Forum >> Sprint
pedrito05-12-2006 10:10:32 // 5523
	Ejha! Első futóművel mi a gond? A képeken kívülről szinte semmi nem látszik, hogy bármi baj lenne a kasznival. Rohad, lötyög, vagy hiányzik valami?
	
Whiteskull05-12-2006 10:05:59 // 5522
	Hát ja, én még azért ráérek egy kicsit. Most inkább az anyagiakat gyüjtöm a felújításra. 
Fő vonalakban az első futóművet, a kasznit, és az elektromos hálózatot kell rendbetenni. Ja és a kuplungot cserélni. :)))
Egyenlőre ezek a tervek télire. :))
	
pedrito05-12-2006 10:01:38 // 5521
	Nekem meg néha igen, néha nem. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi a baj, mennyire kell szétszedni a porlasztókat és hogyan orvosolható a probléma. Most fogok először Sprint porlasztot látni belülről :-)
	
Whiteskull05-12-2006 09:56:23 // 5520
	Igen, amint elhagyja az 1500-2000-et megy mint a golyó. :)
	
pedrito05-12-2006 09:52:06 // 5519
	Neked azért még addig van időd, ha nem is olyan sok :-) Csak alapjáraton nem megy az egyik henger?
	
Whiteskull05-12-2006 09:48:57 // 5518
	Még én se szántam rá magam a műtétre. Pedig egyre jobban közeledik a tavasz. :))
	
pedrito05-12-2006 09:44:30 // 5517
	Sajna nem. Meg ha javult volna , akkor is megnéznénk, hogy miért csinálhatta. A hét vége felé lesz a pucolós, átnézős hadművelet. Remélem megjavul tőle :-)
	
Whiteskull05-12-2006 09:41:40 // 5516
	Javult valamit a kicsike?
	
Whiteskull05-12-2006 09:08:56 // 5514
	Jó reggelt! :)))
	
pedrito05-12-2006 08:57:32 // 5512
	Egyéb:
Időtlen forma (Face),
Napról napra csak szebb és szebb (Ferke),
Fiatalos, sportos küllemű és szívű öregúr! (Gery83),
Egy életre befészkelte magát a szívembe (Kacorka),
Aszfaltszaggató Kisvad (pedrito),
Sprint, soha véget nem érő szerelem! (sprint8386),
Igazán egyedülálló boxerkülönlegesség (Üvegtigris),
Amikor beleülsz, visszakapsz valami olyan érzést, amit régen elvettek tőlünk (Whiteskull)
Garga úr!
Egy kicsit tömörítsd össze, ha lehet. Az első tagmondat számomra nem igazán érthető, csak sejtem, hogy mire akarsz célozni.
A Sprintről beszélni olyan, mint a zenéről táncolni...lehetetlen; aki részese volt, csak az tudhatja milyen jó is ez valójában (gargapitic)
Szerintem így jobb lenne: 
A Sprintről beszélni lehetetlen, aki részese volt, csak az tudja milyen jó is ez valójában.
És van még kandoé. Ferke, Whiteskull és én is úgy gondoltuk, hogy mehet, a többiek nem foglaltak állást.
 Megunhatatlan boxerhang (kando777)
Tégy belátásod szerint Face :-)
	
Üvegtigris05-12-2006 08:52:05 // 5511
	Köszi mindent előre is ; )
	
Whiteskull05-12-2006 07:55:04 // 5510
	Igen, szerinterm oda, mivel Sprintből nem volt 1.2-es, és a műanyag lökhárító is 1983-ban jött be.
	
pb_04-12-2006 23:39:54 // 5509
	Thx! Ezt a Sudra értetted?
	
Viktor8504-12-2006 23:03:51 // 5508
	Az eredeti 1.2es motor 62 lóerős, és 4 sebességes, amikor műanyag lökhárítós lett (1980-ban?) 68 lóerős lett és 5 sebességes.
	
pb_04-12-2006 22:36:30 // 5506
	A Sudokról tudom, hogy az 1.2 az 4 seb váltóval volt. Az 1.2-es nem 68 lovas volt? Még a '83-as 33-as is 68 lovas volt.
	
Face04-12-2006 21:26:16 // 5505
	Nem, csak a sudokat, ha minden igaz..
	
pb_04-12-2006 21:19:57 // 5504
	Négyfokozatú kézikapcsolású váltóművel nem szerelték a Sprinteket?
	
Face04-12-2006 21:01:18 // 5503
	A tim's-es hibás több szempontból is.. nem QV az tutti, ha az lenne akkor zöldes szinű belseje lenne... meg rossz a  motorkód is ott...
Most csak a karosszéria nyomatok vannak itthon abban néztem, a mechanikásban holnap v holnapután tudom megnézni. Ebben van megadva ez az AR30198... motorkód hogy ezt a 902A5C altípusokba szerelték (Svájci, Svédországi export) az enyém is ugyanilyen, onnan tudom h gyárilag valaha 95 lóerőre volt folytva a motor a szigorúbb környezetvédelmi szabályozás miatt(spec gyujtás rendszer, kartergáz visszavezetés stb..).. ami persze minimális átalakítással 105-re alakítható mert gyak. ugyanaz a motor mint QV-kben...
Nekem is ugyanilyen mint a tied, szürkés aprókockás belső, "fa" kormány, belsőfék, műanyagos külső és svájci...
ZAS902A50*05099000-tól *05114300-ig számozták a 902A5C (CH,S) 902A5B (AUS) altípust  AR30198 motorral
A tiéd az alverzió ...104803-ik darabja az enyém pedig ...111785.-ik :)))
	
Üvegtigris04-12-2006 20:38:42 // 5502
	Nem értem pontosan. A mikrofilmnyomatok alapján mit derítettél ki?
A Tim's szerint az enyém QV?
A motorkód/szám nem mond semmit?
Bocsi a sok kérdésért, de nagyon érdekelne.
	
Face04-12-2006 20:04:27 // 5500
	Lehet hogy az a 83 inkább 84.. ez nem egyértelmű...nem csak ott néztem hanem a mikrofilm nyomatokat is a tim's-es nem pontos/nem egyértelmű.. a motorkód a mikorfilmen volt pl.
tim's 83-84
	
Gery8304-12-2006 19:57:49 // 5499
	Az pont jó!  :D
Kb 16:20-ra érek oda!
Akkor megkapod a zsanérokat, és megnézem az ótódat!  :DDD
	
Üvegtigris04-12-2006 19:57:09 // 5498
	Ezt pontosan a Tim's Alfasud Page melyik menüpontjában található?
Amúgy köszike : )
	
Face04-12-2006 19:56:11 // 5497
	Igen, de sajnos csak kb 17:15-ig... :S
	
Face04-12-2006 19:52:58 // 5496
	Ha minden igaz:
1983
Sprint 1.5  3'series 	ZAS902A50*05099000 bis *05114300
motor meg 902A5C altípus Svájc/Svédország (95 lóerőre korlátolt)
Enyim tesókája szintén Svájcból. :))))
	
Üvegtigris04-12-2006 19:28:57 // 5495
	Akkor tudsz konkrétumot mondani/írni? : )
	
Gery8304-12-2006 19:26:59 // 5494
	Hály!
Holnap 16 után otthon vagy???
	
Üvegtigris04-12-2006 19:21:01 // 5493
	Bocs : DDD
Motorszám: AR301980000282
Alvázszám: ZAS902A5005104803
	
Face04-12-2006 19:14:59 // 5492
	A 902A5 a Sprint.. az utána jövő számok határozzák meg a lényeget, írd be egészben h tudjunk konkrétumot mondani ;)
	
Üvegtigris04-12-2006 19:11:44 // 5491
	Szia!
A múltkor nem tudtam, de most igen:
Motorszám: AR30198...
Alvázszám: ZAS902A5...
Erre tudsz valamit mondani?
	
Whiteskull04-12-2006 17:02:23 // 5490
	Ha 25 év alatt se lenne semmi baja, akkor meg nem tudnánk megfizetni. :))))
	
Whiteskull04-12-2006 16:54:57 // 5489
	Te jóságos ég! :)))))))
	
Ferke04-12-2006 16:51:54 // 5488
	Hű mennyi negatívum..:(((
:)
	
Face04-12-2006 16:50:21 // 5487
	Továbbá jelezném hogy haladás van mikrofilm fronton :D elkeszültek a nyomatok, a scannelés folyamatban...
 
 
 
 
 
 
 
 
Lényegében már csak a Sprint ed.87 karosszéria film hiányzik :)))
Ha van bármilyen kontaktotok olyan irányban ahol ez meglehet, akkor hajrá :))) akár csak 1-2 hétre kölcsönbe is elég lenne... :)))
	
 
 
 
 
 
 
 
 
Lényegében már csak a Sprint ed.87 karosszéria film hiányzik :)))
Ha van bármilyen kontaktotok olyan irányban ahol ez meglehet, akkor hajrá :))) akár csak 1-2 hétre kölcsönbe is elég lenne... :)))
Face04-12-2006 16:19:03 // 5486
	Alfa Romeo Alfasud Sprint / Sprint adatlap
Gyártási év: 1976-1989
Modellfrissítés: 1983-84  illetve 1987
Karosszéria: coupe 
Üzemanyagtartály: 50 liter
Motorváltozatok:
Benzines:
Alfasud Sprint (1976 - 78)			1286 cm3		75 Le
Alfasud Sprint 1.3 (1978 - 79) 		1351 cm3		79 Le
Alfasud Sprint 1.5 (1978 - 79	)		1490 cm3		84 Le
Alfasud Sprint 1.3 Veloce (1973 - 83)	1351 cm3		86 Le (dupla karb.) 
Alfasud Sprint 1.5 Veloce (1979 - 83)	1490 cm3		95 Le (dupla karb.)
Sprint 1.3 (1983 - 89)				1351 cm3		85 Le (dupla karb.)
Sprint 1.5 (1983 - 86)				1490 cm3		95 /105 Le (dupla karb.)
Sprint 1.5 QV	(1983 - 86)			1490 cm3		105 Le (dupla karb.)
Sprint 1.7 QV(ie) (1987 - 89)			1712 cm3		105 Le (injektoros)
Sprint 1.7 QV (1987 - 89)			1712 cm3		114 Le (dupla karb.)
Különleges szériák és modellek:
Alfasud Sprint Veloce   	1981  		ua. mint Alfasud Sprint 1.5 Veloce
Alfausd Sprint Veloce Trofeo  	1982  		ua. mint Alfasud Sprint 1.5 Veloce
Sprint Special - Nagy Britannia	1983		ua. mint Alfasud Sprint 1.5 Veloce
Sprint Grand Prix  - Németo. 	1984		ua. mint Sprint 1.5 QV
Sprint Balocco  - Franciao.		1984 		ua. mint Sprint 1.5 QV
Sprint Grand Prix - Franciao.		1986		ua. mint Sprint 1.5 QV
Sprint Grand Prix - Svájc 		1986		ua. mint Sprint 1.5 QV
Sprint 1.5 QV 		ua. mint Sprint 1.5 QV
Sprint 1.7 Veloce			1988		ua. mint Sprint 1.7 QV
Dízel: -
Sebességváltó:
5 fokozatú kézi
 
Gyakori hibák/tanácsok:
Motor:
-	karburátorok elöregedése, elkoszolódása, gazdaságtalan fogyasztás -> felújítás, alapos tisztítás, finomhangolás célműszerekkel
-	olajcsere 10000 km-enként
-	minnél jobb benzinszűrő beszerelése erősen ajánlott
Sebességváltó:
-	reccsenő 2-es illetve további fokozatok-> szinkron gyűrű/egyéb váltóalkatrészek elkopása
-	nehezen kapcsolható fokozatok / mellékapcsolás, ruganyos váltókar -> elkopott váltórudazat
-	műanyag sebességmérő meghajtófogaskerék a váltóban  idővel széttörik nem fog működni a mérőműszer 
-	olajsaras váltó -> gyenge konstrukciójú szimeringek
-	váltóolaj csere 25000 km-enként
Futómű:
Fékek:
-	1984-ig elöl belsőfékek kézifékkel, gyenge konstrukció ~20 év elteltével a meghibásodás szinte elkerülhetetlen  nem működő kézifék/berohadt-folyó féknyergek/ gyenge fékhatás -> felújítás (ha lehet..), csere iparilag felújított darabra, autó átépítése külsőfékes Sprint/33 futómű-fékrendszerre
-	Összerohadó hátsó fékerőszabályzó
Karosszéria/belső elemek:
-	Rozsda, rozsda és mégtöbb rozsda mindenhol.., gyenge minőségű acélból készült kasztni, galvanizálás teljes hiánya-> téli használat latyakos, havas sózott utakon  méreg az autó számára;
-	Műanyaglökhárítósnál letörős, gyenge lökhárító vezető sínek
-	Műanyaglökhárítósnál kifakuló, széttöredező, kieső díszcsíkok
-	Eltömődő vízlevezetőcsövek a hátsóablakok mechanikájának házában, illetve a csomagtér ajtó aljánál
-	Letörős műanyag belső kilincsek
-	Kikopó, belül meghibásodó normálisan szétszedhetetlen bajuszkapcsoló egység
-	A csomagtér ajtóba való átvezetésnél megtörős hátsó ablakmosócső -> merev sarokelem beiktatása a csőbe
-	Nagyon gyenge/alulméretezett elektromos rendszer, direktbe kapcsolt nagyfogyasztók -> ujrakábelezés, ujrasaruzás, relésítés, vastagabb vezetékek alkalmazása
-	Elöregedő lámpa foncsorok, gyenge fényerő
Egyéb: (amiért mégis érdemes)
-Időtlen forma (Face),
-Napról napra csak szebb és szebb (Ferke),
-Fiatalos, sportos küllemű és szívű öregúr! (Gery83),
-Egy életre befészkelte magát a szívembe (Kacorka),
-Aszfaltszaggató Kisvad (pedrito),
-Sprint, soha véget nem érő szerelem! (sprint8386),
-Igazán egyedülálló boxerkülönlegesség (Üvegtigris),
-Amikor beleülsz, visszakapsz valami olyan érzést, amit régen elvettek tőlünk (Whiteskull)
	
pedrito04-12-2006 14:03:05 // 5485
	
	
pedrito04-12-2006 11:44:14 // 5484
	Egy 1.1.-es verziót az adatlapról, léccííí!
	
pedrito04-12-2006 11:27:01 // 5483
	Gargapitic még visszaír, hogy megkurtítja-e, vagy sem az ötletét, de most így állunk:
Egyéb:
Időtlen forma (Face),
Napról napra csak szebb és szebb (Ferke),
Fiatalos, sportos küllemű és szívű öregúr! (Gery83),
Egy életre befészkelte magát a szívembe (Kacorka),
Aszfaltszaggató Kisvad (pedrito),
Sprint, soha véget nem érő szerelem! (sprint8386),
Igazán egyedülálló boxerkülönlegesség (Üvegtigris),
Amikor beleülsz, visszakapsz valami olyan érzést, amit régen elvettek tőlünk (Whiteskull)
	
Face04-12-2006 11:09:14 // 5482
	Kollégák, lassan le kéne adni az adatlapot.Szerintem tűzzük ki a holnapot mint "leadási határidőt" a még beírandó dolgokra... :)))
	
pedrito04-12-2006 10:34:52 // 5480
	Neked csak alapjáraton nem megy az egyik henger, nem?
	
pedrito04-12-2006 10:30:39 // 5479
	Sok szerencse nem volt, mert a 80 km-ből kb. 5 km-t 2 és megint másik 5 km-t 3 hengerrel tettem meg :-( Úgyhogy karbipucolás, kompressziómérés, meg gyújtásátnézés a biztonság kedvéért a hét második felében...
	
pedrito04-12-2006 10:26:11 // 5478
	NGK BKUR6ET-10 hárompólusú. A volt tulaj erre esküszik. Most sem ezzel van a gond :-)
	
Ferke04-12-2006 10:11:29 // 5477
	Ez biztos, hogy karbi lesz, szerintem ne is keresgélj tovább.
	
Ferke04-12-2006 10:11:01 // 5476
	Ezt rögtön sejtettem én is:)
	
Whiteskull04-12-2006 08:41:00 // 5474
	Azért ez még kevés ahhoz, hogy áttéríts a másik táborba. :DDDDD
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
0
		Guests0
396
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
