol...)
- kukas dugattyuk/gyuruk, nem huzza le rendesen az olajat, magas fordulaton racsapja a gyertyakra. (2 hete gyertyakat csereltem, sztem egy csepp olaj sem volt rajtuk, pedig a jelenseg vegkifejletekor vettem ki oket)
- hengerfejtomites. amig nincs nagy nyomas/vakuum tomit vhogy, de utana bemegy a viz a hengerbe, addig kell allni amig kiparolog. (ez lehetseges, mert multkor toltottem egy kis olajat, es benzinszaga volt az olajnak, a kupakon meg mintha vizcseppek lettek volna kicsapodva)
Sztem meg gyujtas, mert tegnap miutan megallt porgetes utan megmozgattam a kabeleket, es ment tovabb, de nemtom ez hogy fugghetne a fordulatszamtol olyan modon, hogy ha elkezdett genyozni akkor mar hiaba veszek vissza, mindenkeppen vege.
Segitseeeeeg!
Koszi ;]
bb1802-04-2005 11:15:24 // 144
egy ötlet: próbáld ki a sima skoda vagy astra ( kombi ) hátsó rugót megvágva. elég kemény és ha rövid kötözd fel a futóművet vagy rövidebb gátló.
bb1802-04-2005 10:32:46 // 143
juteszembe ezért a sud beső csuklóhoz nem jo a 33-as csavar, hosszabb kell, de ugyanaz az imbusz
bb1802-04-2005 10:31:41 // 142
a sudnál van még egy kb 1 cm-es tárcsácska pont olyan kivülről mint a féltengelycsukló csak belül üres
Gery8302-04-2005 09:49:08 // 141
Nem maga a féktárcsa a távtartó?
Vagy ez még olyan régi változat ahol a féktárcsát külön, nem a féltangelycsavarokkal kell felrögzíteni?
bb1802-04-2005 09:44:57 // 140
ezt akkor találták ki mikor még nem volt belsö hütésü tárcsa ( én is csináltam ilyet etz-hez ) valamint jobb az öntisztulása. védett helyen nincs értelme, inkább motorokon ahol közvetlen éri a viz meg a mocsok. a betétet meg tényleg eszi. ráadásul ha nem pontos akkor rezonanciát is okozhat.
bb1802-04-2005 09:41:57 // 139
a sud ha még nam alakitották át belső fékes és a féltengely és tárcsa közti részen van egy lyuksoros tárcsa ami a féltengelycsoklón keresztül van felcsavarozva a válto menesztőtárcsájához.
Gery8302-04-2005 08:39:37 // 138
Gery8302-04-2005 08:25:27 // 137
TCS HOOKER!
Na ez most nem teljesen tiszta....
Nem igazán vágom miről van szó, de ezek szerint belső fékes a kocsid.
Ha küldesz valami képet róla, és valóban van ilyenem, akkor adok egyet, mert
úgyis külső fékessé akarom alakítani az enyémet.
Már kétszer "végignyaltam" a Haynes-t, de még mindig nem vágom milyen alkatrészről beszélsz...
(Lehet hogy csak én vagyok a hülye!) :))
TCS HOOKER01-04-2005 12:10:44 // 136
Hello Srácok ! Véletlenül nincs valakinek feleslegbe egy távtartóbetét a féltengely belső vége és a féktárcsa közé ? Meg " bótolhatjuk " ? Sajnos az enyém megszünt egybenmaradni !
Jankesz31-03-2005 17:37:30 // 134
A régi Sprint elöl tárcsafékes,belül van a váltónál;a hátsó fék szintén tárcsa.
Az újjabb elöl tárcsa,de már kivül a keréknél,a hátsó pedig dobfék.
Üvegtigris31-03-2005 15:26:02 // 133
Amúgy van egy jó hírem:
Halesz ezt írta:Szia! Megfontoljuk a felvetést! :), mármint az Alfasud Sprint/Sprint felvetést :)
Üvegtigris31-03-2005 15:21:46 // 132
Tehát a "régin" van a hangsúly.
Üvegtigris31-03-2005 15:20:27 // 131
Azt hogy érted, hogy a régi Sprint tárcsafékes?
Jankesz31-03-2005 15:03:13 // 130
Köszi,majd Egonban szakértünk.
Inner Circle31-03-2005 14:35:37 // 129
Télleg homo vagy? :DDD
Olasz31-03-2005 14:22:57 // 128
Akkó ott ránézek...
Jankesz31-03-2005 14:18:50 // 127
Megyek!-Ebben biztos vagyok!
Olasz31-03-2005 14:15:54 // 125
Kanosszajárásba kezdek: Isa pur és homou vogymuk!!!!
Jankesz31-03-2005 14:15:31 // 124
Nem,csak hátul.Ezen az 1.7 16v-s rugón gondolkodom.
Gondolom hogy szolidan ültett,keményebb is.Elvileg belevaló, szóval megszünnének a problémáim.
A mostaninál sztem magasabb lenne egy picit a kocsi is.Vagy nem?Olyan határozottnak érzem magam...vagy nem?.. :o)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
562
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?