Forum >> Alfa történelem, híres alfások
Danibá21-04-2005 23:18:53 // 161
A női kézisek közül jó párnak van alfája. A 147 rosso alfa a dunaferrből Nagy Ivetté volt.
Mondjuk az is hozzátartozik h a "sztárok" vagy inkább ismert személyiségek nagy része tesztelésre kapja 1 évre ..
bb1821-04-2005 18:03:46 // 160
+kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika
+kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika
+kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika
+kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika
ennyi elég lesz? :-)))
bb_14520-04-2005 19:28:51 // 159
Szuper!!!!
Most már legalább tudom a kígyó nevét is!!! Gratula! :)
remete20-04-2005 19:09:35 // 158
Hali! A transaxle típusokról még írhatnál - ez néhányunk nagy dilije :-) - amúgy szép munka, főleg mivel - hál' istennek - hagyományokban gazdag gyár az Alfa.
Üvegtigris20-04-2005 18:01:50 // 157
További + kritikát várok : ).
veteranviking20-04-2005 17:11:59 // 156
Cartárs szépen összeszedted a lényeget,gratula!
Üvegtigris20-04-2005 17:01:07 // 155
Ha szabad kérdeznem mikor küldöd a mailt?
Üvegtigris20-04-2005 16:22:43 // 154
Köszi, erről eddig még nem is hallottam.
TDI7520-04-2005 16:19:01 // 153
Szerintem tök jó dolgokat írtál, de a régi VM turbodieselről men találtam sennit. Pedig abból is gyartottak egy jónéhány darabot.
1.8
2.0
2.4
...
Manapság a VM előállt egy új motorral. Ez egy 3000cm3-es duplavezérműtengelyes láncvezérlésű turbodiesel motor.
De küldök inkább egymailt a mociról.
bb1820-04-2005 16:07:16 // 152
arról nem irtatok, hogy az alfa a terepjárógyártás olasz mekkája lett 1999 töl 2002 ig ( látsd a saját sud-om) :-)))
egyébként teccik a topic sokat okultam.
Üvegtigris20-04-2005 15:39:49 // 151
Köszi szépen
Ha valakinek még lenne kedve elolvasni, attól hasonló jellegű kritikát várok : )
Tommi19-04-2005 15:20:44 // 150
Tökjó :))) Szerintem külön ki kéne tenni majd valahová a főmenüben néhány fotóval kiegészítve, hogy mindenki könnyen megtalálja.
Tom1218-04-2005 23:04:54 // 149
Szerintem jó. Minden lényeges dolog benne van. ...hát igen volt miről írni.:-))
Üvegtigris18-04-2005 18:42:52 // 148
Valaki írjon vmi kritikát, hogy ne csak én 1edül a levegőbe írogassak :)
Üvegtigris14-04-2005 09:07:49 // 147
Basszus, rohadt ő betű : (
Üvegtigris14-04-2005 08:51:27 // 146
Alfa Romeo
Úgy beszélik, hogy Henry Ford megemelte kalapját, valahányszor előzni látott egy Alfa Romeót, Enzo Ferrari pedig elsírta magát az örömtől azon a napon, amikor sikerült megvernie az Alfákat. Az egy évszázados márka hozzájárult az autózás történetének legdicsőbb napjaihoz.
Az Alfa Romeo négy alapvető ismérve: az ellenállhatatlan szépség, a megújulás, az erő és a kifejezőkészség.
Bizonyos ikonok mindig is részét képezték az Alfa Romeóról világszerte kialakult képnek: ilyen a „sportszív”, a kirobbanó vitalitás, a motor hangja, a formák eleganciája és az olasz design.
Az Alfa Romeo története az Észak-nyugat olaszországi Portelloban kezdõdik. 1906-ban itt vásárolt 36 hektár földet egy francia mérnök Alexandre Darracq, melyen egy modern autógyárat emelt. Az ott gyártott és az olasz piacra szánt autók sikere kétségtelen volt, ezért Darracq hamarosan üzletembereket alkalmazott és cégét 1909. június 24-ével Societá Annonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A.) néven jegyeztette be. A több, mint 90 éves Alfa Romeo történet alapkövét ezzel a cégalakítással rakták le.
Az elsõ A.L.F.A. 1910-ben gördült le a cég portelloi gyártósoráról. A modellt Giuseppe Merosi tervezte, és a keresztségben a 24HP nevet kapta. 4.1 literes motorja 42 lóerõt teljesített, ami -az akkoriban szenzációsan gyors- 100 km/h fölötti sebességhez segítette. 1911-tõl az A.L.F.A. a motorsportban is elkezdte gyûjteni tapasztalatait az autóépítéshez. Az autók sportos imidzse ellenére, az ALFA gazdasági helyzete elég aggasztó volt. Az állami megrendeléseknek köszönhetõen azonban a zsoldra fordított költségek nem okoztak túl nagy gazdasági problémát.
1919-ben eldördült a startlövés, mely a személyautó-gyártás versenyének kezdetét jelezte. Ebben a versenyben az akkor már hírnévre szert tett A.L.F.A. népszerûségét kihasználva, nevet váltottak. Az új név a jól csengõ Alfa Romeora változott. Az ezelõtt fáradsággal megszerzett hírnév és a háború utáni gazdasági fellendülés az Alfa Romeot Olaszország egyik vezetõ autógyártójává emelte.
Az Alfa Romeo mindenképpen a versenypályákon akart bizonyítani, ezért sok céljukat ennek rendelték alá. 1925-ben megnyerték elsõ autós világbajnoki címüket, melyet Conte Brilli Perinek és az által vezetett 140 lóerõs P2-nek köszönhettek. Ezt a sikert elsõsorban kiforrott motortechnikájának köszönhetõen sikerült elérni. Akkoriban azokat az autókat, amelyek a portelloi gyárból gördültek ki két féle jelzést kaptak. RL és RM. A második világháborúig ezek a hat és nyolc hengeres, 1500-2900 cm3-es autók voltak a legsikeresebbek a versenypályákon és a közutakon is. Ezekkel az autókkal prezentálták a nemzetközi autógyártás csúcsát.
Ezek után az 1943-44-es bombázásokban a portelloi gyár háromötöde megsemmisült de 5000 munkás segítségével -akik a gyárban dolgoztak- sikerült újjáépíteni az üzemet.
1946-ban "átkeresztelték" a céget Alfa Romeo S.p.A.-ra. Az elkezdõdõ tömegmotorizáció arra késztette a gyártókat, hogy a tömeggyártáshoz szükséges felszereléseket alkalmazzák, amelyekre akkor már nagy szükség volt. A gazdag és fényûzõ autótulajdonosok száma egyre növekedett. Az Alfa Romeo a tömeggyártásra 1950-ben tért át. A második világbajnoki cím és az elsõ Forma-1-es vb cím megszerzésének évében, 1950-ben látott napvilágot a négy hengeres Alfa Romeo 1900-as, amely Portelloban már gyártószalagról gördült le. Az autó szenzációs volt. Jóllehet az Alfa Romeo technikája szokásosan magas színvonalú volt, a szakmabeli embereket mégis inkább a középkategóriában szereplõ autó luxus kinézete ejtette csodálatba. A négyajtós limuzin, - amely önhordó karosszériával készült- az alapjává vált a tradicionális Alfa Romeo coupé-és cabrio vonalvezetésnek. Az elég nagy példányszámban gyártott modern modell ellenére, nehéz idõk következtek az Alfa Romeo számára.
A dinamikus boxermotorok, a kiváló úttartás és az egekig magasztalt karosszéria ellenére mégsem érhettek el nagy sikereket kiforratlanságuk miatt. Ezek mellett pluszban túl nagy volt a politikai konfliktusok nyomása, a folytonos sztrájk és a pénzügyi helyzetbe való beavatkozás is egyre nagyobb gazdasági problémákat okozott, mely a minõség rovására ment. 76 évnyi függetlenség után ugyanis 1986-ban az Alfa Romeo a Fiat konszern részévé vált, miután az beolvasztotta konszernjébe a pénzügyi gondokkal küszködõ milánói sportautó gyárat. Az új forrásoknak köszönhetõen az Alfa motorpalettája még soha nem látott mértékben növekedett. A boxer motorok mellett megjelentek a 2 literes Twin Spark motorok, melyek hengerenkénti két gyújtógyertyát kaptak és a nagysikerû elõd GTA-ban már bizonyították létjogosultságukat. Az Alfának tehát váltania kellett a tradicionális motorokról egy jóval modernebb erõforrásra. Twin Spark motoroknak már mind a fogyasztásuk és teljesítmény-leadásuk, mind káros anyag kibocsátásuk megfelelt a kor követelményeinek. Ezek a motorok ezután minden új Alfa alapját képezték. Ezzel együtt egy világszenzációt mutattak be, nevezetesen a Common-Rail rendszerû közvetlen befecskendezéses JTD dízelmotorokat Ezzel azonban nem ér véget a technikai vívmányok sora. Egyes modellekhez rendelhető a Forma-1 világából jól ismert szekvenciális váltó, mely itt Selespeed névre hallgat. Ez egy elektrohidraulikus váltó, melynek segítségével a kormányon elhelyezett gombokkal tudunk váltani.
A Twin Spark ikergyertyás gyújtást jelent: azaz mindegyik hengerben két-két gyújtógyertya adja a szikrát. A két szikra hatékonyabbá teszi az üzemanyag elégetését, ezáltal javítja a motor teljesítményét, ugyanakkor csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.
Technológia, teljesítmény, megbízhatóság és környezetkímélő üzemelés: ezek a Twin Spark motorok fő jellemzői. Az Alfa Romeo minden tapasztalatát felölelő fejlődés eredményei. Az egész világon egyedülálló motorok.
A Fiat csoport által szabadalmaztatott, JTD néven ismert Unijet rendszer lehetővé teszi, hogy a dízelmotorokban is a benzinüzemű motoroknál már megszokott, teljesen elektronikus befecskendezés elve valósuljon meg. A technológiai újítást az adagolásvezérlő által szabályozott elektromágneses befecskendezőkkel felszerelt nagynyomású üzemanyagkör jelenti (mint amilyen a Common Rail). A hidraulikus befecskendezés így elektronikussá válik. Az eredmény nagyobb teljesítmény, jobb kihasználhatóság és csendesebb üzem. A teljesen rugalmas adagolásvezérlés egyben jobb teljesítménnyel és kisebb üzemanyag-fogyasztással is jár.
Az Alfa-jel
A jel fõ elemei a fehér alapon piros kereszt és világoskék alapon a Biscione, az embert felfaló kígyó, valamint az ezeket övezõ kék sáv az Alfa Romeo felirattal. A két szimbólum a központnak otthont adó város, Milánó címerében is szerepel. A kígyó a család címerébe Otto Visconti által került be, aki keresztes hadjáratban megölt egy árulót és ezért nemesi címet adományoztak neki. Az embert felfaló kígyó Otto pajzsát díszítette. Ennek emlékére vette fel Milánó városa a Visconti kígyónak is nevezett Biscionét, amely azóta az erõ és siker szimbólumává vált. További része az Alfa Romeo jelnek a sötétkék gyûrû a címer körül. Ebben a gyûrûben 1910-1915-ig az A.L.F.A. rövidítés volt olvasható. Késõbb a név kiegészült Alfa Romeora, mely két részbõl állt. Az ALFA a francia Marke Darracq által alapított elõdcég neve, a Romeo pedig a gyárat késõbb felvásárló Nicola Romeo nevébõl származik, de autóikat csak az elsõ világháború után hívták így. 1925-ben az Alfa Romeo megnyerte elsõ autós világbajnokságát, ennek emlékére került a jelbe az aranyszínû babérkoszorú, amely egészen 1946-ig díszítette a jelvényt. 1972-ben következett be az újabb jelvényváltás. Ekkor került ki a címerbõl a babérkoszorú és helyére egy egyszerû aranysáv lépett. 1983-ban ez is eltûnik a jelrõl, melyet közben modernizáltak. A betûk és a szegélyek aranyszínûek lettek, megnövelték méretét, és átdolgozták a kígyó törzsét is. Az aranyszínû sáv mérete szinte minimálisra csökkent. Ezt a jelvényt - melyet máig használnak- elõször 1972-ben az Alfa Romeo Alfetta / AlfaSud-családon alkalmazták.
Források:
www.alfaromeopage.uw.hu
www.alfaromeo.hu
Üvegtigris14-04-2005 08:44:28 // 145
Ezt a kis rövidített Alfa törit nem azért rakom fel, mert olyan komoly munka áll mögötte /a két forrást linkelem a szöveg végére/ hanem azért, hogy ha már megnyitottam ezt a topicot azért amiért /aminek ezenkívül nincs is sok értelme : )/ és összevágtam ezt a kis szöveget akkor aki eddig még nem olvasta el az most elovashatja /aki elovasta az most még1x/, és úgy tudom ezen kívül nincs semmi ilyen jellegű "összegzés" az oldalon.
Ui.: 5-ös lett : )))
Akkor ez lenne az:
Üvegtigris22-03-2005 18:01:05 // 144
Hali srácok
Légyszi írjatok már vmit a JTD motorokról (olyat, ami nekem kell)
M-GEGE19-03-2005 16:04:19 // 143
A honlapomon van 33 és Tipo 33 történelem.
ystuc19-03-2005 13:43:59 // 142
És ha már itt tartunk... Nem tudja valaki, hogy mikor jelenik már meg végre a NAGY ALFA ROMEO KÖNYV? Kb 2 éve ígéri a kiadó a megjelenést...
Bálint3318-03-2005 21:38:43 // 141
Hát igen. Nem szép dolog, hogy ezt a történelmi áttekintőt ilyen kellemetlen, tehát megkerülendő munkának tekinted, én a "seggemet a földhöz verném örömömben", ha a főiskolán ilyen feladatot kapnék (igaz Győrben valszeg csak az Audira lehetne 5-öst kapni). Amúgy az alfaromeopage.uw.hu tényleg jó, én is sokat okultam belőle.
Ha végeztél a munkával, szerintem mindannyian kíváncsiak lennénk az eredményre. :)
Tom1218-03-2005 20:30:44 // 140
Csak azt, hogy "Giorgio Giugiaro munkálya" úgy írdd, hogy "munkája", nehogy a helyesírással legyen gond. ;)
Kisjuhász18-03-2005 20:09:42 // 139
Na cimbora!
Nézzél el a www.alfaromeopage.uw.hu-ra.
Ott megtalálod amit nagyvonalakban tudnod kell az Alfa Romeo-ról.Kis szorgalommal kiegészitve egész pofás dogát dobhatsz össze.Remélem 5-ös lessz.Ja és a CS-t isteniteni ám a dolgozatodban.És itt nem a Játékra gondolok!:D
Üvegtigris18-03-2005 19:43:05 // 138
Igazad van, de úgygondoltam ha van vkinek akorr nem kell megcsinálnom, de mivel mindenki azt írta hogy "lustadisznó" vagyok ezért megcsinálom magam és ha jól sikerül, akkor felrakom ide is.
Leon18-03-2005 19:04:36 // 137
Egyébként is egy igazi Alfisti-nek ez egy kihívás, hogy utánanézzen a fehér foltoknak amit még nem tud az ALFA ROMEO-ról! :))
Halesz18-03-2005 19:00:47 // 136
Mondjuk nem értem, hogy ezért miért nyitottál egy külön topicot? Mert ebből nem lesz egy hosszúéletű fórum, az biztos... ezt a kérdést feltehetted voltna a csevegés topicban is. Na mindegy... nincs gond, csak úgy leírtam :)
Giorgio18-03-2005 18:39:06 // 135
Ebből egy tökéletes beadandó anyagot lehet összeollózni, képekkel, mindennel kinyomtatni. No.1 munka lehet.
Scott18-03-2005 18:34:29 // 134
Pont azt akartam mondani, mint amit Halesz. Ott ülsz egy gép előtt Internet kapcsolattal. Ennyire azért ne légy kényelmes ! Tessék rákeresni ! De adok némi segítséget : ha egy picikét jobbra fordulsz és lenézel a LINKEK-re , ott megtalálod pl. az http://alfaromeopage.uw.hu/ oldalt, ahol van egy leírás az Alfa Történelméről. Látod, ilyen egyszerű... :)
Halesz18-03-2005 18:26:04 // 133
Szia! Írtam már Neked e-mailben is, hogy ha egy kicsit türelmes vagy és beírod azt a két szót a Google-ba, hogy Alfa és történelem, akkor tuti fogsz kapni hosszabb rövidebb írásokat!!!! :)
Üvegtigris18-03-2005 17:31:49 // 132
Jó, de nekem egy sűrített változat kellene, színtiszta lényeg : )
Punisher18-03-2005 17:30:09 // 131
Ez amit kérsz, nem egy A4-es oldal, hanem egy könyvre való.
lorinnyu18-03-2005 17:24:11 // 130
írd be a cs.hu-t azal felhivhatod az alfára a figyelmet!
Üvegtigris18-03-2005 17:15:00 // 129
Hali srácok!
Nem mindannapi kérésem lenne:
középsuliba járok ( autószerelő szak) és közlekedés órára mindenkinek egy autámárkát kellett választania (természetesen én alfát) : ) amelyről 1 (de lehet 2) oldalas A4-es lapnyi információt kellene gyűjteni.
Legfőképp a gyárról ( székhely, autó gyártás db/év, ) mikor alapult a cég, versenyekbeli részvétele (számadatok, milyen versenyeken indultak, helyezések) tipikusan alfára jellemző tulajdonságok ,az alfa által kifejlesztett technikai újdonságok +1,2 érdekesség (amivel felhívnám az alfára a figyelmet). Ilyesmiket kellene összegyűjteni.
Ha valakinek lenne ilyen irománya vagy össze tudna válogatni egy ilyet az küldje el a @ címemre nagyon megköszönném.
Kau20-02-2005 21:46:33 // 128
Az Argoban a 38. percben van egy sötét színű 146-os Alfa. A helyszín Székesfehérvár. Igazából nem biztos, hogy ott forgatták. Lehet, hogy közülünk lett ilyen híres valaki? :))))
..25-01-2005 21:05:08 // 127
Hát mert idióta:)De erről nem tehetünk.
Csöri25-01-2005 21:02:56 // 126
De a csávó mégis a Miniben élvezkedik.:(
..25-01-2005 20:41:40 // 125
A Discovery Channelen van egy reklám,ami a péntek esti autós műsort és az Orange County Chopperst reklámozza.Na ott a reklám elején az utcában egy 166-ost mosnak.:)
Azmo25-01-2005 09:37:40 // 123
no, hát 1-2 napja nagyon meglepődtem...ment az Alul semmi című angol örökzöld az HBO-n és lestem, erre bevillant egy 2 sec-es jelent, ahol egy fehér 33-as bal fenekét láttam parkolni az utcában! Hát nagyon megörültem:))
Csöri23-01-2005 17:56:54 // 122
Milyet?
A sláger egy időben a 164 volt.
..23-01-2005 17:55:36 // 121
Rohadtbuziköcsög kobra 11.Egészen szép kis 164-es volt:(((
ALFA75td23-01-2005 17:53:59 // 120
Tessék kobra 11 már megint alfát törnek
Tedi23-01-2005 00:23:26 // 119
Én a Cobra 11-ről akkor szoktam le, amikor már akkora hab jelenetek voltak benne, hogy már folyt a tv tőle. Az már csak hab volt a tortán, hogy törték-zúzták nem csak az Alfákat, hanem az olasz autókat úgy általában.
ALFA75td23-01-2005 00:10:05 // 118
Az hbo n ment a SIM ONE c film Alpachinoval és abban elég sokat mutattak egy 1960 as évekbeli ALFÁT még a film plakátjá is ez látható ha jól sejtem egy régi spider
Tresor22-01-2005 19:35:35 // 117
Ma volt egy film 5-6 között az RTL Klubon.
Nem tudom a címét, de egy citromsárga Spiderrel rohangáltak az autópályán!
TtK07-01-2005 11:41:20 // 116
Múlt vasárnap volt a DunaTv-n egy Mezítlábas Hercegnő vagy milyen című film, a főhős egy nero 6C kabrióval nyomult. Tök véletlenül kapcsoltam oda, de egyből megindult a nyálelválasztásom.
Az imdb.com-on fenn van a film, az eredeti címe Barefoot Contessa, de az Alfáról persze szó sem esik.. :(
Giorgio04-01-2005 14:23:20 // 115
No én sem azt mondtam hogy ezekért vagyok meglőve. :)
szutyok04-01-2005 08:10:10 // 114
Éppen ezért szoktam Piedone filmeket nézni! Ott megbecsülik az Alfákat! Sőt, egy két ritkaságot is lehet látni!
Giorgio04-01-2005 00:15:53 // 113
A bohóc c. sorozatot, meg a Cobra 11 csak mazochisták, és erős idegzetű Alfások nézhetik. Nincs olyan epizód ahol ne egy Alfát gyötörnnek szarrá.
Hát nincs ezeknek szívük, a Rai Uno-n sem szétbarmolt Faovéket mutogatnak...Sok ganéj übermensch deutsches fakkenarcú.
Halesz22-12-2004 20:36:13 // 112
Teljesen véletlenül én is láttam, de nem voltunk benne biztosak Marcsival, hogy ő volt az :) Ezek szerint igen :) De ez csak ilyen cameo szerep volt, nem??? :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
408
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?