Ahogy nekem is. Hatással vagyok rád??. :-P
:-D
Forum >> Autóvásárlás
ystuc11-08-2009 12:48:19 // 19603
Ferko11-08-2009 12:46:46 // 19602
Akkor úgy írom, hogy amikor Neked is és nekem is 146 volt a seggünk alatt akkor is tetszett a 156 facelift; főleg az SW.:-)
Ferko11-08-2009 12:45:46 // 19601
GT-ből simán bevállalnám az 1.8 TS-t. Ugyanannyi 0-100-ra, mit az 1.9 Mjet. :-)
Ferko11-08-2009 12:44:34 // 19600
V6-ot akartam, 166-ban, de ami fent volt azok közöl - ami számításba jöt egyáltalán - majd mindnek volt valami baja. NA és akkor látam meg az Mjetet, mely típus már tavaly ősszel is tetszett és nap nap után nézegettem őket a neten.
Szóval ha nincs jó V6, akkor Mjet jöhet számításba; igaz GT-ben még az 1.9 is jó lett volna (más nem is nagyon van csak olaszban), de az meg kicsi így két gyerekkel.
VAgyis nem azért cseréltem le az 1.6 Ts-t mert szar volt a TS, hanem mert nagyobb teljeítményt szerettem volna.:-)
Szóval ha nincs jó V6, akkor Mjet jöhet számításba; igaz GT-ben még az 1.9 is jó lett volna (más nem is nagyon van csak olaszban), de az meg kicsi így két gyerekkel.
VAgyis nem azért cseréltem le az 1.6 Ts-t mert szar volt a TS, hanem mert nagyobb teljeítményt szerettem volna.:-)
Vili11-08-2009 12:44:25 // 19599
Az,hogy amikor én nyújtom akkor azt mondják milyen szép hangja van!Amikor meg a kályhát nyújtja akkor meg azt,hogy nézd a buzi mit csinál!(Kicsi különbség de jól esik)
:-)))))))
:-)))))))
ystuc11-08-2009 12:40:40 // 19598
Na jó, de mikor nekem 146-osom volt, akkor neked is. :-P
:-D
:-D
Liquid11-08-2009 12:40:12 // 19597
nemigazán izgatnak minket a jürgenék, nemis tudom hogy jön ez ide
Vili11-08-2009 12:39:32 // 19596
Megkérdeztem a szervízben,valóban tárolja!De csak azt amikor túl üt a 7000-en.Ezt mondták a srácok.Hozzáteszem ritkán de tényleg előfordul,hogy túl pörög,főleg ha 1-ből 2-be váltásnál tolod végig.
Ferko11-08-2009 12:38:49 // 19595
Ez a típus már a 146-os pályafutásod alatt is tetszett.:-))
Selmak11-08-2009 12:34:51 // 19594
Jürgenéknél meg ugyanezt tudja a kályha, na bumm és akkor mi van?
Kompressz úr11-08-2009 12:34:35 // 19593
Kell az.
Pedig csak egy GT-n gondolkodok :)
Pedig csak egy GT-n gondolkodok :)
vftsárpi11-08-2009 12:34:13 // 19592
Látom megy qa fikázás,igy TS,ugy TS.. Én szeretem és kész:)
Erhard 242 (Pure Energy)11-08-2009 12:32:25 // 19591
látom dúl a háború :DDD
Vili11-08-2009 12:29:12 // 19590
És képzeld el azt a TS-t amelyikhez hozzá se kell nyúlni csak hallod,hogy elvégezték helyetted a váltást:-)))
Selmak11-08-2009 12:25:53 // 19589
Nem volt V6 mait meg tudtál volna fizetni illetve olyan minőségű amit meg tudsz fizetni.
ystuc11-08-2009 12:22:40 // 19588
Megtetszett az enyém, és hasonlót akartál. :-D
Ferko11-08-2009 12:21:04 // 19587
No! Szerinted miért cseréltem kályhára?
Írd le a véleményed és aztán leírom én is az okokat.:-)
Írd le a véleményed és aztán leírom én is az okokat.:-)
Piritu - 1.000.00011-08-2009 12:17:56 // 19586
Számomra nem a szerpentin TS vs kormos eredmény a fontos. (Halkan megjegyezném, hogy azonos teljesítményű autókat kéne összehasonlítani, a 2,0TS vs 1,9 mJET eredménye nem biztos hogy egyértelmű, pedig mindkettő 150 lovas)
Engem zavar a sok moslékkeverés, a TS-t berakja az ember kettőbe, aztán csak nyomni kell, a kormossal meg végigkapcsolgatom az utat.
Most hogy nap, mint nap ide-oda ülök egyre jobban zavar. Csak míg 100-ra gyorsulok eggyel többet kell váltani, városaba érve egyet tuti vissza, a TS-el át tudsz gurulni 5-ben a falun.
Engem zavar a sok moslékkeverés, a TS-t berakja az ember kettőbe, aztán csak nyomni kell, a kormossal meg végigkapcsolgatom az utat.
Most hogy nap, mint nap ide-oda ülök egyre jobban zavar. Csak míg 100-ra gyorsulok eggyel többet kell váltani, városaba érve egyet tuti vissza, a TS-el át tudsz gurulni 5-ben a falun.
Ferko11-08-2009 12:15:46 // 19585
Koma!
Tedd a szívedre a kezed és mond azt, hogy kíméletesen vezetsz.
Én még nem ismertelek akkor, de gondolom, hogy a TS-t is tapostad rendesen.
Tedd a szívedre a kezed és mond azt, hogy kíméletesen vezetsz.
Én még nem ismertelek akkor, de gondolom, hogy a TS-t is tapostad rendesen.
Selmak11-08-2009 12:09:53 // 19584
Te se véletlenül cseréltél kályhára. ;)
Piritu - 1.000.00011-08-2009 12:03:02 // 19583
Halkan megjegyezném, hogy mint usernek az egyik legfontosabb érvem a TS-ek vásárlásakor a nagyságrendileg alacsonyabb beszerzési ár volt. A kormosokat fel se tudtam érni, csak úgy hogy a legutolsó darabot vastagon leárazták.
Új autókról beszélek, mert 200e/4 év futásteljesítménnyel számolok.
Fehéren feketén kiszámoltam, hogy a vételárkülönbözet több, mint 200e km-en jön be a dejzelnél, tehát kevesebbet fektettem be.
Új autókról beszélek, mert 200e/4 év futásteljesítménnyel számolok.
Fehéren feketén kiszámoltam, hogy a vételárkülönbözet több, mint 200e km-en jön be a dejzelnél, tehát kevesebbet fektettem be.
Ferko11-08-2009 12:01:06 // 19582
Perzse, ha szarrá hajtják, akkor van is baja; de nem csak a TS-nek. Nekem az 1.6 TS-el volt egyszer lambda szonda bajom. Az LMM-et 94.000-nél cseréltettem, de nem azért mert rossz volt, hanem mert komplett vezérlést cseréltetem; akkor már legyen az is letudva.
Semmi bajom nem volt az 1.6-al.
Semmi bajom nem volt az 1.6-al.
Selmak11-08-2009 12:00:44 // 19581
3 év alatt mentem 100 ezer kmt
Ferko11-08-2009 11:58:29 // 19580
Úgy látom Neked sem volt még TS motoros autód. Akkor meg minek fikázod?
Piritu - 1.000.00011-08-2009 11:58:05 // 19579
Ha ügyesen hozzuk a példákat mindenki alá tudja támasztan az elméletét :-)))
"néha le kell cserélni egy turbót aztán kész...főtengelycsapágy-hajtókar gondja nincs......" - itt azért a költségeket is szembe állítanám, aztán mindenki eldöntheti, hogy megér-e ennyit.
Példáim:
A 146 TS-emmel 190e km-t mentem gond nélkül, aki megvette már belehajthatott 50e körül, amikor utoljára láttam annak se volt semmi baja. A 147-el 127-nél szállt el a vezérlés, de egyértelműen a szervíz hibájából (fizettek is). Amíg itt nem olvastam azt se tudtam hogy létezik LMM és társai (summa 360 ezer km alatt!) A Spiderbe is 135e után még az eredeti cuccok vannak.
A gariban cserélt vezmódosítók meg bírták, a 146-é még mindig, pedig 4x-nél lett cserélve.
Azért egyet sose szabad elfelejteni a TS-nek a fordulatszámban van az ereje. Ugyan annyi út megtételéhez 1,5-2x annyit kell fordulnia a főtengelynek, mint az olajkályhában. A fordulatszám miatt amennyire lehet könnyíteni kell a forgó alkatrészeket, innentől természetes a korábbi elhasználódás/anyagfáradás.
A munkagépek alacsony fordulaton mennek lehet masszívabb vasdarabokat használni hogy sokáig dolgozhassanak. Ott ez a lényeg.
"néha le kell cserélni egy turbót aztán kész...főtengelycsapágy-hajtókar gondja nincs......" - itt azért a költségeket is szembe állítanám, aztán mindenki eldöntheti, hogy megér-e ennyit.
Példáim:
A 146 TS-emmel 190e km-t mentem gond nélkül, aki megvette már belehajthatott 50e körül, amikor utoljára láttam annak se volt semmi baja. A 147-el 127-nél szállt el a vezérlés, de egyértelműen a szervíz hibájából (fizettek is). Amíg itt nem olvastam azt se tudtam hogy létezik LMM és társai (summa 360 ezer km alatt!) A Spiderbe is 135e után még az eredeti cuccok vannak.
A gariban cserélt vezmódosítók meg bírták, a 146-é még mindig, pedig 4x-nél lett cserélve.
Azért egyet sose szabad elfelejteni a TS-nek a fordulatszámban van az ereje. Ugyan annyi út megtételéhez 1,5-2x annyit kell fordulnia a főtengelynek, mint az olajkályhában. A fordulatszám miatt amennyire lehet könnyíteni kell a forgó alkatrészeket, innentől természetes a korábbi elhasználódás/anyagfáradás.
A munkagépek alacsony fordulaton mennek lehet masszívabb vasdarabokat használni hogy sokáig dolgozhassanak. Ott ez a lényeg.
Liquid11-08-2009 11:56:32 // 19578
ez igaz de pl. nekem és még nagyon sokaknak nincs gondjuk a TS-sel, igaz nem megyünk 50e kmt egy évben, illetve Piritu az ellenpélda...
Selmak11-08-2009 11:48:45 // 19577
Nem 3-4 százezret akartál írni?
Kompressz úr11-08-2009 11:48:04 // 19576
Azért egy átlag user szempontjából a tartósság és a megbízhatóság nem feltétlenül elhanyagolható szempont, akár a fogyasztástól függetlenül.
Selmak11-08-2009 11:48:03 // 19575
Mert 5200 és 5600 között a motorteljesítmény már konstans, a hajtási veszteség viszont négyzetesen nő a fordulattal, ez is egy ok hogy miért nem fordulatra gyúrnak.
Liquid11-08-2009 11:43:04 // 19574
más konstrukció , más célközönségnek, a dízeleket (régebben főleg) alapvetően arra tervezik hogy sok km-t fussnak relatíve olcsón, ezért nyilván többet kell bírniuk, mint egy gyárilag szinte csúcsra tuningolt blokknak, ez a különbség, ezért nem helyénvaló 1-1ben hasonlítgatni ezeket
Liquid11-08-2009 11:41:07 // 19573
ki tudja mit kapott, és az hogy, mikor hat....
GEORGE11-08-2009 11:38:07 // 19572
Ott a görbe, tessék figyelni ( teljesítmény keréken) 5000 után hogy megy lefele.
Amikor meg beírtam, hogy 5000 után lófing megkiabáltatok, és JTD ajnározónak tituláltatok :-(
Amikor meg beírtam, hogy 5000 után lófing megkiabáltatok, és JTD ajnározónak tituláltatok :-(
GEORGE11-08-2009 11:36:01 // 19571
58ezer km vettem át....
Szóval amit addig hajtanak az megadja magát 30ezer km múlva??
A mostani jtd-ben majd a duplája volt a km vásárláskor amit kicsi hijján megdupláztam mára és az ismert hibákon kivül nincs gond.....
Szóval amit addig hajtanak az megadja magát 30ezer km múlva??
A mostani jtd-ben majd a duplája volt a km vásárláskor amit kicsi hijján megdupláztam mára és az ismert hibákon kivül nincs gond.....
GEORGE11-08-2009 11:34:37 // 19570
Igen az mjetek még nincsenek 10év felett, de elég sok hányadában rendesen 200 feltt van kilométer és néna néha le kell cserélni egy turbót aztán kész...főtengelycsapágy-hajtókar gondja nincs......
Piri barátomnak 500ezer felett van a gépéban ( 2,4 jtd 10V ) ajánlom egyszer halgasd meg, sőt vitesd magad vele
Robert JTD barátomtom tudom, hogy olaszban ( egy kinti Alfa szervízben dolgozik a haverja) nagyon sok jtd-ben 3-4ezer kilométer után sincs olyan gond ami tipushibának emlithető!!
Ez van....
Piri barátomnak 500ezer felett van a gépéban ( 2,4 jtd 10V ) ajánlom egyszer halgasd meg, sőt vitesd magad vele
Robert JTD barátomtom tudom, hogy olaszban ( egy kinti Alfa szervízben dolgozik a haverja) nagyon sok jtd-ben 3-4ezer kilométer után sincs olyan gond ami tipushibának emlithető!!
Ez van....
Liquid11-08-2009 11:34:14 // 19569
ez mondjuk nekem is szimpatikus
Liquid11-08-2009 11:33:34 // 19568
nemfeltétlenül te voltál a userhibás, hanem pl. az előző tulaj...
Selmak11-08-2009 11:33:08 // 19567
Az 1750 TBi nél látható hogy nem fordulatott küldték el japánosan a csillagokig hanem a nyomatékot növelték meg dieseles tartományokba. Ez sokkal kevesebb szerkezeti terhelést jelent mint a fordulatot növelni.
Liquid11-08-2009 11:32:45 // 19566
persze hogy ottvan, nagyonis, csak karban kell tartani :)
azt utcánkban van egy szerelő csóka nelá volt sokáig 2db Lancia GT, azokból csináltak egyet, meg láttam nála már Integrale-t is, szépek nagyon
azt utcánkban van egy szerelő csóka nelá volt sokáig 2db Lancia GT, azokból csináltak egyet, meg láttam nála már Integrale-t is, szépek nagyon
GEORGE11-08-2009 11:28:39 // 19565
Azért a jó öreg 2.0 Turbo 16V lancia moci még ma is ott van :-)
GEORGE11-08-2009 11:27:56 // 19564
A 105 lovas jtd naná, hogy elvered, sőt a 115 lovas is
GEORGE11-08-2009 11:27:01 // 19563
Nézd. LMM és turbo ko volt nálam.
Az eddig elautózott 90ezer kilométert ettől eltekintve, folyamatos használattal tettem meg,.Esténként a házam elé tettem le az autót nem amühelybe.
Amikor Ts volt elég sokat éjszakázott a szervízben :-(
A TS-nek is megadtam mindent, Selénia Racing olajjal járt 10-15 ezer közt mindig lecseréltem, ügyeltem az olajszintre stb stb
91ezer km környékén elment a 2-es hengerből a kompresszió, gyűrűzni kellett. 3 zer km után újból ugyan az lett a hiba...
Vezérlés mód 3-szor javítva
trafóhibám is volt
És sokat szívtam a lambdaszonda alapjárati motor LMM gonddal is :-(
Szóval volt gondom ép elég és ezért én még1szer nem fogom a lehetőségét megadni annak, hogy ilyen hibáknak nézzek elébe.
Az eddig elautózott 90ezer kilométert ettől eltekintve, folyamatos használattal tettem meg,.Esténként a házam elé tettem le az autót nem amühelybe.
Amikor Ts volt elég sokat éjszakázott a szervízben :-(
A TS-nek is megadtam mindent, Selénia Racing olajjal járt 10-15 ezer közt mindig lecseréltem, ügyeltem az olajszintre stb stb
91ezer km környékén elment a 2-es hengerből a kompresszió, gyűrűzni kellett. 3 zer km után újból ugyan az lett a hiba...
Vezérlés mód 3-szor javítva
trafóhibám is volt
És sokat szívtam a lambdaszonda alapjárati motor LMM gonddal is :-(
Szóval volt gondom ép elég és ezért én még1szer nem fogom a lehetőségét megadni annak, hogy ilyen hibáknak nézzek elébe.
szasza(SW)11-08-2009 11:25:58 // 19562
Én most egy egyforma korosztályos párosításra gondoltam,nem egy 96-7 és egy 2005-ös re. 2,0ts és 1,9 jtd (99' 105Le) között nyomatékban nincs jelentős különbség,csak LE.
Liquid11-08-2009 11:23:05 // 19561
ez igaz, de a szénné tuningolt dízelek sem a megbízhatóság jelképei...
egyébként azért álltak át a turbósakra, mert azok alacsony fordulatszám mellett bővel teljesítik a köcsög EUs normákat
majd meglátjuk hogy mennyit fejlődött a tudomány az utóbbi turbós éra óta, mert azért 15 évesen az azok a turbómotorok sem éppen makulátlanok, de valszeg jobbak lesznek a mostaniak
egyébként azért álltak át a turbósakra, mert azok alacsony fordulatszám mellett bővel teljesítik a köcsög EUs normákat
majd meglátjuk hogy mennyit fejlődött a tudomány az utóbbi turbós éra óta, mert azért 15 évesen az azok a turbómotorok sem éppen makulátlanok, de valszeg jobbak lesznek a mostaniak
GEORGE11-08-2009 11:20:42 // 19560
Na itt jön a dolog szépsége, hogy a 2,5V6 nem sokkal tud többet villantani a 2,4 mjet-el szemben.
Kerekítve 1mp vel jobb 0-100-ra és magasabb a végsebessége...de aztán az összes többi szituban nem megy el a V6.
Tudom ez megint dicsekvésnek hangzik tőlem meg mjet ajnározásnak, de mivel kipróbáltuk élőben ezért írom csak le.
Kerekítve 1mp vel jobb 0-100-ra és magasabb a végsebessége...de aztán az összes többi szituban nem megy el a V6.
Tudom ez megint dicsekvésnek hangzik tőlem meg mjet ajnározásnak, de mivel kipróbáltuk élőben ezért írom csak le.
GEORGE11-08-2009 11:17:35 // 19559
Én sose mondtam, hogy a direktszűrőtől erősebb lett volna, sőt inkább pár lovacska hibádzott, de cserébe okés volt a hangja...
Selmak11-08-2009 11:16:42 // 19558
Csak elfelejted hogy turósoknál a sokkal könnyebb növelni teljesítményt a nélkül hogy nagyobb szerkezeti igénybevételnek lenne kitéve, nem véletlenül kezdtek átálni benzinesnél is turbóra.
GEORGE11-08-2009 11:16:22 // 19557
Inkább a nyomatékkal tünnék ki.
Nézd anno a 146ti-mel nyomultam a joe156 1,9 jtd 16V-vel (novitec dobozkás)...sajnos nem tudtam megelőzni :-(
Akkor engem is nagyon zavart a dolog ...
Nézd anno a 146ti-mel nyomultam a joe156 1,9 jtd 16V-vel (novitec dobozkás)...sajnos nem tudtam megelőzni :-(
Akkor engem is nagyon zavart a dolog ...
Liquid11-08-2009 11:15:37 // 19556
hát igen, ez így van sajna
Selmak11-08-2009 11:13:35 // 19555
Csak hogy a V6-t is kinyírták és helyette a GM fos került az is csak szívóban. Az új V6 meg nagyon úgy néz ki hogy megint kútba esik mert Chrysler Pentastar motor fogja váltani a GM V6-t.
Liquid11-08-2009 11:12:37 // 19554
ezt is kifejtettük már, hogy a régi JTD-k nem voltak csúcsrahúzva, az MJetek meg még nincsenek 10 év felett...de kár is ezt hasonlítgatni mert más konstrukció más célközönségnek
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
499
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?