Forum >> Alfa tuning

GTPeti06-01-2014 20:38:12 // 24141
"Egy jó összkerékhajtás"
A 159 Q4 Torsen C rendszere pl. az, mert a legfejlettebbek közül való. B)
Dévid06-01-2014 20:36:38 // 24140
Egy jó összkerékhajtás azért sokszor kihúz a szarból! Persze ahhoz vezetni is tudni kell. Hetente-kéthetente látok elszállni jó autót kevésbé hozzáértő sofőrökkel. :D
Egyenesben mindenki tud bánni egy erős összkerekes autóval, a kanyar szokott szelektálni. :D Annyira vicces látvány, mikor nagy arccal beszáll a kölyök a kocsiba, és az első kanyarban rájön, hogy ez a kocsi nem kanyarodik, fékez, stb. helyette, mint az agyonelektronikázott járműve, amivel "büntet" az országutakon.
Liquid06-01-2014 20:19:21 // 24139
azé az se mindenható
Norbi GT06-01-2014 18:19:38 // 24138

Aha de a 4-kerék meghajtás nem olyan jó,mint a Tv-ben...
GTPeti06-01-2014 14:14:57 // 24137
Ez a te ex-autód a képen? Nem rossz.
Dévid05-01-2014 16:50:38 // 24136
Ciao! Rakott már valaki sperrdifit 156 alá? Ma megint érezhető volt pályán, hogy elkelne a kocsimba.
Norbi GT29-12-2013 20:50:05 // 24135
Szia.
Nekem az előzőn ilyen volt és nagyon de nagyon bírta,semmi gond nem volt vele pedig nem nagy a neve.
Hátul szélesebb volt mint az eleje.
THREEFACE a neve!!!
Imi29-12-2013 18:09:18 // 24134
Igazad van teljes mértékben.Nem csak megbízni kell az emberbe hanem értsen is hozzá.
Nekem is volt írt de boxba csak a novitec szerintem.Majdnem írt lett most is Rigotech de nem értem el az embert így lett novitec box.
'''''29-12-2013 16:29:06 // 24133
Ha box akkor csak novitec.Az tényleg jó és a motor is bírja,viszont drága.Igaz,ha megint ilyen típusú autót veszel majd,abba át tudod rakni.
Ha íratsz,olyan ember kell akiben megbízol.Sokan írnak progit és van aki jót is.
Ez csak a személyes véleményem. :-)
Bgabor29-12-2013 14:43:25 // 24132
Köszi már beszéltünk is, de inkább valami peremes felni érdekel .Valami hasonló.



Imyx29-12-2013 14:37:08 // 24131
Ez a 18-as szett jó áron van ;-)
Imyx29-12-2013 14:33:21 // 24130
vagy a JÓ REMAP-ot azt minden egyes autóhoz külön kell írni ?? - igen, hisz minden autó más.

egyenlőre azt a követeztetést vontam le hogy a REMAP a legjobb ha a határokig akarjuk feszegetni a dolgot és van olyan aki megtudja csinálni (van olyan ???) - nem, a remap-el általában "optimalizálnak", persze a határokat is lehet feszegetni, attól függően, mennyire sajnálod a motorod..

Boxot is lehet használni, de a Novitec se tud annyit nyújtani, mint egy jól megírt remap, nyilván.

El lehet dönteni :). Nincs más dolgod, keresni kell egy megbízható, hozzáértő személyt, és akkor a motor is túléli a dolgot, hosszabb távon is.
Goodboy29-12-2013 09:26:28 // 24129
Értelek cimbora és mégsem. Boxot azok használnak akik olcso (parasztvakitás) megoldást keresnek és félnek tuningolni,visszaolvastam és igen komoly srácok irták le mi a dörgés a két dolgot összevetve.nagyon okan irnak az országba jo progit olyat válssz aki nem lopott progival dolgozik és ad garit. irtam neked hogy én kivel iratom az autoimat.sok verzio van keresd az mmc chiptuningot ,kollár szabi nagyon elfoglalt:-) bátorság!
Bati29-12-2013 09:09:19 // 24128
először is mindenkinek köszi a tájékoztatást BOX kontra REMAP témában,de akkor vissza az alapkérdéshez
látom páran itt nagyon mélyen beleásták magukat a témában és el hiszem amit irnak
tehát a REMAP lenne az igazi "HA!!!" volna valaki aki komoly hozzáértéssel megírná
vagy ha jól gondolom volna 1 bevált ami az adott típuson/modellen belül már bizonyított akkor az bármelyik ugyanolyan autóra jó??? vagy a JÓ REMAP-ot azt minden egyes autóhoz külön kell írni ??

Sajnos nagyon előítéletes vagyok a REMAP-al szemben azért tart tovább a meggyőzésem
az első 156 1.6-os Alfámon a jóhírü magyar chiptuning cég beavatkozása után a fél motort ki kellett cserélnem ez a motor az élete első 45000 km rénél történt kb 20000km rel a tuning után.
ez azért elég negatív élmény volt
a második 156 2.4 Alfámon a Novitec boxal próbálkoztam, az is szinte újkorától van benne ezzel az elmúlt 200000km probléma mentes volt eltekintve a gyakoribb kuplung cserétől.
egyenlőre azt a követeztetést vontam le hogy a REMAP a legjobb ha a határokig akarjuk feszegetni a dolgot és van olyan aki megtudja csinálni (van olyan ???)
a BOX meg hozza szokásos problémamentes nem maximalizált de azért még így is nagyon kellemes teljesítmény többletet
jól gondolom ??
G-Burt29-12-2013 01:24:58 // 24127
ott a pont, porvédővel, szilentekkel
G-Burt29-12-2013 01:23:20 // 24126
kivételesen nem is rád gondoltam :D
pb_29-12-2013 00:59:42 // 24125
Festett lengőkar?)
pb_29-12-2013 00:57:53 // 24124
Thx!)
Pedig, ha tudtad volna, hogy milyen 1 igazi motorral gyártott AR.D
pb_29-12-2013 00:56:03 // 24123
Én fel xoktam Llentétben másokkal.D
Piritu - 1.000.00028-12-2013 22:14:24 // 24122
Marhaságokkal nem foglalkozom, a műszaki tartalom a fontos.
Piritu - 1.000.00028-12-2013 22:13:17 // 24121
Azon mosolyogsz, amin akarsz.
Nekem 70e km-en ért fülig tőle a szám :-)
G-Burt28-12-2013 21:31:25 // 24120
volt NoFear és O'neill matrica is rajta?
G-Burt28-12-2013 21:29:20 // 24119
ahhoz fel kellene kelni a fotelből...
Bgabor28-12-2013 20:37:49 // 24118
Maradok a 18/8" mellett, ha esetleg tudtok valami szép felnit jöhetnek az ötletek.
SanyiJTD28-12-2013 20:05:23 // 24117
persze, mivel ki van szélesítve.....
pb_28-12-2013 19:45:19 // 24115
Nem okoz problémát, ha ezt +mosolygom, ugye?))
[k i z z o]28-12-2013 19:43:40 // 24114
Nem, de attól még lehetnek.
GT Ɨ|ѯ28-12-2013 19:39:27 // 24113
alu vasaló nélkül természetesen ill. - 1 duplapipa, na akkor mehet a szivar?:-)))
Piritu - 1.000.00028-12-2013 19:35:46 // 24112
14-el, ami +17%-ot jelentett.
Piritu - 1.000.00028-12-2013 19:34:45 // 24111
"A jól megírt remap többet és, mint a box." - ez igaz, főleg ha a határok feszegetése a cél. (Lentebb is csak a 100-as szorzót vitattam.)
A kérdésem az, hogy egy átlagos esetben - ahol 10-15% plusz lovat tesz a méneshez valaki - mit tapasztalni ebből a "többet érésből"?
Szerintem semmit, vagy nagyon keveset, és ezért van jogosultsága a dobozkáknak.
pb_28-12-2013 19:34:15 // 24110
1 lóval Rősebb is lett tőle?D
pb_28-12-2013 19:31:02 // 24109
Tehát akkor magyarul még + sem irattad.)
Akkor, hogy is van ez a 300 kmel?D
Piritu - 1.000.00028-12-2013 19:27:58 // 24108
(Igaz, az még benzines volt.)
Piritu - 1.000.00028-12-2013 19:14:26 // 24107
Írattam, az elsőt kb. akkor, amikor a Vasad garanciája lejárt. Az azóta bőven túl van a 300e km-en :-P
Egyéb kívánság? :-DD
vm28-12-2013 19:08:24 // 24106
zokniszárító
Föckös28-12-2013 18:54:46 // 24104
na azt hiszem Kizzo kolega eléggé kirészletezte, persze lehetne ezt még tovább részletezni, de felesleges. A jól megírt remap többet és, mint a box. Ezt el lehet/kell fogadni, vagy megkeresni az okokat, hogy miért.
Azért jelezném, hogy 76mg-nál vagyok és kevesebb korommal, mint gyári állapotában. Aki ezt érti, az érti, aki meg nem, az olvasson utána.
pb_28-12-2013 18:28:38 // 24103
Irass, vagy íryál rendes chippet, és akkor +tudod.)
Zotya 16428-12-2013 18:22:52 // 24102
Hááát , bizonyos részletek itt is vannak ,amik sütik a szememet. :) De már melegszik. :)
GTPeti28-12-2013 18:18:21 // 24101
kizzo, egyébként te találtál végül ajánlható remappert Mo-n?
GT Ɨ|ѯ28-12-2013 18:10:49 // 24100
Akko' valami est szépe verseny aranyérmese is légyen itt:


GTPeti28-12-2013 18:05:45 // 24099
"amíg egy Novitec tüv képes próbál maradni"

Azért ez hatalmas különbség. Ami a másik, az a dobozok belseje. Tudtommal nem mindegyik digitális ("változó görbéjű"). Főleg a potisokra gondolok...

A Novi dobozoknak frissíthető a sw-e, és az adott ECU-hoz legmegfelelőbb tölthető rá. 100%-osa optimális sosem lesz, ez világos. Arra ott a remap, ahogy írod.
[k i z z o]28-12-2013 18:01:54 // 24098
+ Ugyanazt az átvitelt használják, sokszor agresszívabbat, vagy állítható egy potméterrel vagy kapcsolósorral a hatás, amíg egy Novitec tüv képes próbál maradni, de attól még nem optimális.
Zotya 16428-12-2013 17:59:49 // 24096
Nem annyira kicsi ez a túlzás. Nagynak mondható ! :P
[k i z z o]28-12-2013 17:50:53 // 24095
Mindegyikük egy primitív piggy back, annyi, hogy a PR5 a MAP szenzor jeleit is transzferálja, nem csak a Rail szenzorét. Csak a gázolaj mennyisége változik, a MAP szenzort pedig eleresztik feljebb, de mivel nem cserélik ki, annyi, hogy amikor kivezérelődött és az ECU tiltana, akkor is felső határérték alatt tartják 5 - 8 értékkel. (Na de a valós turbónyomást senki nem tudja, hogy szabályoz a rendszer...)

Az olcsó boxok ugyanazt az átvitelt használják, mint a "komolyak", elég könnyen kiismerhetőek ezek a dolgok, anno sok ilyet építettem, amikor még azt gondoltam, a SW bemenő paramétereit módosítva ugyanazt a sikert lehet elérni, mintha a működését, belső változóit változtatja az ember.

A "remap" egy tudomány lenne, ha ismertek lennének a források és képzett emberek végeznék. De ma már mindenki ért hozzá, de legtöbben nem is akarják /képesek megérteni a SW összefüggéseit, nem ismerik, hogy hogyan lehet egy térképet interpretálni és sok az olyan SW amely gyors sikereket ígér (Winols és társai).

Ha itthon nézzük, akkor a remap sem fest jobban, de a való életben ez az a folyamat, amit a gyártók is végeznek, amikor egy szoftvert paramétereznek egy motorhoz - de ott látszik közben az összes változó és az összes rögzíthető, amit valaki meg is néz, mielőtt módosít - és érti, mit jelentenek.
GT Ɨ|ѯ28-12-2013 17:14:30 // 24094
1 kis túlzás..:-)

GT Ɨ|ѯ28-12-2013 17:00:30 // 24093
csatlakozom:2:-)
GTPeti28-12-2013 16:53:49 // 24092
Naja, a svájciak... Az volt anno a benyomásom, hogy náluk egy 2000 euró alatti felnigarnitúra már ciki.
(BTW ez a lenti totálisan nem illik a 156-ra, de csak magánvélemény.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.