Forum >> Autóvásárlás

Buksi20-05-2015 22:44:26 // 35402
Köszi. :)
WarbiRunner (Gyuri)20-05-2015 21:05:50 // 35401
Áhh..Alfát eladni nem olyan könnyű :-)
Egyébként kérdés :
Látom hogy sok kis km-es, főleg 156 Svájcból jön. Van ott valami trükk vagy tényleg ott keveset mennek ezek az autók?
Mennyire lehet hinni egy kis km-es szervizkönyves svájci szinte új sztorit? Vagy szervizkönyvet is már simán gyártanak ha kell?
Axl Trans19-05-2015 18:56:56 // 35399
Igen elég rég ott van, mondjuk ez sokat elárul...
Zsoltikj ૐ19-05-2015 15:27:19 // 35398
vagyis novemberben már láttam és azóta is fent van a hirdetés
Zsoltikj ૐ19-05-2015 15:26:48 // 35397
annyi biztos, hogy már novemberben is fent volt.
Buksi19-05-2015 14:09:07 // 35396
Engem érdekel, de pénzt adjon rá valaki. :)
Axl Trans18-05-2015 22:37:59 // 35395
Esetleg infója valakinek erről a GTV-ről? Azt látom én is, hogy a bal ajtó csúnyán eláll, de azért ennél több kéne. Hátha ismeri valaki. Minimális éves futáshoz viszonyítva, tehát bőven 10 000 km alatt. Nem napi használatra, nem városban.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/gtv/alfa_romeo_gtv_2.0_t.spark_l-8948791
EngineCoffeeTables18-05-2015 19:08:32 // 35394
SZZZZZZZZZZZZoval kit erdekel egy szep alapotu SZ? :)
dev16618-05-2015 18:54:37 // 35393
ez a lényeg. btw, neked hány km-t bírtak a gyári injektorok a felújításig és lehet tudni, hogy milyen gázolajjal járt az autó, volt-e HPP gondja valaha? az ilyen statisztikák mindig érdekelnek.
.......................18-05-2015 18:54:02 // 35392
"sanszos, hogy azért cseréltél ennyi drága alkatrészt feleslegesen, mert rosszul diagoztátok."
nemond..
..eltelt egy kis idö mire találtam rendes Diesel szervízt..
.......................18-05-2015 18:50:32 // 35390
mindegy ,
most simán rendben van ,és bárhova el merek indulni vele
bár a DPF et egy darab csövel is helyettesíteni lehetett volna..
..hisz vannak átépítö szettek ..
dev16618-05-2015 18:46:38 // 35389
sanszos, hogy azért cseréltél ennyi drága alkatrészt feleslegesen, mert rosszul diagoztátok. ez a tipikus szervizhozzáállás. vaktában cserélgetik az alkatrészeket (akkucsere? ha cellazárlatos, akkor talán le tudja úgy húzni a tápfeszt járó motornál, h az érdemben befolyásolja a fúvókanyitás idejét, de ez nem életszerű, nagynyomású szabályzó? rail nyomás névleges és mért értéke is kiolvasható, látszik, ha baj van a HPP-val vagy a szabályzóval).

a 4,5-es korrekció tényleg magas, de erre azt tudom mondani, hogy én JTDm-em, ami gyárilag nem DPF-es 3-4-es alapjárati korrekciókkal (azóta persze már kezelve van és lejjebb ment) is csak nagyon diszkréten, padlózva füstölt (ez lehet a katalizátorban felgyülemlő korom hirtelen kifújása is), miután az EGR cserélve lett. Ezért gondolom, hogy a tied ritka eset, ahol a motor minden része az injektor kivételével rendben volt és azok rossz állapota okozott kormolást, majd a felújítás után ez a probléma is elhárult. Elhiszem, h van ilyen is.
mreni18-05-2015 18:35:26 // 35388
egyébként füstölés esetén 45-től a 66ig a legritkább eset amikor "csúcs" hiba miatt csinálja.. sokkal gyakoribb a cooler cső para,LMM,EGR.
59esetén ez hatványozottan szar helyzetet idéz elő,többek között a DPF miatt :D
.......................18-05-2015 18:16:18 // 35387
melyik szervíz ez amúgy?
.......................18-05-2015 18:14:52 // 35386
mai fejjel ezzel keztem volna sok pénzem maradt volna a zsebemben
söt a DPF is megmarad
.......................18-05-2015 18:12:22 // 35385
ja és a kiszerelt injektorokon a mérések simán igazolták ,hogy nem stimmel valami

meg van a jegyzökönyv is
.......................18-05-2015 18:07:12 // 35384
mindent kicseréltem
új EGR t kapott
DPF kiszúr,
nagynyomásún szab szelep ,akku ,stb.
aztán ugyanolyan szar maradt

nézt´ünk mindenféle élö ,és mért adatok ,minden határokon belül volt
a korrekció is csak 4,5 ig ment el

aztán füstölt tovább

jé és az injektor felújítás megoldottta
dev16618-05-2015 17:33:19 // 35383
biztosan véletlen egybeesés, h rángatva gyorsuló, erőtlen JTDm-k, amiknek pár száz km alatt telement a DPF-je korommal, EGR szelep csere után hibátlanul gyorsulnak és többszöröződik a regen távolság... csak itt a fóromon legalább fél tucat ilyen autóról tudok és a szervizben is hasonló a helyzet ahova járok.
dev16618-05-2015 17:23:10 // 35382
a te injektorfelújításodat megelőzte tematikus, részletes, ismételt élőadat olvasás, amivel minden más hibaokot sikerült kizárni?
.......................18-05-2015 17:08:32 // 35381
"kompetens szervizekben"

mondj egyet

95% uk azzal kezdi üssük ki a DPF et ,meg dugózzul le az EGR t
mert akkor minden fasza lesz


tisztelet a kivételnek
.......................18-05-2015 17:06:16 // 35380
csak jobban vágom a saját autómat mint más
GépészMérnök létemre
Liquid18-05-2015 16:58:09 // 35379
az a helyzet, hogy aDPF elnyomja a tüneteket, ami általában a füstölés, és akkor jön elő amikor a DPF-et kiveszik. Pedig nagyrészt a DPF pont az injektorok miatt megy tönkre.
Kb. ez volt a szitu az én gépemmel is.
dev16618-05-2015 16:36:26 // 35378
Egy esetből általánosítasz. ha KO az injektor (lehet, h nálad ez volt a helyzet), akkor egy bizonyos határon túl nem tud korrigálni az EDC, nyilván ilyenkor csak a felújítás segít. Ha pl. nyitva szorul meg a tű, akkor hazavághatja az egész blokkot.
na de ez nem egyik pillanatról a másikra történik. Magas korrekciók, ingadozó alapjárat, csúnya motorhang, tönkremenő tartóbakok, kiesni készülő motor, sok-sok előjel, ami segít, h ne jussunk el idáig. pl. lehet, h valaki korábban téves diagnosztika miatt már babrálta az injektoraid vagy nagyobb szennyezés került a rendszerbe, esetleg a pumpa kopott meg és azért halt(ak) be. Nem ez a jellemző eset.

Ellenben kicsit kérdezz utána kompetens szervizekben, h mennyire jellemző füstölési/rángatási hibaok az EGR szelep vagy itt nézz körbe hányan cserélték/újították fel ezt az alkatrészt 159/Brera JTDm-en, de a többi sem alaptalan, amit leírtam, csak jellemzőbb a megelőző JTDm generációra.
dev16618-05-2015 16:07:00 // 35377
de feszegetést annál inkább :)
.......................18-05-2015 16:06:57 // 35376
tapasztalat
kiütötték a DPF et és füsölt mint a barom

most hogy minden injektor feújítva egyforma

most egyáltalán nem füstöl

látom a tükörben

"Mindben rosszak az injektorok?"
igen MINDBEN ami füstöl
Erhard 242 (Pure Energy)18-05-2015 16:03:07 // 35375
légtömegmérő csöve sosem szakad ki dejzelnél...nem kap olajat :)))
dev16618-05-2015 15:47:46 // 35374
ez így van, de ha bármelyik kiszakad falsot mér a légtömegmérő és kompresszor után a nyomás is szökni tud, szóval mindegyik egy hibalehetőség, kivéve ha alu.
Erhard 242 (Pure Energy)18-05-2015 15:41:18 // 35372
ebből csak kettőt neveznek "turbó" csőnek...az alsók
dev16618-05-2015 14:56:05 // 35371
a 2.0-ban mintha felső ismét gumitömlő lenne, de nem biztos.
dev16618-05-2015 14:53:09 // 35370
3 cső
légtömegmérőtől a kompresszorig: 1.9, 2.4, 2.0 műanyag+gumi
kompresszor-cooler: 1.9, 2.4 gumi, 2.0 nem tudom
cooler-pill.szelepszelep: ez alu
dev16618-05-2015 14:32:23 // 35369
van ehhez valami forrásod is, mert nem igazán vág össze a valós tapasztalattal, amiket írsz. Ha kikapod a DPF-ed bármilyen 159 korabeli DPF-es JTD-ből, 90%, h füstölni fog. Mindben rosszak az injektorok? dehogy

Úgy tudom, az EDC15-16 MAP szenzor jele alapján nem végez dózisszabályozást, azt az EGR ellenőrzésére használja, másrészt a MAP szenzor jele egyáltalán nem megbízható, mert hamar bekokszosodik. Valószínűleg nyúlásmérő bélyeges magoldás, ami elég érzékeny konstrukció. Az sem mindegy hogy tisztítjuk, na de ez egy másik történet.

"ettöl csak a töltönyomás nem épül fel,mert kimegy a nyitott EGR szelepen a kipufogóba" szted a 2 bar-os töltőlevegő a többszörös nyomással beáramló füstgázokat visszafordítja és eljut a kipufogórendszerbe? :)) valójában az történik, hogy a nyitva ragadt EGR szelep miatt a kelleténél sokkal több füstgáz jut a szívósorba, ami oxigénben szegény keveréket eredményez és az égés romlik, kormolni fog. ez a probléma minden JTD-t érint.
Erhard 242 (Pure Energy)18-05-2015 14:14:39 // 35368
akkor max az alsó az....
Liquid18-05-2015 14:03:56 // 35367
hááát nekem volt lyukas turbocsövem, aztán lehet hogy nem ez a korrekt megnevezése az alkatrésznek...
Erhard 242 (Pure Energy)18-05-2015 13:43:43 // 35366
159-nél nincs nagyon lyukas turbócső, mivel alumíneum :)
.......................18-05-2015 13:37:52 // 35365
"injektorok kopása kimondottan ritkán okoz kormolást"
csak az okoz,más nemigen

"abszolút nem jellemző"
pedig a 159 jtdm emeknél abszolút EZ a jellemzö


"kopott, belassult turbó" látja az ECU a Map szenzor nyomásértékéböl,így nem ad naftát

" lyukas turbócső" a 159 ben ilyen nincs.(csak a GTés 47,56 sajátja)

"leragadó EGR szelep" ,ettöl csak a töltönyomás nem épül fel,mert kimegy a nyitott EGR szelepen a kipufogóba, a MAP szenzor látja és megintcsak nem ad többlet gázolajat
dev16618-05-2015 11:32:25 // 35364
bárcsak ilyen egyszerű lenne, de nem az. rengeteg más oka lehet, hogy kormol egy CR dízel, sőt az injektorok kopása kimondottan ritkán okoz kormolást, ez abszolút nem jellemző, mert az EDC többféle módszert is alkalmaz ennek elkerülésére. tág határok között képes korrigálni az injektorok hibáit.
ami ellen az EDC nem tud védekezni az a kopott, belassult turbó, lyukas turbócső, leragadó EGR szelep, turbó geometria, beszűkült szívósor, hibás légtömegmérő, na ezektől füstölhet bőségesen.
Liquid18-05-2015 09:50:00 // 35363
szerintem is megérte, ez nem kérdés :)
Nekem eddig huszonpárezer ment bele azóta.
.......................18-05-2015 09:20:21 // 35362
talán ,
a lényeg hogy én azóta 45 ezre mentem és ugyanolyan fasza,nem kormol
szóval megéri az Interdiesellel csináltatni

volt aki Móváron csináltatta egy olcsó helyen,aztán 20eKm múlva ugyanaz a füst lett
Liquid18-05-2015 08:13:33 // 35361
emlékeim szerint kb. 50/db volt a tisztítások ki-beszereléses mutatvány
.......................18-05-2015 07:50:50 // 35360
magyaroban éves szinten ugyanúgy kifizeted jövedéki adoval azt a 200 eurot mint a németek
plusz van regado
plusz van mostmár illeték

a kötelezö biztositás kb fele otthon
casco kb ugyanannyi (pl alfa németo ban qrva drága cascos)
.......................18-05-2015 07:40:22 // 35359
komplett szereléssel ,komplett rendszertisztitással 40e per darab

de ha viszed a kiszerelt injektorokat akkor csak 25..30
Liquid17-05-2015 22:39:31 // 35358
ennyire nem, de a gázolaj jövedéki adója magasabb, nem véletlen hogy pl. Ausztiában fixen 20-30fttal olcsóbb a gázolaj. Az viszont igaz, hogy az adó sokkal több odakint a dízelre.
Liquid17-05-2015 22:36:57 // 35357
az a 25e inkább 40e
csokagm17-05-2015 21:20:35 // 35356
Olyan szempontból igaza van Mr. Z-nek hogy városban rövid távokra inkább benzin mint dízel. Télen nekem se jó, a motornak se jó. Viszont szerintem a jtd-k az egyik legjobb dízelek a piacon.
Nekem még 2-3 évig dízelem lesz utána. Utána még nem tudom :) Benzin az biztos mert városban leszek főleg. Imádom a turbo nyerségét de akkor már nem fogok hosszútávra egy 2.0 V6-ot venni... Talán egy FL-es 2.5-ös. Ez még a jövő zenéje.
.......................17-05-2015 21:05:45 // 35355
Nem büntetik?
Láttad a gázolaj 10% büntető felárát a benzinhez képest
GTPeti17-05-2015 18:20:54 // 35354
Az kimaradt: Szerencsére Mo-n nem bűntetik ennyire a dízeleket (még...), úgyhogy itt nem is kérdés, hogy 159-et milyen motorral célszerű venni.
GTPeti17-05-2015 18:18:44 // 35353
+3-400 euró az adója a dízelnek. (Ha nem Euro 5000-es.) Ezért nem vesznek az évi 10-15e-t abszolválók ilyet, mert egyrészt újonnan +3000 euró, másrészt "nem hozza vissza az évi többlettkiadás az üa. árkülönbözetét". De a 159-hez tényleg a 2.4 volt a legjobb motor (és a 2.0).
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.